Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 413 din 26 mai 1999  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor si a structurilor sale teritoriale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 413 din 26 mai 1999 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor si a structurilor sale teritoriale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 2 iunie 1999

    În temeiul art. 19 alin. (5) şi ale art. 29 din Legea nr. 21/1999 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor şi a structurilor sale teritoriale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Paza Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor şi a structurilor sale operative teritoriale se asigură permanent de efective de jandarmi, în mod gratuit.

              PRIM-MINISTRU
               RADU VASILE

                   Contrasemnează:
                   ---------------
             Preşedintele Oficiului Naţional
              de Prevenire şi Combatere a
                   Spălării Banilor,
                     Adrian Cucu

                   Ministru de interne,
                Constantin Dudu-Ionescu

                p. Ministrul finanţelor,
                    Gheorghe Banu,
                   secretar de stat

             Ministrul muncii şi protecţiei
                        sociale,
                 Alexandru Athanasiu

    Bucureşti, 26 mai 1999
    Nr. 249.


    ANEXA 1


                                   REGULAMENT
         de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional de Prevenire
       şi Combatere a Spălării Banilor şi a structurilor sale teritoriale

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, denumit în continuare oficiu, este organ de specialitate cu personalitate juridică în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, înfiinţat în baza Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor.
    ART. 2
    (1) Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea şi combaterea spălării banilor, scop în care primeşte, analizează, prelucreaza informaţii şi sesizează autorităţile abilitate prin lege.
    (2) Oficiul îşi constituie un aparat propriu la nivel central şi teritorial.
    (3) Aparatul propriu la nivel central al oficiului îndeplineşte şi funcţiile structurii operative pentru municipiul Bucureşti.
    (4) Structurile operative la nivel teritorial sunt subordonate oficiului şi vor fi înfiinţate prin decizie a plenului oficiului, în funcţie de situaţia operativă în sectorul sau de activitate, începând cu data de 1 ianuarie 2000, stabilindu-se unităţile administrativ-teritoriale care vor fi repartizate fiecăreia.
    ART. 3
    (1) Oficiul este condus de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit de Guvern din rândul membrilor oficiului, care are şi calitatea de ordonator principal de credite.
    (2) Membrii oficiului îndeplinesc funcţii de demnitate publica şi sunt numiţi pe o perioada de 5 ani prin hotărâre a Guvernului.
    (3) Personalul angajat al oficiului este format din experţi, consilieri juridici, referenţi de specialitate şi referenţi.
    (4) Numărul maxim de posturi la nivel central este de 120, iar pentru structurile operative teritoriale numărul maxim de posturi este de 140.
    (5) Structura organizatorică, nomenclatorul de funcţii, condiţiile de studii şi de vechime pentru încadrarea şi promovarea personalului sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.

    CAP. II
    Atribuţiile oficiului

    ART. 4
    Pentru îndeplinirea obiectului sau de activitate oficiul are următoarele atribuţii principale:
    a) primeşte date şi informaţii de la persoanele fizice şi juridice menţionate la art. 8 din Legea nr. 21/1999, referitoare la operaţiuni şi tranzacţii efectuate în lei şi/sau în valută;
    b) analizează şi prelucreaza datele şi informaţiile primite;
    c) examinează din proprie iniţiativa cazurile care intra în sfera sa de competenţă;
    d) solicita oricărei instituţii competente furnizarea de date şi informaţii necesare în vederea îndeplinirii obiectului sau de activitate;
    e) colaborează cu Ministerul Finanţelor, Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie, Ministerul de Interne, Serviciul Roman de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Banca Naţionala a României, Curtea de Conturi şi Asociaţia Romana a Băncilor;
    f) cooperează şi promovează schimbul de informaţii şi de experienţe cu instituţiile străine care au funcţii asemănătoare şi cu instituţiile internaţionale europene şi regionale care au atribuţii în domeniul combaterii spălării banilor;
    g) emite, în condiţiile legii, decizii de suspendare a efectuării tranzacţiilor;
    h) informează Parchetul de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie în cazurile prevăzute de lege;
    i) constata contravenţiile săvârşite în domeniul sau de activitate şi aplica sancţiunile stabilite de lege, prin persoane anume desemnate;
    j) urmăreşte aplicarea unitară a dispoziţiilor legale din sfera sa de activitate, prin emiterea de decizii;
    k) urmăreşte aplicarea efectivă a deciziilor proprii;
    l) face propuneri Guvernului şi organelor administraţiei publice centrale pentru adoptarea de măsuri în scopul prevenirii şi combaterii spălării banilor, avizează proiectele de acte normative care au legătura cu domeniul sau de activitate;
    m) organizează programe speciale de instruire a reprezentanţilor persoanelor juridice şi fizice prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999;
    n) întocmeşte raport de activitate anual sau atunci când Guvernul hotărăşte şi realizează studii, analize şi sinteze privind domeniul sau de activitate;
    o) preia şi organizează arhivarea evidentei secundare sau operative şi înregistrările tuturor tranzacţiilor financiare ce fac obiectul Legii nr. 21/1999, mai vechi de 5 ani de la executarea acestora;
    p) stabileşte forma raportului scris pentru tranzacţiile care pot fi legate de spălărea banilor;
    q) elaborează, negociază şi încheie convenţii, protocoale, înţelegeri cu instituţii similare din alte ţări, în limita mandatului dat de Guvern;
    r) propune Guvernului nomenclatorul de funcţii, condiţiile de studii şi de vechime pentru încadrarea şi promovarea personalului propriu.
    ART. 5
    În exercitarea atribuţiilor sale plenul oficiului adoptă, cu majoritate de voturi, decizii care au caracter obligatoriu, pentru persoanele juridice şi fizice prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999.

    CAP. III
    Organizarea oficiului şi a structurilor sale teritoriale

    ART. 6
    Organizarea, structura şi procedurile de funcţionare ale oficiului şi ale aparatului propriu al acestuia trebuie să asigure realizarea atribuţiilor prevăzute de lege şi de prezentul regulament.
    ART. 7
    (1) Oficiul este format din câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor, Ministerului Justiţiei, Parchetului de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie, Ministerului de Interne, Băncii Naţionale a României, Asociaţiei Romane a Băncilor şi Curţii de Conturi, numiţi în funcţie prin hotărâre a Guvernului, pe o perioada de 5 ani.
    (2) Oficiul este condus de un preşedinte cu rang de secretar de stat, care are şi calitatea de ordonator principal de credite.
    ART. 8
    (1) Plenul oficiului, constituit din cei 7 membri numiţi în aceasta calitate potrivit art. 19 din Legea nr. 21/1999, este structura deliberativa şi de decizie a oficiului.
    (2) Deciziile plenului oficiului se adopta cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de 4.
    (3) Plenul dezbate si, după caz, hotărăşte asupra:
    a) rapoartelor de verificare, inclusiv asupra eventualelor obiecţii formulate la acestea, şi decide asupra măsurilor care se impun;
    b) suspendării efectuării tranzacţiilor pentru 24 de ore şi decide asupra formularii cererii de prelungire a suspendării, adresată Parchetului de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie;
    c) informării Parchetului de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie, în cazurile în care exista date şi indicii temeinice referitoare la spălarea banilor;
    d) punctelor de vedere, recomandărilor şi avizelor de formulat privind aplicarea prevederilor legale în materie;
    e) categoriilor de înţelegeri, deciziilor de asociere şi practicilor concertate propuse pentru adoptare;
    f) proiectelor de reglementări în vederea propunerii spre aprobare instituţiilor abilitate;
    g) raportului de activitate;
    h) proiectului bugetului propriu de venituri şi cheltuieli;
    i) elaborării, adoptării şi actualizării strategiilor şi programelor de prevenire şi combatere a spălării banilor;
    j) stabilirii criteriilor de selectare şi de pregătire profesională a personalului;
    k) elaborării şi actualizării formelor de colaborare cu autorităţile interne, pentru îndeplinirea obiectului de activitate al oficiului;
    l) stabilirii liniilor generale de cooperare a oficiului cu autorităţile din alte tari şi cu organizaţiile şi organismele internaţionale, pentru armonizarea legislaţiei în domeniu;
    m) repartizării unor atribuţii din domeniile de competenta ale oficiului fiecărui membru al acestuia;
    n) măsurilor privind angajarea răspunderii materiale şi disciplinare a personalului angajat;
    o) coordonării şi controlului activităţii structurilor teritoriale.
    ART. 9
    (1) Preşedintele reprezintă oficiul în relaţiile cu autorităţile legislative, judiciare şi administrative, precum şi cu persoane fizice şi juridice din ţara şi din străinătate, inclusiv cu organismele şi organizaţiile internaţionale.
    (2) Preşedintele reprezintă oficiul, ca persoana juridică, şi îl angajează patrimonial, prin semnătura sa, în raporturile cu terţii.
    (3) Preşedintele oficiului conduce şedinţele plenului şi controlează aplicarea efectivă a deciziilor adoptate, dispunând măsuri adecvate.
    (4) Preşedintele oficiului poate delega puteri de reprezentare şi altor membri ai oficiului, mandatul trebuind să menţioneze expres atribuţiile delegate şi durata exercitării lor.
    (5) Preşedintele emite ordine de angajare şi de încetare a raporturilor de munca, aproba transferul şi aplica sancţiunile disciplinare prevăzute de lege pentru personalul angajat al oficiului.
    ART. 10
    (1) În cadrul oficiului funcţionează următoarele direcţii de specialitate:
    a) Direcţia generală informatica, sinteza şi evidenta operativă;
    b) Direcţia bănci, sucursale bănci străine, instituţii de credit;
    c) Direcţia instituţii financiare;
    d) Direcţia societăţi comerciale de asigurare şi reasigurare;
    e) Direcţia agenţi economici şi persoane fizice;
    f) Direcţia cooperare şi relaţii internaţionale;
    g) Direcţia juridică;
    h) Direcţia economic-administrativă;
    i) direcţii operative teritoriale.
    (2) În cadrul direcţiilor se organizează servicii, birouri şi compartimente, prin decizie a plenului oficiului.
    ART. 11
    Coordonarea direcţiilor se realizează de către membrii oficiului, conform deciziei plenului acestuia.
    ART. 12
    (1) Direcţia generală informatică, sinteză şi evidenţă operativă îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) desfăşoară activităţi de prospectare în vederea cunoaşterii:
    - structurii entităţilor şi a mediului lor funcţional din sfera de activitate a oficiului;
    - tendinţelor generale ale fenomenului spălării banilor;
    - efectelor fenomenului spălării banilor asupra mediului financiar-bancar;
    - evoluţiei fenomenului, în vederea identificării situaţiilor în care este justificată luarea unor măsuri;
    b) propune plenului oficiului forma rapoartelor care sunt utilizate în procesul de sesizare şi de raportare;
    c) organizează evidenta centralizată a persoanelor suspecte de spălarea banilor;
    d) organizează şi coordonează sistemul informatic al oficiului;
    e) organizează activitatea de registratura, secretariat, birou de documente secrete şi arhiva;
    f) elaborează programe speciale de instruire a reprezentanţilor persoanelor prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999, organizează instruirea acestora, precum şi a personalului propriu.
    (2) Direcţia bănci, sucursale bănci străine, instituţii de credit, Direcţia instituţii financiare, Direcţia societăţi comerciale de asigurare şi reasigurare, Direcţia agenţi economici şi persoane fizice îndeplinesc următoarele atribuţii principale pentru sectorul lor de activitate:
    a) realizează evidenta specifica a persoanelor fizice şi juridice care intra sub incidenta art. 8 din Legea nr. 21/1999;
    b) primesc, analizează şi prelucreaza informaţiile transmise de persoanele fizice şi juridice prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999;
    c) primesc, analizează şi prelucreaza informaţiile transmise de autorităţile cu drept de control financiar şi de cele de supraveghere prudentiala ale persoanelor juridice specificate la art. 8 din Legea nr. 21/1999;
    d) verifică informaţiile primite, conform art. 5 din Legea nr. 21/1999;
    e) întocmesc rapoarte cu privire la rezultatul verificărilor şi le supun dezbaterii plenului oficiului;
    f) elaborează materiale de analiză şi sinteză sectorială;
    g) constată şi aplică sancţiunile contravenţionale prevăzute la art. 22 din Legea nr. 21/1999, prin persoanele desemnate în acest scop de plenul oficiului.
    (3) Direcţia cooperare şi relaţii internaţionale îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) asigură legătura şi colaborarea, pentru realizarea schimbului de informaţii şi experienţa, cu instituţiile străine cu funcţii asemănătoare, cu alte organisme internaţionale de specialitate;
    b) organizează baza de date privind legislaţia şi practica internaţionala în materie;
    c) elaborează materialele necesare în vederea participării reprezentanţilor oficiului la seminarii, conferinţe internaţionale, schimburi de experienţa, în colaborare cu celelalte direcţii de specialitate, şi aduce la îndeplinire programele de asistenta din străinătate.
    (4) Direcţia juridică îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) asigură asistenţă de specialitate în relaţiile oficiului cu terţii;
    b) reprezintă oficiul în fata instanţelor judecătoreşti;
    c) avizează pentru legalitate deciziile administrative ale oficiului;
    d) prezintă şi difuzează în cadrul oficiului actele normative care au incidenta asupra activităţii acestuia.
    (5) Direcţia economic-administrativă are următoarele atribuţii principale:
    a) asigura, în condiţiile legii, fundamentarea şi elaborarea proiectului de buget privind veniturile şi cheltuielile oficiului şi urmăreşte execuţia acestuia;
    b) întocmeşte dările de seama contabile, potrivit legii;
    c) analizează şi urmăreşte cheltuirea cu eficienta a fondurilor aprobate;
    d) asigură aplicarea prevederilor legale cu privire la selecţionarea, angajarea şi salarizarea personalului;
    e) asigură achiziţionarea, gestionarea şi administrarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar şi a altor materiale;
    f) asigură întreţinerea şi exploatarea parcului auto;
    g) exercită controlul financiar-preventiv asupra operaţiunilor din care se nasc, se sting sau se modifica raporturi patrimoniale;
    h) organizează inventarierea mijloacelor materiale şi băneşti ale oficiului;
    i) participă la activitatea de licitaţii;
    j) păstrează şi completează carnetele de munca;
    k) întocmeşte şi actualizează fişele posturilor, pe baza regulamentelor instituţiei, în colaborare cu conducerile direcţiilor;
    l) întocmeşte documentele şi îndeplineşte activităţile necesare pentru angajari, transferări şi pentru încetarea raporturilor de munca.
    (6) Direcţiile operative teritoriale îndeplinesc următoarele atribuţii principale:
    - exercită atribuţiile specifice direcţiilor prevăzute la art. 12 alin. (2) în legătura cu activităţile desfăşurate de persoanele fizice şi juridice prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999, de pe raza lor de competenta;
    - execută sarcinile transmise de oficiu;
    - analizează evidenta fenomenului de spălare a banilor de pe raza lor de competenta şi informează oficiul despre principalele concluzii;
    - răspund de gestionarea şi de administrarea mijloacelor fixe pe care le au în dotare.
    ART. 13
    Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului oficiului şi al direcţiilor operative teritoriale se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte în baza Legii nr. 21/1999 şi a prezentului regulament şi se semnează de către salariat şi de şeful ierarhic.

    CAP. IV
    Condiţii de recrutare, de angajare şi de promovare a personalului

    ART. 14
    Angajarea personalului în funcţii se face prin concurs, potrivit legii.
    ART. 15
    În vederea participării la concursul de angajare în cadrul oficiului şi al direcţiilor operative teritoriale, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să aibă numai cetăţenie romana;
    b) să fie absolvenţi cu diploma de licenţa ai unei instituţii de învăţământ superior economic sau juridic, cu vechimea minima în specialitate prevăzută în nomenclatorul de funcţii (anexa nr. 2) pentru funcţiile de expert, consilier juridic şi referent de specialitate.
    Pentru activitatea de informatica pot fi angajaţi absolvenţi cu diploma de licenţa ai unei instituţii de învăţământ superior de profil.
    Pentru celelalte funcţii prevăzute în nomenclatorul de funcţii vor fi încadrate persoane care îndeplinesc condiţiile de studii şi de vechime prevăzute de acesta;
    c) să aibă domiciliul în municipiul Bucureşti, pentru candidaţii care doresc să se angajeze în cadrul oficiului, iar în cazul angajării la una dintre direcţiile operative teritoriale, să aibă domiciliul în localitatea în care respectiva structura îşi are sediul;
    d) să aibă exerciţiul drepturilor civile şi politice;
    e) să se bucure de o reputaţie profesională şi morala nestirbita;
    f) să nu fi fost condamnaţi pentru săvârşirea vreunei infracţiuni;
    g) bărbaţii să aibă stagiul militar satisfăcut;
    h) să fie declaraţi admişi la examenul medical şi la testul psihologic.
    ART. 16
    Dosarul de înscriere la concursul pentru angajarea în cadrul oficiului sau al structurilor teritoriale va cuprinde:
    - cererea candidatului;
    - diploma de licenţa în original şi în copie, în cazul absolvenţilor învăţământului superior, iar pentru absolvenţii învăţământului liceal sau profesional, diploma de bacalaureat în original şi în copie, respectiv diploma de absolvire a şcolii profesionale, în original şi în copie;
    - copie de pe livretul militar;
    - curriculum vitae;
    - caracterizare-recomandare de la ultimul loc de muncă;
    - certificatul de cazier judiciar;
    - fişa medicală;
    - carnetul de muncă;
    - declaraţie că nu a fost judecat sau condamnat în cauze penale şi că nu se află în curs de cercetare sau de judecată penală.
    ART. 17
    La angajare personalul oficiului şi al direcţiilor operative teritoriale va semna un angajament privind obligaţia de a nu divulga informaţiile primite în timpul activităţii decât în cazul unei proceduri judiciare, inclusiv după încetarea funcţiei, pe o durata de 5 ani.
    ART. 18
    Personalul angajat în cadrul oficiului ori în structurile acestuia nu poate ocupa nici un post şi nu va îndeplini nici o funcţie în instituţiile prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999, concomitent cu calitatea de salariat al oficiului sau al structurilor sale.

    CAP. V
    Salarizarea şi alte drepturi ale personalului angajat în cadrul oficiului şi al structurilor sale

    ART. 19
    Salarizarea personalului încadrat în funcţiile de expert şi consilier juridic se face potrivit Legii nr. 50/1996 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului din organele autorităţii judecătoreşti, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 9/1997, iar pentru celelalte funcţii, potrivit Legii nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica şi Legii nr. 40/1991, republicată, cu modificările ulterioare.
    ART. 20
    (1) Salariile de bază se stabilesc pe funcţii, în raport cu structura din care face parte personalul angajat.
    (2) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza sunt prevăzuţi în nomenclatorul de funcţii cuprins în anexa nr. 2.
    ART. 21
    Personalul angajat al oficiului are dreptul, în fiecare an calendaristic, la un concediu de odihna şi la alte concedii stabilite pentru salariaţii din administraţia publică în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare, republicată, cu modificările ulterioare.
    ART. 22
    (1) Pentru rezultate deosebite în activitate personalul oficiului poate primi salariu de merit, care face parte din salariul de bază brut.
    (2) Salariul de merit poate fi de până la 20% din salariul de baza brut şi se acordă anual pentru cel mult 50% din numărul total de posturi de experţi şi consilieri juridici, prevăzute în statul de funcţii al oficiului.
    (3) Pentru celelalte categorii de personal salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25% din numărul de posturi prevăzute în statul de funcţii pentru aceste categorii.
    ART. 23
    (1) Personalul oficiului beneficiază de spor de vechime în muncă de până la 25%, calculat la salariul de baza brut, corespunzător timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:

─────────────────────────────────────────────────────────
    Tranşa de vechime Cota din
        în muncă salariul de bază
─────────────────────────────────────────────────────────
     între 3 şi 5 ani 5%
     de la 5 la 10 ani 10%
     de la 10 la 15 ani 15%
     de la 15 la 20 de ani 20%
     peste 20 de ani 25%
────────────────────────────────────────────────────────


    (2) Sporul de vechime se plăteşte cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în muncă.
    ART. 24
    Pentru activitatea desfăşurata personalul oficiului beneficiază la sfârşitul anului calendaristic de premii anuale, după cum urmează:
    - experţii şi consilierii juridici, potrivit Legii nr. 50/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    - celelalte categorii de personal, potrivit Legii nr. 40/1991, republicată, cu modificările ulterioare.
    ART. 25
    (1) Membrii oficiului, experţii şi consilierii juridici, care sunt detaşaţi sau delegaţi, beneficiază de o diurnă de 2% din salariul de bază brut, dar nu mai puţin decât cuantumul prevăzut pentru personalul din unităţile bugetare, de decontarea cheltuielilor de cazare la structuri de primire turistice de categorie de până la 3 stele inclusiv, precum şi a transportului cu trenul clasa I, vagon de dormit clasa I, avion ori alte mijloace de transport, după caz.
    (2) Pentru experţi şi consilieri juridici cheltuielile de deplasare în străinătate, diurna, cheltuielile de transport şi de cazare se acorda potrivit dispoziţiilor art. 44 alin. (3) din Legea nr. 50/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Celelalte categorii de personal beneficiază de drepturile de deplasare în ţara şi în străinătate, precum şi de drepturile de detaşare, potrivit reglementărilor aplicabile personalului instituţiilor publice.
    ART. 26
    Pentru risc şi suprasolicitare neuropsihica experţii şi consilierii juridici beneficiază de un spor de 50% la salariul de baza brut lunar.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 27
    Oficiul are în dotare un parc auto necesar activităţii sale specifice, în structura, numărul de autoturisme şi consumul de carburanţi prevăzute în anexa nr. 3.
    ART. 28
    Prevederile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile legale în vigoare.
    ART. 29
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.


    ANEXA 1


                                        Numărul maxim de posturi pentru
                                        aparatul central = 120
                                        Numărul maxim de posturi pentru
                                        direcţiile operative teritoriale = 140

                                  STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
                a Oficiului pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor

                                             ┌───────────────────┐
                                             │ PREŞEDINTE │
                                             ├───────────────────┼───────────────────┐
                                             │ MEMBRII OFICIULUI │ │
                                             └─────────┬─────────┘ │
                                                       │ │
                                                       │ ┌──────────────────────┐ │
                                                       │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │
                                                       ├───┤ INFORMATICĂ, SINTEZĂ │ │
                                                       │ │ ŞI EVIDENŢA OPERATIVĂ│ │
                                                       │ └──────────────────────┘ │
                                                       │ │
                                                       │ │
                                                       │ │
                                                       │ │
                                                       │ │
      ┌─────────────┬────────────┬────────────┬────────┼───────┐ ┌────────┴────┐
      │ │ │ │ │ │ │ │
┌─────┴────┐ ┌──────┴───┐ ┌──────┴─────┐ ┌────┴──────┐ │ ┌─────┴─────┐ ┌──┴──────┐ ┌───┴─────┐
│ DIRECŢIA │ │ │ │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │ │ │ │
│ BĂNCI, │ │ DIRECŢIA │ │ SOCIETĂŢI │ │ AGENŢI │ │ │ COOPERARE │ │ DIRECŢIA│ │DIRECŢIA │
│ SUCURSALE│ │INSTITUŢII│ │ COMERCIALE │ │ ECONOMICI │ │ │ŞI RELAŢII │ │ECONOMIC-│ │JURIDICĂ │
│ BĂNCI │ │FINANCIARE│ │DE ASIGURARE│ │ŞI PERSOANE│ │ │ INTERNA- │ │ ADMINIS-│ │ │
│STRĂINE ŞI│ │ │ │ ŞI │ │ FIZICE │ │ │ ŢIONALE │ │ TRATIVĂ │ │ │
│INSTITUŢII│ │ │ │REASIGURARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ DE CREDIT│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┘ └──────────┘ └────────────┘ └───────────┘ │ └───────────┘ └─────────┘ └─────────┘
                                                       │
                                                       │
                                             ┌─────────┴──────────┐
                                             │ DIRECŢII OPERATIVE │
                                             │ TERITORIALE │
                                             └────────────────────┘



    ANEXA 2


                                 NOMENCLATORUL
              de funcţii ale Oficiului Naţional pentru Prevenirea
                       şi Combaterea Spălării Banilor

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Nive- Coeficientul Vechimea Funcţia
crt. funcţiei lul de ierarhiza- minima în şi actul normativ
                     stu- re a sala- profesie cu care se asimilează
                     dii riilor - ani -
                     lor de bază
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Consilier juridic, S 5,85 8 Legea nr. 50/1996,
   expert în aparatul modificată şi completată
   propriu al prin Ordonanţa Guvernului
   oficiului nr. 9/1997 (anexa nr. I,
                                                    poziţia nr. 1)

2. Expert în structuri S 5,75 6 Legea nr. 50/1996,
   teritoriale modificată şi completată
                                                    prin Ordonanţa Guvernului
                                                    nr. 9/1997 (anexa nr. I,
                                                    poziţia nr. 2)

3. Referent de specia- S 1,150-3,450 2 Legea nr. 154/1998
   litate (anexa nr. V, poziţia nr. 4)

4. Referent M 1,080-2,450 2 Legea nr. 154/1998 (anexa
                                                    nr. V, poziţia nr. 17)

5. Casier-magaziner M 1,200-2,175 2 Legea nr. 154/1998 (anexa
                                                    nr. VIII/2, poziţia nr. 17)

6. Funcţionar-arhivar M 1,175-2,125 2 Legea nr. 154/1998 (anexa
                                                    nr. VIII/2, poziţia nr. 20)

7. Şofer M 1,350-2,450 5 Legea nr. 154/1998 (anexa
                                                    nr. VIII/2, poziţia nr. 30)

8. Muncitor calificat 1,300-2,350 5 Legea nr. 154/1998 (anexa
                                                    nr. VIII/2, poziţia nr. 32)

9. Muncitor necalificat 0,850-1,550 2 Legea nr. 154/1998 (anexa
                                                    nr. VIII/2, poziţia nr. 38)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                Indemnizaţiile de conducere în procente
         Funcţia din salariul de bază
                                              - % -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Director general 45-55
        Director 45-50
        Şef serviciu 25-30
        Şef birou 20-25
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTA:
    Pentru funcţiile salarizate în conformitate cu Legea nr. 50/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 9/1997, salariile de baza se vor calcula pe baza coeficienţilor de ierarhizare şi a valorii în suma bruta corespunzătoare coeficientului de ierarhizare 1,00, stabilită potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 39/1994, republicată, iar pentru funcţiile salarizate potrivit Legii nr. 154/1998, valoarea de referinţa sectoriala utilizata va fi cea stabilită pentru personalul din administraţia publica centrala de specialitate.


    ANEXA 3


            MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                                    Consumul
                                 Tipul Numărul maxim de
       Unitatea mijloacelor maxim carburanţi
                              de transport aprobat (bucăţi) pentru un
                                                                  autovehicul
                                                                  (litri/lună)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Oficiul, inclusiv structura autoturism 11, 300
operativă a municipiului din care două pentru
Bucureşti activităţi specifice
Structuri operative*) autoturism 14 300
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-------
    *) După data de 1 ianuarie 2000.

                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016