Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 391 din 21 aprilie 2010  privind infiintarea Comitetului interministerial pentru combaterea muncii nedeclarate si a Grupului tehnic de lucru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 391 din 21 aprilie 2010 privind infiintarea Comitetului interministerial pentru combaterea muncii nedeclarate si a Grupului tehnic de lucru

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 30 aprilie 2010

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 12 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privindorganizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Comitetul interministerial pentru combaterea muncii nedeclarate, organism interinstituţional fãrã personalitate juridicã, denumit în continuare Comitetul interministerial.
(2) Comitetul interministerial este alcãtuit din câte 2 reprezentanţi, având rang de secretar de stat sau o funcţie asimilatã, din cadrul urmãtoarelor instituţii şi ministere ale administraţiei publice centrale:
a) Secretariatul General al Guvernului;
b) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
c) Ministerul Finanţelor Publice;
d) Ministerul Administraţiei şi Internelor;
e) Inspecţia Muncii;
f) Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti.
ART. 2
(1) Coordonarea şi secretariatul permanent al Comitetului interministerial se asigurã de Secretariatul General al Guvernului.
(2) Responsabilitãţile Comitetului interministerial sunt urmãtoarele:
a) coordoneazã ansamblul acţiunilor ce formeazã Mecanismul de monitorizare, prevenire, evaluare şi combatere a muncii nedeclarate;
b) iniţiazã, elaboreazã, supervizeazã şi aplicã toate mãsurile necesare în vederea asigurãrii unei bune funcţionãri a acestuia, prin acţiuni corective cu caracter periodic;
c) coordoneazã elaborarea Planului anual de acţiune privind monitorizarea, prevenirea, combaterea şi evaluarea muncii nedeclarate de cãtre Grupul tehnic de lucru, aprobat anual, şi urmãreşte procesul de avizare şi aprobare a acestuia şi, ulterior aprobãrii prin hotãrâre a Guvernului, coordoneazã aplicarea acestuia. Planul anual de acţiune privind monitorizarea, prevenirea, combaterea şi evaluarea muncii nedeclarate, elaborat de cãtre Grupul tehnic de lucru, se aprobã prin hotãrâre a Guvernului;
d) coordoneazã activitatea Grupului tehnic de lucru, organism cu caracter consultativ, de specialitate, pe aspecte tehnico-metodologice privind monitorizarea, prevenirea, evaluarea şi combaterea muncii nedeclarate;
e) coordoneazã elaborarea rapoartelor anuale de progres privind monitorizarea, prevenirea şi combaterea muncii nedeclarate de cãtre Grupul tehnic de lucru;
f) coordoneazã mecanismul de colectare a datelor şi informaţiilor privind munca nedeclaratã, acţiunile de monitorizare, prevenire, evaluare şi combatere a acesteia, progresele obţinute, precum şi eventualele obstacole întâlnite, din orice sursã disponibilã la nivel naţional. În acest sens, toate instituţiile statului cu atribuţiuni în domeniu au obligaţia de a furniza, la cererea Comitetului Interministerial şi în formatele stabilite de cãtre acesta, informaţiile şi datele solicitate;
g) asigurã cooperarea cu partenerii sociali în vederea bunei desfãşurãri a întregului ansamblu de acţiuni vizând reducerea dimensiunilor muncii nedeclarate, stabilind în acest scop o relaţie privilegiatã cu Consiliul Economic şi Social (CES); Comitetul interministerial va urmãri în acest scop întãrirea componentei parteneriale şi de dialog social, ca premisã esenţialã a succesului şi durabilitãţii ansamblului de mãsuri ce vor fi întreprinse în vederea reducerii dimensiunilor muncii nedeclarate în România;
h) asigurã coordonarea activitãţilor de cooperare internaţionalã şi înfrãţire instituţionalã în cadrul ansamblului activitãţilor legate de reducerea dimensiunilor muncii nedeclarate;
i) încurajeazã efortul naţional de cercetare în domeniu şi promoveazã iniţiative naţionale privind folosirea instrumentelor structurale şi de coeziune ale Uniunii Europene în sprijinul efortului naţional de reducere a dimensiunilor fenomenului muncii nedeclarate;
(3) Comitetul interministerial va coordona, folosind mijloace şi modalitãţi specifice, acţiunile în vederea asigurãrii vizibilitãţii efortului naţional privind reducerea dimensiunilor muncii nedeclarate şi diseminarea informaţiei relevante cãtre toţi actorii instituţionali implicaţi şi interesaţi, cãtre mediul academic, massmedia, mediul de afaceri, precum şi cãtre publicul larg.
(4) Comitetul interministerial se organizeazã şi funcţioneazã în baza unui regulament propriu de funcţionare, care va fi elaborat în termen de 30 de zile de la data constituirii.
ART. 3
(1) Se înfiinţeazã ca organism consultativ, cu caracter tehnic şi de specialitate, pe lângã Comitetul interministerial, Grupul tehnic de lucru pe problematica prevenirii, monitorizãrii, evaluãrii şi combaterii muncii nedeclarate.
(2) Grupul tehnic de lucru este un organism consultativ de specialitate, al cãrui rol este acela de a furniza suport tehnic şi metodologic în toate acţiunile Comitetului interministerial, precum şi în diferitele acţiuni întreprinse de cãtre alte instituţii, având atribuţiuni pe linia prevenirii, monitorizãrii, evaluãrii şi combaterii muncii nedeclarate.
(3) Grupul tehnic de lucru este compus din reprezentanţii desemnaţi de cãtre urmãtoarele organisme:
a) Secretariatul General al Guvernului;
b) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale (asigurând şi reprezentarea Casei Naţionale de Pensii şi Asigurãri Sociale şi Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, precum şi a altor structuri cu atribuţii specifice, dupã caz);
c) Inspecţia Muncii;
d) Ministerul Finanţelor Publice (asigurând şi reprezentarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi a altor structuri cu atribuţii specifice, dupã caz);
e) Garda Financiarã;
f) Inspectoratul General al Poliţiei Române;
g) Oficiul Român pentru Imigrãri;
h) Institutul Naţional de Statisticã;
i) Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti;
j) reprezentanţi ai partenerilor sociali (prin desemnarea unui reprezentat de cãtre organizaţiile patronale şi, respectiv, cele sindicale reprezentative);
k) reprezentant al societãţii civile.
(4) Grupul tehnic de lucru supravegheazã tehnic şi metodologic iniţiativele naţionale desfãşurate sub egida Comitetului interministerial referitoare la dezvoltarea de metode şi tehnici de evaluare a dimensiunilor fenomenului muncii nedeclarate şi progreselor înregistrate în combaterea acesteia. Acesta elaboreazã rapoartele anuale de progres privind monitorizarea, prevenirea şi combaterea muncii nedeclarate.
(5) Grupul tehnic de lucru raporteazã atât pe o bazã regulatã, cât şi ori de câte ori este necesar progresele şi eventualele disfuncţionalitãţi în acţiunea de prevenire, monitorizare, evaluare şi combatere a muncii nedeclarate Comitetului interministerial.
(6) Grupul tehnic de lucru vegheazã la prevenirea şi eliminarea suprapunerilor în activitatea diferitelor instituţii implicate în acţiunile de prevenire, monitorizare, evaluare şi combatere a muncii nedeclarate şi informeazã în acest sens Comitetul interministerial.
(7) Grupul tehnic de lucru analizeazã din punct de vedere tehnic şi metodologic iniţiativele Comitetului interministerial şi ale altor instituţii cu atribuţiuni pe linia prevenirii, monitorizãrii, evaluãrii şi combaterii muncii nedeclarate, în vederea realizãrii unei analize ex-ante a impactului acestora. Ulterior intrãrii în vigoare a acestora, Grupul tehnic de lucru poate face sugestii de acţiuni corective cãtre Comitetul interministerial. Comitetul interministerial se consultã pe aspecte tehnice şi metodologice cu Grupul tehnic de lucru.
(8) Grupul tehnic de lucru se întruneşte ori de câte ori se considerã necesar de cãtre Comitetul interministerial, dar cel puţin o datã pe trimestru. Fiecare întâlnire este urmatã de un raport cu caracter de îndrumare tehnico-metodologicã.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 21 aprilie 2010.
Nr. 391.


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016