Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 405 din 14 iunie 1991  privind salarizarea personalului din Administratia nationala a drumurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 405 din 14 iunie 1991 privind salarizarea personalului din Administratia nationala a drumurilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 144 din 12 iulie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Salarizarea personalului Administraţiei naţionale a drumurilor se face ţinînd seama de specificul activitãţii desfãşurate.
(2) Pentru munca prestatã, fiecare salariat are dreptul la un salariu care se stabileşte la încheierea contractului individual de munca.
ART. 2
Salariile personalului din aparatul propriu şi unitãţile Administraţiei naţionale a drumurilor cuprind:
- salariul de baza, care se stabileşte în raport cu rãspunderea şi complexitatea sarcinilor, precum şi cu nivelul de pregãtire necesar funcţiei ocupate;
- sporuri la salariul de baza: pentru vechime în munca şi în funcţie de rezultatele obţinute; pentru condiţiile în care se desfãşoarã activitatea; pentru munca în şantier; pentru munca desfasurata peste programul normal de lucru; pentru munca în timpul nopţii; pentru exercitarea unei funcţii suplimentare; pentru mobilizarea la domiciliu în vederea participãrii la intervenţii;
- premii pentru rezultate deosebite obţinute în activitatea individualã, precum şi un premiu anual pentru contribuţia la realizarile pe ansamblul unitãţii;
- premii speciale în raport cu valoarea economiilor realizate la devizele de lucrãri de întreţinere şi reparaţii drumuri şi poduri.

CAP. 2
Salarii de baza

ART. 3
(1) Personalul din unitãţile de drumuri şi poduri ale Administraţiei naţionale a drumurilor cuprinde în structura sa muncitori, personal de specialitate de execuţie şi administrativ.
(2) Salariile de baza pentru muncitori sînt diferenţiate pe niveluri de salarizare, iar în cadrul acestora, pe categorii.
(3) Salariile de baza pentru personalul de execuţie sînt diferenţiate pe funcţii şi, în cadrul fiecãrei funcţii, pe grade profesionale sau trepte profesionale. Salariile de baza pentru fiecare grad sau treapta profesionalã sînt stabilite pe 3-4 gradatii.
(4) Salariile de baza pentru personalul de conducere - şef birou, şef atelier, şef serviciu, şef secţie, director şi director general, adjunctii şi asimilaţii acestora, prevãzute în anexele la prezenta hotãrîre - sînt cele corespunzãtoare funcţiei de execuţie, gradului sau treptei profesionale şi gradatiei deţinute, la care se adauga o indemnizaţie de conducere, care face parte din salariul de baza, diferenţiatã în raport cu rãspunderea funcţiei de conducere îndeplinite, cu mãrimea unitãţilor şi subunitatilor, precum şi cu ponderea muncii de conducere fata de activitatea de execuţie pe care o realizeazã. Atribuţiile funcţiei de execuţie se stabilesc în consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor sau în comitetul director, dupã caz, prin regulament. Indemnizaţia de conducere se stabileşte anual de conducãtorul unitãţii sau, dupã caz, al organului care îl numeşte în funcţia de conducere, în raport cu rezultatele obţinute, cu mãrimea unitãţii şi cu rãspunderea ce-i revine în anul urmãtor.
(5) Ponderea funcţiilor de conducere nu poate depãşi 15% din totalul personalului din unitatea respectiva şi se stabileşte de conducãtorul Administraţiei naţionale a drumurilor.
(6) Salariile de baza prevãzute în anexele la prezenta hotãrîre sînt valabile pînã la 1 septembrie 1991.
(7) Diferentierea unitãţilor şi subunitatilor pe grade de organizare se face în raport cu criteriile stabilite de consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor.
(8) Salariul de baza se acorda personalului în raport cu timpul efectiv lucrat pentru realizarea integrala a sarcinilor de serviciu.
ART. 4
(1) Trecerea personalului în gradatia imediat superioarã se face o data pe an, pentru întregul personal, de regula la începutul anului bugetar, la propunerea şefului compartimentului din care face parte personalul respectiv, cu aprobarea consiliului de administraţie sau comitetului director, dupã caz. Pentru persoanele care ocupa funcţii de conducere, trecerea în gradatia imediat superioarã se face de organul care aproba numirea în aceste funcţii.
(2) Vechimea minima necesarã pentru trecerea în gradatia imediat superioarã este de 2 ani. La trecerea în gradatia imediat superioarã se tine seama de calitãţile personale, concretizate prin rezultatele obţinute în activitatea profesionalã, notate cu calificativele "bun" şi "foarte bun" în anul precedent.
(3) Angajarea şi avansarea în funcţii, grade, trepte profesionale sau categorii se fac prin concurs, în raport cu competenta profesionalã şi rezultatele obţinute în activitate. Încadrarea la avansarea în funcţie se face la gradatia 1 sau la o gradatie care sa îi asigure o creştere cu o clasa de salarizare, iar în categorii, la nivelul minim al categoriei respective.
ART. 5
Activitatea profesionalã se apreciazã anual cu calificativele "foarte bun", "bun", "satisfãcãtor" sau "slab" de cãtre conducãtorul unitãţii.

CAP. 3
Sporuri la salariul de baza

ART. 6
(1) Pentru vechimea în munca şi rezultatele obţinute salariaţii beneficiazã de un spor de vechime de pînã la 15%, calculat la salariul de baza, corespunzãtor timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:



──────────────────────────────────────────────────────────────
Transe de vechime în munca Cota din salariul de baza
──────────────────────────────────────────────────────────────
între 3 şi 5 ani 3%
de la 5 la 10 ani 6%
de la 10 la 15 ani 9%
de la 15 la 20 ani 12%
peste 20 ani 15%
──────────────────────────────────────────────────────────────

(2) Trecerea într-o transa superioarã de vechime în munca pentru acordarea sporului se face numai în cazul persoanelor care în ultimii 2 ani au obţinut cel puţin calificativul "bun".
(3) În vechimea în munca ce se ia în considerare pentru acordarea sporului de vechime nu se includ perioadele cît persoana respectiva a obţinut calificativul "slab".
(4) Prin vechime în munca se înţelege timpul cît o persoana a desfãşurat activitate în calitate de angajat în temeiul unui contract de munca.
(5) Sporul corespunzãtor vechimii în munca, calculat potrivit alin. (2)-(4), se plãteşte cu începere de la 1 al lunii urmãtoare aceleia în care s-a împlinit vechimea în munca prevãzutã în transa respectiva.
ART. 7
În raport cu condiţiile în care se desfãşoarã activitatea, pot fi acordate urmãtoarele categorii de sporuri:
(1) Sporul pentru condiţii grele de munca - în procent de pînã la 15% din salariul de baza al personalului care lucreazã în condiţii de efort fizic ridicat, la temperaturi foarte ridicate sau scãzute, în mediu umed, condiţii de izolare şi alte condiţii de mediu deosebite sau nedorite.
(2) Sporul pentru condiţii nocive - în cazul în care la locurile de munca sînt depasite concentratiile maxime de noxe admise de normele de protecţie a muncii.
Sporurile se acorda, în cuantum maxim brut de 455 lei lunar, pe baza determinarilor efectuate anual de organele specializate, avîndu-se în vedere urmãtoarele criterii:
- gradul de depasire a concentratiilor maxime admise;
- gradul de agresivitate a noxelor asupra organismului;
- indicii de morbiditate;
- acţiunea concomitenta a mai multor noxe.
Unitatea are obligaţia de a îmbunãtãţi condiţiile de munca pentru reducerea continua a noxelor de la locurile de munca.
(3) Sporul pentru condiţii periculoase - în procent de pînã la 15% din salariul de baza al personalului de la locurile de munca la care se menţine un anumit grad de pericol, cum ar fi: riscul de accidentare sub circulaţie, lucrul la altitudine, utilizarea unor substanţe explozive etc.
(4) Sporul de şantier - în cuantum de 35 lei pe zi pentru personalul nelocalnic, în vederea atragerii acestuia la realizarea unor lucrãri de construcţii-montaj, întreţinere şi reparare a drumurilor şi podurilor etc.
Salariaţii care beneficiazã de sporul de şantier nu pot beneficia concomitent şi de diurna.
(5) Sporul pentru munca desfasurata peste programul normat de lucru - orele prestate peste durata normalã a timpului de lucru se compenseazã cu timp liber corespunzãtor. Dacã munca astfel prestatã nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzãtor, orele suplimentare se vor salariza cu un spor din salariul de baza astfel:
a) 50% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza pentru orele urmãtoare. Cu spor de 100% se plãtesc şi orele lucrate în zilele de repaus sãptãmînal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, nu se lucreazã.
Munca peste durata normalã a timpului de lucru poate fi prestatã şi sporurile prevãzute la alin. (1) se pot plati numai dacã efectuarea orelor suplimentare a fost dispusã de conducãtorul instituţiei respective, fãrã a depãşi 120 ore anual. În cazuri cu totul deosebite, ministerele, celelalte organe centrale sau prefecturile pot aproba efectuarea orelor suplimentare şi peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 ore anual. Aprobarea efectuãrii orelor suplimentare se face cu consultarea sindicatelor.
(6) Sporul pentru timpul lucrat în cursul nopţii - în procent de 25% din salariul de baza al personalului care desfãşoarã activitatea între orele 22-6, dacã timpul astfel lucrat reprezintã cel puţin jumãtate din programul de lucru.
(7) Sporul pentru exercitarea unei funcţii suplimentare - în procent de pînã la 30% din salariul de baza minim al funcţiei înlocuite, cu aprobarea conducatorului unitãţii.
(8) Indemnizaţia orara pentru mobilizarea la domiciliu - în cuantum de 15% din salariul de baza orar, în vederea asigurãrii interventiilor pe durata consemnarii la domiciliu.
ART. 8
(1) Categoriile de personal, locurile de munca, condiţiile concrete de acordare şi cuantumul fata de salariul de baza pentru toate categoriile de sporuri se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor.
(2) Sporurile pentru condiţii grele de munca, pentru condiţii nocive, periculoase şi cel de şantier se acorda proporţional cu timpul cît personalul a lucrat în condiţiile respective.

CAP. 4
Premii

ART. 9
Pentru premierea în cursul anului a salariaţilor din unitãţile de drumuri şi poduri, precum şi din aparatul propriu al Administraţiei naţionale a drumurilor, care au realizat sau au participat direct la obţinerea unor rezultate valoroase în activitate, se poate constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de 2% asupra fondului de salarii prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli al acestora.
Sumele neconsumate din acest fond pot fi utilizate în lunile urmãtoare, în cadrul aceluiaşi an bugetar.
ART. 10
(1) Pentru activitatea desfasurata, personalul din unitãţile de drumuri şi poduri, precum şi cel din aparatul propriu al Administraţiei naţionale a drumurilor beneficiazã, la sfîrşitul anului calendaristic, de un premiu anual de pînã la un salariu mediu lunar de baza realizat în anul pentru care se face plata.
(2) Consiliul de administraţie sau comitetul director al unitãţii, dupã caz, poate reduce sau anula premiul anual în cazul salariaţilor care în cursul anului au desfãşurat o activitate profesionalã slabã sau necorespunzãtoare ori au avut abateri pentru care au fost sancţionaţi disciplinar.

CAP. 5
Forme de salarizare

ART. 11
(1) În unitãţile de drumuri şi poduri se aplica forma de salarizare în regie, acord direct sau acord indirect, care se stabileşte de comitetul director al unitãţii.
Pot fi salarizaţi în acord indirect numai muncitorii şi maistrii, precum şi asimilaţii acestora, a cãror activitate influenţeazã direct şi nemijlocit rezultatele mai multor lucrãtori salarizaţi în acord direct.
(2) Tarifarea lucrãrilor executate în acord direct se face în funcţie de normele de munca pe unitatea de produs sau lucrare şi de categoria de încadrare a lucrãrilor respective, prevãzutã în indicatoarele tarifare de calificare.
Muncitorii care executa, în acord individual, lucrãri de categorii superioare încadrãrii lor sînt salarizaţi corespunzãtor tarifelor lucrãrilor efectuate.
Pentru muncitorii care lucreazã în acord colectiv, repartizarea sumelor cuvenite în acord se face în raport cu salariul de baza corespunzãtor timpului efectiv lucrat.

CAP. 6
Alte drepturi

A. Plata cu ora

ART. 12
(1) În situaţia în care sarcinile ce revin unor posturi, ai cãror titulari lipsesc din unitate, nu pot fi aminate şi nici nu pot fi distribuite în cadrul programului normal de lucru între ceilalţi salariaţi încadraţi pe funcţii similare, pentru realizarea acestora se vor putea folosi persoane din aceeaşi unitate sau din alte unitãţi, care sa realizeze sarcinile respective în afarã programului lor de lucru.
Pe perioadele respective se va utiliza plata cu ora, în limita fondurilor care se disponibilizeaza prin absenta persoanelor titulare sau, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, în limita fondurilor disponibilizate pe total unitate.
Activitãţile şi locurile de munca unde se poate aproba plata cu ora, în sensul prevederilor de mai sus, se stabilesc de consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor.
(2) Plata cu ora se poate aplica şi pentru îndeplinirea unor activitãţi pentru care volumul de munca este sub jumãtate din cel al unui post cu norma intreaga. Aceste fracţiuni de norma vor fi prevãzute ca atare în statul de funcţii.
(3) Calculul tarifului orar se face luind în considerare salariul de baza cu care este încadrat titularul înlocuit şi numãrul mediu lunar de ore stabilit pentru programul normal de lucru. În situaţiile prevãzute la alin. (2) se ia în considerare salariul de baza prevãzut în statul de funcţii.
ART. 13
Totalul sumelor încasate lunar de un salariat pentru orele suplimentare efectuate, sporuri şi munca salarizata prin plata cu ora nu poate depãşi un salariu de baza lunar corespunzãtor încadrãrii fiecãruia.

B. Salarizarea în cadrul cumulului de funcţii

ART. 14
(1) Pentru acoperirea unor posturi vacante pot fi angajate prin concurs, cu respectarea prevederilor legale, persoane din afarã unitãţii, care se salarizeaza la nivelul gradatiei 1 a funcţiei, gradului sau treptei profesionale, prevãzute în statul de funcţii.
(2) Angajarea personalului prin cumul de funcţii se face cu acordul conducerii unitãţii la care persoana în cauza are funcţia de baza, dacã o parte din programul funcţiei cumulate se suprapune celui de la funcţia în care este încadrat; în acest caz, se va asigura decalarea programului respectiv.

C. Numirea temporarã, delegarea, detasarea sau trecerea temporarã în alta munca

ART. 15
Persoanele numite temporar într-un post de conducere vacant care nu a putut fi ocupat prin concurs sau în locul unei persoane cu funcţii de conducere care lipseşte temporar din unitate o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice şi care nu beneficiazã de salariu pe perioada respectiva primesc, pe lîngã salariul de baza al funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care sînt încadrate, indemnizaţia corespunzãtoare funcţiei de conducere pe care o preiau. Numirile temporare pe posturi de conducere vacante se pot face pentru o perioada de cel mult 6 luni, în cadrul cãreia se vor organiza noi concursuri pentru ocuparea acestor posturi.
ART. 16
(1) Pe durata delegarii, detaşãrii sau trecerii temporare într-o alta munca, persoana în cauza îşi pãstreazã funcţia, gradul sau treapta profesionalã şi salariul avute anterior.
(2) Cînd detasarea sau trecerea temporarã în alta activitate se face la o munca la care este stabilit un salariu mai mare, persoana detasata sau trecutã temporar în alta munca are dreptul la acest salariu, în condiţiile prevãzute de lege.
(3) Pe perioada detaşãrii sau trecerii temporare în alta munca, salariaţii primesc, pe lîngã salariul de baza stabilit potrivit alin. (1) sau (2), şi celelalte drepturi ce se acorda personalului de la locul de munca respectiv.
(4) Drepturile ce se acorda pe timpul detaşãrii sau trecerii temporare în alta munca se suporta de unitatea unde personalul respectiv îşi desfãşoarã activitatea.

D. Drepturi în cazul mutãrii în alta localitate

ART. 17
(1) Personalul mutat, în cadrul aceleiaşi unitãţi, în alta localitate are dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el şi membrii familiei sale, precum şi pentru gospodãria sa;
b) plata unei indemnizaţii egale cu 1/4 din salariul sau de baza lunar, pentru fiecare membru de familie;
c) plata unei indemnizaţii egale cu salariul de baza lunar;
d) un concediu plãtit de 5 zile lucrãtoare, în vederea mutãrii efective, acordat la cererea sa.
(2) De drepturile prevãzute la alin. (1) beneficiazã şi persoanele solicitate sa fie transferate în alta unitate situata într-o localitate diferita decît cea de domiciliu, dacã în documentul de solicitare a transferului s-a fãcut aceasta menţiune. Plata drepturilor respective se suporta de unitatea la care se face transferul.
ART. 18
(1) La încadrarea în alta localitate decît cea de domiciliu, în primul an de activitate dupã absolvirea studiilor, personalul de specialitate beneficiazã de o indemnizaţie de instalare echivalenta cu un salariu de baza corespunzãtor funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care urmeazã a fi încadrat.
(2) Persoanele care au beneficiat de indemnizaţia de instalare şi care ulterior au demisionat sau li s-a desfãcut contractul de munca din motive imputabile, înainte de împlinirea unui an de la instalare, vor restitui, în condiţiile legii, indemnizaţia primitã, calculatã proporţional cu perioada rãmasã pînã la expirarea termenului de un an.
ART. 19
Personalul care, potrivit reglementãrilor specifice, este obligat sa locuiascã în incinta unitãţii sau în locuintele de serviciu ale acesteia este scutit de plata chiriei.

CAP. 7
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 20
(1) La aplicarea prezentei hotãrîri conducerea unitãţii va proceda la reincadrarea personalului pe noile funcţii, grade şi trepte profesionale, precum şi pe gradatii sau categorii, astfel ca noul salariu de baza sa nu fie inferior salariului tarifar avut. La reincadrare, conducerea unitãţii va tine seama de competenta profesionalã reflectatã în rezultatele obţinute pînã la data reincadrarii.
(2) Pentru anul 1991 se vor acorda premii anuale în limita unui fond de 3% din fondul de salarii realizat.
ART. 21
Sumele necesare pentru plata salariilor de baza stabilite în urma reincadrarii personalului, împreunã cu sporurile, premiile şi celelalte drepturi trebuie sa se încadreze în alocaţia bugetarã stabilitã cu aceasta destinaţie.
ART. 22
(1) Soluţionarea contestaţiilor în legatura cu stabilirea salariilor, acordarea gradatiilor, sporurilor, premiilor şi a altor drepturi care se stabilesc potrivit prevederilor prezentei hotãrîri este de competenta consiliului de administraţie sau a comitetului director, dupã caz.
(2) Contestaţiile vor fi depuse în termen de 5 zile de la data luãrii la cunostinta.
(3) Organele prevãzute la alin. (1) vor lua mãsuri de soluţionare a contestaţiilor în termen de 30 de zile.
ART. 23
Drepturile salariale ale personalului din unitãţile de drumuri şi poduri sînt prevãzute în anexele nr. 16, care fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 24
Salariile din prezenta hotãrîre nu cuprind suma fixa acordatã sub forma de indexare şi compensaţiile pentru creşterea preţurilor.
ART. 25
Încãlcarea dispoziţiilor prevãzute în prezenta hotãrîre atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã, materialã sau penalã, potrivit legii.
ART. 26
(1) Dispoziţiile prezentei hotãrîri intra în vigoare de la 1 aprilie 1991, data pînã la care rãmîn aplicabile reglementãrile privind salarizarea în vigoare la 1 martie 1991.
(2) Prevederile prezentei hotãrîri se aplica pînã la data de 1 septembrie 1991.
(3) Prevederile prezentei hotãrîri se aplica şi personalului din unitãţile judeţene de drumuri şi poduri aparţinînd administraţiei locale de stat, organizate ca regii autonome.
(4) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri înceteazã aplicabilitatea hotãrîrilor Guvernului şi a altor reglementãri cu privire la nivelul salariilor, stabilirea gradatiilor, sporurile şi mãrimea acestora şi orice alte dispoziţii contrare acestei hotãrîri.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1





SALARII DE BAZA PE CLASE
pentru muncitori, personal de specialitate şi administrativ

──────────────────────────────────────────────
Clasa de Salariul de baza Coeficient de
salarizare corespunzãtor ierarhizare
──────────────────────────────────────────────
1 3150 1,000
2 3275 1,039
3 3405 1,080
4 3540 1,123
5 3680 1,168
6 3825 1,214
7 3980 1,263
8 4135 1,312
9 4300 1,365
10 4470 1,419
11 4650 1,476
12 4835 1,534
13 5030 1,596
14 5230 1,660
15 5440 1,726
16 5650 1,793
17 5750 1,825
18 6120 1,942
19 6365 2,020
20 6620 2,101
21 6880 2,184
22 7160 2,273
23 7450 2,365
24 7740 2,457
25 8050 2,555
26 8370 2,657
27 8750 2,777
28 9300 2,952
29 9650 3,063
30 10050 3,190
31 10350 3,285
32 10750 3,412
33 11050 3,507
34 11450 3,634
35 11900 3,777
36 12350 3,920
37 12800 4,063
38 13300 4,222
──────────────────────────────────────────────



Clasa de salarizare = salariul minim de baza X coeficientul de ierarhizare.

ANEXA 2



CLASELE DE SALARIZARE ŞI CONDIŢIILE DE STUDII
pentru personalul din aparatul propriu al
Administraţiei naţionale a drumurilor

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clase
de
salarizare
──────────────────
Limite de
Nr. Denumirea funcţiei Nivelul salarizare Gradatia
crt. studiilor ──────────
1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Funcţii de execuţie
a) Funcţii de execuţie pe grade profesionale
1. Inginer (economist, inspector de
specialitate, referent de specialitate, S 35-38
consilier juridic) gradul I 35 36 37 38
2. Inginer (economist, inspector de
specialitate, referent de specialitate, S 33-36
consilier juridic) gradul II 33 34 35 36
3. Inginer (economist, inspector de
specialitate, referent de specialitate, S 29-32
consilier juridic) gradul III 29 30 31 32
4. Inginer (economist, inspector de
specialitate, referent de specialitate, S 25-28
consilier juridic) gradul IV 25 26 27 28
5. Inginer (economist, inspector de
specialitate, referent de specialitate, S 24
consilier juridic), debutant 24 - - -
6. Subinginer I S.ing. 26-29
26 27 28 29
7. Tehnician (contabil, statistician,
planificator), merceolog, analist,
programator, traducãtor, inspector M 24-27
învãţãmînt, inspector personal) I 24 25 26 27
8. Tehnician (contabil, statistician,
planificator, merceolog, analist,
programator; traducãtor, inspector M 20-23
învãţãmînt, inspector personal) II 20 21 22 23
9. Stenodactilograf (dactilograf,
secretar-dactilograf,
funcţionar, casier, magaziner, M 14-17
operator) I, şef depozit 14 15 16 17
10. Scenodactilograf (dactilograf,
secretar-dactilograf, funcţionar, M 10-13
casier, magaziner, operator) II 10 11 12 13
11. Curier, îngrijitor G 2- 5
2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

B. Funcţii de conducere

───────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Indemnizaţia de conducere maxima
crt
lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────
1. Director general Salariul de 4.500
2. Director general adjunct baza 4.000
3. Director corespunzãtor 4.000
4. Şef serviciu funcţiei de 2.800
5. Şef birou execuţie 2.000
───────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
1. În funcţiile de inginer, economist, inspector de specialitate, pe grade profesionale vor fi încadraţi ingineri, economişti, jurişti, chimisti, fizicieni şi alţi specialişti, absolvenţi ai învãţãmîntului superior de nivel universitar, care sînt încadraţi în compartimentele de baza ale aparatului propriu al Administraţiei naţionale a drumurilor.
2. Statul de funcţii al Administraţiei naţionale a drumurilor se aproba anual de consiliul de administraţie.

ANEXA 3



CLASELE DE SALARIZARE ŞI CONDIŢIILE DE STUDII
pentru funcţiile de specialitate, administrative şi maiştri
din unitãţile subordonate Administraţiei naţionale a drumurilor

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clase
de
salarizare
──────────────────
Limite de
Nr. Denumirea funcţiei Nivelul salarizare Gradatia
crt. studiilor ───────────
1 2 3 4
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

A. Funcţii de execuţie
a) Funcţii de execuţie pe grade profesionale

1. Inginer (economist, referent
de specialitate, analist, S 33-36 33 34 35 36
revizor contabil, chimist,
consilier juridic) gradul II
2. Inginer (economist, referent
de specialitate, analist revizor S 29-32 29 30 31 32
contabil, chimist, consilier
juridic) gradul III
3. Inginer (economist,
referent de specialitate, S 25-28 25 26 27 28
analist, revizor contabil,
chimist, consilier juridic)
gradul IV
4. Inginer (economist,
referent de specialitate, S 24 24 - - -
analist, revizor contabil,
chimist, consilier juridic)
debutant
5. Subinginer I S.ing. 26-29 26 27 28 29
6. Subinginer II S.ing. 22-25 22 23 24 25

b) Funcţii de execuţie pe trepte profesionale

7. Şef district I M 25-28 25 28 27 28
8. Şef district II M 21-24 21 22 23 24
9. Şef district III M 18-21 18 19 20 21
10. Maistru specialist M 25-28 25 26 27 28
11. Maistru M 21-24 21 22 23 24
12. Tehnician
(contabil, M 22-25 22 23 24 25
statistician,
merceolog, analist,
referent) I
13. Tehnician (contabil,
statistician, merceolog, M 18-21 18 19 20 21
analist, referent) II
14. Casier (şef depozit,
magaziner, arhivar, M 14-17 14 15 16 17
funcţionar, desenator,
operator) I
15. Casier (şef depozit,
magaziner, arhivar, M.G 10-13 10 11 12 13
funcţionar, desenator,
operator) II
16. Secretar
(stenodactilograf, M 14-17 14 15 16 17
secretar-dactilograf,
dactilograf I
17. Secretar
(stenodactilograf, M 10-13 10 11 12 13
secretar-dactilograf,
dactilograf) II
18. Şef formatie paza-pompieri,
portar, paznic, pompier, G 6- 8 6 7 8 -
îngrijitor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

B. Funcţii de conducere

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Funcţia
Indemnizaţia de conducere maxima
- lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Director Salariul corespunzãtor 4.500
2. Director adjunct, inginer şef funcţiei de execuţie 4.000
3. Contabil şef 2.100
4. Şef serviciu, şef, secţie, şef şantier,
şef sector poduri peste cai navigabile 1.900
5. Şef birou, şef atelier, şef laborator,
inginer şef şantier; inginer, şef secţie,
contabil şef şantier, contabil şef secţie,
şef lot 1.500
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Prevederile anexei nr. 3 se aplica şi personalului din unitãţile judeţene
de drumuri şi poduri aparţinînd administraţiei locale de stat, organizate ca
regii autonome.

ANEXA 4



CLASELE DE SALARIZARE
pentru muncitorii din activitatea de construcţii, întreţinere,
reparaţii, consolidãri şi revizii drumuri şi poduri,
control trafic şi siguranta circulaţiei, exploatare şi reparaţii
utilaje şi autoutilaje rutiere din sectorul de drumuri

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clase de salarizare
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
Muncitori necalificati Muncitori calificaţi

Nr. Reţeaua şi Categorii de lucrãri Categorii de încadrare
crt. nivelul de ───────────────────────────────────────────────────────────
salarizare Obis- Grele Foarte 1 2 3 4 5 6 7 Specia-
nuite grele list
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Construcţii drumuri şi poduri
1. Nivel regie 1 4 8 8 10 13 16 19 22 - 25
2. Nivel acord 2 5 9 9 11 14 17 20 23 - 26

II. Exploatare, întreţinere, reparaţii utilaje, instalaţii şi autoutilaje
rutiere
1. Nivel regie 2 5 9 9 11 14 17 20 23 25 26
2. Nivel acord 3 6 10 10 12 15 18 21 24 26 27
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
În unitãţile de drumuri şi poduri se utilizeazã urmãtoarele reţele de salarizare:
Constructori drumuri şi poduri
- Nivel regie pentru muncitorii constructori, direct şi indirect productivi, auxiliari şi de deservire care lucreazã în regie, regie normata.
- Nivel acord pentru muncitorii constructori care lucreazã în acord direct pe baza de norme de munca.
Exploatare, întreţinere, reparaţii utilaje, instalaţii şi autoutilaje rutiere
- Nivel regie pentru personalul mecanic, auxiliar şi de deservire care lucreazã în regie, regie normata.
- Nivel acord pentru personalul care lucreazã în acord pe baza de norme de munca.
Încadrarea muncitorilor necalificati se face în funcţie de gradul de dificultate a lucrãrilor executate efectiv.
Încadrarea şi promovarea muncitorilor calificaţi se fac conform nivelului de pregãtire profesionalã, cunoştinţelor practice şi teoretice, gradului de indeminare şi calitãţii lucrãrilor executate, atestate de comisia de încadrare.
Promovarea muncitorilor în categorii se poate face pînã la cel mult nivelul categoriei medii a lucrãrilor executate sau a utilajului deservit.

ANEXA 5



CLASELE DE SALARIZARE
pentru soferi, tractoristi rutieristi şi personal operativ din
activitatea de transporturi auto din cadrul Administraţiei
naţionale a drumurilor


TABELUL Nr. 1 - SOFERI ŞI TRACTORISTI RUTIERISTI

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clase de salarizare pe categorii de
încadrare
──────────────────────────────────────
Nr. Grupa de autovehicule Limite de
crt. salarizare 3 2 1 Specialist
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Grupa I de autovehicule
a) Autovehicule cu capacitate Minim 9 12 15 -
pînã la 1,9 tone, autovehicule Maxim 11 14 17 -
de transport persoane pînã la
8 locuri, la A.N.D., care
circula în toatã ţara şi în
strãinãtate, la dispoziţia
Administraţiei naţionale a
drumurilor şi conducerii
ministerului
b) Aceeaşi grupa de autovehicule Minim 8 11 14 -
aparţinînd direcţiilor Maxim 10 13 16 -
regionale de drumuri şi poduri
şi direcţiilor de drumuri şi
poduri, care circula numai pe
raza teritorialã a unitãţii şi
în judeţe limitrofe

2. Grupa II de autovehicule
Autovehicule şi tractoare Minim 10 13 16 19
rutiere cu remorca cu o Maxim 12 15 18 21
capacitate de transport de
2-9,9 tone, autovehicule de
transport persoane de 9-29
locuri

3. Grupa III de autovehicule
Autovehicule şi tractoare Minim 11 14 17 20
rutiere cu remorca cu o Maxim 13 16 19 22
capacitate de transport de
10-19,9 tone, autovehicule
de transport persoane de
30-54 locuri

4. Grupa IV de autovehicule
Autovehicule şi tractoare Minim 12 15 18 21
rutiere cu remorca cu o Maxim 14 17 20 23
capacitate de transport
peste 20 tone, autovehicule
de transport persoane cu
peste 54 locuri
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Încadrarea soferilor în categoria specialã pe mijloace de transport speciale, autobasculante, autotrailere etc. nu este limitatã procentual, fiind condiţionatã de pregãtirea profesionalã conform indicatorului tarifar de calificare. Soferii încadraţi în categoria specialã sînt obligaţi sa execute operaţiile de întreţinere zilnica, reviziile planificate şi reparaţiile accidentale, la un nivel calitativ corespunzãtor.
Pentru deservirea autovehiculelor speciale sau care efectueazã transporturi speciale ori periculoase se acorda sporurile conform prevederilor art. 7 (1) din prezenta hotãrîre.



TABELUL Nr. 2 - PERSONAL OPERATIV

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clase de salarizare pe gradatii
Nr. Denumirea subunitatii Nivelul ─────────────────────────────────
crt. şi a funcţiei studiilor 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Autocoloane

1. Şef autocoloana grad I M 21 22 23 24
2. Şef autocoloana grad II şi III M 20 21 22 23
3. Revizor tehnic auto M 19 20 21 22
4. Impiegat auto autocoloana grad I M 18 19 20 21
5. Impiegat auto autocoloana grad II şi III M 17 18 19 20

II. Staţii taxare tranzit auto la puncte de frontiera şi
la poduri şi sectoare rutiere cu taxe de peaj

6. Şef statie taxare grad I M 21 22 25 24
7. Şef statie taxare grad II şi III M 19 20 21 22
8. Controlor trafic I M 17 18 19 20
9. Controlor trafic II M 16 17 18 19
10. Casier coordonator I M 13 14 15 16
11. Casier taxare auto M 11 12 13 14
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



TABELUL Nr. 3 - CONDIŢII DE STUDII ÎN ACTIVITATEA
DE TRANSPORTURI (SECTOR DRUMURI) PENTRU
ÎNCADRAREA ÎN FUNCŢII OPERATIVE AUTO


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Funcţia Condiţii de studii Alte condiţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Şef autocoloana grad I, II şi III Medii tehnice sau Posesor carnet
teoretice şi curs de conducere
de specializare auto
profesionist
2. Revizor tehnic auto Şcoala profesionalã Posesor carnet
de soferi de conducere
auto
profesionist
3. Impiegat auto grad I, II şi III Medii tehnice sau Posesor carnet
teoretice şi curs de conducere
de specializare auto
profesionist
4. Şef statie taxare grad I, II şi III Medii şi curs Cunoaşterea
de specializare unei limbi
strãine
5. Controlor trafic I şi II Medii şi curs Cunoaşterea
de specializare unei limbi
strãine
6. Casier coordonator Medii şi curs Cunoaşterea
de specializare unei limbi
strãine
7. Casier taxare auto Medii şi curs Cunoaşterea
de specializare unei limbi
strãine
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 6

CONDIŢII
privind angajarea şi avansarea personalului în funcţii

1. Angajarea personalului în unitãţile de drumuri şi poduri se face prin concurs, pe un post vacant. La concurs pot participa persoane din unitate sau din afarã unitãţii.
2. În vederea participãrii la concurs, persoanele care urmeazã sa se angajeze trebuie sa îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
- sa fie cetãţean roman;
- sa nu fi suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia sau meseria pentru care candideazã;
- sa prezinte o recomandare de la ultimul loc de munca sau de la unitatea de învãţãmînt, pentru absolvenţii care se angajeazã prima data. Recomandarea trebuie sa cuprindã, în mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional şi moral al persoanei care se angajeazã;
- sa prezinte "curriculum vitae" din care sa rezulte activitatea desfasurata.
3. În cadrul fiecãrei unitãţi se constituie o comisie de examinare care verifica îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, precum şi competenta profesionalã a candidaţilor. Din comisie fac parte, în mod obligatoriu, şeful compartimentului în care urmeazã sa se facã angajarea, conducãtorul ierarhic al acestuia şi, dacã este cazul, 2-3 specialişti din învãţãmîntul superior de specialitate, din unitãţi de cercetare de profil ori din Ministerul Transporturilor.
Reprezentanţii numiţi în comisie din afarã unitãţilor vor fi desemnaţi de conducãtorul instituţiei unde sînt încadraţi. Comisia va fi condusã de un preşedinte desemnat de membrii comisiei şi un secretar ce va fi numit de conducãtorul unitãţii. Secretarul rãspunde de buna organizare şi desfãşurare a concursului, de respectarea de cãtre fiecare candidat a condiţiilor de studii şi a altor condiţii prevãzute de lege.
4. Toate posturile vacante vor fi scoase la concurs prin publicare la o data fixa stabilitã de conducerea unitãţii, dar nu la mai puţin de 30 de zile de la data publicãrii.
5. O data cu publicarea posturilor vacante se vor publica şi condiţiile de participare şi locul sustinerii concursului, precum şi modalitãţile de obţinere a tematicii de concurs pentru posturile publicate.
6. Tematica pentru concurs se va întocmi de organele de specialitate din fiecare unitate.
7. Concursul consta într-o proba scrisã şi o proba orala sau practica, dupã caz.
Probele scrise şi orale vor fi notate cu note de la 1 la 10 de fiecare membru al comisiei de examinare. Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sa obţinã la fiecare proba cel puţin nota 7. Rezultatul concursului se va consemna într-un proces-verbal semnat de toţi membrii comisiei de examinare. Pe baza notelor obţinute, comisia de examinare va stabili ordinea reusitei la concurs.
La medii egale, obţinute la probele scrise şi orale, comisia va stabili candidatul reuşit în raport cu datele personale cuprinse în recomandãri sau cele referitoare la nivelul studiilor de baza sau suplimentare (doctorat, aspirantura, cursuri postuniversitare şi altele). Pentru funcţiile de baza, de deservire, de întreţinere a curãţeniei, stabilite de conducãtorul unitãţii, concursul va consta dintr-o proba practica.
8. Verificarea lucrãrilor se va face în termen de 5 zile de la data concursului şi se va afişa lista candidaţilor admişi la concurs. În termen de 3 zile de la afişare se pot face eventuale contestaţii. Contestaţiile se analizeazã şi se soluţioneazã de cãtre o comisie formatã din 3 persoane, altele decît cele din comisia de examinare al carei preşedinte este conducãtorul unitãţii sau un delegat al acestuia.
Dupã confirmarea de cãtre comisie a rezultatelor obţinute la concurs se fac comunicãrile cãtre candidaţii reusiti şi cãtre persoanele care urmeazã sa fie angajate.
9. Candidaţii cãrora li s-a aprobat angajarea sînt obligaţi sa se prezinte la post în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data luãrii la cunostinta. În cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmînd sa se comunice urmãtoarei persoane declarate reusita la concurs posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
10. Condiţiile prevãzute la pct. 8 şi 9 se aplica şi specialiştilor angajaţi pentru anumite obiective, programe sau lucrãri de importanta deosebita pentru o perioada determinata, în situaţia în care unitatea nu are asemenea specialişti sau nu pot fi executate cu angajaţii unitãţii.
11. Persoanele angajate pe funcţii de conducere vor fi supuse unei perioade de proba, potrivit legii.
Dacã, la sfîrşitul perioadei de proba, persoana angajata s-a dovedit corespunzãtoare, angajarea va fi definitivata de la data începerii perioadei de proba. Definitivarea se acorda pe baza notarilor şefului ierarhic şi ale conducatorului unitãţii. Dupã expirarea acestei perioade, dacã persoana nu corespunde sarcinilor ce-i revin, va fi trecutã pe o funcţie de execuţie potrivit pregãtirii şi competentei sau, dupã caz, i se va desface contractul de munca, iar postul va deveni vacant.
12. Ocuparea funcţiilor de director general adjunct, director, respectiv a celor de adjunct, contabil şef şi asimilaţii acestora se face prin numire de cãtre directorul general. Prevederile pct. 11 se aplica în mod corespunzãtor şi acestor funcţii.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016