Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 448 din 29 iulie 1994 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 448 din 29 iulie 1994 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 268 din 20 noiembrie 1995
-------
    *) Republicată în temeiul art. II din Hotărârea Guvernului nr. 816 din 17 octombrie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 31 octombrie 1995.
    Hotărârea Guvernului nr. 448 din 29 iulie 1994 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 16 august 1994 şi a mai fost modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 285 din 2 mai 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 10 mai 1995, Hotărârea Guvernului nr. 542 din 21 iulie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166 din 31 iulie 1995, şi Hotărârea Guvernului nr. 773 din 29 septembrie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 6 octombrie 1995.

    ART. 1
    Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale este organul de specialitate al administraţiei publice centrale care asigura aplicarea unitară a legislaţiei muncii şi protecţiei sociale şi coordonează activităţile privind munca şi protecţia socială.
    ART. 2
    (1) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale exercită controlul aplicării unitare a dispoziţiilor legale în domeniile sale de activitate, în unităţile din sectorul public, mixt şi privat; îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative cu privire la domeniile sale de activitate.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are dreptul să ceară, iar agenţii economici şi unităţile din sectorul public au obligaţia să prezinte documentele necesare verificării modului în care se aplică legislaţia muncii şi protecţia socială.
    ART. 3
    În realizarea obiectului sau de activitate, stabilit de legislaţia în vigoare, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are, în principal, următoarele atribuţii:

    În domeniul forţei de muncă şi somajului:
    (1) evaluează resursele şi necesităţile de muncă ale societăţilor şi elaborează programe de ocupare a forţei de muncă;
    (2) organizează activităţi de formare, integrare şi reintegrare socioprofesională;
    (3) realizează măsuri active de protecţie socială a şomerilor;
    (4) administrează bugetul fondului de şomaj.

    În domeniul protecţiei sociale:
    (1) aplică legislaţia în domeniul asigurărilor sociale de stat şi pentru agricultori; elaborează metodologia şi realizează îndrumarea în domeniul asigurărilor sociale;
    (2) administrează bugetele asigurărilor sociale de stat şi pentru agricultori; realizează controlul veniturilor asigurărilor sociale de stat şi pentru agricultori;
    (3) organizează, coordonează şi urmăreşte activităţile de asistenţă socială pentru sprijinirea familiilor şi categoriilor de populaţie defavorizate;
    (4) organizează sistemul de trimitere la tratament balnear şi odihnă pentru pensionari şi salariaţi din sistemul bugetar.

    În domeniul salarial:
    (1) propune strategii şi măsuri cu privire la salarizarea în regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat;
    (2) elaborează propuneri privind sistemul de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar şi realizează controlul aplicării legislaţiei din acest domeniu;
    (3) colaborează cu partenerii sociali şi acordă asistenţă de specialitate în acest domeniu.

    În domeniul protecţiei muncii:
    (1) elaborează metodologia, normele, standardele şi indicatorii privind protecţia muncii;
    (2) autorizează, din punct de vedere al protecţiei muncii, agenţii economici, certifică echipamentele tehnice, avizează echipamentele individuale de protecţie; elaborează şi urmăreşte aplicarea actelor normative privind încadrarea în grupa de muncă;
    (3) realizează controlul privind aplicarea şi respectarea legislaţiei în acest domeniu.

    În domeniul legislaţiei muncii şi protecţiei sociale:
    (1) coordonează şi asigură perfecţionarea legislaţiei în domeniul muncii şi protecţiei sociale; avizează proiectele de acte normative care cuprind propuneri de reglementări în domeniul muncii şi protecţiei sociale;
    (2) îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege privind încheierea, înregistrarea şi derularea contractelor şi conflictelor colective de muncă;
    (3) organizează evidenta muncii prestate de salariaţii agenţilor economici cu capital privat, ai asociaţiilor şi organizaţiilor nonprofit, precum şi ai persoanelor fizice care folosesc personal salariat.

    În domeniul promovării şi asigurării respectării drepturilor femeii:
    (1) în colaborare cu instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale efectuează analize şi studii referitoare la condiţia femeii în societate, propune soluţii pentru eliminarea aspectelor negative constatate;
    (2) elaborează politici familiale şi le supune spre aprobare organelor competente;
    (3) propune măsuri pentru perfecţionarea legislaţiei în domeniu şi urmăreşte aplicarea acestora;
    (4) urmăreşte asigurarea accesului nediscriminator al femeii pe piaţa muncii, precum şi îmbunătăţirea condiţiilor în care aceasta îşi desfăşoară activitatea.

    Alte domenii de activitate:
    (1) propune strategii de dezvoltare pe termen lung şi soluţii de reforma în domeniul muncii şi protecţiei sociale;
    (2) elaborează, implementeaza şi dezvoltă sistemul informatic pentru muncă şi protecţie socială;
    (3) elaborează şi aplica criterii metodologice privind gestiunea personalului în sectorul bugetar;
    (4) analizează şi avizează actele normative elaborate în domeniul organizării şi gestiunii personalului din sectorul bugetar;
    (5) reprezintă Guvernul României în relaţiile cu Organizaţia Internaţională a Muncii;
    (6) colaborează şi cooperează cu organisme naţionale şi internaţionale, guvernamentale şi neguvernamentale, în probleme privind muncă şi protecţia socială.
    (7) editează buletine informative în domeniul muncii şi protecţiei sociale; cheltuieli legate de tipărirea şi difuzarea buletinelor informative vor fi suportate din alocaţiile bugetare aprobate Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
    ART. 4
    (1) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, se pot organiza servicii şi birouri, precum şi colective temporare prevăzute de art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (2) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are în structura sa organizatorică direcţii generale, direcţii, oficii, servicii şi birouri.
    (3) Numărul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat pentru Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale este de 421, exclusiv demnitarii.
    (4) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat şi ale compartimentelor din structura ministerului se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia, care se aprobă prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    ART. 5
    (1) Conducerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale se exercită de către ministru.
    (2) În exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, ministrul reprezintă Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale în relaţiile interne şi internaţionale.
    (3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul muncii şi protecţiei sociale poate emite ordine şi instrucţiuni.
    (4) În cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale se organizează şi funcţionează colegiul ministerului ca organ consultativ; componenţa colegiului de conducere se stabileşte prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    ART. 6
    (1) În subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale funcţionează unităţile prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Înfiinţarea unităţilor cu personalitate juridică, subordonate Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, se face în condiţiile legii, prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    (3) Structura organizatorică, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii ale instituţiilor publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    ART. 7
    (1) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale utilizează un parc propriu de transport pentru aparatul ministerului şi pentru unităţile subordonate, care se stabileşte potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (2) Pentru activitatea specifică de control privind aplicarea şi respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei muncii, la unităţile din Delta Dunării, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale utilizează o şalupă cu un consum lunar mediu de carburant de 1.500 litri.
    ART. 8
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 9
    (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă hotărârile Guvernului nr. 793/1992, nr. 254/1993 şi nr. 686/1993, privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
    (2) Încadrarea în numărul de posturi aprobate se va încheia în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

    ANEXA 1

    MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
    Număr maxim de
    posturi: 421
    (exclusiv demnitarii)



                                               ┌──────────────────┐
                                               │ MINISTRU │
                                               └────────┬─────────┘
                                                        │ ┌─────────────────────────────────┐
      ┌─────────────────────────┐ │ │Direcţia generală de informatică,│
      │ Consilieri ├───────────────────────┼─────────────────────────────┤strategie şi reformă în domeniul │
      └─────────────────────────┘ │ │ muncii şi protecţiei sociale │
                                                        │ └─────────────────────────────────┘
      ┌─────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────────┐
      │ Controlul ministrului ├───────────────────────┼─────────────────────────────┤ Directia de relaţii cu publicul │
      └─────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────────┘
                                                        │ ┌─────────────────────────────────┐
                                                        ├─────────────────────────────┤ Control financiar propriu*1) │
                                                        │ └─────────────────────────────────┘
                 ┌────────────────┬───────────┬─────────┴─────────────┬────────────────────┬───────────────────┐
      ┌──────────┴─────────┐ │┌──────────┴─────────┐ ┌──────────┴─────────┐┌─────────┴────────┐┌─────────┴────────┐
      │ SECRETAR DE STAT │ ││ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT ││ SECRETAR DE STAT ││ SECRETAR DE STAT │
      └──────────┬─────────┘ │└──────────┬─────────┘ └──────────┬─────────┘└─────────┬────────┘└─────────┬────────┘
         ┌───────┼─────────┐ │ │ ┌─┴─────────┬┬┐ │ │
┌────────┴────┐ │┌────────┴───┐ │ │ ┌────────┴────────┐ │││ │ │
│ Direcţia │ ││ Direcţia │ │ │ │ Direcţia │ │││ │ │
│ generală │ ││ generală │ │ │ │ generală │ │││ │ │
│ forţă de │ ││ de │ │ │ │ politică │ │││ │ │
│ muncă şi │ ││ legislaţia │ │ │ │ salarială │ │││ │ │
│ şomaj │ ││ muncii │ │ │ └────────┬────────┘ │││ │ │
└──────┬──────┘ │└──────┬─────┘ │ │ │ │││ │ │
       └────────┐│ └───────┐│ └───────────┐ └──────────┐│││ └──────┐ └──────────┐
┌─────────────┐ ││┌────────────┐ ││┌────────────────────┐ │┌─────────────────┐ ││││┌────────────┐ │┌────────────────────┐ │
│ Direcţia │ │││ Direcţia de│ │││Direcţia generală de│ ││Direcţia politică│ │││││ Direcţia │ ││ Inspecţia de stat │ │
│ ocupare ├┐│││legislaţie a├┐│││asigurări sociale şi├┐││ salarială la │ │││││ generală │ ││ pentru protecţia ├┐│
│ forţă de │││││ muncii şi │││││ pensii de stat ││││regii autonome şi├┐│││││ pentru │ ││ muncii*2) │││
│ muncă │││││ contencios ││││└────────────────────┘│││ societăţi │││││││coordonarea ├┐│└────────────────────┘││
└─────────────┘│││└────────────┘├┘│┌────────────────────┐│││ comerciale │││││││strategiilor│││┌────────────────────┐││
┌─────────────┐│││┌────────────┐│ ││Direcţia generală de│││└─────────────────┘├┘││││ privind ││││ Direcţia │││
│ Direcţia de │││││ Direcţia ││ ││ pensii, asigurări │││┌─────────────────┐│ ││││ drepturile │├┘│ generală pentru │││
│ formare şi ├┼┘││ camerelor ├┘ ││sociale şi tratament├┤││Direcţia pentru ││ ││││ femeii ││ │ metodologie, ├┤│
│ integrare ││ ││ de muncă │ ││ balnear pentru ││││salarizarea ├┘ │││└────────────┘│ │ norme, standarde │├┘
│profesională ││ │└────────────┘ ││ agricultori ││││personalului din │ │││┌────────────┐│ │ şi indicatori de ││
└─────────────┘│ │┌────────────┐ │└────────────────────┘│││sectorul bugetar │ ││││Direcţia de ││ │ protecţia muncii ││
┌─────────────┐│ └┤Corp control│ │┌────────────────────┐├┘└─────────────────┘ ││││elaborare a ├┘ └────────────────────┘│
│ Direcţia ││ │fond şomaj │ ││ Direcţia bugetului ││ ┌─────────────────┐ ││││politicilor │ ┌────────────────────┐│
│administrării├┘ └────────────┘ ││ asigurărilor ├┤ │ Direcţia pentru │ ││││ familiale │ │Direcţia autorizare ││
│ fondului de │ ││ sociale ││ │ concertarea │ │││└────────────┘ │ agenţi economici, ││
│ şomaj │ │└────────────────────┘│ │ partenerilor ├──┘││ │ certificare ││
└─────────────┘ │┌────────────────────┐│ │ sociali în │ ││ │echipamente tehnice,├┘
┌──────────────────────────────┐ ││ Direcţia de ││ │ domeniul │ ││ │avizare echipamente │
│ Direcţia relaţii ├──┘│ metodologie, ││ │ salarizării │ ││ │ individuale de │
│ internaţionale │ │ îndrumare şi ├┤ └─────────────────┘ ││ │ protecţie şi grupe │
└──────────────────────────────┘ │controlul încasării ││ ┌─────────────────┐ ││ │ de muncă │
                                   │ contribuţiilor de ││ │Direcţia resurse │ ││ └────────────────────┘
                                   │ asigurări sociale ││ │ umane şi │ ││
                                   └────────────────────┘│ │ gestiune de ├───┘│
                                   ┌────────────────────┐│ │ personal în │ │
                                   │ Direcţia generală ││ │sectorul bugetar │ │
                                   │asistenţă socială şi├┘ └─────────────────┘ │
                                   │ politici familiale │ ┌─────────────────┐ │
                                   └────────────────────┘ │Direcţia generală│ │
                                                           │ economică- ├────┘
                                                           │ financiară │
                                                           └─────────────────┘

--------
    *1) Se organizează la nivel de direcţie.
    *2) Se organizează la nivel de direcţie generală.

    ANEXA 2

                        UNITĂŢILE
            care funcţionează în subordinea
         Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale

     I. Unităţi finanţate de la bugetul de stat

    1. Direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti - servicii publice descentralizate
    (4.080 posturi)*1)
    2. Inspectoratele de stat teritoriale pentru protecţia muncii
    (466 posturi)
    3. Unităţile de asistenţă socială
    (47 posturi)
    4. Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă
    (388 posturi)*2)
    5. Oficiul Muncii
    (20 posturi).
-------------------
    *1) La acestea se adaugă, conform reglementărilor în domeniu, un număr de 1.650 posturi finanţate din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi 500 de posturi conform Hotărârii Guvernului nr. 285 din 2 mai 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 88 din 10 mai 1995.
    *2) În anul 1994 funcţionează cu un număr maxim de 380 posturi, potrivit Legii nr. 36/1994.

    II. Unităţi finanţate din venituri extrabugetare

    1. Institutul de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale.
    2. Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii.
    3. Revista de protecţie a muncii "Obiectiv".

    III. Unităţi şi activităţi finanţate din bugetul asigurărilor sociale de stat

    1. Oficiul Central de Plată a Pensiilor
    (215 posturi)
    2. Corp Control Asigurări Sociale
    (160 posturi, din care 10 posturi în cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi 150 posturi în cadrul direcţiilor judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţiei generale de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti).

                          ---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016