Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 412 din 2 aprilie 2003  pentru aprobarea Normelor privind organizarea, functionarea si finantarea unitatilor de asistenta medico-sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 412 din 2 aprilie 2003 pentru aprobarea Normelor privind organizarea, functionarea si finantarea unitatilor de asistenta medico-sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 15 aprilie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 5 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unitãţilor sanitare publice de interes judeţean şi local,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea unitãţilor de asistenta medico-sociale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 2 aprilie 2003.
Nr. 412.


ANEXA 1

NORME
privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea unitãţilor de asistenta medico-sociale

ART. 1
(1) Unitãţile de asistenta medico-sociale sunt instituţii publice specializate, cu personalitate juridicã, în subordinea autoritãţilor administraţiei publice locale, care acorda servicii de îngrijire, servicii medicale, precum şi servicii sociale persoanelor cu nevoi medico-sociale.
(2) Persoanele care beneficiazã de servicii furnizate în unitãţile prevãzute la alin. (1) sunt persoane cu nevoi medico-sociale stabilite conform prevederilor legale în vigoare, care, dupã caz, necesita supraveghere, asistare, îngrijire, tratament, precum şi servicii de insertie şi reinsertie socialã.
(3) Internarea în unitãţile prevãzute la alin. (1) se face la recomandarea unitãţilor sanitare sau la solicitarea persoanelor fizice ori juridice, în baza unei grile de evaluare medico-socialã a persoanei. Conţinutul-cadru al acestui document se aproba prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
ART. 2
(1) Unitãţile de asistenta medico-sociale se înfiinţeazã ca instituţii rezidentiale sau de zi, prin hotãrâre a consiliului local ori, dupã caz, a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, prin reorganizarea unor unitãţi sanitare, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi al Ministerului Administraţiei Publice.
(2) Reorganizarea se va realiza dupã evaluarea de cãtre direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi direcţiile generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, a performantei unitãţii sanitare, a potenţialului acesteia de transformare în unitate de asistenta medico-socialã, ţinând cont de nevoile medico-sociale ale populaţiei.
(3) Propunerea de înfiinţare a unitãţii de asistenta medico-sociale se face de cãtre preşedintele consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, sau de cãtre primar, dupã caz, pe baza documentaţiei şi fundamentarii prezentate de serviciul public de asistenta socialã de la nivelul consiliilor judeţene sau al consiliilor locale.
ART. 3
(1) Prin hotãrârea de înfiinţare a unitãţii de asistenta medico-socialã adoptatã de consiliul local sau, dupã caz, de consiliul judeţean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, se vor aproba regulamentul de organizare şi funcţionare, structura organizatoricã, precum şi numãrul de personal ale acesteia.
(2) Conducerea unitãţilor de asistenta medico-sociale este asigurata de cãtre director.
(3) În realizarea atribuţiilor sale directorul este sprijinit de un consiliu consultativ compus din 5 membri desemnaţi dupã cum urmeazã:
a) un reprezentant al autoritãţii administraţiei publice locale prin a carei hotãrâre a fost înfiinţatã unitatea de asistenta medico-socialã;
b) un reprezentant al direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant al direcţiei generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
d) un reprezentant al casei de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
e) un reprezentant al societãţii civile.
ART. 4
(1) Personalul existent în unitãţile sanitare care se reorganizeazã se preia de cãtre unitatea de asistenta medico-socialã, cu încadrarea în statul de funcţii aprobat.
(2) În contractele individuale de munca ale persoanelor preluate se va prevedea obligaţia acestora de a urma formele de pregãtire profesionalã în domeniul cerut de angajator.
(3) Personalul de specialitate medico-sanitar care nu a fost preluat în condiţiile alin. (1) va fi redistribuit de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, prin direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 5
(1) Bunurile aflate în administrarea unitãţilor sanitare care se reorganizeazã trec în administrarea unitãţilor de asistenta medico-sociale, conform protocolului de predare-primire încheiat între acestea.
(2) Aparatura medicalã existenta în unitãţile care se reorganizeazã va fi redistribuita, dupã caz, de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, prin direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, la alte unitãţi sanitare publice, în funcţie de necesitaţi.
ART. 6
Pentru realizarea serviciilor prevãzute la art. 1 alin. (1) unitãţile de asistenta medico-sociale încheie convenţii de parteneriat sau contracte cu furnizorii publici ori privati care acorda astfel de servicii.
ART. 7
(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al unitãţilor de asistenta medico-sociale se aproba de cãtre consiliul local sau consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, cu avizul casei de asigurãri de sãnãtate judeţene sau a municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.
(2) Cheltuielile curente şi de capital ale unitãţilor de asistenta medico-sociale se asigura din venituri proprii şi din subvenţii acordate din bugetul local în funcţie de subordonare. Subvenţiile de la bugetele locale sunt acordate pentru asigurarea serviciilor sociale, în condiţiile legii, pentru cheltuieli de întreţinere şi gospodãrire, reparaţii, consolidãri, dotãri independente.
ART. 8
Veniturile proprii ale unitãţilor de asistenta medico-sociale se constituie din:
a) sume decontate de casele de asigurãri de sãnãtate, pentru servicii medicale furnizate pe baza de contract, conform contractelor-cadru de acordare a asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri de sãnãtate, prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi conform normelor de aplicare a acestora;
b) contribuţii personale ale beneficiarilor, dupã caz, stabilite prin hotãrârile consiliilor locale sau ale consiliilor judeţene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii;
c) sponsorizãri, donaţii, alte venituri potrivit legii.
ART. 9
Finanţarea unor cheltuieli pentru reparaţia şi amenajarea clãdirilor în care vor funcţiona unitãţile de asistenta medico-sociale înfiinţate în condiţiile <>art. 5 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unitãţilor sanitare publice de interes judeţean şi local poate fi susţinutã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, în condiţiile legii.
ART. 10
În aplicarea prezentelor norme Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Ministerul Administraţiei Publice vor emite instrucţiuni.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016