Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 459 din 29 iulie 1994 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 459 din 29 iulie 1994 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 34 din 16 februarie 1996
-------------
    *) Republicată în temeiul art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 46 din 5 februarie 1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 29 din 12 februarie 1996.
    Hotărârea Guvernului nr. 459/1994 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 19 august 1994, şi a mai fost republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 7 noiembrie 1994.

    ART. 1
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei este organul administraţiei publice centrale de specialitate care aplică strategia dezvoltării şi politica Guvernului în domeniul cercetării ştiinţifice şi dezvoltării tehnologice.
    ART. 2
    În realizarea obiectivului sau de activitate, Ministerul Cercetării şi Tehnologiei are următoarele atribuţii:
    (1) coordonează întreaga strategie a politicii Guvernului în domeniul activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    (2) elaborează cadrul normativ privind activitatea de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, precum şi reglementările privind statutul personalului din unităţile de cercetare-dezvoltare tehnologică;
    (3) coordonează elaborarea, în cooperare cu Academia Română, ministerele şi alte autorităţi ale administraţiei publice, a programelor guvernamentale de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, intersectoriale şi multidisciplinare, prin care se urmăreşte soluţionarea obiectivelor strategice generale şi prioritare pe plan naţional în domeniul ştiinţei şi tehnologiei; administrează fondurile publice constituite şi destinate acestor programe potrivit legii;
    (4) realizează evaluarea îndeplinirii Programului naţional de cercetare-dezvoltare şi a programelor guvernamentale, intersectoriale şi multidisciplinare de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    (5) în cooperare cu Academia Română, Ministerul Învăţământului, alte ministere şi autorităţi ale administraţiei publice, coordonează procesul de reforma a structurii întregului domeniu al activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în corelare cu strategia restructurării tuturor ramurilor naţionale;
    (6) elaborează politici şi proceduri de sprijinire şi activizare a proceselor de inovare şi transfer tehnologic între unităţile de cercetare şi beneficiarii rezultatelor cercetării;
    (7) coordonează implementarea sistemului informatic pentru ştiinţă şi tehnologie la nivel naţional, precum şi realizarea funcţionării băncii de date pentru ştiinţă şi tehnologie;
    (8) cooperează cu organisme şi organizaţii naţionale şi internaţionale în probleme privind activitatea de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, precum şi pentru dezvoltarea relaţiilor ştiinţifice pe plan internaţional;
    (9) elaborează şi supune spre aprobare Guvernului o strategie naţională şi programele de realizare a acesteia, pentru folosirea în scopuri paşnice a fenomenelor şi proceselor atomice şi nucleare, pe baza propunerilor făcute, în conformitate cu strategiile proprii, de către ministerele, departamentele, regiile autonome, societăţile comerciale cu capital de stat, privat şi mixt, unităţile de cercetare şi de învăţământ, care au responsabilitatea promovării în practica a activităţilor atomice şi nucleare;
    (10) analizează periodic stadiul realizării programelor nucleare aprobate de Guvern şi propune modificări în strategia naţională, în funcţie de rezultatele obţinute, tendinţele de dezvoltare pe plan mondial şi de posibilităţile de cooperare internaţională;
    (11) încurajează transferul de tehnologii spre agenţii economici autorizaţi sa desfăşoare activităţi în domeniul nuclear, cu respectarea reglementărilor de protejare a activităţii intelectuale;
    (12) sprijină schimbul de informaţii tehnico-ştiinţifice de specialitate, în condiţiile legii, şi informează opinia publică asupra beneficiilor şi riscurilor asociate activităţilor nucleare şi, în special, a celor legate de centralele nuclearo-energetice;
    (13) sprijină pregătirea, selecţionarea şi specializarea personalului care desfăşoară activităţi nucleare;
    (14) coordonează cooperarea cu Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică - Viena şi cu alte organizaţii naţionale şi internaţionale de promovare a activităţilor din domeniul atomic şi nuclear, pentru încheierea de acorduri şi contracte de cercetare, dezvoltare, asistenţa şi expertiza tehnică, formarea şi specializarea personalului, participarea la reuniuni internaţionale pe aceste teme şi alte acţiuni promotionale;
    (15) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate.
    ART. 3
    În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Cercetării şi Tehnologiei colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
    ART. 4
    (1) În structura organizatorică a Ministerului Cercetării şi Tehnologiei pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii, oficii şi birouri.
    (2) Structura organizatorică a Ministerului Cercetării şi Tehnologiei este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acestuia, prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, se pot organiza numai servicii sau birouri, precum şi colective temporare prevăzute la art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 138, exclusiv demnitarii.
    (4) Ministrul cercetării şi tehnologiei conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, alte autorităţi publice şi organizaţii din ţară, cu organisme similare din alte ţări, precum şi cu persoane juridice şi fizice.
    (5) Pe lângă ministrul cercetării şi tehnologiei funcţionează un colegiu al ministrului, ca organ consultativ. Componenţa colegiului se stabileşte prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (6) Atribuţiile şi sarcinile secretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (7) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu al ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului şi se aprobă prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (8) Pe lângă Ministerul Cercetării şi Tehnologiei va funcţiona, cu rol consultativ, Consiliul interministerial al Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică, compus din reprezentanţi ai ministerelor şi ai altor autorităţi ale administraţiei publice centrale, conform anexei nr. 3 la prezenta hotărâre.
    (9) Consiliul interministerial examinează şi avizează - prin consens - propunerile prezentate de preşedintele sau de membrii acestuia, în limitele competentei Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică.
    (10) Activitatea Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică este condusă de un director general, care este şi preşedintele consiliului interministerial; directorul general este numit de ministrul cercetării şi tehnologiei, cu consultarea consiliului interministerial.
    (11) Deciziile directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică se aprobă, la propunerea acestuia, prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, cu consultarea consiliului interministerial.
    (12) Personalul Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică se încadrează prin concurs organizat în conformitate cu prevederile legale; din comisiile de examinare fac parte şi specialişti desemnaţi de consiliul interministerial.
    ART. 5
    (1) Unităţile din subordinea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Structura organizatorică a unităţilor din subordinea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei se aprobă prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    ART. 6
    (1) În coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei va funcţiona Colegiul consultativ pentru cercetare-dezvoltare, alcătuit din cercetători, oameni de ştiinţă, specialişti din toate domeniile activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.
    (2) Componenţa şi regulamentul de funcţionare a Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare se aprobă prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (3) Ministerul Cercetării şi Tehnologiei asigură secretariatul Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare.
    (4) Pentru activitatea desfăşurată, membrii Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi ai comisiilor sale vor fi remuneraţi, în anul 1994, pe baza de tarif stabilit prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, potrivit numărului de ore efectiv lucrate, în conformitate cu prevederile art. 20 şi ale anexei nr. 11 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (5) Sumele necesare vor fi suportate din bugetul Fondului special pentru cercetare-dezvoltare.
    (6) Pe lângă Ministerul Cercetării şi Tehnologiei funcţionează Comisia interministerială pentru atribuirea, pe bază de concurs, a burselor nenominalizate, oferite de organizati şi organisme internaţionale pentru stagii de pregătire în străinătate a personalului care desfăşoară activitate de cercetare-dezvoltare, denumită în continuare comisie.
    (7) Componenţa comisiei este prezentată în anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.
    (8) Ministerul Cercetării şi Tehnologiei asigură secretariatul comisiei.
    ART. 7
    În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul cercetării şi tehnologiei emite ordine şi instrucţiuni.
    ART. 8
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
    ART. 9
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 10
    Atribuţiile ce revin Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică nu înlătură sau nu restrâng competenţa ce revine, potrivit legii, ministerelor, altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi agenţilor economici, instituţiilor de învăţământ, de cercetare, de sănătate, care desfăşoară activitate în domeniul nuclear-atomic.
    ART. 11
    Ministerul Finanţelor va lua măsurile necesare pentru introducerea modificărilor corespunzătoare, ce decurg din aplicarea prezentei hotărâri, în bugetul de stat pe anul 1994, pentru Ministerul Cercetării şi Tehnologiei.
    ART. 12
    (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă hotărârile Guvernului nr. 809/1992, nr. 494/1993, nr. 174/1994, nr. 66/1991 şi nr. 226/1993.
    (2) Încadrarea în numărul de posturi aprobate se va încheia în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

    ANEXA 1



    MINISTERUL CERCETĂRII ŞI TEHNOLOGIEI
    Numărul maxim de posturi: 138 (exclusiv demnitarii)

                                           ┌──────────────────────────────┐
                                           │ MINISTRU │
                                           └──────────────┬───────────────┘
                                                          │ ┌─────────────────────────┐
                                                          ├───────────────────────────────────────────────────────┤ CONTROLUL MINISTRULUI │
                                                          │ └─────────────────────────┘
    ┌────────────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────┐
    │ CONSILIERI ├────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┤CONTROL FINANCIAR PROPRIU│
    └────────────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────┘
                                                          │ ┌─────────────────────────┐
                                                          ├───────────────────────────────────────────────────────┤ CONTENCIOS │
                                                          │ └─────────────────────────┘
                     ┌─────────────────────────────┬──────┴─────────────┬──────────────────┬────────────┬────────────┬────────────────┐
    ┌────────────────┴──────────────┐ │ │ │ │ │ │
    │ SECRETAR DE STAT │ │ │ │ │ │ │
    └────────────────┬──────────────┘ │ │ │ │ │ │
          ┌──────────┴─────────┐ │ │ │ │ │ │
┌─────────┴──────────┐┌────────┴────────┐┌─────────┴──────────┐┌────────┴─────────┐ │ │ │ ┌────────┴────────┐
│ DIRECŢIA GENERALĂ ││DIRECŢIA GENERALĂ││ DIRECŢIA GENERALĂ ││DIRECŢIA GENERALĂ │ │ │ │ │ AGENŢIA │
│ PROGRAME ││INOVARE, TRANSFER││RESURSE DE FINANŢARE││POLITICA ŞTIINŢEI,│ │ │ │ │ NAŢIONALĂ │
│ GUVERNAMENTALE DE ││ TEHNOLOGIC ││ BAZA MATERIALĂ, ││ MANAGEMENT │ │ │ │ │ PENTRU │
│CERCETARE-DEZVOLTARE││ ŞI CALITATE ││ CONTRACTE ││ ŞI REFORMĂ │ │ │ │ │ENERGIE ATOMICĂ*)│
└─────────┬──────────┘└───────┬─────────┘└─────────┬──────────┘└────────┬─────────┘ │ │ │ └────────┬────────┘
          └──────────┐ └──────┐ └──┐ └───┐ │ │ │ └────────┐
┌──────────────────┐ │┌────────────┐ │ ┌──────────┐ │ ┌──────────┐ │ ┌───────┴──────┐┌────┴────┐┌──────┴──────┐┌───────────────┐ │
│DIRECŢIA ELABORARE│ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA │ │
│ PROGRAME DE │ ││ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA ││ OFICIUL ││ PERSONAL, ││ STRATEGIE ŞI │ │
│ CERCETARE │ ││ INOVARE │ │ │CONTRACTE,│ │ │ POLITICA │ │ │ ACORDURI ŞI ││ DE ││SALARIZARE ŞI││ PROGRAME ÎN ├┐│
│ ŞTIINŢIFICĂ ŞI ├┐││ ŞI ├┐│ │ BAZA ├┐│ │ ŞTIINŢEI ├┐│ │ PROGRAME ││INTEGRARE││ TEHNIC- ││ DOMENIUL │││
│ DEZVOLTARE ││││ TRANSFER │││ │MATERIALĂ │││ │ ŞI │││ │INTERNAŢIONALE││EUROPEANĂ││ADMINISTRATIV││ NUCLEAR │││
│ TEHNOLOGICĂ ││││ TEHNOLOGIC │││ │ │││ │ REFORMĂ │││ │ ││ **) ││ ││ │││
└──────────────────┘││└────────────┘││ └──────────┘││ └──────────┘││ └──────────────┘└─────────┘└─────────────┘└───────────────┘││
┌──────────────────┐├┘┌────────────┐├┘ ┌──────────┐├┘ ┌──────────┐├┘ ┌───────────────┐├┘
│ DIRECŢIA DE ││ │ ││ │ DIRECŢIA ││ │ ││ │ ││
│ COORDONARE A ││ │ ││ │ EXECUŢIE ││ │ ││ │ DIRECŢIA ││
│ REALIZĂRII ││ │ DIRECŢIA ││ │FINANCIARĂ││ │ DIRECŢIA ││ │ COOPERARE ││
│ PROGRAMELOR DE ├┘ │MANAGEMENTUL├┘ │ A ││ │MANAGEMENT││ │INTERSECTORIALĂ││
│ CERCETARE │ │ CALITĂŢII │ │FONDURILOR├┘ │ ŞI ├┘ │ ŞI CU ├┘
│ ŞTIINŢIFICĂ ŞI │ │ │ │ PUBLICE │ │LEGISLAŢIE│ │ ORGANIZAŢII │
│ DEZVOLTARE │ │ │ │ PENTRU │ │ │ │INTERNAŢIONALE │
│ TEHNOLOGICĂ │ │ │ │CERCETARE │ │ │ │ │
└──────────────────┘ └────────────┘ └──────────┘ └──────────┘ └───────────────┘

----------
    *) Se organizează ca direcţie generală.
    **) Se organizează ca serviciu.

    ANEXA 2

                            UNITĂŢI
                care funcţionează în subordinea
              Ministerului Cercetării şi Tehnologiei

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unităţii Sursa de finanţare
crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1. Institutul de Fizică Atomică Bucureşti*1) Venituri extrabugetare
  2. Institutul Naţional pentru Fizica Pământului
     Bucureşti Venituri extrabugetare
  3. Institutul de Cercetare a Materiei Condensate
     Timişoara Venituri extrabugetare
  4. Institutul de Chimie "Raluca Ripan" Cluj-Napoca Venituri extrabugetare
  5. Institutul de Electrochimie Venituri extrabugetare
  6. Institutul de Biologia Dezvoltării Bucureşti Venituri extrabugetare
  7. Institutul de Cercetări Biologice Cluj-Napoca Venituri extrabugetare
  8. Institutul de Cercetări Biologice Iaşi Venituri extrabugetare
  9. Institutul de Microtehnologie Bucureşti Venituri extrabugetare
 10. Institutul Geologic al României Bucureşti Venituri extrabugetare
 11. Centrul Român de Geologie şi Geoecologie Marina
     Bucureşti Venituri extrabugetare
 12. Centrul de Cercetări pentru Tehnologii Ecologice
     Bucureşti Venituri extrabugetare
 13. Centrul de Aparatura Analitică, Control şi
     Semnalizare Cluj-Napoca Venituri extrabugetare
 14. Agenţia Spaţială Română Bucureşti *) Venituri extrabugetare
 15. Institutul Naţional de Inventica Iaşi Venituri extrabugetare
 16. Centrul Regional de Inovare, Implementare şi
     Aplicare a Invenţiilor Tîrgu Mureş Venituri extrabugetare
 17. Centrul Regional de Inovare, Implementare şi
     Aplicare a Invenţiilor Iaşi Venituri extrabugetare
 18. Centrul Regional de Inovare, Implementare şi
     Aplicare a Invenţiilor Craiova Venituri extrabugetare
 19. Institutul Naţional de Informare şi Documentare
     Bucureşti*2) Venituri extrabugetare
 20. Editura Tehnică Bucureşti Venituri extrabugetare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

---------
    *1) Aparatul administrativ, în număr maxim de 10 posturi, este subvenţionat de la bugetul de stat.
    *2) Pentru bibliotecă, un număr maxim de 20 de posturi este subvenţionat de la bugetul de stat.
    *) A se vedea Hotărârea Guvernului nr. 923 din 20 noiembrie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 280 din 30 noiembrie 1995.

    ANEXA 3
                        COMPONENŢA
         Consiliului interministerial al Agenţiei
            Naţionale pentru Energie Atomică

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                                  Numărul de
                                                                  reprezentanţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 - Ministerul Cercetării şi Tehnologiei/Agenţia Naţională pentru
   Energie Atomică 2
 - Ministerul Industriilor 2
 - Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului 2
 - Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei 1
 - Ministerul Sănătăţii 1
 - Ministerul Învăţământului 1
 - Ministerul Afacerilor Externe 1
 - Ministerul Finanţelor 1
 - Ministerul Comerţului 1
 - Ministerul Apărării Naţionale 1
 - Ministerul Justiţiei 1
 - Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale 1
 - Ministerul de Interne 1
 - Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică 1
 - Academia Română 1
                                                                    ---------
                                                             TOTAL: 18 persoane
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    ANEXA 4

                             COMPONENŢA
   Comisiei interministeriale pentru atribuirea, pe baza de concurs,
    a burselor nenominalizate, oferite de organizaţii şi organisme
      internaţionale pentru stagii de pregătire în străinătate a
    personalului care desfăşoară activitate de cercetare-dezvoltare

  1. Secretar de stat - Ministerul Cercetării şi Tehnologiei - preşedinte
  2. Reprezentant al Ministerului Învăţământului - vicepreşedinte
  3. Reprezentant al Academiei Române - membru
  4. Reprezentant al Ministerului Afacerilor Externe - membru
  5. Reprezentant al Ministerului Apărării Naţionale - membru
  6. Reprezentant al Ministerului Finanţelor - membru
  7. Reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale - membru
  8. Reprezentant al Ministerului Justiţiei - membru
  9. Reprezentant al Ministerului Culturii - membru
 10. Reprezentant al Ministerului Sănătăţii - membru
 11. Reprezentant al Ministerului Industriilor - membru
 12. Reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei - membru
 13. Reprezentant al Ministerului Apelor, Pădurilor şi
     Protecţiei Mediului - membru
 14. Reprezentant al Ministerului Lucrărilor Publice şi
     Amenajării Teritoriului - membru
 15. Reprezentant al Ministerului Tineretului şi Sportului - membru
 16. Reprezentant al Ministerului Transporturilor - membru
 17. Reprezentant al Departamentului pentru Integrare
     Europeană - membru
 18. Reprezentant al Secretariatului de Stat pentru Culte - membru.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTĂ:
    Modul de funcţionare a comisiei, criteriile de selecţie şi condiţiile de concurs se stabilesc prin regulamentul propriu care va fi aprobat de comisie.
                             ---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016