Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 449 din 29 iulie 1994 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 449 din 29 iulie 1994 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 76 din 27 aprilie 1995
---------
    *) Republicată în temeiul art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 210 din 7 aprilie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 69 din 14 aprilie 1995.
    Hotărârea Guvernului nr. 449 din 29 iulie 1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 16 august 1994.

    În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României şi al celorlalte reglementări legale,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Ministerul Finanţelor se organizează şi funcţionează ca organ al administraţiei publice centrale de specialitate care aplică strategia şi programul Guvernului în domeniul finanţelor publice.
    ART. 2
    Ministerul Finanţelor exercită administrarea generală a finanţelor publice, asigurând dezvoltarea activităţii economice pe criterii de eficienţă şi echilibru economic, prin utilizarea pârghiilor financiare şi valutare în concordanţă cu cerinţele economiei de piaţă şi prin stimularea iniţiativei agenţilor economici.
    ART. 3
    Ministerul Finanţelor îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    (1) elaborează proiectul bugetului de stat, iar după aprobarea acestuia de către Parlament ia măsurile necesare pentru asigurarea execuţiei veniturilor şi cheltuielilor prevăzute în legea bugetară anuală;
    (2) stabileşte măsuri pentru asigurarea echilibrului financiar-valutar;
    (3) asigură, potrivit legii, încasarea în numerar şi prin conturi a veniturilor bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetului asigurărilor sociale de stat, precum şi a celorlalte fonduri speciale şi extrabugetare; efectuează operaţiunile de trezorerie privind împrumuturile guvernamentale, cât şi rambursarea acestora la scadenţă şi achitarea dobânzilor;
    (4) exercită, prin organismele sale de specialitate, controlul şi supravegherea financiară a instituţiilor publice; controlează în condiţiile legii, activitatea financiară a regiilor autonome, a societăţilor comerciale, precum şi a celorlalţi agenţi economici;
    (5) acţionează prin instrumente specifice, pentru fundamentarea, urmărirea în execuţie şi asigurarea echilibrului financiar-valutar la nivel macroeconomic, în vederea protejării intereselor naţionale;
    (6) acţionează, prin mijloace specifice, pentru combaterea şi eliminarea evaziunii fiscale şi a corupţiei;
    (7) analizează, fundamentează şi propune cadrul legislativ privind împrumuturile necesare acoperirii deficitului bugetar sau pentru acţiuni şi lucrări de interes public; administrează mijloacele financiare împrumutate, urmăreşte rambursarea acestora şi achitarea dobânzilor aferente;
    (8) fundamentează şi înfăptuieşte politica fiscală promovată de Guvern;
    (9) înfăptuieşte politica vamală în concordanţă cu cadrul legislativ existent;
    (10) elaborează cadrul metodologic şi instituţional general privind organizarea şi conducerea contabilităţii şi veghează asupra respectării legalităţii în activitatea de expertiză contabilă;
    (11) analizează procesul de evoluţie a preţurilor şi tarifelor în economie, pe fondul manifestării unei concurenţe reale, în scopul protecţiei intereselor consumatorilor şi al combaterii tendinţelor inflaţioniste;
    (12) avizează proiectele de legi, hotărâri sau alte dispoziţii legale care determină sporuri de cheltuieli sau modificări de venituri ale statului şi au influenţe asupra echilibrului bugetar;
    (13) coordonează, negociază şi încheie acorduri internaţionale în numele statului în domeniul relaţiilor financiare şi valutare, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe;
    (14) asigură derularea operaţiunilor financiare în cadrul acordurilor guvernamentale, cu decontare în conturile de cliring, barter şi cooperare economică;
    (15) exercită calitatea de reprezentant al României la organismele şi organizaţiile internaţionale cu caracter financiar;
    (16) asigură, în numele şi în contul statului, activitatea de finanţare a operaţiunilor de export, precum şi de garantare a creditelor de export şi import prin intermediul instituţiilor specializate în acest domeniu;
    (17) reprezintă statul ca subiect de drepturi şi obligaţii în faţa organelor de justiţie, precum şi în orice alte situaţii în care acesta participă nemijlocit - în nume propriu -, în raporturi juridice, dacă legea nu stabileşte în acest scop un alt organ;
    (18) asigură, prin instrumente specifice, administrarea eficientă a patrimoniului regiilor autonome şi a capitalului de stat al societăţilor comerciale, în scopul protejării interesului public şi al creării condiţiilor normale de desfăşurare a procesului de privatizare;
    (19) analizează şi acţionează, împreună cu organele bancare, pentru respectare şi întărirea disciplinei financiare şi de plăţi la agenţii economici, în scopul limitării şi restringerii fenomenului de blocaj financiar;
    (20) expertizează documentaţiile tehnico-economice şi emite acorduri pentru realizarea obiectivelor noi de investiţii finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat şi de la bugetele locale; participă la organizarea licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea investiţiilor respective;
    (21) propune cadrul legislativ şi elaborează cadrul metodologic privind activitatea de asigurări şi exercită supravegherea aplicării dispoziţiilor legale în acest domeniu, pentru prevenirea stării de insolvabilitate a societăţilor comerciale din sfera asigurărilor şi pentru apărarea drepturilor asiguraţilor;
    (22) reglementează circulaţia instituţionalizată a titlurilor de valoare reprezentând acţiuni şi obligaţiuni emise de societăţi comerciale şi certifică agenţii de intermediere a titlurilor de valoare;
    (23) exercită atribuţiile ce-i revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale sub a cărui autoritate funcţionează regiile autonome din domeniul său de activitate;
    (24) coordonează şi supraveghează activitatea în domeniul loteriilor de stat, eliberează licenţe, în condiţiile legii, pentru practicarea jocurilor de noroc;
    (25) asigură, potrivit legii, tipărirea hârtiilor de valoare de natura titlurilor de stat, bonurilor de tezaur, obligaţiunilor necesare finanţării datoriei publice, timbrelor fiscale, precum şi a formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în activitatea fiscală şi financiar-contabilă;
    (26) editează materiale de specialitate necesare mediatizării problematicii financiare în vederea cunoaşterii sale de către personalul propriu şi contribuabili;
    (27) realizează revista "Finanţe, credit, contabilitate", ca activitate de elaborare, tipărire şi difuzare a acestei publicaţii, finanţată din venituri extrabugetare.
    Din veniturile încasate din vânzare se acoperă cheltuielile materiale ocazionate de realizarea şi vânzarea revistei, inclusiv plata drepturilor colaboratorilor, stabilite conform reglementărilor în vigoare.
    Veniturile şi cheltuielile aferente acestei activităţi vor fi evidenţiate şi contabilizate în mod distinct, potrivit prevederilor legale.
    Disponibilităţile băneşti aflate în cont la finele anului, după scăderea obligaţiilor de plată şi a încasărilor anticipate, se fac venit la bugetul de stat.
    ART. 4
    În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Finanţelor colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
    ART. 5
    În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Finanţelor poate:
    (1) să dea agenţilor economici, ca urmare a controlului, dispoziţii obligatorii pentru luarea măsurilor de respectare a legii; să ia măsuri pentru aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege în competenţa ministerului;
    (2) să aprobe, în condiţiile prevăzute de lege, înlesniri, precum şi restituiri, compensări şi amânări la plata impozitelor, taxelor şi altor vărsăminte obligatorii la buget, precum şi repunerea în termen a cererilor şi contestaţiilor;
    (3) să dispună plata, din conturile agenţilor economici, a vărsămintelor obligatorii la buget, neachitate în termen, precum şi a majorării pentru întârzierea la plata a acestora;
    (4) să stabilească orice alte măsuri, în condiţiile prevăzute de lege.
    ART. 6
    Ministerele, celelalte autorităţi ale administraţiei publice, instituţiile publice, precum şi agenţii economici au obligaţia de a pune la dispoziţia Ministerului Finanţelor, la cerere, datele şi informaţiile necesare realizării atribuţiilor sale.
    ART. 7
    (1) Conducerea Ministerului Finanţelor se exercită de către ministru. Ministrul conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, alte autorităţi publice şi organizaţii din ţară, cu organisme similare din alte ţări, precum şi cu persoane juridice şi fizice.
    Pe lângă ministru funcţionează colegiul ministerului ca organ consultativ, a cărui competenţă se aprobă de ministrul finanţelor.
    În exercitarea conducerii ministerului, ministrul finanţelor emite ordine, norme şi instrucţiuni, putând delega unele din aceste competenţe structurilor din subordine.
    Ordinele, normele şi instrucţiunile emise de ministrul finanţelor şi de structurile din subordine, care se referă la probleme financiare din sfera competenţelor de reglementare ale ministerului, se dau publicităţii în condiţiile legii.
    (2) Direcţia generală a vămilor şi Garda financiară se subordonează ministrului finanţelor, iar secretarul de stat care coordonează domeniul veniturilor statului este şi şef al Comandamentului Gărzii financiare.
    (3) Ministerul Finanţelor are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finanţelor se pot organiza servicii şi birouri, precum şi colective temporare prevăzute de art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    ART. 8
    (1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile aparatului propriu al Ministerului Finanţelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor.
    (2) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor.
    (3) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului Ministerului Finanţelor se stabilesc prin fişa postului, întocmită pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare, semnată de şeful ierarhic şi de titular.
    ART. 9
    (1) Numărul maxim de posturi pentru Ministerul Finanţelor este de 1.650, exclusiv demnitarii.
    (2) În numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (1) nu sunt incluse posturile aferente activităţii de control financiar de stat şi a Gărzii financiare, care, potrivit legii, se aprobă de ministrul finanţelor.
    ART. 10
    Unităţile din subordinea Ministerului Finanţelor, numărul maxim de posturi ale acestora, precum şi regiile autonome din sistemul sau sunt cele prevăzute în anexa nr. 2.
    ART. 11
    Înfiinţarea şi desfiinţarea unităţilor subordonate Ministerului Finanţelor, obiectul de activitate al acestora, precum şi structurile lor organizatorice se aproba prin ordin al ministrului finanţelor, în condiţiile legii.
    ART. 12
    (1) Prefecturile, împreună cu consiliile judeţene, Consiliul Local al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale, vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii unităţilor din teritoriu subordonate Ministerului Finanţelor.
    (2) În localităţile în care unităţile teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor nu dispun de spaţii corespunzătoare, consiliile locale vor sprijini aceste unităţi prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii. Ministerul Finanţelor va prevedea, în programul propriu de investiţii, fonduri în vederea construirii unor astfel de obiective.
    ART. 13
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 14
    (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 788/1992 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările ulterioare, cu excepţia anexei nr. 3 privind autovehiculele de transport persoane şi marfă din dotarea Ministerului Finanţelor şi a unităţilor sale subordonate.
    (2) Încadrarea în numărul de posturi aprobate se va încheia în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri*).
-----------
    *) Hotărârea Guvernului nr. 449/1994 a intrat în vigoare la data de 16 august 1994.

    ANEXA 1


    Numărul maxim de posturi: 1.650 (exclusiv demnitarii)

                                               MINISTERUL FINANŢELOR

                                             ┌────────────────┐
           ┌─────────────────────────────────┤ MINISTRU ├──────────────────────────────────┐
           │ └───────┬────────┘ │
     ┌─────┴──────┐ │ ┌─────────────┴────────────┐
     │ CONSILIERI │ │ │COMITETUL INTERMINISTERIAL│
     └────────────┘ │ │DE GARANŢII ŞI CREDITE DE │
                                                     │ │ COMERŞ EXTERIOR │
                                                     │ ├──────────────────────────┤
                                                     │ │ PREŞEDINTE*) │
                                                     │ └──────────────────────────┘
          ┌───────────────────────┬──────────────────┴────┬───────────────────────┬──────────────┐
┌─────────┴────────┐ ┌─────────┴────────┐ ┌─────────┴────────┐ ┌─────────┴────────┐ │
│ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │ │
└┬─────────────────┘ └┬─────────────────┘ └┬─────────────────┘ └┬─────────────────┘ │
 │ │ │ │ │
 │ ┌───────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │ ┌────────────────────┐
 ├─┤DIRECŢIA GENERALĂ A│ ├─┤ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ A│ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ ├─┤DIRECŢIA GENERALĂ A │
 │ │ BUGETULUI DE STAT │ │ │ IMPOZITE DIRECTE │ ├─┤ CONTROLULUI │ │ │ SINTEZĂ, │ │ │ VĂMILOR***) │
 │ └───────────────────┘ │ └───────────────────┘ │ │ FINANCIAR DE STAT │ │ │ METODOLOGIE, │ │ └────────────────────┘
 │ ┌───────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │ └───────────────────┘ ├─┤ DOCUMENTARE, │ │ ┌────────────────────┐
 │ │DIRECŢIA GENERALĂ A│ ├─┤ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ ┌───────────────────┐ │ │ ADMINISTRARE A │ ├─┤ GARDA │
 │ │ FINANŢELOR │ │ │IMPOZITE INDIRECTE │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ A│ │ │ SISTEMULUI │ │ │ FINANCIARĂ │
 ├─┤ INSTITUŢIILOR │ │ └───────────────────┘ ├─┤ REGIILOR AUTONOME │ │ │ INFORMATIV │ │ └────────────────────┘
 │ │PUBLICE ŞI DREPTURI│ │ ┌───────────────────┐ │ │ŞI PARTICIPAŢIILOR │ │ └───────────────────┘ │ ┌────────────────────┐
 │ │ SALARIALE │ │ │ DIRECŢIA DE │ │ │ STATULUI │ │ ┌───────────────────┐ │ │ INSPECŢIA GENERALĂ │
 │ └───────────────────┘ │ │POLITICI FISCALE ŞI│ │ └───────────────────┘ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ ├─┤ PENTRU ACTIVITATEA │
 │ ┌───────────────────┐ ├─┤ INFORMATIZARE A │ │ ┌───────────────────┐ ├─┤ DE POLITICĂ ŞI │ │ │ INTERNĂ**) │
 │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ │ ADMINISTRAŢIEI │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ A│ │ │ PROTECŢIE A │ │ └────────────────────┘
 │ │ EVALUAREA │ │ │ FISCALE │ │ │ RELAŢIILOR │ │ │ CONCURENŢEI │ │ ┌────────────────────┐
 ├─┤ FINANŢĂRII │ │ └───────────────────┘ ├─┤ FINANCIARE CU │ │ └───────────────────┘ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │
 │ │ ACTIVITĂŢILOR │ │ ┌───────────────────┐ │ │ ORGANISME │ │ ┌───────────────────┐ ├─┤ORGANIZARE, RESURSE │
 │ │ ECONOMICE │ │ │ DIRECŢIA DE │ │ │ INTERNAŢIONALE │ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ │ UMANE ŞI SERVICII │
 │ └───────────────────┘ ├─┤ PROCEDURI ŞI │ │ └───────────────────┘ └─┤DE REGLEMENTARE ŞI │ │ │ GENERALE │
 │ ┌───────────────────┐ │ │METODOLOGII FISCALE│ │ ┌───────────────────┐ │ ADMINISTRARE A │ │ └────────────────────┘
 │ │DIRECŢIA GENERALĂ A│ │ └───────────────────┘ ├─┤DIRECŢIA GENERALĂ A│ │ MONOPOLURILOR │ │ ┌────────────────────┐
 ├─┤FINANŢELOR APĂRĂRII│ │ ┌───────────────────┐ │ │ REGIMULUI VALUTAR │ └───────────────────┘ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │
 │ │ NAŢIONALE ŞI │ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ └───────────────────┘ ├─┤ JURIDICĂ ŞI │
 │ │ ORDINII PUBLICE │ │ │ DE EVALUARE ŞI │ │ ┌───────────────────┐ │ │ CONTENCIOS │
 │ └───────────────────┘ ├─┤EXECUTARE SILITĂ A │ ├─┤ AGENŢIA VALORILOR │ │ └────────────────────┘
 │ ┌───────────────────┐ │ │ VENITURILOR │ │ │ MOBILIARE**) │ │ ┌────────────────────┐
 │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ │ STATULUI │ │ └───────────────────┘ │ │DIRECŢIA GENERALĂ DE│
 │ │PROGRAME INVESTIŢII│ │ └───────────────────┘ │ ┌───────────────────┐ ├─┤ STUDII │
 ├─┤ PUBLICE ŞI │ │ ┌───────────────────┐ │ │ OFICIUL DE │ │ │ECONOMICO-FINANCIARE│
 │ │ EXPERTIZAREA │ └─┤DIRECŢIA GENERALĂ A│ │ │ SUPRAVEGHERE A │ │ │ ŞI INFORMATICĂ │
 │ │ INVESTIŢIILOR │ │ CONTABILITĂŢII │ └─┤ ACTIVITĂŢII DE │ │ └────────────────────┘
 │ │ PUBLICE │ └───────────────────┘ │ ASIGURARE ŞI │ │
 │ └───────────────────┘ │ REASIGURARE**) │ │ ┌────────────────────┐
 │ ┌───────────────────┐ └───────────────────┘ │ │ DIRECŢIA PRESĂ, │
 │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ ├─┤RELAŢII CU PUBLICUL,│
 │ │ CREANŢE ŞI │ │ │ PROTOCOL ŞI │
 ├─┤ANGAJAMENTE INTERNE│ │ │ ADMINISTRATIV │
 │ │ ŞI EXTERNE ALE │ │ └────────────────────┘
 │ │ STATULUI │ │
 │ └───────────────────┘ │ ┌────────────────────┐
 │ ┌───────────────────┐ │ │DIRECŢIA GENERALĂ DE│
 │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ └─┤ SOLUŢIONARE A │
 │ │ DE CONTABILITATE │ │ CONTESTAŢIILOR │
 └─┤ PUBLICĂ ŞI │ └────────────────────┘
   │ TREZORERIE A │
   │ STATULUI │
   └───────────────────┘

----------
    *) Cu rang de secretar de stat.
    **) Se organizează ca direcţia generală.
    ***) Funcţionează în structura aprobată prin Hotărârile Guvernului nr. 630/1992 şi nr. 32/1993.

    ANEXA 2

                 UNITĂŢILE
       subordonate Ministerului Finanţelor

                                                              Număr maxim de
                                                        posturi de specialitate
                                                        ───────────────────────

   I. Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat
   1. Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului
      financiar de stat din judeţe şi din municipiul Bucureşti
      - servicii publice descentralizate.
      În subordinea direcţiilor generale ale finanţelor publice
      şi controlului financiar de stat funcţionează: administraţiile
      financiare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti
      şi sectorului agricol Ilfov, circumscripţiile financiare
      orăşeneşti şi percepţiile rurale 25.920
   2. Unităţile vamale teritoriale, coordonate de Direcţia generală
      a vămilor 6.098
   3. Centrul de Tehnologie a Informatiei Financiare, coordonat de
      Direcţia generală de studii economico-financiare şi informatică 227
   4. Cabinetul medical 6

    II. Regii autonome
   1. Regia Autonomă "Imprimeria Naţională", înfiinţată prin
      Hotărârea Guvernului nr. 596/1992.
   2. Regia Autonomă "Loteria Naţională", înfiinţată prin Hotărârea
      Guvernului nr. 816/1994.


    NOTĂ:
    a) În numărul de posturi de la pct. I nu sunt incluse:
    - posturile aferente activităţii de control financiar de stat şi a Gărzii financiare, care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se aprobă de ministrul finanţelor;
    - posturile de agent fiscal şi operator de rol de la municipii, oraşe, comune, care se stabilesc prin normativ aprobat de ministrul finanţelor, în funcţie de numărul de localităţi (sate, comune, oraşe), dispersia geografică a acestora şi numărul poziţiilor de rol.
    b) În numărul de posturi de specialitate prevăzute în prezenta anexă nu sunt cuprinse posturile de dactilograf şi stenodactilograf, secretar-dactilograf, funcţionar, şef depozit, magaziner, arhivar, portar, paznic, îngrijitor, bufetier, manipulant bunuri, curier, muncitor şi altele asemenea, care pot fi de cel mult 15% din numărul de posturi de specialitate, care se repartizează pe unităţi cu aprobarea ministrului finanţelor.
    c) Acelaşi procent de 15% se aplică şi asupra numărului de posturi care se aprobă de ministrul finanţelor în condiţiile prevăzute la lit. a) din nota la prezenta anexă.

                         -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016