Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 460 din 29 iulie 1994  privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 460 din 29 iulie 1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 230 din 23 august 1994
    În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României şi al celorlalte reglementări legale,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Ministerul Sănătăţii este organul administraţiei publice centrale de specialitate care aplică strategia dezvoltării şi politica Guvernului în domeniul asigurării sănătăţii populaţiei şi al realizării procesului de reformă în sectorul sanitar.
    ART. 2
    În realizarea obiectului sau de activitate, Ministerul Sănătăţii are următoarele atribuţii:
    (1) asigură şi răspunde de organizarea activităţii de asistenţă medicală preventivă, de urgenţă, curativă şi de recuperare medicală ce se acordă prin unităţile sanitare;
    (2) stabileşte principalele obiective de etapă şi pe termen lung în domeniul asigurării sănătăţii populaţiei şi al reformei în sectorul sanitar;
    (3) îndrumă şi controlează modul de aplicare a normelor de igienă şi sanitare-antiepidemice în mediul de viaţă al populaţiei şi la locul de muncă; îndeplineşte, prin organele sale de specialitate, funcţia de inspecţie sanitară de stat; dispune, în situaţii deosebite, măsuri antiepidemice;
    (4) stabileşte şi urmăreşte, împreună cu organele competente, folosirea energiei nucleare în scopuri medicale;
    (5) coordonează, îndrumă şi controlează activitatea unităţilor de ocrotire şi asistenţă medicală a mamei şi copilului, asistenţă medicală de urgenţă şi la locul de muncă;
    (6) colaborează la utilizarea raţională a factorilor naturali de mediu şi avizează utilizarea şi funcţionarea staţiunilor balneoclimaterice;
    (7) coordonează şi îndrumă, împreună cu organele competente, activitatea de medicină a culturii fizice;
    (8) autorizează producerea, înregistrarea, introducerea şi folosirea, în practica medicală, a medicamentelor, produselor biologice de uz uman şi reactivilor, a plantelor medicinale şi cosmetice, precum şi a echipamentelor medicale;
    (9) organizează, îndrumă şi controlează, prin Inspecţia de farmacie, activitatea în reţeaua farmaceutică; organizează şi răspunde de controlul calităţii medicamentelor; coordonează importurile de medicamente, aparatura medicală şi alte produse necesare reţelei sanitare, prin agenţi economici;
    (10) coordonează şi supraveghează regimul substanţelor şi al produselor stupefiante, psihotrope şi toxice, în conformitate cu prevederile legale;
    (11) întocmeşte anual Nomenclatorul de medicamente şi produse biologice de uz uman; coordonează şi urmăreşte aprovizionarea cu medicamente, echipamente medicale, reactivi, în unităţile sanitare de stat;
    (12) organizează, în situaţii deosebite, asistenţa medicală, asigurând rezerva de mobilizare cu medicamente şi materiale sanitare;
    (13) organizează şi elaborează, împreună cu Academia de Ştiinţe Medicale, strategia şi orientarea activităţii de cercetare ştiinţifică;
    (14) iniţiază, negociază şi încheie, din împuternicirea Guvernului, documentele de cooperare internaţională în domeniul ocrotirii sănătăţii;
    (15) sprijină informarea şi documentarea personalului sanitar în probleme de specialitate şi organizarea manifestărilor ştiinţifice;
    (16) analizează şi evaluează periodic criteriile de performanţă ale unităţilor medicale şi indicatorii stării de sănătate;
    (17) îndrumă şi controlează activitatea privind deontologia medicală şi etica profesională a personalului sanitar;
    (18) emite norme în conformitate cu reglementările legale, de formare, angajare, promovare, transferare şi detaşare a personalului sanitar; stabileşte specialitatile medico-sanitare, organizează concursuri şi examene pentru ocuparea posturilor vacante şi acordarea specialităţii medicale sau farmaceutice;
    (19) stabileşte structura organizatorică, normele de organizare şi funcţionare, precum şi normativele de personal ale unităţilor sanitare din sectorul public; avizează înfiinţarea, schimbarea sediului, profilului şi structurii unităţilor sanitare;
    (20) avizează şi aprobă, după caz, proiectarea şi realizarea investiţiilor în domeniul sanitar;
    (21) avizează activităţile bazate pe libera iniţiativă în domeniul medical şi farmaceutic, veghează asupra climatului de concurenţă loială şi ia măsuri de protejare a intereselor bolnavilor şi ale populaţiei;
    (22) emite, în vederea aplicării legii, norme obligatorii pentru sectorul sanitar, celelalte sectoare şi pentru populaţie; avizează proiecte de acte normative elaborate de alte organe ale administraţiei publice, care interesează sănătatea;
    (23) iniţiază sau elaborează, ori, după caz, avizează proiecte de acte normative, legi şi hotărâri ale Guvernului;
    (24) conlucreaza cu organizaţiile şi instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului;
    (25) în exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Sănătăţii colaborează cu celelalte ministere şi organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme interesate;
    (26) exercită atribuţiile ce-i revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale sub a cărei autoritate funcţionează regiile autonome din domeniul sau de activitate;
    (27) reprezintă interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltă relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale interesate de activitatea de sănătate;
    (28) editează publicaţii de specialitate şi de informare specifice;
    (29) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.
    ART. 3
    (1) În structura organizatorică a Ministerului Sănătăţii pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri.
    (2) Structura organizatorică a Ministerului Sănătăţii este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului sănătăţii se pot organiza numai servicii sau birouri, precum şi colective temporare, în conformitate cu prevederile art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 185, exclusiv demnitarii.
    (4) Conducerea Ministerului Sănătăţii este asigurată de ministru. Pe lângă ministru funcţionează un colegiu al ministerului, ca organ consultativ. Componenţa colegiului se stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii;
    (5) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului sănătăţii;
    (6) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului şi se aproba prin ordin al ministrului sănătăţii;
    (7) Ministrul conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, alte autorităţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice, din ţară şi din străinătate.
    (8) Direcţiile sanitare, judeţene şi a municipiului Bucureşti, persoane juridice, sunt servicii publice descentralizate ale Ministerului Sănătăţii, în subordinea cărora funcţionează unităţi sanitare cu personalitate juridică.
    ART. 4
    (1) Institutul de Igienă şi Sănătate Publică Bucureşti, cu personalitate juridică, se va numi "Institutul de Igienă, Sănătate Publică, Servicii de Sănătate şi de Conducere", cu sediul în municipiul Bucureşti.
    (2) Institutul naţional pentru servicii de sănătate şi conducere Bucureşti, Institutul de sănătate publică şi cercetări medicale Iaşi, Institutul de sănătate publică şi cercetări medicale Cluj-Napoca, Institutul de sănătate publică şi cercetări medicale Timişoara şi Centrul de sănătate publică şi cercetări medicale Sibiu se reorganizează ca centrale medicale şi de servicii de sănătate şi conducere fără personalitate juridică şi vor funcţiona în structura Institutului de Igiena, Sănătate Publică, Servicii de Sănătate şi de Conducere Bucureşti.
    ART. 5
    (1) Centrul de Calcul şi Statistica Sanitară Bucureşti, cu personalitate juridică, se va denumi "Centrul de Calcul, Statistică Sanitară şi Documentare Medicală", cu sediul în municipiul Bucureşti.
    (2) Centrul de documentare medicală "Dr. Dimitrie Nanu" Bucureşti se reorganizează ca centru de documentare medicală fără personalitate juridică şi va funcţiona în structura Centrului de Calcul, Statistica Sanitară şi Documentare Medicală Bucureşti.
    ART. 6
    Unităţile prevăzute la art. 4 şi 5, care se reorganizează fără personalitate juridică, trec cu patrimoniul, indicatorii economico-financiari şi personalul la unităţile în structura cărora vor funcţiona.
    ART. 7
    (1) Unităţile din subordinea Ministerului Sănătăţii sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Structura organizatorică a unităţilor din subordinea Ministerului Sănătăţii se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului sănătăţii.
    ART. 8
    (1) În vederea asigurării respectării normelor morale şi ale deontologiei medicale, precum şi pentru aplicarea regulilor de bună practică a profesiunilor de către personalul medico-sanitar şi farmaceutic, funcţionează Colegiul central şi colegiile judeţene şi al municipiului Bucureşti; modul de organizare şi de funcţionare a colegiilor se stabileşte prin regulament aprobat de ministrul sănătăţii.
    (2) După intrarea în vigoare a legii exercitării profesiei medicale şi organizarea Colegiului medicilor şi Colegiului farmacistilor, acestea vor funcţiona potrivit acestei legi.
    ART. 9
    În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul sănătăţii emite ordine şi instrucţiuni.
    ART. 10
    Pentru realizarea obiectivelor sale, Ministerul Sănătăţii poate constitui comisii de specialitate în domeniul sanitar.
    ART. 11
    Ministerul Sănătăţii are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
    ART. 12
    (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 799/1992 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările ulterioare.
    (2) Încadrarea în numărul de posturi aprobate se va încheia în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

                PRIM-MINISTRU
              NICOLAE VĂCĂROIU

                        Contrasemnează:
                      ------------------
                      Ministrul sănătăţii,
                 prof. dr. doc. Iulian Mincu

                       Ministru de stat,
              ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                     Dan Mircea Popescu

                       Ministru de stat,
                     ministrul finanţelor,
                       Florin Georgescu

    Bucureşti, 29 iulie 1994.
    Nr. 460.

    ANEXA 1



  Numărul maxim de posturi: 185
 (exclusiv demnitarii)

    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII

                                      ┌────────────┐
                                      │ MINISTRU │
                                      └──────┬─────┘
               ┌────────────┐ │ ┌─────────────────┐
               │ CONSILIERI ├────────────────┼────────────┤DIRECŢIA CONTROL │
               └────────────┘ │ │FINANCIAR PROPRIU│
                                             │ └─────────────────┘
                                             │ ┌─────────────────┐
                                             ├────────────┤ LEGISLAŢIE │
                                             │ │ ŞI CONTENCIOS │
                                             │ └─────────────────┘
                          ┌───────────┬──────┴────┬────────┬───────────────────────────┐
             ┌────────────┴──────────┐│ │ │ ┌────────────┴──────────┐
             │ SECRETAR DE STAT ││ │ │ │ SECRETAR DE STAT │
             └─┬───────────┬─────────┘│ │ │ └────────────┬──────────┘
   ┌───────────┴─────┐ │┌─────────┴───────┐ │ │ │
   │DIRECŢIA GENERALĂ│ ││DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │ │
   │ A ASISTENŢEI │ ││REFORMĂ, PROGRAME│ │ │ │
   │ MEDICALE │ ││ DE SĂNĂTATE │ │ │ │
   └────────┬────────┘ ││ ŞI ACREDITARE │ │ │ │
            │ │└─────────┬───────┘ │ │ │
      ┌─────┼───────┐ │ ┌─────┴─────┐ │ │ ┌─────┬───────┼───────┐
┌─────┴────┐│┌──────┴─────┐│┌───┴────┐┌─────┴────┐│┌───────┴──────┐┌─────┴────┐│┌──────┴──────┐│
│ │││ │││ ││ │││ Direcţia ││ │││ Direcţia ││
│ Direcţia │││ Direcţia │││Direcţia││ Direcţia │││resurse umane,││ Direcţia │││ relaţii ││
│asistenţei│││farmaceutică│││programe││reformă şi│││ formare ││strategie,│││ publice, ││
│ medicale │││şi aparatură│││ de ││acreditare│││ profesională ││dezvoltare│││informatică, ││
│ │││ medicală │││sănătate││ │││ şi relaţii ││ şi │││administrativ││
│ │││ │││ ││ │││internaţionale││management│││ şi protocol ││
└──────────┘│└────────────┘│└────────┘└──────────┘│└──────────────┘└──────────┘│└─────────────┘│
       ┌────┴────┐ ┌─────┴────┐ ┌─────┴─────┐ ┌─────┴───┐┌──────────┴──┐
       │ │ │ Direcţia │ │ │ │ ││ │
       │Direcţia │ │generală a│ │ Direcţia │ │ ││Secretariatul│
       │ocrotirii│ │medicinei │ │ asigurări │ │Direcţia ││ Comitetului │
       │mamei şi │ │preventive│ │ pentru │ │bugetului││Român pentru │
       │copilului│ │ şi │ │sănătate şi│ │sănătăţii││ Adopţii │
       │ │ │promovării│ │privatizare│ │ ││ │
       │ │ │sănătăţii │ │ │ │ ││ │
       └─────────┘ └──────────┘ └───────────┘ └─────────┘└─────────────┘


    ANEXA 2

                      LISTA
        unităţilor subordonate Ministerului Sănătăţii

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unităţii
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
     A. Unităţi finanţate din venituri de la bugetul de stat

 1. Direcţii sanitare, judeţene şi a municipiului Bucureşti - servicii publice
descentralizate - în subordinea cărora funcţionează unităţi sanitare cu
personalitate juridică

            Spitale, sanatorii
 2. Spitalul Clinic Fundeni Bucureşti
 3. Spitalul Universitar Bucureşti
 4. Spitalul Interdepartamental Bucureşti
 5. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna
 6. Spitalul de Copii Neuropsihici Siret
 7. Spitalul de Recuperare Borşa
 8. Sanatoriul TBC Moroeni
 9. Sanatoriul Climateric de Nevroze Predeal
10. Sanatoriul Balneoclimateric de copii Buşteni
11. Sanatoriul Balnear "Efosan" Eforie Nord
12. Policlinica Corpului Diplomatic Bucureşti *)

            Institute, centre medicale
13. Institutul Oncologic Bucureşti
14. Institutul Oncologic "Prof. Dr. I. Chiricuţă" Cluj-Napoca
15. Institutul de Medicina Legală "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucureşti
16. Institutul de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucureşti
17. Institutul de Cardiologie "Prof. Dr. C. Iliescu" Bucureşti
18. Institutul Inimii Cluj-Napoca
19. Institutul de Medicină Fizică, Balneoclimatologie şi Recuperare Medicală
    Bucureşti
20. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie "Ana Aslan" Bucureşti
21. Institutul de Nutritie şi Boli Metabolice "Prof. Dr. N. Păulescu" Bucureşti
22. Institutul de Ftiziologie "Prof. Dr. Marius Nasta" Bucureşti
23. Institutul de Fiziologie Normală şi Patologică "D. Danielopolu" Bucureşti
24. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. Dr. Alfred Rusescu"
    Bucureşti
25. Institutul pentru Controlul de Stat al Medicamentului şi Cercetări
    Farmaceutice Bucureşti
26. Institutul de Hematologie Bucureşti
27. Institutul de Medicină Sportivă Bucureşti
28. Institutul de Igienă, Sănătate Publică, Servicii de Sănătate şi Conducere
    Bucureşti
29. Centrul Medical de Fonoaudiologie, Chirurgie Funcţională O.R.L. "Prof. Dr.
    Dorin Hociotă" Bucureşti
30. Centrul de Cardiologie Timişoara
31. Centrul Metodologic de Reumatologie "Prof. Dr. I. Stoia" Bucureşti
32. Centrul de Medicină Socială "Christiana" Bucureşti
33. Centrul de Acupunctură şi Homeopatie Bucureşti
34. Centrul de Chirurgie Plastică şi Reparatorie Bucureşti *)
35. Centrul pentru Controlul de Stat al Produselor Biologice de Uz Uman
    Bucureşti

            Unităţi de perfecţionare a personalului
36. Institutul de Pregătire Postuniversitară şi Educaţie Continuă a Medicilor şi
    Farmaciştilor Bucureşti
37. Centrul de Perfecţionare şi Pregătire Superioară de Specialitate "Nursing"
    Bucureşti

            Alte unităţi bugetare
38. Academia de Ştiinţe Medicale
39. Oficiul Central de Stocare
40. Staţia Centrală de Salvare
41. Staţia de Verificare şi Întreţinere a Aparaturii Medicale
42. Centrul de Calcul, Statistică Sanitară şi Documentare Medicală

       Unităţile de la nr. crt. 1-42 pot utiliza un număr mediu de 272.589
     posturi pentru sănătate şi 196 posturi pentru Oficiul Central de Stocare.

    B. Unităţi finanţate extrabugetar
43. Institutul "Cantacuzino"
44. Institutul "Victor Babeş"
45. Institutul de Neurologie şi Psihiatrie

    C. Regii autonome
46. Regia Autonomă "Unifarm"
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    *) Va avea regimul juridic stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 365/1994.
                    ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016