Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 368 din 3 iulie 1998  privind infiintarea Institutului National de Expertize Criminalistice - I.N.E.C.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 368 din 3 iulie 1998 privind infiintarea Institutului National de Expertize Criminalistice - I.N.E.C.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 248 din 3 iulie 1998
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Institutul Naţional de Expertize Criminalistice - I.N.E.C., denumit în continuare institut, instituţie publica cu personalitate juridicã, subordonata Ministerului Justiţiei, prin reorganizarea Laboratorului Central de Expertize Criminalistice Bucureşti, care se desfiinţeazã.
ART. 2
Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Regina Elisabeta nr. 33, sectorul 5.
ART. 3
Institutul are ca obiect de activitate efectuarea urmãtoarelor genuri de expertize criminalistice: expertiza scrisului şi a documentelor; expertiza bancnotelor, monedelor metalice, titlurilor de credit public, cecurilor, precum şi a titlurilor de orice fel pentru efectuarea plãţilor; expertiza urmelor digitale, palmare şi plantare; expertiza urmelor lãsate de fiinţe şi obiecte; expertiza armelor de foc şi a muniţiilor; expertiza fizico-chimica a probelor materiale; expertiza urmelor biologice; expertiza accidentelor de trafic; expertiza exploziilor, incendiilor şi a accidentelor de munca; expertiza vocii şi a vorbirii; expertiza fotografiilor şi a înregistrãrilor video; expertiza altor urme, cu excepţia celor care fac obiectul expertizelor medico-legale.
ART. 4
Se înfiinţeazã Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Iaşi şi Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Timişoara, fãrã personalitate juridicã.
ART. 5
Institutul are în subordinea sa Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Bucureşti, Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Cluj, Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Iaşi şi Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Timişoara.
ART. 6
(1) Institutul este structurat pe sectoare, secţii, laboratoare, servicii şi birouri.
(2) Structura organizatoricã a institutului şi a laboratoarelor interjudetene se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare a institutului, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
ART. 7
(1) Institutul este condus de director, iar în lipsa acestuia, de cãtre directorul adjunct.
(2) Directorul reprezintã institutul în raporturile cu celelalte persoane fizice şi juridice.
(3) Pe lângã director funcţioneazã, ca organ consultativ, Consiliul institutului, format din directorul adjunct, şefii de sectoare, şefii de secţii, şefii laboratoarelor interjudetene şi contabilul-şef.
(4) Laboratoarele interjudetene de expertize criminalistice sunt conduse de cãtre un şef de laborator.
ART. 8
(1) Directorul institutului şi directorul adjunct sunt numiţi prin ordin al ministrului justiţiei, dintre experţii cu inalta pregãtire profesionalã.
(2) Şefii laboratoarelor interjudetene de expertize criminalistice sunt numiţi de directorul institutului, cu acordul ministrului justiţiei.
ART. 9
(1) Institutul este încadrat cu experţi criminalisti, personal de specialitate, personal economic, administrativ şi de serviciu.
(2) Statele de personal şi statele de funcţii ale institutului se aproba de cãtre ministrul justiţiei.
(3) Numirea şi eliberarea din funcţie a personalului de execuţie al institutului şi al laboratoarelor interjudetene se fac de cãtre directorul institutului.
(4) Personalul institutului este preluat, prin transfer, de la Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Bucureşti şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului.
ART. 10
Institutul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) efectueazã, în toate cazurile, noua expertiza criminalistica; în cazurile de o complexitate mai mare sau pentru care laboratoarele interjudetene nu au condiţii tehnice, efectueazã prima expertiza;
b) organizeazã, indruma şi controleazã activitatea laboratoarelor interjudetene sub aspect ştiinţific şi metodologic, precum şi financiar şi administrativ;
c) desfãşoarã activitãţi de documentare şi de cercetare ştiinţificã;
d) elaboreazã lucrãri cu caracter de îndrumare metodologicã;
e) în colaborare cu Institutul Naţional al Magistraturii, sprijinã învãţãmântul universitar şi postuniversitar cu material documentar şi cu alte mijloace necesare procesului de învãţãmânt şi asigura perfecţionarea profesionalã a experţilor şi pregãtirea candidaţilor la funcţia de expert;
f) desfãşoarã activitatea de prevenire a faptelor de încãlcare a legii, pe baza generalizarii practicii de expertiza şi a posibilitãţilor oferite de noile descoperiri tehnice şi ştiinţifice;
g) întocmeşte propuneri pentru bugetul de venituri şi cheltuieli al institutului şi al laboratoarelor interjudetene, pe care le transmite Ministerului Justiţiei, pe categorii de cheltuieli, spre analiza, în vederea includerii lor în proiectul de buget al acestuia;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege, precum şi însãrcinãri stabilite de Ministerul Justiţiei.
ART. 11
Laboratoarele interjudetene de expertize criminalistice au urmãtoarele atribuţii principale:
a) efectueazã prima expertiza, potrivit competentei lor materiale şi teritoriale;
b) asigura condiţii corespunzãtoare pentru pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului, în colaborare cu Institutul Naţional al Magistraturii;
c) colaboreazã cu organele judiciare din raza teritorialã a laboratorului pentru buna desfãşurare a activitãţii de expertiza criminalistica.
ART. 12
Condiţiile şi modul în care se efectueazã expertiza criminalistica, precum şi competenta teritorialã a laboratoarelor interjudetene se stabilesc prin regulament, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
ART. 13
(1) Expertul criminalist este funcţionar public.
(2) Încadrarea ca expert criminalist pe post vacant se face prin concurs sau examen.
ART. 14
(1) Salarizarea şi alte drepturi ale personalului institutului şi al laboratoarelor interjudetene se stabilesc conform <>Legii nr. 50/1996 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului din organele autoritãţii judecãtoreşti, cu modificãrile ulterioare.
(2) Personalul institutului şi al laboratoarelor interjudetene beneficiazã de stimulente din fondurile rezultate din vânzarea timbrului judiciar, în condiţiile legii.
ART. 15
(1) Finanţarea institutului se asigura din venituri extrabugetare şi din alocaţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Pentru efectuarea expertizelor criminalistice, prin ordin al ministrului justiţiei se stabilesc tarife, în funcţie de tipul şi complexitatea expertizei, precum şi în raport cu volumul de munca, aparatura şi materialele utilizate.
ART. 16
Numãrul maxim de posturi pentru institut este de 54, care se încadreazã în numãrul maxim de posturi stabilit pentru Ministerul Justiţiei.
ART. 17
Litera B din anexa nr. 3 - Unitãţi subordonate Ministerului Justiţiei - la <>Hotãrârea Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 14 martie 1997, se modifica potrivit dispoziţiilor prezentei hotãrâri.
ART. 18
Prezenta hotãrâre intra în vigoare de la data de întâi a lunii urmãtoare publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, cu excepţia prevederilor art. 15 şi 16, care vor intra în vigoare o data cu rectificarea bugetului de stat pe anul 1998.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Flavius Baras,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu
------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016