Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 430 din 16 aprilie 2008  pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea si functionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 430 din 16 aprilie 2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea si functionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 339 din 1 mai 2008
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 87 alin. (3) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Metodologia privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


─────────────────
Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii
de şanse,
Paul Pãcuraru

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Persoanele cu Handicap,
Silviu George Didilescu

Ministrul internelor şi reformei
administrative,
Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 16 aprilie 2008.
Nr. 430.

ANEXĂ

METODOLOGIE
privind organizarea şi funcţionarea comisiei
de evaluare a persoanelor adulte cu handicap

ART. 1
(1) Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, denumitã în continuare comisia de evaluare, se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit prevederilor <>art. 85 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, ca organ de specialitate, fãrã personalitate juridicã, al consiliului judeţean, respectiv al consiliului local din cadrul fiecãrui sector al municipiului Bucureşti.
(2) Comisia de evaluare desfãşoarã activitate decizionalã în domeniul încadrãrii persoanelor adulte în grad de handicap, respectiv în domeniul promovãrii drepturilor acestor persoane, cu respectarea legislaţiei în domeniu, precum şi a prezentei metodologii.
ART. 2
Atribuţiile principale din domeniul de activitate al comisiei de evaluare sunt cele prevãzute de <>art. 87 alin. (1) din Legea nr. 448/2006 , republicatã, dupã cum urmeazã:
a) stabileşte încadrarea adultului în grad de handicap;
b) stabileşte, dupã caz, orientarea profesionalã a adultului cu handicap, respectiv capacitatea de muncã;
c) stabileşte mãsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile legii;
d) reevalueazã periodic sau la sesizarea direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, încadrarea în grad de handicap, orientarea profesionalã, precum şi celelalte mãsuri de protecţie a adulţilor cu handicap;
e) revocã sau înlocuieşte mãsura de protecţie stabilitã, în condiţiile legii, dacã împrejurãrile care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat;
f) îl informeazã pe adultul cu handicap sau pe reprezentantul legal al acestuia cu privire la mãsurile de protecţie stabilite;
g) soluţioneazã cererile privind eliberarea atestatului de asistent personal profesionist;
h) promoveazã drepturile persoanelor cu handicap în toate activitãţile pe care le întreprind.
ART. 3
(1) În exercitarea atribuţiilor privind încadrarea unei persoane adulte într-un grad de handicap, prevãzute la art. 2 lit. a), comisia de evaluare analizeazã dosarul întocmit de serviciul de evaluare complexã a persoanelor adulte cu handicap, organizat potrivit <>art. 88 din Legea nr. 448/2006 , republicatã, în cadrul direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumit în continuare serviciul de evaluare complexã.
(2) Comisia de evaluare elibereazã certificatul de încadrare în grad şi tip de handicap şi elaboreazã programul individual de reabilitare şi integrare socialã, potrivit modelelor prevãzute în anexele nr. 1 şi 2.
(3) În situaţia în care rezultatul evaluãrii complexe a unei persoane nu susţine încadrarea în grad de handicap, comisia de evaluare motiveazã respingerea cererii acesteia, potrivit prevederilor pct. II din anexa nr. 1.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor privind orientarea profesionalã a unei persoane adulte cu handicap, prevãzute la art. 2 lit. b), comisia de evaluare elibereazã certificate de orientare profesionalã, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 5
În exercitarea atribuţiilor prevãzute la art. 2 lit. c), comisia de evaluare poate stabili urmãtoarele mãsuri de protecţie a persoanelor cu handicap:
a) admiterea în centre rezidenţiale sau de zi, publice ori public-private;
b) plasarea la asistent personal profesionist;
c) acordarea de servicii sociale la domiciliu, acolo unde este cazul.
ART. 6
(1) Exercitarea atribuţiilor privind informarea adultului cu handicap sau a reprezentantului legal al acestuia cu privire la mãsurile de protecţie stabilite, potrivit art. 2 lit. f), se realizeazã prin secretariatul comisiei de evaluare. Informaţiile privind modalitatea de încadrare în grad de handicap pot fi obţinute de la secretariatul comisiei de evaluare de orice persoanã fizicã sau juridicã interesatã.
(2) Cererea-tip de evaluare complexã în vederea încadrãrii în grad de handicap se întocmeşte potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 4.
(3) Cererea-tip de evaluare complexã poate fi obţinutã de pe site-urile direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare DGASPC, de la DGASPC, primãria de domiciliu sau din alte surse.
(4) Documentele necesare în vederea evaluãrii complexe sunt urmãtoarele:
a) cerere-tip de evaluare complexã, întocmitã potrivit alin. (2);
b) copie de pe documentele de identitate;
c) documente medicale;
d) ancheta socialã efectuatã de serviciul social specializat din cadrul primãriei în a cãrei razã are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, potrivit modelului-cadru prevãzut în anexa nr. 6.
(5) Documentele medicale menţionate la alin. (4) lit. c) sunt:
a) referat privind situaţia medicalã prezentã, întocmit de medicul specialist;
b) scrisoare medicalã-tip de la medicul de familie, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 5, numai în situaţia primei prezentãri la serviciul de evaluare complexã;
c) investigaţii paraclinice solicitate de serviciul de evaluare complexã.
(6) Cererea-tip de evaluare complexã, însoţitã de documentele necesare prevãzute la alin. (4):
a) se depune de cãtre persoana solicitantã la registratura primãriei din localitatea de domiciliu/reşedinţã sau la registratura DGASPC;
b) în cazul persoanelor care solicitã reevaluarea, se depune cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al certificatului de încadrare în grad de handicap;
c) se transmite serviciului de evaluare complexã, obligatoriu, în termen de 5 zile lucrãtoare de la înregistrare, de cãtre primãrie, şi în termen de 24 de ore de la înregistrare, de cãtre DGASPC.
(7) Serviciul de evaluare complexã verificã şi analizeazã dosarul persoanei solicitante, care trebuie sã conţinã documentele prevãzute la alin. (4), şi, în termen de 5 zile lucrãtoare, comunicã persoanei în cauzã data planificatã la care aceasta urmeazã a se prezenta în vederea evaluãrii; în cazul unui dosar incomplet, solicitã completarea dosarului cu documentele necesare.
(8) Evaluarea complexã se realizeazã în maximum 60 de zile de la data înregistrãrii cererii şi documentelor la serviciul de evaluare complexã.
(9) În cazul persoanelor nedeplasabile, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale, evaluarea complexã se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauzã.
(10) Cheltuielile de deplasare, în vederea asigurãrii evaluãrii complexe la domiciliu/reşedinţã, potrivit alin. (9), se suportã din bugetul DGASPC.
ART. 7
În vederea obţinerii certificatului de orientare profesionalã, persoana cu handicap va depune o cerere în acest sens la primãria din localitatea în a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul/reşedinţa sau la registratura DGASPC, care o va transmite în termen de 5 zile lucrãtoare, respectiv 24 de ore la serviciul de evaluare complexã.
ART. 8
(1) Constituirea şi componenţa nominalã a comisiei de evaluare se aprobã prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv prin hotãrâre a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor <>art. 13 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 , precum şi ale celorlalte prevederi legale în vigoare.
(2) Modificarea componenţei nominale a comisiei de evaluare se aprobã în condiţiile prevãzute la alin. (1).
(3) Lucrãrile de secretariat ale comisiei de evaluare se asigurã de un secretariat care funcţioneazã în cadrul direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(4) Membrii secretariatului comisiei de evaluare sunt numiţi prin dispoziţie a conducãtorului DGASPC.
ART. 9
(1) Şedinţele comisiei de evaluare se desfãşoarã în prezenţa majoritãţii membrilor din componenţa acesteia.
(2) Comisia de evaluare se întruneşte obligatoriu o datã pe sãptãmânã în şedinţe ordinare şi ori de câte ori este necesar în şedinţe extraordinare, la convocarea preşedintelui.
(3) La lucrãrile comisiei de evaluare pot participa, la cerere, şi alte persoane, cu acordul preşedintelui, în mãsura în care prezenţa lor este utilã.
(4) Membrii comisiilor de evaluare, cu excepţia preşedintelui, constituite conform legii au dreptul la o indemnizaţie de şedinţã, potrivit <>art. 13 alin. (9) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 . Cuantumul lunar al indemnizaţiei se stabileşte prin hotãrâre a consiliului judeţean sau prin hotãrâre a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi nu poate depãşi 20% din indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarului de sector. Indemnizaţia de şedinţã se obţine împãrţind cuantumul lunar la numãrul de şedinţe stabilit de preşedinte pentru luna respectivã şi se acordã proporţional cu numãrul de şedinţe la care s-a participat în luna respectivã.
(5) Venitul maxim lunar ce poate fi obţinut în calitate de membru al comisiei de evaluare, ca urmare a activitãţii prestate, nu poate depãşi cuantumul lunar stabilit potrivit alin.(4).
(6) Prezenţa membrilor Comisiei de evaluare la şedinţele acesteia este obligatorie. În cazul în care un membru absenteazã de la şedinţe de douã ori consecutiv, fãrã motive temeinice, acesta va fi înlocuit.
(7) Deciziile comisiei de evaluare se iau, în şedinţele legal întrunite, potrivit alin. (1), cu votul majoritãţii membrilor.
ART. 10
(1) Şedinţele comisiei de evaluare sunt conduse de cãtre preşedintele acesteia.
(2) La şedinţe participã, în mod obligatoriu, secretarul comisiei de evaluare, fãrã a fi implicat în soluţionarea cazurilor.
ART. 11
Preşedintele şi membrii comisiei de evaluare rãspund în faţa consiliului judeţean, respectiv local al sectorului municipiului Bucureşti, pentru neîndeplinirea obligaţiilor care le revin potrivit legii, precum şi pentru adoptarea unor decizii cu nerespectarea dispoziţiilor legale.
ART. 12
(1) Comisia de evaluare competentã sã soluţioneze cazurile privitoare la persoanele adulte care solicitã încadrarea în grad de handicap sau care necesitã o mãsurã de protecţie este cea în a cãrei razã teritorialã se aflã domiciliul sau reşedinţa persoanei în cauzã.
(2) Certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap şi certificatele de orientare profesionalã eliberate de comisia de evaluare în condiţiile alin. (1) şi aflate în termen de valabilitate sunt recunoscute în cazul transferului dosarului persoanei cu handicap dintr-o unitate administrativ-teritorialã în alta, respectiv dintr-o subdiviziune administrativ-teritorialã în alta.
(3) Comisia de evaluare soluţioneazã cazul în termen de cel mult 15 zile lucrãtoare de la data referirii dosarului de cãtre serviciul de evaluare complexã.
ART. 13
(1) Certificatul de încadrare în grad de handicap şi programul individual de integrare şi reabilitare socialã, certificatul de orientare profesionalã, precum şi mãsurile comisiei de evaluare privind asistentul personal profesionist sau admiterea în centre rezidenţiale ori de zi se comunicã prin poştã, cu confirmare de primire, persoanei cu handicap sau, dupã caz, pãrinţilor/reprezentanţilor legali, asistentului personal sau asistentului personal profesionist, de cãtre secretariatul comisiei de evaluare.
(2) Certificatele de încadrare în grad de handicap şi certificatele de orientare profesionalã pot fi contestate, potrivit <>art. 13 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 , în maximum 30 de zile de la comunicare, la Comisia superioarã de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, denumitã în continuare Comisia superioarã.
(3) Contestaţiile se depun şi se înregistreazã la secretariatul comisiei de evaluare care a eliberat documentul, iar acesta va transmite contestaţia şi dosarul persoanei în cauzã, în termen de 5 zile lucrãtoare, Comisiei superioare.
(4) Contestaţiile se soluţioneazã prin decizii emise de Comisia superioarã, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii.
(5) Deciziile Comisiei superioare pot fi atacate potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Cererile adresate instanţei de contencios administrativ sunt scutite de taxa judiciarã de timbru.
ART. 14
(1) Activitatea comisiilor de evaluare este coordonatã din punct de vedere metodologic, potrivit <>art. 13 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 , de cãtre Comisia superioarã, care funcţioneazã în structura Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Instrucţiunile metodologice elaborate de Comisia superioarã, precum şi deciziile acesteia sunt obligatorii pentru comisiile de evaluare judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 15
(1) În relaţia cu serviciul de evaluare complexã, secretariatul prevãzut la art. 8 alin. (3) înregistreazã în registrul propriu de evidenţã dosarele persoanelor cu handicap solicitante, dupã realizarea evaluãrii de cãtre serviciul de evaluare complexã.
(2) În relaţia cu comisia de evaluare, secretariatul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã transmiterea dosarelor la comisia de evaluare, însoţite de raportul de evaluare complexã cu propunerea de încadrare în grad de handicap, întocmit de serviciul de evaluare complexã, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 7;
b) transmite membrilor comisiei de evaluare ordinea de zi şi data de desfãşurare ale şedinţelor, în baza convocatorului semnat de preşedintele acesteia;
c) ţine evidenţa desfãşurãrii şedinţelor;
d) întocmeşte procesele-verbale privind desfãşurarea şedinţelor;
e) redacteazã certificatele de încadrare în grad de handicap şi certificatele de orientare profesionalã, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa;
f) gestioneazã registrul de procese-verbale;
g) gestioneazã registrul de contestaţii;
h) redacteazã alte documente eliberate de comisia de evaluare.
(3) În relaţia cu persoanele care solicitã încadrarea în grad de handicap, secretariatul transmite persoanei cu handicap solicitante documentele aprobate de comisia de evaluare, adicã certificatul de încadrare în grad de handicap, programul individual de reabilitare şi integrare socialã şi certificatul de orientare profesionalã, precum şi alte documente eliberate de comisia de evaluare, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data prevãzutã la alin. (2) lit. e).
(4) Secretariatul comisiei de evaluare îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite, în condiţiile prevãzute de lege, de conducãtorul DGASPC.
ART. 16
(1) Certificatele de încadrare în grad de handicap, certificatele de orientare profesionalã şi deciziile adoptate de comisia de evaluare, precum şi modul în care acestea au fost luate se consemneazã de secretarul comisiei de evaluare în procesul-verbal al şedinţei; procesul-verbal se semneazã de cãtre preşedinte şi de membrii prezenţi.
(2) Procesele-verbale ale şedinţelor se consemneazã în registrul de procese-verbale ale cãrui pagini se numeroteazã şi trebuie sã poarte ştampila comisiei de evaluare, precum şi semnãtura secretarului comisiei de evaluare.
(3) Documentele elaborate de comisia de evaluare se semneazã de cãtre preşedinte şi de membrii acesteia şi se contrasemneazã de cãtre secretarul comisiei de evaluare.
ART. 17
(1) În vederea admiterii în centre publice rezidenţiale sau de zi, persoana cu handicap ori reprezentantul legal al acesteia va depune şi va înregistra o cerere în acest sens, la primãria în a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, primãria urmând sã o transmitã, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare, la registratura DGASPC, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) copie de pe actele de identitate;
b) certificatul de naştere, de cãsãtorie sau de deces al aparţinãtorului;
c) copie de pe documentul care atestã încadrarea în grad de handicap;
d) adeverinţã de venit;
e) documente doveditoare a situaţiei locative;
f) ultimul talon de pensie, dacã este cazul;
g) raportul de anchetã socialã;
h) investigaţii paraclinice;
i) dovada eliberatã de serviciul specializat al primãriei în a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, prin care se atestã cã acesteia nu i s-au putut asigura protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate.
(2) Registratura DGASPC va transmite comisiei de evaluare cererea persoanei solicitante, împreunã cu documentele prevãzute la alin. (1), în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la înregistrare.
(3) Comisia de evaluare verificã cererea şi documentele prevãzute la alin. (1) şi soluţioneazã cererea, în termen de cel mult 15 zile de la data înregistrãrii dosarului.
(4) Decizia comisiei de evaluare se redacteazã de cãtre secretariatul acesteia în termen de cel mult 3 zile de la data la care a avut loc şedinţa comisiei de evaluare şi se comunicã prin poştã, cu confirmare de primire, persoanei solicitante, în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la data redactãrii.
ART. 18
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezenta metodologie.


ANEXA 1
───────
la metodologie
──────────────

CONSILIUL JUDEŢEAN ........../CONSILIUL LOCAL ......
COMISIA DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP

Nr. ...../.....

CERTIFICAT
de încadrare în grad de handicap

Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituitã în temeiul <>Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile ulterioare, evaluând dosarul şi propunerea serviciului de evaluare complexã a persoanelor adulte cu handicap privind pe domnul/doamna ........., CNP .........., având domiciliul în ....., str. ........ nr. .... , bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ., sectorul ......., statut social: 1. fãrã venit; 2. cu pensie de urmaş; 3. cu pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limitã de vârstã; 5. salariat; 6. altele ........, stabileşte urmãtoarele:
I. Se încadreazã în gradul de handicap .............................
A. Cod boalã ...................., cod handicap ....................
B. Deficienţa funcţionalã:
● uşoarã;
● medie;
● accentuatã;
● gravã: - cu asistent personal;
- fãrã asistent personal;
- cu indemnizaţie de însoţitor;
- fãrã indemnizaţie de însoţitor.*)
II. Nu se încadreazã în grad de handicap
Motivare .............................................
III.Data dobândirii handicapului**) ............, documentul .............
_________
*) În cazul pensionarilor de invaliditate gradul I care beneficiazã de indemnizaţie de însoţitor conform <>art. 61 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile si completãrile ulterioare.
**) Se completeazã numai pentru persoanele care solicitã pensionare în temeiul <>art. 47 din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

IV. Valabilitate: - 6 luni - 12 luni - permanent
V. Termen de revizuire ...................................................
Prezentul certificat poate fi contestat în termen de 30 de zile de la comunicare.
Titularul prezentului certificat beneficiazã de toate drepturile şi accesibilitãţile prevãzute de <>Legea nr. 448/2006 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, corespunzãtor gradului de handicap stabilit. Certificatul obligã toate persoanele şi autoritãţile la respectarea lui în concordanţã cu prevederile legislaţiei în vigoare.

PREŞEDINTE, Membri,
........... .........

Secretar,
................

ANEXA 2
───────
la metodologie
──────────────

CONSILIUL JUDEŢEAN ........../CONSILIUL LOCAL ......
COMISIA DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP

Nr. ...../.....

PROGRAM INDIVIDUAL
de reabilitare şi integrare socialã

Numele ................ prenumele .............., CNP ...................
I. ACŢIUNI MEDICALE
- tratament medicamentos ..........................................
- tratament chirurgical/ortopedic .................................
- asistenţã medicalã la domiciliu/în ambulatoriu ..................
- kinetoterapie/fizioterapie ......................................
- gimnasticã medicalã .............................................
- ergoterapie/terapie ocupaţionalã ................................
- psihoterapie ....................................................
- meloterapie .....................................................
- artterapie ......................................................
- altele ..........................................................
II. ACTIVITĂŢI EDUCAŢIONALE/PROFESIONALE
- orientare profesionalã/reorientare ..............................
- calificare în muncã/recalificare ................................
- învãţãmânt în unitãţi şcolare obişnuite/speciale ................
- încadrare în muncã ..............................................
- loc de muncã protejat ...........................................
- atelier protejat ................................................
- muncã la domiciliu ..............................................
- unitate protejatã ...............................................
- unitate economicã ...............................................
- reducerea programului de lucru ..................................
- condiţii ambientale .............................................
III. ACTIVITĂŢI/SERVICII SOCIALE
- asistenţã şi îngrijire la domiciliu .............................
- mijloace de autoservire .........................................
- asistent personal/însoţitor .....................................
- asistent personal profesionist ..................................
- asistenţã socialã prin centre de zi publice/private .............
- asistenţã socialã prin centre rezidenţiale publice/private ......
IV. DATA DE REVIZUIRE .............................................

PREŞEDINTE, Membri,
.............. ...........

Secretar,
...........

ANEXA 3
───────
la metodologie
───────────────

CONSILIUL JUDEŢEAN ........./CONSILIUL LOCAL .......
COMISIA DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP

Nr. ....../.....


CERTIFICAT
de orientare profesionalã

Se atestã cã doamna/domnul,
Numele ...... prenumele .........., CNP ....................
Adresa: str. .......... nr. .... , bl. .... , sc. ...., ap. ..., localitatea ............, judeţul/sectorul ...., încadrat în gradul de handicap ........., conform Certificatului de încadrare în grad de handicap nr. .... din data ...., poate beneficia de orientare şi formare profesionalã în domeniul .............

PREŞEDINTE, Membri,
............ ............

Secretar,
..........

Prezentul certificat poate fi adus la cunoştinţã agenţiilor teritoriale de ocupare a forţei de muncã.

ANEXA 4
───────
la metodologie
──────────────

CERERE - TIP
de evaluare complexã în vederea încadrãrii în grad de handicap

Nr. ......./........

Doamnã/Domnule Director,
Subsemnatul(a) ........, domiciliat(ã) în ........, str. ......... nr. ...., bl. ..., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ......, telefonul ....., actul de identitate ....... seria .... nr. ...., CNP ........, solicit evaluarea în cadrul serviciului de evaluare complexã a persoanelor adulte cu handicap, în vederea încadrãrii într-un grad de handicap.

Data Semnãtura
............. ..............

Anexez la prezenta cerere urmãtoarele documente:
- copie de pe documentele de identitate;
- documente medicale: - referat stare prezentã, de la medicul specialist;
- scrisoare medicalã - tip, de la medicul de familie;
- anchetã socialã de la serviciul social al primãriei de domiciliu.

Doamnei/Domnului Director al DGASPC al Judeţului/Sectorului .............


ANEXA 5
────────
la metodologie
───────────────

Nr. ........../..........

SCRISOARE MEDICALĂ
Numele ......... prenumele ........., CNP ......., vârsta .............
1. Anamneza
- antecedente personale patologice ....................................
2. Diagnosticul medical
- principal ...........................................................
- altele ..............................................................
3. Certificatele medicale actuale (se specificã numãrul, data, instituţia emitentã şi numele medicului care a eliberat certificatul)
.......................................................................
.......................................................................
4. Internãri în spital (data, instituţia emitentã şi diagnosticul la ieşirea din spital)
.......................................................................
.......................................................................
5. Persoana - este deplasabilã;
- nu este deplasabilã.

Data completãrii ................

Semnãtura şi parafa medicului de familie
........................................


ANEXA 6
───────
la metodologie
──────────────

PRIMĂRIA ...................

Nr. ....../......

ANCHETĂ SOCIALĂ
- model-cadru -
Data evaluãrii ........................
Scopul efectuãrii anchetei sociale este stabilirea statutului şi a contextului social în care persoana trãieşte.

I. PERSOANA EVALUATĂ
Numele ............ prenumele ............
Adresa: str. .... nr. ..., bl. , sc. ap. ..., localitatea ., judeţul , sectorul ......., codul poştal ., telefon .., fax ........, e-mail ., profesia .., ocupaţia ....
Studii: [] fãrã; [] primare; [] gimnaziale; [] medii; [] superioare
C.N./C.P./B.I./C.I.: seria ..... nr. ......, eliberat de ... la data .../../., valabilitatea: ....... ,
CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
S A A L L Z Z N N N N N C

Certificat de încadrare în grad de handicap (anterior) nr. ..... din ....., gradul ......., codul handicapului ......, valabilitatea certificatului: data de revizuire ...................................................
Starea civilã: [] necãsãtorit; [] cãsãtorit; [] vãduv de la data ....; [] divorţat de la data .....; [] despãrţit în fapt; altele: ......,

Copii: [] da /[] nu (dacã da, completaţi tabelul de mai jos):





┌──────────┬───────────┬───────────┬──────────┬───────────┐
│ Numele │ Prenumele │ CNP │ Adresa │Telefonul │
├──────────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
├──────────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
├──────────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
└──────────┴───────────┴───────────┴──────────┴───────────┘



Medic familie/curant ....../.....,(numele şi prenumele) adresa ............, telefonul ..................,

II. REPREZENTANT LEGAL
Numele ..................... prenumele ..................
Calitatea: [] soţ/soţie; [] fiu/fiicã; [] rudã, relaţia de rudenie ..........; [] alte persoane .................
Locul şi data naşterii .........../.........., vârsta ..................
Adresa .................................................................
Telefon acasã ........., serviciu ........, fax ....., e-mail ..........

1. AUTONOMIA ŞI STATUTUL FUNCŢIONAL AL PERSOANEI


ACTIVITĂŢI ZILNICE

Igiena corporalã: [] fãrã ajutor; [] necesitã îngrijire/ajutor: [] inconti-
- [] parţial; nenţã
- [] integral. ocazio-
nalã:

Îmbrãcat/Dezbrãcat: [] autonomã; [] dependentã de altã persoanã:
- [] parţial;
- [] integral.

Servire şi hrãnire: [] singurã; [] necesitã ajutor:
- [] parţial;
- [] integral.

Mobilizarea: [] singurã; [] necesitã ajutor/îngrijire:
- [] parţial;
- [] permanent.

Dispozitive
utilizate la
deplasare: [] fãrã dispozitive: [] cu dispozitive:
- [] baston; - [] scaun rulant;
- [] cadru. - [] cadru;
- [] altele ..........

Deplasare în
interiorul
locuinţei: [] singurã;
[] necesitã ajutor;
[] imobilizatã la pat.

Deplasare în
exteriorul
locuinţei: [] singurã;
[] necesitã ajutor parţial;
[] depinde de alţii.

Utilizarea
mijloacelor de
comunicare: [] singurã;
[] necesitã ajutor;
[] depinde de alţii (telefon/alarmã/sonerie).

ACTIVITĂŢI INSTRUMENTALE
Prepararea hranei/
Hrãnirea: [] singurã;
[] necesitã ajutor;
[] depinde de alţii:
- la [] preparare;
- la [] servire.

Activitãţi
gospodãreşti: [] singurã;
[] la activitãţi uşoare se descurcã;
[] este incapabilã (curãţenie camerã,
spãlat haine, vase etc.):
- [] total;
- [] parţial.

Gestionarea
propriilor
venituri: [] ştie;
[] necesitã ajutor;
[] este incapabilã.

Efectuarea de
cumpãrãturi: [] singurã;
[] necesitã ajutor;
[] depinde de alţii.

Conformarea la
recomandãrile
medicale: [] singurã;
[] necesitã dozare şi pregãtire;
[] depinde de alţii.

Utilizare
mijloace de
transport: [] singurã;
[] numai însoţitã.

Participarea la activitãţi pe timp liber: (ascultã radio, vizioneazã TV,
citeşte etc.)
[] Activitãţi realizate:
1. ................................
[] spontan
2. ................................
[] antrenat
3. ................................
[] Nu poate/Este indiferentã
4. ................................

Mod de realizare a instrucţiunilor:
[] îşi poate aduce aminte şi poate îndeplini o secvenţã de instrucţiuni
(o listã de cumpãrãturi etc.);
[] îşi poate aduce aminte instrucţiunile şi le poate îndeplini mai târziu
(un mesaj de la locul de
[] poate urma o instrucţiune simplã care poate fi îndeplinitã atunci şi
în acel loc.



2. EVALUAREA STATUTULUI SENZORIAL ŞI PSIHOAFECTIV AL PERSOANEI


Acuitate vizualã: [] acuitate vizualã completã;
[] distinge feţe şi obiecte de dimensiuni mari;
[] cecitate relativã (se poate orienta, evitã
obstacole);
[] cecitate absolutã (vede numai umbre şi lumini).


Comunicarea:
[] vorbeşte bine şi inteligibil, foloseşte un limbaj care poate fi înţeles;
capabil sã ofere informaţii exacte;
[] unele dificultãţi în vorbire; lipsa claritãţii şi a fluenţei (are
tendinţa de a se bâlbâi), dar foloseşte un limbaj care poate fi înţeles;
[] dificultãţi în vorbire, este înţeles doar de cei care îl cunosc bine;
[] se foloseşte de gesturi atunci când vrea sã comunice;
[] nu rãspunde când i se vorbeşte, cu excepţia propriului sãu nume.

Orientarea: [] fãrã probleme
[] dezorientare:
- [] în spaţiu;
- [] în timp;
- [] faţã de alte persoane.
Memoria: [] pãstratã; [] afectatã parţial; [] afectatã în totalitate.
Probleme comportamentale: [] persoana evaluatã se rãneşte singurã;
[] agresiune fizicã faţã de alţii;
[] acţiuni exagerate;
[] distruge obiecte;
[] are nevoie de multã atenţie.



III. EVALUARE SOCIALĂ
A. Locuinţã: [] casã; [] apartament la bloc; [] alte situaţii.
Situaţia juridicã a locuinţei (proprietate personalã etc.) ..............
Situatã la: [] parter; [] etaj; [] acces lift.
Se compune din:
nr. camere ..........; [] bucãtãrie; [] baie; [] duş; [] wc: [] situat în interior/[] în exterior.

Încãlzire: [] fãrã; [] centralã; [] cu lemne/cãrbuni; [] gaze; [] cu combustibil lichid.

Apã curentã: [] da; [] rece/[] caldã; alte situaţii ............

Condiţii de locuit: - luminozitate: [] adecvatã; [] neadecvatã;
- umiditate: [] adecvatã; [] igrasie.

Igienã: [] adecvatã; [] neadecvatã.
Dotãri: [] aragaz; [] maşinã de gãtit; [] frigider; [] maşinã de spãlat; [] radio; [] televizor; [] aspirator.

Concluzii privind riscul ambiental:
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................

B. Reţea de familie: [] trãieşte singur; [] cu soţ/soţie; [] cu copii; [] cu alte rude; [] cu alte persoane.
● una dintre persoanele cu care locuieşte este:
[] bolnavã; [] cu dizabilitãţi/handicap; [] dependentã de alcool;
● este ajutat de familie:
[] da; [] cu bani; [] cu mâncare; [] activitãţi de menaj; [] nu;
● relaţiile cu familia sunt: [] bune; [] cu probleme; [] fãrã relaţii;
● existã risc de neglijare: [] da; [] nu
(dacã da, specificaţi) ....................;
● existã risc de abuzare: [] da; [] nu
(dacã da, specificaţi) ................... .
[] Informaţii relevante despre persoanele care locuiesc cu persoana evaluatã (numele şi prenumele, gradul de rudenie, adresa, telefonul);

Atenţie! Va/Vor fi menţionatã/menţionate persoana/persoanele care asigurã sprijinul şi/sau îngrijirea persoanei evaluate.

[] PERSOANA DE CONTACT ÎN CAZ DE URGENŢĂ:
Numele ......... prenumele ..................................
Calitatea: [] soţ/soţie; [] fiu/fiicã; [] rudã, relaţia de rudenie .............
[] alte persoane ...........................
Locul şi data naşterii ........./............., vârsta ..........,
Adresa ..........................................................
Telefon acasã ........ serviciu ........ fax ........, e-mail ...........

C. Reţea de prieteni, vecini:
● are relaţii cu prietenii, vecinii: [] da; [] nu; [] relaţii de întrajutorare;
● relaţiile sunt: [] permanente; [] ocazionale;
● este ajutat de prieteni/vecini pentru: [] cumpãrãturi; [] activitãţi de menaj; [] deplasare în exterior;
● participã la: [] activitãţi ale comunitãţii; [] activitãţi recreative;
● comunitatea îi oferã un anumit suport: [] da; [] nu
Dacã da, specificaţi: .................................................

D. Evaluarea situaţiei economice:
venit lunar propriu, reprezentat de (înscrieţi sumele acolo unde este cazul, iar unde nu este cazul se traseazã linie):
- pensie de asigurãri sociale de stat .........................
- pensie pentru agricultori ...................................
- pensie I.O.V.R. .............................................
- indemnizaţie pentru persoanã cu handicap. ...................
- pensie de urmaş .............................................
- alocaţie de stat pentru copii ...............................
- alte venituri ............... sursa .........................
Bunuri mobile şi imobile aflate în posesie:
...............................................................
...............................................................

E. Rezultatele evaluãrii:
● Tratamentul şi îngrijirea socio-medicalã se pot realiza la domiciliul persoanei:
[] da; [] nu
Dacã nu, se vor preciza cauzele:
................................................................

● Nevoile identificate: 1. ..............;
2. .............. etc.
● Oferta localã de servicii poate acoperi urmãtoarele nevoi identificate:
1. ..............;
2. .............. etc.
CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI:
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................

Asistent social: ...............................
Semnãtura ......................................

ANEXA 7


───────
la metodologie
───────────────

DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI ..........
SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP

Dosar nr. ..........................
Data înregistrãrii .................

RAPORT DE EVALUARE COMPLEXĂ

I. DATELE DE IDENTIFICARE
a) Numele şi prenumele ..............
CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Locul naşterii ...............................
Domiciliul ...................................
Actul de identitate: C.N./B.I./C.I./C.P./..... seria: ...... nr.: ...... valabilitatea: ...................................

TELEFON
Persoana de contact/persoana de sprijin:

Numele şi prenumele ..........................
Domiciliu ....................................
Nr. de telefon ...............................
Mãsurile de protecţie specialã de care a beneficiat persoana cu handicap
.........................................................................

II. REZULTATELE EVALUĂRII
1. Rezultatele evaluãrii sociale:
Date relevante privind evaluarea socialã .................................
..........................................................................
Concluziile şi recomandãrile asistentului social .........................
2. Rezultatele evaluãrii medicale:
Date relevante privind evaluarea medicalã ................................
..........................................................................
Concluziile şi recomandãrile medicului ...................................
3. Rezultatele evaluãrii psihologice:
Date relevante privind evaluarea psihologicã .............................
..........................................................................
Concluziile şi recomandãrile psihologului ................................
..........................................................................
4. Rezultatele evaluãrii vocaţionale:
Date relevante privind evaluarea vocaţionalã .............................
..........................................................................
Concluziile şi recomandãrile psihopedagogului ............................
..........................................................................
5. Rezultatele evaluãrii nivelului de educaţie:
Date relevante privind evaluarea nivelului de educaţie ...................
..........................................................................
Concluziile şi recomandãrile psihopedagogului ............................
..........................................................................
6. Rezultatele evaluãrii abilitãţilor şi a nivelului de integrare socialã:
Date relevante privind evaluarea abilitãţilor şi a nivelului de integrare socialã (gradul de dependenţã) ...............................................
Concluziile şi recomandãrile psihologului, psihopedagogului ..............

III. CONCLUZII
Propunerea de încadrare/neîncadrare într-un grad de handicap .............
..........................................................................
Propunerea privind orientarea profesionalã ...............................
..........................................................................
Propuneri privind luarea unei mãsuri de protecţie ........................
..........................................................................

SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ
Asistent social,
...............
Medic specialist,
...............
Psiholog,
...............
Alţi specialişti,

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016