Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 341 din 11 aprilie 2007  privind intrarea in categoria inaltilor functionari publici, managementul carierei si mobilitatea inaltilor functionari publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 341 din 11 aprilie 2007 privind intrarea in categoria inaltilor functionari publici, managementul carierei si mobilitatea inaltilor functionari publici

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 247 din 12 aprilie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 17 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. VII alin. (1) lit. a) şi d) din Legea nr. 251/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta hotãrâre reglementeazã normele specifice aplicabile cu privire la intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici.
(2) Scopul prezentei hotãrâri îl constituie asigurarea, în conformitate cu dispoziţiile legale, a cadrului normativ necesar organizãrii modalitãţilor de ocupare a funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici şi gestionãrii carierei categoriei înalţilor funcţionari publici.
ART. 2
(1) Cariera înalţilor funcţionari publici cuprinde ansamblul situaţiilor juridice şi efectele produse, care intervin de la data intrãrii în categoria înalţilor funcţionari publici pânã în momentul încetãrii raporturilor de serviciu, în condiţiile legii.
(2) Managementul carierei cuprinde ansamblul proceselor decizionale, al procedurilor administrative şi al mecanismelor instituite prin prezenta hotãrâre cu privire la cariera înalţilor funcţionari publici.
(3) Mobilitatea înalţilor funcţionari publici cuprinde ansamblul activitãţilor şi deciziilor generatoare de modificãri ale raporturilor de serviciu ale înalţilor funcţionari publici de la data intrãrii în categoria înalţilor funcţionari publici pânã în momentul încetãrii raporturilor de serviciu în condiţiile legii, realizate în interes public, pentru eficientizarea activitãţii autoritãţilor şi instituţiilor publice, precum şi pentru dezvoltarea profesionalã a înalţilor funcţionari publici.

CAP. II
Gestiunea funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici

ART. 3
(1) Funcţiile publice din categoria înalţilor funcţionari publici se stabilesc ca funcţii publice de stat şi funcţii publice teritoriale, în condiţiile <>art. 90 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel:
a) funcţiile publice de secretar general al Guvernului, secretar general adjunct al Guvernului şi inspector guvernamental se stabilesc în cadrul Secretariatului General al Guvernului;
b) funcţiile publice de secretar general şi, dupã caz, de secretar general adjunct se stabilesc în cadrul ministerelor, al altor organe de specialitate ale administraţei publice centrale şi în cadrul autoritãţilor administrative autonome;
c) funcţiile publice de prefect şi subprefect se stabilesc în cadrul instituţiei prefectului.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice în cadrul cãrora se pot stabili, în condiţiile legii, funcţiile publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici gestioneazã şi sunt responsabile, prin ordonatorii principali de credite, de modul de înfiinţare, finanţare, reorganizare şi desfiinţare a acestor funcţii.
ART. 4
Stabilirea şi ocuparea funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici se realizeazã în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe baza mecanismelor prevãzute de prezenta hotãrâre.
ART. 5
(1) Numãrul maxim al funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici se stabileşte anual prin planul de ocupare a funcţiilor publice, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Numãrul funcţiilor publice de inspector guvernamental se stabileşte în condiţiile prevãzute la alin. (1), în limita a maxim 30% din numãrul de posturi aferente celorlalte funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici.
(3) Stabilirea numãrului funcţiilor publice de inspector guvernamental se face pe baza unei analize realizate de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, în colaborare cu Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Secretariatul General al Guvernului, privind dinamica în cadrul categoriei înalţilor funcţionari publici, având în vedere şi modificãrile instituţionale previzionate sau produse ori, dupã caz, prioritãţile administraţiei publice.
ART. 6
(1) Evidenţa funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici şi a înalţilor funcţionari publici se administreazã separat de evidenţa generalã a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici şi se gestioneazã de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, denumitã în continuare Agenţia.
(2) În vederea gestionãrii corespunzãtoare a modalitãţilor de ocupare, autoritãţile şi instituţiile publice sunt obligate sã transmitã Agenţiei, în luna ianuarie a fiecãrui an sau în cursul anului, în situaţia în care funcţia publicã corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici a devenit vacantã, condiţiile specifice şi, dupã caz, procedurile specifice propuse pentru ocuparea acesteia, în condiţiile prezentei hotãrâri.
(3) Agenţia asigurã accesul comisiei permanente prevãzute de <>art. 17 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare comisia de concurs, şi al comisiei de evaluare a înalţilor funcţionari publici, denumitã în continuare comisia de evaluare, pe baza cererii motivate a acestora şi în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce le revin, la datele pe care le gestioneazã în condiţiile alin. (1) şi (2).
(4) Membrii comisiilor prevãzute la alin. (3) sunt obligaţi sã asigure, în condiţiile legii, respectarea regimului privind protecţia datelor cu caracter personal la care au acces.

CAP. III
Intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici

SECŢIUNEA I
Dispoziţii generale privind concursul de intrare în categoria înalţilor funcţionari publici

ART. 7
Intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici se face prin concurs naţional organizat în condiţiile legii, pe o funcţie publicã vacantã de inspector guvernamental.
ART. 8
(1) Concursul naţional, denumit în continuare concursul, se organizeazã, de regulã anual, de cãtre comisia de concurs.
(2) Planificarea activitãţilor necesare organizãrii şi desfãşurãrii concursului, precum şi perioada de desfãşurare a concursului se stabilesc de cãtre comisia de concurs şi se comunicã Agenţiei.
(3) Agenţia are urmãtoarele obligaţii:
a) sã emitã avizul pentru organizarea concursului, pe baza îndeplinirii condiţiilor legale, în termen de 5 zile lucrãtoare de la înregistrarea documentaţiei transmise de comisia de concurs în condiţiile alin. (2);
b) sã publice anunţul privind organizarea concursului în termenul şi condiţiile prevãzute de <>art. 51^1 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) sã publice pe pagina de internet şi sã afişeze la sediul sãu condiţiile de desfãşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs, bibliografia, documentele solicitate candidaţilor pentru dosarul de înscriere la concurs, precum şi termenul-limitã de depunere a dosarelor.
ART. 9
Pot participa la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 15 alin. (2) lit. a)-d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
(1) Concursul cuprinde parcurgerea a cel puţin urmãtoarelor 3 etape, respectiv:
a) verificarea şi selecţia dosarelor de înscriere pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs;
b) proba scrisã;
c) interviul.
(2) În cadrul probelor de concurs se testeazã:
a) nivelul cunoştinţelor generale teoretice şi practice în domeniul administraţiei publice din România şi în domeniul funcţiei publice;
b) nivelul cunoştinţelor generale în domeniul instituţiilor comunitare;
c) nivelul cunoaşterii unei limbi strãine de circulaţie internaţionalã utilizate în cadrul instituţiilor comunitare;
d) capacitatea de analizã şi sintezã;
e) capacitatea de a fundamenta şi de a prezenta o viziune strategicã;
f) previzionarea impactului deciziilor;
g) exercitarea controlului decizional.
(3) Proba scrisã cuprinde o parte teoreticã, una practicã şi testarea cunoştinţelor unei limbi strãine de circulaţie internaţionalã utilizate în cadrul instituţiilor comunitare. Subiectele de la proba scrisã se formuleazã pe baza bibliografiei şi a lucrãrilor de specialitate stabilite pentru concurs, astfel încât acestea sã testeze cunoştinţele teoretice de administraţie generalã, de specialitate şi de management ale candidaţilor, precum şi soluţionarea unui studiu de caz. Testarea cunoştinţelor de limbã strãinã se face prin redactarea unei traduceri în şi din limba românã.
(4) Interviul urmãreşte evaluarea urmãtoarelor criterii minimale: motivaţia, abilitãţile de comunicare, aptitudinile, experienţa profesionalã şi managerialã a candidaţilor. Interviul se poate desfãşura pe baza unor întrebãri deschise sau prin prezentarea unui proiect managerial de cãtre candidat.
(5) Evaluarea probelor de concurs prevãzute la alin. (3) şi (4) se face pe baza criteriilor de evaluare şi a grilei de notare, stabilite anterior susţinerii fiecãrei probe.
(6) Concursul poate cuprinde şi o probã suplimentarã bazatã pe teste.
(7) Modul de organizare şi desfãşurare a concursului, criteriile şi modul de evaluare a probelor de concurs, precum şi procedura de contestare se stabilesc prin regulament elaborat de comisia de concurs, cu avizul conform al Agenţiei, şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(8) În situaţia prevãzutã la alin. (6), tipul testelor, condiţiile în care pot fi utilizate şi modul de evaluare se stabilesc prin regulament elaborat de comisia de concurs, cu avizul conform al Agenţiei. Regulamentul se publicã pe site-ul Agenţiei şi se afişeazã la sediul acesteia.
ART. 11
Persoanele care promoveazã concursul sunt numite în funcţia publicã vacantã de inspector guvernamental, prin decizie a primului-ministru, în termen de cel mult 30 de zile de la data publicãrii şi comunicãrii rezultatelor finale ale concursului de cãtre comisia de concurs.

SECŢIUNEA a a 2- 2-a a
Dispoziţii speciale privind funcţia publicã de inspector guvernamental

ART. 12
(1) În realizarea prerogativelor de putere publicã corespunzãtoare funcţiei publice ocupate, inspectorii guvernamentali coordoneazã activitãţi, proiecte sau programe complexe în legãturã cu statutul României de stat membru al Uniunii Europene, precum şi cu prioritãţile strategice de dezvoltare a capacitãţii administrative şi instituţionale.
(2) În îndeplinirea activitãţilor desfãşurate, inspectorii guvernamentali vor asigura continuitatea în dezvoltarea şi implementarea unei viziuni strategice la nivel central, regional, teritorial sau local, prin coordonarea şi, dupã caz, evaluarea implementãrii legislaţiei naţionale şi comunitare relevante, prin identificarea şi promovarea mecanismelor necesare respectãrii principiilor subsidiaritãţii şi descentralizãrii, a bunei gestiuni a fondurilor publice şi a bunei guvernãri.
(3) Atribuţiile inspectorilor guvernamentali se stabilesc individual, pe baza activitãţilor generale prevãzute la alin. (1) şi (2), prin decizie a primului-ministru, la propunerea secretarului general al Guvernului sau a miniştrilor.
(4) Inspectorii guvernamentali care coordoneazã activitãţi, proiecte sau programe la nivel regional, teritorial sau local informeazã prefectul, respectiv prefecţii, despre stadiul desfãşurãrii activitãţii din judeţ, în situaţia în care rezultatele activitãţilor, proiectelor sau programelor prezintã relevanţã pentru dezvoltarea judeţului.

CAP. IV
Gestionarea concursului de intrare în categoria înalţilor funcţionari publici

SECŢIUNEA 1
Structura şi criteriile de desemnare a membrilor comisiei de concurs şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor

ART. 13
(1) Concursul naţional pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici este gestionat de comisia de concurs şi, dupã caz, de comisia de soluţionare a contestaţiilor, conform atribuţiilor ce revin acestor comisii.
(2) Competenţele comisiei de concurs şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor se realizeazã cu respectarea principiilor independenţei, stabilitãţii în cadrul comisiei, integritãţii, obiectivitãţii şi imparţialitãţii în luarea deciziilor.
ART. 14
(1) Comisia de concurs este formatã din 7 membri, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului internelor şi reformei administrative.
(2) Membrii comisiei de concurs sunt numiţi pe o perioadã de 10 ani şi jumãtate.
(3) În scopul asigurãrii rotaţiei membrilor, prin excepţie de la prevederile alin. (2), la prima desemnare a comisiei de concurs constituite în condiţiile prezentei hotãrâri:
a) un membru este numit pe o perioadã de un an şi jumãtate;
b) un membru este numit pe o perioadã de 3 ani;
c) un membru este numit pe o perioadã de 4 ani şi jumãtate;
d) un membru este numit pe o perioadã de 6 ani;
e) un membru este numit pe o perioadã de 7 ani şi jumãtate;
f) un membru este numit pe o perioadã de 9 ani;
g) un membru este numit pe o perioadã de 10 ani şi jumãtate.
(4) Membrii comisiei de concurs nu pot fi numiţi pentru un nou mandat.
(5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formatã din 7 membri, numiţi prin decizie a primului-ministru, cu respectarea prevederilor alin. (1)-(4).
(6) Preşedintele comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, se desemneazã din rândul membrilor, prin votul majoritãţii acestora, pe o perioadã de maximum 2 ani, fãrã reînnoirea consecutivã a mandatului.
(7) Secretariatul tehnic al comisiei de concurs şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, denumit în continuare secretariatul, se asigurã de cãtre Agenţie. Desemnarea persoanelor care asigurã secretariatul se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 15
(1) Poate fi desemnatã ca membru în comisia de concurs şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) este cetãţean român sau cetãţean al unui stat membru al Uniunii Europene;
b) are capacitate deplinã de exerciţiu;
c) este apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea mandatului;
d) are studii superioare de lungã duratã, atestate în condiţiile legii;
e) nu face parte dintr-un partid politic, organizaţie cãreia îi este aplicabil acelaşi regim juridic ca şi partidelor politice sau din fundaţiile ori asociaţiile care funcţioneazã pe lângã partidele politice;
f) nu a fost agent sau colaborator al organelor de securitate ca poliţie politicã;
g) nu a sãvârşit infracţiuni, pentru care nu a intervenit reabilitarea care l-ar face incompatibil cu calitatea de membru în cadrul comisiei şi, dupã caz, nu a sãvârşit abateri disciplinare pentru care s-au aplicat sancţiuni disciplinare, pentru care nu a intervenit radierea în condiţiile legii;
h) are o bunã reputaţie şi o înaltã competenţã profesionalã, apreciate pe baza unui curriculum vitae şi a recomandãrilor;
i) are cunoştinţele necesare evaluãrii funcţionarilor publici, specifice procesului de recrutare;
j) cunoaşte cel puţin o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã utilizatã în cadrul instituţiilor comunitare.
(2) Dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1) se face cu documente justificative. Experienţa profesionalã şi managerialã se apreciazã pe baza unor documente doveditoare minimale, precum: fişa postului, acte care sã dovedeascã deţinerea unor funcţii sau calitãţi, diplome, atestate sau lucrãri de specialitate elaborate.
ART. 16
Membrilor comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor li se aplicã urmãtoarele cazuri de incompatibilitate:
a) nu pot fi desemnaţi ca membri în aceeaşi comisie, respectiv în ambele comisii, persoane care au între ele calitatea de soţ, soţie, rudã sau afin de pânã la gradul al IV-lea;
b) aceeaşi persoanã nu poate fi desemnatã şi în comisia de concurs, şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor;
c) nu pot fi desemnaţi ca membri în comisia de evaluare sau în comisia de disciplinã, constituite pentru categoria înalţilor funcţionari publici;
d) niciunul dintre membri nu este numit sau ales într-o funcţie de demnitate publicã ori nu este candidat pentru o astfel de funcţie.
ART. 17
(1) Membrii comisiei de concurs şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor se aflã în conflict de interese dacã sunt în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) au calitatea de soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi;
b) au relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi;
c) interesele patrimoniale personale, ale soţului, soţiei sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie sã le ia în exercitarea atribuţiilor care îi revin potrivit prezentei hotãrâri;
d) ori de câte ori considerã cã integritatea, obiectivitatea şi imparţialitatea procesului de recrutare pot fi afectate.
(2) În cazul existenţei unui conflict de interese, membrul comisiei de concurs sau, dupã caz, al comisiei de soluţionare a contestaţiilor este obligat sã se abţinã de la participarea în comisie şi sã îl informeze de îndatã pe preşedintele comisiei. În cazul în care preşedintele comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se aflã în aceastã situaţie, este obligat sã se abţinã de la participarea în comisie. Pentru şedinţa respectivã, preşedintele supleant este ales cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(3) Anterior derulãrii etapei de selecţie a dosarelor, pe baza analizei listei candidaţilor înscrişi la concurs, membrii comisiei de concurs au obligaţia de a depune o declaraţie pe propria rãspundere cã nu se aflã în niciunul dintre cazurile prevãzute la alin. (1). Declaraţiile se pãstreazã la dosarul de concurs. Aceeaşi obligaţie revine şi membrilor comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în situaţia în care sunt convocaţi, potrivit legii, pentru soluţionarea unei contestaţii.
(4) Conflictul de interese poate fi sesizat de orice persoanã interesatã, din momentul iniţierii procedurilor de organizare a concursului.
(5) În situaţia în care membrul comisiei de concurs sau, dupã caz, al comisiei de soluţionare a contestaţiilor aflat în conflict de interese nu şi-a îndeplinit obligaţia prevãzutã la alin. (2), primul-ministru va dispune, prin decizie, încetarea calitãţii de membru al comisiei de concurs sau, dupã caz, al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(6) Încãlcarea dispoziţiilor alin. (2) poate atrage, dupã caz, rãspunderea civilã ori penalã, potrivit legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi ale secretariatului

ART. 18
(1) Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii principale:
a) verificã îndeplinirea condiţiilor pentru ocuparea unei funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici şi selecteazã dosarele de concurs ale candidaţilor;
b) stabileşte subiectele pentru proba scrisã;
c) stabileşte planul interviului şi realizeazã interviul;
d) noteazã pentru fiecare candidat fiecare probã a concursului;
e) asigurã, prin secretariatul comisiei, afişarea rezultatelor concursului;
f) formuleazã propunerea de numire a candidatului declarat admis, pe care o transmite, prin secretariatul comisiei, persoanei care are competenţa legalã de numire în funcţia publicã;
g) elaboreazã regulamente cu privire la procedura de concurs, cu avizul Agenţiei.
(2) Comisia de concurs îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de acte normative.
ART. 19
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor, la notarea fiecãrei probe a concursului, precum şi cu privire la respectarea procedurii privind organizarea şi desfãşurarea concursului;
b) asigurã, prin secretariatul comisiei, afişarea rezultatelor contestaţiilor;
c) propune Agenţiei amânarea sau, dupã caz, suspendarea procedurii privind organizarea şi desfãşurarea concursului, în cazul în care constatã nerespectarea acesteia sau, dupã caz, în alte situaţii prevãzute de lege.
ART. 20
Membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor au urmãtoarele îndatoriri:
a) sã evalueze în termen sau, dupã caz, sã soluţioneze contestaţiile, dând dovadã de integritate, imparţialitate şi obiectivitate;
b) sã asigure prin activitatea desfãşuratã respectarea legislaţiei în vigoare, precum şi independenţa comisiilor şi obiectivitatea procesului de evaluare;
c) sã aducã la cunoştinţa preşedintelui comisiei respective orice ingerinţã în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea sã le afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
d) sã participe la şedinţele de lucru, stabilite potrivit procedurii de concurs, şi sã respecte confidenţialitatea deliberãrilor şi a datelor cu caracter personal, în condiţiile legii;
e) sã îşi perfecţioneze pregãtirea profesionalã necesarã evaluãrii probelor de concurs;
f) sã nu îşi exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare;
g) sã evite orice contact privat cu candidaţii pe durata procesului de recrutare;
h) sã respecte regimul incompatibilitãţilor şi al conflictului de interese şi sã aplice prevederile legale privind modalitãţile de evitare a conflictului de interese.
ART. 21
Secretariatul comisiei de concurs are urmãtoarele atribuţii principale:
a) vegheazã la respectarea procedurii de organizare şi desfãşurare a concursului;
b) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de comisia de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia;
c) asigurã transparenţa concursului şi comunicarea prin afişare a rezultatelor concursului;
d) îndeplineşte orice alte sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
ART. 22
Secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzãtor atribuţiile prevãzute la art. 21.

SECŢIUNEA a 3-a
Organizarea şi funcţionarea comisiei de concurs şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor

ART. 23
(1) Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor îşi desfãşoarã activitatea în mod legal în prezenţa a cel puţin 5 dintre membrii fiecãrei comisii.
(2) Preşedintele şi ceilalţi membri ai comisiei de concurs şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor pot absenta de la desfãşurarea activitãţii comisiei din care fac parte din motive obiective sau, dupã caz, în situaţia existenţei unui conflict de interese constatat.
(3) În cazul în care preşedintele comisiei de concurs sau, dupã caz, al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se aflã în situaţiile prevãzute la alin. (2), pentru şedinţa respectivã se alege un preşedinte supleant, cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
ART. 24
(1) Convocarea comisiei de concurs sau, dupã caz, a comisiei de soluţionare a contestaţiilor se face de cãtre secretariatul tehnic, la solicitarea preşedintelui comisiei respective.
(2) Activitatea comisiei de concurs sau, dupã caz, a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, se desfãşoarã pe baza regulamentului de funcţionare a fiecãrei comisii. Regulamentul se adoptã cu votul majoritãţii membrilor fiecãrei comisii, cu avizul conform al Agenţiei.
(3) Şedinţele comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor se desfãşoarã la sediul Agenţiei.
ART. 25
(1) Mandatul de membru al comisiei de concurs şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor înceteazã:
a) la expirarea termenului pentru care a fost numit;
b) prin demisie, înaintatã primului-ministru;
c) în cazul imposibilitãţii exercitãrii mandatului pe o perioadã mai mare de 3 luni;
d) în cazul în care intervine unul dintre cazurile de incompatibilitate prevãzute la art. 16;
e) în cazul în care se aflã în conflict de interese şi nu îşi îndeplineşte obligaţia prevãzutã la art. 17 alin. (2);
f) în cazul în care nu mai îndeplineşte una dintre condiţiile prevãzute la art. 15 alin. (1);
g) este trimis în judecatã pentru sãvârşirea unei infracţiuni;
h) în caz de deces.
(2) În cazurile prevãzute la alin. (1), primul-ministru desemneazã o persoanã, cu respectarea prevederilor art. 15, pentru durata rãmasã a mandatului persoanei care îşi pierde calitatea de membru al comisiei de concurs sau comisiei de soluţionare a contestaţiilor, dupã caz.
ART. 26
Agenţia monitorizeazã, prin intermediul secretariatului comisiilor, durata mandatelor membrilor comisiei de concurs şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi îl înştiinţeazã pe ministrul internelor şi reformei administrative cu 30 de zile înainte de data încetãrii mandatului unui membru al comisiei potrivit art. 25 alin. (1) lit. a), respectiv în termen de 5 zile de la data aducerii la cunoştinţa Agenţiei a situaţiilor prevãzute la art. 25 alin. (1) lit. b)-h).

CAP. V
Mobilitatea în categoria înalţilor funcţionari publici

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii comune

ART. 27
(1) Mobilitatea înalţilor funcţionari publici se realizeazã în categoria înalţilor funcţionari publici prin modificarea raporturilor de serviciu, astfel:
a) pentru eficientizarea activitãţii autoritãţilor şi instituţiilor publice;
b) în interes public;
c) în interesul funcţionarului public.
(2) Mobilitatea înalţilor funcţionari publici se realizeazã cu respectarea principiilor privind legalitatea, imparţialitatea, obiectivitatea şi transparenţa. Publicitatea funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici se face în condiţiile prezentei hotãrâri prin afişarea acestora pe site-ul Agenţiei.
(3) Mobilitatea nu poate fi realizatã:
a) în acelaşi timp pentru toţi înalţii funcţionari publici dintr-o autoritate sau instituţie publicã;
b) decât cel mult o datã pe an, pentru aceeaşi persoanã.
ART. 28
(1) Mobilitatea înalţilor funcţionari publici se poate realiza şi poate fi dispusã numai în condiţiile legii, în scopul şi limitele expres prevãzute de prezenta hotãrâre, sub sancţiunea nulitãţii acestei mãsuri.
(2) Nerespectarea dispoziţiilor prezentei hotãrâri la realizarea mobilitãţii unui înalt funcţionar public poate fi sesizatã de acesta instanţei de contencios administrativ competente, în condiţiile legii.
ART. 29
Înalţii funcţionari publici prezintã disponibilitate la numirile în funcţiile publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, prin mobilitate, în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 27 şi 28 din prezenta hotãrâre.
ART. 30
Mobilitatea pentru eficientizarea activitãţii autoritãţilor şi instituţiilor publice se dispune în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) atunci când existã o funcţie publicã corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici vacantã sau temporar vacantã;
b) în cazuri excepţionale, care necesitã coordonarea unor situaţii complexe de natura celor care intrã în atribuţiile înalţilor funcţionari publici;
c) atunci când este necesarã coordonarea unor activitãţi de cãtre un înalt funcţionar public cu o anumitã calificare, specializare şi experienţã.
ART. 31
Mobilitatea în interes public se dispune în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) pentru realizarea unui interes care vizeazã satisfacerea nevoilor comunitare sau realizarea competenţei autoritãţilor şi instituţiilor publice;
b) atunci când este necesarã coordonarea la nivel central, regional, teritorial sau local a unor proiecte, programe sau activitãţi.
ART. 32
Mobilitatea în interesul funcţionarului public poate fi aprobatã de persoana care are competenţa numirii în funcţia publicã, la cererea înaltului funcţionar public, formulatã în scris şi motivat, pentru dezvoltarea carierei în funcţia publicã.

SECŢIUNEA a 2-a
Dispoziţii specifice pentru realizarea mobilitãţii

ART. 33
(1) Mobilitatea pentru eficientizarea activitãţii autoritãţilor şi instituţiilor publice se dispune:
a) prin hotãrâre a Guvernului, pentru funcţiile publice de secretar general al Guvernului şi secretar general adjunct al Guvernului;
b) prin decizie a primului-ministru, la solicitarea motivatã a conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se regãseşte funcţia publicã respectivã, pentru funcţiile publice de secretar general şi secretar general adjunct;
c) prin hotãrâre a Guvernului, la solicitarea motivatã a ministrului internelor şi reformei administrative, pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect;
d) prin decizie a primului-ministru, pentru funcţiile publice de inspector guvernamental.
(2) Situaţia prevãzutã la art. 30 lit. b) se aplicã numai inspectorilor guvernamentali.
(3) Pentru situaţia prevãzutã la art. 30 lit. c) este necesarã existenţa unei funcţii publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, vacantã sau temporar vacantã.
ART. 34
(1) Mobilitatea în interes public nu necesitã existenţa unei funcţii publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, vacantã sau temporar vacantã, şi se realizeazã în interiorul categoriei înalţilor funcţionari publici.
(2) Mobilitatea în interes public se poate dispune în mod individual, prin act administrativ al persoanei care are competenţa de numire sau pe baza unui plan de mobilitate aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Mobilitatea în interes public pe baza unui plan de mobilitate poate fi dispusã în cazul exercitãrii aceleiaşi funcţii publice, în cadrul aceleiaşi autoritãţi sau instituţii publice, pe o duratã de maxim 5 ani consecutivi.
(4) Mobilitatea prevãzutã la art. 31 lit. b) se aplicã numai inspectorilor guvernamentali.
ART. 35
Mobilitatea în interesul funcţionarului public poate fi realizatã numai în cazul în care cererea înaltului funcţionar public se face pentru o funcţie publicã corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici vacantã sau temporar vacantã, pentru care îndeplineşte condiţiile stabilite.
ART. 36
(1) Pentru realizarea mobilitãţii inspectorilor guvernamentali pe o funcţie publicã de prefect sau subprefect, aceştia trebuie sã aibã o activitate de minim 6 luni în funcţia publicã de inspector guvernamental şi sã fi obţinut la evaluarea activitãţii cel puţin calificativul "bine".
(2) Pentru realizarea mobilitãţii inspectorilor guvernamentali pe o funcţie publicã de secretar general sau secretar general adjunct în cadrul ministerelor sau altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, aceştia trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã o activitate de minim un an în funcţia publicã de inspector guvernamental;
b) sã fi obţinut la ultima evaluare a activitãţii cel puţin calificativul "bine";
c) sã îndeplineascã condiţiile specifice sau, dupã caz, procedurile specifice, dacã au fost stabilite.
(3) Pentru realizarea mobilitãţii inspectorilor guvernamentali pe funcţia publicã de secretar general al Guvernului sau secretar general adjunct al Guvernului, aceştia trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã o activitate de minim 3 ani în funcţia publicã de inspector guvernamental;
b) sã fi obţinut la ultima evaluare generalã calificativul "foarte bine";
c) sã îndeplineascã condiţiile specifice sau, dupã caz, procedurile specifice, dacã au fost stabilite.

SECŢIUNEA a 3-a
Dispoziţii privind mobilitatea prin aplicarea condiţiilor specifice sau a procedurilor specifice în cadrul categoriei înalţilor funcţionari publici

ART. 37
(1) Pentru ocuparea funcţiilor publice de secretar general al Guvernului, secretar general adjunct al Guvernului, secretar general şi secretar general adjunct din ministere sau din cadrul altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, pot fi stabilite condiţii specifice sau proceduri specifice.
(2) Condiţiile specifice şi, dupã caz, procedurile specifice pentru ocuparea funcţiilor publice prevãzute la alin. (1) se propun de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se regãseşte funcţia publicã respectivã şi se comunicã Agenţiei în condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (2), cu excepţia condiţiilor specifice şi, dupã caz, procedurilor specifice pentru funcţiile publice de secretar general al Guvernului şi secretar general adjunct al Guvernului.
ART. 38
Condiţiile specifice se pot referi la urmãtoarele:
a) specialitatea studiilor necesare exercitãrii funcţiei publice;
b) experienţã în domenii similare sau conexe domeniului de activitate;
c) experienţã managerialã relevantã în sectorul public sau în sectorul privat;
d) stagii în cadrul unor instituţii comunitare sau organisme internaţionale;
e) cunoaşterea unei limbi strãine de circulaţie internaţionalã utilizate în cadrul instituţiilor comunitare.
ART. 39
(1) Procedurile specifice care pot fi utilizate pentru selectarea candidatului sunt:
a) selecţia dosarelor de candidaturã;
b) interviu;
c) teste.
(2) În situaţia în care sunt stabilite condiţii specifice de natura celor prevãzute la art. 38 lit. a)-d), în mod obligatoriu se vor stabili ca proceduri specifice probele prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b).
(3) Îndeplinirea condiţiei specifice prevãzute la art. 38 lit. e) se poate dovedi prin atestat recunoscut internaţional sau, dupã caz, prin rezultatele obţinute la testarea organizatã în acest scop.
(4) Testele prevãzute la alin. (1) lit. c) pot fi şi teste de personalitate, de potenţial sau teste psihometrice.
(5) Agenţia verificã condiţiile specifice şi procedurile specifice, în cazul în care au fost propuse, şi le transmite cu celeritate comisiei de concurs. În cazul în care Agenţia constatã stabilirea necorespunzãtoare a condiţiilor specifice sau a procedurilor specifice, solicitã autoritãţilor sau instituţiilor publice modificarea acestora în conformitate cu prevederile art. 38 şi 39.
ART. 40
(1) Procedura specificã ce va fi utilizatã, precum şi condiţiile în care va fi aplicatã şi evaluatã se stabilesc de comisia de concurs, pe baza propunerii conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se regãseşte funcţia publicã respectivã, luând în considerare condiţiile specifice, abilitãţile, aptitudinile şi competenţele necesare exercitãrii acesteia.
(2) Comisia de concurs asigurã publicitatea funcţiei publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici pentru ocuparea cãreia se aplicã prevederile art. 37 alin. (1), condiţiile specifice sau, dupã caz, procedura specificã stabilitã pentru ocuparea acesteia, precum şi perioada desfãşurãrii procedurilor specifice. Publicitatea se asigurã prin publicarea pe site-ul Agenţiei, pe site-ul autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se regãseşte funcţia publicã respectivã şi prin afişare la sediul acestor instituţii publice, cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilitã pentru desfãşurarea procedurilor specifice.
(3) În termen de 15 zile de la publicarea anunţului în condiţiile prevãzute la alin. (2), înalţii funcţionari publici interesaţi depun cererea de participare însoţitã de dosarul de candidaturã care va cuprinde documente ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor specifice.
(4) În termen de 5 zile de la expirarea termenului prevãzut la alin. (3) comisia de concurs verificã îndeplinirea condiţiilor specifice pe baza dosarului de candidaturã şi comunicã rezultatul cu menţiunea "admis" sau "respins".
(5) În situaţia utilizãrii procedurii specifice prevãzute la art. 39 alin. (1) lit. b), înalţii funcţionari publici participã la interviul cu conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se regãseşte funcţia publicã respectivã. La interviu participã în mod obligatoriu cel puţin 2 membri ai comisiei de concurs. La solicitarea conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se regãseşte funcţia publicã respectivã pot participa şi cel mult 2 funcţionari publici cu înaltã calificare şi competenţã din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.
(6) Interviul se realizeazã cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (4).
(7) Modul de organizare şi desfãşurare a interviului, criteriile şi modul de evaluare a acestuia se stabilesc prin regulament elaborat de comisia de concurs, cu avizul conform al Agenţiei, şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 41
Condiţiile specifice şi procedurile specifice pentru ocuparea funcţiilor publice de secretar general al Guvernului şi secretar general adjunct al Guvernului se stabilesc prin decizia primului-ministru.
ART. 42
În termen de 15 zile de la finalizarea procedurilor specifice utilizate în conformitate cu prevederile art. 39, înaltul funcţionar public declarat admis va fi numit, potrivit legii, în funcţia publicã pentru care a candidat.

SECŢIUNEA a 4-a
Dispoziţii privind ocuparea funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici în situaţii excepţionale

ART. 43
În mod excepţional, în cazul în care, ulterior verificãrii în baza de date prevãzutã la art. 6 alin. (1), se constatã cã în categoria înalţilor funcţionari publici nu existã persoane care îndeplinesc condiţiile stabilite pentru ocuparea unor funcţii publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, sunt aplicabile dispoziţiile <>art. 80 din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. VI
Drepturi şi obligaţii specifice ale înalţilor funcţionari publici în cazul mobilitãţii

ART. 44
Înalţii funcţionari publici au dreptul de a fi informaţi, cu respectarea termenelor prevãzute de prezenta hotãrâre, cu privire la procedurile şi deciziile privind modificarea raporturilor de serviciu.
ART. 45
Înalţii funcţionari publici au dreptul de a solicita, în condiţiile legii şi ale prezentei hotãrâri, modificarea raporturilor de serviciu.
ART. 46
(1) Înaltul funcţionar public are dreptul, ca urmare a realizãrii mobilitãţii în altã localitate decât cea de domiciliu, la urmãtoarele:
a) locuinţã de serviciu corespunzãtoare sau decontarea cheltuielilor de cazare, în condiţiile legii;
b) costul integral al transportului, dus şi întors în localitatea de domiciliu, cel puţin o datã pe lunã, dacã este cazul;
c) decontarea cheltuielilor ocazionate de mobilitate, altele decât cele prevãzute la lit. a) şi b).
(2) Autoritatea sau instituţia publicã în care este numit înaltul funcţionar public are obligaţia de a asigura respectarea drepturilor prevãzute la alin. (1).
ART. 47
Mobilitatea în interes public nu poate fi refuzatã de înaltul funcţionar public, sub sancţiunea eliberãrii din funcţia publicã, cu excepţia situaţiilor când aceasta presupune mutarea în altã localitate, sub rezerva justificãrii temeinice şi a aprobãrii de cãtre primul-ministru.

CAP. VII
Evaluarea înalţilor funcţionari publici

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale privind evaluarea

ART. 48
(1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã, înalţii funcţionari publici sunt supuşi unor evaluãri periodice privind eficienţa, calitatea activitãţii, obiectivitatea, obligaţia de perfecţionare continuã, precum şi modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
(2) Evaluarea înalţilor funcţionari publici cuprinde:
a) evaluarea performanţelor profesionale individuale;
b) evaluarea generalã.
(3) Evaluarea prevãzutã la alin. (2) lit. a) se realizeazã anual, în scopul aprecierii performanţelor obţinute, prin raportarea rezultatelor obţinute în mod efectiv la obiectivele operaţionale stabilite.
(4) Evaluarea prevãzutã la alin. (2) lit. b) se realizeazã o datã la 2 ani, în scopul confirmãrii cunoştinţelor profesionale, aptitudinilor şi abilitãţilor necesare exercitãrii unei funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici, prin raportarea rezultatelor obţinute la obiectivele strategice stabilite.
(5) În situaţia prevãzutã la art. 36 alin. (1), evaluarea se realizeazã anterior dispunerii mobilitãţii.
ART. 49
Obiectivele operaţionale şi obiectivele strategice, termenele de realizare, precum şi indicatorii de performanţã se stabilesc de cãtre:
a) primul-ministru, pentru funcţiile publice de secretar general al Guvernului şi secretar general adjunct al Guvernului;
b) conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se regãseşte funcţia publicã respectivã, pentru funcţiile publice de secretar general şi secretar general adjunct din cadrul ministerelor şi al altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
c) ministrul internelor şi reformei administrative, pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect;
d) secretarul general al Guvernului, pentru funcţiile publice de inspector guvernamental.

SECŢIUNEA a 2-a
Comisia de evaluare a înalţilor funcţionari publici

ART. 50
(1) Evaluarea prevãzutã la art. 48 se face de cãtre comisia de evaluare, formatã din 5 personalitãţi, numite prin decizie a primului-ministru pentru un mandat de 3 ani, la propunerea ministrului internelor şi reformei administrative.
(2) Competenţele comisiei de evaluare se realizeazã cu respectarea principiilor independenţei, stabilitãţii în cadrul comisiei, integritãţii, obiectivitãţii şi imparţialitãţii în luarea deciziilor.
(3) Preşedintele comisiei de evaluare se desemneazã din rândul membrilor, prin votul majoritãţii acestora.
(4) Mandatul membrilor comisiei de evaluare nu poate fi reînnoit consecutiv.
(5) Secretariatul tehnic al comisiei de evaluare se asigurã de cãtre Agenţie. Desemnarea persoanelor care asigurã secretariatul tehnic se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 51
(1) Poate fi desemnatã ca membru în comisia de evaluare persoana care îndeplineşte cumulativ condiţiile prevãzute la art. 15 alin. (1) lit. a)-h) şi are cunoştinţele necesare evaluãrii funcţionarilor publici.
(2) Îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (1) se dovedeşte cu documente justificative. Experienţa profesionalã şi managerialã se dovedeşte pe baza unor documente justificative minimale precum: fişa postului, acte care sã dovedeascã deţinerea unor funcţii sau calitãţi, diplome, atestate sau lucrãri de specialitate elaborate.
ART. 52
Membrilor comisiei de evaluare li se aplicã urmãtoarele cazuri de incompatibilitate:
a) nu pot fi desemnaţi ca membri în comisia de evaluare persoane care au între ele calitatea de soţ, soţie, rudã sau afin de pânã la gradul al IV-lea;
b) aceeaşi persoanã nu poate fi desemnatã în comisia de evaluare şi în celelalte comisii care gestioneazã categoria înalţilor funcţionari publici;
c) nu sunt numiţi sau aleşi într-o funcţie de demnitate publicã ori nu sunt candidaţi pentru o astfel de funcţie.
ART. 53
(1) Prevederile art. 17 se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru membrii comisiei de evaluare.
(2) În cazul existenţei unui conflict de interese, membrul comisiei de evaluare este obligat sã se abţinã de la participarea în comisie şi sã-l informeze de îndatã pe preşedintele comisiei. În cazul în care preşedintele comisiei de evaluare se aflã în aceastã situaţie, este obligat sã se abţinã de la participarea în comisie. În acest caz, preşedintele supleant al comisiei de evaluare pentru şedinţa respectivã este ales de cãtre membrii comisiei.
(3) Anterior evaluãrii, membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a depune o declaraţie pe propria rãspundere cã nu se aflã în niciunul dintre cazurile prevãzute la alin. (1). Declaraţiile se pãstreazã la secretariatul tehnic al comisiei de evaluare.
(4) Conflictul de interese poate fi sesizat de orice persoanã interesatã.
(5) În situaţia în care membrul comisiei de evaluare aflat în conflict de interese nu şi-a îndeplinit obligaţia prevãzutã la alin. (2), primul-ministru va dispune, prin decizie, încetarea calitãţii de membru al comisiei de evaluare.
(6) Încãlcarea dispoziţiilor alin. (2) poate atrage, dupã caz, rãspunderea civilã ori penalã, potrivit legii.
ART. 54
Prevederile art. 20 cu privire la îndatoriri se aplicã în mod corespunzãtor şi membrilor comisiei de evaluare, în derularea procedurii de evaluare.
ART. 55
Secretariatul tehnic al comisiei de evaluare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de comisia de evaluare întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia;
b) convoacã comisia de evaluare, la solicitarea preşedintelui comisiei;
c) îndeplineşte orice alte sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a procesului de evaluare.
ART. 56
(1) Comisia de evaluare îşi desfãşoarã în mod legal activitatea în prezenţa a minimum 3 dintre membrii sãi. Membrii comisiei de evaluare pot absenta de la desfãşurarea activitãţii comisiei din motive obiective sau, dupã caz, în situaţia existenţei unui conflict de interese constatat.
(2) În cazul în care preşedintele comisiei de evaluare se aflã în situaţia prevãzutã la alin. (1), şedinţa va fi prezidatã de unul dintre membrii comisiei, ales prin votul majoritãţii membrilor prezenţi.
ART. 57
(1) Mandatul de membru al comisiei de evaluare înceteazã în cazurile prevãzute la art. 25 alin. (1).
(2) În cazurile prevãzute la art. 25 alin. (1) lit. b)-h), primul-ministru desemneazã o persoanã, cu respectarea prevederilor art. 51 alin. (1), pentru durata rãmasã a mandatului persoanei care îşi pierde calitatea de membru al comisiei de evaluare.
ART. 58
Agenţia monitorizeazã, prin secretariatul tehnic al comisiei, durata mandatelor membrilor comisiei de evaluare şi îl înştiinţeazã pe ministrul internelor şi reformei administrative cu cel puţin 30 de zile anterior datei încetãrii acestora, în situaţia prevãzutã la art. 25 alin. (1) lit. a), respectiv în termen de 5 zile de la data aducerii la cunoştinţa Agenţiei, în situaţiile prevãzute la art. 25 lit. b)-h).
ART. 59
(1) Comisia de evaluare adoptã, în scopul organizãrii activitãţii sale, regulamente, cu avizul conform al Agenţiei. Regulamentele se adoptã cu votul majoritãţii membrilor comisiei de evaluare.
(2) Şedinţele comisiei de evaluare se desfãşoarã la sediul Agenţiei.

SECŢIUNEA a 3-a
Aspecte specifice privind evaluarea înalţilor funcţionari publici

ART. 60
(1) Pentru evaluarea performanţelor profesionale individuale, perioada evaluatã este 1 ianuarie - 31 decembrie a fiecãrui an, iar perioada de evaluare este 1 ianuarie - 31 martie a anului urmãtor perioadei evaluate.
(2) Pentru evaluarea generalã, perioada evaluatã este de 2 ani, începând cu data de 1 ianuarie a primului an şi pânã la data de 31 decembrie a anului urmãtor, iar perioada de evaluare este 1 ianuarie - 31 martie din anul urmãtor perioadei evaluate. În anul în care se face evaluarea generalã, evaluarea performanţelor profesionale individuale face parte din aceasta.
ART. 61
(1) Evaluarea performanţelor profesionale individuale şi evaluarea generalã se realizeazã pe baza urmãtoarelor documente:
a) raportul de activitate întocmit de înaltul funcţionar public;
b) referatul de evaluare întocmit de primul-ministru pentru secretarul general al Guvernului şi secretarul general adjunct al Guvernului, conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se aflã funcţia publicã, pentru funcţiile publice de secretar general şi secretar general adjunct din cadrul ministerelor şi al altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, de cãtre ministrul internelor şi reformei administrative, pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect, respectiv de cãtre secretarul general al Guvernului, pentru inspectorii guvernamentali;
c) fişa postului înaltului funcţionar public evaluat;
d) documentele prin care se stabilesc obiectivele pentru perioada pentru care se face evaluarea şi indicatorii de performanţã.
(2) În situaţia în care existã diferenţe între informaţiile cuprinse în raportul de activitate al înaltului funcţionar public şi referatul de evaluare, interviul cu înaltul funcţionar public este obligatoriu şi are rolul de a furniza informaţiile necesare finalizãrii evaluãrii.
ART. 62
(1) Fiecare evaluare realizatã de comisia de evaluare se consemneazã în raportul de evaluare a înaltului funcţionar public, document cu caracter administrativ încheiat în 3 exemplare originale, unul anexã la dosarul profesional al înaltului funcţionar public, unul arhivat la secretariatul tehnic al comisiei de evaluare şi unul transmis la persoana care are competenţa legalã de numire, conform legii.
(2) Raportul de evaluare se comunicã înaltului funcţionar public în termen de 15 zile de la emitere.
(3) În mãsura în care persoana care are competenţa legalã de numire, potrivit legii, considerã cã aprecierile consemnate nu corespund realitãţii, poate solicita comisiei de evaluare reanalizarea calificativului acordat.
ART. 63
Înalţii funcţionari publici nemulţumiţi de rezultatele obţinute la evaluarea performanţelor profesionale individuale, respectiv la evaluarea generalã, se pot adresa instanţei de contencios administrativ competente, în condiţiile legii.
ART. 64
(1) Metodologia de evaluare, modelul raportului de evaluare, al raportului de activitate şi al referatului de evaluare, precum şi criteriile de evaluare se stabilesc prin regulamentul elaborat de comisia de evaluare, cu avizul conform al Agenţiei, şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Regulamentul prevãzut la alin. (1) poate fi modificat numai în primul trimestru al perioadei evaluate.

CAP. VIII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 65
(1) Pentru participarea la lucrãrile comisiilor de concurs, de soluţionare a contestaţiilor şi a comisiei de evaluare, membrii şi secretariatul acestora au dreptul la o indemnizaţie reprezentând 10% din salariul de bazã prevãzut de lege pentru funcţia publicã de secretar general din cadrul ministerelor.
(2) Indemnizaţiile prevãzute la alin. (1) se plãtesc de Agenţie pe baza proceselor-verbale încheiate ca urmare a activitãţii acestor comisii.
(3) Membrii comisiilor prevãzute la alin. (1), care îşi desfãşoarã activitatea în alte localitãţi decât cea de domiciliu, beneficiazã de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, în condiţiile stabilite pentru salariaţii instituţiilor publice.
(4) Decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, în condiţiile prevãzute la alin. (3), se suportã, dupã caz, de:
a) autoritãţile sau instituţiile publice unde îşi desfãşoarã activitatea membrii comisiilor;
b) Agenţie, dacã membrii comisiilor prevãzute la alin. (1) nu sunt angajaţi în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice din administraţia publicã centralã sau localã.
ART. 66
(1) Cheltuielile materiale de naturã administrativã necesare desfãşurãrii lucrãrilor comisiilor prevãzute la art. 65 alin. (1) se suportã de Agenţie.
(2) Începând cu anul 2008, Agenţia poate asigura, la propunerea motivatã a preşedintelui comisiei de concurs, a preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor, respectiv a preşedintelui comisiei de evaluare, prin bugetul sãu, în limita fondurilor bugetare alocate, finanţarea cheltuielilor ocazionate de instruirea membrilor comisiei de concurs şi/sau a membrilor comisiei de soluţionare a contestaţiilor, respectiv a membrilor comisiei de evaluare.
ART. 67
(1) Comisia de concurs, comisia de soluţionare a contestaţiilor şi comisia de evaluare se constituie în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Pânã la data constituirii comisiei de concurs, a comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi a comisiei de evaluare în condiţiile prezentei hotãrâri, recrutarea înalţilor funcţionari publici se realizeazã de comisiile stabilite prin <>Decizia primului-ministru nr. 38/2006 privind numirea Comisiei de concurs şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor pentru recrutarea înalţilor funcţionari publici, respectiv evaluarea înalţilor funcţionari publici se realizeazã de comisia stabilitã prin <>Decizia primului-ministru nr. 57/2006 privind numirea Comisiei pentru evaluarea performanţelor profesionale individuale ale înalţilor funcţionari publici.
ART. 68
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 5 alin. (1) şi (2), posturile corespunzãtoare funcţiei publice de inspector guvernamental se înfiinţeazã în cadrul Secretariatului General al Guvernului, în condiţiile <>art. 90 din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin transformarea unor posturi vacante sau, dupã caz, prin înfiinţarea unor posturi.
(2) Numãrul posturilor corespunzãtoare funcţiei publice de inspector guvernamental se stabileşte, în condiţiile alin. (1), având în vedere criteriile prevãzute la art. 5 alin. (3), în mod treptat şi în raport de fondurile bugetare disponibile, în cursul anilor 2007 şi 2008, pânã la încadrarea în limita a maximum 30% din numãrul de posturi aferente celorlalte funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici.
(3) În vederea aplicãrii prevederilor alin. (1) şi (2) bugetul Secretariatului General al Guvernului se suplimenteazã în cursul anului 2007 cu sumele necesare, pe baza numãrului funcţiilor publice aprobate de Guvern.
(4) Se autorizeazã Ministerul Economiei şi Finanţelor sã introducã modificãrile necesare în structura bugetului aprobat pentru anul 2007.
ART. 69
(1) În cursul anilor 2007 şi 2008, ocuparea funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici se face în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe baza mecanismelor instituite prin prezenta hotãrâre, cu aplicarea, în ordine, a urmãtoarelor modalitãţi:
a) prin mobilitate, în condiţiile prezentei hotãrâri;
b) prin excepţie de la prevederile art. 7, prin concurs naţional organizat pentru ocuparea funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici vacante, în situaţia în care nu a fost posibilã ocuparea funcţiei în condiţiile prevãzute la lit. a).
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile în cursul anilor 2007 şi 2008 pânã la înfiinţarea funcţiilor publice de inspector guvernamental, în condiţiile art. 68.
ART. 70
Persoanele care au avut calitatea de membru în comisia de concurs, în comisia de soluţionare a contestaţiilor şi în comisia de evaluare, anterior intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, au obligaţia de a preda noilor comisii, în termen de 10 zile de la data constituirii acestora, pe bazã de proces-verbal de predare-preluare, documentele rezultate din activitatea comisiilor respective.
ART. 71
Dispoziţiile prezentei hotãrâri se aplicã şi înalţilor funcţionari publici din cadrul autoritãţilor administrative autonome, precum şi înalţilor funcţionari publici numiţi în funcţii publice specifice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, în mãsura în care acestea nu contravin dispoziţiilor cuprinse în legi speciale.
ART. 72
În situaţia în care regulamentele prevãzute la art. 10 alin. (7) şi alin. (8), art. 40 alin. (7) şi art. 64 alin. (1) nu sunt elaborate în 60 de zile de la data numirii în conformitate cu dispoziţiile prezentei hotãrâri a comisiei de concurs, a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, respectiv a comisiei de evaluare, acestea se elaboreazã de cãtre Agenţie şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 73
(1) Pânã la data intrãrii în vigoare a regulamentelor prevãzute la art. 10 alin. (7) şi alin. (8), art. 40 alin. (7) şi art. 64 alin. (1), se aplicã în mod corespunzãtor dispoziţiile referitoare la înalţii funcţionari publici cuprinse în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 757 din 29 octombrie 2003, cu modificãrile ulterioare.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, orice dispoziţii contrare se abrogã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Preşedintele Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici,
Eugen Coifan,

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 11 aprilie 2007.
Nr. 341.
-------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016