Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 393 din 18 aprilie 2002  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 393 din 18 aprilie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 30 aprilie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 26 din Legea nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat



ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea <>Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei

CAP. 1
Programe de eficienta energetica

ART. 1
(1) Politica de utilizare eficienta a energiei este implementata prin programe de eficienta energetica pe ansamblul economiei naţionale. Sinteza acestor programe, elaborata în conformitate cu prevederile <>art. 7 din Legea nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei, cu modificãrile ulterioare, conţine programele proprii de eficienta energetica întocmite de cãtre agenţii economici care consuma anual peste 1.000 tone echivalent petrol şi de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale din localitãţile cu o populaţie mai mare de 20.000 de locuitori, precum şi alte programe de utilizare eficienta a energiei.
(2) Prin alte programe se înţelege programele de eficienta energetica vizând integrarea în Uniunea Europeanã, programele comunitare şi convenţiile internaţionale la care România este semnatara, precum şi programe de cooperare bilaterala în domeniul eficientei energetice.
ART. 2
Ministerul Industriei şi Resurselor propune Guvernului spre aprobare sinteza programelor de eficienta energetica, cu menţionarea fondurilor necesare a fi cuprinse în proiectul bugetului Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic pentru susţinerea financiarã a programelor de eficienta energetica, cu încadrarea în resursele prevãzute în <>Legea nr. 199/2000 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 3
Programele proprii de eficienta energetica, elaborate de agenţii economici şi de autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 199/2000 , cu modificãrile ulterioare, sunt transmise anual la Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei prin intermediul serviciilor teritoriale, pana la data de 1 mai.
ART. 4
Programele vizând integrarea în Uniunea Europeanã, programele comunitare şi convenţiile internaţionale la care România este semnatara, precum şi programele de cooperare bilaterala în domeniul eficientei energetice se transmit anual Agenţiei Romane pentru Conservarea Energiei pana la data de 1 mai, pentru a fi introduse în sinteza.
ART. 5
Pentru monitorizarea programelor proprii de eficienta energetica serviciile teritoriale ale Agenţiei Romane pentru Conservarea Energiei primesc din partea initiatorilor rapoarte semestriale privind stadiul de implementare a acestora.
ART. 6
Programele vizând integrarea în Uniunea Europeanã, programele comunitare şi convenţiile internaţionale la care România este semnatara, precum şi programele de cooperare bilaterala în domeniul eficientei energetice, conţinute în sinteza, sunt monitorizate prin rapoarte semestriale ale initiatorilor cãtre Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei.
ART. 7
La elaborarea proiectului anual de buget propriu Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei propune şi Lista acţiunilor de consultanţa gratuita în domeniul creşterii eficientei energetice, conform prevederilor <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 199/2000 , cu modificãrile ulterioare.

CAP. 2
Societãţi comerciale de management şi servicii energetice

ART. 8
(1) Societãţile comerciale de management şi servicii energetice sunt acele societãţi comerciale care au ca obiect de activitate managementul şi prestarea de servicii energetice, prin care se dezvolta, se creeazã şi se asigura finanţarea proiectelor destinate sa imbunatateasca eficienta energetica şi sa reducã costurile de întreţinere şi operare.
(2) Managementul şi prestarea de servicii energetice au la baza un contract pe o durata determinata, ce prevede garantarea realizãrii unor anumite performanţe energetice.
ART. 9
Prin contract de management şi prestãri de servicii energetice se înţelege un contract de furnizare de servicii şi management energetic, prin care plata cãtre furnizor este condiţionatã de obţinerea unor performanţe masurabile, specificate în contract.
ART. 10
Societãţile comerciale de management şi servicii energetice oferã urmãtoarele servicii:
a) proiectarea, dezvoltarea şi finanţarea proiectelor de eficienta energetica;
b) instalarea, operarea şi întreţinerea echipamentelor achiziţionate în cadrul proiectelor;
c) mãsurarea, monitorizarea şi verificarea economiilor de energie;
d) garantarea prin asumarea rãspunderii a îndeplinirii obiectivelor stabilite prin contractul de prestãri de servicii energetice.
ART. 11
(1) Structura minima necesarã a societãţii comerciale de management şi servicii energetice trebuie sa cuprindã compartimente cu personal calificat pentru urmãtoarele funcţii:
a) operare;
b) întreţinere;
c) mãsurare şi verificare;
d) management energetic;
e) management financiar.
(2) Serviciile de auditare, proiectare, procurare şi instalare de echipamente necesare pentru executarea contractului de prestãri de servicii energetice pot fi furnizate de cãtre societatea comercialã de management şi servicii energetice sau de cãtre subcontractori specializaţi ai acesteia.

CAP. 3
Stimulente fiscale şi financiare pentru activitãţi care duc la creşterea eficientei energetice

ART. 12
Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei evalueaza şi avizeazã proiectele de eficienta energetica pentru care se solicita stimulente fiscale şi financiare în condiţiile <>Legii nr. 199/2000 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 13
Beneficiarii proiectelor pentru care au fost acordate stimulente financiare sau fiscale au obligaţia de a urmãri pe o perioada determinata evoluţia indicatorilor de eficienta energetica realizaţi în urma implementarii proiectului şi de a raporta anual Agenţiei Romane pentru Conservarea Energiei performanţele energetice înregistrate.
ART. 14
Perioada şi modul de raportare a evoluţiei indicatorilor de eficienta energetica vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 15
Acordarea cofinanţãrii din Fondul special de dezvoltare a sistemului energetic se face în conformitate cu Instrucţiunile ministrului finanţelor şi ale ministrului industriei şi comerţului nr. 91.825/255.479/1999 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 16 iunie 1999, cu modificãrile ulterioare, pana la maximum 50% din valoarea proiectului.
ART. 16
Condiţiile de eligibilitate pentru proiectele de investiţii ce solicita stimulente financiare în condiţiile <>Legii nr. 199/2000 , cu modificãrile ulterioare, sunt urmãtoarele:
a) existenta studiului de fezabilitate, realizat conform conţinutului-cadru aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.013/873/2001 privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publica de servicii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340 din 27 iunie 2001;
b) existenta avizului Ministerului Finanţelor Publice, în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare;
c) conformitatea obiectivelor proiectului cu obiectivele Strategiei energetice naţionale;
d) existenta surselor proprii de finanţare ale beneficiarului proiectului de investiţii.
ART. 17
Condiţiile de eligibilitate, conform <>art. 19 alin. (4) din Legea nr. 199/2000 , cu modificãrile ulterioare, pentru societãţile comerciale de management şi servicii energetice, în vederea acordãrii reducerii de 50 % a impozitului pe profit pe o perioada de 5 ani, sunt urmãtoarele:
a) societatea comercialã are ca obiect unic de activitate managementul şi prestãrile de servicii energetice;
b) existenta contractului de management şi prestãri de servicii energetice definit la art. 9;
c) avizul Agenţiei Romane pentru Conservarea Energiei.
ART. 18
(1) Avizul Agenţiei Romane pentru Conservarea Energiei va fi eliberat în urma evaluãrii care sa confirme îndeplinirea indicatorilor de eficienta energetica ai proiectului, prevãzuţi în studiul de fezabilitate.
(2) Evaluarea se va face dupã finalizarea investiţiei, pentru o perioada de minimum 6 luni de la data punerii în funcţiune a investiţiei noi.
(3) Avizul Agenţiei Romane pentru Conservarea Energiei va constitui document justificativ pentru beneficiarii acestui stimulent fiscal.
ART. 19
Criteriile de eligibilitate a proiectelor pentru a beneficia de scutiri de la plata impozitului pe profit, potrivit <>art. 19 alin. (1) din Legea nr. 199/2000 , cu modificãrile ulterioare, sunt urmãtoarele:
a) calitatea de proiect de eficienta energetica, doveditã prin indicatorii tehnico-economici rezultaţi în urma implementarii proiectului, indicatori ce trebuie sa evidentieze atât reducerea consumurilor energetice specifice, cat şi utilizarea eficienta a cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale. În acest scop principalii indicatori calculati conform conţinutului-cadru aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.013/873/2001 vor fi completati cu date privind condiţiile financiare de realizare a obiectivului de investiţii: analiza cash-flow, rata interna de rentabilitate, valoarea neta actualizatã;
b) conformitatea proiectului cu obiectivele de eficienta energetica din Strategia energetica nationala.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016