Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 403 din 23 martie 2004  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 403 din 23 martie 2004 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 275 din 30 martie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 9 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 , precum şi al <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2 din 5 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La alineatul (1) al articolului 3, dupã punctul 61 se introduce un nou punct, punctul 61^1, cu urmãtorul cuprins:
"61^1. iniţiazã mãsuri şi participã, împreunã cu instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite sã sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici în domeniul managementului fondurilor Uniunii Europene;"
2. Alineatul (1) al articolului 3 se completeazã cu punctele 76-84 cu urmãtorul cuprins:
"76. programeazã, coordoneazã şi monitorizeazã utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã şi statele membre ale acesteia şi îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei în relaţia cu Uniunea Europeanã şi statele membre ale acesteia;
77. asigurã managementul tehnic pentru proiectele din cadrul Acordului privind programul de cooperare economicã pe 5 ani, încheiat între Guvernul României şi Guvernul Republicii Elene;
78. coordoneazã programarea şi monitorizarea Instrumentului pentru politici structurale de preaderare (ISPA);
79. asigurã coordonarea, raportarea, monitorizarea şi evaluarea Programului special de preaderare pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã (SAPARD) şi îndeplineşte funcţia de autoritate de management;
80. realizeazã activitãţile aferente procesului de ratificare şi/sau amendare a memorandumurilor de finanţare (PHARE, ISPA şi SAPARD), precum şi a acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistenţei financiare nerambursabile acordatã de statele membre ale Uniunii Europene;
81. coordoneazã elaborarea Planului naţional de dezvoltare, denumit în continuare PND, document de planificare strategicã şi programare financiarã multianualã al României, elaborat pe baza strategiilor sectoriale şi a strategiei naţionale de dezvoltare regionalã şi care fundamenteazã fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeanã în perioada de preaderare şi fondurile structurale şi de coeziune dupã aderare;
82. stabileşte, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raportãri periodice privind utilizarea fondurilor comunitare, pe care le supune analizei şi, dupã caz, aprobãrii Guvernului;
83. supune dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind modul de utilizare a asistenţei financiare nerambursabile;
84. coordoneazã participarea României şi îndeplineşte funcţia de punct naţional de contact la proiectele de înfrãţire instituţionalã cu statele care beneficiazã de finanţãri nerambursabile ale Uniunii Europene."
3. Alineatul (2) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice este de 1.453, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului."
4. Dupã articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 8^1. - (1) În structura Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã, la nivel de direcţie generalã, Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar şi, la nivel de direcţie, Autoritatea de Management pentru Fondul de Coeziune.
(2) Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar funcţioneazã cu un numãr total de 80 de posturi în anul 2005, din care 38 de posturi în anul 2004.
(3) Autoritatea de Management pentru Fondul de Coeziune funcţioneazã cu un numãr total de 50 de posturi în anul 2005, din care 16 posturi în anul 2004."
5. Alineatul (8) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Ministrul finanţelor publice este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 6 secretari de stat, numiţi prin decizii ale primului-ministru."
6. Anexa nr. 1 "Structura organizatoricã a Ministerului Finanţelor Publice" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.
ART. II
(1) Posturile şi personalul aferente anului 2004, care privesc activitãţile autoritãţilor prevãzute la <>art. 8^1 alin. (2) şi (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se transferã de la Ministerul Integrãrii Europene la Ministerul Finanţelor Publice.
(2) În termen de 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotãrâri Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Integrãrii Europene vor încheia un protocol de predare-primire prin care vor fi reglementate transferurile de bunuri mobile, dreptul de utilizare pe perioadã determinatã de cãtre personalul ce urmeazã a fi transferat a actualelor locaţii deţinute în sediul Ministerului Integrãrii Europene, cheltuielile de naturã salarialã, materiale şi de capital, proporţional cu numãrul de posturi preluate de Ministerul Finanţelor Publice, arhiva corespunzãtoare, precum şi programele de asistenţã PHARE corespunzãtoare în derulare.
(3) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã modificãrile în structura bugetului de stat pe anul 2004, pe baza protocolului de predare-primire prevãzut la alin. (2).
(4) În actele normative în vigoare, pentru atribuţiile preluate de Ministerul Finanţelor Publice de la Ministerul Integrãrii Europene potrivit prezentei hotãrâri, denumirea "Ministerul Integrãrii Europene" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Finanţelor Publice".
(5) În termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotãrâri Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Integrãrii Europene vor demara mãsurile necesare în vederea amendãrii memorandumurilor bilaterale în care România este parte şi care au ca obiect PND, ISPA, PHARE şi SAPARD.
(6) Pânã la intrarea în vigoare a legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru funcţionarii publici, personalului preluat de Ministerul Finanţelor Publice de la Ministerul Integrãrii Europene ca urmare a aplicãrii <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale i se va aplica nivelul de salarizare al funcţiilor specifice Ministerului Integrãrii Europene.
ART. III
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 aprilie 2004, cu excepţia art. II, care intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 23 martie 2004.
Nr. 403.

ANEXĂ
Numãrul maxim de posturi = 1.453
(exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului)






STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Finanţelor Publice

┌──────────┐
│ MINISTRU │
└────┬─────┘




│ ┌──────────────────────────────┐
│ ┌─┤DIRECTIA GENERALĂ JURIDICĂ │
│ │ └──────────────────────────────┘
│ │ ┌───────────────────────────────┐
├─────┼─┤UNITATEA CENTRALĂ DE ARMONIZARE│
│ │ │PENTRU AUDITUL PUBLIC INTERN*1)│
│ │ └───────────────────────────────┘
┌────────────────────────┐ │ │ ┌───────────────────────────────┐
│PURTĂTORUL DE CUVÂNT SI │ │ └─┤DIRECŢIA DE AUDIT PUBLIC INTERN│
│RELAŢII CU MASS MEDIA*2)├───────────┤ └───────────────────────────────┘
└────────────────────────┘ │
└─────┐





┌───┴────┐| ┌───┴────┐ ┌───┴────┐ ┌────────┐│ ┌───┴────┐ ┌───┴──────────┐ |
│SECRETAR│| │SECRETAR│ │SECRETAR│ │SECRETAR││ │SECRETAR│ │SECRETAR │ |
│ DE │| │ DE │ │ DE │ │ DE ││ │ DE │ │ DE │ |
│ STAT │| │ STAT │ │ STAT │ │ STAT ││ │ STAT │ ┌─┤ STAT │ |
└───┬────┘| └───┬────┘ └───┬────┘ └───┬────┘│ └───┬────┘ │┌┴─────────┬┬──┬┘ |
├─────┼─────┼──────────┼──────────┼─────┼─────────────┼───────┘│PRESEDINTE││ │ |
│ ┌-┘ │ │ │ ┌┴───────┐ │ └───┬──────┘│ │ |
│ | │ │ │ │SECRETAR│ │ | │ │ |
│ | │ │ │ │GENERAL │--┐ │ | │ │ |
│ | │ │ │ └───┬────┘ | │ | │ │ |
│ | │ │ │ ┌──┴─────┐ | │ | │ │ |
│ | │ │ │ │SECRETAR│ | │ | │ │ |
│ | │ │ │ │GENERAL │ | │ | │ │ |
│ | │ │ │ │ADJUNCT │ | │ | │ │ |
│ | │ │ │ └───┬─┬──┘ | │ | │ │ |
│ | │ │ │ │ | | │ | │ │ |





┌─┬─┼┴┬─┴┐ ┌─┬─┼┴┐ ┌─┬┴─┼──┐ ┌─┴─┴┐ ┌─┬┴┐ ┌─┬┴┬┴┐ |AGENTIA |┌┴─┴┐┌┴┴┐┌┴┐
A B C D E F G H I J K L M ┌───┴──┐ Q R S Ş T Ţ U V |NATIONALA| X Z Y
│ N │ | DE |
O P |ADMINIS- |
| TRARE |
|FISCALA |


LEGENDĂ :

A. DIRECŢIA GENERALĂ DE SINTEZĂ A POLITICILOR BUGETARE
B. DIRECŢIA GENERALĂ DE PROGRAMARE BUGETARĂ SECTORIALĂ ŞI SECURITATE SOCIALĂ
C. DIRECŢIA REGLEMENTAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE ŞI PRIORITIZAREA INVESTIŢIILOR PUBLICE
D. DIRECŢIA GENERALĂ A CONTABILITĂŢII PUBLICE
E. DIRECŢIA GENERALĂ DE CONTROL FINANCIAR PREVENTIV*3)
F. UNITATEA DE MANAGEMENT A TREZORERIEI STATULUI*1)
G. DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE EXTERNE
H. DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU ACORDURI, COOPERARE ŞI DECONTĂRI EXTERNE
I. DIRECŢIA GENERALĂ DE EVALUARE A VENITURILOR BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT
J. DIRECŢIA GENERALĂ A FONDULUI NAŢIONAL DE PREADERARE
K. OFICIUL DE PLĂŢI ŞI CONTRACTARE PHARE*4)
L. DIRECŢIA GENERALĂ DE ARMONIZARE LEGISLATIVĂ ŞI INTEGRARE EUROPEANĂ
M. DIRECŢIA GENERALĂ NOTIFICARE ŞI URMĂRIRE AJUTOR DE STAT, PRACTICI NELOIALE ŞI PREŢURI REGLEMENTATE
N. AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU CADRUL DE SPRIJIN COMUNITAR*5)
O. DIRECŢIA PLAN NAŢIONAL DE DEZVOLTARE
P. DIRECŢIA COORDONAREA PROGRAMULUI PHARE
Q. AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU FONDUL DE COEZIUNE*6)
R. DIRECŢIA GENERALĂ A POLITICILOR ŞI RESURSELOR UMANE*7)
S. DIRECŢIA DE BUGET ŞI CONTABILITATE INTERNĂ
Ş. DIRECŢIA GENERALĂ A SERVICIILOR ADMINISTRATIVE, PATRIMONIU ŞI ARHIVARE
T. DIRECŢIA GENERALĂ DE POLITICI ŞI LEGISLAŢIE PRIVIND VENITURILE BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT
Ţ. DIRECŢIA DE REGLEMENTĂRI CONTABILE
U. DIRECŢIA PENTRU RELAŢIA CU PARLAMENTUL, SINDICATELE ŞI PATRONATUL
V. DIRECŢIA GENERALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ACTIVELOR STATULUI
X. DIRECŢIA GENERALĂ A TEHNOLOGIEI INFORMAŢIEI
Z. DIRECŢIA DE AUTORIZĂRI
Y. AGENŢIA NAŢIONALĂ DE PLĂŢI
--------
*1) Se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de direcţie generalã.
*2) Include şi Serviciul de comunicare şi relaţii publice.
*3) Organizarea şi funcţionarea sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999, republicatã.
*4) Se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de direcţie.
*5) Se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de direcţie generalã.
*6) Se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de direcţie coordonatoare a Programelor ISPA şi SAPARD.
*7) Include şi Şcoala de Finanţe Publice care funcţioneazã la nivel de direcţie.


-------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016