Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 366 din 25 martie 2009  pentru modificarea si completarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2009, aprobat prin   Hotararea Guvernului nr. 1.714/2008     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 366 din 25 martie 2009 pentru modificarea si completarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2009, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.714/2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 202 din 31 martie 2009
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2009, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.714/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 885 din 29 decembrie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 5, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care furnizorii intrã în relaţii contractuale cu aceeaşi casã de asigurãri de sãnãtate pentru mai multe sedii secundare/puncte de lucru, nominalizate în contract, prevederile alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor pentru fiecare dintre sediile secundare/punctele de lucru."

2. La articolul 8, alineatul (1) ultima tezã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Sumele încasate de la casele de pensii pentru perioadele anterioare anului curent se raporteazã în conturile de execuţie bugetarã (partea de cheltuieli) cu semnul minus şi nu pot fi utilizate pentru efectuarea de plãţi."

3. La articolul 8, alineatul (2) ultima tezã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Sumele restituite cãtre casele de asigurãri de sãnãtate de cãtre furnizorii de servicii medicale, pentru perioadele anterioare anului curent, se raporteazã în conturile de execuţie bugetarã (partea de cheltuieli) cu semnul minus şi nu pot fi utilizate pentru efectuarea de plãţi."

4. La articolul 13 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale, pentru furnizorii organizaţi conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, indiferent de forma lor de înfiinţare şi organizare, respectiv actul de înfiinţare sau organizare în concordanţã cu tipurile de activitãţi pe care le desfãşoarã, dupã caz;".

5. La articolul 14, literele e), l) şi u) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"e) sã raporteze caselor de asigurãri de sãnãtate datele necesare pentru urmãrirea desfãşurãrii activitãţii în asistenţa medicalã, potrivit formularelor de raportare stabilite conform reglementãrilor legale în vigoare. Începând cu data implementãrii sistemului de raportare în timp real, acesta va fi utilizat de furnizorii de servicii medicale pentru îndeplinirea acestei obligaţii;
...........................................................................
l) sã utilizeze formularul de prescripţie medicalã pentru medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã din sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, care este formular cu regim special, unic pe ţarã, sã furnizeze tratamentul adecvat şi sã prescrie medicamentele sub forma denumirilor comune internaţionale (DCI), astfel cum acestea sunt prevãzute în Lista denumirilor comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii cu şi fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, cu excepţia cazurilor justificate medical în fişa medicalã a pacientului, situaţie în care medicul prescrie medicamentele necesare pe denumire comercialã, în concordanţã cu diagnosticul;
...........................................................................
u) sã raporteze casei de asigurãri de sãnãtate serviciile care fac obiectul contractului de furnizare de servicii medicale. Începând cu data implementãrii sistemului de raportare în timp real, acesta va fi utilizat de furnizorii de servicii medicale pentru îndeplinirea acestei obligaţii;".

6. La articolul 15, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) sã primeascã contravaloarea serviciilor medicale contractate, realizate şi raportate, validate conform normelor, în limita valorii de contract încheiat cu casele de asigurãri de sãnãtate, la termenele prevãzute în contract;".

7. La articolul 16, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) sã încheie contracte numai cu furnizorii de servicii medicale autorizaţi şi evaluaţi şi sã facã publice în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data încheierii contractelor, prin afişare pe pagina web şi la sediul casei de asigurãri de sãnãtate, lista acestora, pentru informarea asiguraţilor, precum şi valoarea de contract în cazul contractelor care au prevãzutã o sumã ca valoare de contract;".

8. La articolul 17 alineatul (1), litera i) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"i) transplantul de organe şi ţesuturi, cu excepţia grefelor prevãzute în norme, a serviciilor medicale aferente stãrii posttransplant şi a cazurilor prevãzute în hotãrârea Guvernului pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009;".

9. La articolul 18, dupã litera j) se introduce o nouã literã, litera k), cu urmãtorul cuprins:
"k) dacã se constatã nerespectarea programului de lucru prevãzut în contract prin lipsa nejustificatã a medicului timp de 3 zile consecutive, în cazul cabinetelor medicale individuale; în cazul celorlalte forme de organizare a cabinetelor medicale, inclusiv ambulatoriul integrat, contractul se modificã în mod corespunzãtor prin excluderea medicului/medicilor la care s-a constatat nerespectarea nejustificatã a programului de lucru timp de 3 zile consecutive."

10. La articolul 22, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Necesarul de medici de familie cu liste proprii de asiguraţi şi persoane beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale, atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural, precum şi numãrul minim de asiguraţi şi persoane beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale de pe listele medicilor de familie din mediul rural, pentru care se încheie contractul de furnizare de servicii medicale din asistenţa medicalã primarã între furnizori şi casele de asigurãri de sãnãtate, se stabilesc pe localitãţi, avându-se în vedere populaţia aferentã acestora, de cãtre o comisie paritarã, formatã din reprezentanţi ai caselor de asigurãri de sãnãtate şi ai direcţiilor de sãnãtate publicã, împreunã cu reprezentanţii colegiilor teritoriale ale medicilor, cu excepţia cabinetelor medicale care funcţioneazã în structura sau în coordonarea unor unitãţi sanitare aparţinând ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitarã proprie."

11. La articolul 28, alineatul (1) teza a doua se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"În cabinetele medicale şi/sau în localitãţile unde îşi desfãşoarã activitatea cel puţin 2 medici de familie cu listã proprie de asiguraţi şi persoane beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale, acordarea asistenţei medicale se va asigura atât dimineaţa, cât şi dupã-amiaza."

12. La articolul 28, dupã alineatul (1) se introduc douã noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Asistenţa medicalã în afara programului de lucru este asiguratã, dupã caz, de:
a) medicii de familie asociaţi în centre de permanenţã care acordã asistenţã medicalã în baza unui contract distinct încheiat între medic şi casa de asigurãri de sãnãtate, conform prevederilor legale în vigoare;
b) unitãţi medicale specializate care asigurã serviciile medicale de urgenţã prespitaliceascã, transport medical şi consultaţii de urgenţã la domiciliu.
(1^2) Centrele de permanenţã prevãzute la alin. (1^1) lit. a) funcţioneazã în regim de gardã care se instituie între orele 15,00-8,00 în zilele lucrãtoare şi permanent în zilele nelucrãtoare, conform prevederilor legale în vigoare."

13. La articolul 28, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Modalitatea de decontare a serviciilor medicale acordate în condiţiile prevãzute la alin. (1^1) lit. a) este stabilitã prin Normele metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 1.024/496/2008."

14. La articolul 30, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã la sfârşitul celor 3 luni medicul de familie nou-venit nu a înscris numãrul minim de asiguraţi şi persoane beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale stabilit conform art. 22 alin. (3) şi (4), casa de asigurãri de sãnãtate încheie contract de furnizare de servicii medicale cu acesta pentru lista pe care şi-a constituit-o pânã la data încheierii contractului, cu obligaţia din partea medicului de familie nou-venit ca în termen de maximum 6 luni de la data încheierii contractului sã înscrie numãrul minim de asiguraţi şi persoane beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale stabilit conform art. 22 alin. (3) şi (4). În caz contrar, contractul încheiat între medicul de familie nou-venit şi casa de asigurãri de sãnãtate va înceta la expirarea celor 6 luni."

15. Articolul 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - Medicul de familie care preia un praxis de medicinã de familie existent, în condiţiile legii, preia drepturile şi obligaţiile contractuale în aceleaşi condiţii ca şi deţinãtorul anterior de praxis, la data preluãrii acestuia."

16. La articolul 33, dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) sã deconteze contravaloarea investigaţiilor medicale paraclinice numai dacã medicii de familie au competenţa legalã necesarã şi au în dotarea cabinetului aparatura medicalã corespunzãtoare pentru realizarea acestora, în condiţiile prevãzute în norme."

17. La articolul 35, literele a) şi b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) plata prin tarif pe persoanã asiguratã; suma cuvenitã se stabileşte în raport cu numãrul de puncte, calculat în funcţie de numãrul asiguraţilor înscrişi pe lista proprie - conform structurii pe grupe de vârstã, ajustat în condiţiile prevãzute prin norme, numãrul de puncte aferent fiecãrei grupe de vârstã, ajustat în funcţie de gradul profesional şi de condiţiile în care se desfãşoarã activitatea şi cu valoarea unui punct, stabilite prin norme. Criteriile de încadrare a cabinetelor medicale în funcţie de condiţiile în care se desfãşoarã activitatea se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate. Numãrul de puncte acordat pe durata unui an pentru fiecare asigurat corespunde asigurãrii de cãtre furnizorul de servicii medicale a unor servicii medicale profilactice, curative, de urgenţã şi a unor activitãţi de suport. Serviciile medicale care se asigurã prin plata per capita şi condiţiile în care acestea se acordã se stabilesc prin norme. Numãrul de puncte acordat pe durata unui an în funcţie de numãrul de asiguraţi înscrişi pe lista proprie se ajusteazã gradual, cu excepţia zonelor defavorizate, în condiţiile prevãzute în norme. Valoarea definitivã a punctului este unicã pe ţarã şi se calculeazã de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate prin regularizare trimestrialã, conform normelor, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru; aceastã valoare nu poate fi mai micã decât valoarea minimã garantatã pentru un punct. Valoarea minimã garantatã se calculeazã trimestrial, în funcţie de fondurile aprobate cu aceastã destinaţie, şi va fi prevãzutã în norme;
b) plata prin tarif pe serviciu medical, stabilit în funcţie de numãrul de servicii medicale şi de valoarea unui punct. Numãrul de puncte aferent fiecãrui serviciu medical, modalitatea de calcul al valorii definitive pentru un punct şi nivelul valorii minime garantate pentru un punct se stabilesc prin norme. Valoarea definitivã a unui punct este unicã pe ţarã şi se calculeazã de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate prin regularizare trimestrialã, conform normelor, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru. Aceastã valoare nu poate fi mai micã decât valoarea minimã garantatã pentru un punct. Valoarea minimã garantatã se calculeazã trimestrial, în funcţie de fondurile aprobate cu aceastã destinaţie, şi va fi prevãzutã în norme."

18. La articolul 38 alineatul (1), literele a), b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) la prima constatare, cu 10%;
b) la a doua constatare, cu 20%;
c) la a treia constatare, cu 30%."

19. La articolul 38 alineatul (2), literele a), b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) la prima constatare, cu 10%;
b) la a doua constatare, cu 20%;
c) la a treia constatare, cu 30%."

20. La articolul 43, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Furnizorii de servicii medicale pentru specialitãţile paraclinice încheie contracte cu casele de asigurãri de sãnãtate în baza specialitãţii obţinute de medicii pe care îi reprezintã şi confirmate prin ordin al ministrului sãnãtãţii. În situaţia în care un medic are mai multe specialitãţi paraclinice confirmate prin ordin al ministrului sãnãtãţii, acesta îşi poate desfãşura activitatea în baza contractului încheiat cu casa de asigurãri de sãnãtate, putând acorda şi raporta servicii medicale aferente specialitãţilor respective, în condiţiile în care furnizorul este înregistrat în registrul unic al cabinetelor pentru aceste specialitãţi."

21. La articolul 44, alineatul (2) teza a doua se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale de recuperare-reabilitare încheie un singur contract cu casa de asigurãri de sãnãtate în a cãrei razã administrativ-teritorialã îşi are sediul, filiale sau puncte de lucru furnizorul de servicii medicale şi/sau cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi/sau cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor."

22. La articolul 47 alineatul (3), partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Cabinetele de medicinã dentarã şi laboratoarele medicale îşi vor stabili programul de activitate în funcţie de volumul serviciilor de medicinã dentarã şi al serviciilor medicale paraclinice contractate. Medicii de specialitate din specialitãţile paraclinice îşi pot desfãşura activitatea la cel mult 2 furnizori aflaţi în relaţie contractualã cu casa/casele de asigurãri de sãnãtate, cu îndeplinirea cumulativã a urmãtoarelor condiţii:".

23. La articolul 47, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Medicul de specialitate care are contract individual de muncã cu normã întreagã sau, dupã caz, integrare clinicã într-o secţie a unui spital aflat în relaţie contractualã cu o casã de asigurãri de sãnãtate poate acorda servicii medicale ambulatorii de specialitate într-un cabinet medical organizat conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cadrul unui program de activitate stabilit în afara celui din spital şi care sã nu depãşeascã maximum 17,5 ore pe sãptãmânã. În situaţia în care medicul de specialitate din spital are contract individual de muncã cu timp parţial, acesta poate acorda servicii medicale ambulatorii de specialitate în cadrul unui program de activitate stabilit în afara celui din spital şi care poate fi de pânã la 35 de ore pe sãptãmânã."

24. La articolul 48 alineatul (1), literele f), g) şi h) se abrogã.

25. La articolul 48 alineatul (2), literele a) şi b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) sã efectueze investigaţiile medicale paraclinice numai în baza biletului de trimitere, care este formular cu regim special utilizat în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, cu condiţia ca medicul care a eliberat biletul de trimitere sã se afle în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate în a cãrei razã administrativ-teritorialã îşi desfãşoarã activitatea sau cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, respectiv cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, iar furnizorul de servicii medicale paraclinice sã se afle în relaţie contractualã cu oricare dintre casele de asigurãri de sãnãtate enumerate anterior;
b) sã verifice biletele de trimitere în ceea ce priveşte datele obligatorii pe care acestea trebuie sã le cuprindã potrivit prevederilor legale în vigoare; în situaţia în care biletele de trimitere nu sunt completate cu datele obligatorii pe care acestea trebuie sã le cuprindã, furnizorii de servicii medicale paraclinice refuzã efectuarea investigaţiilor paraclinice recomandate prin biletele de trimitere respective;".

26. La articolul 48 alineatul (2), dupã litera b) se introduc trei noi litere, literele c), d) şi e), cu urmãtorul cuprins:
"c) sã utilizeze reactivi care au declaraţii de conformitate CE emise de producãtori şi sã practice o evidenţã de gestiune cantitativ-valoricã corectã şi la zi pentru reactivi la nivelul furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator;
d) sã calibreze şi sã spele aparatele din laboratoarele de investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator conform specificaţiilor tehnice din cãrţile tehnice ale acestora;
e) sã facã dovada îndeplinirii criteriului de calitate ca parte componentã a criteriilor de selecţie, în condiţiile prevãzute în norme - pentru furnizorii de investigaţii medicale paraclinice."

27. La articolul 50 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) sã nu deconteze contravaloarea investigaţiilor medicale paraclinice dacã biletele de trimitere nu sunt cele utilizate în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi nu conţin datele obligatorii privind prescrierea acestora;".

28. La articolul 50 alineatul (1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
"d) sã deconteze contravaloarea serviciilor medicale şi contravaloarea investigaţiilor medicale paraclinice numai dacã medicii au competenţa legalã necesarã şi au în dotarea cabinetului aparatura medicalã corespunzãtoare pentru realizarea acestora, în condiţiile prevãzute în norme."

29. La articolul 52 alineatul (2), litera i) se abrogã.

30. La articolul 52, alineatele (3), (4) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã serviciile medicale de recuperare-reabilitare, în condiţiile stabilite prin norme, numai pe baza biletelor de trimitere, care sunt formulare cu regim special utilizate în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, eliberate de medicii de familie, medicii de specialitate din ambulatoriu sau medicii de specialitate din spital, aflaţi în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate.
(4) Biletele de trimitere pentru tratament de recuperare în staţiunile balneoclimatice se fac de cãtre medicii de familie, de cãtre medicii de specialitate din ambulatoriu şi medicii din spital, aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, pentru perioade şi potrivit unui ritm stabilite de medicul de recuperare-reabilitare.
.......................................................................
(6) Trimiterea asiguratului de cãtre un medic de specialitate aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate cãtre un alt medic de specialitate din ambulatoriu aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate se face pe baza biletului de trimitere, care este formular cu regim special utilizat în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, numai în situaţia în care asiguratul a beneficiat de serviciile medicale de specialitate din partea medicului respectiv."

31. La articolul 52, alineatul (5) se abrogã.

32. Articolul 53 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 53. - Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sã deconteze lunar, în termen de maximum 20 de zile calendaristice de la încheierea fiecãrei luni, contravaloarea serviciilor medicale furnizate potrivit contractelor încheiate între furnizorii de servicii medicale ambulatorii şi casele de asigurãri de sãnãtate, pe baza documentelor prezentate de furnizori în primele 7 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare lunii pentru care se face plata. Pentru serviciile medicale clinice decontarea lunarã se face la valoarea minimã garantatã pentru un punct, unicã pe ţarã şi prevãzutã în norme, iar regularizarea trimestrialã, la valoarea definitivã, pânã la data de 30 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, pe baza documentelor prezentate de furnizori în primele 7 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare trimestrului pentru care se face plata, potrivit normelor. Valoarea definitivã a unui punct nu poate fi mai micã decât valoarea minimã garantatã pentru un punct. Valoarea minimã garantatã se calculeazã trimestrial, în funcţie de fondurile aprobate cu aceastã destinaţie, şi va fi prevãzutã în norme."

33. La articolul 55 alineatul (1), literele a), b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) la prima constatare, cu 10%;
b) la a doua constatare, cu 20%;
c) la a treia constatare, cu 30%."

34. La articolul 55 alineatul (2), literele a), b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) la prima constatare, cu 10%;
b) la a doua constatare, cu 20%;
c) la a treia constatare, cu 30%."

35. La articolul 60 alineatul (5), literele a), b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) listei de servicii medicale care nu pot fi efectuate în ambulatoriu şi impun internarea conform prevederilor alin. (4);
b) listei materialelor sanitare şi a denumirilor comune internaţionale (DCI) utilizate pe perioada spitalizãrii, menţionându-se care DCI-uri pot fi recomandate pacienţilor internaţi, care dintre acestea pot fi prescrise de orice medic din spitalul respectiv şi care DCI-uri pot fi prescrise cu aprobarea medicului şef de secţie sau cu aprobarea consiliului medical. Lista materialelor sanitare şi a DCI-urilor prezentatã de spitale la încheierea contractului cuprinde lista cu DCI-urile medicamentelor de uz uman de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul spitalicesc, care se va aproba prin hotãrâre a Guvernului, precum şi DCI-urile din lista prevãzutã la art. 94 alin. (1) pentru asigurarea continuitãţii tratamentului în ambulatoriu şi are ca scop asigurarea tratamentului pacienţilor internaţi şi monitorizarea consumului de medicamente pentru întocmirea decontului de cheltuieli ce se elibereazã pacientului;
c) structurii organizatorice aprobate sau avizate, dupã caz, de Ministerul Sãnãtãţii, în vigoare la data încheierii contractului de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurãri de sãnãtate."

36. La articolul 64 alineatul (2), literele e) şi g) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"e) sume pentru serviciile medicale efectuate în cabinete medicale de specialitate în oncologie medicalã, diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice şi în cabinetele de planificare familialã în care îşi desfãşoarã activitatea medici cu specialitatea obstetricã-ginecologie, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, precum şi în cabinetele de specialitate din ambulatoriul integrat al spitalului, finanţate din fondul alocat asistenţei medicale ambulatorii de specialitate, pentru specialitãţile clinice;
.......................................................................
g) sume pentru serviciile medicale de tip spitalicesc, efectuate în regim de spitalizare de zi, finanţate din fondul alocat pentru asistenţa medicalã spitaliceascã, în condiţiile prevãzute prin norme, a cãror platã se face prin tarif pe serviciu medical, respectiv prin tarif pe caz rezolvat;".

37. La articolul 64, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Cheltuielile ocazionate de activitãţile desfãşurate în camerele de gardã şi în structurile asimilate acestora, din cadrul spitalelor, pentru cazurile care sunt internate prin spitalizare continuã, sunt cuprinse în structura tarifului pe caz rezolvat. Cazurile pentru care se acordã servicii medicale în aceste structuri din cadrul spitalelor sunt considerate cazuri rezolvate în regim de spitalizare de zi numai pentru cazurile neinternate prin spitalizare continuã şi sunt decontate prin tarif/caz rezolvat."

38. La articolul 64, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Numãrul de cazuri şi tariful aferent serviciilor de spitalizare de zi se negociazã cu casele de asigurãri de sãnãtate, fiind suportate din fondul aferent asistenţei medicale spitaliceşti, în condiţiile prevãzute în norme."

39. Dupã articolul 64 se introduce un nou articol, articolul 64^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 64^1. - (1) La contractarea serviciilor medicale spitaliceşti, casele de asigurãri de sãnãtate vor avea în vedere 95% din fondurile alocate cu aceastã destinaţie la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate dupã ce s-a dedus suma aferentã serviciilor medicale paraclinice ce se pot efectua în ambulatoriu de unitãţile sanitare cu paturi.
(2) Diferenţa de 5% din fondul cu destinaţie servicii medicale spitaliceşti ce nu a fost contractatã iniţial se utilizeazã pentru decontarea cazurilor externate prevãzute la art. 74, precum şi pentru decontarea sumelor reprezentând depãşirea valorii trimestriale de contract cu maximum 5% din valoarea acesteia pentru spitalele clinice de urgenţã care au peste 5.000 de cazuri externate/lunã, respectiv 60.000 de cazuri externate/an, cât şi pentru alte situaţii justificate ce pot apãrea în derularea contractelor încheiate cu furnizorii de servicii medicale spitaliceşti, dupã caz."

40. La articolul 65 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) sã prezinte casei de asigurãri de sãnãtate, în vederea contractãrii, indicatorii specifici stabiliţi prin norme, precum şi nivelul indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului public asumaţi prin contractul de management, cu excepţia spitalelor care au manageri interimari, numiţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii în cazul spitalelor publice din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii sau, în cazul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, prin act administrativ al instituţiilor respective;".

41. La articolul 65 alineatul (1), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) sã afişeze pe pagina web a Ministerului Sãnãtãţii, în primele 3 zile lucrãtoare ale lunii curente, cheltuielile efectuate în luna precedentã, conform machetei prevãzute în norme.".

42. La articolul 65, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În vederea contractãrii serviciilor de spitalizare de zi, spitalele au obligaţia sã solicite acordul direcţiilor de sãnãtate publicã pentru organizarea acestui tip de activitate, în situaţia în care structura organizatoricã a spitalului, aprobatã în condiţiile legii, nu cuprinde structuri pentru spitalizare de zi."

43. La articolul 67, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) sã deconteze, în primele 10 zile ale lunii urmãtoare celei pentru care se face plata, dar numai dupã îndeplinirea obligaţiei prevãzute la art. 65 alin. (1) lit. e), contravaloarea serviciilor medicale acordate asiguraţilor în luna precedentã, pe baza facturii şi a documentelor însoţitoare, cu încadrarea în sumele contractate. Pentru fiecare lunã, casele de asigurãri de sãnãtate pot efectua pânã la data de 20 decontarea lunii curente pentru perioada 1-15 a lunii, în baza indicatorilor specifici realizaţi şi în limita sumelor contractate, pe baza facturii şi a documentelor însoţitoare;".

44. La articolul 69, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cazurile internate în regim de spitalizare continuã care nu au îndeplinit criteriile de internare nu se deconteazã de casele de asigurãri de sãnãtate. Cazurile care fac obiectul internãrii prin spitalizare de zi şi au fost rezolvate prin spitalizare continuã la solicitarea asiguratului se deconteazã de casele de asigurãri de sãnãtate la tariful pe serviciu medical/caz rezolvat aferent spitalizãrii de zi, diferenţa fiind suportatã de asigurat."

45. La articolul 70, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) investigaţiile paraclinice pentru bolnavii internaţi, efectuate în alte unitãţi spitaliceşti sau în unitãţi ambulatorii de specialitate, în situaţiile în care spitalul respectiv nu deţine dotarea necesarã sau aparatura existentã în dotarea acestuia nu este funcţionalã, în condiţiile stabilite prin norme;".

46. Articolul 74 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 74. - Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã cazurile externate din unitãţile sanitare cu personalitate juridicã de medicina muncii - boli profesionale şi din secţiile de boli profesionale aflate în structura spitalelor, pentru care nu s-a confirmat caracterul de boalã profesionalã, în condiţiile respectãrii criteriilor de internare prevãzute la art. 60 alin. (4) şi în condiţiile în care cazurile externate sunt persoane asigurate în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate. Casele de asigurãri de sãnãtate nu deconteazã mai mult de 50% din cazurile externate din unitãţile sanitare cu personalitate juridicã de medicina muncii - boli profesionale şi din secţiile de boli profesionale aflate în structura spitalelor."

47. La articolul 75 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) la a treia constatare şi la urmãtoarele constatãri dupã aceasta, reţinerea unei sume calculate prin aplicarea unui procent de 9% la valoarea de contract lunarã."

48. La articolul 75 alineatul (2), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) una sau mai multe secţii nu mai îndeplinesc condiţiile de contractare; suspendarea se face pânã la îndeplinirea condiţiilor obligatorii pentru reluarea activitãţii;".

49. Articolul 79 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 79. - Modalitãţile de platã a serviciilor medicale de urgenţã şi transport sanitar sunt:
1. pentru unitãţile medicale specializate publice autorizate şi evaluate: buget global stabilit pe baza indicatorilor şi, dupã caz, a coeficienţilor de ajustare corespunzãtori timpilor de aşteptare, în condiţiile stabilite în norme;
2. pentru unitãţile specializate autorizate şi evaluate private, pe baza apelurilor primite prin sistemul 112, dispecerizate de dispeceratul medical public sau cel integrat, pentru cazurile prevãzute în norme:
a) pentru plata consultaţiilor de urgenţã la domiciliu:
a1) tarif pe kilometru echivalent parcurs în mediul urban, tarif pe kilometru efectiv realizat în mediul rural sau milã parcursã pentru serviciile de transport medical;
a2) tarif pe solicitare;
b) pentru alte tipuri de transport sanitar se utilizeazã tarif pe kilometru echivalent parcurs în mediul urban, tarif pe kilometru efectiv realizat în mediul rural sau milã parcursã, dupã caz."

50. La articolul 82 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) la a treia constatare şi la urmãtoarele constatãri dupã aceasta, reţinerea unei sume calculate prin aplicarea unui procent de 9% la valoarea de contract lunarã."

51. La articolul 86, literele a), b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) la prima constatare, cu 10%;
b) la a doua constatare, cu 20%;
c) la a treia constatare, cu 30%."

52. La articolul 89, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) sã acorde servicii medicale asiguraţilor numai pe bazã de bilet de trimitere, care este formular cu regim special utilizat în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, de la medicul de familie, de la medicul de specialitate din ambulatoriu sau de la medicul din spital, aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate;".

53. La articolul 91, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 91. - (1) Biletele de trimitere pentru tratament de recuperare-reabilitare în staţiunile balneoclimatice se acordã de cãtre medicii de familie, de cãtre medicii de specialitate din ambulatoriu şi medicii din spital, aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, pentru perioade şi potrivit unui ritm stabilite de medicul de recuperare-reabilitare."

54. La articolul 91, alineatul (2) se abrogã.

55. La articolul 92 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) la a treia constatare şi la urmãtoarele constatãri dupã aceasta, reţinerea unei sume calculate prin aplicarea unui procent de 9% la valoarea de contract lunarã."

56. La articolul 95, alineatele (3) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) În contractul de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, precum şi de materiale sanitare specifice care se acordã pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor incluşi în unele programe naţionale de sãnãtate cu scop curativ se va specifica valoarea orientativã, defalcatã pe trimestre şi luni. Valoarea orientativã a contractului se va stabili în condiţiile prevãzute prin norme atât pentru medicamentele eliberate cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, cât şi pentru medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor aferente unor programe de sãnãtate a cãror eliberare se face prin farmaciile cu circuit deschis. Valoarea orientativã a contractelor pentru farmaciile din reţeaua sanitarã a ministerelor şi instituţiilor din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti, care intrã în relaţie contractualã cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, se stabileşte prin normele proprii de aplicare a prezentului contract-cadru.
..........................................................................
(5) Contractele pot fi încheiate de reprezentantul legal al societãţii comerciale farmaceutice cu casa de asigurãri de sãnãtate în a cãrei razã administrativ-teritorialã se aflã sediul social al societãţii respective şi/sau Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, respectiv Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor. În situaţia în care în cadrul aceleiaşi societãţi comerciale farmaceutice funcţioneazã mai multe farmacii, situate în judeţe diferite, reprezentantul legal al societãţii comerciale încheie contracte cu casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în a cãror razã teritorialã se aflã amplasate farmaciile respective şi/sau Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, respectiv Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor. În situaţia în care o societate comercialã farmaceuticã are deschise puncte de lucru, înfiinţate conform prevederilor legale în vigoare, în alte judeţe, aceasta va încheia contract cu casa de asigurãri de sãnãtate în a cãrei razã administrativ-teritorialã se aflã punctul de lucru, în condiţiile stabilite prin norme. Un farmacist îşi poate desfãşura activitatea la cel mult 2 furnizori aflaţi în relaţie contractualã cu casa/casele de asigurãri de sãnãtate."

57. La articolul 96, literele f), g), i), m), n), r), t) şi y) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"f) sã transmitã caselor de asigurãri de sãnãtate datele solicitate, utilizând Sistemul informatic unic integrat. În situaţia în care se utilizeazã un alt sistem informatic, acesta trebuie sã fie compatibil cu Sistemul informatic unic integrat, caz în care furnizorii sunt obligaţi sã asigure confidenţialitatea în procesul de transmitere a datelor. Începând cu data implementãrii sistemului de raportare în timp real, acesta va fi utilizat de furnizorii de medicamente evaluaţi pentru îndeplinirea acestei obligaţii;
g) sã întocmeascã şi sã prezinte caselor de asigurãri de sãnãtate documentele necesare în vederea decontãrii medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, precum şi a materialelor sanitare specifice care se acordã pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor incluşi în unele programe naţionale de sãnãtate cu scop curativ - facturã, borderou-centralizator, prescripţii medicale -, cu înscrierea numãrului de ordine al bonului fiscal şi a datei de emitere a acestora, pe baza cãrora au fost eliberate medicamentele şi materialele sanitare specifice care se acordã pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor incluşi în unele programe naţionale de sãnãtate cu scop curativ, în condiţiile stabilite prin norme; sumele prevãzute în facturã şi medicamentele şi materialele sanitare din documentele justificative însoţitoare, prezentate caselor de asigurãri de sãnãtate de furnizorii de medicamente în vederea decontãrii acestora, trebuie sã corespundã cu datele raportate conform prevederilor lit. y). Începând cu data implementãrii sistemului de raportare în timp real, acesta va fi utilizat de furnizorii de medicamente evaluaţi pentru îndeplinirea acestei obligaţii;
........................................................................
i) sã funcţioneze cu personal farmaceutic autorizat conform legii;
........................................................................
m) sã elibereze medicamentele din prescripţiile medicale asiguraţilor, indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate la care este luat în evidenţã asiguratul, în condiţiile în care furnizorul de medicamente are contract cu casa de asigurãri de sãnãtate cu care medicul care a eliberat prescripţia medicalã a încheiat contract sau convenţie în vederea recunoaşterii prescripţiilor medicale eliberate în situaţiile prevãzute în norme;
n) sã anuleze DCI-urile/medicamentele şi/sau materialele sanitare care nu au fost eliberate, în faţa primitorului, pe toate exemplarele prescripţiei medicale, în condiţiile stabilite prin norme;
........................................................................
r) sã depunã, în primele 15 zile calendaristice ale lunii urmãtoare celei pentru care s-au eliberat medicamentele cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, precum şi materialele sanitare specifice care se acordã pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor incluşi în unele programe naţionale de sãnãtate cu scop curativ, documentele necesare în vederea decontãrii pentru luna respectivã. Pentru medicamentele eliberate decontarea se face cu încadrarea în fondul aprobat la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate;
........................................................................
t) sã elibereze medicamentul care dã preţul de referinţã în cadrul denumirii comune internaţionale prescrise de medic şi, numai cu acordul asiguratului, sã elibereze orice alte medicamente din cadrul aceleiaşi denumiri comune internaţionale, cu excepţia cazurilor în care medicul prescrie medicamentele pe denumire comercialã, în condiţiile prezentei hotãrâri;
........................................................................
y) sã transmitã caselor de asigurãri de sãnãtate, în format electronic, medicamentele şi materialele sanitare eliberate conform machetei şi la termenele prevãzute în norme. Începând cu data implementãrii sistemului de raportare în timp real, acesta va fi utilizat de furnizorii de medicamente evaluaţi pentru îndeplinirea acestei obligaţii;".

58. La articolul 96, dupã litera y) se introduce o nouã literã, litera z), cu urmãtorul cuprins:
"z) sã nu elibereze prescripţiile medicale care nu conţin toate datele obligatorii pe care acestea trebuie sã le cuprindã, precum şi dacã nu au fost respectate condiţiile prevãzute în norme privind eliberarea prescripţiilor medicale, referitoare la numãrul de medicamente şi la durata terapiei, excepţie fãcând situaţiile prevãzute la art. 98 lit. c)."

59. La articolul 97, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) sã primeascã de la casa de asigurãri de sãnãtate, la termenele prevãzute în contract, contravaloarea medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã eliberate, conform facturilor emise şi documentelor însoţitoare, în limita fondurilor aprobate la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate cu aceastã destinaţie, atât pentru medicamentele eliberate cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, cât şi pentru medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor aferente unor programe naţionale de sãnãtate a cãror eliberare se face prin farmaciile cu circuit deschis;".

60. La articolul 97, litera e) se abrogã.

61. La articolul 98, litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) sã deconteze furnizorilor de medicamente cu care au încheiat contracte, în limita fondurilor aprobate la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate cu destinaţie consum de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, contravaloarea medicamentelor eliberate cu şi fãrã contribuţie personalã, precum şi a medicamentelor corespunzãtoare DCI-urilor aferente unor programe naţionale de sãnãtate a cãror eliberare se face prin farmaciile cu circuit deschis, la termenele prevãzute în norme."

62. La articolul 100, alineatul (1), partea introductivã şi literele a) şi b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 100. - (1) Modalitãţile de prescriere, de eliberare şi de decontare a medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu se stabilesc prin norme. Medicii prescriu medicamente sub forma denumirii comune internaţionale (DCI), cu excepţia cazurilor justificate medical în fişa medicalã a pacientului. Pentru bolile cronice, medicii pot prescrie unui asigurat medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã, cu urmãtoarele restricţii:
a) pentru sublistele A şi B - o singurã prescripţie lunar, cu maximum 7 medicamente, dar nu mai mult de 3 medicamente din sublista B cu procent de compensare 50% din preţul de referinţã. Valoarea totalã a medicamentelor din sublista B, calculatã la nivelul preţului de referinţã, este de pânã la 300 lei pe lunã;
b) în situaţia în care într-o lunã se prescrie un medicament din sublista B notat cu #, cu o valoare maximã a tratamentului pe o lunã, calculatã la nivelul preţului de referinţã, mai mare de 300 lei, nu se mai prescriu în luna respectivã şi alte medicamente din sublista B;".

63. La articolul 102, literele h), i) şi j) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"h) în cazul nerespectãrii prevederilor art. 96 lit. c), f), h), m), o), q), u), v), x) şi z);
i) la a patra constatare a nerespectãrii termenului de 5 zile lucrãtoare pentru remedierea situaţiilor prevãzute la art. 96 lit. a), b), n), r), s) şi t);
j) la a patra constatare a nerespectãrii în cursul unui an a oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la art. 96 lit. e), g), j), k), l), p) şi y);".

64. La articolul 105, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 105. - (1) Pentru societãţile comerciale farmaceutice în cadrul cãrora funcţioneazã mai multe farmacii/puncte de lucru, condiţiile de reziliere a contractelor prevãzute la art. 102 lit. f), g) şi h) - pentru nerespectarea prevederilor art. 96 lit. f), m) şi v), condiţiile de reziliere a contractelor prevãzute la art. 102 lit. i) - pentru nerespectarea prevederilor art. 96 lit. r) şi condiţiile de reziliere a contractelor prevãzute la art. 102 lit. j) - pentru nerespectarea prevederilor art. 96 lit. g) şi y) - se aplicã la nivel de societate; restul condiţiilor de reziliere prevãzute la art. 102 se aplicã corespunzãtor pentru fiecare dintre farmaciile/punctele de lucru la care se înregistreazã aceste situaţii, prin excluderea lor din contract şi modificarea contractului în mod corespunzãtor. Prevederile art. 103 şi 104 referitoare la condiţiile de suspendare, respectiv încetare se aplicã societãţii comerciale farmaceutice sau farmaciilor, respectiv punctelor de lucru, dupã caz."

65. La articolul 106 alineatul (1), literele a), b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) cu 10 % la prima constatare;
b) cu 20% la a doua constatare;
c) cu 30% la a treia constatare."

66. La articolul 106, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care se constatã nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 96 lit. e), g), j), k), l), p) şi y) şi în cazul nerespectãrii termenului de 5 zile pentru remedierea situaţiilor prevãzute la art. 96 lit. a), b), n), r), s) şi t), suma cuvenitã pentru luna în care s-au înregistrat aceste situaţii se diminueazã dupã cum urmeazã:
a) la prima constatare, cu 10 %;
b) la a doua constatare, cu 20%;
c) la a treia constatare, cu 30%."

67. La articolul 110, literele h) şi k) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"h) sã emitã, în vederea decontãrii, facturile însoţite de: copia certificatului de garanţie, declaraţia de conformitate pentru dispozitivele la comandã, dupã caz, conform prevederilor legale în vigoare, audiogramele efectuate dupã protezarea auditivã de un furnizor autorizat şi evaluat, aflat în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate, taloanele lunare pentru dispozitivele de protezare stomii şi incontinenţã urinarã, fotoliile rulante şi aparatele pentru administrare continuã cu oxigen, dupã caz, dovada verificãrii tehnice sau a verificãrii dupã reparare, dupã caz, confirmarea primirii dispozitivului medical sub semnãtura beneficiarului, cu specificarea domiciliului, a actului de identitate şi a codului numeric personal sau a documentelor ce confirmã expedierea prin poştã şi primirea la domiciliu; cheltuielile cu transportul dispozitivului medical la domiciliul asiguratului nu se deconteazã de casele de asigurãri de sãnãtate. Începând cu data implementãrii sistemului de raportare în timp real, acesta va fi utilizat de furnizorii de dispozitive medicale evaluaţi pentru îndeplinirea acestei obligaţii;
.....................................................................
k) sã utilizeze Sistemul informatic unic integrat. În situaţia în care se utilizeazã un alt sistem informatic, acesta trebuie sã fie compatibil cu Sistemul informatic unic integrat, caz în care furnizorii sunt obligaţi sã asigure confidenţialitatea în procesul de transmitere a datelor. Începând cu data implementãrii sistemului de raportare în timp real, acesta va fi utilizat de furnizorii de dispozitive medicale evaluaţi pentru îndeplinirea acestei obligaţii;".

68. La articolul 120 teza întâi, literele a), b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) la prima constatare, cu 10%;
b) la a doua constatare, cu 20%;
c) la a treia constatare, cu 30%."

69. La articolul 128, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 128. - (1) Sunt incluse în lista de medicamente (denumiri comerciale) de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, numai medicamentele cu studii de bioechivalenţã, cu excepţia situaţiilor în care medicamentul respectiv nu este inclus în lista medicamentelor care necesitã studii de bioechivalenţã conform normelor în vigoare şi a situaţiilor în care, pentru o anumitã denumire comunã internaţionalã, nu existã medicamente care deţin astfel de studii."

ART. II
În cuprinsul <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.714/2008 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sintagmele "Ministerul Sãnãtãţii Publice", "ministrul sãnãtãţii publice" şi "autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti" se înlocuiesc cu sintagmele "Ministerul Sãnãtãţii", "ministrul sãnãtãţii" şi, respectiv, "direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti".

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii,
Ion Bazac

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Irinel Popescu

Bucureşti, 25 martie 2009.
Nr. 366.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016