Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 361 din 28 aprilie 2005  privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 361 din 28 aprilie 2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 367 din 29 aprilie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor, denumitã în continuare Autoritatea, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, fãrã personalitate juridicã, în subordinea Cancelariei Primului-Ministru, prin reorganizarea Autoritãţii pentru urmãrirea aplicãrii unitare a <>Legii nr. 10/2001 şi prin preluarea activitãţii, a personalului, a personalului delegat şi a reprezentanţilor altor instituţii care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Departamentului pentru aplicarea <>Legii nr. 9/1998 , din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, departament care se desfiinţeazã în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Autoritatea are sediul în municipiul Bucureşti, str. Smârdan nr. 3, sectorul 3.
ART. 2
Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) acordã sprijin şi îndrumare metodologicã autoritãţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi celorlalte persoane juridice deţinãtoare de imobile care fac obiectul restituirii potrivit <>Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicatã, pentru aplicarea corectã şi unitarã a prevederilor acestui act normativ;
b) monitorizeazã procesul de aplicare a <>Legii nr. 10/2001 , republicatã;
c) întocmeşte şi ţine la zi urmãtoarele situaţii:
1. potrivit prevederilor <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, imobilele restituite în naturã şi imobilele restituite în echivalent, constând în alte bunuri sau servicii şi despãgubiri acordate în baza legii speciale; situaţiile se întocmesc în baza comunicãrilor fãcute de biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
2. potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , imobilele retrocedate în naturã şi deciziile privind acordarea de despãgubiri în baza legii speciale; situaţiile se întocmesc în baza evidenţelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România;
3. potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România, aprobatã cu completãri prin <>Legea nr. 66/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, imobilele retrocedate în naturã şi deciziile privind acordarea de despãgubiri în baza legii speciale; situaţiile se întocmesc în baza evidenţelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România;
d) prezintã periodic Guvernului, prin Cancelaria Primului-Ministru, informãri privind stadiul aplicãrii <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , şi <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 , aprobatã cu completãri prin <>Legea nr. 66/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe baza concluziilor rezultate din analiza situaţiilor prevãzute la lit. c) pct. 1, 2 şi 3;
e) elaboreazã şi supune spre adoptare Guvernului, prin Cancelaria Primului-Ministru, proiectele de acte normative prevãzute de <>Legea nr. 10/2001 , republicatã, de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 , aprobatã cu completãri prin <>Legea nr. 66/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicãrii Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicatã, şi de <>Legea nr. 290/2003 privind acordarea de despãgubiri sau compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rãmase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stãrii de rãzboi şi a aplicãrii Tratatului de Pace dintre România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu excepţia celor a cãror elaborare este atribuitã, potrivit legii, în competenţa altor autoritãţi;
f) realizeazã, din oficiu sau pe baza unor sesizãri justificate ale persoanelor îndreptãţite, controlul fazei administrative a aplicãrii prevederilor <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, de cãtre ministere şi celelalte instituţii publice centrale;
g) prin intermediul corpului de control constatã faptele contravenţionale şi aplicã sancţiunile, ca urmare a încãlcãrii obligaţiilor instituite prin procedura administrativã de soluţionare a notificãrilor sau a cererilor de retrocedare, potrivit actelor normative amintite;
h) asigurã organizarea şi funcţionarea secretariatului Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România şi a unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România;
i) asigurã organizarea şi funcţionarea secretariatului Comisiei centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor;
j) avizeazã compensarea obligaţiilor reciproce de platã şi, respectiv, de restituire, existente între stat şi persoanele îndreptãţite la despãgubiri bãneşti, rezultate din aplicarea <>Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului, cu modificãrile ulterioare şi, respectiv, a <>Legii nr. 10/2001 , republicatã;
k) sesizeazã organele de urmãrire penalã atunci când sunt indicii privind sãvârşirea unor infracţiuni prevãzute de <>Legea nr. 10/2001 , republicatã;
l) soluţioneazã contestaţiile îndreptate împotriva hotãrârilor comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 9/1998 , republicatã;
m) analizeazã şi valideazã/invalideazã hotãrârile comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 9/1998 , republicatã, prin care sunt stabilite aspectele patrimoniale şi cele civile ale dosarelor de despãgubire;
n) asigurã îndrumarea metodologicã a comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 9/1998 , republicatã;
o) soluţioneazã contestaţiile îndreptate împotriva hotãrârilor comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 290/2003 ;
p) asigurã îndrumarea metodologicã a comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 290/2003 ;
q) asigurã arhivarea dosarelor de despãgubiri, comunicarea hotãrârilor cãtre beneficiari şi întocmirea documentelor de platã a despãgubirilor pentru <>Legea nr. 9/1998 , republicatã, şi <>Legea nr. 290/2003 .
ART. 3
(1) Autoritatea este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea şefului Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Preşedintele conduce întreaga activitate a Autoritãţii, pe care o reprezintã în relaţiile cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu instituţiile publice centrale şi locale, cu persoanele juridice şi fizice române sau strãine, precum şi în justiţie.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
ART. 4
(1) Pentru realizarea atribuţiilor prevãzute la art. 2 lit. g) se constituie un corp de control al Autoritãţii, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobate.
(2) Rezultatele controalelor dispuse de cãtre preşedintele Autoritãţii se consemneazã în procese-verbale prin care se vor dispune mãsuri pentru intrarea în legalitate, care vor viza fie retragerea deciziei/dispoziţiei, fie constatarea faptelor contravenţionale şi aplicarea sancţiunilor, ca urmare a încãlcãrii obligaţiilor instituite în procedura administrativã de soluţionare a notificãrilor sau a cererilor de retrocedare, fie sesizarea organelor de urmãrire penalã, atunci când sunt indicii privind sãvârşirea unor infracţiuni.
ART. 5
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autoritãţii se stabileşte prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 6
(1) Numãrul maxim de posturi al Autoritãţii este de 90, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului demnitarului, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(3) În cadrul Autoritãţii se pot organiza servicii şi birouri prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru, la propunerea preşedintelui Autoritãţii.
ART. 7
(1) Atribuţiile, competenţele şi rãspunderea personalului Autoritãţii se stabilesc în conformitate cu structura organizatoricã, cu regulamentul de organizare şi funcţionare al Autoritãţii şi sunt prevãzute în fişa postului întocmitã în urma evaluãrii posturilor.
(2) Salarizarea funcţionarilor publici şi a personalului angajat pe bazã de contract din cadrul aparatului propriu al Autoritãţii se face potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 8
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale Autoritãţii se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Sumele prevãzute în bugetul Ministerului Finanţelor Publice pentru aplicarea prevederilor <>Legii nr. 9/1998 , republicatã, se transferã, în vederea aplicãrii acestei legi, în bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
(3) Activitãţile privind evidenţa contabilã, plata despãgubirilor, raportãrile periodice, precum şi resursele umane se realizeazã prin compartimentele de specialitate din cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 9
(1) În fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti se organizeazã un birou judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru urmãrirea aplicãrii unitare a <>Legii nr. 10/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea directã a prefectului şi îşi desfãşoarã activitatea în spaţiile ce vor fi puse la dispoziţie de prefect împreunã cu preşedintele consiliului judeţean.
(3) Biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, este format din 3-5 specialişti din domeniile juridic, economic, financiar şi administrativ, numiţi prin ordin al prefectului, la propunerea unor servicii publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale organizate în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti.
(4) Pe perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul biroului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, personalul acestuia îşi pãstreazã locul de muncã avut la instituţiile din care provine, acestea fiind obligate sã le plãteascã salariul.
(5) Prefectul exercitã controlul aplicãrii fazei administrative a <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, cu privire la entitãţile implicate în soluţionarea notificãrilor, care îşi au sediul pe raza teritorialã a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 10
(1) Biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, centralizeazã datele din teritoriu de la persoanele juridice care deţin imobile ce intrã sub incidenţa <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, şi întocmeşte situaţiile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. c), pe care le transmite Autoritãţii la termenele şi pe cãile stabilite de aceasta.
(2) Biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) monitorizeazã aplicarea corectã şi unitarã a <>Legii nr. 10/2001 , republicatã;
b) primeşte şi difuzeazã în teritoriu precizãrile formulate de Autoritate;
c) întocmeşte şi comunicã Autoritãţii toate datele ce îi sunt solicitate;
d) la cererea Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România şi a unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România, în urma verificãrii în teritoriu, comunicã situaţia juridicã şi locativã a imobilelor solicitate conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , şi <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 , aprobatã cu completãri prin <>Legea nr. 66/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
La 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 950/2001 cu privire la înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii pentru urmãrirea aplicãrii unitare a <>Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 640 din 12 octombrie 2001.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor-Marian Frâncu

Preşedintele Autoritãţii
pentru urmãrirea aplicãrii unitare
a <>Legii nr. 10/2001 ,
Ingrid Zrour

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 28 aprilie 2005.
Nr. 361.

ANEXA



STRUCTURA ORGANIZATORICA A
AUTORITATII NATIONALE PENTRU RESTITUIREA PROPRIETATILOR

SS - Sef Servicii
C - Consilier
R - Referent
┌───────────────────┐
Total = 97 │ SEFUL CANCELARIEI │
│ PRIMULUI MINISTRU │
└──────────┬────────┘


┌─────────────────┐ ┌────────┴─────────┐ ┌───────────────┐
│ CORPUL DE ├────────┤ SECRETAR DE STAT/├───────┤ CABINETUL │
│ CONTROL │ ┌───┤ PRESEDINTE │ │ DEMNITARULUI │
│ 1SS+4 inspectori│ │ └────┬─────┬───────┘ │ (6 persoane) │
└─────────────────┘ │ │ │ └───────────────┘
┌────┴───┐ │ │
│Purtator│ │ │ ┌───────────────────┐
│ de │ │ └────┤SUBSECRETAR DE STAT│
│cuvant │ │ │ VICEPRESEDINTE │
└────────┘ │ └─────────┬─────────┘
│ │ ┌────┐
┌───────┬────────┬────────┬───┴────┐ ┌──────┴─────────┤ │
┌──┴─┐ ┌─┴──┐ ┌─┴──┐ ┌──┴─┐ ┌──┴─┐ ┌─┴──┐ ┌───┤ G │
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ ┌─┤ F ├──┐ │ └─┬─┬┘
└─┬──┘ └─┬──┘ └─┬──┘ └──┬─┘ └────┘ │ └───┬┘ │ │ ┌─┴┐│
│ │ │ │ │ │ ┌─┴┐ ┌┴─┐ │g2││
┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴─┐ ┌─┴┐│f3│ │g1│ └──┘│
│a│ │b│ │c│ │d│ │f1│ │f2│└──┘ └──┘ ┌─┴┐
└─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └──┘ └──┘ │g3│
└──┘

LEGENDA:



A = Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 501/2002 1 SS + 14
a = Secretariat tehnic <>Legea nr. 501/2002 13 C + 1 R
B = Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 66/2004 1 SS + 13
b = Secretariat tehnic <>Legea nr. 66/2002 12 C + 1 R
C = Serviciul pentru urmarirea aplicarii <>Legii nr. 10/2001 1 SS + 14
c = Colectivul de solutionare a memoriilor <>Legii nr. 10/2001 13 C + 1 R
D = Serviciul de contencios 1 SS + 14
d = Colectivul de solutionare a dosarelor 13 C + 1 R
E = Biroul secretariat si arhiva electronica 5 R

F = Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 9/1998 1 SS + 11
f1 = Colectivul de solutionare a dosarelor 4 C
f2 = Compartimentul pentru efectuarea platilor 2 C + 2 R
f3 = Secretariat tehnic 1 C + 2 R

G = Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 1 SS + 8
g1 = Colectivul de solutionare a Contestatiilor 2 C + 1 R
g2 = Secretariat tehnic 1 C + 1 R
g3 = Compartimentul pentru efectuarea platilor 2 C + 1 R

------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016