Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 401 din 5 mai 2005  privind infiintarea Consiliului Contabilitatii si Raportarilor Financiare prin reorganizarea Colegiului Consultativ al Contabilitatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 401 din 5 mai 2005 privind infiintarea Consiliului Contabilitatii si Raportarilor Financiare prin reorganizarea Colegiului Consultativ al Contabilitatii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 409 din 16 mai 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 48 din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se înfiinţeazã Consiliul Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare prin reorganizarea Colegiului Consultativ al Contabilitãţii, care se desfiinţeazã.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 3
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.449/2002 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ al Contabilitãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 19 decembrie 2002.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 5 mai 2005.
Nr. 401.

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Consiliului Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare

CAP. I
Obiectivele Consiliului Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare

ART. 1
Consiliul Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare, denumit în continuare Consiliul, este organism independent de supraveghere în vederea asigurãrii convergenţei reglementãrilor naţionale şi a practicilor în domeniul contabilitãţii şi auditului financiar cu reglementãrile aplicabile în Uniunea Europeanã.
ART. 2
(1) Consiliul nu are personalitate juridicã şi funcţioneazã pe lângã Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Sediul Consiliului este în municipiul Bucureşti, în unul dintre spaţiile deţinute de Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 3
Activitatea Consiliului are drept scop creşterea încrederii utilizatorilor de informaţii în raportãrile financiare şi în guvernanţa corporativã. Consiliul are, în principal, urmãtoarele obiective:
a) monitorizarea asigurãrii convergenţei reglementãrilor naţionale în domeniul contabilitãţii şi auditului financiar cu reglementãrile aplicabile în Uniunea Europeanã;
b) promovarea şi urmãrirea îmbunãtãţirii calitãţii raportãrilor prin situaţiile financiare anuale;
c) supravegherea modului în care organismele profesionale urmãresc calitatea activitãţii în domeniul contabilitãţii şi auditului financiar la societãţile cotate şi la celelalte entitãţi ale cãror situaţii financiare prezintã interes public;
d) promovarea şi urmãrirea implementãrii principiilor de guvernanţã corporativã;
e) urmãrirea dezvoltãrii la nivel naţional a competenţei şi a capacitãţii de implementare de cãtre instituţiile implicate a standardelor europene şi internaţionale în domeniul contabilitãţii şi al profesiilor reglementate, preluate în legislaţia naţionalã;
f) realizarea comunicãrii cu Comitetul pentru Standarde Internaţionale de Contabilitate, precum şi cu alte organisme de profil în procesul de elaborare şi implementare a standardelor în domeniu;
g) avizarea normelor emise de instituţiile cu atribuţii de reglementare implicate în aplicarea Planului de acţiune pe ţarã, înainte de aprobarea acestora, potrivit legii.

CAP. II
Organizarea Consiliului Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare

ART. 4
(1) Consiliul este condus de un Consiliu superior format din câte un reprezentant al principalelor instituţii cu atribuţii de reglementare în domeniul contabilitãţii şi auditului financiar, implicate în aplicarea Planului de acţiune pe ţarã pentru îmbunãtãţirea calitãţii raportãrilor financiare, precum şi din câte un reprezentant al mediului universitar şi al mediului de afaceri.
(2) Consiliul superior are urmãtoarea componenţã:
- un reprezentant desemnat de Consiliul de administraţie al Bãncii Naţionale a României;
- un reprezentant desemnat de Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare;
- un reprezentant desemnat de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor;
- un reprezentant desemnat de Camera Auditorilor Financiari din România;
- un reprezentant desemnat de Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România;
- un reprezentant desemnat de ministrul justiţiei;
- un reprezentant al mediului universitar, desemnat de ministerul educaţiei şi cercetãrii;
- un reprezentant al mediului de afaceri, desemnat de confederaţiile patronale reprezentative la nivel naţional şi care sunt recunoscute pe plan internaţional.
(3) Pe perioada realizãrii Planului de acţiune pe ţarã, preşedinţia Consiliului superior revine reprezentantului Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 5
Consiliul superior se întruneşte cel puţin o datã pe trimestru şi are urmãtoarele atribuţii:
a) propune organigrama Consiliului, modificãrile acesteia, precum şi angajarea personalului în regim de colaborare sau, dupã caz, pe bazã de contract de muncã, care se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice;
b) propune Guvernului, prin intermediul Ministerului Finanţelor Publice, modificãri şi completãri ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare şi aprobã Regulamentul intern de organizare şi funcţionare;
c) stabileşte sistemul de monitorizare şi supraveghere a procesului de implementare a Planului de acţiune pe ţarã în vederea îmbunãtãţirii raportãrilor financiare;
d) stabileşte atribuţiile Comitetului executiv, ale coordonatorilor de domenii de activitate din cadrul instituţiilor implicate în implementarea Planului de acţiune pe ţarã, precum şi ale celorlalte structuri ale Consiliului;
e) numeşte membrii Comitetului executiv;
f) aprobã coordonatorii de domenii desemnaţi de fiecare instituţie implicatã în implementarea Planului de acţiune pe ţarã, precum şi membrii comisiilor de lucru;
g) aprobã analizele trimestriale cu privire la stadiul realizãrii obiectivelor Planului de acţiune pe ţarã înainte de informarea Guvernului, potrivit prevederilor <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 2.170/2004 privind aprobarea Strategiei de ţarã pentru implementarea Planului de acţiune pe ţarã în vederea îmbunãtãţirii raportãrilor financiare în România şi unele mãsuri pentru organizarea Colegiului Consultativ al Contabilitãţii;
h) dupã informarea Guvernului transmite Bãncii Mondiale şi ori de câte ori se considerã necesar şi Comisiei Europene, prin instituţiile abilitate, rapoarte trimestriale cu privire la evoluţia şi stadiul de realizare a Planului de acţiune pe ţarã;
i) asigurã transparenţa faţã de publicul interesat a rezultatelor activitãţii de monitorizare şi supraveghere în scopul îmbunãtãţirii raportãrilor financiare, prin comunicarea publicã periodicã a analizelor şi rapoartelor prevãzute la lit. g) şi h), precum şi a altor informaţii de interes public;
j) îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniu, stabilite potrivit legii.
ART. 6
(1) Activitatea de monitorizare şi supraveghere a domeniului contabilitãţii şi auditului financiar, desfãşuratã în scopul îmbunãtãţirii calitãţii raportãrilor financiare, se realizeazã prin structurile interne formate din Comitetul executiv şi celelalte structuri, în corelare cu obiectivele de bazã ale Consiliului.
(2) La nivelul fiecãrei instituţii implicate în aplicarea Planului de acţiune pe ţarã, respectiv Ministerul Finanţelor Publice, Banca Naţionalã a României, Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, Camera Auditorilor Financiari din România, Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, se organizeazã structuri de coordonare a acţiunilor comune, constituite din persoane desemnate de conducerea fiecãrei instituţii cu avizul Consiliului superior, astfel încât sã se asigure condiţiile de implementare a mãsurilor cuprinse în Planul de acţiune pe ţarã.
(3) Pentru mediul academic şi mediul de afaceri realizarea obiectivelor din Planul de acţiune pe ţarã se va urmãri prin reprezentanţii desemnaţi în Consiliul superior şi în celelalte structuri interne, dupã caz.
ART. 7
(1) Comitetul executiv este organul operativ al Consiliului, compus din 5 directori tehnici cu experienţã în domeniul contabilitãţii şi auditului financiar, precum şi în managementul financiar-contabil, şi este subordonat direct Consiliului superior, care desemneazã dintre aceştia un director coordonator al Comitetului executiv.
(2) Atribuţiile Comitetului executiv şi ale directorului coordonator al acestuia se stabilesc de cãtre Consiliul superior prin Regulamentul intern de organizare şi funcţionare şi privesc monitorizarea realizãrii obiectivelor de bazã ale Consiliului.
ART. 8
(1) În cadrul Comitetului executiv al Consiliului funcţioneazã, pe lângã cei 5 directori tehnici, şi un secretariat tehnic format din 3 persoane, care asigurã serviciile de secretariat, de relaţii publice şi de protocol, precum şi celelalte activitãţi de administrare a Consiliului.
(2) Secretariatul tehnic îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de Consiliul superior.

CAP. III
Funcţionarea Consiliului Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare

ART. 9
Consiliul îşi desfãşoarã activitatea potrivit prezentului regulament, precum şi Regulamentului intern de organizare şi funcţionare.
ART. 10
(1) Şedinţele Consiliului superior sunt statutare dacã la ele participã douã treimi din numãrul membrilor acestuia.
(2) Hotãrârile Consiliului superior se iau prin vot deschis, cu majoritatea simplã a celor prezenţi.
(3) La şedinţele Consiliului superior participã în calitate de invitaţi, fãrã drept de vot, câte un reprezentant desemnat de: Asociaţia Românã a Bãncilor, Camera de Comerţ şi Industrie a României, Consiliul Investitorilor Strãini, Curtea de Conturi a României şi Institutul Naţional de Statisticã. Consiliul superior poate decide invitarea şi a reprezentanţilor altor organizaţii sau instituţii, în funcţie de problematica analizatã.
(4) Secretariatul şedinţelor Consiliului superior se asigurã de cãtre Secretariatul tehnic al Comitetului executiv al Consiliului.
(5) Hotãrârile Consiliului se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 11
Consiliul elaboreazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli anual şi îl supune spre aprobare conducerii Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 12
Consiliul superior analizeazã şi aprobã execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar încheiat.

CAP. IV
Finanţarea Consiliului Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare

ART. 13
Consiliul îşi desfãşoarã activitatea pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli propriu, care se constituie ca anexã la bugetul de venituri şi cheltuieli al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 14
Contabilitatea Consiliului se organizeazã distinct, în conformitate cu reglementãrile specifice, şi se asigurã de cãtre serviciile de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 15
Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Consiliului se asigurã din venituri proprii care se realizeazã din:
a) publicarea de ghiduri profesionale, lucrãri de specialitate, studii de caz şi alte lucrãri în domeniu;
b) avizarea şi monitorizarea activitãţii de instruire, pregãtire continuã şi a celorlalte forme de perfecţionare a pregãtirii profesionale în domeniul contabil. Activitatea Consiliului de avizare şi monitorizare a acestor activitãţi se desfãşoarã în baza criteriilor şi condiţiilor aprobate de Consiliu şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I;
c) contribuţii plãtite de instituţiile membre ale Consiliului, cu excepţia celor finanţate de la bugetul de stat, în condiţiile Regulamentului intern de organizare şi funcţionare, aprobat de Consiliul superior;
d) donaţii şi sponsorizãri de la persoane juridice şi fizice, române sau strãine;
e) alte activitãţi şi servicii specifice.
ART. 16
Publicaţiile şi celelalte materiale de specialitate elaborate de Consiliu sunt un drept exclusiv al acestuia.
ART. 17
Veniturile realizate din sursele prevãzute la art. 15 şi cheltuielile efectuate din acestea se gestioneazã de Secretariatul tehnic al Comitetului executiv.
ART. 18
Din veniturile Consiliului se suportã, potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, cheltuielile curente şi de capital, cheltuielile de deplasare şi de participare la acţiuni interne şi internaţionale în domeniu, precum şi cu organizarea unor astfel de acţiuni în ţarã.
ART. 19
Indemnizaţiile de şedinţã şi drepturile bãneşti cuvenite Comitetului executiv, Secretariatului tehnic şi celorlalte structuri interne, precum şi drepturile de autor pentru contribuţia adusã la elaborarea ghidurilor profesionale şi a celorlalte lucrãri de specialitate ce vor fi publicate de Consiliu se stabilesc de Consiliul superior.
ART. 20
Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului se reporteazã în anul urmãtor.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016