Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 442 din 30 mai 2000  pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 188/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 442 din 30 mai 2000 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 188/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 241 din 31 mai 2000

    În temeiul art. 107 din Constituţia României,

    Guvernul României adopta prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Hotărârea Guvernului nr. 188/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din 24 martie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, se modifica şi se completează după cum urmează:
    1. Punctul V al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "a) elaborează politici, programe şi proiecte de acte normative în domeniul relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă; propune spre aprobare Guvernului activităţile de interes naţional în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
    b) avizează proiecte de acte normative, elaborează şi avizează metodologii, norme, instrucţiuni şi indicatori specifici în domeniul relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă;
    c) realizează controlul privind aplicarea şi respectarea legislaţiei în domeniul relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă;
    d) colaborează cu partenerii sociali pentru asigurarea respectării legalităţii în domeniul relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă;
    e) împreună cu ministerele de resort organizează şi coordonează activităţile comune privind învăţământul şi cercetarea în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
    f) elaborează şi avizează proiecte de acte normative şi metodologii privind autorizarea din punct de vedere al protecţiei muncii a agenţilor economici, certificarea echipamentelor tehnice şi a echipamentelor individuale de protecţie a muncii şi lucrul în condiţii deosebite; controlează prin Inspecţia Muncii aplicarea actelor normative privind încadrarea în grupe de muncă a activităţilor desfăşurate în condiţii deosebite de muncă;
    g) coordonează activitatea sistemului de certificare a calităţii din punct de vedere al securităţii muncii a echipamentelor tehnice, echipamentelor individuale de protecţie a muncii şi a echipamentelor individuale de lucru;
    h) coordonează programe cu finanţare externa în domeniul certificării calităţii din punct de vedere al securităţii muncii a echipamentelor tehnice şi a echipamentelor individuale de protecţie a muncii;
    i) elaborează politica şi strategiile pentru funcţionarea eficienta a sistemului de asigurare şi prevenire a accidentelor de muncă;
    j) elaborează şi avizează proiectele de acte normative pentru implementarea sistemului privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale;
    k) organizează şi coordonează activităţile de realizare a cadrului institutional pentru funcţionarea sistemului privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale;
    l) dezvoltă politici de prevenire corespunzătoare şi coerente bazate pe factorii mediului de muncă;
    m) coordonează programe cu finanţare externă în domeniul asigurării şi prevenirii accidentelor de muncă."
    2. Litera l) a punctului VIII al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "l) activităţi de audit intern în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern şi controlul financiar preventiv;"
    3. După litera m) a punctului VIII al articolului 3 se introduce litera n) cu următorul cuprins:
    "n) eliberează şi anulează permise de muncă străinilor care, în condiţiile legii, se pot încadra în muncă în România; ţine evidenţa sumelor încasate şi a cheltuielilor efectuate din comisioane percepute de la titularii de permise de muncă."
    4. Alineatul (2) al articolului 10 va avea următorul cuprins:
    "(2) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale este de 378 (exclusiv demnitarii), din care 341 de posturi sunt finanţate de la bugetul de stat, 20 de posturi sunt finanţate din bugetul asigurărilor sociale de stat, 15 posturi constituite în cadrul Direcţiei generale execuţie bugetară a Fondului naţional de solidaritate sunt finanţate din Fondul naţional de solidaritate şi 2 posturi sunt finanţate din veniturile extrabugetare realizate din comisioanele încasate potrivit Legii nr. 203/1999 privind permisele de muncă, cu încadrarea în cheltuielile prevăzute cu aceasta destinaţie din veniturile extrabugetare."
    5. Anexele nr. 1 şi 2 se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Prevederile prezentei hotărâri se aplică începând cu luna mai 2000.
    ART. 3
    Hotărârea Guvernului nr. 188/1999, cu modificările şi completările ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

                                 PRIM-MINISTRU
                           MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU

                                Contrasemnează:
                                ----------------
                              Ministrul muncii şi
                              protecţiei sociale,
                               Smaranda Dobrescu

                             Ministrul finanţelor,
                              Decebal Traian Remeş

    Bucureşti, 30 mai 2000.
    Nr. 442.

    ANEXA 1



    MINISTERUL MUNCII SI PROTECŢIEI SOCIALE

    Numărul maxim de posturi = 378
    (exclusiv demnitarii)


                                                                     ┌──────────────────────┐
                                                                     │ MINISTRU │
                                                                     ├──────────────────────┤
                                                                     │ SECRETAR DE STAT │
                                                                     ├──────────────────────┤
                                                                     │ CABINETE │
                                                                     └───────────┬──────────┘
                                 ┌───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┐
                                 │ ┌───────────┴──────────┐ │
                                 ├───────────────────────────────────┤ SECRETAR GENERAL ├─────────────────────────────────┤
                                 │ └───────────┬──────────┘ │
           ┌─────────────────────┴──────────────────────┐ │ ┌──────────────────────┴──────────────────────────┐
           │ Direcţia generală management resurse umane │ │ │ Direcţia audit intern │
           ├────────────────────────────────────────────┤ │ ├─────────────────────────────────────────────────┤
           │ Direcţia generală integrare europeana │ │ │ Direcţia control financiar propriu │
           ├────────────────────────────────────────────┤ │ ├─────────────────────────────────────────────────┤
           │ Direcţia generală legislatia muncii │ │ │Direcţia management proiecte cu finanţare externă│
           │ şi contencios │ │ ├─────────────────────────────────────────────────┤
           ├────────────────────────────────────────────┤ │ │ Direcţia relaţii internaţionale │
           │ Direcţia generală economica─financiara │ │ ├─────────────────────────────────────────────────┤
           ├───────────────────┬────────────────────────┤ │ │ Direcţia de comunicare │
           │Direcţia investiţii│Direcţia buget─finanţare│ │ └─────────────────────────────────────────────────┘
           └───────────────────┴────────────────────────┘ │
           ┌────────────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────┼──────┬────────────────────────────────┐
           │ │ │ │ │ │
     ┌─────┴─────┐ ┌────┴─────┐ ┌─────────┴───────┐┌────┴─────┐│ ┌─────────────┴─────────────┐
     │ Direcţia │ │ Direcţia │ │Direcţia generală││ Direcţia ││ │ │
     │ generală │ │ generală │ │execuţie bugetara││ generală ││ │Direcţia politici, programe│
     │ politici │ │ politici │ │ a Fondului ││ finanţare││ │ privind piaţa muncii │
     │ asigurări │ │asistenţă │ │ naţional de ││ protecţie││ │ │
     │ sociale │ │ socială │ │ solidaritate ││ socială ││ └─────────────┬─────────────┘
     └─────┬─────┘ └────┬─────┘ └────────┬────────┘└──────────┘│ │
     ┌─────┴────┐ ┌──────────┼───────────┐ │ │ ┌──────────┬─────────────┼─────────────┬─────────────┐
┌────┴────┐┌────┴──────┐┌────┴────┐┌────┴────┐┌─────┴─────┐┌──────┴─────┐ │ ┌─────┴───┐┌─────┴──────┐┌─────┴─────┐┌──────┴─────┐ ┌─────┴─────┐
│Direcţia ││ Direcţia ││ Direcţia││ ││ Direcţia ││ Direcţia │ │ │ ││ ││ ││ Direcţia │ │ │
│programe ││metodologie││ programe││Direcţia ││metodologie││control Fond│ │ │ ││ ││ ││politici în │ │ │
│asigurări││ asigurări ││asistenţă││politici ││ asistenţă ││naţional de │ │ │Direcţia ││ Direcţia ││ Direcţia ││ domeniul │ │ Direcţia │
│sociale ││ sociale ││ socială ││familiale││ socială ││solidaritate│ │ │politici,││ politici, ││ prognoze, ││ relaţiilor │ │ pentru │
│şi pensii││ ││ ││ ││ ││ │ │ │programe ││ programe ││statistici,││ de muncă, │ │programe de│
└─────────┘└───────────┘└─────────┘└─────────┘└───────────┘└────────────┘ │ │ privind ││ privind ││buget fond ││sănătăţii şi│ │ ocupare a │
                                    ┌────────────────────────────────────────────────┐ │ │ocuparea ││ formarea ││ somaj, ││securităţii │ │ forţei de │
                                    │ Direcţia control buget asigurări sociale ├──┤ │în piaţa ││profesională││ control ││ muncii, │ │ muncă în │
                                    └────────────────────────────────────────────────┘ │ │ muncii ││ ││ ││metodologii,│ │străinătate│
                                    ┌────────────────────────────────────────────────┐ │ │ ││ ││ ││ norme şi │ │ │
                                    │Direcţia coordonare instituţii protecţie socială├──┤ │ ││ ││ ││ standarde │ │ │
                                    └────────────────────────────────────────────────┘ │ └─────────┘└────────────┘└───────────┘└────────────┘ └───────────┘
                                                                                        │ ┌───────────────────────────────────────────────┐
                                                                                        ├──┤ Direcţia politici, programe în domeniul │
                                                                                        │ │veniturilor salariale realizate în piaţa muncii│
                                                                                        │ └───────────────────────────────────────────────┘
                                                                                        │ ┌───────────────────────────────────────────────┐
                                                                                        ├──┤ Direcţia pentru egalitatea şanselor │
                                                                                        │ └───────────────────────────────────────────────┘
                                                                                        │ ┌───────────────────────────────────────────────┐
                                                                                        ├──┤ Direcţia autorizare, certificare, avize │
                                                                                        │ └───────────────────────────────────────────────┘
                                                                                        │ ┌───────────────────────────────────────────────┐
                                                                                        │ │ Direcţia politici, programe asigurare şi │
                                                                                        └──┤ prevenire accidente de muncă │
                                                                                           └───────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 2

                                UNITĂŢILE

    care funcţionează în subordinea, în coordonarea sau în administrarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi finanţarea unor activităţi desfăşurate în cadrul acestora

    A. În subordine:
       ─────────────
    I. Unităţi cu personalitate juridică, finanţate de la bugetul de stat (3.240 de posturi), din care:
    1. direcţii generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
    2. unităţi de asistenta socială:
    a) Centrul Social "Gavroche" de Integrare Familială pentru Copii;
    b) Căminul pentru persoane vârstnice Alba Iulia;
    c) Căminul pentru persoane vârstnice Sibiu;
    3. Centru─Pilot de Asistenta şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie;
    4. Centrul de Informare şi Consultanţa pentru Familie;
    5. Oficiul Muncii;
    6. Institutul Naţional de Expertiza Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Munca.
    II. Unitate cu personalitate juridică, finanţată din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat:
    ─ Inspecţia Muncii (3.205 posturi), din care:
    a) în aparatul central (239 de posturi);
    b) în inspectoratele teritoriale de muncă (2.966 de posturi).
    III. Unitate cu personalitate juridică, finanţată din venituri extrabugetare:
    ─ Centrul de Monitorizare a Unităţilor cu Risc Profesional, unitate din subordinea Inspecţiei Muncii (20 de posturi).
    IV. Activitate finanţată din venituri extrabugetare:
    ─ activitatea pentru păstrarea şi completarea carnetelor de muncă ale persoanelor care au încheiat contracte de asigurare socială, din cadrul direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti (200 de posturi).
    V. Unităţi sau activităţi finanţate din bugetul asigurărilor sociale de stat:
    1. Oficiul Central de Plata a Pensiilor, unitate cu personalitate juridică;
    2. activitatea de control asupra încasării veniturilor şi efectuării cheltuielilor din bugetul asigurărilor sociale de stat, din cadrul direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
    3. activităţi pentru calculul, plata drepturilor şi execuţia bugetului de asigurări sociale, din cadrul direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
    VI. Activitate finanţată din Fondul naţional de solidaritate, din cadrul direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti (150 de posturi)

    B. În coordonare
       ─────────────
    I. Unităţi cu personalitate juridică în coordonare, finanţate din venituri extrabugetare:
    1. Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale ─ I.N.C.S.D.M.P.S. Bucureşti;
    2. Institutul Naţional de Cercetare─Dezvoltare pentru Protecţia Muncii ─ I.N.C.D.P.M. Bucureşti;
    3. Revista pentru protecţia muncii "Obiectiv".
    II. Unităţi cu personalitate juridică în coordonare metodologică, finanţate din bugetele locale:
    ─ căminele pentru persoane vârstnice din judeţe şi din municipiul Bucureşti.

    C. Unităţi cu personalitate juridică, în administrare:
       ───────────────────────────────────────────────────
    ─ unităţi de tratament balnear şi de odihnă ale agricultorilor.

                                  ─────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016