Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 448 din 29 iulie 1994  privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 448 din 29 iulie 1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 219 din 16 august 1994

    În temeiul art. 115 din Constituţia României şi al celorlalte reglementări legale,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale este organul de specialitate al administraţiei publice centrale care asigură aplicarea unitară a legislaţiei muncii şi protecţiei sociale şi coordonează activităţile privind munca şi protecţia socială.
    ART. 2
    (1) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale exercită controlul aplicării unitare a dispoziţiilor legale în domeniile sale de activitate, în unităţile din sectorul public, mixt şi privat; îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative cu privire la domeniile sale de activitate.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are dreptul să ceară, iar agenţii economici şi unităţile din sectorul public au obligaţia să prezinte documentele necesare verificării modului în care se aplică legislaţia muncii şi protecţiei sociale.
    ART. 3
    În realizarea obiectului său de activitate, stabilit de legislaţia în vigoare, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are, în principal, următoarele atribuţii:
    În domeniul forţei de muncă şi şomajului:
    (1) evaluează resursele şi necesităţile de muncă ale societăţii şi elaborează programe de ocupare a forţei de muncă;
    (2) organizează activităţi de formare, integrare şi reintegrare socioprofesională;
    (3) realizează măsuri active de protecţie socială a şomerilor;
    (4) administrează bugetul fondului de şomaj.
    În domeniul protecţiei sociale:
    (1) aplică legislaţia în domeniul asigurărilor sociale de stat şi pentru agricultori; elaborează metodologia şi realizează îndrumarea în domeniul asigurărilor sociale;
    (2) administrează bugetele asigurărilor sociale de stat şi pentru agricultori; realizează controlul veniturilor asigurărilor sociale de stat şi pentru agricultori;
    (3) organizează, coordonează şi urmăreşte activităţile de asistenţă socială pentru sprijinirea familiilor şi categoriilor de populaţie defavorizate;
    (4) organizează sistemul de trimitere la tratament balnear şi odihnă pentru pensionari şi salariaţi din sistemul bugetar.
    În domeniul salarial:
    (1) propune strategii şi măsuri cu privire la salarizarea în regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat;
    (2) elaborează propuneri privind sistemul de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar şi realizează controlul aplicării legislaţiei din acest domeniu;
    (3) colaborează cu partenerii sociali şi acorda asistenţa de specialitate în acest domeniu.
    În domeniul protecţiei muncii:
    (1) elaborează metodologia, normele, standardele şi indicatorii privind protecţia muncii;
    (2) autorizează, din punct de vedere al protecţiei muncii, agenţii economici, certifică echipamentele tehnice, avizează echipamentele individuale de protecţie; elaborează şi urmăreşte aplicarea actelor normative privind încadrarea în grupe de muncă;
    (3) realizează controlul privind aplicarea şi respectarea legislaţiei în acest domeniu.
    În domeniul legislaţiei muncii şi protecţiei sociale:
    (1) coordonează şi asigură perfecţionarea legislaţiei în domeniul muncii şi protecţiei sociale; avizează proiectele de acte normative care cuprind propuneri de reglementări în domeniul muncii şi protecţiei sociale;
    (2) îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege privind încheierea, înregistrarea şi derularea contractelor şi conflictelor colective de muncă;
    (3) organizează evidenţa muncii prestate de salariaţii agenţilor economici cu capital privat, ai societăţilor şi organizaţiilor nonprofit, precum şi ai persoanelor fizice care folosesc personal salariat.
    Alte domenii de activitate:
    (1) propune strategii de dezvoltare pe termen lung şi soluţii de reformă în domeniul muncii şi protecţiei sociale;
    (2) elaborează, implementează şi dezvoltă sistemul informatic pentru muncă şi protecţie socială;
    (3) elaborează şi aplică criterii metodologice privind gestiunea personalului în sectorul bugetar;
    (4) analizează şi avizează actele normative elaborate în domeniul organizării şi gestiunii personalului din sectorul bugetar;
    (5) reprezintă Guvernul României în relaţiile cu Organizaţia Internaţională a Muncii;
    (6) colaborează şi cooperează cu organisme naţionale şi internaţionale, guvernamentale şi neguvernamentale, în probleme privind munca şi protecţia socială.
    ART. 4
    (1) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale se pot organiza servicii şi birouri, precum şi colective temporare prevăzute de art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (2) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are în structura sa organizatorică direcţii generale, direcţii, oficii, servicii şi birouri.
    (3) Numărul maxim de posturi, finanţate de la bugetul de stat, pentru Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale este de 411, exclusiv demnitarii.
    (4) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat şi ale compartimentelor din structura ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia, care se aprobă prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    ART. 5
    (1) Conducerea Ministerului Muncii şi Protecţie Sociale se exercită de către ministru.
    (2) În exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, ministru reprezintă Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale în relaţiile interne şi internaţionale.
    (3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul muncii şi protecţiei sociale poate emite ordine şi instrucţiuni.
    (4) În cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale se organizează şi funcţionează colegiul ministerului ca organ consultativ; componenţa colegiului de conducere se stabileşte prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    ART. 6
    (1) În subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale funcţionează unităţile prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Înfiinţarea unităţilor cu personalitate juridică, subordonate Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, se face în condiţiile legii, prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    (3) Structura organizatorică, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii ale instituţiilor publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    ART. 7
    Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale utilizează un parc propriu de transport pentru aparatul ministerului şi pentru unităţile subordonate, care se stabileşte potrivit prevederilor legale în vigoare.
    ART. 8
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 9
    (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă hotărârile Guvernului nr. 793/1992, nr. 254/1993 şi nr. 686/1993,privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
    (2) Încadrarea în numărul de posturi aprobate se va încheia în termen de 45 de zile de la intrarea vigoare a prezentei hotărâri.

                 PRIM-MINISTRU
               NICOLAE VĂCĂROIU

                         Contrasemnează:
                         ----------------
                         Ministru de stat,
           ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                        Dan Mircea Popescu

                        Ministru de stat,
                      ministrul finanţelor,
                         Florin Georgescu

    Bucureşti, 29 iulie 1994.
    Nr. 448.

    ANEXA 1

    MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
   Număr maxim de posturi: 411
   (exclusiv demnitarii)


                                                            ┌────────────┐
                                                            │ MINISTRU │
                                                            └─────┬──────┘
                                                                  │ ┌───────────────────────────┐
                                  ┌─────────────────────┐ │ │ Direcţia generală de │
                                  │ Consilieri ├─────────┼──────────┤ informatică, strategie şi│
                                  └─────────────────────┘ │ │reformă în domeniul muncii │
                                                                  │ │ şi protecţiei sociale │
                                                                  │ └───────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────┐ │ ┌───────────────────────────┐
                                  │Controlul ministrului├─────────┼──────────┤ Direcţia de relaţii cu │
                                  └─────────────────────┘ │ │ publicul │
                                                                  │ └───────────────────────────┘
                                                                  │ ┌───────────────────────────┐
                                                                  ├──────────┤Control financiar propriu │
                                                                  │ │ *1) │
                                                                  │ └───────────────────────────┘
                         ┌──────────────────────┬─────────────────┼──────────────────┬────────────────────────┐
                 ┌───────┴────────┐ │┌────────────────┤ ┌────────┴───────┐ ┌───────┴────────┐
                 │SECRETAR DE STAT│ ││SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│
                 └───────┬────────┘ │└────────┬───────┘ └───────┬────────┘ └───────┬────────┘
          ┌──────────────┼───────────┐ │ │ ┌─────┴───┐ │
┌─────────┴─────────────┐│┌──────────┴─────────┐│┌────────┘ ┌─────────┴────────┐│ │
│Direcţia generală forţă│││Direcţia generală de│││ │Directia generală ││ │
│ de muncă şi şomaj │││ legislaţia muncii │││ │politică salarială││ │
└─────────┬─────────────┘│└──────────┬─────────┘││ └──────────┬───────┘│ │
┌─────────┘ ┌────────┘ ┌─────────┘ ││ ┌─────────┘ │ │
│┌─────────────┐│┌───────┐ │┌──────────────┐ ││┌─────────────────┐│┌────────────────┐│┌───────────────────┐│┌───────────────────┐
││ Direcţia │││ Corp │ ││ Direcţia de │ │││ Direcţia │││ Direcţia │││ Direcţia pentru │││ Inspecţia de │
├┤ ocupare │└┤control│ ├┤ legislaţie │ │││ generală de │││ politică │││ concertarea │├┤ stat pentru │
││ forţă de │ │ fond │ ││ a muncii şi │ │├┤ asigurări │├┤ salarială la │├┤ partenerilor │││ protecţia │
││ muncă │ │ şomaj │ ││ contencios │ │││ sociale şi │││ regii autonome │││sociali în domeniul│││ muncii*2) │
│└─────────────┘ └───────┘ │└──────────────┘ │││ pensii de │││ şi societăţi │││ salarizării ││└───────────────────┘
│┌─────────────┐ │┌──────────────┐ │││ stat │││ comerciale ││└───────────────────┘│┌───────────────────┐
││ Direcţia de │ ││ Direcţia │ ││└─────────────────┘│└────────────────┘│┌───────────────────┐││ Direcţia generală │
├┤ formare şi │ └┤ camerelor │ ││┌─────────────────┐│┌────────────────┐││ Direcţia resurse │││ pentru │
││ integrare │ │ de │ │││Direcţia generală│││ Direcţia pentru│││ umane şi │├┤ metodologie, │
││profesională │ │ muncă │ │││ de pensii, │└┤ salarizarea │├┤ gestiune de │││ norme, standarde, │
│└─────────────┘ └──────────────┘ │├┤asigurări sociale│ │personalului din│││ personal în │││ şi indicatori de │
│┌─────────────┐ ┌──────────────┐ │││ şi tratament │ │sectorul bugetar│││ sectorul bugetar │││protecţie a muncii │
││ Direcţia │ │ Direcţia │ │││ balnear pentru │ └────────────────┘│└───────────────────┘│└───────────────────┘
└┤administrării│ │ relaţii ├────┘││ agricultori │ │┌───────────────────┐│┌───────────────────┐
 │ fondului de │ │internaţionale│ │└─────────────────┘ ││ Direcţia generală │││Direcţia autorizare│
 │ şomaj │ └──────────────┘ │┌─────────────────┐ └┤ economică │││ agenţi economici, │
 └─────────────┘ ││ Direcţia │ │ financiară │││ certificare │
                                                 ├┤ bugetului │ └───────────────────┘││ echipamente │
                                                 ││ asigurărilor │ └┤ tehnice, avizare │
                                                 ││ sociale │ │ echipamente │
                                                 │└─────────────────┘ │ individuale de │
                                                 │┌─────────────────┐ │protecţie şi grupe │
                                                 ││ Direcţia de │ │ de muncă │
                                                 ││ metodologie, │ └───────────────────┘
                                                 ├┤ îndrumare şi │
                                                 ││ controlul │
                                                 ││ încasării │
                                                 ││contribuţiilor de│
                                                 ││asigurări sociale│
                                                 │└─────────────────┘
                                                 │┌─────────────────┐
                                                 ││Direcţia generală│
                                                 └┤asistenţă socială│
                                                  │ şi politici │
                                                  │ familiale │
                                                  └─────────────────┘


----------
    *1) Se organizează la nivel de direcţie.
    *2) Se organizează la nivel de direcţie generală.

    ANEXA 2

                             UNITĂŢILE
    care funcţionează în subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale

    I. Unităţi finanţate de la bugetul de stat
    1. Direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti - servicii publice descentralizate (4.080 posturi)*1)
    2. Inspectoratele de stat teritoriale pentru protecţia muncii (466 posturi)
    3. Unităţile de asistenţă socială (47 posturi)
    4. Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă (388 posturi)*2)
    5. Oficiul Muncii (20 posturi).

    II. Unităţi finanţate din venituri extrabugetare
    1. Institutul Român de Management
    2. Institutul de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale
    3. Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii.
    4. Revista de protecţie a muncii "Obiectiv".

    III. Unităţi şi activităţi finanţate din bugetul asigurărilor sociale de stat
    1. Oficiul Central de Plată a Pensiilor (215 posturi)
    2. Corp Control Asigurări Sociale (160 posturi, din care 10 posturi în cadrul ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi 150 posturi în cadrul direcţiilor judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţiei generale de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti).
------------
    *1) La aceasta se adaugă, conform reglementărilor în domeniu, un număr de 1650 posturi finanţate din fondul de şomaj.
    *2) În anul 1994 funcţionează cu un număr maxim de 380 posturi, potrivit Legii nr. 36/1994.
                       --------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016