Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 446 din 5 aprilie 2006  pentru aprobarea Normelor metodologice privind concesionarea activitatii institutiilor publice de spectacole si concerte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 446 din 5 aprilie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind concesionarea activitatii institutiilor publice de spectacole si concerte

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 13 aprilie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 26 din Legea nr. 504/2004 privind instituţiile publice de spectacole şi concerte,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind concesionarea activitãţii instituţiilor publice de spectacole şi concerte, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Contractul-cadru de concesiune a activitãţii instituţiilor publice de spectacole şi concerte, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul culturii şi cultelor,
Adrian Iorgulescu

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 5 aprilie 2006.
Nr. 446.

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind concesionarea activitãţii
instituţiilor publice de spectacole şi concerte

ART. 1
Prezentele norme metodologice stabilesc dispoziţiile speciale privind organizarea şi desfãşurarea concesionãrii activitãţii instituţiilor publice de spectacole şi concerte, conţinutul-cadru al caietului de sarcini al concesiunii, precum şi conţinutul contractului-cadru de concesiune.
ART. 2
Prin obiect al concesiunii, în sensul prezentelor norme metodologice, se înţelege orice activitate a instituţiilor publice de spectacole şi concerte, astfel cum sunt definite prin dispoziţiile <>art. 2 lit. a) din Legea nr. 504/2004 privind instituţiile publice de spectacole şi concerte.
ART. 3
Atribuirea concesiunii activitãţii unei instituţii publice de spectacole şi concerte se face în baza unui contract prin care o persoanã, denumitã concedent, transmite pentru o perioadã determinatã, de cel mult 49 de ani, unei alte persoane, denumitã concesionar, care acţioneazã pe riscul şi pe rãspunderea sa, dreptul şi obligaţia de realizare a activitãţii instituţiei respective, în schimbul unei redevenţe.
ART. 4
(1) Au calitatea de concedent:
a) ministerele sau alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, pentru activitatea instituţiilor publice de spectacole şi concerte aflate în subordinea acestora;
b) consiliile judeţene sau consiliile locale, dupã caz, pentru activitatea instituţiilor publice de spectacole şi concerte aflate în subordinea acestora.
(2) Calitatea de concesionar o poate avea orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã de drept privat, românã ori strãinã, care îndeplineşte calitãţile, capacitãţile şi condiţiile de experienţã stabilite de concedent în anunţul de organizare a licitaţiei sau, dupã caz, în anunţul de primire de candidaturi.
(3) Condiţiile de experienţã minime ale concesionarilor sunt:
a) cel puţin 5 ani de activitate în unul dintre domeniile prevãzute la <>art. 2 lit. a) din Legea nr. 504/2004 , în funcţie de specificul activitãţii concesionate;
b) cel puţin 3 ani de activitate în gestionarea şi dezvoltarea programelor/proiectelor culturale.
(4) Condiţiile prevãzute la alin. (3) trebuie îndeplinite cumulativ.
ART. 5
Concesionarea activitãţii unei instituţii publice de spectacole şi concerte se aprobã pe baza caietului de sarcini al concesiunii, astfel:
a) prin hotãrâre a Guvernului, pentru concesionarea activitãţii unei instituţii publice de spectacole şi concerte aflate în subordinea ministerelor sau a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
b) prin hotãrâre a consiliului judeţean sau a consiliului local, dupã caz, pentru concesionarea activitãţii unei instituţii publice de spectacole şi concerte aflate în subordinea acestora.
ART. 6
(1) Caietul de sarcini al concesiunii cuprinde condiţiile minime pentru licitaţie.
(2) Caietul de sarcini va cuprinde în mod obligatoriu:
a) condiţiile de exploatare a concesiunii şi obiectivele de ordin economic, financiar şi de mediu urmãrite de cãtre concedent privind exploatarea eficace a activitãţilor ce fac obiectul concesiunii;
b) investiţiile pe care concesionarul este obligat sã le realizeze şi termenele de realizare a acestora;
c) clauzele financiare şi de asigurãri;
d) regimul bunurilor utilizate de concesionar în derularea concesiunii;
e) obligaţia concesionarului de a pãstra obiectul specific de activitate al instituţiei;
f) clauze privind personalul angajat şi protecţia socialã;
g) condiţiile de accesibilitate la spectacole şi concerte;
h) obligaţiile privind protecţia mediului, stabilite conform legislaţiei în vigoare.
(3) Caietul de sarcini poate cuprinde şi una sau mai multe dintre clauzele prevãzute la <>art. 9 alin. (2) din Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 216/1999 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 7
(1) În cazul procedurii licitaţiei publice deschise cu preselecţie, în anunţul de primire de candidaturi, publicat de concedent, se menţioneazã, pe lângã elementele prevãzute de dispoziţiile <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi urmãtoarele:
a) denumirea şi sediul concedentului;
b) condiţiile de experienţã ale concesionarilor;
c) locul unde se poate studia caietul de sarcini al concesiunii;
d) locul de primire a candidaturilor.
(2) În cazul procedurii licitaţiei publice deschise, în anunţul publicat de concedent se menţioneazã, pe lângã elementele prevãzute de dispoziţiile <>Legii nr. 219/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi urmãtoarele:
a) condiţiile de experienţã ale concesionarilor;
b) numãrul de exemplare în care trebuie depusã oferta.
(3) În cazul procedurii concesionãrii prin negociere directã, în anunţul publicat de concedent se menţioneazã, pe lângã elementele prevãzute de dispoziţiile <>Legii nr. 219/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi urmãtoarele:
a) condiţiile de experienţã ale concesionarilor;
b) cuantumul garanţiei;
c) locul unde se poate studia caietul de sarcini al concesiunii;
d) termenul şi locul de înscriere la negociere, precum şi de depunere a ofertelor;
e) locul, data şi ora desfãşurãrii negocierilor.
(4) În cazul procedurii concesionãrii prin dialog competitiv, în anunţul publicat de concedent se menţioneazã, pe lângã elementele prevãzute de dispoziţiile <>Legii nr. 219/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi urmãtoarele:
a) condiţiile de experienţã ale concesionarilor;
b) cuantumul garanţiei;
c) locul unde se poate studia caietul de sarcini al concesiunii;
d) termenul şi locul de înscriere la consultãri;
e) locul, data şi ora desfãşurãrii consultãrilor.
ART. 8
(1) Comisia de evaluare a ofertelor concesionarilor va fi alcãtuitã astfel:
a) în cazul în care se concesioneazã activitatea unei instituţii publice de spectacole şi concerte ce se aflã în subordinea unei autoritãţi a administraţiei publice centrale, din reprezentanţi ai autoritãţii respective, dintre care cel puţin unul cu pregãtire juridicã de specialitate, şi ai Ministerului Finanţelor Publice, nominalizaţi în acest scop;
b) în cazul în care se concesioneazã activitatea unei instituţii publice de spectacole şi concerte ce se aflã în subordinea unei autoritãţi a administraţiei publice locale, din reprezentanţi ai autoritãţii respective, dintre care cel puţin unul cu pregãtire juridicã de specialitate, şi ai direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, nominalizaţi în acest scop.
(2) Comisia de evaluare va fi alcãtuitã dintr-un numãr impar de membri, care nu poate fi mai mic de 5.
(3) Membrii comisiei de evaluare vor fi numiţi prin ordin sau hotãrâre a concedentului, dupã caz.
ART. 9
(1) Preşedintele comisiei de evaluare este numit de concedent dintre reprezentanţii acestuia în comisia de evaluare.
(2) Secretarul comisiei de evaluare este numit de cãtre preşedinte dintre membrii comisiei de evaluare.
(3) Secretariatul comisiei de evaluare este asigurat de cãtre concedent.
(4) La şedinţele comisiei de evaluare preşedintele poate invita personalitãţi recunoscute pentru experienţa şi competenţa lor în domeniul din care face parte obiectul concesiunii, care beneficiazã de un vot consultativ.
ART. 10
(1) Pentru determinarea celei mai avantajoase oferte, comisia de evaluare va avea în vedere criteriile de selecţie prevãzute la <>art. 18 alin. (2) din Legea nr. 219/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Concedentul poate stabili prin instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de concesionare, în completarea criteriilor prevãzute la alin. (1), şi alte criterii de selecţie a ofertelor pe care le considerã necesare, în funcţie de specificul activitãţii instituţiei publice de spectacole şi concerte care urmeazã a fi concesionatã.
(3) Ponderea importanţei criteriilor de selecţie a ofertelor va fi stabilitã de cãtre concedent, în funcţie de specificul activitãţii instituţiei publice de spectacole şi concerte care face obiectul concesiunii.
ART. 11
Dispoziţiile prezentelor norme metodologice se completeazã în mod corespunzãtor cu prevederile Normelor metodologice-cadru de aplicare a <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 216/1999 , cu modificãrile ulterioare.

ANEXA 2

CONTRACT-CADRU
de concesiune a activitãţii instituţiilor publice
de spectacole şi concerte

CAPITOLUL I
Pãrţile contractante

Între ministerul/organul de specialitate al administraţiei publice centrale/Consiliul Judeţean/Consiliul Local ........, cu sediul în ......., reprezentat prin ........, având funcţia de ....., în calitate de concedent, pe de o parte,
şi
............., persoanã fizicã (domiciliul, buletinul/cartea de identitate)/persoanã juridicã (actul constitutiv al agentului economic) ........., cu sediul principal în ........., reprezentat prin ........, având funcţia de .........., în calitate de concesionar, pe de altã parte, la data de ........, la sediul concedentului (alt loc, adresã, etc.) ......., în temeiul <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al hotãrârii (Guvernului, consiliului judeţean, orãşenesc sau comunal) de aprobare a concesionãrii nr. ........ din ......, s-a încheiat prezentul contract de concesiune.

CAPITOLUL II
Obiectul contractului de concesiune

Art. 1. - (1) Obiectul prezentului contract de concesiune este organizarea activitãţii ............. instituţiei publice ........, situatã în .........., în conformitate cu obiectivele concedentului.
(2) Obiectivele concedentului sunt:
a) ..................................
b) ..................................
c) ..................................
d) ..................................
(3) În derularea prezentului contract de concesiune, concesionarul va utiliza urmãtoarele categorii de bunuri:
a) bunuri de retur ...................;
b) bunuri de preluare ................;
c) bunuri proprii .................... .

CAPITOLUL III
Termenul

Art. 2. - (1) Durata concesiunii este de ....... ani, începând de la data de ....... .
(2) Contractul de concesiune poate fi prelungit pentru o perioadã egalã cu cel mult jumãtate din durata sa iniţialã.

CAPITOLUL IV
Redevenţa

Art. 3. - Redevenţa este de ...... lei, plãtitã anual/lunar, în conformitate cu caietul de sarcini (detalii cu privire la modul de platã).

CAPITOLUL V
Plata redevenţei

Art. 4. - (1) Plata redevenţei se face prin conturile:
- contul concedentului nr. ........, deschis la Banca ...........;
- contul concesionarului nr. ........, deschis la Banca .......... .
(2) Neplata redevenţei sau executarea cu întârziere a acestei obligaţii conduce la .......... .

CAPITOLUL VI
Drepturile pãrţilor

Art. 5. - Drepturile concesionarului Concesionarul are dreptul de a desfãşura, în mod direct, pe riscul şi pe rãspunderea sa, activitatea ce face obiectul contractului de concesiune.
Art. 6. - Drepturile concedentului
(1) Concedentul are dreptul sã inspecteze bunurile concesionate, sã verifice stadiul de realizare a investiţiilor, precum şi modul în care este satisfãcut interesul public prin realizarea activitãţii, verificând respectarea obligaţiilor asumate de concesionar.
(2) Verificarea se va efectua numai cu notificarea prealabilã a concesionarului şi în urmãtoarele condiţii: ......
...................................................................
(3) La încetarea prezentului contract de concesiune prin ajungere la termen, concedentul are dreptul sã îşi manifeste intenţia de a dobândi bunurile de preluare şi de a solicita concesionarului încheierea contractului de vânzare-cumpãrare cu privire la aceste bunuri. În termen de ......... concedentul este obligat sã îşi exercite dreptul de opţiune, sub sancţiunea decãderii.
(4) Concedentul are dreptul sã modifice în mod unilateral partea reglementarã a prezentului contract de concesiune, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local.

CAPITOLUL VII
Obligaţiile pãrţilor - clauze stabilite în condiţiile caietului de sarcini

Art. 7. - Obligaţiile concesionarului
(1) Concesionarul este obligat sã asigure exploatarea eficace, în regim de continuitate şi de permanenţã, a activitãţii care face obiectul concesiunii, potrivit obiectivelor stabilite de cãtre concedent.
(2) Concesionarul este obligat sã desfãşoare în mod direct activitatea care face obiectul concesiunii.
(3) Concesionarul este obligat sã plãteascã redevenţa.
(4) Concesionarul este obligat sã asigure creşterea eficienţei în urmãtoarele modalitãţi:
a) .........................,
b) .......................... .
(5) Concesionarul are obligaţia de a indica urmãtoarele:
a) bunurile aduse ca investiţii (datele de identificare a acestora, datele tehnice) ............;
b) termenele de realizare a investiţiilor ...........;
c) investiţiile care nu se amortizeazã pe durata concesiunii ........;
d) avizele ce trebuie obţinute în cazul în care sunt afectate bunuri cu regim special .............;
e) standardele de calitate a activitãţilor prestate ........... .
(6) Concesionarul este obligat sã respecte condiţiile impuse de natura activitãţii (protejarea secretului de stat, materiale cu regim special, condiţii de siguranţã în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi conservarea patrimoniului) .................... .
(7) La încetarea prezentului contract de concesiune prin ajungere la termen, concesionarul este obligat sã restituie concedentului, în deplinã proprietate, bunurile de retur, în mod gratuit şi libere de orice sarcini.
(8) La încetarea prezentului contract de concesiune, concesionarul este obligat sã încheie cu concedentul un contract de vânzare-cumpãrare având ca obiect bunurile de preluare, prevãzute ca atare în caietul de sarcini şi stabilite prin prezentul contract de concesiune, în privinţa cãrora concedentul şi-a manifestat intenţia de a le dobândi.
(9) În termen de 90 de zile de la data încheierii prezentului contract de concesiune, concesionarul este obligat sã depunã, cu titlu de garanţie, o sumã de ...... lei, reprezentând o cotã-parte din suma datoratã concedentului cu titlu de redevenţã pentru primul an de activitate.
(10) La încetarea prezentului contract de concesiune din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majorã şi cazul fortuit, concesionarul este obligat sã asigure continuitatea activitãţii, în condiţiile stipulate în contract, pânã la preluarea acesteia de cãtre concedent.
(11) În cazul în care concesionarul sesizeazã existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de naturã sã conducã la imposibilitatea realizãrii activitãţii, va notifica de îndatã acest fapt concedentului, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun pentru asigurarea continuitãţii activitãţii.
(12) Concesionarul este obligat sã continue desfãşurarea activitãţii în noile condiţii stabilite de concedent, în mod unilateral, potrivit art. 6 alin. (4), fãrã a putea solicita încetarea acestuia.
(13) Concesionarul va menţine un numãr de .......... angajaţi.
(14) Concesionarul se obligã sã plãteascã ............. % din prima de asigurare.
(15) Alte clauze.
Art. 8. - Obligaţiile concedentului
(1) Concedentul este obligat sã nu îl tulbure pe concesionar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de concesiune.
(2) Concedentul nu are dreptul sã modifice în mod unilateral contractul de concesiune, în afarã de cazurile prevãzute expres de lege.
(3) Concedentul este obligat sã notifice concesionarului apariţia oricãror împrejurãri de naturã sã aducã atingere drepturilor concesionarului.

CAPITOLUL VIII
Încetarea contractului de concesiune

Art. 9. - (1) Prezentul contract de concesiune înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea duratei stabilite în contract, dacã pãrţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia, în condiţiile legii;
b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilateralã de cãtre concedent, cu plata unei despãgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului;
c) în cazul nerespectãrii obligaţiilor contractuale de cãtre concesionar, prin reziliere, cu plata unei despãgubiri în sarcina concesionarului;
d) în cazul nerespectãrii obligaţiilor contractuale de cãtre concedent, prin reziliere, cu plata unei despãgubiri în sarcina concedentului;
e) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin rãscumpãrarea unei concesiuni, care se poate face numai prin act administrativ al organului care a aprobat concesionarea, la propunerea concedentului; în acest caz se va întocmi o documentaţie tehnico-economicã în care se va stabili preţul rãscumpãrãrii. În aceastã situaţie de încetare a concesiunii nu se percep daune;
f) alte cauze de încetare a contractului de concesiune, fãrã a aduce atingere cauzelor şi condiţiilor reglementate de lege.
(2) La încetarea, din orice cauzã, a prezentului contract de concesiune bunurile ce au fost utilizate de concesionar în derularea concesiunii vor fi repartizate dupã cum urmeazã:
a) bunuri de retur .....................;
b) bunuri de preluare ..................;
c) bunuri proprii ..................... .

CAPITOLUL IX
Clauze contractuale referitoare la împãrţirea responsabilitãţilor de mediu între concedent şi concesionar

Art. 10. - ...........................................

CAPITOLUL X
Rãspunderea contractualã

Art. 11. - Nerespectarea de cãtre pãrţile contractante a obligaţiilor cuprinse în prezentul contract de concesiune atrage rãspunderea contractualã a pãrţii în culpã.

CAPITOLUL XI
Litigii

Art. 12. - (1) Litigiile de orice fel ce decurg din executarea prezentului contract de concesiune sunt de competenţa instanţei judecãtoreşti de drept comun.
(2) Pentru soluţionarea eventualelor litigii pãrţile pot stipula în contractul de concesiune clauze compromisorii.

CAPITOLUL XII
Alte clauze (de exemplu: clauze de reziliere convenţionalã, clauze penale)

Art. 13. - ..................................

CAPITOLUL XIII
Definiţii

Art. 14. - (1) Prin forţã majorã, în sensul prezentului contract de concesiune, se înţelege o împrejurare externã cu caracter excepţional, fãrã relaţie cu lucrul care a provocat dauna sau cu însuşirile sale naturale, absolut invincibilã şi absolut imprevizibilã.
(2) Prin caz fortuit se înţelege acele împrejurãri care au intervenit şi au condus la producerea prejudiciului şi care nu implicã vinovãţia paznicului juridic, dar care nu întrunesc caracteristicile forţei majore.

Prezentul contract de concesiune a fost încheiat în ........... exemplare.


Concedent, Concesionar,
................ .......................

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016