Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 371 din 3 iulie 1998  privind infiintarea Companiei Nationale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 371 din 3 iulie 1998 privind infiintarea Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Posta Romana"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 250 din 6 iulie 1998
În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 207/1997 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Compania Nationala "Posta Romana" - S.A., denumita în cele ce urmeazã Posta Romana, prin reorganizarea Regiei Autonome "Posta Romana", care se desfiinţeazã.
(2) Posta Romana este persoana juridicã de naţionalitate romana, care se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu actul constitutiv prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(3) Posta Romana este societate comercialã pe acţiuni, care funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã.
ART. 2
Sediul Poştei Romane este în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 14, sectorul 5.
ART. 3
(1) Patrimoniul Poştei Romane se constituie prin preluarea patrimoniului fostei regii autonome, iar capitalul social iniţial al Poştei Romane se va constitui în baza activelor totale deţinute de aceasta şi înregistrate în bilanţul contabil la data de 31 decembrie 1997 şi va fi împãrţit în 10.835.969 acţiuni nominative în valoare nominalã de 10.000 lei fiecare. La data reorganizãrii, Regia Autonomã "Posta Romana" nu are în administrare bunuri din domeniul public al statului.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Posta Romana preia toate drepturile şi obligaţiile Regiei Autonome "Posta Romana".
(3) Posta Romana, la data infiintarii, este proprietara tuturor imobilelor aflate în patrimoniul Regiei Autonome "Posta Romana", cu excepţia celor dobândite cu alt titlu.
(4) Bunurile aparţinând domeniului privat al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Posta Romana", vor trece în proprietatea Poştei Romane la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 4
(1) Posta Romana îşi desfãşoarã activitatea în domeniul poştal, obiectul sau principal de activitate incluzând, fãrã a se limita la aceasta, asigurarea - conform principiului serviciului poştal universal - a serviciilor poştale de baza, pe întreg teritoriul naţional şi în relaţiile internaţionale, în temeiul legii, precum şi a serviciilor poştale, altele decât cele de baza, în condiţii de competiţie reglementatã conform legii.
(2) Posta Romana asigura, în temeiul legii ori pe baze contractuale, serviciile de posta şi colaboreazã cu organizaţii similare strãine în realizarea acestor servicii pe plan internaţional, în scopul satisfacerii interesului public şi social.
ART. 5
(1) Posta Romana este operatorul naţional desemnat pentru a efectua serviciile poştale de baza conform legii şi licenţelor acordate de cãtre Ministerul Comunicaţiilor.
(2) Posta Romana are dreptul exclusiv:
- de a emite şi tipari, de a pune şi retrage din circulaţie timbre şi efecte poştale;
- de a tipari şi distribui timbre judiciare;
- de a distribui timbre fiscale.
(3) Posta Romana asigura în conservatorul sau de timbre condiţiile de conservare, evidenta şi pãstrare a timbrelor de patrimoniu pe care le are în gestiune şi are obligaţia de a achizitiona timbre de patrimoniu în vederea completãrii colectiei naţionale, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
(2) Posta Romana stabileşte şi asigura stocul de timbre necesar schimbului cu administraţiile poştale din alte tari.
ART. 6
Personalul salariat al Regiei Autonome "Posta Romana" este preluat de cãtre Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. înfiinţatã prin reorganizarea acesteia, şi este considerat transferat de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri acţiunile Poştei Romane sunt deţinute în totalitate de cãtre stat, care îşi exercita drepturile şi obligaţiile decurgând din calitatea sa de acţionar unic prin Ministerul Comunicaţiilor, pana la data prevãzutã în programul de privatizare, conform legii.
ART. 8
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri îşi înceteazã aplicabilitatea prevederile referitoare la Regia Autonomã "Posta Romana" din <>Hotãrârea Guvernului nr. 448 din 27 iunie 1991 privind înfiinţarea regiilor autonome "Posta Romana", "Rom-Telecom", "Radiocomunicatii", "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" şi a Societãţii Comerciale "Banc-Post" - S.A., publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 155 din 23 iulie 1991.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor,
Sorin Pantis

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

p. Ministrul reformei,
preşedintele Consiliului
pentru Reforma,
Adrian Ciocanea,
secretar de stat

Ministrul privatizãrii,
Sorin Dimitriu


ACTUL CONSTITUTIV
al Companiei Naţionale "Posta Romana" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, sediul social şi durata

ART. 1
Denumirea şi forma juridicã a companiei
(1) Denumirea societãţii comerciale este: Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. În toate actele, anunţurile, publicaţiile şi documentaţiile emanând de la companie se vor mentiona denumirea acesteia, cuvintele societate pe acţiuni sau initialele S.A., sediul, numãrul de înmatriculare în registrul comerţului şi codul fiscal.
(2) Sigla Companiei Naţionale "Posta Romana" - S.A., înregistratã la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci sub numãrul de 22.799 din 22 aprilie 1993, este prezentatã în anexa A la prezentul act constitutiv.
(3) Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. se constituie ca societate comercialã pe acţiuni, persoana juridicã romana, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul act constitutiv.
(4) Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. este societate comercialã nationala de interes public.
(5) Pentru Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. se va utiliza în continuare denumirea de compania.
ART. 2
Sediul social
(1) Sediul social al companiei este în municipiul Bucureşti, Str. Libertãţii nr. 14, sectorul 5. Sediul social va putea fi schimbat la o alta adresa, în aceeaşi localitate sau într-o alta localitate din România, pe baza hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, cu îndeplinirea formalitãţilor prevãzute de lege pentru modificarea actului constitutiv.
(2) La data înmatriculãrii, compania are în structura sa organizatoricã, conform anexei B, 9 direcţii regionale de posta, Direcţia de posta internationala, Direcţia de control mandate, Romfilatelia, Fabrica de timbre, Edipost (editura poştei), Centrul de informatizare, Direcţia de posta rapida şi Muzeul poştei, toate având statut juridic de sucursale.
(3) Compania poate infiinta subunitati fãrã personalitate juridicã, în ţara şi în strãinãtate, cu respectarea legislaţiei româneşti în vigoare, prin hotãrâri ale adunãrii generale extraordinare a actionarilor, pe baza recomandarii consiliului de administraţie.
ART. 3
Durata
Compania se constituie pentru o durata nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii sale în registrul comerţului.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 4
Domeniul şi obiectul de activitate al companiei
(1) Compania îşi desfãşoarã activitatea în domeniul comunicaţiilor poştale, obiectul sau principal de activitate fiind administrarea, dezvoltarea, exploatarea serviciilor de posta şi colaborarea cu organizaţii similare strãine în realizarea acestor servicii pe plan internaţional, în conformitate cu prevederile <>Legii serviciilor poştale nr. 83/1996 şi cu licentele ori autorizaţiile acordate de Ministerul Comunicaţiilor ori de cãtre alt organ competent.
(2) Compania asigura, în temeiul contractelor sau convenţiilor ori al prevederilor legale, serviciile de posta necesare sistemului naţional de apãrare şi sistemului de siguranta nationala, la solicitarea autoritãţilor publice competente.
(3) Compania participa pe piata libera a serviciilor cu valoare adãugatã de posta şi presa, în calitate de concurent, şi desfãşoarã şi alte activitãţi colaterale, necesare realizãrii în condiţii de rentabilitate a obiectului sau principal de activitate, respectiv comerţ exterior, aprovizionare, cercetare şi proiectare tehnologicã şi informationala, medicale, învãţãmânt, social-culturale.
(4) Compania are ca obiect de activitate:

A. Servicii poştale:

I. Servicii poştale de baza (definite conform <>Legii nr. 83/1996 ), destinate publicului, efectuate, contra cost, în interiorul tarii şi în traficul internaţional:
a) corespondenta: scrisori, cãrţi poştale, imprimate (inclusiv înscrisurile în relief, înregistrãrile sonore pentru folosinta nevazatorilor), acte de procedura juridicã, telegrame (cu excepţia transmiterii);
b) pachete mici (pana la doua kg);
c) mandate poştale sau telegrafice.
II. Servicii poştale, altele decât cele de baza:
a) mesagerie, curier accelerat, publicitate şi marketing prin posta, servicii financiar-poştale, serviciul Giropost, curierat în regim de asigurare;
b) posta electronica, transmisii de date şi mesaje, posta hibrid;
c) contractarea şi distribuirea la domiciliu a abonamentelor de presa;
d) declararea, depozitarea şi vamuirea trimiterilor poştale, în calitate de comisionar în vama;
e) ambalarea, condiţionarea şi depozitarea în vederea expedierii;
f) orice alte servicii executate pe baza de contracte sau convenţii, în numele terţilor, legate direct sau indirect de activitatea companiei.

B. Editarea, tipãrirea, comercializarea şi pãstrarea timbrelor şi efectelor poştale în conservatorul de timbre:

a) editarea şi tipãrirea de timbre şi efecte poştale cu timbru imprimat;
b) comercializarea de timbre şi efecte poştale;
c) stabilirea şi asigurarea condiţiilor de conservare, evidenta şi pãstrare a timbrelor şi efectelor poştale cu timbru imprimat, a altor bunuri filatelice, precum şi a stocului de timbre necesar schimbului cu administraţiile poştale din alte tari, în conservatorul sau de timbre;
d) asigurarea condiţiilor de conservare, evidenta şi pãstrare a timbrelor de patrimoniu avute în gestiune la data infiintarii şi obligaţia de a achizitiona timbre de patrimoniu în vederea completãrii colectiei naţionale, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

C. Compania poate presta servicii conexe celor menţionate mai sus şi poate executa orice alte activitãţi, dupã cum urmeazã:

a) editare şi tipãrire;
b) aprovizionare şi comerţ exterior;
c) construcţii şi reparaţii de utilaje, echipamente şi mijloace de transport;
d) servicii informatice, programe de baza şi aplicaţii;
e) servicii de transporturi rutiere, navale şi aeriene pentru mãrfuri şi persoane;
f) consultanţa, cercetare şi proiectare;
g) închirieri de mijloace de transport;
h) construcţii civile în antrepriza şi în regie proprie, inclusiv lucrãri de instalaţii, izolaţii şi alte lucrãri care dau funcţionalitate clãdirilor;
i) închirieri de spaţii (manipulari şi depozitari);
j) învãţãmânt, instruire şi documentare, organizare de programe, cursuri şi seminarii;
k) comerţ cu amãnuntul;
l) hoteluri şi moteluri cu restaurant, alte unitãţi de cazare şi de alimentaţie publica;
m) schimb valutar;
n) realizarea de acţiuni cu caracter social pentru personalul propriu şi pentru membrii de familie ai acestuia.

CAP. 3
Capitalul social şi acţiunile

ART. 5
Capitalul social şi acţiunile
(1) Capitalul social iniţial al companiei este de 108.359.690.000 lei, fiind constituit în baza activelor totale deţinute de aceasta şi înregistrate în bilanţul contabil la data de 31 decembrie 1997, şi este divizat în 10.835.969 acţiuni nominative cu o valoare nominalã de 10.000 lei fiecare. Capitalul social se vãrsa în întregime la data constituirii companiei.
(2) Acţiunile sunt deţinute în totalitate de cãtre statul roman, iar drepturile decurgând din dreptul de proprietate asupra acestora sunt exercitate de cãtre acţionarul unic, prin Ministerul Comunicaţiilor, pana la data fixatã prin programul de privatizare, conform legii.
ART. 6
Certificatele de acţiuni
(1) Adunarea generalã a actionarilor va decide forma şi data la care vor fi imprimate titlurile, individuale ori cumulative, care atesta calitatea de acţionar.
(2) Titlurile din alineatul precedent vor cuprinde urmãtoarele menţiuni: numele, prenumele şi domiciliul acţionarului ori, dupã caz, denumirea, sediul şi numãrul de înmatriculare în registrul comerţului, denumirea şi durata companiei, numãrul Monitorului Oficial al României în care s-a fãcut publicarea, numãrul de înmatriculare a companiei în registrul comerţului, capitalul social, numãrul de acţiuni şi numãrul de ordine al acestora, valoarea nominalã a fiecãrei acţiuni, precum şi vãrsãmintele efectuate.
(3) Acţiunile sau, dupã caz, titlurile cumulative vor fi semnate de preşedintele consiliului de administraţie şi de unul dintre ceilalţi membri ai acestuia.
(4) Compania va tine evidenta titlurilor care atesta calitatea de acţionar într-un registru, numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se pãstreazã la sediul social al companiei.

CAP. 4
Majorarea şi reducerea capitalului social

ART. 7
Majorarea capitalului social
(1) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor sau, în situaţia prevãzutã la art. 12 alin. (2), consiliul de administraţie va putea decide majorarea capitalului social, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare la data majorãrii.
(2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi în numerar şi/sau în natura;
b) încorporarea rezervelor (în care vor putea fi incluse diferenţele favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului social), cu excepţia rezervelor legale, precum şi a beneficiilor sau a primelor de emisiune;
c) compensarea unor creanţe lichide şi exigibile asupra companiei cu acţiuni ale acesteia;
d) oferta publica de acţiuni;
e) alte surse stabilite de adunarea generalã a actionarilor, potrivit legii.
ART. 8
Reducerea capitalului social
(1) În cazul în care administratorii constata pierderea a jumãtate din capitalul social, ei sunt obligaţi sa convoace, în termen de maximum 60 de zile, adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, care va decide fie reconstituirea capitalului social, fie limitarea lui la valoarea rãmasã, fie dizolvarea companiei.
(2) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupã doua luni de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României a hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor ori, în situaţia prevãzutã la art. 12 alin. (2), a consiliului de administraţie, potrivit prevederilor legale.

CAP. 5
Conducerea şi administrarea companiei

ART. 9
Adunarea generalã a actionarilor
(1) Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al companiei, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
(2) Pana la data prevãzutã în programul de privatizare, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor sunt exercitate în numele acţionarului unic de cãtre Ministerul Comunicaţiilor, prin ministru sau împuternicitul desemnat prin ordin al ministrului. Administratorii sau alte persoane salarizate sau remunerate de companie nu pot reprezenta acţionarul unic în adunãrile generale ale actionarilor.
ART. 10
Convocarea adunãrilor generale ale actionarilor
(1) Adunarea generalã ordinarã a actionarilor se convoacã cel puţin o data pe an, în maximum 3 luni de la încheierea exerciţiului financiar precedent.
(2) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va fi convocatã ori de câte ori este cazul, la solicitarea acţionarului unic sau la cererea consiliului de administraţie ori a cenzorilor.
(3) Adunarea generalã a actionarilor (ordinarã sau extraordinarã) va fi convocatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, prin scrisoare recomandatã, telegrama sau fax.
(4) Convocarea trebuie sa cuprindã data, locul şi ora ţinerii adunãrii generale a actionarilor, ordinea de zi, expunerea explicita a problemelor care se vor pune în discuţie şi, dacã este cazul, textul integral al propunerilor referitoare la modificarea actelor constitutive. Convocarea va fi expediatã pe adresa Ministerului Comunicaţiilor cu cel puţin 15 zile înainte de data prevãzutã pentru desfãşurarea lucrãrilor adunãrii generale a actionarilor.
(5) Adunarea generalã a actionarilor poate lua hotãrâri şi fãrã îndeplinirea formalitãţilor prevãzute pentru convocare, cu respectarea tuturor prevederilor legale şi ale prezentului act constitutiv pentru validarea hotãrârilor adoptate.
(6) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor (ordinare şi extraordinare) vor putea avea loc la sediul companiei sau în orice alt loc indicat în convocare.
ART. 11
Competentele adunãrii generale ordinare a actionarilor
Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are urmãtoarele competente:
a) sa aprobe sau sa modifice bilanţul contabil, dupã ascultarea raportului administratorilor şi al cenzorilor, şi sa fixeze dividendul, potrivit legii;
b) sa îi numeascã şi sa îi revoce pe preşedintele consiliului de administraţie, pe ceilalţi administratori, sa fixeze limitele competentelor acestora, remuneraţia acestora, sa se pronunţe asupra gestiunii lor şi sa îi descarce de gestiune, sa stabileascã modul de constituire a garanţiilor acestora;
c) sa numeascã cenzorii, cenzorii supleanţi, dacã este cazul, şi sa le fixeze remuneraţia;
d) sa stabileascã bugetul de venituri şi cheltuieli şi programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
e) sa hotãrascã gajarea, închirierea sau desfiinţarea uneia sau mai multor subunitati ale companiei;
f) sa hotãrascã cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, şi sa stabileascã competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi a garanţiilor;
g) sa decidã asupra oricãror alte probleme care intra în competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor.
ART. 12
Competentele adunãrii generale extraordinare a actionarilor
(1) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va hotãrî asupra urmãtoarelor probleme:
a) schimbarea formei juridice a companiei;
b) mutarea sediului companiei;
c) modificarea obiectului de activitate al companiei;
d) modificarea duratei de funcţionare a companiei;
e) majorarea capitalului social şi condiţiile efectuãrii acesteia;
f) reducerea capitalului social sau reîntregirea lui prin emisiune de noi acţiuni;
g) fuziunea prin absorbţie sau prin comasare ori divizarea companiei;
h) dizolvarea companiei;
i) emisiunea de obligaţiuni;
j) reevaluarea patrimoniului, potrivit legii;
k) vânzarea sau transferul activelor;
l) încheierea de acte juridice prin care compania dobândeşte, înstrãineazã, închiriazã, schimba sau constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul sau, a cãror valoare depãşeşte o zecime din valoarea contabila a activelor companiei la data încheierii actului juridic respectiv;
m) orice alte modificãri ale actului constitutiv, survenite pe parcursul activitãţii, sau orice alta hotãrâre pentru care este cerutã aprobarea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
(2) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va putea delega consiliului de administraţie exerciţiul atribuţiilor sale, prevãzute la alineatul precedent la lit. b), c), e), f), i) şi k).
ART. 13
Desfãşurarea adunãrilor generale ale actionarilor
(1) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor sunt conduse de preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de cãtre persoana desemnatã a-l înlocui.
(2) Cu ocazia adunãrilor generale ale actionarilor sunt întocmite procese-verbale, consemnate într-un registru special, ţinut prin grija administratorilor.
(3) Procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor trebuie sa conţinã menţiuni privind formalitãţile de convocare, locul, ora, data şedinţei, reprezentantul acţionarului unic, rezumatul problemelor puse în discuţie, deciziile luate. Documentele referitoare la acestea, precum şi procura specialã, dacã este cazul, vor constitui anexe ale procesului-verbal de şedinţa.
(4) Procesul-verbal se va semna de cãtre preşedinte sau de cãtre persoana care îi tine locul şi de cãtre secretarul adunãrii generale a actionarilor, desemnat pentru întocmirea acestuia.
ART. 14
Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor
(1) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor se vor depune în termen de 15 zile de la adoptare, în extras, la registrul comerţului, în vederea mentionarii lor în registru şi publicãrii lor în Monitorul Oficial al României.
(2) În cazul adoptãrii unor hotãrâri de modificare a prezentului act constitutiv, se va publica numai actul adiţional, întocmit pe baza procesului-verbal al adunãrii generale a actionarilor, care va cuprinde textul integral al prevederilor modificate.
(3) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor nu vor putea fi executate înainte de îndeplinirea acestor formalitãţi şi, dupã caz, a oricãror alte cerinţe prevãzute de lege.
ART. 15
Administratorii
(1) Compania va fi administratã de 7 administratori, persoane fizice de cetãţenie romana, domiciliate în România, specialişti în domeniul comunicaţiilor poştale sau în domeniul economico-financiar, dintre care unul va fi reprezentant al Ministerului Finanţelor.
(2) Administratorii vor îndeplini mandate de 2 ani, în mãsura în care nu sunt revocaţi de cãtre adunarea generalã a actionarilor anterior expirãrii acestui termen.
(3) În cazul absentei temporare sau definitive a unui administrator, adunarea generalã a actionarilor va putea desemna o alta persoana care va exercita atribuţiile acestuia temporar ori pana la expirarea mandatului predecesorului sau, dupã caz.
(4) Fiecare administrator este obligat ca, înainte de numire, sa depunã o garanţie constând în dublul remuneraţiei lunare primite în aceasta calitate.
ART. 16
Consiliul de administraţie
(1) Toţi administratorii în funcţie constituie consiliul de administraţie al companiei.
(2) Şedinţele consiliului de administraţie vor fi convocate de preşedinte sau de cãtre persoana care îi tine locul, prin scrisoare recomandatã, telegrama sau fax, care se va expedia cu cel puţin 15 zile înainte de data fixatã, indicandu-se data, ora, locul şi ordinea de zi. Şedinţele consiliului de administraţie se vor tine fie la sediul companiei, fie în alt loc indicat în convocare.
(3) Consiliul de administraţie delibereazã în mod valabil în prezenta a minimum doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrârile cu votul majoritãţii administratorilor în funcţie. Consiliul de administraţie va putea delibera în mod valabil fãrã îndeplinirea şi respectarea formalitãţilor de convocare, dacã toţi administratorii sunt prezenţi.
(4) În cazul în care preşedintele consiliului de administraţie propune adoptarea unor hotãrâri urgente prin corespondenta, membrii consiliului de administraţie îşi vor putea exprima votul, în scris, în termen de 15 zile de la solicitare, hotãrârile astfel adoptate având valabilitate, dacã au fost respectate condiţiile de cvorum şi de vot, prevãzute de lege pentru luarea deciziilor.
(5) Administratorii vor primi pentru participarea la şedinţele consiliului de administraţie o remuneraţie stabilitã de adunarea generalã ordinarã a actionarilor în fiecare an.
ART. 17
Preşedintele consiliului de administraţie
(1) Preşedintele consiliului de administraţie va fi desemnat de cãtre adunarea generalã a actionarilor. Atribuţiile sale sunt cele prevãzute de lege şi de dispoziţiile prezentului act constitutiv.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie numeşte personalul cu funcţii de conducere din cadrul companiei. Consiliul de administraţie va stabili competentele privind angajarea celorlalţi salariaţi ai companiei.
(3) Preşedintele consiliului de administraţie reprezintã compania în relaţiile cu terţii sau poate desemna o alta persoana în acest scop, în limitele stabilite de adunarea generalã a actionarilor.
ART. 18
Atribuţiile consiliului de administraţie
(1) Atribuţiile consiliului de administraţie sunt urmãtoarele:
a) aproba organigrama companiei;
b) numeşte şi revoca directorul general şi ceilalţi membri ai conducerii operative, la propunerea preşedintelui consiliului de administraţie;
c) aduce la îndeplinire hotãrârile adunãrii generale a actionarilor;
d) asigura gestiunea şi coordonarea activitãţii companiei;
e) emite decizii cu caracter obligatoriu pentru celelalte structuri ale companiei;
f) pregãteşte documentaţia necesarã desfãşurãrii adunãrilor generale ale actionarilor;
g) prezintã adunãrii generale a actionarilor situaţia economicã şi financiarã a companiei, precum şi raportul de activitate pentru fiecare an;
h) aproba regulamentul de organizare a companiei şi a sucursalelor acesteia;
i) supune aprobãrii adunãrii generale a actionarilor bilanţul contabil anual, contul de profit şi pierderi şi bugetul de venituri şi cheltuieli necesar activitãţii companiei;
j) îndeplineşte orice alte atribuţii şi are toate competentele care rezulta din lege sau din hotãrârile adunãrii generale a actionarilor.
(2) Consiliul de administraţie este obligat sa prezinte reprezentantului acţionarului unic bilanţul contabil al companiei, contul de profit şi pierderi, raportul cenzorilor, raportul asupra activitãţii administratorilor pentru anul precedent, propunerile pentru bugetul de venituri şi cheltuieli şi planul de activitate pentru anul în curs, cu cel puţin 10 zile înainte de termenul fixat pentru desfãşurarea adunãrii generale ordinare a actionarilor, care urmeazã sa le analizeze şi sa le aprobe. Documentele menţionate se depun, în termenul arãtat, la sediul companiei ori se trimit pe adresa reprezentantului acţionarului unic.
ART. 19
Conducerea operativã a companiei
(1) Conducerea operativã a companiei va fi asigurata de 3-5 membri, dintre care unul va avea funcţia de director general, iar ceilalţi, de director executiv.
(2) Directorul general şi directorii executivi sunt salariaţi ai companiei. Directorul general şi directorii executivi nu pot fi membri ai consiliului de administraţie.
(3) Directorul general va putea, în limitele stabilite de consiliul de administraţie, sa reprezinte compania în relaţiile cu terţii sau îl va putea desemna, în acest scop, prin procura specialã, pe unul dintre ceilalţi membri ai conducerii operative.
(4) Principalele atribuţii ale conducerii operative a companiei sunt urmãtoarele:
- asigura conducerea activitãţii zilnice a companiei;
- propune spre aprobare consiliului de administraţie regulamentul de organizare a companiei şi a sucursalelor acesteia;
- pregãteşte documentaţia necesarã luãrii deciziilor de cãtre consiliul de administraţie;
- orice alte atribuţii date în competenta conducerii operative de cãtre consiliul de administraţie.

CAP. 6
Gestiunea companiei

ART. 20
Cenzorii
(1) Gestiunea companiei este controlatã de 3 cenzori şi 3 cenzori supleanţi.
(2) Cenzorii şi cenzorii supleanţi vor fi numiţi de cãtre adunarea generalã a actionarilor, potrivit legii.
(3) În exercitarea atribuţiilor lor de control, cenzorii au dreptul sa solicite în fiecare luna administratorilor situaţia asupra activitãţii companiei.
ART. 21
Obligaţiile cenzorilor
(1) Cenzorii au urmãtoarele obligaţii principale:
a) sa verifice activitatea companiei şi a sucursalelor acesteia;
b) sa verifice bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi din punct de vedere al legalitãţii şi al concordanţei lor cu registrele companiei, ţinerea la zi a acestora din urma şi dacã evaluarea patrimoniului s-a fãcut în conformitate cu regulile stabilite pentru întocmirea bilanţului contabil;
c) sa întocmeascã şi sa prezinte, anual, adunãrii generale a actionarilor un raport amãnunţit, cuprinzând rezultatele verificãrilor întreprinse în exercitarea atribuţiilor prevãzute la lit. b) şi propunerile referitoare la bilanţul contabil şi la repartizarea profitului;
d) sa inspecteze lunar, inopinat, casa şi sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor proprietate a companiei sau primite în gaj, cauţiune sau depozit;
e) sa convoace adunarea generalã a actionarilor, în cazul în care nu a fost convocatã de cãtre administratori;
f) sa ia parte la adunãrile generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor, fãrã drept de vot, putând sa determine inserarea în ordinea de zi a propunerilor pe care le considera necesare şi sa aducã la cunostinta actionarilor neregulilor în administraţie şi încãlcãrile prevederilor statutare şi legale mai importante, constatate în urma verificãrilor;
g) sa supravegheze aducerea la îndeplinire de cãtre administratori sau, dupã caz, de cãtre lichidatori a dispoziţiilor legii şi ale prezentului act constitutiv;
h) sa îndeplineascã orice alte obligaţii prevãzute de lege şi de prezentul act constitutiv.
(2) Cenzorii îşi vor îndeplini obligaţiile împreunã ori separat, potrivit legii.

CAP. 7
Activitatea companiei

ART. 22
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an, cu excepţia primului exerciţiu financiar care începe la data constituirii companiei.
ART. 23
Amortizarea
Amortizarea activelor corporale şi necorporale din patrimoniul companiei se va calcula potrivit regimului de amortizare, stabilit de cãtre consiliul de administraţie în conformitate cu prevederile legale.
ART. 24
Evidenta contabila
(1) Compania va organiza şi va conduce contabilitatea în conformitate cu prevederile legale şi va întocmi bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, cu respectarea normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
(2) În termen de 15 zile de la data aprobãrii de cãtre adunarea generalã a actionarilor, administratorii vor depune la administraţia financiarã competenta o copie de pe bilanţul contabil, însoţitã de contul de profit şi pierderi, raportul lor, raportul cenzorilor şi de procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor. Dupã vizarea bilanţului contabil de cãtre administraţia financiarã, documentele menţionate mai sus se vor depune la registrul comerţului.
ART. 25
Distribuirea profitului
Dupã aprobarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pentru exerciţiul financiar precedent, de cãtre adunarea generalã a actionarilor, plata impozitelor şi prelevarea sumelor necesare constituirii şi menţinerii fondurilor prevãzute de lege, profitul rãmas la dispoziţia companiei va fi utilizat potrivit hotãrârii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 26
Registrele companiei
Compania va tine, prin grija administratorilor şi, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevãzute de lege.

CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea şi lichidarea companiei

ART. 27
Modificarea formei juridice a companiei
Modificarea formei juridice a companiei se va putea face numai în temeiul hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor şi cu îndeplinirea tuturor formalitãţilor prevãzute de lege.
ART. 28
Dizolvarea companiei
Compania se va dizolva în urmãtoarele cazuri:
a) imposibilitatea îndeplinirii obiectului sau de activitate;
b) hotãrârea adunãrii generale extraordinare a actionarilor;
c) deschiderea procedurii de lichidare judiciarã;
d) reducerea capitalului social cu 50%, dacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor nu hotãrãşte reconstituirea acestuia ori limitarea lui la valoarea rãmasã;
e) alte situaţii prevãzute de lege ori de prezentul act constitutiv.
ART. 29
Lichidarea companiei
(1) În caz de dizolvare a companiei, adunarea generalã a actionarilor ori, dupã caz, instanta de judecata va decide lichidarea acesteia.
(2) Lichidarea companiei şi repartizarea activului social se vor realiza în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 9
Litigii

ART. 30
Soluţionarea litigiilor
(1) Toate litigiile nãscute în legatura cu interpretarea şi executarea prevederilor prezentului act constitutiv, în mãsura în care nu vor fi rezolvate pe cale amiabila, se vor soluţiona de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
(2) Litigiile de orice fel apãrute între companie şi persoane fizice sau juridice sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun. Pãrţile pot alege şi calea arbitralã.

CAP. 10
Dispoziţii finale

ART. 31
Prevederile prezentului act constitutiv se completeazã cu dispoziţiile legale în vigoare, referitoare la societãţile comerciale.


ANEXA A

Sigla Companiei Naţionale "Posta Romana" - S.A. este publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 250 din 6 iulie 1998.


ANEXA B

LISTA
direcţiilor regionale şi a celor specializate




───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Subunitatea Sediul Adresa
crt. poştalã (localitatea)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

1. Direcţia regionala de posta Bucureşti Str. Matei Millo nr. 10,
Bucureşti sectorul 1
2. Direcţia regionala de posta Ploiesti Piata Victoriei nr. 8,
Ploiesti judeţul Prahova
3. Direcţia regionala de posta Craiova Str. Unirii nr. 88, judeţul
Craiova Dolj
4. Direcţia regionala de posta Timişoara Bd. Revoluţiei nr. 2, judeţul
Timişoara Timis
5. Direcţia regionala de posta Cluj-Napoca Str. Gheorghe Doja nr. 33,
Cluj-Napoca judeţul Cluj
6. Direcţia regionala de posta Braşov Str. Nicolae Iorga nr. 1,
Braşov judeţul Braşov
7. Direcţia regionala de posta Bacau Str. Marasesti nr. 8, judeţul
Bacau Bacau
8. Direcţia regionala de posta Iaşi Str. Cuza Voda nr. 3, judeţul
Iaşi Iaşi
9. Direcţia regionala de posta Constanta Bd. Tomis nr. 79-81, judeţul
Constanta Constanta
10. Direcţia de posta Bucureşti Calea Giulesti nr. 6-8,
internationala sectorul 6
11. Direcţia de control mandate Bucureşti Calea Grivitei nr. 64-66,
sectorul 1
12. Romfilatelia Bucureşti Calea Grivitei nr. 64-66,
sectorul 1
13. Edipost Bucureşti Calea Grivitei nr. 64-66,
sectorul 1
14. Centrul de informatizare Bucureşti Calea Giulesti nr. 6-8,
sectorul 6
15. Fabrica de timbre Bucureşti Str. Fabrica de chibrituri
nr. 28, sectorul 5
16. Muzeul poştei Bucureşti Calea Grivitei nr. 64-66,
sectorul 1
17. Direcţia de posta rapida Bucureşti Calea Giulesti nr. 6-8,
sectorul 6

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016