Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 386 din 18 martie 2004  privind organizarea si functionarea Oficiului National de Servicii pentru Biblioteci    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 386 din 18 martie 2004 privind organizarea si functionarea Oficiului National de Servicii pentru Biblioteci

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 279 din 30 martie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 43 alin. (3) din Legea bibliotecilor nr. 334/2002 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul Naţional de Servicii pentru Biblioteci, denumit în continuare Oficiul, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie de drept public cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Oficiul are sediul în imobilul situat în municipiul Bucureşti, bd. Mihail Kogãlniceanu nr. 11, sectorul 5, aflat în proprietatea privatã a statului şi în administrarea Regiei Autonome a Distribuţiei şi Exploatãrii Filmelor "RomâniaFilm".
(3) Oficiul va prelua imobilul prevãzut la alin. (2) prin contract de comodat, încheiat cu Regia Autonomã a Distribuţiei şi Exploatãrii Filmelor "România-Film", în condiţiile legii.
ART. 2
(1) Oficiul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) oferã produse şi servicii specifice bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, indiferent de tipologia şi profilul acestora, de dimensiunea, structura şi conţinutul colecţiilor, de instituţiile cãrora le sunt subordonate, de gradul de acces, de profilul utilizatorilor şi de unitatea administrativteritorialã în care funcţioneazã;
b) sprijinã procesul de dezvoltare, completare şi actualizare a colecţiilor de bibliotecã, dotarea bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci cu mobilier, echipamente tehnice şi electronice, IT, materiale şi formulare specifice activitãţii curente a acestor instituţii;
c) colaboreazã cu instituţii de specialitate din ţarã şi din strãinãtate.
(2) Oficiul îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 3
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Oficiul desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) achiziţioneazã cãrţi, publicaţii seriale, alte tipuri de documente, pe care le furnizeazã bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, în funcţie de profilul, necesitãţile şi opţiunile formulate de acestea;
b) proiecteazã şi produce mobilier de bibliotecã sau achiziţioneazã mobilier de bibliotecã de la alţi producãtori, pe care îl furnizeazã bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci;
c) organizeazã cursuri de pregãtire, perfecţionare şi informare a personalului bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, în domeniul specific;
d) organizeazã colocvii, elaboreazã studii, iniţiazã şi deruleazã proiecte în funcţie de profilul, necesitãţile şi opţiunile formulate de bibliotecile din sistemul naţional de biblioteci, în domeniul specific;
e) organizeazã, la sediul sãu, cursuri, demonstraţii şi aplicaţii privind utilizarea echipamentelor tehnice, electronice şi IT în domeniul specific;
f) editeazã formularele specifice activitãţii curente a bibliotecilor, pe care le furnizeazã bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci;
g) elaboreazã, gestioneazã şi actualizeazã cataloagele bibliografice;
h) dezvoltã, la cererea bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, proiecte de consultanţã, de evaluare şi elaborare a conceptelor şi strategiilor specifice domeniului;
i) acordã asistenţã şi îndrumare metodologicã de profil, în condiţiile legii;
j) desfãşoarã activitãţi de împrumut interbibliotecar, la nivel naţional şi internaţional;
k) informeazã bibliotecile din sistemul naţional de biblioteci asupra producţiei editoriale curente din România şi din strãinãtate;
l) editeazã propriile publicaţii informative, destinate promovãrii produselor şi serviciilor oferite;
m) achiziţioneazã echipamente electronice şi IT, pe care le furnizeazã bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci;
n) achiziţioneazã materiale şi echipamente tehnice, pe care le furnizeazã bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci.
(2) Oficiul desfãşoarã orice alte activitãţi prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã a Oficiului, atribuţiile şi modul de funcţionare a compartimentelor din aparatul propriu, precum şi relaţiile funcţionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Numãrul maxim de posturi al Oficiului este de 30.
(3) Personalul care funcţioneazã în cadrul Oficiului este angajat cu contract individual de muncã.
(4) Salarizarea personalului Oficiului se realizeazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 5
În cadrul Oficiului, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetãri în domeniul specific.
ART. 6
(1) Oficiul este condus de un director numit prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, potrivit legii.
(2) Directorul Oficiului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintã în raporturile cu autoritãţile publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate.
(3) Directorul Oficiului este ordonator terţiar de credite.
(4) Directorul Oficiului numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale directorul Oficiului emite decizii.
ART. 7
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale Oficiului se finanţeazã în primii 2 ani de funcţionare prin subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii, dupã care se va finanţa exclusiv din venituri proprii.
(2) Veniturile proprii se realizeazã din:
a) perceperea tarifelor pentru produsele şi serviciile oferite bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci;
b) perceperea tarifelor pentru organizarea cursurilor de pregãtire, perfecţionare şi informare a personalului bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, în domeniul specific;
c) organizarea de colocvii, elaborarea de studii, iniţierea şi derularea de proiecte, precum şi din exploatarea unor bunuri aflate în administrare;
d) donaţii şi sponsorizãri;
e) alte activitãţi specifice realizate de Oficiu, potrivit legii.
ART. 8
Oficiul are dreptul, pentru îndeplinirea activitãţilor specifice, la un autoturism, cu un consum lunar de maximum 200 litri, şi la douã autoutilitare, cu un consum lunar de maximum 400 litri pentru fiecare.
ART. 9
Nota de la capitolul II "Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat" din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 742/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 493 din 8 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NOTĂ: Unitãţile menţionate la nr. crt. 5-42 1 pot utiliza un numãr maxim de 6.065 de posturi."

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
----------------
p. Ministrul culturii şi cultelor,
Laurenţiu Tãnase,
secretar de stat

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 18 martie 2004.
Nr. 386.

--------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016