Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 459 din 10 iunie 1999  pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea, varsarea si gestionarea sumelor ce constituie Fondul cultural national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 459 din 10 iunie 1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea, varsarea si gestionarea sumelor ce constituie Fondul cultural national

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 285 din 21 iunie 1999

În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) şi ale <>art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 79/1998 privind organizarea şi funcţionarea Fondului cultural naţional,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice privind stabilirea, vãrsarea şi gestionarea sumelor ce constituie Fondul cultural naţional, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------

Ministrul culturii,
Ion Caramitru

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind stabilirea, vãrsarea şi gestionarea sumelor ce constituie Fondul cultural naţional

CAP. 1
Dispoziţii generale
1. Potrivit prevederilor <>art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 79/1998 privind organizarea şi funcţionarea Fondului cultural naţional, denumita în continuare ordonanta, în vederea protejãrii, punerii în valoare a moştenirii culturale, dezvoltãrii şi promovãrii valorilor culturale naţionale şi universale, se constituie Fondul cultural naţional, denumit în continuare fond, prin care se gestioneazã sursele extrabugetare.
2. Veniturile extrabugetare ale fondului se constituie din sursele prevãzute la art. 2 alin. (1) din ordonanta.
3. În sensul prevederilor ordonanţei se definesc urmãtorii termeni:
a) prin reproducerile, copiile sau mulajele realizate, în condiţiile legii, dupã bunuri culturale mobile proprietate publica sau dupã monumentele sau componente ale monumentelor istorice proprietate publica, prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanta, se înţelege orice fel de transpunere, în materiale identice sau diferite, prin orice mijloace tehnice, din forma bidimensionala în forma tridimensionala sau din forma tridimensionala în forma bidimensionala, a imaginii totale sau parţiale, a simbolului sau a unei pãrţi componente caracteristice bunului respectiv;
b) prin bun cultural mobil, prevãzut la art. 2 alin. (1) lit. a) şi b) din ordonanta, se înţelege acel bun mobil care face parte din patrimoniul cultural naţional mobil;
c) prin monument istoric, prevãzut la art. 2 alin. (1) lit. a), c), i) şi l) din ordonanta, se înţelege orice construcţie, amenajare, ansamblu sau sit care se afla înscris în Lista monumentelor istorice;
d) prin publicaţii sau casete audio cu conţinut erotic, prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. d) din ordonanta, se înţelege materialele tipãrite sau înregistrate, care conţin preponderent imagini, texte sau sunete, ce reprezintã nemijlocit organe sexuale, acte sau raporturi sexuale ori aspecte legate de viata sexualã, cu excepţia materialelor cu caracter didactic, educativ, ştiinţific sau sanitar;
e) prin agenţi economici care comercializeazã bunuri culturale provenite din import, prevãzuţi la art. 2 alin. (1) lit. g) din ordonanta, se înţelege agenţii economici care introduc şi comercializeazã pe teritoriul României, direct sau indirect, bunuri culturale provenite din strãinãtate;
f) prin incinta sau spaţiu de protecţie a monumentelor istorice, prevãzut la art. 2 alin. (1) lit. i) şi l) din ordonanta, se înţelege acea zona care inconjoara un monument istoric, delimitat potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/1994 , cu modificãrile ulterioare;
g) prin fonduri obţinute în cadrul colaborãrii internaţionale, prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. m) din ordonanta, se înţelege sumele puse la dispoziţie fondului de cãtre organismele internaţionale, pe baza de acorduri şi convenţii, care se încadreazã în destinatiile prevãzute la art. 6 alin. (1) şi (2) din ordonanta.
CAP. 2
Stabilirea şi vãrsarea sumelor datorate fondului
4. Agenţii economici sau entitatile care desfãşoarã activitãţile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-l) din ordonanta au obligaţia sa calculeze şi sa înregistreze în contabilitatea proprie, în conturi distincte, sumele datorate fondului, stabilite pe mãsura încasãrii veniturilor asupra cãrora se aplica cotele prevãzute la art. 2 alin. (1) din ordonanta.
5. Agenţii economici prevãzuţi la art. 2 alin. (1) din ordonanta au obligaţia sa calculeze şi sa vireze, pana la data de 15 a lunii urmãtoare, contribuţia la constituirea fondului în cotele stabilite la art. 2 alin. (1) din ordonanta, de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
6. Contribuţiile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. e) şi g) din ordonanta nu se cumuleazã.
7. Sumele se vireazã cu ordin de plata tip trezorerie în contul 50.61 "Disponibil din Fondul cultural naţional", deschis la Trezoreria statului a municipiului Bucureşti pe seama Ministerului Culturii.
8. În ordinul de plata agenţii economici vor mentiona expres: "Reprezintã contribuţia/restanta/penalitãţi pentru Fondul cultural naţional de .......... %, aferentã/aferente lunii ........., anul ..........., pentru veniturile încasate, în suma de ............ mii lei".
9. Virarea sumelor datorate fondului se va evidenţia în declaraţia lunarã, conform modelului prezentat în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
10. Declaraţia lunarã privind obligaţiile de plata cãtre fond, însoţitã de copia de pe ordinul de plata vizat de trezoreria statului, se va depune direct sau prin posta, prin scrisoare cu valoare declarata, la sediul Ministerului Culturii din municipiul Bucureşti, Piata Presei Libere nr. 1, sectorul 1, pana la data de 20 a lunii în care se face plata.
11. Evidentierea în contabilitate a sumelor datorate şi vãrsate cãtre fond se face dupã cum urmeazã:
a) regiile autonome şi societãţile comerciale, indiferent de forma de proprietate, în debitul contului 635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vãrsãminte asimilate", prin creditul contului 447 "Fonduri speciale - taxe şi vãrsãminte asimilate", analitic distinct;
b) asociaţiile familiale care desfãşoarã activitãţi de comerţ sau prestãri de servicii, precum şi persoanele fizice autorizate care au calitatea de comerciant sau de prestator de servicii, într-un jurnal auxiliar, iar plata efectivã, în Registrul jurnal de încasãri şi plati.
12. Retururile publicaţiilor vândute distribuitorilor se evidenţiazã în contabilitate pe baza procesului-verbal încheiat în acest sens, iar operaţiunea se face prin înscrierea în factura fiscalã, cod 14-4-10/A, cu semnul minus, a cantitãţilor returnate, la preţul de vânzare.
CAP. 3
Elaborarea şi execuţia bugetului fondului
13. Ministerul Culturii va întocmi anual, o data cu propunerile de elaborare a bugetului de stat, şi propunerile bugetului fondului.
14. La partea de venituri se vor înscrie veniturile ce urmeazã a se realiza în cursul exerciţiului financiar. În buget se înscriu sursele de venituri, pe categorii, corespunzãtor cotelor prevãzute la art. 2 alin. (1) din ordonanta, care dimensioneaza masa veniturilor realizate de agenţii economici, asupra cãrora se aplica cotele respective.
15. La partea de cheltuieli se vor înscrie cheltuielile, grupate pe categoriile prevãzute la art. 6 alin. (1) din ordonanta, precum şi sumele alocate ca sprijin financiar rambursabil şi nerambursabil, desfãşurate pe articole şi alineate, conform clasificatiei pentru instituţiile publice şi activitãţile autofinantate, aprobate prin ordin al ministrului finanţelor.
16. Bugetul se încheie echilibrat, adicã veniturile la nivelul cheltuielilor, sau cu excedent, atunci când veniturile depãşesc cheltuielile.
17. Bugetul de venituri şi cheltuieli se defalcheaza pe trimestre şi se aproba de cãtre ministrul culturii.
18. Rãspunderea pentru încasarea şi utilizarea veniturilor fondului revine ministrului culturii, care are atribuţii de ordonator principal de credite, conform <>art. 36 din Legea finanţelor publice nr. 72/1996 .
19. Sumele ce constituie fondul sunt gestionate în regim extrabugetar de cãtre Ministerul Culturii, prin Direcţia resurse financiare, dezvoltare.
20. Controlul respectãrii obligaţiilor de plata a contribuţiilor la fond, în condiţiile şi la termenele stabilite prin ordonanta, se efectueazã de cãtre Ministerul Culturii, prin serviciile publice descentralizate ale acestuia.
21. Acţiunile de control vor viza, în principal, urmãtoarele obiective:
a) determinarea corecta a valorii contribuţiei la constituirea fondului;
b) virarea integrala şi la termen a sumei datorate;
c) stabilirea eventualelor diferenţe între sumele vãrsate şi cele datorate, potrivit dispoziţiilor legale.
22. Derularea sumelor aferente fondului se efectueazã prin contul 50.61 "Disponibil din Fondul cultural naţional", deschis la Trezoreria statului a municipiului Bucureşti pe seama Ministerului Culturii.
23. Toate operaţiunile de încasãri şi plati se efectueazã prin trezoreria statului, fãrã comisioane şi în condiţii de integritate a disponibilitãţilor. Pentru disponibilul aflat în cont trezoreria statului acorda dobanda stabilitã prin convenţie încheiatã cu Ministerul Finanţelor.
24. În contabilitatea Ministerului Culturii veniturile, cheltuielile şi disponibilitãţile fondului se înregistreazã cu ajutorul conturilor:
- 120 "Disponibil al instituţiei publice finanţate din venituri extrabugetare";
- 420 "Cheltuielile instituţiei publice finanţate din venituri extrabugetare";
- 520 "Veniturile extrabugetare ale instituţiei publice";
- 528 "Venituri din anii precedenti şi alte surse".
25. Cheltuielile se efectueazã pe baza documentelor legale aprobate de organele în drept şi vizate pentru controlul financiar preventiv.
26. Execuţia veniturilor şi cheltuielilor fondului se raporteazã în anexa nr. 10, respectiv în anexa nr. 14, la bilanţul contabil pentru "Instituţii publice", pe structura bugetului aprobat, conform precizãrilor Ministerului Finanţelor.

ANEXA
-------
la normele metodologice
------------------------


DECLARAŢIE LUNARĂ
privind obligaţia de plata la Fondul cultural naţional pe luna ..., anul ......
Denumirea plãtitorului ........................
codul fiscal .........., numãrul/data autorizaţiei/certificatului de înmatriculare ......................
Sediul/domiciliul: localitatea ......., str. .... nr. .., bl. ..., sc. ...,
ap. ..., sectorul/judeţul ......, codul poştal ....., telefon/fax .............

Conturi bancare Banca
..................... ...................
..................... ...................
..................... ...................
..................... ...................


A. Obligaţia de plata la Fondul cultural naţional
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Contribuţia lunarã, conform art.2 │ Restante │ Penalitãţi, conform │ Total │
│alin. (1) din Ordonanta Guvernului│ (lei) │ art.4 alin. (2) din │ (lei) │
│ nr. 79/1998 │ │ Ordonanta Guvernului│ │
│ │ │ nr. 79/1998 (lei) │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ a) 5% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ b) 5% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ c) 1% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ d) 20% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ e) 2% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ f) 3% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ g) 2% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ h) 2% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ i) 2% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ j) 1% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ k) 1% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ l) 2% lei │ │ │ │
│──────────────────────────────────│───────────│─────────────────────│─────────│
│ TOTAL : lei │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
B. Documentul de plata
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Numãrul documentului │ Explicatia plãţii │ Suma │
│ crt.│ de plata │ (contribuţie lunarã, │ (lei) │
│ │ │ restante, penalitãţi) │ │
│─────│────────────────────────│─────────────────────────────│─────────────────│
│─────│────────────────────────│─────────────────────────────│─────────────────│
│─────│────────────────────────│─────────────────────────────│─────────────────│
│─────│────────────────────────│─────────────────────────────│─────────────────│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Cunoscând pedeapsa aplicatã infracţiunii de fals în acte publice, declar ca am examinat aceasta declaraţie şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corecta şi completa.

Numele ........ Prenumele ............ Data .............
Funcţia*) .........................
Semnatura şi ştampila .............


*) Director general sau alta persoana autorizata.



------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016