Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 381 din 31 martie 2008  privind modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 462/2006 pentru aprobarea programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 381 din 31 martie 2008 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 462/2006 pentru aprobarea programului "Termoficare 2006-2009 calitate si eficienta" si infiintarea Unitatii de management al proiectului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 345 din 5 mai 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006 pentru aprobarea programului "Termoficare 2006-2009 calitate şi eficienţã" şi înfiinţarea Unitãţii de management al proiectului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 378 din 3 mai 2006, se modificã şi completeazã dupã cum urmeazã:
1. În titlu şi în tot cuprinsul <>Hotãrârii Guvernului nr. 462/2006 , denumirea programului "Termoficare 2006-2009 calitate şi eficienţã" se înlocuieşte cu denumirea "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort".
2. La articolul 1, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Programul «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort» cuprinde douã componente:
a) reabilitarea sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã;
b) reabilitarea termicã a clãdirilor."
3. La articolul 2, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Pentru punerea în aplicare a programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort», componenta prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. a), se înfiinţeazã Unitatea de management al programului, denumitã în continuare UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã."
4. În tot cuprinsul <>Hotãrârii Guvernului nr. 462/2006 , sintagma "UMP - Termoficare 2006-2009 calitate şi eficienţã" se înlocuieşte cu sintagma "UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã".
5. Dupã articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 2^1. - (1) Pentru punerea în aplicare a programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort», componenta prevãzutã la art. 1 alin. 2) lit. b), se înfiinţeazã Unitatea de management al programului, denumitã în continuare UMP - Termoficare 2006-2015 confort.
(2) UMP - Termoficare 2006-2015 confort se constituie în cadrul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor şi este finanţatã din bugetul acestui minister.
(3) Regulamentul de funcţionare al UMP - Termoficare 2006-2015 confort prevede structura organizatoricã a UMP - Termoficare 2006-2015 confort."
6. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Programul «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort» este coordonat de o comisie interministerialã, organizatã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, în coordonarea Consiliului interministerial pentru probleme economice, politici fiscale şi comerciale, piaţa internã, competitivitate, mediul de afaceri.
(2) Comisia interministerialã de coordonare a programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort» este formatã din preşedinte şi 4 membri, cu funcţie de secretar de stat, din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţei şi al Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile.
(3) Ministrul internelor şi reformei administrative îndeplineşte funcţia de preşedinte al Comisiei interministeriale de coordonare a programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort.»"
7. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Regulamentele privind aplicarea programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort» se elaboreazã, pe cele douã componente, de unitãţile de management al programului prevãzute la art. 2 alin. (1) şi la art. 2^1 alin. (1), se avizeazã de Comisia interministerialã de coordonare a programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort» şi se aprobã prin ordine ale miniştrilor de resort.
(2) Regulamentele privind aplicarea programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort» prevãzute la alin. (1) se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
8. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Cheltuielile eligibile ale proiectelor depuse în cadrul programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort», pentru componenta prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. a), sunt cofinanţate în proporţie de maximum 70% din fonduri provenite de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative; criteriile dupã care se stabilesc procentele de cofinanţare a proiectelor sunt prevãzute în Regulamentul privind aplicarea programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort».
(2) Beneficiarii programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort», pentru componenta prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. a), sunt autoritãţile administraţiei publice locale care deţin în proprietate sisteme centralizate de alimentare cu energie termicã.
(3) Beneficiarii prevãzuţi la alin. (2) au obligaţia sã prevadã în bugetul propriu diferenţa dintre suma primitã de la bugetul de stat şi valoarea totalã a proiectului.
(4) Cheltuielile eligibile ale proiectelor depuse în cadrul programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort», pentru componenta prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. b), sunt cofinanţate din fonduri provenite de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor.
(5) Beneficiarii programului «Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort», pentru componenta prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. b), sunt asociaţiile de proprietari din blocurile de locuinţe - condominii racordate la sistemul centralizat de încãlzire."
9. Articolul 7 se abrogã.
10. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.
ART. II
Regulamentul de funcţionare al UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã se aprobã prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. III
Regulamentul de funcţionare al UMP - Termoficare 2006-2015 confort se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. IV
<>Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006 pentru aprobarea programului "Termoficare 2006-2009 calitate şi eficienţã" şi înfiinţarea Unitãţii de management al proiectului va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 31 martie 2008.
Nr. 381.

ANEXĂ
-----
(Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006 )
--------------------------------------------------

PROGRAMUL
"Termoficare 2006 - 2015 cãldurã şi confort"

I. Strategia energeticã a României pentru perioada 2007-2020, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.069/2007 , prevede pentru energia termicã urmãtoarele obiective pe termen scurt:
1. stabilirea potenţialului de cogenerare şi trigenerare - industrial, pentru încãlzire, agricol (consum termic şi de frig);
2. creşterea eficienţei sistemelor de încãlzire centralizatã şi menţinerea pe aceastã bazã a consumului urban de energie termicã;
3. identificarea tuturor resurselor energetice şi primare locale din arealul de cogenerare:
a) resurse energetice primare fosile;
b) resurse energetice regenerabile;
4. elaborarea strategiilor locale pentru implementarea (dezvoltarea) cogenerãrii în localitãţile sau zonele identificate ca având un potenţial de cogenerare;
5. elaborarea studiilor de fezabilitate pentru promovarea celor mai eficiente soluţii de producere a energiei electrice şi termice în cogenerare şi pentru exploatarea întregului potenţial de resurse regenerabile.
Strategia naţionalã privind alimentarea cu energie termicã a localitãţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate evalueazã necesarul de investiţii pânã în anul 2015, pentru sistemele centralizate de încãlzire urbanã, la circa 340 milioane euro/an (total, circa 2,72 miliarde euro).
Conceptul dezvoltãrii durabile în domeniul alimentãrii cu energie termicã a localitãţilor presupune aplicarea unor soluţii tehnice performante capabile sã asigure, pe de o parte, condiţii normale de viaţã şi de muncã comunitãţilor locale şi satisfacerea nevoilor sociale ale acestora în condiţii de rentabilitate economicã şi eficienţã energeticã şi, pe de altã parte, conservarea resurselor primare, protecţia şi conservarea mediului, fãrã a afecta echilibrul ecosferei şi accesul generaţiilor viitoare la resursele energetice primare.
Scopul programului de investiţii "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" este reprezentat de eficientizarea sistemelor centralizate de alimentare cu energie termicã, având ca obiectiv final reducerea consumului de resurse energetice primare pentru producerea energiei termice cu cel puţin 1 mil. Gcal/an faţã de consumul de resurse energetice primare consumat în anul 2004.
II. Programul finanţeazã investiţiile realizate în:
a) reabilitarea sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã:
1. unitatea/unitãţile de producţie a agentului termic;
2. reţeaua de transport al agentului termic primar (apã fierbinte);
3. punctele de termoficare sau modulele termice la nivel de imobil, acolo unde se justificã economic;
4. reţeaua de distribuţie a apei calde şi a agentului termic de încãlzire;
b) reabilitarea termicã a clãdirilor:
1. reţeaua interioarã de alimentare a imobilului cu apã caldã şi cu agent termic de încãlzire;
2. contorizarea individualã împreunã cu robinetele termostatice;
3. reabilitarea termicã a anvelopei clãdirilor, respectiv a faţadelor, teraselor şi a tâmplãriei exterioare.
Pentru componenta b) "Reabilitarea termicã a clãdirilor", pct. 1, 2 şi 3, finanţarea, mãsurile şi etapele de derulare ale programului se vor efectua în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea mãsurilor speciale pentru reabilitarea termicã a unor blocuri de locuinţe - condominii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Pentru componenta b) pct. 1 "Reţeaua interioarã de alimentare a imobilului cu apã caldã şi cu agent termic de încãlzire", în cazul în care asociaţia de proprietari împreunã cu autoritatea localã şi/sau cu furnizorul de serviciu decid schimbarea sistemului de distribuţie interioarã pentru încãlzire şi apã caldã de consum din distribuţie verticalã în distribuţie orizontalã, cheltuielile aferente se vor suporta de autoritatea localã şi/sau de furnizorul de serviciu.
Mãsurile principale pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cuprind urmãtoarele:
- izolarea termicã a pereţilor exteriori, a terasei, planşeului peste subsol, realizarea şarpantelor şi acoperişurilor ori repararea sau înlocuirea acestora, înlocuirea sau dublarea ferestrelor şi uşilor exterioare, repararea, consolidarea şi zugrãvirea pereţilor exteriori şi altor elemente structurale şi nestructurale care constituie anvelopa clãdirilor.
- intervenţii la conductele şi armãturile cu pierderi din subsolul/canalul termic aflat în proprietatea indivizã a asociaţiei de proprietari.
III. Sistemul centralizat de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice trebuie sã respecte urmãtoarele condiţii obligatorii:
a) necesarul de energie termicã se va asigura astfel:
1. vârful curbei de consum - prin echipamente producãtoare de agent termic de vârf;
2. consumul din perioada asigurãrii încãlzirii urbane - prin instalaţie în cogenerare, cu o capacitate care sã poatã prelua variaţii de consum termic de +/- 10% din capacitatea nominalã;
3. consumul aferent asigurãrii apei calde menajere - prin instalaţie în cogenerare, cu o capacitate care sã poatã prelua variaţii de consum termic de +/- 10% din capacitatea nominalã;
b) capacitatea de producţie a unitãţii de producţie a agentului termic va fi proiectatã pentru consumul actual şi cel previzionat;
c) randamentul energetic anual al unitãţii de producţie de agent termic (energie termicã + energie electricã evacuatã pentru valorificare)/resurse energetice primare consumate pentru obţinerea energiei termice şi electrice trebuie sã fie de cel puţin 80%; excepţie pot face doar unitãţile de producţie care utilizeazã biomasa ca resursã energeticã primarã, unde randamentul energetic total trebuie sã fie de cel puţin 70%;
d) reducerea pierderilor tehnologice în reţelele de transport al agentului termic primar şi de distribuţie la valori sub 15%;
e) creşterea eficienţei energetice a punctelor termice;
f) utilizarea modulelor termice la nivel de imobil, acolo unde se justificã economic;
g) contorizarea la nivel de imobil şi la nivel de puncte termice;
h) reducerea pierderilor de energie termicã şi apã din reţelele interioare ale imobilelor;
i) contorizarea individualã şi montarea robinetelor termostatice la consumatorii finali;
j) introducerea sistemelor de automatizare şi dispecerizare, astfel încât sã poatã fi asigurate monitorizarea şi controlul permanent al funcţionãrii instalaţiilor în parametrii optimi, de la producere pânã la utilizator.
IV. În vederea evaluãrii situaţiei şi identificãrii soluţiei tehnico-economice optime a sistemului de asigurare a energiei termice, fiecare autoritate a administraţiei publice locale elaboreazã Strategia de alimentare cu energie termicã, aprobatã prin hotãrâre a consiliului local/judeţean, precum şi studii de fezabilitate necesare investiţiilor.
La elaborarea strategiilor de alimentare cu energie termicã se au în vedere şi urmãtoarele considerente privind resursele regenerabile şi protecţia mediului:
- utilizarea tuturor tipurilor de resurse de energie, cum ar fi: biomasa, deşeurile biodegradabile, incinerarea şi coincinerarea deşeurilor;
- reducerea poluãrii, cu posibilitatea controlului reducerii noxelor/emisiilor, eliminarea depozitãrii lichide a zgurii şi cenuşii rezultate din arderea cãrbunilor şi reducerea suprafeţelor de depozitare a deşeurilor rezultate prin arderea combustibililor fosili (cãrbune), prin utilizarea celor mai bune tehnici disponibile (BAT) pentru producerea energiei;
- potenţialul energetic rezultat din proiectele de extragere a biogazului care rezultã din depozitele municipale existente.
Prin Strategia de alimentare cu energie termicã se stabilesc urmãtoarele: consumul real de energie termicã, necesarul de surse de producere, cu stabilirea investiţiilor noi ce trebuie fãcute pentru consumul în bandã, soluţii pentru acoperirea restului de consum, menţinerea instalaţiilor existente şi lucrãrile ce se vor efectua pentru încadrarea în normele de mediu, precum şi retragerea instalaţiilor din exploatare şi casarea acestora.
Strategiile locale de alimentare cu energie termicã vor ţine cont de obiectivele şi mãsurile Planului naţional de dezvoltare 2007-2013, ale programelor operaţionale sectoriale relevante şi ale Programului operaţional regional.
În baza strategiilor de alimentare cu energie termicã, consiliile locale vor aproba prin hotãrâre definirea sistemului centralizat de producţie şi distribuţie de energie termicã şi a zonelor unde se asigurã exclusiv serviciul de termoficare, având în vedere aplicarea treptatã a principiului "o clãdire - un singur sistem de asigurare cu energie termicã".
Consiliile locale, pe baza principiului autonomiei locale, pot decide asupra soluţiei de investiţie atât în cazul reabilitãrii termice a clãdirilor, cât şi în cazul sistemului centralizat de producţie şi distribuţie de energie termicã, care poate fi: participarea la programul "Termoficare 2006 - 2015 cãldurã şi confort", parteneriat public privat sau alte forme de investiţii.
Ministerul Economiei şi Finanţelor va realiza, prin planurile sectoriale, Strategia privind asigurarea resurselor energetice primare disponibile regional, în paralel cu strategiile de alimentare cu energie termicã.
Soluţiile propuse în strategii trebuie:
- sã respecte legislaţia de mediu;
- sã se încadreze în Strategia energeticã a României pentru perioada 2007-2020;
- sã fie eficiente energetic şi economic;
- sã permitã administrarea în condiţii de autonomie localã.
V. Condiţii de eligibilitate ale programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", componenta "Reabilitarea sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã":
1. beneficiarii sunt autoritãţi ale administraţiei publice locale care au în proprietate sisteme centralizate de alimentare cu energie termicã;
2. se finanţeazã lucrãri de reabilitare şi modernizare a sistemelor centralizate de alimentare cu energie termicã, prevãzute la pct. II lit. a) pct. 1-4;
3. beneficiarii trebuie sã facã dovada contribuţiei proprii la costurile totale ale proiectului;
4. din proiect sã rezulte cã prin investiţiile realizate sistemul de alimentare cu energie termicã atinge condiţiile tehnice prevãzute la pct. III;
5. proiectele sã aibã la bazã strategiile de alimentare cu energie termicã, elaborate conform pct. IV;
6. proiectele se implementeazã în perioada 2008-2015.
VI. Pentru componenta "Reabilitarea sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã", proiectele se depun, în vederea analizei şi evaluãrii, la sediul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, însoţite de:
● copie de pe hotãrârea consiliului local de aprobare a Strategiei de alimentare cu energie termicã şi de aprobare a proiectului depus;
● copie de pe Strategia de alimentare cu energie termicã;
● avizul tehnic acordat de autoritãţile de reglementare competente în domeniu - ANRSC sau, dupã caz, ANRE;
● copie de pe Programul achiziţiilor - execuţie lucrãri pe anul în care se depune proiectul, aprobat de consiliul local.
VII. Pentru componenta "Reabilitarea termicã a clãdirilor", beneficiari sunt asociaţiile de proprietari din blocurile de locuinţe - condominii racordate la sistemul centralizat de încãlzire. Astfel, solicitanţii depun cereri în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 174/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
VIII. UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã, precum şi UMP - Termoficare 2006-2015 confort verificã conformitatea şi eligibilitatea proiectelor depuse în vederea finanţãrii, pe cele douã componente specifice. Acestea pot sã cearã documente, date şi informaţii suplimentare, în situaţia în care documentaţia este incompletã.
Dupã ce se constatã îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate şi conformitate, UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã, dupã caz, UMP - Termoficare 2006-2015 confort întocmeşte un raport-sintezã de aprobare sau respingere a finanţãrii, care este supus analizei Comisiei interministeriale de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort". Pentru proiectele depuse în cadrul componentei "Reabilitarea sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã", referatul este însoţit de avizul tehnic al autoritãţilor de reglementare competente.
Acordarea fondurilor de la bugetul de stat se realizeazã prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, respectiv prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, în baza aprobãrii proiectelor de cãtre Comisia interministerialã de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort".
IX. Pentru componenta "Reabilitarea sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã", finanţarea programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" se realizeazã pe o perioadã de 8 ani, iar fondurile alocate de la bugetul de stat, în sumã totalã de 2.120 milioane lei, se eşaloneazã pe perioada realizãrii programului în tranşe anuale, astfel:
- în anul 2008 - 265 milioane lei;
- în anul 2009 - 265 milioane lei;
- în anul 2010 - 265 milioane lei;
- în anul 2011 - 265 milioane lei;
- în anul 2012 - 265 milioane lei;
- în anul 2013 - 265 milioane lei;
- în anul 2014 - 265 milioane lei;
- în anul 2015 - 265 milioane lei.
Pentru componenta "Reabilitarea termicã a clãdirilor", finanţarea se va face în conformitate cu prevederile <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 174/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Pentru componenta "Reabilitarea termicã a clãdirilor", finanţarea programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" se realizeazã pe o perioadã de 8 ani, iar fondurile alocate de la bugetul de stat, în sumã totalã de 200 milioane lei, se eşaloneazã pe perioada realizãrii programului în tranşe anuale, astfel:
în anul 2008 - 25 milioane lei;
în anul 2009 - 25 milioane lei;
în anul 2010 - 25 milioane lei;
în anul 2011 - 25 milioane lei;
în anul 2012 - 25 milioane lei;
în anul 2013 - 25 milioane lei;
în anul 2014 - 25 milioane lei;
în anul 2015 - 25 milioane lei.
UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã şi UMP - Termoficare 2006-2015 confort vor elabora în termen de 60 de zile de la înfiinţare regulamentele privind aplicarea programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", care vor cuprinde "Ghidul pentru accesarea fondurilor destinate realizãrii programului". Prin ghiduri se va realiza corelarea dintre cele douã componente, astfel încât sã se cofinanţeze reabilitarea termicã a blocurilor de locuinţe-condominii racordate la sistemele centralizate de încãlzire.
Consiliile locale vor îndeplini obligaţiile ce le revin în realizarea investiţiilor, conform procedurilor care vor fi stabilite prin regulamentele de implementare şi monitorizare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort".

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016