Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 352 din 18 aprilie 2012  pentru aprobarea Programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 352 din 18 aprilie 2012 pentru aprobarea Programului "Constructia de locuinte cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 301 din 7 mai 2012

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 2 alin. (1) lit. c) şi alin. (3) din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Se aprobã Programul "Construcţia de locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat", denumit în continuare Program, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    Locuinţele construite prin Program reprezintã obiective de investiţii promovate şi derulate de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe.
    ART. 3
    (1) Pentru implementarea şi derularea Programului, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, încheie contracte de concesiune de lucrãri publice, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (2) Finanţarea structurãrii economice, tehnice şi juridice a proiectelor, inclusiv a elaborãrii studiilor de fundamentare a deciziei de concesionare şi a documentaţiilor de atribuire a contractelor necesare implementãrii Programului, se realizeazã de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe din surse de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în limita creditelor bugetare aprobate cu aceastã destinaţie.
    (3) Finanţarea proiectãrii, construcţiei şi exploatãrii activelor care fac obiectul Programului se asigurã de cãtre investitorii privaţi din surse proprii sau atrase, în condiţiile legii.
    ART. 4
    Investitorii privaţi urmeazã a primi în contrapartida locuinţelor realizate o cotã-parte din chiriile încasate, însoţitã de plata unor plãţi unitare periodice, ce urmeazã a fi rambursate de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe din surse de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
    ART. 5
    (1) Persoanele fizice pot beneficia de o locuinţã construitã prin prezentul Program, cu respectarea criteriilor-cadru potrivit art. 1 şi 17 alin. (6) din anexa la prezenta hotãrâre.
    (2) Poate beneficia de locuinţe construite prin Program şi personalul propriu al autoritãţilor publice centrale, în condiţiile legii.
    ART. 6
    Locuinţele construite prin Program aparţin domeniului public al statului şi sunt administrate de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    ART. 7
    Programul se dezvoltã prin proiecte realizate pe amplasamente puse la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe de cãtre autoritãţile publice locale şi/sau centrale, potrivit prevederilor legale în vigoare şi în condiţiile prezentei hotãrâri.
    ART. 8
    Implementarea şi derularea Programului se fac cu respectarea prevederilor art. VIII şi IX din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 121/2011 pentru modificarea şi completarea unor acte normative.


                                 PRIM-MINISTRU
                             MIHAI-RÃZVAN UNGUREANU

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                             Ministrul dezvoltãrii
                            regionale şi turismului,
                               Cristian Petrescu

                            Ministrul administraţiei
                                 şi internelor,
                                 Gabriel Berca

                         Ministrul finanţelor publice,
                            Bogdan Alexandru Drãgoi

    Bucureşti, 18 aprilie 2012.
    Nr. 352.


    ANEXÃ

                 PROGRAMUL "CONSTRUCŢIA DE LOCUINŢE CU CHIRIE,
                  REALIZATE PRIN ATRAGEREA CAPITALULUI PRIVAT"

    CAP. I
    Promovarea investiţiilor

    ART. 1
    Programul "Construcţia de locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat", denumit în continuare Program, are drept scop constituirea unui fond de locuinţe la nivel naţional, destinate închirierii, care sã permitã accesul tuturor persoanelor fizice la o locuinţã, cu respectarea standardelor de locuit în vigoare şi a criteriilor-cadru prevãzute în anexa nr. 1.
    ART. 2
    (1) Implementarea şi promovarea Programului se realizeazã de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, denumit în continuare MDRT, prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe.
    (2) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, denumitã în continuare ANL, informeazã, prin toate mijloacele de care dispune, persoanele interesate de condiţiile Programului.
    ART. 3
    (1) ANL inventariazã solicitãrile pentru realizarea de locuinţe prin Program, formulate de autoritãţile publice locale şi/sau centrale, precum şi datele privind terenurile disponibile şi/sau construcţiile nefinalizate în diverse stadii de execuţie aflate în proprietatea acestora, inclusiv situaţia reţelelor de utilitãţi şi a dotãrilor tehnico-edilitare necesare asigurãrii condiţiilor de locuit, în conformitate cu chestionarul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2.
    (2) Inventarul solicitãrilor prevãzut la alin. (1) se actualizeazã permanent, ANL constituind o bazã de date în acest scop.
    ART. 4
    (1) În vederea pregãtirii şi implementãrii fiecãrui proiect în cadrul Programului, ANL încheie contracte distincte cu fiecare autoritate publicã localã care solicitã includerea în Program şi pune la dispoziţie, în condiţiile legii, terenurile disponibile şi/sau construcţiile nefinalizate în diverse stadii de execuţie aflate în proprietatea acesteia, conform contractului al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3.
    (2) În vederea includerii în Program, autoritãţile publice locale vor face dovada cã dispun de resursele necesare în vederea îndeplinirii obligaţiilor prevãzute la art. 6 şi 7.
    ART. 5
    (1) Terenurile destinate construcţiei de locuinţe prin Program, aparţinând domeniului public al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi, dupã caz, construcţiile nefinalizate în diverse stadii de execuţie se preiau, libere de orice sarcini, în condiţiile legii, de cãtre ANL, în folosinţã gratuitã, pe întreaga duratã de existenţã a construcţiilor realizate prin Program, conform contractului al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3.
    (2) Terenurile destinate realizãrii reţelelor de utilitãţi şi dotãrilor tehnico-edilitare, necesare asigurãrii condiţiilor de locuit, se predau de cãtre ANL autoritãţilor publice locale la finalizarea lucrãrilor de construcţii-montaj.
    ART. 6
    (1) În vederea promovãrii investiţiilor în cadrul Programului, consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti au obligaţia de a realiza, pe cheltuialã proprie, evaluarea terenurilor şi/sau a construcţiilor nefinalizate aflate în diverse stadii de execuţie, dupã caz.
    (2) Evaluarea terenurilor şi/sau a construcţiilor nefinalizate aflate în diverse stadii de execuţie, dupã caz, se realizeazã de cãtre evaluatori autorizaţi, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 24/2011 privind unele mãsuri în domeniul evaluãrii bunurilor.
    (3) Pentru construcţiile nefinalizate aflate în diverse stadii de execuţie este obligatorie efectuarea de cãtre consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi de cãtre Consiliul General al Municipiului Bucureşti, pe cheltuialã proprie, a unei expertize tehnice şi energetice, dupã caz, de cãtre un expert tehnic şi un auditor energetic autorizaţi conform legii.
    ART. 7
    (1) Promovarea investiţiilor în construcţia de locuinţe şi dezvoltarea proiectelor imobiliare privind construirea de locuinţe prin Program se fac pe terenuri viabilizate sau a cãror viabilizare se realizeazã corelat cu termenele de recepţie şi punere în funcţiune a locuinţelor.
    (2) Pentru terenurile prevãzute la art. 5, lucrãrile de viabilizare şi tehnico-edilitare se realizeazã pânã la limita exterioarã a perimetrului destinat locuinţelor, prin obiective de investiţii promovate de consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, finanţarea fiind asiguratã din surse de la bugetul de stat şi/sau bugetul local, în limita sumelor aprobate cu aceastã destinaţie, conform prevederilor legale în vigoare.
    (3) ANL iniţiazã procedura de atribuire a contractului de concesiune numai dupã începerea lucrãrilor prevãzute la alin. (2). Dacã aceste lucrãri nu sunt demarate în termen de maximum un an de la preluarea în folosinţã gratuitã a terenurilor, în condiţiile legii, ANL reanalizeazã şi supune avizãrii MDRT oportunitatea realizãrii investiţiei respective în cadrul Programului.
    (4) Lucrãrile tehnico-edilitare necesare asigurãrii condiţiilor de locuit în interiorul perimetrului destinat locuinţelor ce se realizeazã prin Program, pe terenurile prevãzute la art. 5, se constituie în obiective de investiţii promovate de cãtre investitorul privat în cadrul contractelor de concesiune sau de cãtre autoritãţile publice locale, dupã caz.
    (5) Finanţarea lucrãrilor prevãzute la alin. (4) este asiguratã, dupã caz, de cãtre investitorul privat, din surse proprii sau atrase în cadrul contractului de concesiune, din surse de la bugetul local, bugetul de stat, precum şi din alte surse legal constituite.
    (6) Tarifele de emitere a avizelor de amplasament, a avizelor tehnice de racordare şi tarifele de racordare a locuinţelor la utilitãţi se finanţeazã din surse de la bugetele locale, din bugetul operatorilor de utilitãţi, cu acordul acestora, din sursele proprii sau atrase de cãtre investitorul privat în cadrul contractului de concesiune, precum şi din alte surse legal constituite, dupã caz.
    ART. 8
    Responsabilitãţile pãrţilor implicate în Program:
    1. MDRT asigurã bugetarea în mod corespunzãtor şi alocarea sumelor necesare structurãrii economice, tehnice şi juridice a proiectelor, precum şi sumele necesare efectuãrii plãţilor unitare periodice conform prevederilor art. 14-16 din prezenta anexã.
    2. ANL asigurã:
    a) îndeplinirea operaţiunilor conform prevederilor cap. I;
    b) structurarea economicã, tehnicã şi juridicã a proiectelor, inclusiv întocmirea documentaţiei de atribuire şi a modelului contractului de concesiune;
    c) supunerea spre analizã a documentaţiei de atribuire în forma finalã, realizatã conform prevederilor lit. b), instituţiilor abilitate, în vederea determinãrii impactului acestor proiecte asupra deficitului bugetar şi datoriei publice guvernamentale;
    d) urmãrirea şi supravegherea tehnicã a realizãrii lucrãrilor de construcţii-montaj, conform prevederilor legale în vigoare;
    e) recepţia lucrãrilor de construcţii-montaj;
    f) dezlipirea terenurilor la finalizarea lucrãrilor de construcţii-montaj şi predarea terenurilor prevãzute la art. 5 alin. (2) cãtre autoritãţile publice locale;
    g) preluarea listei de repartizare de la consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv de la autoritãţile publice centrale, în vederea încheierii contractelor de închiriere;
    h) predarea cãtre investitorul privat a listei cuprinzând beneficiarii contractelor de închiriere, pentru exploatarea corespunzãtoare a locuinţelor;
    i) monitorizarea îndeplinirii criteriilor de performanţã de cãtre concesionar, conform prevederilor contractului de concesiune;
    j) efectuarea plãţilor unitare periodice, conform prevederilor cap. IV, pe baza sumelor alocate anual prin bugetul MDRT cu aceastã destinaţie.
    3. Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti asigurã:
    a) analiza temeinicã a necesarului real de locuinţe la nivelul localitãţii, cu asumarea angajamentelor ce decurg din contractul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3;
    b) îndeplinirea operaţiunilor conform prevederilor cap. I;
    c) emiterea tuturor autorizaţiilor şi avizelor necesare în vederea construirii locuinţelor obiect al Programului;
    d) preluarea terenurilor prevãzute la art. 5 alin. (2);
    e) stabilirea mãsurilor necesare pentru luarea în evidenţã şi analiza solicitãrilor de locuinţe;
    f) predarea listei de repartizare cãtre ANL în vederea încheierii contractelor de închiriere;
    g) orice alte informaţii necesare în vederea închirierii în totalitate a locuinţelor, la solicitarea ANL.
    4. Autoritãţile publice centrale interesate, altele decât MDRT, asigurã:
    a) transmiterea terenurilor, în condiţiile legii, în administrarea autoritãţilor publice locale, în vederea realizãrii locuinţelor prin Program;
    b) stabilirea mãsurilor necesare pentru luarea în evidenţã, analiza solicitãrilor de locuinţe şi întocmirea listei de repartizare;
    c) predarea listei de repartizare cãtre ANL în vederea încheierii contractelor de închiriere;
    d) orice alte informaţii necesare în vederea închirierii în totalitate a locuinţelor, la solicitarea ANL.
    5. Investitorul privat finanţeazã şi asigurã:
    a) realizarea şi exploatarea lucrãrilor contractate, asumânduşi riscul de construcţie şi riscul de disponibilitate definite conform prevederilor legale în vigoare;
    b) întocmirea documentaţiei în faza de proiect tehnic şi de detalii de execuţie, cu respectarea cerinţelor stabilite prin studiul de fezabilitate, şi supunerea acesteia spre aprobare ANL;
    c) execuţia lucrãrilor de construcţii-montaj, conform documentaţiei tehnice aprobate de ANL, cu îndeplinirea criteriilor tehnice prevãzute în contractul de concesiune;
    d) transferarea activelor realizate în cadrul contractului de concesiune, precum şi a terenurilor aferente cãtre ANL, dupã finalizarea lucrãrilor de construcţii-montaj;
    e) preluarea de la ANL a listei cuprinzând beneficiarii contractelor de închiriere, pentru exploatarea corespunzãtoare a locuinţelor;
    f) exploatarea activelor realizate în cadrul contractului de concesiune la finalizarea lucrãrilor de construcţii-montaj, conform prevederilor contractului de concesiune;
    g) colectarea şi reţinerea cotei-pãrţi cuvenite din chirii, precum şi virarea diferenţelor de sume obţinute din chirii cãtre ANL, respectiv cãtre bugetul de stat consolidat, cu respectarea prevederilor art. 21 alin. (5);
    h) încasarea de la beneficiarii locuinţelor, pe întreaga perioadã de exploatare a activelor care fac obiectul Programului, a sumelor reprezentând cheltuielile privind întreţinerea acestora, respectiv achitarea cheltuielilor cu furnizorii de utilitãţi.
    ART. 9
    (1) La încetarea contractului de concesiune, activele realizate în cadrul Programului rãmân în domeniul public al statului şi în administrarea ANL.
    (2) Predarea-primirea locuinţelor realizate prin Program, precum şi a terenurilor aferente se face prin protocol încheiat între ANL şi concesionar, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, dupã finalizarea lucrãrilor de construcţii-montaj.

    CAP. II
    Pregãtirea proiectelor

    ART. 10
    În baza solicitãrilor primite, prevãzute la art. 3, ANL va întocmi anual lista obiectivelor de investiţii cuprinzând locuinţele cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5, pe care o va supune spre aprobare MDRT.
    ART. 11
    (1) În vederea atribuirii fiecãrui contract de concesiune de lucrãri publice din cadrul Programului, ANL are obligaţia realizãrii studiilor de fundamentare a deciziilor de concesionare şi a documentaţiilor de atribuire, conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) ANL are dreptul de a achiziţiona servicii de consultanţã specifice în scopul elaborãrii studiilor şi documentaţiilor prevãzute la alin. (1), cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    (3) Finanţarea achiziţionãrii serviciilor de consultanţã în scopul prevãzut la alin. (2) se asigurã din alocaţii de la bugetul de stat, prevãzute anual cu aceastã destinaţie, prin bugetul MDRT, precum şi din alte surse legal constituite.
    (4) ANL poate utiliza studii de fezabilitate, proiecte tehnice şi detalii de execuţie existente în portofoliul propriu sau asigurate de cãtre consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi de cãtre Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
    (5) Studiile de fezabilitate vor respecta prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, precum şi ale Legii locuinţei nr. 114/1996, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (6) Aprobarea documentaţiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investiţii prevãzute la art. 10 se face în condiţiile prevãzute de lege pentru investiţiile publice şi va fi însoţitã de câte un exemplar al contractului prevãzut la art. 4 alin. (1).

    CAP. III
    Atribuirea contractelor de concesiune

    ART. 12
    Iniţierea unui proiect de concesiune de lucrãri publice aparţine ANL şi se referã la un singur obiectiv de investiţie, stabilit conform prevederilor art. 10.
    ART. 13
    (1) Atribuirea contractului de concesiune de lucrãri publice prevãzut la art. 3 alin. (1) din hotãrâre se realizeazã conform prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Hotãrârii Guvernului nr. 71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevãzute în Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii şi ale Ghidului pentru implementarea proiectelor de concesiune de lucrãri publice şi servicii în România, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 1.517/9.574/2009.
    (2) Contractul de concesiune urmeazã a fi încheiat în formã autenticã.

    CAP. IV
    Mecanismul de platã

    ART. 14
    (1) Mecanismul de platã aferent contractului de concesiune are la bazã urmãtoarele principii:
    a) concesionarul va primi, în completarea cotei-pãrţi ce îi revine din chiriile încasate în temeiul dreptului de exploatare acordat, plãţi unitare periodice asociate îndeplinirii criteriilor tehnice asociate realizãrii activelor ce fac obiectul contractului, respectiv criteriilor de performanţã asociate serviciilor care urmeazã a fi furnizate în legãturã cu exploatarea activelor ce fac obiectul contractului;
    b) criteriile de performanţã referitoare la serviciile care urmeazã a fi furnizate în legãturã cu exploatarea activelor ce fac obiectul contractului au asociate un sistem corespunzãtor de deduceri pentru neconformitãţi şi evenimente de indisponibilitate care se vor aplica în mod unitar pe întreaga perioadã de exploatare a contractului de concesiune,
    c) plãţile unitare periodice vor fi efectuate pe întreaga perioadã de exploatare a contractului de concesiune, începând cu luna urmãtoare celei în care s-a realizat recepţia la terminarea lucrãrilor, şi pot fi ajustate pe parcursul derulãrii contractului de concesiune conform prevederilor acestuia.
    (2) Valoarea maximã a plãţilor unitare periodice prevãzute la alin. (1) lit. a), împreunã cu cota-parte ce îi revine din chiriile încasate, va acoperi costurile concesionarului cu finanţarea, proiectarea şi realizarea activelor rezultate în urma implementãrii proiectului de concesiune, precum şi profitul minim la care acesta este îndrituit conform legii.
    (3) Valoarea maximã a plãţilor unitare periodice prevãzute la alin. (2) poate fi ajustatã prin aplicarea sistemului de deduceri corespunzãtoare neconformitãţilor şi evenimentelor de indisponibilitate, conform prevederilor contractului de concesiune.
    (4) Criteriile de performanţã referitoare la serviciile care urmeazã a fi furnizate în legãturã cu exploatarea activelor ce fac obiectul contractului definesc, dupã caz şi fãrã a se limita la cele ce urmeazã, caracteristici referitoare la nivelul calitativ, tehnic şi de performanţã, cerinţe privind impactul asupra mediului înconjurãtor, siguranţa în exploatare, sisteme de asigurare a calitãţii şi condiţii pentru certificarea conformitãţii cu standarde relevante, prescripţii de proiectare şi de calcul al costurilor şi, de asemenea, orice alte condiţii cu caracter tehnic pe care ANL le va descrie în cuprinsul documentaţiei de atribuire şi al contractului de concesiune.
    (5) ANL defineşte sistemul de deduceri pentru neconformitãţi şi indisponibilitãţi asociat realizãrii activelor şi/sau executãrii cu întârziere a lucrãrilor, precum şi criteriilor de performanţã referitoare la serviciile care urmeazã a fi furnizate în legãturã cu exploatarea activelor ce fac obiectul contractului în cuprinsul documentaţiei de atribuire şi al contractului de concesiune, conform prevederilor legale în vigoare.
    ART. 15
    Nivelul maxim al plãţilor unitare periodice se bugeteazã corespunzãtor, într-un cod de clasificaţie bugetarã distinct în bugetul MDRT, conform prevederilor legale în vigoare.
    ART. 16
    Alocaţiile de la bugetul de stat pentru finanţarea Programului se vireazã de cãtre MDRT în contul deschis cu aceastã destinaţie la Direcţia Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti pe seama ANL. Din acest cont, ANL efectueazã plãţile periodice unitare cãtre concesionar, conform prevederilor art. 14 şi contractului de concesiune, în condiţiile legii.

    CAP. V
    Repartizarea locuinţelor

    ART. 17
    (1) Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti stabilesc mãsurile necesare pentru luarea în evidenţã şi analiza solicitãrilor de locuinţe şi dau publicitãţii locul de primire a solicitãrilor şi actele justificative necesare.
    (2) Data înregistrãrii cererii se considerã data la care se depun, în totalitate, actele justificative solicitate de autoritãţile publice locale.
    (3) Cererile privind repartizarea de locuinţe realizate prin Program se analizeazã de comisii constituite în acest scop.
    (4) Structura pe specialitãţi a membrilor comisiilor prevãzute la alin. (3) se aprobã de consiliile locale, la propunerea primarilor localitãţilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureşti, şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, la propunerea primarului general.
    (5) La nivel local, comisiile prevãzute la alin. (3) se vor constitui prin dispoziţie a primarilor comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureşti sau, dupã caz, prin dispoziţie a primarului general al municipiului Bucureşti.
    (6) Stabilirea solicitanţilor care au acces la locuinţe, precum şi repartizarea locuinţelor construite prin Program se realizeazã cu respectarea cumulativã a criteriilor-cadru cuprinse în anexa nr. 1.
    (7) Autoritãţile publice centrale stabilesc mãsurile necesare pentru luarea în evidenţã a solicitãrilor de locuinţe formulate de personalul propriu, însoţite de actele justificative necesare, în vederea repartizãrii locuinţelor, potrivit reglementãrilor legale.
    ART. 18
    (1) În urma analizãrii cererilor privind repartizarea de locuinţe realizate prin Program, comisiile constituite în acest scop prezintã consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti lista solicitanţilor care au acces la locuinţe.
    (2) Analizarea cererilor şi stabilirea listei de repartizare se fac anual, pânã la sfârşitul lunii februarie a anului respectiv, luânduse în considerare cererile depuse pânã la sfârşitul anului precedent.
    (3) Lista de repartizare prevãzutã la alin. (2) se întocmeşte sau se reface anual numai în cazul în care în anul respectiv urmeazã sã se finalizeze şi sã se repartizeze locuinţe noi realizate prin Program şi se aprobã, dupã caz, prin hotãrâre a consiliului local al comunei, oraşului, municipiului, respectiv al sectorului municipiului Bucureşti sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
    (4) Listele de repartizare, precum şi actele administrative prin care au fost aprobate vor fi date publicitãţii în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (5) Contestaţiile cu privire la actele administrative prin care se realizeazã repartizarea locuinţelor se adreseazã, dupã caz, primarului, primarului general al municipiului Bucureşti sau, dupã caz, autoritãţii publice centrale, în termen de 30 de zile de la afişarea/publicarea listelor prevãzute la alin. (2), iar soluţionarea contestaţiilor se asigurã de cãtre autoritãţile publice locale în termen de 30 de zile de la primirea acestora.
    (6) Plângerile formulate împotriva soluţiilor pronunţate conform prevederilor alin. (5) se soluţioneazã potrivit legii contenciosului administrativ.
    (7) Locuinţele care se elibereazã înainte de încetarea contractului de concesiune se repartizeazã solicitanţilor cu respectarea prevederilor alin. (1) şi (2).
    ART. 19
    (1) Exploatarea locuinţelor realizate prin Program, de cãtre investitorul privat, se face în condiţiile stabilite prin contractul de concesiune, încheiat potrivit legii.
    (2) Contractul de închiriere se încheie de cãtre ANL pe o perioadã determinatã şi cuprinde clauze referitoare la drepturile şi obligaţiile chiriaşului, raporturile dintre ANL şi investitorul privat, cuantumul chiriei şi modul de actualizare a acesteia.
    (3) Încheierea contractelor de închiriere prevãzute la alin. (2) pentru locuinţele realizate prin Program începe dupã finalizarea lucrãrilor de construcţii-montaj, pe baza listei transmise de cãtre autoritãţile publice locale şi/sau centrale.
    (4) La data încheierii contractului prevãzut la alin. (2), titularii acestora au obligaţia sã reconfirme îndeplinirea tuturor criteriilor de acces, prin depunerea unei declaraţii pe propria rãspundere în formã autenticã.
    ART. 20
    (1) Contractele de închiriere încheiate cu încãlcarea dispoziţiilor art. 17 şi 18 se supun sancţiunilor prevãzute de legea civilã.
    (2) Nerespectarea dispoziţiilor art. 17 şi 18 atrage rãspunderea materialã, disciplinarã, civilã şi penalã, dupã caz, potrivit legii.
    ART. 21
    (1) Chiria practicatã pentru locuinţe va acoperi cel puţin cheltuielile de administrare, impozitele pe clãdiri, în funcţie de durata normatã stabilitã potrivit prevederilor legale, precum şi cheltuielile generate de asigurarea acestora.
    (2) Cuantumul chiriei prevãzute la alin. (1) nu poate fi mai mare decât o treime din salariul mediu net pe economie, dar nu mai mic decât valoarea stabilitã de amortizarea locuinţei pe perioada normatã de viaţã.
    (3) Chiria prevãzutã la alin. (1) se va actualiza anual cu indicile preţurilor de consum total comunicat de Institutul Naţional de Statisticã.
    (4) Modelul de calcul al chiriei este prevãzut în anexa nr. 6.
    (5) Sumele încasate din chirii se vor distribui conform prevederilor art. 16 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel: 50% din cuantum se constituie venit la bugetul de stat, 30% din cuantum revin investitorului privat şi 20% din cuantum revin ANL.
    (6) Cota-parte din sumele provenite din chirii ce revine ANL va fi utilizatã de cãtre aceasta pentru finanţarea programelor de construcţii de locuinţe, precum şi pentru acoperirea cheltuielilor generate de administrarea acestora.
    ART. 22
    Chiriaşul va achita în avans o garanţie în cuantum egal cu valoarea unei chirii lunare pentru denunţarea unilateralã, de cãtre chiriaş, a contractului de închiriere înainte de ajungerea la termen.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 23
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul program.



    ANEXA 1
    -------
la program
----------
                                 CRITERII-CADRU
           pentru repartizarea locuinţelor construite prin Programul
                 "Construcţia de locuinţe cu chirie, realizate
                       prin atragerea capitalului privat"

    A. Criterii de acces la locuinţã:
    1. Titularul cererii de repartizare a unei locuinţe realizate prin Programul "Construcţia de locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat" trebuie sã fie major la data depunerii cererii. Cererea de locuinţã se efectueazã numai individual şi în nume propriu.
    2. Titularul cererii de locuinţã şi ceilalţi membri ai familiei acestuia - soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia - trebuie sã nu deţinã o altã locuinţã în proprietate exclusivã şi/sau sã nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat sau proprietate a unitãţii administrativ-teritoriale, în localitatea în care a solicitat locuinţã. Pentru sectoarele municipiului Bucureşti aceastã restricţie se referã la locuinţe care sunt deţinute în municipiu, indiferent în care sector al acestuia.
    NOTÃ:
    Restricţia referitoare la nedeţinerea unei locuinţe în proprietate nu are în vedere locuinţele înstrãinate în urma unei acţiuni de partaj sau locuinţele trecute în proprietatea statului în mod abuziv şi care nu au fost retrocedate în naturã. De asemenea, restricţia nu se aplicã în cazul chiriaşilor din locuinţele preluate abuziv de stat şi care fac obiectul unor solicitãri de retrocedare sau care sunt retrocedate cãtre foştii proprietari.
    3. Titularul cererii de locuinţã trebuie sã aibã contract de muncã, cu o vechime minimã neîntreruptã nu mai micã de un an.
    4. În funcţie de starea civilã, venitul mediu pe membru de familie al titularului cererii de locuinţã trebuie sã fie de cel puţin 50% din salariul mediu brut pe economie şi nu mai mult de 100% salariul mediu brut pe economie. Dovada veniturilor se va face prin declaraţia de impozit pe venitul global din anul anterior formulãrii cererii.

    B. Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj:


    1. Vârsta titularului de cerere:
    1.1. Pânã la 35 de ani 30 de puncte
    1.2. Peste 35 de ani 10 puncte
    2. Starea civilã actualã
    2.1. Starea civilã:
    a) cãsãtorit 20 de puncte
    b) necãsãtorit 10 puncte
    2.2. Numãrul de copii în întreţinere:
    - un copil 3 puncte
    - 2 copii 4 puncte
    - 3 copii 5 puncte
    - mai mult de 3 copii 5 puncte + 1 punct
                                                        pentru fiecare copil
    3. Nivelul de studii şi/sau pregãtire profesionalã:
    3.1. cu şcoalã generalã, fãrã pregãtire
         profesionalã şi/sau cu specializare
         la locul de muncã 10 puncte
    3.2. cu studii medii, cu pregãtire profesionalã,
         prin studii medii sau profesionale de
         specialitate 15 puncte
    3.3. cu studii superioare de scurtã duratã 20 de puncte
    3.4. cu studii superioare 30 de puncte
    4. Situaţii locative sau sociale deosebite
       Persoane evacuate din case naţionalizate
       sau persoane provenite din centre de ocrotire
       socialã 15 puncte



    NOTĂ?:
    - Criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj se aplicã numai solicitanţilor de locuinţã care au îndeplinit în totalitate criteriile specificate la lit. A.
    - Se va puncta ultimul nivel de studii încheiat şi atestat conform legii.
    - În cazul înregistrãrii unor punctaje egale, solicitanţii vor fi departajaţi în funcţie vechimea cererii solicitantului, luându-se în considerare data efectivã a înregistrãrii cererii (ziua/luna/anul), având prioritate în acest caz solicitantul a cãrui cerere are vechime mai mare.


    ANEXA 2
    -------
la program
----------
                                   CHESTIONAR
                 privind includerea unui obiectiv de investiţie
                 în cadrul Programului "Construcţia de locuinţe
            cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat"

    1. Suprafaţa de teren disponibilã pentru proiect (mý) .................
    2. PUZ/PUD ............................................................
    3. Elaboratorul studiului de fezabilitate .............................
    4. Elaboratorul proiectului tehnic şi detaliile de execuţie ...........
    5. Datele de identificare a structurii existente (dacã este cazul)
    a) Autorizaţie de construire nr. ......................................
    b) regim de înãlţime ..................................................
    c) dotãri (lift, centralã termicã etc.) ...............................
    d) numãr de unitãţi locative ................, din care:
    e) 1 camerã ...........................
    f) 2 camere ...........................
    g) 3 camere ...........................
    h) 4 camere ...........................
    i) suprafeţe (mý)


┌───────┬───────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Acd │ Au │ Acd │ Au │
│ total │ total ├──────┬──────┬──────┬──────┼──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │ │1 │2 │3 │4 │1 │2 │3 │4 │
│ │ │camerã│camere│camere│camere│camerã│camere│camere│camere│
├───────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴───────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘


    Acd - arie construitã desfãşuratã (mý).
    Au - arie utilã (mý).

    6. Stadiu fizic lucrãri.
    7. Valoarea totalã a lucrãrilor executate (milioane lei) , din care:
    a) valoarea lucrãrilor de proiectare.
    b) valoarea lucrãrilor de construcţii-montaj
    8. Lucrãri tehnico-edilitare executate de
    9. Valoare lucrãrilor tehnico-edilitare (milioane lei) .
    10. Numãrul de cereri pentru locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat


    ANEXA 3
    -------
la program
----------
                                    - model -
                                    CONTRACT

    Între:
    AGENŢIA NAŢIONALÃ PENTRU LOCUINŢE (ANL), cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Unirii nr. 61, bl. F3, sectorul 3, reprezentatã de directorul general .................... şi directorul general adjunct economic, .................................
    şi
    UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALÃ .................., cu sediul în ......................., reprezentatã prin .................,
    în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) din Programul "Construcţia de locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat" (Program), aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 352/2012, s-a încheiat prezentul contract:

    CAP. I
    Obiectul contractului

    ART. 1
    (1) Obiectul prezentului contract îl constituie transmiterea terenului în suprafaţã de ............... mý, situat în ............., aflat în proprietatea .................... şi în administrarea Consiliului Local al .............., în folosinţa gratuitã a ANL (împreunã cu construcţia existentã pe teren, dacã este cazul), pe toatã durata de existenţã a locuinţelor construite prin Program, precum şi stabilirea drepturilor şi obligaţiilor care revin pãrţilor în vederea implementãrii programului enunţat anterior.
    (2) Pe terenul prevãzut la alin. (1) ANL va realiza locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat, în baza unui contract de concesiune încheiat cu un investitor privat.
    (3) Pentru terenul prevãzut la alin. (1) unitatea administrativ-teritorialã ................. va realiza lucrãri de drumuri, lucrãri necesare asigurãrii cu utilitãţi şi dotãri tehnico-edilitare a construcţiilor de locuinţe, potrivit planurilor de urbanism aprobate în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    ART. 2
    Preluarea terenului (şi a construcţiei existente pe teren, dacã este cazul) prevãzut la art. 1 se va face pe bazã de proces-verbal de predare-primire între Consiliul Local al ............... şi ANL, dupã semnarea contractului de concesiune.

    CAP. II
    Documentele contractului

    ART. 3
    (1) Identificarea terenului prevãzut la art. 1 se realizeazã pe baza documentaţiei care face parte integrantã din prezentul contract.
    (2) Documentaţia prevãzutã la alin. (1) cuprinde:
    a) schiţele cu amplasamentul terenului, suprafaţa acestuia, precum şi categoriile de folosinţã (anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul contract);
    b) numãrul de unitãţi locative propuse a se realiza pe amplasamentul identificat (anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul contract);
    c) hotãrârea Consiliului Local al . de transmitere cãtre ANL a terenului, pentru construirea de locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat, cu asigurarea din bugetul local a costului utilitãţilor aferente construcţiilor (apã, canalizare, energie termicã şi electricã, gaze, telefonie, cãi de acces, alei pietonale, spaţii verzi) (anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentul contract);
    d) extras de carte funciarã (anexa nr. 4, care face parte integrantã din prezentul contract);
    e) documentaţia privind evaluarea terenului, respectiv a construcţiei existente, dacã este cazul (anexa nr. 5, care face parte integrantã din prezentul contract);
    f) calendarul activitãţilor (anexa nr. 6, care face parte integrantã din prezentul contract);
    g) documentaţiile de urbanism (PUG, PUZ, PUD), aprobate conform legii.

    CAP. III
    Durata contractului

    ART. 4
    Prezentul contract se încheie pe perioada duratei de existenţã a locuinţelor.

    CAP. IV
    Obligaţiile pãrţilor

    ART. 5
    Unitatea administrativ-teritorialã ................ se obligã:
    a) sã transmitã ANL în folosinţã gratuitã terenul pentru construirea de locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat, în suprafaţã de .............. mý, situat în ................, identificat conform prevederilor art. 3 (precum şi construcţia existentã pe teren ..............), pe toatã durata de existenţã a construcţiilor;
    b) sã punã la dispoziţia ANL terenul liber de orice sarcini (şi construcţia existentã, dacã este cazul);
    c) sã garanteze folosinţa netulburatã a terenului, începând de la predarea acestuia pânã la sfârşitul duratei contractului;
    d) sã garanteze ANL împotriva tuturor cheltuielilor generate ca urmare a pretenţiilor oricãror persoane în legãturã cu sau referitoare la expropriere, posesie, proprietate sau orice alte drepturi sau drepturi pretinse asupra oricãrei pãrţi din amplasament;
    e) sã evalueze terenul şi/sau construcţiile nefinalizate aflate în diverse stadii de execuţie, precum şi sã asigure pentru construcţiile nefinalizate realizarea unei expertize tehnice şi energetice, dupã caz;
    f) sã elaboreze documentaţiile de urbanism (PUG, PUZ, PUD) şi sã suporte cheltuielile legate de acestea;
    g) sã asigure de la bugetul local sursele necesare pentru execuţia şi finalizarea utilitãţilor aferente perimetrului (apã, canalizare, energie termicã şi electricã, gaze, telefonie, cãi de acces, alei pietonale, spaţii verzi) pânã la recepţia la terminarea locuinţelor, în caz contrar urmând sã suporte toate cheltuielile efectuate de ANL şi investitorul privat pentru realizarea investiţiei, aferente acestor utilitãţi;
    h) sã obţinã toate avizele conform certificatului de urbanism, inclusiv acordul unic şi studiul geotehnic verificat de un geotehnician atestat;
    i) sã emitã autorizaţia de construire pentru execuţia lucrãrilor care fac obiectul contractului de concesiune;
    j) sã respecte termenele de execuţie şi de punere în funcţiune a utilitãţilor, corelate cu graficele de execuţie stabilite de ANL împreunã cu investitorul privat la încheierea contractului de concesiune, şi sã informeze în scris ANL cu privire la finalizarea utilitãţilor;
    k) sã respecte calendarul activitãţilor, prevãzut în anexa nr. 6;
    l) sã informeze în scris ANL, înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de concesiune, cu privire la intenţia de renunţare la lucrãrile de construire şi scoaterea obiectivului de investiţie din Program, cu suportarea tuturor cheltuielilor efectuate de ANL pânã la data informãrii privind intenţia de renunţare;
    m) sã defalce suprafaţa de ................ mý, situatã în ............., pe fiecare obiectiv recepţionat, în vederea întocmirii de cãtre ANL a protocolului de predare-primire a obiectivului de investiţie recepţionat şi a terenului aferent;
    n) sã stabileascã mãsurile necesare pentru luarea în evidenţã şi analiza solicitãrilor de locuinţe;
    o) sã predea lista de repartizare cãtre ANL, în vederea încheierii contractelor de închiriere;
    p) sã completeze lista de repartizare ori de câte ori este necesar, dupã eliberarea locuinţelor, cu noi solicitanţi;
    q) sã asigure orice alte informaţii necesare în vederea închirierii, în totalitate, a locuinţelor, la solicitarea ANL.
    ART. 6
    ANL se obligã:
    a) sã primeascã în folosinţã gratuitã terenul în suprafaţã de ........... mý, situat în ..........., identificat potrivit prevederilor art. 3, liber de orice sarcini (precum şi construcţia existentã pe teren ............), pe durata de existenţã a locuinţelor realizate prin Program;
    b) sã asigure implementarea Programului pe terenul prevãzut la lit. a);
    c) sã aducã la cunoştinţã, în scris, unitãţii administrativ-teritoriale ............. termenele de finalizare a locuinţelor, în conformitate cu graficele de execuţie;
    d) sã aducã la cunoştinţã, în scris, unitãţii administrativ-teritoriale ............. locuinţele recepţionate, în conformitate cu procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor;
    e) sã preia lista de repartizare de la Consiliului Local al ............, în vederea încheierii contractelor de închiriere.

    CAP. V
    Rãspunderea contractualã

    ART. 7
    (1) Nerespectarea obligaţiilor contractuale de cãtre una dintre pãrţi dã dreptul pãrţii lezate sã pretindã daune-interese pentru repararea prejudiciului cauzat, conform normelor legale în vigoare.
    (2) Executarea cu întârziere a obligaţiilor stabilite în prezentul contract la art. 5 lit. a), b), e), f), h), i), j) şi m), respectiv la art. 6 lit. c), d) şi e) conduce la plata de majorãri de întârziere în cuantum de 0,1%/zi din valoarea terenului stabilitã în anexa nr. 5, pentru fiecare zi de întârziere, calculate începând cu data expirãrii termenului în care obligaţia trebuie îndeplinitã şi pânã la îndeplinirea efectivã a obligaţiei sau pânã la data rezilierii de plin drept a contractului ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale.
    (3) În cazul în care nu se prezintã lista de repartizare refãcutã de cãtre unitatea administrativ-teritorialã ..........., dupã eliberarea locuinţelor, aceasta va suporta contravaloarea chiriilor aferente locuinţelor rãmase neocupate.
    (4) În cazul neexecutãrii obligaţiilor contractuale în termen de un an de la data semnãrii prezentului contract intervine rezilierea de plin drept a acestuia, fãrã punere în întârziere, fãrã îndeplinirea altor formalitãţi şi fãrã a fi necesarã intervenţia vreunei instanţe judecãtoreşti.

    CAP. VI
    Forţa majorã

    ART. 8
    (1) Prin forţã majorã se înţelege un eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil.
    (2) Forţa majorã exonereazã pãrţile de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract pe toatã perioada în care acţioneazã aceasta.
    (3) Executarea prezentului contract va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
    (4) Partea care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi, în 24 de ore şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie, în vederea limitãrii consecinţelor.
    (5) Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sã notifice celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese.

    CAP. VII
    Încetarea contractului

    ART. 9
    Prezentul contract înceteazã în una dintre urmãtoarele situaţii:
    a) la termen, în funcţie de durata de viaţã a construcţiei;
    b) înainte de termen, cu acordul ambelor pãrţi.
    ART. 10
    Indiferent de cauza încetãrii înainte de termen a prezentului contract, obligaţiile pãrţilor vor fi îndeplinite pânã la data la care va înceta acesta.
    ART. 11
    Încetarea prezentului contract prin ajungerea la termen (expirarea duratei de valabilitate) are ca efect stingerea obligaţiilor pãrţilor.
    ART. 12
    Fiecare parte are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi încetarea prezentului contract, în unul dintre modurile prevãzute la art. 9, în termen de 5 zile lucrãtoare, arãtând şi motivele acestei solicitãri.

    CAP. VIII
    Litigii

    ART. 13
    Litigiile apãrute între pãrţi în timpul derulãrii prezentului contract se vor soluţiona pe cale amiabilã.
    ART. 14
    Dacã pãrţile nu ajung la o înţelegere pe cale amiabilã, litigiile vor fi soluţionate de instanţele competente, conform legislaţiei în vigoare.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale

    ART. 15
    Prezentul contract intrã în vigoare la data semnãrii de cãtre ambele pãrţi.
    ART. 16
    Completãrile sau modificãrile ce se vor aduce prezentului contract dupã semnarea lui se vor efectua prin act adiţional, semnat şi ştampilat de cele douã pãrţi.

    Încheiat astãzi, .........., în 2 (douã) exemplare, câte 1 (un) exemplar pentru fiecare parte.



               ANL UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALÃ
         Director general, ..................................
         ................. Primar,
      Director general adjunct, ..............
      ......................... Contabil,
      Director general adjunct, ..............
      ......................... Consilier juridic,
                                                  ..................

                            Aviz de legalitate
                      Direcţia juridicã şi comunicare
                          Director general adjunct,
                          ........................

    Verificat
    ---------
    .............................
    (numele şi prenumele în clar)

    Serviciul juridic
    .................

    Întocmit
    --------
    .............................
    (numele şi prenumele în clar)



    ANEXA 4
    -------
la program
----------

    Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe
                                                        Investitor privat

                                    PROTOCOL
                de predare-primire a obiectivului de investiţii

    Locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat
    Amplasament ................. cu ............... unitãţi locative, S+P+ ................
    Municipiul ..................., judeţul ......................

    Încheiat între:
    Investitor privat ......................, cu sediul în .............., municipiul ................, judeţul ............., reprezentat prin ................., în calitate de predator,
    şi
    Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Unirii nr. 61, bl. F3, sectorul 3, reprezentatã prin directorul general .................. şi directorul general adjunct economic ................., în calitate de primitor; pãrţile au convenit ca:
    - în baza prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 352/2012 pentru aprobarea Programului "Construcţia de locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat";
    - în conformitate cu Procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor pentru blocul ................... înregistrat la Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe şi nr. ..................... înregistrat la ..............,
    sã încheie prezentul protocol:
    Art. 1. - ............... predã Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe obiectivul de investiţii situat în str. ............ cu .............. unitãţi locative, S+P+ .............., municipiul ............, judeţul ........... .
    Art. 2. - (1) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe preia de la .............. obiectivul de investiţii situat în str. .............. cu ............ unitãţi locative, S+P+ ......., municipiul ............., judeţul ................ .
    (2) ............. se obligã sã asigure exploatarea obiectivului de investiţii situat în ......... cu ........... unitãţi locative, S+P ............, municipiul ............., judeţul ........... .
    Art. 3. - ............. rãspunde de exploatarea imobilelor realizate pe toatã durata concesiunii.
    Prezentul protocol de predare-primire a fost încheiat astãzi, ............., în 2 (douã) exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi conţine 2 (douã) file.



    Am predat Am primit
    --------- ---------
 Investitor privat Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe
 ................. Director general,
                                              .................
                                          Director general adjunct,
                                          .........................
                                          Director general adjunct,
                                          .........................
                                             Aviz de legalitate,
                                       Direcţia juridicã şi comunicare,
                                          Director general adjunct,
                                          .........................
                          Verificat
                          ---------
                      Serviciul juridic
                      .................

                           Avizat
                           ------
                 Şeful Serviciului D.R.U.E.,
                 ...........................

                           Avizat
                           ------
                  Şeful Biroului recepţii,
                  ........................

                          Întocmit
                          --------
                  ........................

  Data ...............




    ANEXA 5
    -------
la program
-----------

                                     LISTA
     obiectivelor de investiţii cuprinzând locuinţele cu chirie, realizate
  prin atragerea capitalului privat, propuse a fi finanţate în anul .........

    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este urmãtoarea:
    A - numãrul de locuinţe propus a se realiza
    B - numãrul de cereri
    C - regimul de înãlţime
    D - stadiul fizic
    E - termen PIF estimat
    F - valoarea totalã a investiţiei (milioane lei, inclusiv TVA)
    G - valoarea executatã
    H - sumele necesare în vederea finalizãrii (milioane lei)
    I - alocaţii de la bugetul de stat pentru anul ..... (milioane lei, inclusiv TVA)
    J - alocaţii de la bugetele locale pentru anul .... (milioane lei, inclusiv TVA)
    K - alocaţii din surse private (milioane lei)



 ┌────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬────────────────────────────────┬─┬──┬──┬──┬──┬──┐
 │ │ │ │ │ │ │ Amplasament │ │ │ │ │ │ │
 │ Denumirea │A│B│C│D│E├─────────┬──────────┬───────────┤F│G │H │I │J │K │
 │ localitãţii │ │ │ │ │ │Suprafaţa│ Planul │Stadiul de │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │urbanistic│viabilizare│ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │ 0 │1│2│3│4│5│ 6 │ 7 │ 8 │9│10│11│12│13│14│
 ├────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─────────┴──────────┴───────────┴─┴──┴──┴──┴──┴──┤
 │ I. Investiţii în continuare │
 ├────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─────────┬──────────┬───────────┬─┬──┬──┬──┬──┬──┤
 │Localitatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │Obiectivul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │Obiectivul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │Total localitate│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │TOTAL I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─────────┴──────────┴───────────┴─┴──┴──┴──┴──┴──┤
 │ II. Investiţii noi │
 ├────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─────────┬──────────┬───────────┬─┬──┬──┬──┬──┬──┤
 │Localitatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │Obiectivul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │Obiectivul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │Total localitate│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │TOTAL II │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────┼──────────┼───────────┼─┼──┼──┼──┼──┼──┤
 │TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─────────┴──────────┴───────────┴─┴──┴──┴──┴──┴──┘



                       AGENŢIA NAŢIONALÃ PENTRU LOCUINŢE
                               Director general,
                            .......................

                                     Avizat
                                     ------
                     Direcţii de specialitate din minister:
                         .............................


    ANEXA 6
    -------
la program
-----------


                          MODELUL DE CALCUL AL CHIRIEI

    Pentru calculul estimativ al chiriei se iau în calcul urmãtoarele:
    a) apartament cu 2 camere;
    b) suprafaţã construitã desfãşuratã (A(cd)): 89,1 mý (conform prevederilor anexei nr. 1 la Legea locuinţei nr. 114/1996, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare);
    c) valoarea medie per metru pãtrat A(cd): 1.935,00 lei/mý (450 euro/mý Acd);
    d) valoarea de schimb lei/euro: 4,3 lei = 1 euro;
    e) valoarea de investiţie: 89,1 mý x 1.935,00 lei/mý = 172.408,50 lei.

    Calcul chirie - model
    ● Cheltuieli cu amortizarea imobilului
    Catalogul privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 2.139/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevede cã durata normalã de funcţionare a unei clãdiri de locuit este cuprinsã între 40 şi 60 ani (grupa 1 "Construcţii", punctul 1.6.1 "Clãdiri de locuit").
    Pentru locuinţele construite prin Programul "Construcţia de locuinţe cu chirie, realizate prin atragerea capitalului privat" (Program) se va lua în considerare o perioadã de amortizare de 60 de ani.

    → 172.408,50 lei : 60 ani = 2.873,48 lei/an.

    ● Cheltuieli de administrare a imobilului, care se constituie din:
    a) Conform prevederilor art. 16 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, administratorul locuinţelor are dreptul de a încasa din chirie o cotã-parte cuprinsã între 20 şi 50% din cuantumul acesteia.
    b) taxe şi impozite - s-a avut în vedere numai impozitul pe clãdiri, calculat la nivelul de bazã stabilit de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare (art. 251 - Calculul impozitului pentru persoane fizice).
    În cazul persoanelor fizice, impozitul pe clãdiri se calculeazã prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilã a clãdirii. În cazul unei clãdiri care are pereţii exteriori din materiale diferite, pentru stabilirea valorii impozabile a clãdirii se identificã în tabelul de mai jos valoarea impozabilã cea mai mare corespunzãtoare tipului clãdirii respective. Valoarea impozabilã a clãdirii, exprimatã în lei, se determinã prin înmulţirea suprafeţei construite desfãşurate a acesteia, exprimatã în metri pãtraţi, cu valoarea impozabilã corespunzãtoare, exprimatã în lei/mý, din tabelul urmãtor:



 ┌─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
 │ Tipul clãdirii │ Valoarea impozabilã (lei/mý) │
 │ ├───────────────────┬──────────────────┤
 │ │ Cu instalaţii de │Fãrã instalaţii de│
 │ │ apã, canalizare, │ apã, canalizare, │
 │ │ electricitate şi │electricitate sau │
 │ │încãlzire (condiţii│ încãlzire │
 │ │ cumulative) │ │
 ├─────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
 │A. Clãdire cu cadre din beton armat │ 806 │ 478 │
 │sau cu pereţi exteriori din cãrãmidã │ │ │
 │arsã sau din orice alte materiale │ │ │
 │rezultate în urma unui tratament │ │ │
 │termic şi/sau chimic │ │ │
 ├─────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
 │B. Clãdire cu pereţii exteriori din │ 219 │ 137 │
 │lemn, din piatrã naturalã, din cãrã- │ │ │
 │midã nearsã, din vãlãtuci sau din │ │ │
 │orice alte materiale nesupuse unui │ │ │
 │tratament termic şi/sau chimic │ │ │
 └─────────────────────────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘



    Valoarea impozabilã a clãdirii se ajusteazã în funcţie de rangul localitãţii şi zona în care este amplasatã clãdirea, prin înmulţirea valorii determinate conform art. 251 alin. (3) din codul fiscal cu coeficientul de corecţie corespunzãtor, prevãzut în tabelul urmãtor:



 ┌──────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
 │ Zona în cadrul localitãţii │ Rangul localitãţii │
 │ ├──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
 │ │ 0 │ I │ II │ III │ IV │ V │
 ├──────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
 │ A │ 2,60 │ 2,50 │ 2,40 │ 2,30 │ 1,10 │ 1,05 │
 ├──────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
 │ B │ 2,50 │ 2,40 │ 2,30 │ 2,20 │ 1,05 │ 1,00 │
 ├──────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
 │ C │ 2,40 │ 2,30 │ 2,20 │ 2,10 │ 1,00 │ 0,95 │
 ├──────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
 │ D │ 2,30 │ 2,20 │ 2,10 │ 2,00 │ 0,95 │ 0,90 │
 └──────────────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘



    În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente, coeficientul de corecţie prevãzut la art. 251 alin. (5) din codul fiscal se reduce cu 0,10.

    → 806 lei/mý x (2,5-0,1) x 0,1% x 89,1 mý = 172,36 lei.

    c) Asigurarea locuinţei

    Din datele furnizate de societãţile de asigurare, valoarea unei poliţe de asigurare facultativã, care include şi asigurarea obligatorie conform prevederilor legale în vigoare, variazã între 0,13 şi 0,17% din valoarea locuinţei.
    Pentru locuinţele construite prin Program se va lua în considerare o cotã medie a asigurãrii de 0,15% din valoarea locuinţei.

    → 172.408,50 lei x 0,15% = 258,61 lei.

    Cost total al cheltuielilor de administrare:

    → 2.442,51 lei + 172,36 lei + 258,61 lei = 2.873,48 lei/an.

    ● Chiria netã anualã se compune din valoarea amortizãrii, cheltuielile de administrare, taxe şi impozite, precum şi cuantumul poliţei de asigurare a locuinţei.

    → 2.873,48 lei (amortizare) + 2.873,48 lei (administrare) = 5.746,96 lei/an.

    ● Chiria lunarã

    5.746,96 lei/12 luni = 478,91 lei/4,3 lei/euro = 111,38 euro.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016