Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 406 din 20 iulie 1998  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 406 din 20 iulie 1998 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 275 din 23 iulie 1998

    În temeiul art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti prin reorganizarea Institutului de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii, care îşi încetează activitatea.
    (2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti este persoană juridică cu sediul în municipiul Bucureşti, str. General Budişteanu nr. 15, sectorul 1, şi funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, în coordonarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
    ART. 2
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, dezvoltarea tehnologică, reglementări de interes naţional privind asigurarea cerinţelor de securitate şi sănătate în muncă ale salariaţilor.
    ART. 3
    Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii I.N.C.D.P.M. - Bucureşti este prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 4
    Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii şi îşi păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
    ART. 5
    Imobilul, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Bucureşti, str. General Budişteanu nr. 15, sectorul 1, în care a funcţionat Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii, trec în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti.
    ART. 6
    Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil la data de 31 decembrie 1997, este de 6.921.895 mii lei, din care: imobilizări corporale şi necorporale 2.643.470 mii lei şi active circulante 4.278.425 mii lei, şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii.
    ART. 7
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
    ART. 8
    Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi instalaţii.
    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                  RADU VASILE

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                    Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                              Alexandru Athanasiu

                    p. Ministrul cercetării şi tehnologiei,
                                 Mircea Puşca,
                                secretar de stat

                            p. Ministrul finanţelor,
                                Dan Radu Rusanu,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 20 iulie 1998.
    Nr. 406.


    ANEXA 1



    MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
    INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
    PENTRU PROTECŢIA MUNCII - I.N.C.D.P.M. - BUCUREŞTI


                                       STRUCTURA ORGANIZATORICĂ

                                           ┌────────────────┐
                                           │ CONSILIUL │
                                           │DE ADMINISTRAŢIE│
                                           └───────┬────────┘
                                                   │
                                         ┌─────────┴───────────┐
                                         │COMITETUL DE DIRECŢIE│
                                         └─────────┬───────────┘
                                                   │
                       ┌──────────┐ ┌─────────┴───────────┐
                       │CONSILIUL ├──────┤ DIRECTOR GENERAL │
                       │ŞTIINŢIFIC│ └─┬──┬────┬────┬──────┘
                       └──────────┘ │ │ │ │
             ┌─────────────────────────────┘ │ │ └───┬─────────────────────────────┐
             │ ┌────┘ │ │ │
      ┌──────┴────────+ ┌─────┴────┐ │ ┌───┴────┐ ┌────────┴────────┐
      │ COMPARTIMENT │ │ SECRETAR │ │ │ │ │ │
      │ RESURSE UMANE │ │ŞTIINŢIFIC│ │ │DIRECTOR│ │DIRECTOR ECONOMIC│
      │OFICIUL JURIDIC│ │ │ │ │ │ │ │
      └───────────────┘ └──────────┘ │ └───┬────┘ └────────┬────────┘
                              ┌────────────────────┘ │ │
       ┌──────────────┬───────┴─────┬──────────────┐ │ ┌────────────────┬────┴──────────┐
       │ │ │ │ │ │ │ │
  ┌────┴──────┐ ┌─────┴─────┐ ┌─────┴─────┐ ┌──────┴──────┐ │ ┌─────┴───────┐ ┌──────┴───────┐ ┌─────┴──────┐
  │ │ │OFICIUL DE │ │ │ │ CENTRUL DE │ │ │COMPARTIMENT │ │ COMPARTIMENT │ │COMPARTIMENT│
  │ COLECTIV │ │INFORMARE, │ │ UNITATE │ │ FORMARE │ │ │ FINANCIAR─ │ │APROVIZIONARE,│ │PROGRAMARE─ │
  │INFORMATICĂ│ │DOCUMENTARE│ │CERTIFICARE│ │ ŞI │ │ │CONTABILITATE│ │ DESFACERE, │ │ URMĂRIREA │
  │ │ │ŞI EDITARE │ │ │ │PERFECŢIONARE│ │ │ │ │ TRANSPORT │ │ACTIVITĂŢII │
  └───────────┘ └───────────┘ └───────────┘ └─────────────┘ │ └─────────────┘ └──────────────┘ └────────────┘
                                                            │
     ┌────────────┬───────────┬───────────┬──────────┬──────┴────┬───────────┬────────────┬───────────┬──────────┐
     │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌────┴─────┐┌─────┴─────┐┌────┴────┐┌─────┴───┐┌─────┴─────┐┌────┴────┐┌─────┴─────┐┌─────┴─────┐┌────┴────┐┌────┴────┐
│LABORATOR ││ LABORATOR ││ ││ ││ ││ ││ LABORATOR ││ ││ ││ │
│STUDII DE ││ MIJLOACE ││LABORATOR││ ││ LABORATOR ││LABORATOR││COMBATEREA ││ LABORATOR ││LABORATOR││LABORATOR│
│ SINTEZA, ││INDIVIDUALE││ RISCURI ││LABORATOR││VENTILAŢIE ││ RISCURI ││ZGOMOTULUI ││ APARATE ││ RISCURI ││UNGUENTE │
│INSTRUIRE,││ DE ││MECANICE ││ERGONOMIE││INDUSTRIALĂ││ CHIMICE ││ ŞI ││ELECTRONICE││ELECTRICE││ DE │
│PROPAGANDĂ││ PROTECŢIE ││ ││ ││ ││ ││VIBRAŢIILOR││ ││ ││PROTECŢIE│
└──────────┘└───────────┘└─────────┘└─────────┘└───────────┘└─────────┘└───────────┘└───────────┘└─────────┘└─────────┘



    ANEXA 2

                                  REGULAMENTUL
            de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de
    Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti


    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică aflată în coordonarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Structura organizatorică a institutului este cuprinsă în anexa nr. 1 la hotărâre.
    (2) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale subunitati fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

    CAP. II
    Scopul şi obiectul de activitate

    ART. 3
    Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologia în domeniul protecţiei muncii, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.

    Obiectul de activitate al institutului constă în:
    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare
    In cadrul programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, institutul efectuează cercetări fundamentale şi aplicative, de interes public şi de interes naţional, privind asigurarea cerinţelor de securitate şi sănătate la locul de munca, conform prevederilor Legii protecţiei muncii nr. 90/1996, Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Directivelor Uniunii Europene care deriva din art. 100 A şi 118 A din Convenţia de la Roma din anul 1957, şi anume:
    a) prevenirea şi combaterea riscurilor profesionale;
    b) armonizarea sistemului naţional de reglementări în domeniu cu cel existent în Uniunea Europeană;
    c) armonizarea sistemului de cercetare a calităţii produselor din punct de vedere al securităţii muncii cu cel existent în Uniunea Europeană;
    d) evaluarea nivelului de securitate la locul de munca şi la nivelul agenţilor economici.
    În acest scop, institutul efectuează:
    a) cercetări fundamentale de baza şi orientate pentru diferite domenii ale protecţiei muncii;
    b) cercetări aplicative pentru prevenirea şi combaterea riscurilor profesionale, referitoare la: ventilatia industriala, combaterea noxelor chimice, combaterea riscurilor mecanice la maşini şi instalaţii, combaterea zgomotului şi vibratiilor, realizate de noi mijloace individuale de protecţie, combaterea riscurilor electrice, asigurarea unui iluminat corespunzător la locurile de munca, studiul solicitărilor fizice şi mentale în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de munca;
    c) studii şi cercetări privind fundamentarea şi elaborarea noului sistem naţional de reglementări în domeniul protecţiei muncii (norme, standarde), armonizat cu cel existent în Uniunea Europeană;
    d) studii şi cercetări privind fundamentarea şi elaborarea noului sistem naţional de instruire, perfecţionare şi formare a personalului în domeniul protecţiei muncii;
    e) studii şi cercetări privind elaborarea de noi metode de evaluare a nivelului de securitate la locul de munca.

    B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare
    Conform Legii protecţiei muncii nr. 90/1996 şi normelor metodologice de aplicare, institutul certifica calitatea, din punct de vedere al securităţii muncii, a echipamentelor tehnice (maşini, instalaţii şi dispozitive) şi calitatea de producţie a echipamentelor individuale de protecţie şi de lucru.
    Institutul efectuează, de asemenea:
    a) asistenta tehnica pentru proiectarea şi execuţia de instalaţii sau dispozitive pentru combaterea riscurilor profesionale;
    b) expertizarea locurilor de munca din punct de vedere al nivelului de securitate;
    c) consultanţa de specialitate acordată agenţilor economici în vederea elaborării instrucţiunilor de protecţie a muncii.

    C. Activităţi de instruire, perfecţionare şi formare profesională în domeniul protecţiei muncii, prin:
    a) cursuri de perfecţionare şi formare de nivel mediu;
    b) cursuri de perfecţionare postuniversitară şi doctorantura, potrivit legii.

    D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate, cum sunt:
    a) Normele generale de protecţie a muncii;
    b) Normele specifice de securitate a muncii (conform anexei nr. 2 la Legea protecţiei muncii nr. 90/1996, în număr de 152);
    c) revista "Risc şi securitate în munca";
    d) Buletin bibliografic în domeniul protecţiei muncii;
    e) fişele de securitate (în total 553, conform anexei nr. 14 la Normele generale de protecţie a muncii);
    f) colecţia "Standarde comentate din domeniul protecţiei muncii" [în colaborare cu Asociaţia de Standardizare din România (ASRO)];
    g) studii, rapoarte, sinteze şi alte publicaţii din domeniul protecţiei muncii.

    E. Activităţi de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniul protecţiei muncii
    F. Valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul protecţiei muncii
    G. Activităţi de execuţie în vederea sustinerii cercetării şi dezvoltării tehnologice în domeniu prin unicate şi serii mici de produse, microproducţie (pentru valorificarea cercetărilor experimentale elaborate), precum şi expoziţii de profil
    Activităţile menţionate la lit. A-G pot fi efectuate şi prin contracte externe.
    Institutul poate efectua şi operaţiuni de import-export şi alte acte de comerţ, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitate.

    CAP. III
    Patrimoniul

    ART. 4
    Conform bilanţului contabil la data de 31 decembrie 1997, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 6.921.895 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 2.643.470 mii lei şi active circulante 4.278.425 mii lei.
    ART. 5
    (1) Institutul administrează cu diligenţa unui bun proprietar bunuri proprietate publica precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica, precum şi celer dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetărilor, concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenta contabila a institutului.
    (3) In exercitarea drepturilor sale, institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau si, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.
    (4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi a Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. IV
    Structura organizatorică şi funcţională

    ART. 6
    (1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizari obiectului sau de activitate.
    (2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
    ART. 7
    Modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului se propune de către directorul general, cu avizul consiliului de administraţie, şi se aproba de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale. Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda conducătorilor acestor subunitati împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
    ART. 8
    Conducătorii subunitatilor din structura institutului răspund fata de consiliul de administraţie şi fata de directorul general pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.

    CAP. V
    Organele de conducere

    ART. 9
    (1) Conducerea institutului este asigurata de către:
    - consiliul de administraţie;
    - comitetul de direcţie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific.

    Consiliul de administraţie
    ART. 10
    (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
    (2) Structura consiliului de administraţie este;
    - 1 preşedinte;
    - 1 vicepreşedinte;
    - 5 membri.
    ART. 11
    (1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului, preşedinte;
    - un reprezentat al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    - un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    - preşedintele consiliului ştiinţific.
    (2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi ingineri, economişti, jurnalisti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.
    (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministerului muncii şi protecţiei sociale, cu avizul ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru inactivitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care i-a numit.
    ART. 12
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni romani, având următoarele drepturi şi obligaţii:
    a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;
    b) sunt remuneraţi pentru activitatea desfăşurata în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie;
    c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente.
    (2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe concurente.
    ART. 13
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
    ART. 14
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna şi ori de câte ori interesele institutului o impun, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de către vicepreşedinte.
    ART. 15
    (1) Consiliul de administraţie îşi poate desfăşura activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
    ART. 16
    La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului.
    ART. 17
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensată material, conform prevederilor legale.
    ART. 18
    (1) Membrii consiliului de administraţie răspund, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris, despre aceasta, organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 12 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
    ART. 19
    Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) avizează organizarea de subunităţi, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului de activitate al institutului;
    b) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;
    c) propune programul anula de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare din cadrul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;
    d) propune programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice, pe care îl înaintează Comitetului tehnico-economic al Departamentului protecţiei muncii din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    e) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    f) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    g) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
    h) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;
    i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii şi subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
    j) aprobă asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    k) aprobă valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
    l) fundamentează şi prezintă Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes naţional specifice activităţii institutului;
    m) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 34 alin. (1) şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
    n) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valuta;
    o) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
    p) execută orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
    ART. 20
    În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
    ART. 21
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.

    Comitetul de direcţie
    ART. 22
    Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului.
    ART. 23
    Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare realizării obiectivelor rezultate din:
    a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
    c) programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice;
    d) bugetul de venituri şi cheltuieli;
    e) programul de investiţii;
    f) sistemul de asigurare a calităţii;
    g) alte obligaţii.
    ART. 24
    Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun.
    ART. 25
    Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.

    Directorul general
    ART. 26
    Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministerului muncii şi protecţiei sociale, cu acordul ministrului cercetării şi tehnologiei, dintre cercetătorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi au pregătire managerială.
    ART. 27
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate;
    b) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;
    c) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    d) numeşte şi revocă conducătorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
    e) angajează şi concediază personalul propriu;
    f) asigură negocierea contractului colectiv de munca şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimente proprii specializate;
    i) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenta altor organe;
    j) exercită orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie;
    k) poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului;
    l) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996.

    Consiliul ştiinţific
    ART. 28
    (1) Consiliul ştiinţific este format din 19 membri reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de către membrii acestuia. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul institutului.
    (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
    ART. 29
    Atribuţiile consiliului ştiinţific sunt următoarele:
    a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare şi dezvoltare tehnologică în domeniul protecţiei muncii;
    b) întocmeşte programul anula de elaborare a reglementărilor în domeniul protecţiei muncii;
    c) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    d) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;
    e) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului;
    f) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
    h) aprobă comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetător ştiinţific şi cercetător principal gradele III, II şi I;
    i) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
    j) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    k) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate.

    CAP. VI
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare

    ART. 30
    (1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
    (2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    ART. 31
    (1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de către Guvern, la propunerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul Ministerului Finanţelor.
    ART. 32
    Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată, institutul determină anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
    ART. 33
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă.
    ART. 34
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
    ART. 35
    (1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectivului sau de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intră sub incidenţa art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    (2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
    ART. 36
    (1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la societăţi comerciale bancare cu sediul în România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu străinătatea se vor efectua prin conturi deschise la societăţi comerciale bancare cu sediul în România.
    ART. 37
    Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. VII
    Reglementarea litigiilor

    ART. 38
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente, în conformitate cu prevederile legale.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    ART. 39
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi cu avizul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    ART. 40
    Statutul de institut naţional de cercetare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
    ART. 41
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016