Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 432 din 28 aprilie 2010  privind initierea si dezvoltarea schemelor de investitii verzi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 432 din 28 aprilie 2010 privind initierea si dezvoltarea schemelor de investitii verzi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 10 mai 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 432 din 28 aprilie 2010
privind iniţierea şi dezvoltarea schemelor de investiţii verzi
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 10 mai 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 5 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2010 privind valorificarea surplusului de unitãţi ale cantitãţii atribuite României prin <>Protocolul de la Kyoto ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Prezenta hotãrâre stabileşte cadrul legal şi instituţional pentru iniţierea şi dezvoltarea schemelor de investiţii verzi.
(2) Scopul prezentei hotãrâri este valorificarea eficientã a surplusului de unitãţi ale cantitãţii atribuite României prin P<>rotocolul de la Kyoto , denumite în continuare AAU-uri.
ART. 2
(1) În sensul prezentei hotãrâri, expresiile de mai jos semnificã dupã cum urmeazã:
a) investiţii verzi - investiţii prin care se finanţeazã proiecte care genereazã reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã;
b) tehnologii curate - tehnologii care conduc la reducerea intensitãţii carbonului, exprimatã în tone de CO(2) echivalent pe unitatea de produs.
(2) Definiţiile expresiilor prevãzute la alin. (1) se completeazã, dupã caz, cu cele prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2010 privind valorificarea surplusului de unitãţi ale cantitãţii atribuite României prin <>Protocolul de la Kyoto , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 231 din 13 aprilie 2010.
ART. 3
(1) Schemele de investiţii verzi cuprind douã etape:
a) comercializarea surplusului de AAU-uri, în baza contractului de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri;
b) finanţarea de investiţii verzi, finanţarea timpurie, campanii de informare şi conştientizare, precum şi studii de cercetare în domeniul schimbãrilor climatice.
(2) Comercializarea surplusului de AAU-uri se face de cãtre Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în colaborare cu Ministerul Mediului şi Pãdurilor, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Afacerilor Externe şi alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, dupã caz.
(3) Entitãţile prevãzute la alin. (2) acţioneazã în calitate de autoritãţi publice potrivit prevederilor <>art. 127 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nefiind considerate persoane impozabile pentru comercializarea surplusului de AAU-uri în condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2010 .
ART. 4
(1) Pentru prima perioadã de angajament a <>Protocolului de la Kyoto 2008-2012, surplusul de AAU-uri care se comercializeazã este de maximum 300.000.000 de AAU-uri.
(2) Comercializarea surplusului de AAU-uri se face de regulã în tranşe de cel puţin 1.000.000 de AAU-uri.
ART. 5
Cumpãrãtorii de AAU-uri pot fi:
a) statele prevãzute în anexa B la <>Protocolul de la Kyoto , reprezentate de guvernele acestora;
b) entitãţi autorizate de statele prevãzute în anexa B la <>Protocolul de la Kyoto .
ART. 6
(1) Pentru aprobarea negocierii unui contract de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri, Ministerul Economiei, Comeţului şi Mediului de Afaceri împreunã cu Ministerul Mediului şi Pãdurilor iniţiazã un memorandum, care este avizat de Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Afacerilor Externe şi alte autoritãţi ale administraţiei publice, dupã caz, şi care este înaintat spre aprobare Guvernului.
(2) Memorandumul pentru aprobarea negocierii unui contract de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri conţine referiri la elementele concrete de mandat ale pãrţii române şi propuneri privind componenţa delegaţiei de negociatori.
(3) Memorandumul pentru aprobarea negocierii unui contract de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri are întotdeauna anexatã propunerea de text de la care se va porni în negociere, atât în limba românã, cât şi în limba strãinã în care se încheie contractul.
(4) Propunerea de text a pãrţii române se redacteazã cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2010 şi a prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 7
(1) Negocierile se desfãşoarã prin întâlnirea directã a delegaţiilor de negociatori sau prin corespondenţã, cu respectarea strictã a elementelor mandatului.
(2) În situaţia în care textul rezultat în urma negocierilor corespunde cu elementele mandatului aprobate prin memorandum, potrivit prevederilor art. 6 alin. (2), se redacteazã un memorandum pentru aprobarea încheierii unui contract de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri, care este iniţiat şi avizat de aceleaşi autoritãţi publice implicate în promovarea memorandumului pentru aprobarea negocierii contractului de stat, şi care se înainteazã spre aprobare Guvernului.
(3) În situaţia în care textul rezultat în urma negocierilor diferã substanţial de elementele mandatului de la care s-a pornit în negociere, se redacteazã un nou memorandum, care este iniţiat şi avizat de aceleaşi autoritãţi publice implicate în promovarea memorandumului pentru aprobarea negocierii contractului de stat, şi care se înainteazã spre aprobare Guvernului.
(4) Memorandumul prevãzut la alin. (3) cuprinde sintetic relatarea desfãşurãrii negocierilor cu prezentarea poziţiei partenerului, evaluarea posibilelor evoluţii ale procesului de negocieri, precum şi propuneri vizând, dacã este cazul, modificarea mandatului de negociere sau încetarea negocierilor.
ART. 8
(1) Administraţia Fondului pentru Mediu deschide un cont analitic la contul în valutã al Ministerului Finanţelor Publice deschis la Banca Naţionalã a României, în vederea încasãrii sumelor în valutã rezultate din comercializarea surplusului de AAU-uri, scop în care se încheie o convenţie tripartitã.
(2) În termen de maximum 7 zile lucrãtoare de la data creditãrii contului menţionat la alin. (1) cu sumele rezultate din comercializarea surplusului de AAU-uri, Administraţia Fondului pentru Mediu efectueazã operaţiunea de schimb valutar şi vireazã echivalentul în lei al valutei încasate în contul de venituri al Fondului pentru Mediu.
(3) În termenul prevãzut la alin. (2), Administraţia Fondului pentru Mediu vireazã sumele cuvenite bugetului de stat, potrivit prevederilor <>art. 10 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2010 .
(4) Reflectarea în contabilitatea Administraţiei Fondului pentru Mediu se efectueazã potrivit prevederilor Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 9
Sumele rezultate din comercializarea surplusului de AAU-uri se constituie în sursã de finanţare pentru investiţii verzi, finanţarea timpurie, campanii de informare şi conştientizare, precum şi pentru studii de cercetare în domeniul schimbãrilor climatice.
ART. 10
(1) Sumele prevãzute la art. 9, cu excepţia sumelor prevãzute la <>art. 10 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2010 , se utilizeazã dupã cum urmeazã:
a) 98% pentru investiţii verzi;
b) 2% pentru campanii de informare şi conştientizare, precum şi pentru studii de cercetare în domeniul schimbãrilor climatice.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) lit. a) pentru investiţii verzi se utilizeazã pentru urmãtoarele categorii de proiecte:
a) tehnologii curate, incluzând gazeificarea cãrbunelui şi cogenerare de înaltã eficienţã, fãrã a se limita la acestea;
b) modernizarea şi reabilitatea grupurilor energetice;
c) creşterea producţiei de energie din surse regenerabile;
d) îmbunãtãţirea utilizãrii eficiente a energiei în clãdiri;
e) reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã în agriculturã;
f) reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã în transporturi, prin stimularea utilizãrii autovehiculelor hibrid şi a celor electrice;
g) împãdurirea unor suprafeţe de terenuri, inclusiv a terenurilor agricole degradate;
h) managementul deşeurilor cu reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã.
ART. 11
Finanţarea proiectelor prevãzute la art. 10 alin. (2) se face cu respectarea legislaţiei privind ajutorul de stat.
ART. 12
(1) Beneficiarii proiectelor prevãzute la art. 10 alin. (2) pot fi:
a) operatori economici;
b) autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale.
(2) Beneficiarii fondurilor pentru campaniile de informare, conştientizare şi studii de cercetare în domeniul schimbãrilor climatice, prevãzute la art. 10 alin. (1) lit. b), pot fi:
a) autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale;
b) organizaţii neguvernamentale;
c) unitãţi ale sistemului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare.
ART. 13
Procedura de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de serã pentru proiectele prevãzute la art. 10 alin. (2), dupã finalizarea acestora, se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor, în termen de 120 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul economiei,
comerţului şi mediului de afaceri,
Adriean Videanu

Ministrul mediului şi pãdurilor,
Borbely Laszlo

Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 28 aprilie 2010.
Nr. 432.
------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016