Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 417 din 14 iunie 1991  privind constituirea Comitetului Roman pentru Probleme de Migrari    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 417 din 14 iunie 1991 privind constituirea Comitetului Roman pentru Probleme de Migrari

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 18 iulie 1991

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Pe data prezentei hotãrîri se constituie Comitetul Român pentru Probleme de Migrãri, organ guvernamental, însãrcinat cu coordonarea îndeplinirii tuturor activitãţilor pe plan intern şi a celor ce rezultã din raporturile cu alte state şi cu organismele internaţionale de profil, în legãturã cu migrãrile de persoane fizice în şi din România.
(2) Comitetul Român pentru Probleme de Migrãri are componenţa prevãzutã în anexã.
ART. 2
Activitatea Comitetului Român pentru Probleme de Migrãri este condusã de ministrul de stat însãrcinat cu calitatea vieţii şi protecţia socialã.
ART. 3
Comitetul Român pentru Probleme de Migrãri are urmãtoarele atribuţii principale:
- convenirea şi punerea în aplicare a programelor de cooperare bilateralã şi multilateralã cu alte ţãri, în scopul facilitãrii revenirii în ţarã şi reintegrãrii socio-profesionale a migranţilor români, precum şi a prevenirii unor noi cazuri de migrare;
- asigurarea pregãtirii şi participãrii la reuniuni, consultãri şi alte acţiuni internaţionale bilaterale şi multilaterale, vizînd stabilirea cadrului juridic al exercitãrii libertãţii de deplasare a persoanelor fizice, uniformizarea reglementãrilor şi a practicilor în materie de paşapoarte şi vize pentru regimul strãinilor, statutul refugiaţilor şi altor categorii de migranţi;
- participarea la acţiunile care au ca scop convenirea unui sistem de informare reciprocã între statele de emigrare şi cele de imigrare, asupra situaţiei economico-sociale din fiecare ţarã, îndeosebi în privinţa pieţei forţei de muncã;
- elaborarea de propuneri vizînd completarea şi îmbunãtãţirea reglementãrilor legale privind statutul refugiaţilor şi al altor categorii de migranţi, regimul strãinilor, regimul paşapoartelor şi vizelor şi alte aspecte referitoare la migrãri;
- încheierea şi aplicarea înţelegerilor departamentale cu alte ţãri privind revenirea în ţarã a migranţilor români, respectiv retrimiterea în ţãrile de origine sau în alte ţãri a migranţilor aflaţi în România;
- asigurarea, în caz de nevoie, a mijloacelor de subzistenţã şi sprijinirea reintegrãrii în societate a migranţilor români reveniţi în ţarã, în afara programelor de cooperare cu alte state sau organisme internaţionale;
- adoptarea mãsurilor necesare pentru acordarea unor ajutoare umanitare de urgenţã migranţilor strãini aflaţi pe teritoriul României;
- asigurarea participãrii la organismele internaţionale guvernamentale şi neguvernamentale cu atribuţii în materie de refugiaţi şi alte categorii de migranţi, perfectarea unor programe de cooperare cu asemenea organisme şi urmãrirea realizãrii acestor programe;
- îndeplinirea altor atribuţii rezultînd din convenţii şi înţelegeri internaţionale în materie de refugiaţi sau alte categorii de migranţi, la care România este parte, precum şi din legile adoptate în aplicarea acestor convenţii.
ART. 4
Fiecare dintre instituţiile reprezentate în Comitetul Român pentru Probleme de Migrãri, precum şi unitãţile lor de subordonare judeţeanã şi a municipiului Bucureşti rãspund de îndeplinirea sarcinilor specifice comitetului, ce le revin conform competenţelor şi atribuţiilor lor generale, inclusiv de aspectele care implicã cheltuieli bãneşti sau asigurarea unor condiţii materiale de subzistenţã pentru migranţi.
ART. 5
Prefecturile şi Primãria municipiului Bucureşti vor constitui comitete locale pentru probleme de migrãri, incluzînd reprezentanţi locali ai instituţiilor care fac parte din Comitetul Român pentru Probleme de Migrãri, care vor soluţiona problemele derivînd din prezenţa în unitãţile administrativ-teritoriale a unor migranţi români reveniţi în ţarã sau a unor migranţi strãini aflaţi în situaţii deosebite, în aşteptarea elucidãrii statutului lor în România.
ART. 6
Ministerul Economiei şi Finanţelor va sprijini realizarea programelor de cooperare cu alte state şi cu organizaţii internaţionale, destinate revenirii în ţarã şi integrãrii în societate a migranţilor români sau acordãrii unor ajutoare umanitare de urgenţã migranţilor strãini aflaţi în România şi care sînt în situaţii deosebite.
ART. 7
Cheltuielile care depãşesc posibilitãţile instituţiilor ce compun Comitetul Român pentru Probleme de Migrãri şi ale prefecturilor sau Primãriei municipiului Bucureşti vor fi suportate din fondurile Guvernului, la propunerea ministrului de stat coordonator al activitãţii comitetului.
ART. 8
(1) Comitetul Român pentru Probleme de Migrãri este îndreptãţit sã solicite şi, dupã caz, sã transmitã altor, ministere şi organe centrale documentaţii, date şi informaţii necesare în îndeplinirea atribuţiilor sale.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor şi comitetelor locale constituite la prefecturi şi Primãria municipiului Bucureşti.
ART. 9
Comitetul Român pentru Probleme de Migrãri, în îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin, colaboreazã cu Societatea Românã de Cruce Roşie, precum şi cu alte organisme guvernamentale sau neguvernamentale din ţarã şi din strãinãtate, cu preocupãri în domeniul protecţie sociale.
ART. 10
Modul de aducere la îndeplinire a atribuţiilor ce revin Comitetului Român pentru Probleme de Migrãri şi comitetelor locale, potrivit specificului activitãţii fiecãrei instituţii reprezentate, se stabileşte prin regulament aprobat de ministrul de stat însãrcinat cu calitatea vieţii şi protecţia socialã.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXĂ

COMPONENŢA Comitetului Român pentru Probleme de Migrãri

1. Secretarii de stat sau, dupã caz, subsecretarii de stat care se ocupã de problematica migrãrii în urmãtoarele ministere:
- Ministerul Afacerilor Externe;
- Ministerul de Interne;
- Ministerul Justiţiei;
- Ministerul Economiei şi Finanţelor;
- Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale;
- Ministerul Sãnãtãţii;
- Ministerul Învãţãmîntului şi Ştiinţei.
2. Reprezentanţi ai:
1. Sectorului de muncã şi protecţie socialã de la cabinetul ministrului de stat însãrcinat cu calitatea vieţii şi protecţia socialã;
2. Direcţiei generale a administraţiei locale din cadrul Secretariatului general al Guvernului.

NOTĂ:
1. Activitatea de secretariat a Comitetului Român pentru Probleme de Migrãri se asigurã de cãtre Sectorul de muncã şi protecţie socialã de la cabinetul ministrului de stat însãrcinat cu calitatea vieţii şi protecţia socialã, Direcţia generalã pentru paşapoarte, controlul trecerii frontierei şi evidenţa strãinilor din Ministerul de Interne şi Compartimentul pentru drepturile omului din Ministerul Afacerilor Externe.
2. Conducãtorii ministerelor prevãzute la pct. 1 din anexã vor desemna cîte un supleant, care va fi comunicat secretariatului comitetului.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016