Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 443 din 6 august 1997  privind normele pentru stabilirea si plata alocatiei suplimentare, precum si masurile de aplicare a dispozitiilor   Legii nr. 119/1997 privind alocatia suplimentara pentru familiile cu copii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 443 din 6 august 1997 privind normele pentru stabilirea si plata alocatiei suplimentare, precum si masurile de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 119/1997 privind alocatia suplimentara pentru familiile cu copii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 195 din 15 august 1997
În temeiul <>art. 15 din Legea nr. 119/1997 privind alocaţia suplimentarã pentru familiile cu copii,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Cererile pentru stabilirea şi acordarea alocaţiei suplimentare familiilor cu copii se întocmesc de reprezentantul familiei şi se înregistreazã la primãria în raza cãreia domiciliazã familia indreptatita sau au resedinta familiile cetãţenilor strãini sau apatrizi.
(2) La depunerea cererii se prezintã livretul de familie completat la zi de serviciul de stare civilã al primãriei din localitatea de domiciliu.
ART. 2
(1) Primãriile comunelor, oraşelor, municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pana la data de 3 a fiecãrei luni, depun la direcţiile generale de munca şi protecţie socialã din judeţe şi din municipiul Bucureşti, cererile înregistrate şi verificate în luna anterioarã, însoţite de borderoul centralizator.
(2) Directorul general al direcţiei generale de munca şi protecţie socialã a judeţului şi, respectiv, a municipiului Bucureşti aproba cererile privind acordarea alocaţiilor suplimentare familiilor cu copii, dupã verificarea datelor de identificare privind componenta familiilor.
(3) Cererile completate necorespunzãtor se restituie primãriilor, pe baza de borderou.
(4) Dupã aprobarea cererilor, în vederea efectuãrii plãţii alocaţiei suplimentare, datele de identificare privind familia şi numãrul de copii se transpun pe discheta de cãtre direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului şi, dupã caz, a municipiului Bucureşti şi se transmit Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
(5) Cererile aprobate se arhiveaza la direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului şi, respectiv, a municipiului Bucureşti şi se pãstreazã o perioada de 20 de ani.
ART. 3
(1) În vederea efectuãrii plãţilor, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, în calitate de ordonator principal de credite, încheie o convenţie cu Regia Autonomã "Posta Romana", prin care se stabilesc instrumentele de plata şi modalitãţile de decontare.
(2) Plata alocaţiei suplimentare pentru familiile cu copii se asigura lunar, la domiciliul acestora, prin oficiile poştale sau, la cerere, în cont personal deschis de reprezentantul familiei la o unitate bancarã.
ART. 4
Pentru o perioada de 3 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, tarifele serviciilor realizate de Regia Autonomã "Posta Romana" se stabilesc, prin negociere, de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul Oficiului Concurentei, şi se actualizeazã periodic în funcţie de indicele de majorare a preţurilor de consum, publicat de Comisia Nationala pentru Statistica.
ART. 5
Instituţiile de ocrotire şi de asistenta socialã, care asigura întreţinerea completa a copiilor în varsta de pana la 18 ani, au obligaţia sa comunice direcţiei generale de munca şi protecţie socialã din unitatea administrativ-teritorialã de domiciliu al familiei datele de identificare pentru copiii aflaţi în aceste instituţii, în vederea suspendãrii sau, dupã caz, a modificãrii cuantumului alocaţiei suplimentare acordate familiilor acestora, pe perioada încredinţãrii copiilor în instituţiile respective.
ART. 6
Pentru copiii în varsta de peste 16 ani, care urmeazã cursurile de zi ale unei instituţii de învãţãmânt, precum şi pentru cei încadraţi în gradul I şi II de invaliditate, reprezentantul familiei are obligaţia sa prezinte acte doveditoare în vederea acordãrii alocaţiei suplimentare pana la împlinirea de cãtre copii a vârstei de 18 ani.
ART. 7
Pe perioada cat reprezentantul familiei, pe numele cãruia s-a stabilit plata alocaţiei suplimentare, din diferite motive nu se afla la domiciliul sau, plata drepturilor cu acest titlu se face celuilalt soţ sau persoanei care are împuternicire autentificatã potrivit prevederilor legale.
ART. 8
Sumele încasate necuvenit cu titlu de alocatie suplimentarã pentru familiile cu copii se recupereazã de la titulari, prin executare silitã, de cãtre unitãţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor.
ART. 9
(1) Se suplimenteaza cu 2 posturi numãrul de personal al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, aprobat în anul 1997, şi cu 45 de posturi, numãrul de personal al direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti - servicii publice descentralizate, pentru realizarea bazei de date şi actualizarea permanenta a acesteia potrivit operaţiunilor de primire şi de verificare a cererilor, precum şi pentru cele de aprobare a plãţilor şi gestionare a creditelor bugetare alocate pentru alocaţia suplimentarã acordatã familiilor cu copii.
(2) Se modifica corespunzãtor anexele nr. 1 şi 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 59/1997 pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
(3) Repartizarea posturilor pentru fiecare direcţie generalã de munca şi protecţie socialã se face prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
ART. 10
Primãriile municipiilor resedinta de judeţ vor sprijini direcţiile generale de munca şi protecţie socialã în obţinerea spaţiilor necesare pentru desfãşurarea activitãţilor privind stabilirea dreptului şi punerea în plata a alocaţiei suplimentare pentru familiile cu copii, precum şi pentru arhivarea documentelor.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

Ministru delegat
pe lângã primul-ministru
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului şi a
Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Remus Opris
---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016