Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 387 din 18 mai 1999  privind organizarea si functionarea Agentiei de Valorificare a Activelor Bancare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 387 din 18 mai 1999 privind organizarea si functionarea Agentiei de Valorificare a Activelor Bancare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 224 din 20 mai 1999

    În temeiul prevederilor art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare privatizării băncilor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 12 alin. (1)-(3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    (1) Agenţia de Valorificare a Activelor Bancare, denumită în continuare agenţie, se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea directă a primului-ministru.
    (2) Agenţia îşi va înceta activitatea după 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (3) Durata activităţii agenţiei va putea fi prelungită o singură dată, prin hotărâre a Guvernului, pentru motive temeinice, pentru o perioadă de cel mult 2 ani.
    ART. 2
    (1) Sediul agenţiei este în municipiul Bucureşti, str. C.A. Rosetti nr. 21, sectorul 1.
    (2) În scopul asigurării sediului prevăzut la alin. (1), se aproba transmiterea, fără plata, a imobilului, proprietate publica a statului, situat în municipiul Bucureşti, str. C.A. Rosetti nr. 21, sectorul 1, identificat conform anexei nr. 1, din administrarea Fondului Proprietăţii de Stat în administrarea agenţiei.
    (3) Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit alin. (2) se face pe bază de protocol încheiat între părţile interesate, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (4) Agenţia nu va schimba destinaţia actuală a imobilului în perioada în care acesta se află în administrarea sa.
    ART. 3
    Agenţia are rolul de a valorifica activele bancare neperformante de la băncile la care statul este acţionar majoritar, deţinând cel puţin 50% plus 1 din acţiuni, în vederea pregătirii acestora pentru începerea procedurilor de privatizare.
    ART. 4
    (1) În vederea îndeplinirii rolului sau, agenţia are următoarele atribuţii principale:
    a) preia, cu plată, de la băncile la care statul este acţionar majoritar, active bancare din categoria celor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/1998, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul valorificării lor. Preluarea se face la valoarea netă, stabilită prin contract;
    b) valorifică activele bancare prin:
    - iniţierea şi/sau finalizarea, după caz, a procedurilor de executare silită;
    - licitaţii publice sau alte proceduri prevăzute de lege;
    - mecanisme şi operaţiuni legal reglementate, specifice pieţei de capital.
    (2) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii care îi revin prin acte normative.
    ART. 5
    (1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu personalul agenţiei este îndreptăţit sa solicite documente, informaţii şi date referitoare la aspectele care fac obiectul activităţii acesteia.
    (2) Persoanele juridice şi persoanele fizice rezidente sunt obligate să furnizeze, la cererea scrisă a agenţiei, toate informaţiile care pot facilita recuperarea activelor bancare neperformante de la debitorii cedaţi acesteia.
    (3) Prin derogare de la dispoziţiile art. 37 alin. 1 din Legea bancară nr. 58/1998, băncile sunt obligate să furnizeze, la cererea scrisă a agenţiei, toate informaţiile referitoare la cuantumul disponibilităţilor băneşti, precum şi al oricăror alte active deţinute la aceste bănci de către debitorii cedaţi agenţiei.
    (4) Informaţiile obţinute în temeiul alin. (1), (2) şi (3) constituie secret profesional pentru salariaţii agenţiei.
    ART. 6
    (1) Finanţarea agenţiei este asigurată prin alocaţii de la bugetul de stat.
    (2) Finanţarea cheltuielilor de funcţionare şi de operare se asigură, în completare, şi din următoarele surse:
    a) credite pe termen scurt, mediu sau lung, cu garanţia statului, contractate de agenţie pe piaţa internă sau externă;
    b) comisioane aferente serviciilor de consultanţa prestate de agenţie pe baza de contract;
    c) alte surse prevăzute de lege.
    (3) Sumele rezultate din valorificarea activelor bancare preluate de agenţie au ca destinaţie restituirea creditelor contractate conform alin. (2) lit. a) şi plata dobânzilor, a comisioanelor aferente acestora, precum şi acoperirea cheltuielilor de administrare şi valorificare a activelor bancare preluate, iar diferenţa se virează la bugetul de stat.
    ART. 7
    (1) Structura organizatorică a agenţiei este prevăzută în anexa nr. 2.
    (2) Statul de funcţii şi numărul maxim de posturi al agenţiei se aprobă prin decizie a primului-ministru.
    (3) În structura organizatorică a agenţiei pot funcţiona direcţii, servicii şi birouri.
    (4) În cadrul agenţiei, prin ordin al secretarului de stat, se pot organiza, după caz, servicii, birouri şi colective temporare de lucru.
    (5) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu al agenţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia.
    (6) Regulamentul de organizare şi funcţionare a agenţiei va fi elaborat de conducerea acesteia în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi va fi aprobat prin decizie a primului-ministru.
    ART. 8
    (1) Agenţia este condusă de un secretar de stat.
    (2) Secretarul de stat al agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite.
    (3) Secretarul de stat este numit prin decizie a primului ministru.
    ART. 9
    (1) Secretarul de stat al agenţiei are următoarele atribuţii principale:
    a) reprezintă agenţia în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii, cu persoanele juridice şi fizice, române şi străine, precum şi în faţa instanţelor judecătoreşti şi arbitrale;
    b) dispune măsuri pentru executarea dispoziţiilor legale, precum şi a altor reglementări privind agenţia;
    c) numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul agenţiei;
    d) prezintă primului-ministru, pana la data de 30 iunie a anului următor, raportul anual de activitate a agenţiei;
    e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.
    (2) Atribuţiile personalului agenţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia.
    (3) In exercitarea atribuţiilor care ii revin secretarul de stat emite ordine şi instrucţiuni.
    ART. 10
    (1) Secretarul de stat şi salariaţii agenţiei nu pot fi membri ai unui partid politic şi nu pot desfăşura activităţi politice în perioada în care sunt angajaţi ai agenţiei.
    (2) Salariaţilor agenţiei li se interzice să reprezinte, direct sau indirect, vreun interes financiar, comercial sau de alta natura, care i-ar pune într-o poziţie în care interesul lor personal ar intra în conflict cu obligaţiile şi îndatoririle lor fata de agenţie.
    (3) Salariaţii agenţiei şi membrii Comitetului de coordonare a restructurării au obligaţia de a păstra secretul profesional, fiind interzisă folosirea sau dezvaluirea, în timpul activităţii şi după o perioada de 5 ani de la încetarea acesteia, de date sau fapte care, devenite publice, ar dăuna intereselor agenţiei sau ale băncilor cărora li se aplică dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare privatizării băncilor, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 11
    Salarizarea personalului agenţiei se face prin lege specială.
    ART. 12
    Se autorizează Ministerul Finanţelor sa introducă în Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr. 36/1999 modificările care decurg din înfiinţarea agenţiei.
    ART. 13
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

               PRIM-MINISTRU
                RADU VASILE

                    Contrasemnează:
                    ---------------
                   Ministru de stat,
                  ministrul justiţiei,
                    Valeriu Stoica

                 Ministrul finanţelor,
                 Decebal Traian Remeş

                 Ministrul lucrărilor
                 publice şi amenajării
                     teritoriului,
                    Nicolae Noica

               Preşedintele Consiliului
             de administraţie al Fondului
                Proprietăţii de Stat,
                      Radu Sârbu

                Agenţia de Valorificare
                  a Activelor Bancare
                     Ovidiu Grecea,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 18 mai 1999.
    Nr. 387.


    ANEXA 1


                    DATELE DE IDENTIFICARE
    a imobilului care se transmite, fără plată, din administrarea
       Fondului Proprietăţii de Stat în administrarea Agenţiei
             de Valorificare a Activelor Bancare

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                Persoana juridică Persoana
                de la care se juridică la care Caracteristicile
   Adresa transmite se transmite tehnice
 imobilului imobilul imobilul ale imobilului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Bucureşti, Fondul Agenţia de Imobilul se compune din 3
 str. C.A. Proprietăţii Valorificare corpuri, cu un număr de 67
 Rosetti nr. de Stat a Activelor camere.
 21, sectorul 1 Bancare * Corpul de clădire A + B
                                                     = 54 de camere (13 camere
                                                     la demisol, 11 camere la
                                                     parter, 13 camere la
                                                     etajul 1, 13 camere la
                                                     etajul 2 şi 4 camere la
                                                     etajul 3).
                                                     * Corpul de clădire C = 10
                                                     camere (5 camere la
                                                     parter şi 5 camere la
                                                     etajul 1).
                                                     * Corpul de clădire poartă
                                                     = 3 camere (sală parter,
                                                     sală de aşteptare, birou
                                                     de informaţii)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 2

                          STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
              a Agenţiei de Valorificare a Activelor Bancare

                            ┌──────────────────┐
                            │ SECRETAR DE STAT │
                            └──────────┬───────┘
                                       │ ┌────────────┐
             ┌─────────┐ ├─────────────┤ Consilieri │
             │ Cabinet ├───────────────┤ └────────────┘
             └─────────┘ │
                ┌──────────────────────┼──────────────────┐
                │ │ │
       ┌────────┴─────────┐ │ ┌────────┴─────────┐
       │ DIRECTOR GENERAL │ │ │ DIRECTOR GENERAL │
       └─────────┬────────┘ │ └─────────┬────────┘
                 │ │ │ ┌──────────┐
 ┌───────────┐ │ │ ├────────┤Consilier │
 │ Consilier ├───┤ │ │ └──────────┘
 └───────────┘ │ │ │
                 │ │ │
          ┌──────┴───┐ │ ┌───┴────────┐
          │ │ │ │ │
  ┌───────┴──┐ ┌─────┴───────┐ ┌─────┴─────┐ ┌──────┴────┐ ┌─────┴──────┐
  │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ │ │ Direcţia │ │ Direcţia │
  │ preluare │ │ informatică,│ │ Direcţia │ │ financiar-│ │valorificare│
  │ active │ │ resurse │ │ juridică │ │ contabili-│ │ active │
  │ bancare │ │ umane şi │ │ │ │ tate │ │ bancare │
  │ │ │administrativ│ │ │ │ │ │ │
  └──────────┘ └─────────────┘ └───────────┘ └───────────┘ └────────────┘


                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016