Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 443 din 3 mai 2001  pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 450/1999     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 443 din 3 mai 2001 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 450/1999

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 14 mai 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 450/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 295 din 24 iunie 1999, se modifica dupã cum urmeazã:

1. Punctul 2.17 va avea urmãtorul cuprins:
"2.17. Criteriile de clasificare şi modul de încadrare a societãţilor comerciale în societãţi comerciale mici, mijlocii sau mari se realizeazã potrivit instrucţiunilor emise de Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului."

2. Punctul 3.21 va avea urmãtorul cuprins:
"3.21. - (1) Garanţia de participare se restituie integral tuturor participanţilor, cu excepţia ofertantului selectat pentru încheierea contractului de vânzare-cumpãrare, în termen de doua zile lucrãtoare de la data încheierii procesului-verbal de selecţie prevãzut la pct. 3.30 şi 3.35, dupã caz. În cazul ofertantului selectat garanţia de participare se considera plata parţialã a preţului sau a avansului, dupã caz.
(2) Pierderea garanţiei de participare intervine în urmãtoarele cazuri:
a) revocarea ofertei finale ferme de cãtre ofertantul selectat pe baza grilei de punctaj stabilite în prealabil de instituţia publica implicata;
b) refuzul de a semna contractul de vânzare-cumpãrare de cãtre ofertantul selectat în condiţiile stabilite în oferta finala ferma;
c) în cazul desfiinţãrii contractului de vânzare-cumpãrare ca urmare a:
(i) neplatii integrale a avansului la termenul convenit, în cazul contractelor de vânzare-cumpãrare cu plata în rate;
(ii) neplatii integrale a preţului la termenul convenit, în cazul contractelor de vânzare-cumpãrare cu plata integrala;
(iii) neplatii a doua rate contractuale succesive, în cazul contractelor de vânzare-cumpãrare cu plata în rate."

3. Punctul 3.22 va avea urmãtorul cuprins:
"3.22. Pentru participarea la negociere potentialii cumpãrãtori depun la sediul instituţiei publice implicate urmãtoarele documente:
a) dovada privind depunerea garanţiei de participare, dacã este cazul;
b) împuternicirea acordatã persoanei care reprezintã investitorul la negociere;
c) documentele care certifica identitatea şi calitatea investitorului:
- pentru persoanele juridice romane:
(i) copie de pe certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului, de pe actul constitutiv, inclusiv de pe toate actele adiţionale relevante, şi de pe certificatul de înregistrare fiscalã;
(ii) scrisoare de bonitate financiarã, eliberata de o societate bancarã romana, care sa ateste o rata a solvabilitãţii generale supraunitare a ofertantului;
(iii) dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale cãtre toţi creditorii bugetari, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscalã eliberat de organul fiscal competent;
(iv) declaraţie pe propria rãspundere ca nu se afla în reorganizare judiciarã sau în faliment;
- pentru persoanele juridice strãine:
(i) actul de înmatriculare a societãţii comerciale strãine;
(ii) scrisoare de bonitate financiarã, eliberata de o banca strãinã cu care o banca romana are relaţii de corespondent, care sa ateste o rata a solvabilitãţii generale supraunitare a ofertantului;
(iii) declaraţie pe propria rãspundere ca nu se afla în reorganizare judiciarã sau în faliment;
- pentru comercianţi, persoane fizice sau asociaţii familiale: copie de pe actul de identitate şi de pe autorizaţia de funcţionare eliberata de autoritatea competenta sau de pe actul legal de constituire, dupã caz, precum şi de pe certificatul de atestare fiscalã eliberat de organul fiscal competent;
- pentru persoanele fizice romane: copie de pe actul de identitate şi certificatul de cazier judiciar;
- pentru persoanele fizice strãine: copie de pe pasaport şi certificatul de cazier;
d) documente care atesta îndeplinirea criteriilor de precalificare, atunci când astfel de criterii au fost prevãzute în anunţul de vânzare."

4. Punctul 3.23 va avea urmãtorul cuprins:
"3.23. - (1) Toate documentele prevãzute la pct. 3.22, depuse de persoanele fizice sau juridice romane, cu excepţia cazului în care acestea reprezintã rapoarte de activitate sau situaţii financiare, vor fi prezentate în original sau în copie legalizatã.
(2) Toate documentele prevãzute la pct. 3.22, depuse de persoane fizice sau juridice strãine, cu excepţia cazului în care acestea reprezintã rapoarte de activitate sau situaţii, vor fi prezentate în copie însoţitã de traducerea în limba romana, legalizatã."

5. Punctul 3.28 va avea urmãtorul cuprins:
"3.28. - (1) Dupã depunerea ofertelor finale comisia de negociere va stabili oferta care întruneşte cel mai mare numãr de puncte prin aplicarea grilei de punctaj, stabilitã în prealabil de instituţia publica implicata, acelor oferte finale care au fost însoţite de toate documentele prevãzute la pct. 3.22.
(2) Negocierile se vor purta de cãtre comisia de negociere cu ofertantul selectat pe baza ofertei finale depuse de acesta şi a planului de afaceri întocmit în conformitate cu normele instituţiei publice implicate."

6. Punctul 3.29 se abroga.

7. Punctul 3.30 va avea urmãtorul cuprins:
"3.30. Dupã încheierea negocierilor cu ofertantul selectat comisia de negociere va întocmi un proces-verbal privind derularea negocierilor şi prezentarea pe scurt a clauzelor care vor fi cuprinse în contractul de vânzare-cumpãrare."

8. Punctul 3.46 va avea urmãtorul cuprins:
"3.46. - (1) Licitaţia se desfãşoarã în prezenta a cel puţin 2 ofertanţi acceptaţi.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), în situaţia în care se prezintã un singur ofertant acceptat, licitaţia va avea loc şi preşedintele comisiei de licitaţie va putea scãdea preţul de pornire al licitaţiei numai cu acordul prealabil al instituţiei publice implicate şi, respectiv, numai pana la limita prevãzutã în mandatul acordat comisiei de licitaţie de cãtre instituţia publica implicata. În cazul în care comisia de licitaţie nu a fost imputernicita sa scada preţul de pornire al licitaţiei se poate încheia contractul de vânzare-cumpãrare numai dacã singurul ofertant acceptat prezent accepta preţul de oferta.
(3) Licitaţia se desfãşoarã dupã regula licitaţiei competitive sau olandeze, respectiv la un preţ în urcare sau în scãdere, în funcţie de raportul dintre cerere şi oferta, astfel:
a) dacã se oferã preţul de pornire al licitaţiei, preşedintele comisiei de licitaţie va creste preţul cu câte un pas de licitare pana când unul dintre ofertanţi accepta preţul astfel majorat şi nimeni nu oferã un preţ mai mare;
b) dacã nu se oferã preţul de pornire al licitaţiei, preşedintele comisiei de licitaţie va scãdea preţul cu câte un pas de licitare pana când se înregistreazã prima oferta de cumpãrare de cel puţin 50% din preţul de pornire, iar în continuare licitaţia se va desfasura dupã regula licitaţiei competitive prevãzute la lit. a) pana la adjudecarea pachetului de acţiuni. În cazul în care nu se înregistreazã o oferta de cel puţin 50% din preţul de pornire comisia de licitaţie va putea decide organizarea unei noi licitaţii cu strigare. În acest scop comisia de licitaţie va publica, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la încheierea licitaţiei anterioare, o noua oferta de vânzare. Preţul de pornire va reprezenta 50% din preţul de pornire al licitaţiei anterioare, iar licitaţia va avea loc în termen de 15 zile de la data publicãrii noii oferte de vânzare. În cazul în care nu se înregistreazã o oferta de cel puţin 20% din preţul de pornire al primei licitaţii, comisia de licitaţie va putea decide organizarea unei noi licitaţii. În acest caz preţul de pornire va reprezenta 20% din preţul de pornire al primei licitaţii, oferta de vânzare se va publica în maximum 5 zile lucrãtoare de la încheierea licitaţiei anterioare, iar licitaţia va avea loc în termen de 7 zile de la aceasta data. Pachetul de acţiuni se va adjudeca la cel mai bun preţ oferit;
c) dacã nu se formuleazã oferte de cumpãrare cu plata integrala a preţului, preşedintele comisiei de licitaţie, cu acordul prealabil al instituţiei publice implicate, poate solicita participanţilor formularea de oferte de cumpãrare cu plata preţului în rate."

9. Punctul 3.47 va avea urmãtorul cuprins:
"3.47. Dacã la şedinţa de licitaţie nu se prezintã nici un ofertant, instituţia publica implicata poate organiza cel mult doua licitaţii cu strigare consecutive, cu reducerea preţului de pornire şi publicarea ofertei de vânzare în condiţiile prevãzute la pct. 3.46 lit. b), sau poate schimba metoda de privatizare pentru societatea comercialã, cu respectarea condiţiilor de publicitate din prezentele norme metodologice."

10. Punctul 3.54 va avea urmãtorul cuprins:
"3.54. - (1) Dacã se depune o singura oferta de cumpãrare, se poate încheia contractul de vânzare-cumpãrare numai dacã aceasta îndeplineşte condiţiile din oferta de vânzare.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1) preşedintele comisiei de licitaţie va putea declara adjudecatar singurul ofertant acceptat în condiţii inferioare celor din oferta de vânzare, numai cu acordul prealabil al instituţiei publice implicate şi numai în condiţiile prevãzute în mandatul acordat comisiei de cãtre instituţia publica implicata."

11. La punctul 3.60, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) se vand acţiunile unei societãţi comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale deţine cel mult o treime din totalul acţiunilor, dacã, în funcţie de importanta tranzacţiei, instituţia publica implicata nu decide altfel."

12. La punctul 3.62, literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) în cazul societãţilor comerciale cotate la bursa de valori sau pe o alta piata organizatã preţul de oferta este egal cu media cotatiilor înregistrate în ultimele 12 luni calendaristice anterioare formularii ofertei de vânzare;
b) în cazul societãţilor comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale mai deţine cel mult o treime din totalul acţiunilor, preţul de oferta este egal cu valoarea nominalã a acţiunilor;"

13. Punctul 3.63 va avea urmãtorul cuprins:
"3.63. Instituţia publica implicata va dispune întocmirea unui raport de evaluare, în scopul determinãrii preţului de oferta, în cazul în care din bilanţul contabil al anului anterior scoaterii la privatizare a societãţii comerciale şi din determinarea activului net contabil al acesteia rezulta ca activul net contabil este mai mare decât o treime din activul total."

14. Punctul 3.72 va avea urmãtorul cuprins:
"3.72. Instituţiile publice implicate vor face publicitatea prevãzutã la pct. 3.69 şi în cazul în care primesc de la un investitor interesat o scrisoare de intenţie cu privire la cumpãrarea unui pachet de acţiuni, în termen de 30 de zile de la înregistrarea acesteia."

15. La punctul 3.83, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) vânzarea acţiunilor unei societãţi comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale deţine cel mult o treime din totalul acţiunilor, dacã, în raport cu importanta tranzacţiei şi, eventual, cu valoarea de piata a societãţii, instituţia publica implicata nu hotãrãşte altfel;"

16. Punctul 3.84 va avea urmãtorul cuprins:
"3.84. În cazul în care înaintea publicãrii unui anunţ de vânzare sau a unei oferte de vânzare primeşte o scrisoare de intenţie cu privire la cumpãrarea unui pachet de acţiuni emise de o societate comercialã, instituţia publica implicata va asigura întocmirea dosarului de prezentare în termen de cel mult 30 de zile de la înregistrarea scrisorii de intenţie şi/sau va stabili persoanele împuternicite sa furnizeze date şi informaţii şi/sau accesul la acestea, în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice."

17. Punctul 3.111 va avea urmãtorul cuprins:
"3.111. Instituţia publica implicata va putea accepta plata în rate a preţului acţiunilor vândute, luând în considerare situaţia financiarã a societãţii comerciale, cuantumul, structura şi periodicitatea obligaţiei investitionale convenite, obiectivele de dezvoltare regionala stabilite prin hotãrâre a Guvernului, posibilitatea societãţii de a-şi desface produsele sau de a presta serviciile pe piata internationala ori asumarea de cãtre potenţialul cumpãrãtor a obligaţiei de a nu proceda la restructurari ce conduc la concedieri colective, precum şi eventualitatea neinregistrarii nici unei oferte cu plata integrala a preţului cu ocazia desfãşurãrii unei licitaţii cu strigare."

18. Punctul 3.112 va avea urmãtorul cuprins:
"3.112. Constituirea în favoarea instituţiei publice implicate a garanţiei reale mobiliare asupra acţiunilor trebuie sa fie concomitenta încheierii contractului de vânzare-cumpãrare cu plata preţului în rate."

ART. 2
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 ,cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 450/1999 , cu modificãrile aduse prin prezenta hotãrâre, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul Autoritãţii pentru Privatizare
şi Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016