Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 4 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 4 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 9 din 9 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale se organizeazã şi funcţioneazã prin reorganizarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având rol de sinteza pentru asigurarea şi coordonarea aplicãrii strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul muncii, protecţiei şi solidaritãţii sociale.
ART. 2
Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale are sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1.
ART. 3
În vederea realizãrii rolului sau Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul muncii, protecţiei şi solidaritãţii sociale;
b) de reglementare şi sinteza, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ şi institutional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul sau de activitate;
c) de administrare a bunurilor şi de gestionare a bugetelor şi fondurilor alocate;
d) de reprezentare, prin care se asigura în numele statului roman reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigura exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sau de activitate, precum şi al functionarii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa.
ART. 4
Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale exercita controlul aplicãrii unitare a dispoziţiilor legale în domeniile sale de activitate, în unitãţile din sectorul public, mixt şi privat.
ART. 5
Conducerea Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale se exercita de cãtre ministru.
ART. 6
În exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege ministrul muncii şi solidaritãţii sociale reprezintã ministerul în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum şi cu organisme din ţara şi din strãinãtate.
ART. 7
În exercitarea atribuţiilor sale ministrul muncii şi solidaritãţii sociale emite ordine, norme şi instrucţiuni.
ART. 8
Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat. Funcţiile de ministru şi de secretar de stat sunt funcţii de demnitate publica, potrivit legii.
ART. 9
Secretarii de stat exercita atribuţiile stabilite prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
ART. 10
În cazul în care ministrul muncii şi solidaritãţii sociale nu îşi poate exercita, din diferite motive, atribuţiile curente, el poate delega competente secretarilor de stat pentru exercitarea acestor atribuţii.

CAP. 2
Structuri şi atribuţii
ART. 11
Structura organizatoricã a Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 12
În cadrul structurii organizatorice prevãzute la art. 11, prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere.
ART. 13
Atribuţiile direcţiilor generale şi ale direcţiilor, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale se stabilesc în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulament de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
ART. 14
În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 3 Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:

A. În domeniul forţei de munca şi veniturilor salariale:
1. elaboreazã politici, programe şi planuri naţionale în domeniile ocupãrii, formãrii profesionale şi egalitãţii de sanse pe piata muncii, prin colaborare cu ministere şi cu alte organe centrale cu sarcini şi atribuţii pe piata muncii, şi exercita controlul asupra infaptuirii acestora de cãtre Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca şi de Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor;
2. elaboreazã programe de ocupare şi formare profesionalã pentru integrarea în munca a persoanelor defavorizate;
3. elaboreazã şi avizeazã proiecte de acte normative în domeniile ocupãrii, formãrii profesionale, promovãrii egalitãţii de sanse pe piata muncii şi circulaţiei internaţionale a forţei de munca;
4. realizeazã şi actualizeazã, împreunã cu alte ministere şi cu instituţii de specialitate, Clasificarea ocupatiilor din România, ţinând seama de schimbãrile în structura economicã şi socialã a tarii şi de cerinţele alinierii României la standardele internaţionale;
5. coordoneazã şi controleazã activitatea de ocupare a forţei de munca în strãinãtate;
6. acrediteazã, indruma şi controleazã activitatea agenţilor de recrutare şi plasare a forţei de munca în strãinãtate;
7. promoveazã programe, propune acorduri şi implementeaza proiecte de colaborare internationala în domeniile ocupãrii, formãrii profesionale a forţei de munca şi egalitãţii de sanse pe piata muncii şi atrage surse de finanţare a acestora;
8. elibereazã permise de munca strãinilor pentru încadrarea în munca în România, în condiţiile legii; gestioneazã sumele încasate din comisioanele percepute de la titularii de permise de munca;
9. fundamenteazã proiectul bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca;
10. stabileşte anual indicatorii sociali şi nivelul acestora, în baza cãrora se elaboreazã programul anual de activitate al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca;
11. urmãreşte, pe baza rapoartelor trimestriale şi anuale, execuţia bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi realizarea programului anual de activitate al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca;
12. elaboreazã propuneri privind sistemul de salarizare pentru functionarii publici şi personalul contractual din sectorul bugetar şi realizeazã controlul aplicãrii legislaţiei din acest domeniu;
13. propune strategii cu privire la salarizarea în regii autonome, companii şi societãţi naţionale şi în societãţi comerciale cu capital integral sau majoritar de stat;
14. elaboreazã sistemul de ajustare a salariilor în raport cu evoluţia preţurilor de consum;
15. elaboreazã metodologia de calcul al nivelului salariului minim garantat, fundamentat pe indicatori socioeconomici minimali, ca instrument de protecţie a angajaţilor;
16. îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege privind constatarea şi aplicarea sancţiunilor în instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare;
17. colaboreazã cu partenerii sociali şi acorda asistenta de specialitate în domeniul veniturilor salariale;
18. analizeazã şi avizeazã actele normative elaborate de ministere şi de alte organe centrale privind cheltuielile de personal în sectorul regiilor autonome, companiilor şi societãţilor naţionale, precum şi al institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare.

B. În domeniul pensiilor şi asigurãrilor sociale:
1. elaboreazã şi avizeazã proiectele de acte normative în domeniu;
2. elaboreazã politici şi programe în colaborare cu alte ministere şi organe centrale;
3. exercita controlul asupra implementarii politicilor şi programelor de cãtre Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale;
4. fundamenteazã proiectul bugetului asigurãrilor sociale de stat pe baza propunerilor Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale;
5. urmãreşte periodic, pe baza rapoartelor primite de la Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, execuţia bugetului asigurãrilor sociale de stat;
6. avizeazã metodologia de aplicare a prevederilor legale din domeniul stabilirii drepturilor de pensii, altor drepturi de asigurãri sociale şi a drepturilor acordate prin legi speciale, întocmitã de Casa Nationala de Pensii şi alte Drepturi de Asigurãri Sociale.

C. În domeniul asistenţei sociale şi politicilor familiale:
1. coordoneazã sistemul naţional de asistenta socialã;
2. iniţiazã proiecte de acte normative şi urmãreşte aplicarea legislaţiei în domeniul asistenţei sociale privind familia, copilul, persoanele varstnice, persoanele cu deficiente;
3. evalueaza la nivel naţional programele de asistenta socialã şi propune strategia în domeniu pe baza analizei indicatorilor sociali;
4. iniţiazã, coordoneazã şi urmãreşte realizarea unor programe de servicii sociale în colaborare cu administraţia publica localã, cu organizaţiile neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societãţii civile;
5. coordoneazã metodologic activitatea instituţiilor specializate care asigura servicii de asistenta socialã, finanţate de la bugetul de stat şi de la bugetele locale;
6. asigura plata ajutoarelor, a alocaţiilor familiale şi a altor drepturi bãneşti de la bugetul de stat, pentru care, potrivit legii, este ordonator principal de credite bugetare;
7. acorda subvenţii, în condiţiile prevãzute de lege, asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenta socialã;
8. acrediteazã asociaţiile şi fundaţiile de utilitate publica, potrivit legii;
9. dezvolta programe în parteneriat cu organisme şi instituţii internaţionale în domeniul asistenţei sociale;
10. administreazã şi gestioneazã Fondul naţional de solidaritate, instituit în baza <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate.

D. În domeniul relaţiilor de munca, securitãţii şi sãnãtãţii în munca:
1. elaboreazã politici, programe şi proiecte de acte normative în domeniul relaţiilor de munca, securitãţii şi sãnãtãţii în munca şi urmãreşte aplicarea acestora;
2. elaboreazã metodologia, normele, standardele şi indicatorii privind securitatea şi sãnãtatea în munca;
3. coordoneazã activitatea sistemului de certificare a calitãţii din punct de vedere al securitãţii muncii şi al echipamentelor tehnice, echipamentelor individuale de protecţie a muncii şi al echipamentelor individuale de lucru;
4. elaboreazã şi avizeazã proiecte de acte normative, metodologii sau proceduri pentru implementarea sistemului privind asigurarea pentru accidente de munca şi boli profesionale;
5. elaboreazã politici şi strategii pentru funcţionarea eficienta a sistemului de asigurare şi prevenire a accidentelor de munca şi a bolilor profesionale;
6. aproba clasificarea minelor din punct de vedere al emanatiilor de gaze, în baza documentaţiilor prezentate de persoanele juridice;
7. desfãşoarã activitãţi de informare-documentare cu privire la securitatea şi sãnãtatea în munca, asigura elaborarea şi editarea de cãrţi, reviste, broşuri, pliante, afişe şi alte publicaţii în acest domeniu şi avizeazã materiale în acest scop;
8. stabileşte politici de prevenire în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în munca, bazate pe factorii mediului de munca;
9. îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege privind contractul colectiv de munca.

E. Alte domenii de activitate:
1. examineazã prevederile instrumentelor juridice elaborate sub egida Consiliului Europei din punct de vedere al concordanţei cu dreptul intern, în vederea ratificãrii acestora, şi coordoneazã elaborarea rapoartelor periodice privind îndeplinirea prevederilor instrumentelor ratificate;
2. pregãteşte, elaboreazã, negociaza şi urmãreşte încheierea şi ratificarea instrumentelor juridice bilaterale de cooperare în domeniul muncii şi securitãţii sociale;
3. contribuie la iniţierea şi formularea de propuneri în domeniul sau de activitate privind orientãrile de baza referitoare la ansamblul acţiunilor care vizeazã procesul de integrare europeanã a României;
4. coordoneazã elaborarea rapoartelor la convenţiile adoptate sub egida Organizaţiei Internaţionale a Muncii, ratificate de România;
5. asigura actualizarea anuala a Programului naţional de aderare a României la Uniunea Europeanã cu progresele înregistrate în pregãtirea pentru aderare, în domeniul muncii, asigurãrilor şi asistenţei sociale;
6. coopereazã cu compartimentele de integrare europeanã din celelalte instituţii pentru realizarea activitãţilor de pregãtire pentru aderarea României la Uniunea Europeanã;
7. asigura participarea experţilor desemnaţi din cadrul ministerului la lucrãrile grupurilor de lucru ale Comitetului interministerial pentru integrare europeanã, precum şi la alte activitãţi legate de acest proces;
8. colaboreazã cu partenerii sociali - patronat, sindicate - pentru o informare permanenta asupra solicitãrilor acestora;
9. consulta partenerii sociali asupra iniţiativelor legislative din sfera sa de activitate;
10. organizeazã şi coordoneazã activitatea de sistematizare, simplificare şi imbunatatire a legislaţiei muncii;
11. efectueazã studii, analize şi documentari privind oportunitatea initierii sau modificãrii unor acte normative privind legislaţia muncii;
12. elaboreazã proiectul bugetului de stat pentru activitatea proprie şi a instituţiilor subordonate;
13. analizeazã şi avizeazã proiectele de acte normative iniţiate de ministere şi de alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, potrivit legii;
14. îndeplineşte activitãţi de audit intern în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern şi controlul financiar preventiv;
15. editeazã buletine informative din domeniul sau de activitate; cheltuielile legate de tipãrirea şi difuzarea buletinelor informative vor fi suportate din alocaţiile bugetare aprobate Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale;
16. realizeazã coordonarea relatiei Guvernului cu partenerii sociali - patronat, sindicate -, astfel încât sa poatã fi asigurata o informare permanenta asupra solicitãrilor acestora, în vederea analizarii posibilitatii soluţionãrii lor împreunã cu celelalte ministere;
17. exercita controlul asupra activitãţilor desfãşurate de instituţiile subordonate;
18. îndeplineşte orice atribuţii care îi sunt stabilite prin acte normative.
ART. 15
În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu alte autoritãţi publice şi cu organisme guvernamentale şi neguvernamentale.
ART. 16
Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale propune şi numeşte, dupã caz, reprezentanţii Guvernului în toate structurile naţionale tripartite, conform legii.
ART. 17
Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale deleagã atribuţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj conducatorului executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca şi pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurãrilor sociale de stat, conducatorului executiv al Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale.
ART. 18
Ministerele, celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţiile publice, precum şi agenţii economici au obligaţia de a pune la dispoziţie Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, la cererea acestuia, documentele, datele şi informaţiile necesare pentru realizarea atribuţiilor sale.
ART. 19
(1) Preşedintele Casei Naţionale de Pensii şi alte Drepturi de Asigurãri Sociale, instituţie publica autonomã de interes naţional, organ al administraţiei publice centrale de specialitate, este secretar de stat în Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
(2) Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, instituţie publica de interes naţional, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, este secretar de stat în Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
ART. 20
(1) Secretarul general este funcţionar public de cariera şi se numeşte în funcţie prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
(2) Funcţia de secretar general se ocupa prin examen sau prin concurs în condiţiile legii.
(3) Secretarul general coordoneazã activitãţile stabilite potrivit structurii organizatorice a ministerului, prevãzutã în anexa nr. 1, indeplinind atribuţiile care îi sunt delegate de ministrul muncii şi solidaritãţii sociale şi actionand pentru aducerea la îndeplinire a ordinelor şi mãsurilor stabilite de acesta.
(4) Secretarul general poate îndeplini şi alte atribuţii prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului sau încredinţate de ministrul muncii şi solidaritãţii sociale.
ART. 21
(1) Pe lângã ministrul muncii şi solidaritãţii sociale funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenta şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
(3) Colegiul ministerului se întruneşte periodic sub preşedinţia ministrului muncii şi solidaritãţii sociale, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.

CAP. 3
Dispoziţii finale
ART. 22
(1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale este de 273 (exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului), din care 256 de posturi finanţate de la bugetul de stat, 15 posturi finanţate din Fondul naţional de solidaritate şi 2 posturi finanţate din veniturile extrabugetare realizate din comisioanele încasate potrivit <>Legii nr. 203/1999 privind permisele de munca, cu încadrarea în cheltuielile prevãzute cu aceasta destinaţie din veniturile extrabugetare.
(2) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatoricã se stabileşte prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
(3) Pana la preluarea personalului din minister de cãtre Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale posturile corespunzãtoare vor fi finanţate din bugetul asigurãrilor sociale de stat.
(4) Personalul prevãzut la alin. (3) îşi pãstreazã nivelul de salarizare din luna decembrie a anului 2000.
(5) Personalul care desfãşoarã activitãţi specifice din domeniul asigurãrilor sociale din structura direcţiilor teritoriale de munca şi solidaritate socialã, care urmeazã sa fie preluat la casele teritoriale de pensii, precum şi personalul Oficiului Central de Plata a Pensiilor, care urmeazã sa fie preluat de Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, îşi pãstreazã, pana la preluare, nivelul de salarizare din luna decembrie a anului 2000, salariile acestora fiind finanţate din bugetul asigurãrilor sociale de stat.
(6) Numãrul de posturi prevãzut la alin. (3) şi (5), în limita cãruia se face finanţarea din bugetul asigurãrilor sociale de stat, este cel aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.065/2000 .
ART. 23
Încadrarea în numãrul de posturi aprobat se realizeazã în maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 24
(1) Instituţiile care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, dupã caz, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Înfiinţarea sau desfiinţarea instituţiilor subordonate Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale se face în condiţiile legii.
(3) Principalele atribuţii, sarcini şi raspunderi ale instituţiilor subordonate ministerului, prevãzute în anexa nr. 2, se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acestora, aprobat prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
(4) Repartizarea numãrului maxim de posturi ale instituţiilor subordonate ministerului, prevãzute în anexa nr. 2, se aproba prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
(5) Structura organizatoricã, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii ale instituţiilor subordonate ministerului se aproba prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
ART. 25
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale va aplica mãsurile de restructurare în instituţiile şi unitãţile subordonate.
ART. 26
Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale utilizeazã un parc propriu de transport pentru aparatul ministerului şi pentru unitãţile subordonate, care se stabileşte potrivit prevederilor legale.
ART. 27
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 28
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 188/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din 24 martie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca




ANEXA 1

Numãr maxim de posturi = 273
(exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului)


┌──────────────────┐
│ MINISTRU │
├──────────────────┤
│ CABINET MINISTRU │
└─────────┬────────┘



┌────────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────┐
│ COLEGIUL MINISTERULUI ├─────────┼──────────────┤ Direcţia juridicã │
└────────────────────────────┘ │ └────────────────────────┘
┌────────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────┐
│ DIRECŢIA GENERALĂ ECONOMICĂ├─────────┼──────────────┤ Direcţia audit intern │
│ INVESTIŢII ŞI FINANŢARE │ │ │ şi control financiar │
├──────────────┬─────────────┤ │ │ propriu*) │
│ Direcţia │ Direcţia │ │ └────────────────────────┘
│ investiţii │ buget │ │
│ şi patrimoniu│ finanţare │ │ ┌───────────────────────┐
└──────────────┴─────────────┘ │ │ Direcţia coordonare │
┌────────────────────────────┐ ├───────────────┤ proiecte cu finanţare │
│ DIRECŢIA GENERALĂ ├─────────┤ │ externa │
│ RESURSE UMANE │ │ └───────────────────────┘
└────────────────────────────┘ │ ┌──────────────────────┐
│ │ Purtãtor de cuvânt │
├────────────────┤ şi relaţii cu │
│ │ mass media**) │
│ └──────────────────────┘

┌────────────────┬────────────┼───────────┬───────────────────┐
│ │ │ │ │
┌────────┴────────┐┌──────┴─────────┐ │ ┌─────────┴───────┐ ┌─────────┴───────┐
│ SECRETAR DE STAT││SECRETAR DE STAT│ │ │SECRETAR DE STAT-│ │SECRETAR DE STAT │
├─────────────────┤├────────────────┤ │ │ Preşedintele │ │ Preşedintele │
│ Cabinet demnitar││Cabinet demnitar│ │ │ A.N.O.F.M. │ │ C.N.P.A.S. │
└──────┬──────────┘└──────┬─────────┘ │ ├─────────────────┤ ├─────────────────┤
│ │ │ │Cabinet demnitar │ │Cabinet demnitar │
│ │ │ └─────────────────┘ └─────────────────┘
│ │ │ | |
│ │ │ ┌─────────────────┐ ┌─────────────────┐
│ │ │ │Agenţia Nationala│ │ Casa Nationala │
│ │ │ │ pentru │ │ de Pensii şi │
┌────┬┴───┐ ┌─────┬┴───┐ │ │Ocuparea Forţei │ │Alte drepturi de │
┌┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐┌─┴─┐ │ │ de Munca │ │Asigurãri Sociale│
│A ││ B ││ C │ │ D │ │ E ││ F │ │ └─────────────────┘ └─────────────────┘
└──┘└───┘└───┘ └───┘ └───┘└───┘ │
┌────────┴─────────┐
│ SECRETAR GENERAL │
└────────┬─────────┘
┌──────┴────┬───────────┬───────┬─────┬──────┐
│ │ │ │ │ │
┌──┴──┐ ┌──┴──┐ ┌──┴──┐ ┌─┴─┐ ┌─┴──┐ ┌─┴─┐
│ G │ │ H │ │ I │ │ J │ │ K │ │ L │
└──┬──┘ └──┬──┘ └─┬───┘ └───┘ └────┘ └───┘
│┌──┐ │┌──┐ │┌──┐
├┤g1│ ├┤h1│ ├┤i1│
│└──┘ │└──┘ │└──┘
│ ┌──┐ │ ┌──┐ │ ┌──┐
├──┤g2│ ├─┤h2│ ├──┤i2│
│ └──┘ │ └──┘ │ └──┘
│ ┌──┐ │ ┌──┐ │ ┌──┐
└────┤g3│ └───┤h3│ └────┤i3│
└──┘ └──┘ └──┘



A = Direcţia relaţii cu parlamentul
B = Direcţia coordonarea relatiei guvernului cu patronatul şi cu societatea
civilã
C = Direcţia coordonarea relatiei guvernului cu sindicatele

D = Direcţia armonizare legislativã cu legislaţia europeanã
E = Oficiul pentru investitori strãini şi autohtoni**)
F = Direcţia acorduri şi relaţii internaţionale


G = DIRECŢIA GENERALĂ FORTA DE MUNCA
g1 = Direcţia ocuparea forţei de munca
g2 = Direcţia formare profesionalã
g3 = Direcţia pentru egalitatea de sanse între bãrbaţi şi femei

H = DIRECŢIA GENERALĂ ASIGURĂRI SOCIALE
h1 = Direcţia pensii
h2 = Direcţia alte drepturi de asigurãri
h3 = Direcţia buget

I = DIRECŢIA GENERALĂ ASISTENTA SOCIALĂ
i1 = Direcţia prestaţii şi servicii sociale
i2 = Direcţia programe
i3 = Direcţia metodologie

J = Direcţia venituri salariale
K = Direcţia strategie indicatori sociali şi informatica
L = Direcţia securitãţii şi sãnãtãţii în munca
----------------
*) Include şi corpul de control al ministrului.
**) Organizat la nivel de direcţie.


ANEXA 2

INSTITUŢIILE
care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale

A. În subordine:
----------------
I. Instituţie publica cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat (3.405 posturi):
- Inspecţia Muncii, din care:
a) aparatul propriu 239 posturi;
b) inspectoratele teritoriale de munca 3.166 posturi.
II. Instituţii de asistenta socialã cu personalitate juridicã, finanţate din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat (80 de posturi), din care:
1. Cãminul pentru persoane varstnice Alba Iulia;
2. Cãminul pentru persoane varstnice Sibiu.
III. Unitate cu personalitate juridicã finanţatã integral din venituri extrabugetare:
- Revista "Obiectiv".
IV. Instituţii publice cu personalitate juridicã, finanţate de la bugetul de stat (2.197 posturi), din care:
1. direcţiile de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv Direcţia generalã de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti;
2. Oficiul Muncii;
3. Institutul Naţional de Expertiza Medicalã şi Recuperare a Capacitãţii de Munca;
4. Centrul Social "Gavroche" de Integrare Familialã pentru Copii.
V. Activitate de specialitate finanţatã din Fondul naţional de solidaritate, din cadrul direcţiilor de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv al Direcţiei generale de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti (150 posturi).

B. În coordonare
----------------
I. Institute naţionale de cercetare:
1. Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.D.M.P.S. Bucureşti;
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. Bucureşti.
II. Instituţii cu personalitate juridicã, în coordonare metodologicã, finanţate din venituri extrabugetare şi din bugetele locale:
- cãminele pentru persoane varstnice din judeţe şi din municipiul Bucureşti.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016