Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 405 din 4 mai 2007  privind functionarea Secretariatului General al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 405 din 4 mai 2007 privind functionarea Secretariatului General al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 302 din 7 mai 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 1 alin. (1) lit. b) şi alin. (3) din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Secretariatul General al Guvernului funcţioneazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea primului-ministru, având rolul de a asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actului de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activitãţii Guvernului, reprezentarea Guvernului în faţa instanţelor judecãtoreşti.
(2) Secretariatul General al Guvernului constituie elementul de legãturã şi de stabilitate a guvernãrii, asigurând cadrul necesar sistemului de luare a deciziei.
(3) Sediul Secretariatului General al Guvernului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de autoritate - care se exercitã în domeniul asigurãrii respectãrii procedurilor, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare;
b) funcţia de strategie - prin care se asigurã realizarea sistemului de planificare şi formulare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice;
c) funcţia de reglementare - prin care se asigurã realizarea cadrului juridic specific în domeniile pe care le coordoneazã, în conformitate cu prevederile legale;
d) funcţia de reprezentare - prin care se asigurã reprezentarea Guvernului, a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, Departamentului pentru Afaceri Europene şi a Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, sau, dupã caz, a altor structuri care funcţioneazã sub autoritatea sa, în relaţiile cu instituţiile şi autoritãţile publice din ţarã, precum şi cu organismele, organizaţiile sau instituţiile internaţionale;
e) funcţia de administrare - prin care se asigurã administrarea bunurilor proprietate publicã şi/sau privatã din patrimoniul sãu, potrivit prevederilor legale.
ART. 3
(1) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. stabileşte cadrul metodologic şi organizatoric pentru sistemul de planificare, elaborare şi implementare a politicilor publice la nivelul ministerelor şi al altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, asigurând:
a) elaborarea sistemului de planificare şi formulare a politicilor publice, a documentelor conceptuale de bazã şi a reglementãrilor privind formularea politicilor publice şi îmbunãtãţirea permanentã a acestora;
b) aplicarea procedurilor de formulare a politicilor publice şi de prezentare şi motivare a proiectelor de acte normative;
c) monitorizarea şi evaluarea, folosind indicatori de performanţã şi alte tehnici, a eficienţei procesului de formulare a politicilor publice;
2. stabileşte cadrul general pentru definirea prioritãţilor Guvernului şi urmãreşte corelarea acestora cu politicile publice, asigurând:
a) funcţionarea secretariatului tehnic şi a aparatului de lucru pentru Consiliul de Planificare Strategicã;
b) asistarea ministerelor, în colaborare cu Ministerul Economiei şi Finanţelor, în stabilirea prioritãţilor lor strategice şi a planurilor referitoare la politicile publice sectoriale, în conformitate cu Programul de guvernare, Planul naţional de dezvoltare şi cu angajamentele internaţionale asumate de România;
c) acordarea de asistenţã ministerelor, referitoare la planificarea pe termen mediu şi alte aspecte strategice ale procesului politicilor publice;
d) informarea periodicã a primului-ministru cu privire la progresul şi calitatea documentelor de politici publice elaborate de cãtre ministere;
3. asigurã suportul metodologic şi consultanţã ministerelor privind formularea politicilor publice. În acest sens:
a) colaboreazã cu unitãţile de politici publice din ministere;
b) asistã ministerele în aplicarea procedurilor de formulare a politicilor publice şi de prezentare şi motivare a proiectelor de acte normative;
c) identificã necesarul de pregãtire profesionalã a personalului implicat în formularea politicilor publice cu privire la instrumentele, metodologiile şi aptitudinile corespunzãtoare unui sistem performant de planificare a politicilor publice;
4. realizeazã activitãţile necesare pentru pregãtirea şi organizarea şedinţelor Guvernului şi pentru definitivarea proiectelor de acte normative adoptate. În acest scop:
a) analizeazã şi evalueazã documentele de politici publice, instrumentele de prezentare şi motivare şi proiectele de acte normative, urmãrind asigurarea respectãrii procedurilor aplicabile acestora;
b) organizeazã sãptãmânal reuniuni de lucru pregãtitoare şedinţei Guvernului cu reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau secretar general, ai ministerelor şi ai celorlalte autoritãţi publice iniţiatoare şi avizatoare, în vederea corelãrii punctelor de vedere ale acestora în legãturã cu proiectele de acte normative ce urmeazã a fi supuse Guvernului spre adoptare;
c) supune primului-ministru spre aprobare lista documentelor propuse pentru agenda de lucru a şedinţei Guvernului, stabilitã în urma dezbaterilor şi clarificãrilor aduse în cadrul reuniunilor de lucru pregãtitoare;
d) organizeazã şedinţele Guvernului;
e) urmãreşte îndeplinirea de cãtre ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a mãsurilor şi sarcinilor rezultate din actele normative şi din şedinţele Guvernului;
f) definitiveazã proiectele de acte normative adoptate de Guvern, potrivit reglementãrilor în vigoare;
g) prezintã actele normative adoptate primului-ministru, în vederea semnãrii, şi miniştrilor care au obligaţia punerii lor în executare, în vederea contrasemnãrii;
h) înainteazã Parlamentului proiectele de legi, ordonanţele de urgenţã şi ordonanţele, însoţite de instrumentele de prezentare şi motivare şi de hotãrârile de supunere a lor spre adoptare, semnate de primul-ministru;
i) transmite hotãrârile, ordonanţele de urgenţã şi ordonanţele Guvernului secretarului general al Camerei Deputaţilor, cu solicitarea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I;
j) asigurã publicarea instrumentelor de prezentare şi motivare a hotãrârilor, ordonanţelor de urgenţã şi ordonanţelor adoptate pe pagina de internet a Guvernului;
5. iniţiazã sau avizeazã, dupã caz, proiecte de acte normative în domeniul sãu de activitate;
6. iniţiazã şi negociazã, în condiţiile legii, încheierea de tratate şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul sãu de activitate şi dezvoltã relaţii de cooperare cu instituţii, organizaţii şi organisme din alte state;
7. asigurã reprezentarea Guvernului în faţa instanţelor judecãtoreşti, împreunã cu ministerele care au obligaţia de a pune în executare actele Guvernului împotriva cãrora s-au formulat acţiuni în justiţie, precum şi a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, Departamentului pentru Afaceri Europene şi Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul;
8. asigurã, în domeniul sãu de activitate, relaţia cu Parlamentul şi cu ministerele, precum şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
9. monitorizeazã implementarea Programului de guvernare, asigurând:
a) realizarea procedurilor de raportare a stadiului implementãrii Programului de guvernare;
b) informarea Consiliului de Planificare Strategicã cu privire la stadiul implementãrii Programului de guvernare;
10. realizeazã derularea operaţiunilor financiare în domeniul sãu de activitate, asigurând:
a) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru;
b) elaborarea şi urmãrirea realizãrii planului de investiţii în domeniul sãu de activitate;
c) executarea operaţiunilor financiare privind fondurile prevãzute în bugetul propriu şi destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, sau de alte structuri stabilite prin acte normative;
d) gestionarea fondurilor prevãzute în bugetul propriu pentru finanţarea acţiunilor şi proiectelor pentru promovarea imaginii externe a României;
11. asigurã, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, organizarea sistemului pentru protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificãrile ulterioare;
12. asigurã administrarea sistemului informatic la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi al instituţiilor şi structurilor care funcţioneazã în sediul Guvernului. În acest sens:
a) aplicã strategia naţionalã privind tehnologia informaţiei la nivelul aparatului de lucru al Guvernului;
b) implementeazã politicile privind tehnologia informaţiei şi design, pentru dezvoltarea coerentã şi unitarã de aplicaţii informatice;
c) administreazã domeniul gov.ro şi stabileşte criteriile şi procedurile necesare implementãrii acestuia;
d) defineşte necesitãţile în ceea ce priveşte achiziţiile publice de echipamente, servicii şi produse informatice şi cerinţele pentru acestea;
e) asigurã proiectarea, implementarea şi mentenanţa sistemului informatic, precum şi dezvoltarea şi configurarea echipamentelor de comunicaţii pentru buna funcţionare a serviciilor de tehnologie a informaţiei;
f) dezvoltã şi actualizeazã pagina de internet a Guvernului, precum şi paginile de internet ale structurilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
13. asigurã administrarea şi dezvoltarea sistemului informatic pentru şedinţele Guvernului;
14. soluţioneazã solicitãrile şi petiţiile adresate Secretariatului General al Guvernului şi primului-ministru de cãtre persoanele fizice şi juridice în temeiul <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 .
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, prevãzute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale, Secretariatul General al Guvernului colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
ART. 5
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de un secretar general, înalt funcţionar public, numit, în condiţiile legii, prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Secretarul general al Guvernului reprezintã Secretariatul General al Guvernului în relaţiile cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
(3) Secretarul general al Guvernului este ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, şi coordoneazã activitatea acestuia.
(4) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, secretarul general al Guvernului emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) În cadrul Secretariatului General al Guvernului îşi desfãşoarã activitatea unul sau mai mulţi secretari de stat.
ART. 6
(1) Secretarul general al Guvernului asigurã coordonarea structurilor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Coordonarea structurilor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice prevãzute în anexa nr. 1 poate fi delegatã secretarilor de stat.
(3) Prin bugetul Secretariatului General al Guvernului sunt finanţate structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, precum şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice prevãzute în anexa nr. 2.
(4) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege pentru ministerul de resort faţã de Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".
ART. 7
(1) Structura organizatoricã, statul de funcţii şi numãrul maxim de posturi ale Secretariatului General al Guvernului se aprobã prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi stabilit pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(2) În structura Secretariatului General al Guvernului pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi compartimente, dupã caz.
(3) Structura organizatoricã detaliatã, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al secretarului general al Guvernului.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
(5) Statul de personal, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al secretarului general al Guvernului.
(6) Personalul Secretariatului General al Guvernului este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
ART. 8
(1) În cadrul Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã structura de coordonare a politicilor publice, prin care sunt exercitate atribuţiile instituţiei privind politicile publice.
(2) În cadrul Secretariatului General al Guvernului se organizeazã şi funcţioneazã compartimentul inspectorilor guvernamentali, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici.
ART. 9
(1) În condiţiile legii şi în limita numãrului maxim de posturi, în structura Secretariatului General al Guvernului se organizeazã şi funcţioneazã unitãţi de management al proiectului şi unitãţi de implementare a proiectului, conduse de câte un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unitãţilor prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al secretarului general al Guvernului.
(3) Secretarul general al Guvernului numeşte personalul unitãţilor prevãzute la alin. (1) şi stabileşte competenţele directorului de proiect.
ART. 10
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 157/2005 pentru organizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 5 mai 2006.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 4 mai 2007.
Nr. 405.


ANEXA 1

Structurile, organele de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi instituţiile publice
coordonate de secretarul general al Guvernului

1. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
2. Institutul Naţional de Statisticã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
3. Agenţia Naţionalã pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
4. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
5. Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
6. Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Guvernului.
7. Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Guvernului.


ANEXA 2

Structurile, organele de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi instituţiile publice
finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului

1. Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile culturii, învãţãmântului şi integrãrii europene, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
2. Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
3. Departamentul pentru Afaceri Europene, structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
4. Departamentul de Control al Guvernului, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
5. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
6. Institutul Naţional de Statisticã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
7. Agenţia Naţionalã pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
8. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
9. Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
10. Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Guvernului.
11. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, organism cu activitate administrativ-jurisdicţionalã, cu personalitate juridicã, care funcţioneazã pe lângã Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.

---------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016