Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 40 din 31 octombrie 2000  referitoare la Raportul Comisiei de ancheta privind cercetarea conditiilor in care a fost privatizat ROMTELECOM si a consecintelor acestei privatizari in plan economic si al sigurantei nationale, infiintata prin   Hotararea Senatului nr. 21/1999     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 40 din 31 octombrie 2000 referitoare la Raportul Comisiei de ancheta privind cercetarea conditiilor in care a fost privatizat ROMTELECOM si a consecintelor acestei privatizari in plan economic si al sigurantei nationale, infiintata prin Hotararea Senatului nr. 21/1999

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 6 noiembrie 2000


Având în vedere Raportul Comisiei de ancheta privind cercetarea condiţiilor în care a fost privatizat ROMTELECOM şi a consecinţelor acestei privatizari în plan economic şi al siguranţei naţionale, precum şi dezbaterile care au avut loc în şedinţele Senatului din 25 şi 31 octombrie 2000,

Senatul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Senatul îşi însuşeşte raportul prezentat de Comisia de ancheta.
ART. 2
Ca urmare a prezentãrii Raportului Comisiei de ancheta privind cercetarea condiţiilor în care a fost privatizat ROMTELECOM şi a consecinţelor acestei privatizari în plan economic şi al siguranţei naţionale şi a discuţiilor purtate, Senatul constata ca prin vânzarea a 35% din acţiunile Fondului Proprietãţii de Stat cãtre OTEROM şi prin darea spre administrare a 16% din acţiunile acestuia cãtre acelaşi OTEROM a avut loc un transfer de monopol de la statul roman cãtre o firma cu raspunderi limitate OTEROM din Cipru, al carei acţionar principal este OTE - Grecia.
ART. 3
Guvernul va analiza corectitudinea şi legalitatea procedurilor, metodologiei şi condiţiilor de privatizare a ROMTELECOM şi va adopta mãsurile necesare care sa asigure dezvoltarea şi modernizarea acestei societãţi în conformitate cu strategia guvernamentalã în telecomunicaţii.
ART. 4
Guvernul va reanaliza legislaţia şi reglementãrile existente privind modul de stabilire şi control al tarifelor de telecomunicaţii şi va stabili un cadru reglementar pentru o evoluţie adecvatã în interesul abonatilor telefonici şi al necesitãţilor de dezvoltare ROMTELECOM.
ART. 5
Guvernul va emite în termen de 30 de zile o ordonanta de urgenta prin care devine obligatoriu avizul Oficiului Concurentei la modificarea tarifelor pentru toate domeniile în care exista un monopol.
ART. 6
Guvernul va stabili de urgenta, împreunã cu instituţiile abilitate, mãsurile necesare pentru ca ROMTELECOM sa asigure o tratare corespunzãtoare a problemelor privind siguranta nationala.
ART. 7
Guvernul va analiza şi va decide în termen de 30 de zile oportunitatea asupra modului actual de administrare a 16% din acţiunile Fondului Proprietãţii de Stat, conferite cu statut de uzufruct, a cãror acordare, dupã retragerea din competiţie a companiilor France Telecom, Deutsche Telekom, KPN şi SBC, a afectat procesul de licitaţie.
ART. 8
Guvernul împreunã cu ROMTELECOM vor lua mãsuri ca în cel mai scurt timp sa includã, în mod imperios necesar, restimularea achiziţiei de echipamente produse în societãţile mixte din România în domeniul telecomunicatiilor.
ART. 9
Guvernul şi Ministerul Public vor extinde ancheta asupra celor sesizate în raport, asupra nerespectarilor de legislaţie şi de reglementãri pe parcursul privatizãrii şi vor adopta mãsurile ce se impun.
Concluziile acestor anchete, mãsurile adoptate şi soluţiile de rezolvare a problemelor ridicate vor fi prezentate Senatului în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10
Comisia de ancheta, analizând condiţiile în care a fost încheiatã tranzacţia, apreciazã ca preţul obţinut este de 3-4 ori mai mic fata de dotarea existenta, investiţiile realizate în ultimii 10 ani, gradul de modernizare (digitalizare peste 33%) şi profitabilitatea ROMTELECOM, luând în comparatie rezultate ale privatizarilor similare ale Polsky Telecom şi Cesky Telecom.
Se va verifica dacã a fost aplicatã prevederea din Statutul OTEROM - art. 11 - privind acordarea a 10% din valoarea tranzacţiei drept comision.
ART. 11
Comisia de ancheta, având în vedere ca nu i-au fost remise toate documentele cerute asupra procesului de privatizare, propune Senatului care va fi ales dupã 26 noiembrie 2000 sa constituie o noua comisie de ancheta care sa urmãreascã mersul cercetãrilor prevãzute la art. 9 şi sa facã, de asemenea, propriile cercetãri, acolo unde este cazul.

Aceasta hotãrâre a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 31 octombrie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


PREŞEDINTELE SENATULUI
MIRCEA IONESCU-QUINTUS



────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016