Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 401 din 29 martie 2006  privind organizarea, functionarea, structura personalului si dotarile necesare indeplinirii atributiilor Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 401 din 29 martie 2006 privind organizarea, functionarea, structura personalului si dotarile necesare indeplinirii atributiilor Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 31 martie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 137 alin. (3) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, denumit în continuare Oficiul, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Guvernului, cu personalitate juridicã, fiind autoritate unicã de reglementare, evidenţã prin registre naţionale, supraveghere, autorizare, arbitraj şi constatare tehnico-ştiinţificã în domeniul drepturilor de autor şi al drepturilor conexe.
(2) Sediul Oficiului este în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 91-93, sectorul 1.
ART. 2
Oficiul este coordonat metodologic de ministrul culturii şi cultelor, iar finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Oficiului se asigurã integral şi distinct de la bugetul de stat, prin intermediul bugetului Ministerului Culturii şi Cultelor, ministrul coordonator fiind ordonator principal de credite.
ART. 3
(1) În activitatea sa Oficiul are ca obiectiv principal respectarea şi promovarea drepturilor de autor şi a drepturilor conexe, potrivit legii, ca parte a drepturilor de proprietate intelectualã.
(2) Principalele atribuţii ale Oficiului sunt urmãtoarele:
a) reglementeazã activitatea din domeniu prin decizii ale directorului general, potrivit legii;
b) elaboreazã proiecte de acte normative în domeniul sãu de activitate;
c) ţine evidenţa repertoriilor transmise de organismele de gestiune colectivã;
d) organizeazã şi administreazã contra cost înregistrarea sau înscrierea în registrele naţionale şi în alte evidenţe naţionale specifice, prevãzute de lege;
e) elibereazã contra cost, în condiţiile legii, marcaje holografice utilizabile în domeniul drepturilor de autor şi al drepturilor conexe, la valoarea preţului de achiziţie, la care se adaugã un comision de administrare de 30%;
f) avizeazã constituirea şi supravegheazã funcţionarea organismelor de gestiune colectivã;
g) avizeazã propunerile de modificare a statutului organismelor de gestiune colectivã, precum şi înfiinţarea de cãtre acestea de organisme comune de colectare pentru mai multe domenii;
h) avizeazã, potrivit legii, înscrierea în registrul aflat la grefa judecãtoriei a asociaţiilor şi fundaţiilor constituite în domeniul drepturilor de autor şi al drepturilor conexe, precum şi a asociaţiilor pentru combaterea pirateriei;
i) controleazã funcţionarea organismelor de gestiune colectivã şi stabileşte mãsurile de intrare în legalitate sau aplicã sancţiuni, dupã caz;
j) asigurã secretariatul procedurilor de arbitraj desfãşurate potrivit legii;
k) efectueazã constatãri tehnico-ştiinţifice cu privire la caracterul original al produselor purtãtoare de drepturi de autor sau de drepturi conexe, la solicitarea organelor de cercetare penalã;
l) efectueazã, la cerere, expertize contra cost, pe cheltuiala pãrţilor interesate;
m) desfãşoarã activitãţi de informare privind legislaţia din domeniu, pe cheltuiala proprie, precum şi activitãţi de instruire, pe cheltuiala celor interesaţi;
n) participã la elaborarea şi actualizarea Strategiei naţionale în domeniul proprietãţii intelectuale;
o) desfãşoarã activitãţi de reprezentare în relaţiile cu organizaţiile de specialitate similare, inclusiv instituţii şi organisme din Uniunea Europeanã, precum şi cu organizaţiile internaţionale la care statul român este parte, în domeniul dreptului de autor şi al drepturilor conexe.
(3) Oficiul îndeplineşte şi alte atribuţii, potrivit legii.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale Oficiul colaboreazã, în condiţiile legii, cu autoritãţile şi instituţiile publice cu competenţe în aplicarea legislaţiei din domeniul drepturilor de autor şi al drepturilor conexe, cu organismele de gestiune colectivã, cu organizaţiile neguvernamentale implicate în combaterea pirateriei specifice, precum şi cu structurile asociative ale operatorilor economici din domeniu, din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 5
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale Oficiul are acces la informaţiile necesare, în mod operativ şi gratuit, de la Centrul Naţional al Cinematografiei, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi de la Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã, Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor şi Direcţia Generalã de Paşapoarte din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi de la instituţiile financiar-bancare, în condiţiile legii.
ART. 6
(1) Oficiul este condus de un director general, ajutat de un director general adjunct, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului culturii şi cultelor.
(2) Directorul general conduce întreaga activitate a Oficiului, pe care îl reprezintã şi îl angajeazã în raporturile cu alte autoritãţi publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate.
ART. 7
(1) Directorul general al Oficiului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) este responsabil de organizarea, coordonarea şi controlul activitãţii Oficiului;
b) numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu, cu excepţia directorului general adjunct;
c) propune înfiinţarea de servicii şi birouri noi sau modificarea structurii celor existente, în condiţiile legii; decide organizarea de colective temporare în cadrul Oficiului şi stabileşte atribuţiile pe compartimente şi sarcinile personalului din subordine, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare;
d) asigurã efectuarea comunicãrilor şi transmiterea documentelor şi informaţiilor prevãzute de lege cãtre Comisia Europeanã;
e) este ordonator terţiar de credite, în condiţiile legii, pentru fondurile pe care le gestioneazã;
f) coordoneazã activitãţile prin care se asigurã resursele financiare necesare, precum şi evidenţa valoricã a mişcãrii întregului patrimoniu;
g) coordoneazã activitatea Compartimentului de audit public intern, potrivit legii;
h) organizeazã controlul financiar preventiv propriu;
i) aprobã bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetarã;
j) verificã şi asigurã achitarea obligaţiilor financiare datorate de Oficiu la bugetul de stat;
k) aprobã planul de dezvoltare şi de investiţii al Oficiului;
l) convoacã şi conduce şedinţele Colegiului consultativ al Oficiului;
m) aprobã, în condiţiile legii, regulamentul intern al Oficiului;
n) stabileşte prin decizie, în condiţiile legii, informaţiile de interes public cuprinse în registrele naţionale administrate de Oficiu, dupã consultarea structurilor asociative ale persoanelor înregistrate.
(2) Directorul general îndeplineşte orice alte atribuţii, potrivit competenţelor prevãzute de lege.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general emite decizii.
(4) În absenţa directorului general, atribuţiile acestuia sunt exercitate de cãtre directorul general adjunct.
(5) Directorul general adjunct coordoneazã activitatea direcţiilor din subordine şi îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin decizie de directorul general, potrivit legii.
ART. 8
(1) În cadrul Oficiului, pe lângã directorul general, funcţioneazã Colegiul consultativ al Oficiului, în componenţa cãruia intrã directorul general, directorul general adjunct şi ceilalţi directori din cadrul Oficiului.
(2) Directorul general este preşedintele Colegiului consultativ al Oficiului.
(3) Colegiul consultativ al Oficiului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) dezbate strategiile pentru îndeplinirea obiectivelor prioritare în domeniul protecţiei drepturilor de autor şi a drepturilor conexe;
b) dezbate programele periodice de acţiune ale Oficiului;
c) analizeazã proiectele de acte normative propuse de Oficiu;
d) formuleazã puncte de vedere consultative, la solicitarea directorului general.
ART. 9
(1) Directorul general şi directorul general adjunct sunt salarizaţi la nivelul funcţiilor asimilate cu funcţiile de demnitate publicã prevãzute la nr. crt. 1 şi 2 din anexa nr. III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Personalul Oficiului este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile funcţionarilor publici şi personalului contractual din sectorul bugetar.
(3) Personalul Oficiului beneficiazã de stimulente din sumele încasate pentru bugetul de stat din operaţiunile contra cost efectuate de Oficiu, în procent de pânã la 15%.
ART. 10
(1) Structura organizatoricã a Oficiului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) La propunerea directorului general al Oficiului, în cadrul structurii organizatorice se pot organiza prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în condiţiile legii, alte servicii şi birouri. Prin decizie a directorului general se pot organiza colective temporare pentru realizarea unor programe, proiecte sau studii.
(3) Numãrul maxim de posturi al Oficiului este de 92, exclusiv directorul general şi directorul general adjunct.
(4) Statul de funcţii se aprobã de directorul general al Oficiului.
(5) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale compartimentelor din cadrul Oficiului, precum şi relaţiile funcţionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului, care se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 11
(1) Structura de personal a Oficiului cuprinde funcţionari publici şi personal contractual, potrivit statului de funcţii aprobat.
(2) Activitatea Oficiului este asiguratã, în principal, de personalul tehnic de specialitate, cu atribuţii în realizarea de expertize şi constatãri tehnico-ştiinţifice, supravegherea circulaţiei produselor purtãtoare de drepturi de proprietate intelectualã, verificarea şi promovarea respectãrii legislaţiei specifice, elaborarea de reglementãri normative în domeniu, administrarea registrelor naţionale, crearea de baze de date, întocmirea de studii şi analize statistice, precum şi în colaborare cu organismele de gestiune şi cu alte autoritãţi şi instituţii implicate, din ţarã sau din strãinãtate.
(3) Pentru realizarea atribuţiilor sale Oficiul poate folosi şi colaboratori externi.
(4) Personalul Oficiului are acces, în condiţiile legii, la documentele şi informaţiile necesare îndeplinirii atribuţiilor de verificare a respectãrii legislaţiei privind dreptul de autor şi drepturile conexe, care îi revin.
ART. 12
(1) Pe lângã Oficiu funcţioneazã corpul de arbitri, potrivit <>Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Pentru constituirea corpului de arbitri Oficiul solicitã organismelor de gestiune colectivã, structurilor asociative ale utilizatorilor de opere, prestaţii artistice şi fonograme, Societãţii Române de Radiodifuziune şi Societãţii Române de Televiziune sã propunã fiecare câte 3 candidaturi individuale.
(3) Se aflã în conflict de interese şi nu poate face parte din completul de arbitraj arbitrul care a deţinut calitatea de angajat al uneia sau în beneficiul uneia dintre pãrţile aflate în arbitraj, indiferent de forma şi de durata angajãrii, în anul sau în ultimii 3 ani anteriori datei solicitãrii arbitrajului.
ART. 13
(1) Oficiul are dreptul la douã autoturisme în parc comun, pentru transportul personalului din aparatul propriu, cu un consum mediu lunar de carburant de 300 litri, şi la 4 autovehicule - laborator mobil, cu un consum mediu lunar de carburant de 400 litri.
(2) De la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor, se asigurã cu prioritate fondurile necesare pentru achiziţionarea logisticii indispensabile Oficiului pentru efectuarea constatãrilor tehnico-ştiinţifice privind produsele pirat, precum şi pentru identificarea dispozitivelor destinate realizãrii de produse pirat.
(3) Oficiul informeazã anual Ministerul Culturii şi Cultelor asupra necesarului de dotãri pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.
ART. 14
Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 137 din 15 februarie 2005, cu completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La punctul I "Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat", dupã nr. crt. 2 se introduce nr. crt. 2^1 cu urmãtorul cuprins:


"2^1 . Oficiul Român pentru Bugetul de stat"
Drepturle de Autor*)


2. La punctul I, nota va avea urmãtorul cuprins:
"NOTĂ:
Unitãţile prevãzute la nr. crt. 1-3 pot utiliza un numãr maxim de 786 de posturi."
ART. 15
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 758/2003 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Român pentru Drepturile de Autor şi a corpului de arbitri, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 8 iulie 2003.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul culturii şi cultelor,
Adrian Iorgulescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 29 martie 2006.
Nr. 401.

ANEXĂ

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor





Numãrul maxim de posturi = 92
(exclusiv directorul general şi directorul general adjunct)


.............. ┌───────────────────┐
. COLEGIUL ............│ │
. CONSULTATIV. │ DIRECTOR GENERAL │
.............. └─────────┬─────────┘

┌───────────────────────────┼───────────────────┐
│ ┌─────────┴────────┐ │
│ │ DIRECTOR GENERAL │ │
│ │ ADJUNCT │ │
┌─────────┴───────────┐ └───────┬──────────┘ ┌─────┴───────┐
│ COMPARTIMENT AUDIT │ │ │COMPARTIMENT │
│ INTERN │ │ │ CONTENCIOS │
└─────────────────────┘ │ └─────────────┘

┌──────────────────────────┼─────────────────────────┐
┌─────────────┴──────────────┐ │ │
│ Direcţia relaţii │ │ ┌─────────┴────────┐
│ internaţionale, legislaţie,│ │ │Directia expertize│
│ economic şi organizare │ │ │ si constatari │
└────┬──────────────────┬────┘ │ └───┬──────────┬───┘
│ │ │ │ │
┌───────┴─────────┐ ┌─────┴───────┐ │ ┌─────┴─────┐ │
│Serviciul relaţii│ │ Serviciul │ │ │Serviciul │ │
│ internaţionale │ │ economic si │ │ │sectorial A│ │
│ şi legislaţie │ │ organizare │ │ └───────────┘ │
└───────┬─────────┘ └─────────────┘ │ │
│ │ ┌────────┴───┐
┌───────┴──────────┐ │ │ Serviciul │
│ Biroul statisticã│ │ │ sectorial B│
│ şi analize │ │ └────────────┘
└──────────────────┘ │

┌─────────────────┴───────────┐
│ Directia registre, gestiune │
│colectiva si relatii publice │
└───┬───────────────────┬─────┘
│ │
│ │
┌─────────┴───────┐ ┌───────┴────────────┐
│Servicul registre│ │Serviciul gestiune │
│ nationale │ │colectiva si relatii│
└───────┬─────────┘ │ publice │
│ └────────────────────┘

┌────────┴──────────┐
│Biroul supraveghere│
│ piata │
└───────────────────┘


___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016