Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 376 din 8 iulie 1994  privind metodologia de elaborare a devizului general pentru obiectivele de investitii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 376 din 8 iulie 1994 privind metodologia de elaborare a devizului general pentru obiectivele de investitii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 203 din 5 august 1994
    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Devizul general este documentaţia economică prin care se stabileşte valoarea totală estimativă a obiectivelor de investiţii în faza de proiectare - studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, indiferent de natura capitalului şi în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993.
    ART. 2
    Structura devizului general este prevăzută în anexa nr. 1, iar elaborarea lui se face potrivit precizărilor metodologice cuprinse în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Dispoziţiile prezentei hotărâri se aplică la obiectivele de investiţii noi şi în continuare, precum şi la cele de dezvoltare, transformare, reparaţii capitale şi la altele de această natură.
    ART. 4
    Fondurile constituite la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului din cota de 0,3% pentru tehnică nouă, pe baza devizelor generale aprobate potrivit Hotărârii Guvernului nr. 449/1990 şi rămase neutilizate, se transferă la bugetul de stat.
    ART. 5
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 6
    Hotărârea Guvernului nr. 449/1990 privind unele modificări şi completări ale reglementărilor în vigoare, referitoare la întocmirea devizelor în activitatea de investiţii şi reparaţii, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abrogă.

                PRIM-MINISTRU
              NICOLAE VĂCĂROIU

                        Contrasemnează:
                Ministrul lucrărilor publice
                 şi amenajării teritoriului,
                        Marin Cristea

                      Ministru de stat,
                    ministrul finanţelor,
                     Florin Georgescu

    Bucureşti, 8 iulie 1994.
    Nr. 376.

    ANEXA 1

                 DEVIZ GENERAL
   privind cheltuielile de capital necesare realizării
  obiectivelor de investiţii, inclusiv pentru modernizări,
      dezvoltări, transformări, reparaţii capitale,
          precum şi altele de natura acestora

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea capitolelor de cheltuieli Valoarea Din care:
crt. totală supusă
                                                                     licitaţiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                         PARTEA I
         CAPITOLUL 1
         Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului
1.1 Obţinerea terenului ... X
1.2 Amenajarea terenului ... ...
1.3 Amenajări pentru protecţia mediului, inclusiv refacerea
    cadrului natural după terminarea lucrărilor ... ...

          CAPITOLUL 2
          Cheltuieli pentru realizarea infrastructurii
          obiectivului (reţele de racord, utilităţi exterioare
          incintei) ... ...

          CAPITOLUL 3
          Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică

3.1 Studii de teren, geo, topo şi hidro ... ...*1)
3.2 Cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii, taxă
    aferentă Inspecţiei pentru controlul calităţii
    lucrărilor de construcţii şi alte cheltuieli de
    aceeaşi natură în sarcina investitorului ... X
3.3 Proiectare şi engineering (inclusiv plata know-how) ... ...*1)
3.4 Cheltuieli privind organizarea licitaţiilor pentru
    execuţia lucrărilor ... X
3.5 Consultanţă şi asistenţă tehnică, inclusiv plata
    personalului de supraveghere pe parcursul realizării
    obiectivului ... X

           CAPITOLUL 4
           Cheltuieli pentru investiţia de bază

4.1 Clădiri şi construcţii speciale, instalaţii aferente
    construcţiilor şi reţele de utilităţi în incintă ... ...
4.2 Montaj utilaje tehnologice, inclusiv reţelele aferente ... ...
4.3 Utilaje şi echipamente de transport ... ...*1)
4.4 Utilaje, echipamente tehnologice şi functionale
    cu montaj ... ...*1)
4.5 Dotări, inclusiv utilaje şi echipamente independente
    cu durata mare de serviciu ... ...

          CAPITOLUL 5
          Alte cheltuieli

5.1 Organizare de şantier ... ...
5.2 Comision, taxe etc. ... X
5.3 Cheltuieli diverse şi neprevăzute ... X

          CAPITOLUL 6
          Cheltuieli pentru darea în exploatare

6.1 Pregătirea personalului de exploatare ... X
6.2 Probe tehnologice, încercări, rodaje, expertize la
    recepţie ... X
                                                       -----------------------
                                                 TOTAL : ... ...
                                          din care: C + M ... ...


    PARTEA a II-a

    Valoarea rămasă actualizată a mijloacelor fixe
    existente incluse în cadrul obiectivului ce
    se construieşte ... X


    PARTEA a III-a

    Fondul de rulment necesar pentru primul ciclu de
    producţie ... X
                                                         ---------------------
                                         TOTAL GENERAL : ... X
                                        din care : C + M ... ...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

--------
    *1) De la caz la caz, în funcţie de complexitatea şi de condiţiile din contract.

    ANEXA 2

                PRECIZĂRI METODOLOGICE
        privind modul de elaborare a devizului
       general pentru obiectivele de investiţii

    1. Devizul general este documentaţia economică prin care se stabileşte valoarea totală estimativă a obiectivelor de investiţii în faza de proiectare - studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic.
    2. Devizul general se structurează pe capitole de cheltuieli, precizându-se valoarea totală, din care partea ce se supune licitaţiei.
    În cadrul fiecărui capitol se înscriu obiectele sau natura cheltuielilor.
    3. Conţinutul devizului general pe capitole de cheltuieli este:

    PARTEA I
    CAPITOLUL 1
    Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului

    1.1 Obţinerea terenului - cuprinde cheltuielile pentru: cumpărări de terenuri, plata concesionării pe durata realizării lucrărilor, cheltuieli cu exproprieri şi/sau despăgubiri, precum şi cele pentru schimbarea naturii terenului.
    1.2 Amenajarea terenului - cuprinde cheltuielile pentru: demolări, demontări, evacuări, devieri reţele din amplasament, sistematizări pe verticală, nivelări, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizării obiectelor de construcţii), defrişări, devieri de cursuri de apă, stramutări de localităţi sau monumente istorice.
    1.3 Amenajări pentru protecţia mediului, inclusiv refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor.

    CAPITOLUL 2
    Cheltuieli pentru realizarea infrastructurii obiectivului

    Cuprinde cheltuielile legate de utilizarea terenului de către entitatea achizitoare şi se referă la lucrări ce se execută în afară incintei obiectivului (reţele exterioare de racord apă, canalizări, gaze, termice, energie electrică, telefoane, radio-TV, drumuri, căi ferate etc.).

    CAPITOLUL 3
    Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică

    3.1 Studii de teren - cuprinde cheltuielile pentru studii geo, topo, hidro.
    3.2 Cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii şi anume: certificatul de urbanism (taxa funcţie de suprafaţă); autorizaţia de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, protejare, restructurare şi conservare; autorizaţia pentru desfiinţarea totală sau parţială; autorizaţia de foraje şi excavări (lei/m); prelungirea certificatului de urbanism, precum şi a autorizaţiei de construire; avizele şi acordurile pentru lucrările de racorduri şi branşamente de reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie etc.; avizul Comisiei de urbanism şi amenajare a teritoriului; certificat nomenclatura stradală şi adresă; acordul de mediu pe baza studiului de impact, precum şi altele de natura acestora, conform legislaţiei.
    3.3 Proiectare şi engineering (inclusiv know-how)
    Cuprinde cheltuielile de proiectare de la toate fazele lucrării contractate cu unităţi de proiectare (inclusiv pentru detalii de execuţie).
    3.4 Cheltuieli privind organizarea licitaţiilor pentru execuţia lucrărilor.
    Cuprinde cheltuielile pentru: conceperea documentaţiilor pentru licitaţii, multiplicarea documentaţiilor (primele exemplare, exclusiv cele cumpărate de ofertanţi), corespondenţă privind organizarea, onorariile participanţilor la lucrările comisiilor pentru licitaţii (membri, invitaţi etc.), anunţuri publicitare, corespondenţă, telegrafie, telex, telefax etc., în legătură cu licitaţiile.
    3.5 Consultanţă şi asistenţă tehnică, inclusiv plata personalului de supraveghere pe parcursul realizării obiectivului
    Cuprinde cheltuielile entităţii achizitoare ocazionate de: unitatea de consultanţă angajată şi/sau de persoanele fizice atestate, potrivit legii, ca responsabili tehnici cu execuţia, angajate cu contract; asistenţă tehnică din partea proiectantului (în cazul în care aceasta nu intră în tarifarea proiectării), inclusiv cheltuielile ocazionate de persoanele fizice atestate ca verificatori tehnici ai proiectării; asigurarea supravegherii, prin diriginţii de specialitate, a executării corecte, calitative şi cantitative a lucrării contractate.

    CAPITOLUL 4
    Cheltuieli pentru investiţia de bază

    4.1 Clădiri şi construcţii speciale, instalaţii aferente construcţiilor, reţele de utilităţi în incintă, precum şi dotarea acestora
    Cuprinde cheltuielile necesare pentru realizarea lucrărilor de construcţii şi instalaţii desfăşurate pe obiecte.
    Delimitarea obiectelor se face de către proiectant.
    Cheltuielile pentru realizarea unui obiect sunt date de devizul pe obiect.
    4.2 Montaj utilaje tehnologice, inclusiv reţelele aferente, necesare funcţionării acestora
    Cuprinde cheltuielile pe obiecte.
    4.3 Utilaje şi echipamente de transport (ce comportă durate scurte de amortizare faţă de cele ale construcţiilor)
    Cheltuielile se defalcă pe obiecte.
    4.4 Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj
    Cheltuielile se defalcă pe obiecte.
    4.5 Dotări, inclusiv utilaje şi echipamente independente cu durata mare de serviciu
    Cheltuielile se suportă direct de către entitatea achizitoare din surse de finanţare şi se defalcă pe poziţii:
    - din ţară;
    - din import.

    CAPITOLUL 5
    Alte cheltuieli

    5.1 Organizare de şantier
    Cuprinde cheltuielile necesare contractantului în vederea creării condiţiilor de desfăşurare a activităţii de construcţii - montaj.
    Aceste cheltuieli se vor estima de proiectant procentual faţă de valoarea lucrărilor de construcţii - montaj. Procentul se va stabili având în vedere amplasamentul obiectivului, posibilităţile de racord la utilităţi (apă, canal, energie electrică, termică, telefon etc.), traseele acestora, căile de acces (auto, CF), existenţa construcţiilor, spaţiilor, terenurilor sau amenajărilor ce pot fi utilizate de contractant etc.
    Valoarea stabilită va cuprinde şi taxele pentru obţinerea autorizaţiei de execuţie provizorie a lucrărilor de organizare de şantier, taxe de amplasament, avize ale Administraţiei domeniului public, cheltuieli legate de spargeri, închirieri, semne de circulaţie, întreruperea circulaţiei, contractele de asistenţă cu Poliţia, Regia Autonomă de Electricitate "Renel", unităţile de salubrizare teritoriale etc.
    5.2 Comision, taxe etc.
    Cuprinde: comisionul băncii finanţatoare, taxa aferentă Inspecţiei pentru controlul calităţii lucrărilor de construcţii, precum şi alte cheltuieli de aceeaşi natura ce se suportă de entitatea achizitoare.
    5.3 Cheltuieli diverse şi neprevăzute
    Estimarea acestora se face cu un procent de 5% din valoarea cheltuielilor prevăzute la cap. 1, obiectele 1.2 şi 1.3, cap. 2, cap. 3, obiectele 3.3 şi 3.5, cap. 4, obiectele 4.1 - 4.5.

    CAPITOLUL 6
    Cheltuieli pentru darea în exploatare
    6.1 Pregătirea personalului de exploatare
    6.2 Probe tehnologice, încercări, rodaje, expertize la recepţie
    Pentru probele tehnologice, în devizul general se va înscrie numai valoarea rezultată din diferenţa dintre cheltuielile realizate pe perioada probelor şi veniturile rezultate din acestea.

    PARTEA a II-a
    Valoarea rămasă actualizată a mijloacelor fixe existente incluse în cadrul obiectivului ce se construieşte

    Mijloacele fixe existente pot fi: construcţie (clădire, construcţie specială, instalatie etc.), utilaje şi echipamente.
    Actualizarea valorii mijloacelor fixe existente este o evaluare de patrimoniu şi se face de către entitatea achizitoare.
    Valoarea prevăzută în partea a II-a a devizului general nu se finanţează şi serveşte la stabilirea indicatorilor de eficienţă economică şi financiară din cadrul studiului de fezabilitate.

    PARTEA a III-a
    Fondul de rulment necesar începerii producţiei

    Cuprinde cheltuielile pentru asigurarea stocurilor de materiale şi materii prime, energie, transporturi, salariile personalului direct productiv, piese de schimb de mare uzură etc., necesare pentru primul ciclu de producţie.

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    NOTĂ:
    Devizul general constituie baza elaborării documentaţiei economice ce
urmează a se finanţa după ce, în prealabil, valoarea cheltuielilor supuse
licitaţiei a fost adjudecată potrivit legislaţiei în vigoare.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    4. Compensarea cheltuielilor între obiectele cuprinse în devizul general, pe parcursul realizării obiectivului, se face numai cu avizul entităţii achizitoare.
    5. Delimitarea obiectelor din cadrul unei investiţii şi numerotarea acestora se face de către proiectant.
    Valoarea obiectului se determină prin devizul pe obiect.
    Devizul pe obiect este sintetic şi se obţine prin însumarea valorilor categoriilor de lucrări ce compun obiectul, la care se adaugă T.V.A.

             DEVIZ PE OBIECT

─────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea categoriilor de Valoarea pe categorii
crt. lucrări aferente obiectului de lucrări, fără T.V.A.
─────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2
─────────────────────────────────────────────────────────
 1. Terasamente ...
 2. Construcţii ...
 3. Izolaţii ...
 4. Instalaţii electrice ...
 5. Instalaţii sanitare ...
 6. Instalaţii de încălzire ...
 7. Instalaţii de gaze ...
 8. Lucrări de montaj utilaje tehnologice ...
.......................................
Lucrări în subantrepriză ...
                               -----------------------
                    TOTAL : A
           T.V.A. = 0,18 X A B
       Total deviz pe obiect C
--------------------------------------------------------


    În devizele pe obiecte aferente devizului general, valoarea categoriilor de lucrări se stabileşte pe baza estimării cantităţilor de lucrări şi a preţurilor acestora, neincluzând T.V.A.
    Precizare:
    La devizul general care se finanţează, preţurile unitare şi valorile pe categorii de lucrări se stabilesc în conformitate cu Regulamentul privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea lucrărilor publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 592/1993.

                         --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016