Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 373 din 31 martie 2008  privind organizarea, functionarea si compunerea Centrului National de Conducere a Actiunilor de Ordine Publica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 373 din 31 martie 2008 privind organizarea, functionarea si compunerea Centrului National de Conducere a Actiunilor de Ordine Publica

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 3 aprilie 2008
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 13 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Centrul Naţional de Conducere a Acţiunilor de Ordine Publicã, denumit în continuare Centrul Naţional, se organizeazã, potrivit legii, în cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, ca structurã interinstituţionalã de suport decizional pentru managementul acţiunilor în situaţii de crizã în domeniul ordinii publice.
(2) Pentru realizarea obiectivelor sale, Centrul Naţional îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de conducere, prin care asigurã fundamentarea şi elaborarea deciziilor, precum şi implementarea acestora;
b) funcţia de reglementare, prin care asigurã elaborarea proiectelor de acte normative şi a standardelor/procedurilor operaţionale în domeniul managementului acţiunilor în situaţii de crizã în domeniul ordinii publice;
c) funcţia de planificare, prin care asigurã elaborarea strategiilor şi planurilor privind desfãşurarea acţiunilor de ordine publicã şi modul de întrebuinţare a efectivelor corespunzãtor specificului situaţiilor operative;
d) funcţia de coordonare, prin care se asigurã interoperabilitatea forţelor de ordine publicã, principale, de sprijin şi complementare, pe timpul desfãşurãrii acţiunilor de ordine publicã;
e) funcţia de management al informaţiilor, prin care se asigurã procurarea, centralizarea, prelucrarea, protecţia şi difuzarea datelor şi informaţiilor privind situaţia operativã, precum şi evaluarea riscurilor şi ameninţãrilor la adresa ordinii publice;
f) funcţia de comunicare, prin care se asigurã notificarea/înştiinţarea în cadrul sistemului de alertã/alarmare, în funcţie de evoluţia situaţiei operative;
g) funcţia de control, prin care se asigurã testarea/verificarea capacitãţii operaţionale a forţelor de ordine publicã;
h) funcţia de cooperare, prin care se desfãşoarã acţiuni în comun, în conformitate cu angajamentele asumate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, pe plan intern şi internaţional, în domeniul ordinii şi siguranţei publice.
ART. 2
În sensul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile folosite au urmãtoarele înţelesuri:
a) crizã în domeniul ordinii publice - situaţia care prin natura, complexitatea, amploarea şi intensitatea sa ameninţã sau pune în pericol viaţa şi sãnãtatea populaţiei, mediul, proprietatea, stabilitatea politicã, economicã ori socialã, ordinea şi valorile constituţionale sau îndeplinirea obligaţiilor internaţionale ale statului şi care face necesarã adoptarea de mãsuri specifice, prin acţiunea unitarã a instituţiilor şi autoritãţilor cu competenţe în domeniu;
b) managementul integrat al crizelor în domeniul ordinii publice - ansamblul mecanismelor, procedurilor şi activitãţilor prin care factorii de decizie, abilitaţi prin lege, stabilesc şi pun în aplicare în mod unitar mãsurile necesare pentru prevenirea şi controlul crizelor în domeniul ordinii publice, precum şi pentru înlãturarea efectelor acestora, în scopul revenirii la starea de normalitate;
c) starea de alertã în domeniul ordinii publice - situaţia în care instituţiile statului sau persoanele abilitate dispun punerea de îndatã în aplicare a planurilor de acţiuni şi de mãsuri, de cãtre structurile de ordine publicã, precum şi de avertizare a populaţiei, în scopul prevenirii, limitãrii sau înlãturãrii efectelor crizei;
d) sistem de alertã/alarmare - sistemul unic de semnale destinat avertizãrii asupra iminenţei producerii unei crize, în scopul creşterii capacitãţii operaţionale a structurilor cu atribuţii în domeniu;
e) factori de risc în domeniul ordinii publice - fenomenele, procesele, evenimentele, situaţiile sau condiţiile interne ori externe manifestate în acelaşi timp şi spaţiu, care, prin acţiune ori inacţiune, pot determina sau influenţa apariţia şi manifestarea unei crize în domeniul ordinii publice;
f) mãsurile de rãspuns la crizã în domeniul ordinii publice - mãsurile predefinite, planificate din timp sau adoptate în urma unei decizii, prin care se asigurã revenirea la starea de normalitate şi care cuprind proceduri de implementare detaliate aplicabile imediat de cãtre structurile abilitate;
g) ridicarea gradualã a capacitãţii operaţionale - totalitatea activitãţilor ce se desfãşoarã, potrivit legii, pentru completarea structurilor prin concentrãri şi rechiziţii, conform organizãrii la rãzboi, precum şi a mãsurilor prevãzute a se lua la instituirea stãrii de asediu sau a stãrii de urgenţã, potrivit planurilor elaborate în acest sens din timp de pace;
h) creşterea capacitãţii operaţionale - totalitatea activitãţilor desfãşurate pentru trecerea în timp scurt şi în mod organizat a structurilor la îndeplinirea misiunilor specifice pe timpul unor evenimente sau situaţii potenţial generatoare de crizã în domeniul ordinii publice, inclusiv pentru realizarea manevrei de forţe şi mijloace între acestea.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional

ART. 3
(1) Centrul Naţional se constituie şi funcţioneazã în cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în subordinea nemijlocitã a ministrului internelor şi reformei administrative, şi are în compunere: Centrul de decizie, Centrul de consultanţã şi Centrul operaţional de comandã asigurat de Direcţia generalã management operaţional din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Conducerea executivã a Centrului Naţional este asiguratã de şeful Centrului operaţional de comandã.
(3) Reprezentarea în cadrul Centrului de decizie şi al Centrului de consultanţã se stabileşte potrivit listei cuprinzând instituţiile publice care compun Centrul Naţional, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(4) Pentru îndeplinirea obiectivelor sale şi asigurarea funcţiilor de sprijin pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Centrul Naţional coopereazã cu Centrul Operaţional Naţional din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, Centrul de Situaţii al Guvernului, Centrul de Coordonare Operativã Antiteroristã, Centrul Naţional Militar de Comandã, precum şi cu celelalte centre operative constituite la nivelul instituţiilor publice reprezentate.
ART. 4
(1) Centrul de decizie funcţioneazã ca organism interinstituţional din care fac parte: secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã, secretarul de stat pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, secretarul general al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, adjunctul şefului Departamentului ordine şi siguranţã publicã, directorul general al Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã, directorul general al Direcţiei generale management operaţional, inspectorii generali ai Inspectoratului General al Poliţiei Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, Inspectoratului General al Jandarmeriei Române şi Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã şi câte un secretar de stat sau adjunct al conducãtorilor instituţiilor publice reprezentate.
(2) Componenţa nominalã a Centrului de decizie se aprobã prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, pe baza propunerilor fãcute de conducãtorii instituţiilor publice reprezentate, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Instituţiile publice reprezentate au obligaţia de a asigura continuitatea de reprezentare în cadrul Centrului de decizie, sens în care vor face propuneri de nominalizare ori de câte ori intervin schimbãri obiective care nu mai permit reprezentarea de cãtre persoanele nominalizate potrivit alin. (2).
ART. 5
(1) Centrul de decizie se întruneşte în şedinţe ori de câte ori situaţia o impune, la solicitarea ministrului internelor şi reformei administrative sau a secretarului de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã, ori a conducãtorilor celorlalte instituţii publice reprezentate.
(2) Şedinţele Centrului de decizie sunt conduse de ministrul internelor şi reformei administrative sau, în lipsa acestuia, de secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã.
(3) Centrul de decizie adoptã mãsuri care se pun în aplicare, pe timpul stãrii de urgenţã, prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, iar pe timpul celorlalte situaţii, prin ordine/dispoziţii proprii sau comune ale conducãtorilor instituţiilor publice reprezentate.
(4) La şedinţele Centrului de decizie pot participa în calitate de invitaţi şi reprezentanţi ai altor instituţii sau autoritãţi publice, ai organizaţiilor patronale şi sindicale şi ai unor persoane juridice de drept public sau privat care îndeplinesc funcţii de sprijin în prevenirea şi gestionarea situaţiilor de crizã.
ART. 6
(1) Centrul operaţional de comandã este structurã operativã cu activitate permanentã.
(2) Organizarea şi funcţionarea Centrului operaţional de comandã se aprobã prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
(3) Centrul operaţional de comandã asigurã şi Secretariatul tehnic al Centrului Naţional.
ART. 7
(1) Centrul operaţional de comandã asigurã, prin structurile de specialitate, simularea reacţiilor pentru diferite scenarii, exerciţii şi antrenamente, precum şi standardizarea procedurilor de acţiune pe diferite tipuri de riscuri şi implementarea bunelor practici recomandate de organismele Uniunii Europene şi ale NATO.
(2) Verificarea nivelului de pregãtire a structurilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative cu atribuţii în domeniul gestionãrii crizelor se realizeazã prin testarea capacitãţii operaţionale în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
ART. 8
Centrul de consultanţã funcţioneazã ca o componentã de specialitate, constituitã din reprezentanţi ai instituţiilor publice reprezentate, experţi şi/sau specialişti în domeniile gestionate de acestea, precum şi, în funcţie de complexitatea şi particularitãţile situaţiei, din experţi şi/sau specialişti din alte domenii.

CAP. III
Atribuţii specifice componentelor Centrului Naţional

ART. 9
Centrul de decizie îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) propune ministrului internelor şi reformei administrative declararea stãrii de alertã în domeniul ordinii publice sau declararea încetãrii acesteia, la nivel naţional ori la nivelul mai multor judeţe;
b) propune, prin ministrul internelor şi reformei administrative, instituirea stãrii de urgenţã;
c) propune Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii, prin ministrul internelor şi reformei administrative, mãsuri pentru ridicarea gradualã a capacitãţii operaţionale a forţelor de ordine publicã şi asigurã aplicarea acestor mãsuri, în vederea contracarãrii acţiunilor îndreptate împotriva ordinii constituţionale;
d) asigurã trecerea forţelor de ordine publicã la executarea misiunilor specifice, conform planurilor de acţiune întocmite în acest sens;
e) asigurã managementul integrat al crizelor în domeniul ordinii publice, inclusiv autorizarea concepţiei, standardelor operaţionale şi mãsurilor de rãspuns la crizã, precum şi a planurilor de intervenţie şi restabilire a ordinii publice, potrivit legii;
f) solicitã, în cadrul cooperãrii, participarea la gestionarea crizelor în domeniul ordinii publice a instituţiilor din sistemul de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã, precum şi a altor instituţii şi autoritãţi publice, potrivit atribuţiilor stabilite pentru acestea prin lege;
g) propune, prin ministrul internelor şi reformei administrative, prelungirea sau restrângerea perioadei de aplicare a mãsurilor prevãzute pentru starea de urgenţã;
h) informeazã, prin ministrul internelor şi reformei administrative, Primul-Ministru al Guvernului României, Preşedintele României, Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii şi Parlamentul asupra stadiului realizãrii mãsurilor stabilite şi a principalelor evoluţii, pe timpul stãrii de urgenţã ori al altor situaţii de crizã în domeniul ordinii publice;
i) asigurã comunicarea publicã privind evoluţia crizei;
j) analizeazã, definitiveazã şi promoveazã spre aprobare, potrivit legii, strategia naţionalã de ordine publicã şi planurile naţionale de acţiune în domeniu;
k) analizeazã evaluãrile periodice referitoare la ameninţãrile şi riscurile la adresa ordinii publice şi stabileşte mãsuri de contracarare;
l) aprobã planul de înştiinţare/alertare comunã a structurilor proprii ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi a instituţiilor publice reprezentate în cadrul Centrului Naţional.
ART. 10
Centrul operaţional de comandã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
1. În domeniul planificãrii strategice:
a) elaboreazã proiectul strategiei naţionale de ordine publicã;
b) elaboreazã proiectul planului naţional de acţiune pentru ordine publicã, planului strategic de întrebuinţare a forţelor de ordine publicã, pe timp de pace, în situaţii de crizã şi la rãzboi, precum şi proiectele de ordine pentru aplicarea acestora, pe care le prezintã spre aprobare, conform competenţelor legale;
c) elaboreazã proiectele standardelor operaţionale în domeniul ordinii publice.
2. În domeniul gestionãrii stãrii de urgenţã:
a) elaboreazã şi transmite directiva de acţiune, în baza hotãrârii Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii;
b) elaboreazã şi actualizeazã planul de acţiune potrivit prevederilor decretului de instituire a stãrii de urgenţã şi transmite extrase din acesta autoritãţilor publice civile şi militare implicate;
c) coordoneazã aplicarea unitarã a mãsurilor dispuse prin decretul de instituire a stãrii de urgenţã;
d) coordoneazã forţele şi resursele de sprijin, potrivit planului naţional de acţiune în domeniul ordinii publice;
e) verificã executarea mãsurilor şi activitãţilor cuprinse în planurile de ridicare gradualã a capacitãţii operaţionale şi a celorlalte activitãţi, de cãtre structurile prevãzute a fi angajate în gestionarea situaţiei de crizã în domeniul ordinii publice, potrivit Hotãrârii Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii, decretului de instituire a stãrii de urgenţã şi ordinelor ministrului internelor şi reformei administrative;
f) analizeazã şi propune, în cadrul cooperãrii, participarea instituţiilor din sistemul de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã, precum şi a altor instituţii şi autoritãţi publice, potrivit atribuţiilor stabilite pentru acestea prin lege;
g) monitorizeazã activitãţile privind anunţarea şi trimiterea resurselor umane şi materiale la unitãţile militare, dacã situaţia o impune;
h) analizeazã evoluţia situaţiei operative şi propune prelungirea sau restrângerea perioadei de aplicare a mãsurilor prevãzute pentru starea de urgenţã;
i) monitorizeazã permanent situaţia operativã şi propune mãsurile ce se impun pentru prevenirea şi diminuarea consecinţelor pe timpul situaţiilor de crizã în domeniul ordinii publice, precum şi contracararea acţiunilor care pericliteazã securitatea naţionalã şi ordinea constituţionalã.
3. În domeniul managementului operaţional:
a) gestioneazã activitatea de centralizare a datelor şi informaţiilor referitoare la potenţialele riscuri şi ameninţãri, a factorilor de risc la adresa ordinii şi siguranţei publice şi asigurã diseminarea acestora structurilor specializate ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi celorlalte instituţii ale statului cu atribuţii în domeniu;
b) iniţiazã mãsuri cu caracter imediat, atunci când se produc evenimente, situaţii ori fenomene grave generatoare de riscuri şi ameninţãri la adresa ordinii publice;
c) monitorizeazã situaţia operativã şi informeazã permanent Centrul de decizie sau, dupã caz, instituţiile cu atribuţii în domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale asupra dinamicii şi tendinţelor de evoluţie a riscurilor, ameninţãrilor şi crizelor în domeniul ordinii şi siguranţei publice;
d) stabileşte un sistem de alarmare/alertare a structurilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi a celorlalte instituţii publice reprezentate, cu atribuţii în domeniu, şi asigurã transmiterea mesajelor de avertizare, alertare şi alarmare;
e) asigurã fundamentarea elementelor necesare adoptãrii mãsurilor de cãtre Centrul de decizie şi elaborarea planurilor şi documentelor operative;
f) monitorizeazã modul de îndeplinire a mãsurilor adoptate de cãtre Centrul de decizie;
g) iniţiazã şi realizeazã cu ocazia unor manifestãri publice de amploare sau a unor situaţii care impun intervenţia mai multor structuri ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative concepţia de acţiune şi întrebuinţare a forţelor şi mijloacelor şi, la ordin, coordoneazã în mod unitar îndeplinirea acestor misiuni;
h) coordoneazã realizarea dispozitivelor de acţiune, precum şi a suportului logistic necesar forţelor angajate;
i) coordoneazã, la ordin, prin puncte de conducere înaintate, acţiunile forţelor de ordine publicã;
j) transmite ordinele pentru realizarea manevrei de forţe şi mijloace şi monitorizeazã modul de realizare a acesteia în condiţiile stabilite;
k) întocmeşte informãri periodice privind stadiul îndeplinirii mãsurilor stabilite de Centrul de decizie, care se transmit instituţiilor publice reprezentate;
l) coopereazã cu centrele operative existente la nivelul Guvernului, ministerelor şi serviciilor de informaţii, în vederea realizãrii schimbului operativ de date şi armonizãrii procedurilor de acţiune;
m) organizeazã serviciul operativ la nivelul centrului, 24 de ore din 24, pentru asigurarea fluxului informaţional necesar îndeplinirii atribuţiilor specifice;
n) verificã stadiul de pregãtire, mãsurile de rãspuns la crizã în domeniul ordinii publice şi de ridicare gradualã a capacitãţii operaţionale, precum şi modul de aplicare a standardelor operaţionale;
o) asigurã mãsurile necesare pentru protecţia informaţiilor clasificate şi participã la elaborarea comunicatelor de presã.
4. Pentru asigurarea Secretariatului tehnic al Centrului Naţional:
a) gestioneazã documentele Centrului Naţional;
b) asigurã convocarea membrilor Centrului Naţional şi transmiterea principalelor probleme ce urmeazã a fi analizate;
c) primeşte şi pregãteşte documentele pentru şedinţele Centrului de decizie şi asigurã prezentarea mapei de şedinţã membrilor acestuia;
d) elaboreazã documentele şi executã operaţiunile de secretariat pe timpul şedinţelor Centrului Naţional;
e) asigurã difuzarea la toate instituţiile din sistemul de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã, precum şi la alte autoritãţi interesate a documentelor emise de Centrul Naţional, primirea şi centralizarea rapoartelor structurilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
f) consemneazã, în scris, ordinele şi dispoziţiile transmise verbal de cãtre ministrul internelor şi reformei administrative, respectiv de cãtre secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã;
g) asigurã cunoaşterea permanentã de cãtre membrii Centrului Naţional a situaţiei forţelor de ordine publicã care acţioneazã şi a posibilitãţilor acestora de intervenţie;
h) întocmeşte proiectele comunicatelor de presã împreunã cu structurile de profil din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;
i) asigurã realizarea suportului logistic pentru şedinţele Centrului Naţional;
j) preia, prelucreazã şi gestioneazã informaţiile referitoare la evoluţia crizei în domeniul ordinii publice şi asigurã înştiinţarea oportunã a membrilor Centrului Naţional.
ART. 11
Centrul de consultanţã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã consilierea membrilor Centrului de decizie asupra problemelor operative, tehnice şi de specialitate;
b) asigurã documentarea tehnicã de specialitate pentru toate tipurile de risc ce pot afecta ordinea publicã;
c) realizeazã alte activitãţi conexe ce pot contribui la soluţionarea operativã a situaţiilor create.

CAP. IV
Asigurarea materialã şi financiarã

ART. 12
Suportul logistic necesar pentru organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional şi crearea capabilitãţilor de reacţie se asigurã prin grija direcţiilor centrale de specialitate din aparatul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sau subordonate acestora, potrivit domeniului de competenţã şi atribuţiilor ce li se vor stabili prin planurile de operaţionalizare şi modernizare elaborate în acest sens.
ART. 13
(1) Centrul Naţional dispune de un sistem propriu de comunicaţii şi informaticã instalat într-un centru de bazã, ce satisface la cele mai înalte standarde tehnice cerinţele operaţionale. În situaţii deosebite, când centrul de bazã nu poate funcţiona, activitãţile specifice se vor desfãşura într-un centru de rezervã care va asigura aceleaşi condiţii de spaţiu, tehnice şi de lucru dupã principiul "în oglindã".
(2) Aparatura şi echipamentele de comunicaţii şi informaticã asigurã interconectarea şi interoperabilitatea cu dispeceratele şi centrele operative constituite atât la nivelul structurilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cât şi la nivelul celorlalte instituţii cu atribuţii în domeniul ordinii publice.
ART. 14
(1) Pe timpul situaţiilor de crizã în domeniul ordinii publice sau al stãrii de urgenţã, completarea dotãrii structurilor operative de ordine publicã, precum şi a consumurilor se poate realiza cu bunuri materiale existente în rezerva operativã sau de mobilizare, potrivit reglementãrilor interne ale instituţiilor publice reprezentate.
(2) Reîntregirea cu bunuri materiale a rezervei operative sau de mobilizare, precum şi completarea dotãrii structurilor/instituţiilor ce au asigurat intervenţia operativã pentru restabilirea stãrii de normalitate, ca urmare a consumãrii sau pierderii lor pe timpul îndeplinirii misiunilor, se asigurã din resurse bugetare.
ART. 15
Finanţarea cheltuielilor materiale şi servicii şi a cheltuielilor de capital ale Centrului Naţional se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi din alte surse interne şi externe, potrivit legii.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 16
În vederea reglementãrii modului de îndeplinire a unor atribuţii prevãzute de lege pentru gestionarea situaţiilor de crizã în domeniul ordinii publice, Centrul Naţional elaboreazã Planul de cooperare pentru îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor ce revin autoritãţilor de ordine publicã, civile şi militare pe timpul instituirii stãrii de urgenţã, care se aprobã prin hotãrâre a Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii, precum şi metodologii şi standarde/proceduri operaţionale, care se aprobã prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
ART. 17
Declararea stãrii de alertã în domeniul ordinii publice sau a încetãrii acesteia, la nivel naţional ori pe teritoriul mai multor judeţe, se face prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar la nivel judeţean sau al municipiului Bucureşti, prin ordin al prefectului, care se publicã în Monitorul Oficial al judeţului sau al municipiului Bucureşti.
ART. 18
(1) Centrul operaţional de comandã funcţioneazã ca punct naţional standard de contact, prin care se asigurã acoperirea tuturor tipurilor de crizã transfrontalierã în domeniul ordinii şi siguranţei publice în relaţiile cu organismele şi instituţiile internaţionale şi este responsabil de fluxul intern de informaţii în acest domeniu.
(2) Pentru coordonarea activitãţilor de ordine publicã în situaţii de crizã se pot constitui, temporar, la nivel zonal şi judeţean, centre de conducere a acţiunilor de ordine publicã.
(3) Organizarea şi funcţionarea centrelor zonale şi a centrelor judeţene de conducere a acţiunilor de ordine publicã se stabilesc prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
ART. 19
Constituirea Centrului Naţional se face în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, iar operaţionalizarea acestuia se va realiza pe baza unui grafic aprobat prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, emis în termen de 30 de zile de la constituire.
ART. 20
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Ministrul apãrãrii,
Corneliu Dobriţoiu,
secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,
Rãduţa Dana Matache,
secretar de stat

Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informaţiei,
Karoly Borbely

p. Ministrul transporturilor,
Antonel Tãnase,
secretar de stat

Ministrul mediului
şi dezvoltãrii durabile,
Attila Korodi

p. Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Directorul Serviciului Român
de Informaţii,
George-Cristian Maior

Directorul Serviciului
de Protecţie şi Pazã,
Lucian-Silvan Pahonţu

p. Directorul Serviciului
de Informaţii Externe,
Silviu Predoiu

Directorul Serviciului
de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 31 martie 2008.
Nr. 373.

ANEXĂ

LISTA
cuprinzând instituţiile publice centrale care compun
Centrul Naţional de Conducere a Acţiunilor de Ordine Publicã

1. Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
2. Ministerul Apãrãrii
3. Ministerul Afacerilor Externe
4. Ministerul Justiţiei
5. Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei
6. Ministerul Transporturilor
7. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile
8. Ministerul Economiei şi Finanţelor
9. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale
10. Ministerul Sãnãtãţii Publice
11. Serviciul Român de Informaţii
12. Serviciul de Protecţie şi Pazã
13. Serviciul de Informaţii Externe
14. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016