Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 409 din 23 martie 2004  privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 409 din 23 martie 2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 291 din 1 aprilie 2004

Având în vedere prevederile <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 5/2004 pentru aprobarea modificãrii şi structurii componenţei Guvernului,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
(2) Sediul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este în municipiul Bucureşti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.
(3) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale aplicã strategia şi Programul Guvernului în vederea promovãrii politicilor în domeniile: agriculturã, pescuit şi acvaculturã, producţie alimentarã, agriculturã ecologicã, îmbunãtãţiri funciare, silviculturã şi dezvoltare ruralã.
(4) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este autoritatea centralã care asigurã dezvoltarea durabilã a agriculturii, pescuitului şi acvaculturii, producţiei alimentare, agriculturii ecologice, îmbunãtãţirilor funciare, silviculturii şi a spaţiului rural. Acesta asigurã exploatarea şi gospodãrirea fondului forestier naţional, în mod raţional, precum şi a vegetaţiei forestiere din afara acestuia şi are rolul de a utiliza şi implementa mecanismele financiare pentru stimularea şi valorificarea producţiei în conformitate cu cerinţele economiei de piaţã.
(5) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale elaboreazã strategia, reglementãrile specifice de dezvoltare şi armonizare a acestor activitãţi şi actele normative, în cadrul politicii generale a Guvernului şi în concordanţã cu reglementãrile Uniunii Europene.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã, în conformitate cu politica economicã a Guvernului şi tendinţele pe plan mondial, strategia de dezvoltare a agriculturii, pescuitului şi acvaculturii, producţiei alimentare, agriculturii ecologice, îmbunãtãţirilor funciare, silviculturii şi a dezvoltãrii rurale şi se proiecteazã instrumentele financiare necesare;
b) de reglementare, prin care se asigurã, în conformitate cu strategia, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice activitãţilor din domeniul agriculturii, pescuitului şi acvaculturii, producţiei alimentare, agriculturii ecologice şi al protecţiei indicaţiilor geografice şi a denumirilor de origine a produselor agricole şi alimentare, îmbunãtãţirilor funciare, silviculturii şi al dezvoltãrii rurale;
c) de administrare, prin care se asigurã administrarea proprietãţii publice şi private a statului, precum şi gestionarea fondurilor şi serviciilor pentru care statul este responsabil, în domeniul sãu de activitate;
d) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigurã implementarea, urmãrirea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în domeniul agriculturii, pescuitului şi acvaculturii, producţiei alimentare, agriculturii ecologice, îmbunãtãţirilor funciare, silviculturii şi al dezvoltãrii rurale.

CAP. II
Atribuţiile, structura organizatoricã şi conducerea ministerului

SECŢIUNEA 1
Atribuţiile ministerului

ART. 3
În exercitarea funcţiilor sale Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are urmãtoarele atribuţii principale:
1. asigurã implementarea politicilor guvernamentale în domeniile sale de activitate, potrivit reglementãrilor în vigoare;
2. elaboreazã strategii şi politici specifice în domeniile: agriculturã, pescuit şi acvaculturã, producţie alimentarã, silviculturã, dezvoltare ruralã, îmbunãtãţiri funciare, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
3. coordoneazã activitatea Agenţiei SAPARD;
4. elaboreazã studii şi fundamenteazã programe de dezvoltare a zonelor montane şi a zonelor rurale defavorizate, în colaborare cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi cu organismele internaţionale în domeniu;
5. coordoneazã activitatea de avizare, promovare, realizare şi monitorizare a obiectivelor de investiţii specifice;
6. elaboreazã studii şi propune programe de mecanizare, modernizare şi retehnologizare, în concordanţã cu cerinţele de calitate din Uniunea Europeanã;
7. coordoneazã activitatea privind patrimoniul instituţiilor publice din subordine;
8. coordoneazã şi monitorizeazã privatizarea societãţilor comerciale agricole la care statul este acţionar majoritar şi concesionarea terenurilor aparţinând domeniului public sau privat al statului, aflate în administrarea unitãţilor de sub autoritatea sa, precum şi a terenurilor agricole ori a terenurilor cu amenajãri piscicole, din administrarea societãţilor comerciale la care statul este acţionar, şi a celorlalte bunuri şi servicii din domeniul sãu de activitate;
9. coordoneazã şi monitorizeazã activitãţile de îmbunãtãţiri funciare din domeniul agricol şi silvic;
10. coordoneazã şi monitorizeazã concesionarea activelor Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
11. coordoneazã constituirea şi monitorizeazã funcţionarea asociaţiilor utilizatorilor de apã pentru irigaţii, prin Oficiul de reglementare a asociaţiilor utilizatorilor de apã pentru irigaţii, potrivit legislaţiei în vigoare;
12. elaboreazã norme pentru atestarea persoanelor care desfãşoarã activitãţi de îmbunãtãţiri funciare;
13. fundamenteazã şi elaboreazã programe privind fondul funciar, protecţia solului, a plantelor, a animalelor şi a pãdurilor;
14. reprezintã Guvernul în relaţiile cu organisme interne şi internaţionale în domeniile sale de activitate;
15. sprijinã, direct sau prin instituţii publice din subordine, editarea publicaţiilor de specialitate şi de informare specifice;
16. colaboreazã, prin structurile sale, cu Institutul Naţional de Statisticã pentru a satisface cerinţele de date statistice de calitate şi comparabile bazate pe acquisul comunitar;
17. iniţiazã, direct sau prin unitãţile aflate în subordinea ori sub autoritatea sa, proiecte de parteneriat public-privat de interes naţional, negociazã, semneazã şi realizeazã contractul de parteneriat public-privat, în conformitate cu prevederile legale în domeniu;
18. iniţiazã, negociazã şi asigurã punerea în aplicare a dispoziţiilor convenţiilor şi acordurilor internaţionale din sfera sa de competenţã, la care România este parte, din împuternicirea Guvernului, reprezintã interesele statului în diferite instituţii şi organisme internaţionale şi dezvoltã relaţii de cooperare cu instituţii şi organizaţii similare din alte state;
19. întreprinde acţiuni şi iniţiative, potrivit competenţelor stabilite de lege, pentru intensificarea participãrii României la acţiunile de cooperare bilateralã şi multilateralã, la nivel subregional, regional şi global, pentru valorificarea oportunitãţilor şi facilitãţilor de asistenţã financiarã, tehnicã, tehnologicã şi ştiinţificã;
20. coordoneazã şi rãspunde de activitãţile privind procesul de pregãtire a aderãrii la Uniunea Europeanã pentru domeniile din sfera sa de competenţã;
21. exercitã şi alte responsabilitãţi, în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi ale acordurilor internaţionale la care România este parte, precum şi cu prevederile Programului naţional de aderare a României la Uniunea Europeanã;
22. asigurã relaţia cu Parlamentul României, cu sindicatele şi patronatele şi cu organizaţiile nonguvernamentale din sfera sa de activitate, cu populaţia, precum şi cu mass-media;
23. coordoneazã acţiunile de cooperare cu alte ţãri în domeniile sale de activitate şi asigurã aplicarea, în condiţiile legislaţiei în vigoare, a convenţiilor şi acordurilor, precum şi controlul îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din acestea;
24. iniţiazã acţiuni în domeniul sãu de activitate, privind integrarea europeanã; urmãreşte şi rãspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitãţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altã parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 ;
25. asigurã în domeniul de activitate organizarea activitãţilor prevãzute de lege pentru apãrarea civilã şi pentru situaţii de mobilizare;
26. desfãşoarã activitãţi de control şi inspecţii privind respectarea legislaţiei în domeniu, colaborând în acţiunile sale cu celelalte organe abilitate;
27. desfãşoarã activitãţi de audit public intern, potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
28. colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu alte organisme interne şi internaţionale interesate;
29. iniţiazã şi elaboreazã, direct sau prin unitãţile aflate în subordine, sub autoritate ori în coordonare, proiecte de acte normative în domeniile în care îşi desfãşoarã activitatea;
30. avizeazã proiecte de acte normative care au legãturã cu domeniile în care îşi desfãşoarã activitatea;
31. elaboreazã şi promoveazã politici privind reglementarea depozitãrii seminţelor de consum şi activitatea de gradare a acestora.
ART. 4
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are urmãtoarele atribuţii specifice:
I. În domeniul agriculturii, pescuitului şi acvaculturii şi producţiei alimentare şi îmbunãtãţirii funciare:
1. elaboreazã politici pe produs, în colaborare cu organizaţiile interprofesionale pe produs;
2. promoveazã programe şi proiecte de acte normative, pentru stimularea şi consolidarea pieţei produselor agroalimentare în vederea creşterii competitivitãţii produselor pe piaţa internã şi externã;
3. propune amendarea periodicã, în funcţie de rezultate, a Programului Guvernului pentru agriculturã;
4. urmãreşte şi sprijinã formarea de exploataţii agricole conform prevederilor legale;
5. colaboreazã cu organizaţiile de producãtori, asociaţiile şi fundaţiile de profil, în vederea sprijinirii producãtorilor agricoli şi piscicoli, şi întreprinde acţiuni de asistenţã şi consultanţã pentru susţinerea activitãţii acestora;
6. iniţiazã şi sprijinã acţiunile privind dezvoltarea serviciilor specifice pentru producãtorii agricoli şi piscicoli, inclusiv prin dezvoltarea cooperaţiei rurale;
7. acrediteazã şi controleazã, în condiţiile legii, agenţii economici care produc, prelucreazã şi comercializeazã produse agroalimentare;
8. acrediteazã şi controleazã, în condiţiile legii, organismele de inspecţie şi certificare din agricultura ecologicã;
9. asigurã, prin intermediul Autoritãţii Naţionale pentru Produse Ecologice, implementarea, reglementarea şi monitorizarea sistemului de agriculturã ecologicã în România;
10. asigurã, prin Autoritatea Naţionalã a Pieţelor Produselor Agricole şi Alimentare, aplicarea mecanismelor şi instrumentelor de politicã agricolã şi comercialã care privesc organizarea de piaţã, consolidarea şi funcţionarea eficientã a pieţelor produselor agricole şi alimentare;
11. elibereazã licenţe de depozit pentru seminţele de consum, conform prevederilor legale, şi aprobã Manualul de gradare a seminţelor de consum;
12. elaboreazã proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, în conformitate cu prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu normele Organizaţiei pentru Alimentaţie şi Agriculturã - FAO şi Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii - OMS;
13. coordoneazã şi controleazã activitatea de pescuit şi acvaculturã; ia mãsuri de protecţie a fondului piscicol prin inspecţia de specialitate, potrivit legislaţiei în vigoare;
14. coordoneazã, organizeazã şi controleazã activitatea de ameliorare şi reproducţie a animalelor;
15. asigurã implementarea politicilor, strategiilor şi programelor de dezvoltare în domeniul creşterii animalelor, pescuitului şi acvaculturii, precum şi în domeniul produselor agroalimentare;
16. elaboreazã norme tehnice şi metodologice în domeniul creşterii animalelor, pescuitului şi acvaculturii, precum şi în domeniul produselor agroalimentare;
17. coordoneazã activitatea de creştere a animalelor şi nutriţie animalã, precum şi activitatea de pescuit şi acvaculturã;
18. elaboreazã, promoveazã şi implementeazã cadrul legal privind calitatea produselor agroalimentare, precum şi alinierea legislaţiei în domeniul creşterii animalelor, pescuitului, acvaculturii şi produselor agroalimentare cu legislaţia Uniunii Europene;
19. elaboreazã acte normative care promoveazã valorificarea producţiilor animaliere în sisteme comunitare de clasificare;
20. stabileşte prioritãţi în domeniul creşterii animalelor, pescuitului şi acvaculturii, pentru corelarea producţiilor animaliere cu necesarul de produse, în vederea aprovizionãrii pieţei interne şi creãrii de disponibilitãţi pentru export;
21. elaboreazã şi promoveazã, împreunã cu institutele de specialitate de profil, tehnologii moderne pentru creşterea animalelor, în domeniul pescuitului şi acvaculturii şi pentru amenajarea pajiştilor, diferenţiate în funcţie de condiţiile agropedologice;
22. elaboreazã şi întocmeşte studii şi strategii privind creşterea competitivitãţii produselor agroalimentare româneşti pe piaţa internã şi externã;
23. iniţiazã şi elaboreazã acte normative privind protecţia indicaţiilor geografice, denumirilor de origine şi a atestatelor de specificitate pentru produsele agricole şi produsele alimentare;
24. aprobã în condiţiile legii organismele de inspecţie şi certificare privind protecţia indicaţiilor geografice, denumirilor de origine şi a atestatelor de specificitate pentru produsele agricole şi produsele alimentare;
25. înregistreazã în condiţiile legii indicaţiile geografice, denumirile de origine şi atestatele de specificitate pentru produsele agricole şi produsele alimentare şi solicitã protecţia acestora în Uniunea Europeanã;
26. elaboreazã şi actualizeazã legislaţia privind acreditarea agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în domeniul producţiei, depozitãrii, transportului şi comercializãrii produselor alimentare;
27. aprobã şi înregistreazã simbolurile societãţilor comerciale cu activitãţi în domeniul producţiei de conserve alimentare ambalate în recipiente metalice şi numerele de ordine ale grupelor şi sortimentelor de conserve alimentare;
28. participã la elaborarea standardelor româneşti ale produselor alimentare pentru armonizarea acestora cu cele europene şi internaţionale, precum şi cu standardele Codex Alimentarius;
29. coordoneazã activitatea privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calitãţii, comercializarea seminţelor şi a materialului sãditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante;
30. organizeazã şi coordoneazã activitatea fitosanitarã, elaboreazã strategia în domeniu, inclusiv norme de carantinã fitosanitarã, avizeazã omologarea, producerea şi utilizarea pesticidelor, precum şi autorizarea şi utilizarea îngrãşãmintelor, controleazã modul de implementare a legislaţiei în vigoare;
31. promoveazã şi implementeazã politici de calitate în domeniul protecţiei plantelor, carantinei fitosanitare şi regimului produselor de uz fitosanitar la nivel central şi teritorial, dezvoltã baza de date privind activitatea de protecţie a plantelor;
32. coordoneazã activitatea şi elaboreazã strategia şi programele de restructurare şi privatizare ale societãţilor naţionale la care statul, prin Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, este acţionar majoritar;
33. coordoneazã elaborarea de mãsuri şi asigurã restructurarea şi privatizarea societãţilor comerciale pe acţiuni, cu capital majoritar de stat, din domeniul sãu de activitate, şi exercitã, în numele statului, toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar la societãţile comerciale ce deţin în administrare terenuri agricole sau terenuri cu amenajãri piscicole;
34. controleazã modul în care sunt respectate normele privind evidenţa, protecţia, folosirea şi ameliorarea fondului funciar de cãtre toţi deţinãtorii de terenuri cu destinaţie agricolã, indiferent de forma de proprietate;
35. asigurã evidenţa navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit prin Fişierul navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit, precum şi evidenţa capacitãţilor de producţie din acvaculturã;
36. avizeazã documentaţiile privind scoaterea din circuitul agricol a terenurilor şi schimbarea categoriei de folosinţã a terenului agricol, potrivit reglementãrilor în vigoare;
37. coordoneazã programul privind realizarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare prioritare, potrivit legislaţiei în vigoare;
38. fundamenteazã şi elaboreazã programele prioritare de amenajare şi ameliorare a terenurilor agricole degradate, precum şi monitorizarea calitãţii solului prin studii pedologice şi agrochimice;
39. elaboreazã şi promoveazã programe de susţinere financiarã a producãtorilor agricoli şi piscicoli şi urmãreşte derularea acestora;
40. întocmeşte şi monitorizeazã studii şi strategii privind promovarea produselor agroalimentare româneşti pe pieţe externe;
41. coordoneazã activitatea de cercetare ştiinţificã şi tehnologicã agricolã şi piscicolã, de consultanţã şi de perfecţionare profesionalã şi a organismelor modificate genetic;
42. coordoneazã acţiunea de implementare a Programului de realizare a Sistemului naţional antigrindinã şi de stimulare a precipitaţiilor;
43. asigurã îndeplinirea, prin intermediul Autoritãţii de Management Program Operaţional Sectorial pentru Agriculturã, Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, a atribuţiilor stabilite prin actele normative în vigoare;
44. asigurã realizarea Proiectului privind reabilitarea şi reforma sectorului de irigaţii conform prevederilor legale în vigoare;
45. organizeazã şi asigurã funcţionarea sistemului naţional de supraveghere, evaluare, prognoze şi avertizare privind efectele ecologice şi economice ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
46. organizeazã, executã şi actualizeazã cadastrul amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare finanţat de la bugetul de stat.
II. În domeniul pãdurilor:
1. elaboreazã strategii şi politici de gospodãrire şi de valorificare raţionalã a resurselor fondului forestier naţional şi a vegetaţiei forestiere din afara acestuia;
2. elaboreazã regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice specifice privind administrarea şi gospodãrirea durabilã a fondului forestier naţional, a vegetaţiei forestiere din afara acestuia, a fondului cinegetic şi a celui piscicol din apele de munte;
3. exercitã atribuţiile prevãzute de lege în vederea asigurãrii respectãrii regimului silvic în fondul forestier naţional;
4. coordoneazã şi controleazã activitatea de elaborare şi avizare, în concepţie unitarã, a amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare a pãdurilor, precum şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite;
5. propune, pe baza amenajamentelor silvice, volumul maxim de masã lemnoasã care se exploateazã anual din pãduri şi din vegetaţia forestierã, din afara fondului forestier naţional, pe categorii de destinatari şi destinaţii, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice;
6. organizeazã cadastrul de specialitate în domeniul forestier, organizeazã şi ţine evidenţa terenurilor cu destinaţie forestierã şi a celor cu vegetaţie forestierã, din afara fondului forestier, indiferent de natura proprietãţii, şi urmãreşte furnizarea datelor necesare în vederea realizãrii sistemului de cadastru general şi coordoneazã executarea lucrãrilor de geodezie, topografie, fotogrammetrie, cartografie în domeniul cadastrului forestier, precum şi introducerea şi întreţinerea cadastrului forestier, cantitativ şi calitativ, şi asigurã proiectarea şi aplicarea în teren a organizãrii teritoriului forestier;
7. analizeazã şi, dupã caz, aprobã, în condiţiile prevãzute de lege, solicitãrile de scoatere definitivã sau temporarã din circuitul silvic a unor terenuri, precum şi regularizarea perimetrelor pãdurii, conform reglementãrilor în vigoare, indiferent de natura proprietãţii;
8. coordoneazã, împreunã cu factorii responsabili interesaţi, acţiunile de împãdurire a terenurilor degradate, inapte pentru folosinţa agricolã, înfiinţarea perdelelor forestiere de protecţie şi asigurã o concepţie unitarã de amenajare a terenurilor degradate şi de corectare a torenţilor pe bazine hidrografice şi perimetre de ameliorare; fundamenteazã necesitatea asigurãrii resurselor financiare respective;
9. organizeazã sistemul de supraveghere a stãrii de sãnãtate a pãdurilor, ia mãsuri pentru ameliorarea stãrii de sãnãtate a pãdurilor şi coordoneazã gospodãrirea ariilor protejate din fondul forestier naţional;
10. urmãreşte şi sprijinã dezvoltarea reţelei de drumuri forestiere, urmãrind asigurarea fondurilor necesare, potrivit legii;
11. atribuie în gestiune, în condiţiile legii, fondurile de vânãtoare şi exercitã atribuţiile prevãzute de lege în domeniul cinegetic;
12. urmãreşte evoluţia stãrii fondului forestier naţional şi prezintã Guvernului rapoarte anuale;
13. colaboreazã cu instituţiile interesate pentru preluarea în fondul forestier al statului, în condiţiile legii, a terenurilor degradate, inapte pentru folosinţa agricolã, proprietate publicã sau privatã, pentru ameliorarea cãrora deţinãtorii legali nu dispun de mijloacele necesare;
14. atestã persoanele fizice şi juridice pentru efectuarea de studii de teren, elaborarea documentaţiilor tehnicoeconomice, precum şi pentru executarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare în domeniul silvic, autorizeazã unitãţile specializate pentru activitatea de amenajare;
15. atestã persoanele juridice care executã lucrãri silvice;
16. organizeazã şi conduce, prin structurile teritoriale de specialitate din subordine, modul de gospodãrire a pãdurilor proprietate privatã şi a celor proprietate publicã aparţinând unitãţilor administrativ-teritoriale;
17. organizeazã şi coordoneazã activitatea de cercetare ştiinţificã şi inginerie tehnologicã în domeniul silviculturii, sprijinã dezvoltarea acestora şi asigurã folosirea rezultatelor obţinute la fundamentarea mãsurilor de gospodãrire durabilã a pãdurilor;
18. reglementeazã şi aprobã activitãţile de management forestier din pãdurile proprietate privatã, precum şi din pãdurile proprietate publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale;
19. aprobã încadrarea pe categorii funcţionale a vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier naţional;
20. organizeazã activitãţile tehnice silvice, finanţate de la bugetul de stat, pentru pãdurile proprietate privatã a persoanelor fizice, conform competenţelor legale;
21. asigurã, conform competenţelor legale, respectarea reglementãrilor privind producerea, comercializarea şi utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
22. coordoneazã acţiunile de informare, educare, instruire şi altele asemenea, finanţate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislaţiei silvice şi educaţiei forestiere, în vederea respectãrii regimului silvic de cãtre proprietari şi/sau deţinãtori;
23. autorizeazã funcţionarea structurilor silvice proprii de administrare a fondului forestier proprietate publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale şi a celui proprietate privatã;
24. elaboreazã şi analizeazã sistemul de informaţii statistice în silviculturã;
25. asigurã, în condiţiile legii, aplicarea mãsurilor specifice silviculturii din proiectele şi programele internaţionale;
26. coordoneazã şi promoveazã documentaţii de sintezã referitoare la fondul forestier naţional, organizeazã periodic elaborarea inventarului fondului forestier naţional şi elaboreazã prognoze privind evoluţia acestuia.
III. În domeniul dezvoltãrii rurale:
1. elaboreazã şi susţine programe de dezvoltare ruralã la nivel naţional, regional şi local;
2. propune amendarea periodicã, în funcţie de rezultate, a Programului Guvernului pentru dezvoltare ruralã;
3. propune amendarea periodicã, împreunã cu ministerele şi organismele neguvernamentale implicate, a Planului naţional pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã;
4. rãspunde de coordonarea acţiunilor de implementare tehnicã şi financiarã a Instrumentului special de preaderare pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã - Agenţia SAPARD;
5. colaboreazã cu toate structurile administrative, profesionale interministeriale în vederea permanentei îmbunãtãţiri a cadrului legislativ şi organizatoric general de dezvoltare ruralã;
6. coordoneazã, îndrumã şi controleazã în teritoriu activitatea serviciilor tehnice delegate pentru implementarea tehnicã şi financiarã a Programului SAPARD;
7. asigurã susţinerea strategiilor şi a programelor de dezvoltare echilibratã a spaţiului rural la nivel naţional, regional şi local, în funcţie de potenţialul resurselor de dezvoltare, în concordanţã cu strategia sectorului agroalimentar şi nivelul resurselor de finanţare destinate şi alocate acestei activitãţi;
8. elaboreazã programele operaţionale şi programele complement, în concordanţã cu obiectivele şi prioritãţile stabilite prin Planul naţional de dezvoltare;
9. implementeazã programele operaţionale, în concordanţã cu recomandãrile comitetelor de monitorizare şi ale reglementãrilor Uniunii Europene;
10. urmãreşte obţinerea rezultatelor generale şi a impactului definit prin programele operaţionale, precum şi a celor specifice menţionate prin programele complement;
11. asigurã implementarea programelor operaţionale în concordanţã cu principiile şi politicile Uniunii Europene, în special în domeniile concurenţei, achiziţiilor publice, protecţiei mediului şi egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
12. promoveazã şi încurajeazã participarea sectorului privat la elaborarea şi implementarea programelor operaţionale;
13. elaboreazã şi asigurã un sistem funcţional de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor statistice şi financiare privind implementarea programelor operaţionale şi evaluarea şi monitorizarea asistenţei financiare comunitare acordate pentru implementarea acestora;
14. analizeazã şi propune modificãri ale programelor operaţionale şi ale programelor complement şi înainteazã comitetelor de monitorizare corespunzãtoare propunerile privind realocãrile de fonduri între mãsurile din cadrul programelor operaţionale aferente fiecãrei autoritãţi; dupã aprobarea lor de cãtre comitetul de monitorizare, transmite modificãrile şi/sau ajustãrile propuse spre analizã şi aprobare Comisiei Europene, precum şi Autoritãţii de management pentru Cadrul de sprijin comunitar şi Autoritãţii de platã, spre informare; opereazã modificãrile dupã aprobarea lor de cãtre Comisia Europeanã şi informeazã corespunzãtor Autoritatea de management pentru Cadrul de sprijin comunitar, precum şi Autoritatea de platã;
15. elaboreazã şi prezintã spre aprobare comitetelor de monitorizare rapoartele anuale de implementare şi dupã primirea aprobãrii acestora le transmite spre aprobare Comisiei Europene;
16. asigurã şi rãspunde pentru corectitudinea operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, precum şi pentru implementarea mãsurilor de control intern, în concordanţã cu principiile unui management financiar riguros şi transparent;
17. urmãreşte şi verificã instituirea de cãtre autoritãţile de implementare, precum şi de organismele intermediare care implementeazã mãsurile din programele operaţionale şi din proiectele finanţate prin instrumentele structurale a unui sistem contabil şi de evidenţã separat, precum şi a unui cod de contabilitate adecvat pentru toate operaţiunile finanţate;
18. asigurã corelarea mãsurilor din programele operaţionale sectoriale cu cele din Programul operaţional regional;
19. elaboreazã manuale de implementare şi utilizare pentru fondurile structurale care finanţeazã preponderent programul operaţional şi elaboreazã manuale de implementare pentru proiectele finanţate prin Fondul de coeziune;
20. elaboreazã criteriile de selecţie şi evaluare a proiectelor, aprobã proiectele selectate de cãtre organismele intermediare şi transmit cererile de finanţare Autoritãţii de platã;
21. asigurã îndeplinirea cerinţelor referitoare la informarea şi publicitatea privind asistenţa financiarã a Programului operaţional;
22. rãspunde pentru utilizarea eficientã, efectivã şi transparentã a fondurilor care finanţeazã Programul operaţional, precum şi pentru îndeplinirea atribuţiilor delegate organismelor intermediare;
23. organizeazã evaluarea intermediarã a Programului operaţional şi informeazã comitetul de monitorizare asupra rezultatelor acestuia şi asupra modalitãţilor propuse pentru implementarea recomandãrilor şi concluziilor primite de la Comisia Europeanã ca urmare a evaluãrii intermediare;
24. furnizeazã informaţiile privind absorbţia fondurilor, conform datelor cuprinse în tabelele financiare;
25. constituie Comitetul de monitorizare pentru programul operaţional şi asigurã secretariatul şi preşedinţia acestuia;
26. participã la întâlnirile anuale cu Comisia Europeanã pentru examinarea rezultatelor anului precedent; implementeazã recomandãrile Comisiei Europene şi informeazã corespunzãtor comitetul de monitorizare.
IV. În domeniul integrãrii europene şi relaţiilor internaţionale:
1. coordoneazã şi monitorizeazã acţiunile legate de procesul de pregãtire şi desfãşurare a negocierilor pentru aderare a sectoarelor agroalimentar, dezvoltare ruralã, pescuit şi forestier: elaborarea documentelor specifice dosarului de negociere pentru capitolul 7 - Agricultura şi capitolul 8 Pescuitul, pregãtirea şi participarea la consultãrile tehnice cu Comisia Europeanã;
2. coordoneazã şi monitorizeazã acţiunile legate de pregãtirea sectoarelor agroalimentar, dezvoltare ruralã, pescuit şi forestier pentru aderare: Programul naţional de aderare a României la Uniunea Europeanã, îndeplinirea angajamentelor asumate prin Programul naţional de aderare şi prin documentele programatice de negocieri, rapoartele anuale privind progresele înregistrate în procesul de aderare, Planul de implementare la nivel local a legislaţiei armonizate cu acquisul comunitar, Planul de mãsuri prioritare pentru pregãtirea aderãrii la Uniunea Europeanã;
3. asigurã corelarea modului în care legislaţia naţionalã transpune prevederile legislaţiei comunitare;
4. urmãreşte şi avizeazã documentele specifice pentru sectoarele agroalimentar, dezvoltare ruralã, pescuit şi forestier, în relaţia cu alte capitole de negociere pentru care Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este membru al delegaţiilor sectoriale;
5. coordoneazã şi avizeazã acţiunile derulate, suportate prin Programul TAIEX;
6. coordoneazã, organizeazã şi monitorizeazã activitatea Corpului de consilieri de integrare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
7. coordoneazã şi avizeazã actele normative pentru crearea şi funcţionarea RICA conform angajamentelor din documentele de negocieri şi asigurã pregãtirea şi implementarea planului construcţiei instituţionale RICA şi a sistemului informaţional experimental de contabilitate agricolã;
8. coordoneazã şi avizeazã proiectele de acorduri, convenţii, protocoale şi alte înţelegeri de colaborare economicã şi tehnico-ştiinţificã bilateralã în domeniul agroalimentar, pãdurilor, dezvoltãrii rurale şi pescuitului cu alte state şi urmãreşte îndeplinirea procedurilor prevãzute în Legea nr. 590/2003 privind tratatele, pentru negocierea, semnarea şi intrarea în vigoare a documentelor respective;
9. sprijinã şi monitorizeazã implementarea acordurilor bilaterale de cooperare în domeniul agroalimentar, pãdurilor, dezvoltãrii rurale şi pescuitului;
10. avizeazã materialele pentru comisiile mixte interguvernamentale de cooperare economicã şi tehnico-ştiinţificã bilateralã şi coordoneazã activitatea grupurilor mixte de lucru pentru sectoarele agroalimentar, pãduri, dezvoltare ruralã şi pescuit ca urmare a acordurilor bilaterale încheiate sau a hotãrârilor comisiilor mixte interguvernamentale;
11. coordoneazã activitãţile în relaţia cu organismele internaţionale FAO, OECD, FIDA, ICE, OCEMN, Banca Mondialã şi alte organisme, precum şi proiectele finanţate de acestea;
12. asigurã reprezentarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale la întâlnirile oficiale externe şi interne pe problematica integrãrii europene şi a relaţiilor internaţionale;
13. coordoneazã activitãţile Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale în relaţia cu organismele internaţionale şi structurile regionale la care România este membrã;
14. coordoneazã şi avizeazã propunerile şi proiectele de finanţare din fonduri PHARE, pe baza prioritãţilor din Parteneriatul pentru aderare şi alte documente programatice;
15. monitorizeazã şi coordoneazã, pentru proiectele PHARE, îndeplinirea sarcinilor privind organizarea licitaţiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractorului, negocierea şi încheierea contractului;
16. coordoneazã şi urmãreşte derularea în bune condiţii a proiectelor cu finanţare externã: PHARE, bilaterale, precum şi cu organisme internaţionale, în vederea asigurãrii absorbţiei fondurilor alocate;
17. coordoneazã şi organizeazã activitatea privind adoptarea şi implementarea Sistemului integrat de administrare şi control.
(2) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate.

SECŢIUNEA a 2-a
Structura organizatoricã şi conducerea ministerului

ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este prevãzutã în anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, în cadrul direcţiilor generale şi direcţiilor se pot organiza servicii, birouri, compartimente şi colective temporare, în condiţiile legii.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, care se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 6
(1) În structura Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este organizatã, la nivel de direcţie generalã, Autoritatea de Management Program Operaţional Sectorial pentru Agriculturã, Dezvoltare Ruralã şi Pescuit.
(2) Autoritatea de Management Program Operaţional Sectorial pentru Agriculturã, Dezvoltare Ruralã şi Pescuit îndeplineşte atribuţiile stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.555/2002 privind desemnarea instituţiilor şi organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea şi gestionarea asistenţei financiare comunitare prin instrumentele structurale.
(3) Autoritatea de Management Program Operaţional Sectorial pentru Agriculturã, Dezvoltare Ruralã şi Pescuit va funcţiona cu un numãr total de 90 de posturi în anul 2005, din care 50 de posturi în anul 2004.
ART. 7
(1) În condiţiile legii, se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de câte un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(3) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale numeşte personalul UMP şi stabileşte competenţele directorului de proiect.
ART. 8
(1) Unitãţile aflate în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile, structura organizatoricã, statele de funcţii şi numãrul de personal pentru instituţiile publice din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
(3) Numirea în funcţiile de conducere la instituţiile din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se face prin ordin al ministrului, în condiţiile legii.
(4) Unitãţile care funcţioneazã sub autoritatea şi în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sunt prevãzute în anexele nr. 3 şi 4.
(5) La unitãţile prevãzute la alin. (4) numirea conducãtorilor se face potrivit legii.
ART. 9
(1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se exercitã de cãtre ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(2) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale îndeplineşte în domeniul de activitate al ministerului atribuţiile generale prevãzute de <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative.
(4) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, cu persoane juridice şi fizice din ţarã sau din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(5) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale coordoneazã activitatea unitãţilor din subordine, precum şi a celor aflate sub autoritatea şi în coordonarea ministerului şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, în calitate de ordonator principal de credite.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
ART. 10
(1) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale este sprijinit în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat.
(2) Secretarii de stat exercitã atribuţiile delegate de ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale. Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(3) Secretarul de stat care coordoneazã activitatea pentru integrare europeanã este membru al Comitetului interministerial pentru integrare europeanã.
ART. 11
În cazul în care, din diverse motive, ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemneazã un secretar de stat care sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
ART. 12
Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale conduce aparatul propriu al ministerului, numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul acestuia.
ART. 13
(1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(3) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale poate îndeplini şi alte atribuţii încredinţate de ministru, prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului.
ART. 14
(1) Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este de 440, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(2) Salarizarea personalului din structura ministerului se face potrivit legii.
(3) Personalul încadrat la fostul Minister al Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului se considerã transferat în interesul serviciului la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale potrivit domeniilor de specialitate în care îşi desfãşoarã activitatea, în condiţiile în care atribuţiile funcţionale se regãsesc în noile structuri organizatorice.
ART. 15
(1) În cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã funcţioneazã unitãţile pentru ameliorare şi reproducţie în zootehnie şi unitãţile fitosanitare, fãrã personalitate juridicã.
(2) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã coordoneazã oficiile de studii pedologice şi agrochimice, instituţii publice deconcentrate, cu personalitate juridicã, finanţate din venituri proprii.
ART. 16
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, prin Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã, asigurã îndrumarea tehnico-metodologicã a centrelor judeţene şi locale de consultanţã agricolã.
(2) Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã se reorganizeazã ca instituţie publicã finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, începând cu data de 1 ianuarie 2005.
(3) Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi (CEFIDEC), unitate din structura Agenţiei Naţionale de Consultanţã Agricolã, se reorganizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã integral din bugetul de stat, în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(4) Personalul din cadrul Agenţiei Naţionale de Consultanţã Agricolã, aferent unitãţii Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi (CEFIDEC), se preia prin transfer de CEFIDEC.
ART. 17
(1) Patrimoniul Centrului de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi (CEFIDEC) se preia pe bazã de protocol de predare-primire, încheiat între Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã şi Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi (CEFIDEC), în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi (CEFIDEC) se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.

CAP. III
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 18
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme stabilit potrivit actelor normative în vigoare.
(2) Pentru activitãţile specifice Corpului de control al ministrului, Direcţiei de inspecţii, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va fi dotat cu un numãr de 3 autoturisme de intervenţie cu un consum lunar de carburant de 300 litri/autovehicul.
(3) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, cuprinse în cap. I şi II din anexa nr. 2, pot utiliza pentru activitãţi specifice un numãr de autoturisme şi autospeciale potrivit anexei nr. 5.
ART. 19
Articolul 17 alineatul (1) litera c) din <>Hotãrârea Guvernului nr. 308/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243 din 19 martie 2004, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) 14 posturi aferente funcţiilor publice finanţate de la bugetul de stat şi 84 de posturi aferente funcţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, preluate de la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;"
ART. 20
Patrimoniul, personalul şi fondurile aferente vor fi preluate prin protocol de predare-primire încheiat între Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 21
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 495 din 9 iulie 2003, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 22
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Ilie Sârbu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 23 martie 2004.
Nr. 409.


ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Agriculturii,
Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale

Num ar maxim de posturi (exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului: 440






┌────────────────────┐
│Corpul*) de control ├───┐ ┌───────────┐
│al ministrului │ │ ┌───┤Purtator de│
└────────────────────┘ │ │ │ cuvant │
┌────────────────────┐ │ │ └───────────┘
│ Directia audit ├───┤ ┌──────────┐ │
│ public intern │ ├─────────┤ MINISTRU ├──────────┤
└────────────────────┘ │ | └───┬──────┘ | │
┌────────────────────┐ │ | │ | │ ┌───────────┐
│ Biroul probleme │ │ | │ ┌────────┐ | └───┤Consilier │
│ speciale ├───┘ | ├─┤Cabinet │ | │diplomatic │
└────────────────────┘ | │ │ministru│ | └───────────┘
| │ └────────┘ |
| │ |
| │ |
| │ |
- - - - │- - - - - -
┌───────────────┬────────────────┼────────|──────┬─────────────┬────────┐
│ │ │ | │ │ │
│ │ │ | │ │ │
│ │ │ | │ │ │
┌─────┴─────┐ ┌────┴──────┐ ┌─────┴─────┐ | ┌───┴────┐ ┌────┴──────┐ │
│SECRETAR DE│ │SECRETAR DE│ ┌─┤SECRETAR DE│ | │SECRETAR│ │SECRETAR DE│ │
│ STAT │ │ STAT │ │ │ STAT │ | ┌┤GENERAL │ │ STAT │ │
└───┬───────┘ └────┬──────┘ │ └──────┬────┘ | │└────────┘ └────┬──────┘ │
│ │ │ │ | │ │ │
│ │ │ │ -│- - -┌┐ │ │
│- - - - - - - - -│- - - - │- - - - │- - - - -│- - -││- - - - - -│- - - -│
│ │-- - - -│-- - - -│- - - - -│- - -││- - - - - -│ │
│ │ │- - - - │- - - - -│- - -││ │ │
│ │ │ │- - - - -│- - -││ │ │
│ │ │ │ │- - -││ │ │
│ └─────┐ │ │ │ └┘ │ ┌──┐ │
┌──┘ ┌─────┐ │ │ │ │ ├──┤N │ │
│ │B **)├──┤ │┌───────┴───────┐ │ │ └──┘ │
│ ┌─┐ └────┬┘ │ ││ DIRECTIA │ │ │ ┌──┐ │
└─┤A│ b1 ─┤ │ ││ GENERALA DE │ │ ├──┤O │ │
└┬┘ b2 ─┤ │ ││REGLEMENTARE SI│ │ │ └──┘ │
│ ┌──┐ b3 ─┘ │ ││IMPLEMENTARE │ │ ┌──┐ │ ┌──┐ │
└─┤a1│ │ │└───────┬───────┘ ├──┤K │ ├──┤P │ │
└──┘ ┌──┐ │ │ ├─ F │ └┬─┘ │ └──┘ │
│C ├──┘ │ ├─ G │ ├─k1 │ ┌──┐ │
└──┘ │ ├─ H │ │ └──┤Q │ │
│ ├─ I │ └─k2 └──┘ │
│ └─ J │ ┌───┐ │
│ ┌─┐ ├──┤L │ │
├─┤D│ │ └───┘ │
│ └─┘ │ ┌───┐ │
│ └──┤M │ ┌──┐ │
│ ┌─┐ └───┘ │R ├───┤
└─┤E│ └──┘ │
└─┘ ┌──┐ │
│S ├───┘
└──┘

A = DIRECTIA GENERALA INTEGRARE EUROPEANA
a1 = DIRECTIA INTEGRARE EUROPEANA SI RELATII INTERNATIONALE

B = AUTORITATE DE MANAGEMENT PROGRAM OPERATIONAL SECTORIAL
PENTRU AGRICULTURA, DEZVOLTARE RURALA SI PESCUIT**)
b1 = DIRECTIA PROGRAMARE
b2 = DIRECTIA DE MANAGEMENT
b3 = DIRECTIA DE MONITORIZARE SI EVALUARE

C = DIRECTIA DE DEZVOLTARE RURALA
D = DIRECTIA DE FOND FUNCIAR SI IMBUNATATIRI FUNCIARE
E = Serviciul Inspectia Nationala pentru Calitatea Semintelor
si reglementarea pietei semintelor
F = DIRECTIA DE PRODUCTIE VEGETALA SI HORTICULTURA
G = DIRECTIA DE POLITICI PENTRU CRESTEREA ANIMALELOR SI
PRODUSE ALIMENTARE
H = DIRECTIA DE PESCUIT SI ACVACULTURA
I = DIRECTIA FITOSANITARA
J = DIRECTIA POLITICI DE PIATA SI MECANISME COMERCIALA

K = DIRECTIA GENERALA BUGET FINANTE
k1 = DIRECTIA BUGET FINANTE
k2 = DIRECTIA DE DEZVOLTARE ECONOMICA SI ADMINISTRATIVA
L = DIRECTIA RESURSE UMANE SALARIZARE INVATAMANT
M = DIRECTIA JURIDICA

N = DIRECTIA REGLEMENTARI SILVICE
O = DIRECTIA DE REGIM SILVIC
P = Biroul de regim ginegetic
Q = Serviciul de relatii cu Parlamentul si organizatii
parlamentare

R = DIRECTIA DE INSPECTII
S = DIRECTIA DE INFORMARE SI RELATII PUBLICE



____________
*) se organizeaza la nivel de directie
**) se organizeaza la nivel de directie generala



ANEXA 2

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii,
Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii
crt.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat
1. Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã - servicii publice
deconcentrate
2. Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie
"Prof. dr. G.K. Constantinescu"
3. Laboratorul Central pentru Carantinã Fitosanitarã
4. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
5. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide
în Plante şi Produse Vegetale
6. Inspecţia Piscicolã
7. Direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare
8. Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã,
Industrie Alimentarã şi Dezvoltare Ruralã
9. Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi (CEFIDEC)
10. Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã

NOTĂ:
Numãrul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat pentru
instituţiile prevãzute la cap. I este de 6.232.

II. Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii
acordate de la bugetul de stat

1. Agenţia SAPARD
2. Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului
Sãditor
3. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a
materialului sãditor - servicii publice deconcentrate
4. Institutul de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor
5. Laboratoarele publice pentru controlul calitãţii viei şi vinului
(cu sediul în judeţele Prahova, Alba şi Vrancea)

NOTĂ:
Numãrul maxim de posturi pentru instituţiile prevãzute la
cap. II este de 952.

III. Alte unitãţi finanţate din venituri proprii
1. Agenţia Domeniilor Statului
2. Institutul de Bioresurse Alimentare
3. Oficiile de studii pedologice şi agrochimice judeţene din subordinea
direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene
4. Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol
5. Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri
şi Alte Produse Vitivinicole
6. Oficiul Naţional al Viei şi Vinului

IV. Unitãţi cu finanţare externã şi de la bugetul de stat
- Unitãţi de management al proiectului (UMP)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 3

UNITĂŢILE
care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Agriculturii,
Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii
crt.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Naţionalã "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
2. Societatea Naţionalã a Produselor Agricole - S.A.
3. Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva
4. Societatea Naţionalã "Institutul Pasteur" - S.A.*)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


___________
*) În limita capitalului deţinut de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.

ANEXA 4

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în coordonarea Ministerului Agriculturii,
Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale

- Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" (sursa de finanţare: venituri proprii)

ANEXA 5

NORMATIV
de autoturisme la unitãţile care funcţioneazã în subordinea
Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL din care:
─────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Autoturisme Autospeciale*2)
crt. pentru
activitãţi
specifice*1)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Direcţiile pentru agriculturã şi
dezvoltare ruralã - servicii publice
deconcentrate 10/unitate 4/unitate 6/unitate
2. Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare
şi Reproducţie în Zootehnie
"Prof. dr. G.K. Constantinescu" 4 3 1
3. Laboratorul Central pentru Carantinã
Fitosanitarã 3 2 1
4. Banca de Resurse Genetice Vegetale
Suceava 3 2 1
5. Laboratorul Central pentru Controlul
Reziduurilor de Pesticide în Plante
şi Produse Vegetale 2 1 1
6. Inspecţia Piscicolã 39 30 9
7. Direcţiile teritoriale de regim silvic
şi de vânãtoare 58 40 18
8. Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru
Agriculturã, Industrie Alimentarã
şi Dezvoltare Ruralã 2 2
9. Centrul de Formare şi Inovaţie pentru
Dezvoltare în Carpaţi (CEFIDEC) 3 2 1
10. Agenţia SAPARD 24 24
11. Laboratorul Central pentru Calitatea
Seminţelor şi a Materialului Sãditor 6 4 2
12. Inspectoratele teritoriale pentru
calitatea seminţelor şi a materialului
sãditor - servicii publice deconcentrate 4/unitate 3/unitate 1/unitate
13. Institutul de Stat pentru Testarea şi
Înregistrarea Soiurilor 4 4
14. Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã 4 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



____________
*1) Cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile ulterioare.
*2) Nu fac obiectul <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile ulterioare.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016