Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 452 din 2 iunie 2000  privind organizarea si desfasurarea examenului de atestare pe post a functionarilor care ocupa functii publice de conducere in cadrul autoritatilor si institutiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 452 din 2 iunie 2000 privind organizarea si desfasurarea examenului de atestare pe post a functionarilor care ocupa functii publice de conducere in cadrul autoritatilor si institutiilor publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 272 din 15 iunie 2000
În temeiul art. 107 din Constituţia României şi al <>art. 97 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Examenul de atestare pe post pentru numirea în funcţii publice de conducere se va organiza şi se va desfasura în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, denumita în continuare lege, şi cu respectarea prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 2
Examenul de atestare pe post pentru numirea în funcţii publice de conducere va fi susţinut numai de functionarii din cadrul autoritãţilor sau instituţiilor publice care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 6 lit. a)-g) din lege şi nu se afla în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la art. 56-58 din lege.
ART. 3
(1) În cadrul fiecãrei autoritãţi sau instituţii publice se vor constitui comisii de atestare a funcţionarilor care ocupa funcţii publice de conducere, denumite în continuare comisii de atestare.
(2) Comisia de atestare este formatã dintr-un preşedinte şi 2-4 membri numiţi prin ordin sau prin dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei respective.
(3) Comisia de atestare are un secretar care nu este membru al acesteia, numit prin ordin sau prin dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice respective, de regula dintre functionarii din cadrul compartimentului de resurse umane al autoritãţii sau instituţiei publice respective, şi care îndeplineşte sarcinile stabilite în scris de preşedintele comisiei de atestare.
ART. 4
Din comisia de atestare a funcţionarilor care ocupa funcţii publice de conducere în aparatul propriu al ministerelor şi al celorlalte organe centrale va face parte, în mod obligatoriu, şi un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, numit prin ordin al preşedintelui acesteia.
ART. 5
Comisia de atestare a funcţionarilor care ocupa funcţia publica de conducere de secretar general al Guvernului şi de secretar general adjunct al Guvernului este prezidata de primul-ministru sau de un reprezentant desemnat de acesta şi este formatã din ministrul justiţiei, ministrul funcţiei publice, ministrul finanţelor şi preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 6
Din comisia de atestare a conducãtorilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor sau ale altor organe centrale din unitãţile administrativ-teritoriale vor face parte, în mod obligatoriu, un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, numit prin ordin al preşedintelui acesteia, şi un reprezentant al prefectului judeţului sau al municipiului Bucureşti, desemnat de acesta prin ordin.
ART. 7
(1) Din comisia de atestare a secretarului general al prefecturii vor face parte un reprezentant al Ministerului Funcţiei Publice, un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi 3 reprezentanţi ai prefectului.
(2) Din comisia de atestare a funcţionarilor care ocupa funcţia publica de conducere de secretar al judeţului sau al municipiului Bucureşti vor face parte un reprezentant al Ministerului Funcţiei Publice, un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, un reprezentant al preşedintelui consiliului judeţean sau al primarului general al municipiului Bucureşti şi 2 reprezentanţi ai consiliului judeţean, respectiv ai Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz.
(3) Din comisia de atestare a secretarului municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, oraşului sau comunei, dupã caz, vor face parte un reprezentant al prefectului, un reprezentant al preşedintelui consiliului judeţean sau al primarului general al municipiului Bucureşti, un reprezentant al primarului municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, oraşului sau comunei, dupã caz, şi 2 reprezentanţi ai consiliului local respectiv.
ART. 8
(1) Preşedintele comisiei de atestare pe post a secretarului general al prefecturii va fi desemnat de ministrul funcţiei publice, prin ordin.
(2) Preşedintele fiecãrei comisii de atestare prevãzute la art. 6 şi la art. 7 alin. (2) şi (3) este desemnat cu majoritatea voturilor membrilor acesteia.
ART. 9
(1) În termen de 5 zile de la constituire comisia de atestare va verifica, pentru fiecare funcţionar, îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 2.
(2) Rezultatele verificãrilor prevãzute la alin. (1) se consemneazã de secretarul comisiei de atestare într-un proces-verbal care se semneazã de toţi membrii comisiei.
(3) În cazul în care constata neîndeplinirea de cãtre un funcţionar a condiţiilor prevãzute la alin. (1), comisia de atestare îi va comunica acestuia, imediat şi în scris, rezultatul verificãrii, care va putea fi contestat în termen de 5 zile de la comunicare.
(4) Contestaţia asupra rezultatului verificãrii prevãzute la alin. (1) va fi depusa la conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice respective şi va fi soluţionatã de acesta în termen de 5 zile de la depunere.
(5) Examenul de atestare pe post va fi programat sa se desfãşoare numai dupã soluţionarea contestaţiei asupra rezultatului verificãrii prevãzute la alin. (1).
ART. 10
Tematica specifica domeniului de activitate şi funcţiei publice de conducere, locul, data şi ora desfãşurãrii examenului de atestare pe post vor fi comunicate în scris, cu cel puţin 15 zile înainte de data desfãşurãrii acestuia, de cãtre secretarul comisiei de atestare fiecãrui funcţionar care ocupa o funcţie publica de conducere.
ART. 11
(1) Examenul de atestare pe post pentru numirea în funcţii publice de conducere consta în susţinerea unei lucrãri scrise şi în prezentarea la un interviu, legate de tematica specifica domeniului de activitate şi funcţiei publice de conducere, stabilitã de comisia de atestare.
(2) Subiectele pentru lucrarea scrisã şi seturile de întrebãri pentru interviu vor fi închise în plicuri.
(3) Pentru lucrarea scrisã, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfãşurãrii examenului de atestare, candidatul, în prezenta comisiei de atestare, va extrage subiectul lucrãrii scrise ce va fi consemnat în procesul-verbal al examenului de atestare pe post. Lucrarea redactatã de candidat va fi depusa la comisia de atestare cu cel puţin 5 zile înainte de data desfãşurãrii examenului de atestare pe post.
(4) În ziua examenului de atestare pe post, pentru interviu, candidatul va extrage un plic cu setul de întrebãri la care va rãspunde în prezenta comisiei de atestare.
(5) Nota pentru lucrarea scrisã şi, respectiv, nota pentru interviu reprezintã media aritmetica a notelor acordate de membrii comisiei de atestare. Notele pentru lucrarea scrisã şi pentru interviu pot fi de la 1 la 10.
ART. 12
(1) Rezultatul examenului de atestare pe post este media aritmetica a notelor acordate de membrii comisiei pentru lucrarea scrisã şi pentru interviu.
(2) Funcţionarul va fi atestat în funcţia publica de conducere în cazul în care a obţinut la examenul de atestare pe post cel puţin nota 7. Rezultatul va fi comunicat funcţionarului respectiv, în scris, în termen de 3 zile de la data desfãşurãrii examenului de atestare pe post.
(3) Rezultatul examenului de atestare pe post poate fi contestat de funcţionarul respectiv, în termen de 5 zile de la comunicare, la comisia de atestare, care are obligaţia de a soluţiona contestaţia în termen de 5 zile de la înregistrarea acesteia la secretarul comisiei.
(4) În cazul respingerii contestaţiei funcţionarul respectiv se poate adresa, în condiţiile legii, instanţei de contencios administrativ.
ART. 13
Secretarul comisiei de atestare întocmeşte procesul-verbal al examenului de atestare pe post, care va cuprinde subiectul pentru lucrarea scrisã, notele acordate de fiecare membru al comisiei de atestare, întrebãrile şi rãspunsurile la interviu, precum şi rezultatul examenului de atestare pe post. Procesul-verbal se semneazã de secretar şi se contrasemneazã de toţi membrii comisiei de atestare.
ART. 14
(1) Funcţionarul care a fost atestat pe post în condiţiile prezentei hotãrâri va fi numit de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, prin ordin sau prin dispoziţie, dupã caz, în funcţia publica de conducere respectiva.
(2) Secretarul general al prefecturii şi secretarul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, care au fost atestaţi pe post în condiţiile prezentei hotãrâri, vor fi numiţi de ministrul funcţiei publice prin ordin.
(3) Secretarul municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, oraşului sau comunei, dupã caz, care a fost atestat pe post în condiţiile prezentei hotãrâri, va fi numit de prefect prin ordin.
(4) În cazul în care un funcţionar nu promoveazã examenul de atestare pe post pentru respectiva funcţie publica de conducere, se aplica în mod corespunzãtor prevederile art. 97 alin. (1) din lege.
ART. 15
(1) Posturile devenite vacante ca urmare a neatestarii prin examen de atestare pe post în funcţia publica de conducere vor fi ocupate prin concurs, în condiţiile legii.
(2) În situaţia în care a fost declansata procedura prevãzutã la art. 12 alin. (3), postul va fi scos la concurs numai dupã rãmânerea definitiva şi irevocabilã a hotãrârii instanţei de contencios administrativ.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Ludovic Orban,
secretar de stat

Ministrul funcţiei
publice,
Vlad Rosca

Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Smaranda Dobrescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016