Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 42 din 26 iunie 2013  cu privire la Cartea Verde - Un cadru pentru 2030 pentru politici in domeniul climei si al energiei - COM (2013) 169 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 42 din 26 iunie 2013 cu privire la Cartea Verde - Un cadru pentru 2030 pentru politici in domeniul climei si al energiei - COM (2013) 169 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 10 iulie 2013

    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi Protocolului anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Punctul de vedere al Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/350 din 28 mai 2013 şi cel al Comisiei economice, industrii şi servicii nr. XX/150 din 15 mai 2013,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    România apreciază demararea consultărilor atât pentru stabilirea poziţiei Uniunii Europene referitoare la Cartea Verde - Un cadru pentru 2030 pentru politici în domeniul climei şi al energiei - COM (2013) 169 final, cât şi pentru noul acord global, în care toate statele membre să se angajeze la reduceri de emisii de gaze cu efect de seră, şi are următoarele observaţii:
    a) România nu are încă un punct de vedere final cu privire la arhitectura cadrului de politici privind energia şi schimbările climatice în perspectiva anului 2030, dar totuşi doreşte să exprime îngrijorarea faţă de posibilitatea ca Uniunea Europeană să se angajeze într-un alt obiectiv unilateral, în timp ce partenerii internaţionali vor amâna angajarea reală în procesul multilateral.
    b) În contextul actual, din perspectiva crizei economice şi a reducerii apetitului industriei pentru noi angajamente, este destul de greu de prezentat în acelaşi timp un obiectiv de 40% privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (emisii GES), măsuri structurale pentru schema UE de tranzacţionare a certificatelor de emisii GES (schema EU-ETS) şi o modificare a profilului temporal al licitaţiilor.
    c) Discuţiile privind modificarea cadrului care guvernează EU ETS (backloading şi măsuri structurale) nu s-au finalizat cu succes în condiţiile în care trebuie ţinut cont de contextul internaţional şi posibilitatea de a trece, în cursul anului 2014, la un obiectiv de reducere a emisiilor mai mare de 20% până în 2020, în cadrul mecanismului de ambiţie din Protocolul de la Kyoto la Convenţia-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbărilor climatice, adoptat la 11 decembrie 1997, ratificat prin Legea nr. 3/2001, amendat.
    d) Legătura între costuri şi energii regenerabile este insuficient clarificată.
    e) Este necesară o analiză aprofundată referitor la influenţele asupra mediului generate de utilizarea sursei de bioenergie.
    f) Este de dorit ca, în cel mai scurt timp, Comisia Europeană să prezinte o evaluare cu privire la exploatarea gazelor de şist la nivelul Uniunii Europene.
    g) Se atrage atenţia asupra riscului de relocare a producţiei, care este un fapt real şi care, coroborat cu posibilitatea pierderii locurilor de muncă, ca urmare a măsurilor privind schimbările climatice, devine un subiect complex de abordat, mai ales în statele membre unde efectele crizei sunt încă prezente. România este unul dintre aceste state, după cum este şi un stat la graniţa Uniunii Europene cu statele vecine, unde măsurile de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră nu sunt la fel de ambiţioase.
    h) Consideră extrem de importantă includerea unor modalităţi de implementare care să asigure finanţare, utilizarea de mecanisme flexibile şi schimburi de tehnologie.
    ART. 2
    Opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite către instituţiile europene şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Senatul României în şedinţa din 26 iunie 2013, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                           CRISTIAN-SORIN DUMITRESCU

    Bucureşti, 26 iunie 2013.
    Nr. 42.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016