Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul dispoziţiilor <>art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/1999 pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor bugetare unor agenţi economici din minerit, Guvernul României hotãrãşte: ARTICOL UNIC Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/1999 pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor bugetare unor agenţi economici din minerit, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. PRIM-MINISTRU RADU VASILE Contrasemneazã: --------------- Ministrul finanţelor, Decebal Traian Remes p. Ministrul muncii şi protecţiei sociale, Simona Marinescu, secretar de stat Ministrul industriei şi comerţului, Radu Berceanu ANEXA 1 NORME METODOLOGICEde aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/1999 pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor bugetare unor agenţi economici din minerit ART. 1 Potrivit <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/1999 , companiile şi societãţile naţionale din domeniul minier beneficiazã de anularea obligaţiilor restante la bugetul de stat şi la bugetul asigurãrilor sociale de stat, precum şi a majorãrilor de întârziere aferente, proporţional cu ponderea personalului efectiv disponibilizat din subunitatile apartinatoare la care înceteazã procesul de producţie, în vederea închiderii unor mine în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 22/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Aprobarea încetãrii activitãţii unor mine se face prin ordin al ministrului industriei şi comerţului, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 2 Potrivit art. 2 din ordonanta, companiile şi societãţile naţionale din domeniul minier, la care, ca urmare a aplicãrii programelor de restructurare cu consecinta disponibilizarilor de personal, rezultatul exerciţiului financiar la sfârşitul anului este cel puţin zero, beneficiazã, de asemenea, de anularea obligaţiilor restante la bugetul de stat şi la bugetul asigurãrilor sociale de stat, precum şi a majorãrilor de întârziere aferente, proporţional cu ponderea personalului astfel disponibilizat. ART. 3 Pentru a beneficia de înlesnirile prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/1999 companiile şi societãţile naţionale din domeniul minier depun la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, la direcţiile generale de munca şi protecţie socialã şi la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv ale municipiului Bucureşti, urmãtoarea documentaţie: - cerere pentru acordarea inlesnirii; - copie de pe ordinul ministrului industriei şi comerţului prin care se dispune încetarea activitãţii prin închiderea unor mine; - situaţia, la data încetãrii procesului de producţie, a obligaţiilor de plata cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, dupã caz, şi a datoriilor pentru care se cere anularea, potrivit prevederilor <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/1999 , întocmitã pe baza datelor din contabilitatea proprie, conform formularului-model prezentat în anexa nr. 1; - confirmarea, în urma verificãrii de cãtre agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, privind numãrul persoanelor disponibilizate. ART. 4 Companiile şi societãţile naţionale din domeniul minier, care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/1999 , beneficiazã de anularea obligaţiilor restante la bugetul de stat şi la bugetul asigurãrilor sociale de stat, precum şi a majorãrilor de întârziere aferente, proporţional cu ponderea personalului disponibilizat ca urmare a restructurãrii, numai dupã depunerea bilanţului contabil anual. În vederea obţinerii acestei înlesniri companiile şi societãţile naţionale din domeniul minier vor depune la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, la direcţiile generale de munca şi protecţie socialã şi la agenţiile de ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv ale municipiului Bucureşti, urmãtoarea documentaţie: - cerere pentru acordarea inlesnirii; - situaţia obligaţiilor de plata cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, dupã caz, şi a datoriilor pentru care se cere anularea, potrivit prevederilor <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/1999 , întocmitã pe baza datelor din bilanţul contabil, conform formularului-model prezentat în anexa nr. 2; - confirmarea, în urma verificãrii de cãtre agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, privind numãrul persoanelor disponibilizate; - bilanţul contabil anual avizat de organele fiscale teritoriale. ART. 5 Documentaţia prevãzutã la art. 3 şi 4 este supusã verificãrii şi, dacã datele sunt corecte, în termen de 30 de zile de la depunere compania sau societatea nationala miniera primeşte din partea instituţiei la care a depus-o confirmarea anulãrii datoriilor la care are dreptul, pentru fiecare obligaţie bugetarã în parte. ART. 6 Companiile şi societãţile naţionale din domeniul minier, care beneficiazã de prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/1999 , vor reflecta în contabilitate anularea obligaţiilor restante la bugetul de stat şi la bugetul asigurãrilor sociale de stat, precum şi a majorãrilor de întârziere aferente, dupã cum urmeazã: 6.A. Obligaţii restante aferente exerciţiului bugetar al anului în curs: 6.A.1. Obligaţiile restante reprezentând impozitul pe profit, impozitul pe salarii, accizele, impozitul pe titeiul din producţia interna şi gaze naturale, taxele vamale, alte impozite, taxe şi alte obligaţii datorate bugetului de stat, contribuţia unitãţii la asigurãrile sociale, contribuţia personalului pentru pensia suplimentarã, contribuţia la Fondul de pensii şi asigurãri sociale ale agricultorilor şi contribuţia la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi majorãrile de întârziere aferente, calculate şi înregistrate pe cheltuieli, se anuleazã prin stornare. 6.A.2. Plata taxei pe valoarea adãugatã se anuleazã prin înregistrarea ca venit, efectuandu-se articolul contabil: 4423 "T.V.A. de plata" = 7718 "Alte venituri excepţionale din operaţiuni de gestiune" Majorãrile de întârziere aferente, calculate şi înregistrate pe cheltuieli, se storneaza. 6.B. Obligaţii restante aferente exerciţiilor financiare anterioare: Obligaţiile restante din exerciţiile financiare anterioare, reprezentând impozitul pe profit, impozitul pe salarii, accizele, impozitul pe titeiul din producţia interna şi gaze naturale, taxele vamale, alte impozite, taxe şi alte obligaţii datorate bugetului de stat, contribuţia unitãţii la asigurãrile sociale, contribuţia personalului pentru pensia suplimentarã, contribuţia la Fondul de pensii şi asigurãri sociale ale agricultorilor şi contribuţia la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi majorãrile de întârziere aferente, calculate şi înregistrate pe cheltuieli, se anuleazã prin înregistrare ca venituri în creditul contului 7718 "Alte venituri excepţionale din operaţiuni de gestiune". ART. 7 Veniturile excepţionale rezultate din operaţiuni de gestiune nu se impoziteazã. ART. 8 Anularea obligaţiilor restante la bugetul de stat, la bugetul asigurãrilor sociale de stat, la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, înregistrate ca debite în contabilitatea ordonatorilor de credite, se înregistreazã prin stornare. ART. 9 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice. ANEXA 1 -------la normele metodologice------------------------
Societatea .............................
Compania
Adresa .................................
codul fiscal ...........................
SITUAŢIA
obligaţiilor restante cãtre bugetul ......... la data de ...... şi a datoriilor pentru care se cere anularea în baza prevederilor <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/1999
Nr. Impozite, Sume Majorãri Total Suma obligaţiilor
crt. taxe, datorate de obligaţii restante pentru care
contribuţii întârziere restante se solicita anulare
-------------------------------------------------------------------------------
1.
2.
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
Datele pentru stabilirea sumei obligaţiilor restante pentru care se solicita anulare:
a) numãrul personalului disponibilizat prin închiderea minelor .......... ;
b) numãrul personalului existent la data emiterii ordinului ministrului industriei şi comerţului de încetare a procesului de producţie ca urmare a închiderii unor mine ..................... ;
c) ponderea personalului disponibilizat [c) = a)/b)] .................... ;
d) suma obligaţiilor restante care se anuleazã:
[Total obligaţii restante x lit. c)] .................................... .
Director general,
......................
ANEXA 2 -------la normele metodologice------------------------
Societatea .........................
Compania
Adresa .............................
codul fiscal .......................
SITUAŢIA
obligaţiilor restante cãtre bugetul ......... la data de ...... şi a datoriilor pentru care se cere anularea în baza prevederilor <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/1999
Nr. Impozite, Sume Majorãri Total Suma obligaţiilor
crt. taxe, datorate de obligaţii restante pentru care
contribuţii întârziere restante se solicita anulare
--------------------------------------------------------------------------------
1.
2.
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
--------------------------------------------------------------------------------
Datele pentru stabilirea sumei obligaţiilor restante pentru care se solicita anulare:
a) numãrul personalului disponibilizat ca urmare a aplicãrii programului de restructurare ........................ ;
b) numãrul personalului existent la data aprobãrii programului de restructurare ........................ ;
c) ponderea personalului disponibilizat [c) = a)/b)] .................... ;
d) suma obligaţiilor restante care se anuleazã:
[Total obligaţii restante x lit. c)] ...................... .
Director general,
......................
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.