Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 34 din 22 ianuarie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 34 din 22 ianuarie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 52 din 28 ianuarie 2009
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 8 şi al <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale şi principalele funcţii şi atribuţii

ART. 1
(1) Ministerul Finanţelor Publice se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care aplicã strategia şi Programul de guvernare în domeniul finanţelor publice.
(2) Ministerul Finanţelor Publice este minister cu rol de sintezã.
(3) Sediul principal al Ministerului Finanţelor Publice este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5. Ministerul Finanţelor Publice îşi poate desfãşura activitatea şi în alte sedii deţinute potrivit legii.
ART. 2
(1) Ministerul Finanţelor Publice aplicã Programul de guvernare şi contribuie la elaborarea şi implementarea strategiei în domeniul finanţelor publice, în exercitarea administrãrii generale a finanţelor publice, asigurând utilizarea pârghiilor financiare, în concordanţã cu cerinţele economiei de piaţã şi pentru stimularea iniţiativei operatorilor economici.
(2) Ministerul Finanţelor Publice îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigurã, în conformitate cu politica financiarã a Guvernului şi cu normele Uniunii Europene, elaborarea strategiei în domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar, contabilitate publicã, reglementãri contabile, datorie publicã, coordonarea şi administrarea asistenţei financiare nerambursabile, coordonarea şi administrarea instrumentelor structurale, controlul financiar public intern, sisteme de management financiar şi control, coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, domenii reglementate specific;
b) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul finanţelor publice;
c) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului român şi al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în vigoare;
d) de prognozã, prin care se asigurã elaborarea de studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia economiei româneşti în ansamblu, pe sectoare şi în profil teritorial, precum şi fundamentarea principalelor mãsuri de politicã economicã, exercitatã prin Comisia Naţionalã de Prognozã;
e) de concepţie bugetarã şi fiscalã;
f) de administrare a veniturilor statului;
g) de administrare a resurselor derulate prin Trezoreria Statului;
h) de administrare a datoriei publice;
i) de implementare a prevederilor Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeanã pentru domeniul financiar şi fiscal;
j) de coordonare a asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã şi de statele membre ale acesteia, precum şi de statele membre ale Asociaţiei Europene a Liberului Schimb;
k) de administrare financiarã a fondurilor PHARE, ISPA şi SAPARD, inclusiv de asistenţã financiarã acordatã de statele membre ale Asociaţiei Europene a Liberului Schimb;
l) de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã, precum şi a contactelor cu structurile comunitare, din punct de vedere administrativ, în acest domeniu;
m) de autoritate pentru coordonarea instrumentelor structurale, având responsabilitatea coordonãrii pregãtirii, dezvoltãrii, armonizãrii şi funcţionãrii cadrului legislativ, instituţional, procedural şi programatic pentru gestionarea instrumentelor structurale;
n) de autoritate de management pentru Programul operaţional "Asistenţã tehnicã";
o) de control financiar public intern;
p) de organizare şi exercitare a auditului intern în entitãţile publice, inclusiv în Ministerul Finanţelor Publice;
q) de evidenţã a bunurilor ce constituie domeniul public al statului;
r) de combatere a evaziunii fiscale, exercitatã prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile subordonate;
s) de control al aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sãu de activitate, precum şi al funcţionãrii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa;
t) de autoritate cu competenţe în domeniul politicii şi legislaţiei vamale, coordonare, îndrumare şi control în acest domeniu;
u) de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor care intrã sub incidenţa legislaţiei privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
v) de suport, respectiv de management al resurselor umane, financiare şi materiale, de susţinere a activitãţilor specifice prin intermediul tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor, de consultanţã juridicã, precum şi de promovare a unui cadru de lucru comunicaţional.
(3) Principiile care stau la baza activitãţii Ministerului Finanţelor Publice sunt urmãtoarele:
a) coerenţa, stabilitatea şi predictibilitatea în domeniul finanţelor publice pe termen mediu;
b) armonizarea cadrului legislativ cu reglementãrile Uniunii Europene;
c) întãrirea autoritãţii instituţiei;
d) perfecţionarea managementului fondurilor publice;
e) transparenţa activitãţii în toate domeniile sale de activitate;
f) colaborarea cu partenerii sociali;
g) asigurarea unui mediu de afaceri concurenţial şi predictibil.
ART. 3
(1) În realizarea funcţiilor sale, Ministerul Finanţelor Publice are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. elaboreazã, monitorizeazã şi evalueazã politicile publice a cãror implementare se realizeazã prin adoptarea de acte normative din domeniile de activitate ale ministerului;
2. avizeazã documentele de politici publice elaborate de alte autoritãţi publice, care au legãturã cu activitatea ministerului;
3. iniţiazã proiecte de acte normative în domeniul de activitate al ministerului şi urmãreşte armonizarea acestora cu legislaţia Uniunii Europene în domeniu;
4. avizeazã proiectele de acte normative care au legãturã cu activitatea ministerului;
5. propune strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung şi soluţii de reformã în domeniul finanţelor publice;
6. elaboreazã pe bazã de metodologii proprii, menţinând în permanenţã un echilibru bugetar corespunzãtor, proiectul bugetului de stat, al legii bugetului de stat şi raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a bugetului de stat, operând rectificãrile corespunzãtoare;
7. analizeazã periodic modul de realizare a prevederilor bugetare, în corelare cu indicatorii macroeconomici, precum şi modul de utilizare şi/sau administrare a fondurilor şi/sau patrimoniului public, la nivelul instituţiilor publice definite la <>art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, prezentând Guvernului, spre dezbatere şi aprobare, propuneri şi/sau proiecte de acte normative care sã conducã la îmbunãtãţirea procesului de programare şi execuţie bugetarã;
8. elaboreazã şi urmãreşte execuţia operativã a bugetului general consolidat; stabileşte mãsurile necesare pentru încasarea veniturilor şi limitarea cheltuielilor, în vederea încadrãrii în deficitul bugetar aprobat;
9. elaboreazã şi aprobã clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice;
10. elaboreazã proiectul legii bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a acestuia;
11. aprobã, în condiţiile legii, repartizarea pe trimestre a veniturilor şi cheltuielilor bugetare;
12. aprobã, în condiţiile legii, deschiderea de credite bugetare;
13. monitorizeazã, în condiţiile legii, numãrul de posturi şi cheltuielile de personal din instituţiile publice, precum şi derularea programului de investiţii publice;
14. aprobã, prin delegare de competenţe, modificãri în fişele de investiţii, anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite, finanţaţi din bugetele de stat, asigurãrilor sociale de stat şi fondurilor speciale;
15. elaboreazã şi implementeazã politicile de descentralizare financiarã a serviciilor publice;
16. elaboreazã, împreunã cu ministerele de resort şi cu structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, standardele de cost necesare asigurãrii unor servicii publice de calitate;
17. avizeazã proiectele de acte normative privind standardele de cost elaborate de ministerele de resort, care vor fi utilizate la fundamentarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanţarea serviciilor publice;
18. reîntregeşte, la propunerea ordonatorilor principali de credite, Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat, cu creditele bugetare anulate sau reduse;
19. urmãreşte implementarea prevederilor legale referitoare la investiţiile publice;
20. administreazã contul general al Trezoreriei Statului, deschis la Banca Naţionalã a României, scop în care încheie convenţii cu aceasta;
21. stabileşte sistemul de organizare şi funcţionare a Trezoreriei Statului;
22. elaboreazã şi administreazã bugetul de venituri şi cheltuieli al Trezoreriei Statului;
23. elaboreazã bilanţul general al Trezoreriei Statului şi contul de execuţie al bugetului Trezoreriei Statului;
24. elaboreazã lucrãrile privind contul general anual de execuţie a bugetului de stat, contul general al datoriei publice a statului şi, respectiv, a bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi conturile anuale de execuţie a bugetelor fondurilor speciale şi proiectele de lege referitoare la aceste conturi de execuţie, pe care le prezintã spre însuşire Guvernului, în vederea transmiterii pentru adoptare Parlamentului;
25. coordoneazã calculul, încasarea, plata şi controlul contribuţiei României la sistemul resurselor proprii ale Uniunii Europene, contactele cu structurile comunitare în domeniu, precum şi plãţile altor contribuţii prevãzute în Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeanã;
26. promoveazã interesul României în domeniul bugetului comunitar prin: formularea şi susţinerea poziţiei în domeniu, inclusiv în ceea ce priveşte reforma acestuia şi negocierea perspectivelor financiare, monitorizarea fluxurilor financiare de la şi cãtre Uniunea Europeanã, adaptarea cadrului normativ şi metodologic naţional conform evoluţiei aquis-ului comunitar în domeniu, participarea la reuniunile structurilor comunitare în domeniu;
27. exercitã, prin organele sale de specialitate, controlul utilizãrii creditelor bugetare de cãtre instituţiile publice;
28. reglementeazã controlul financiar preventiv şi exercitã controlul financiar preventiv delegat, în scopul constituirii şi utilizãrii legale şi eficiente a fondurilor publice;
29. propune strategia fiscalã pe termen mediu şi lung;
30. elaboreazã propuneri privind politica fiscalã, respectiv de modificare şi completare a Codului fiscal pe baza evoluţiei economice, a dialogului cu diferite organisme şi instituţii şi în consens cu reglementãrile comunitare în materie şi a Codului de procedurã fiscalã;
31. elaboreazã proiecte de norme metodologice necesare pentru aplicarea unitarã a Codului fiscal, în colaborare şi cu consultarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
32. elaboreazã legislaţia principalã în domeniul impozitelor, taxelor şi altor venituri ale bugetului general consolidat şi în domeniul vamal, inclusiv administrarea acestora, în colaborare cu instituţiile implicate nemijlocit în aplicarea acesteia;
33. formuleazã şi susţine poziţia României privind propunerile referitoare la reglementãri ce vizeazã politica şi legislaţia vamalã comunitarã la organismele abilitate ale Uniunii Europene şi alte organisme internaţionale;
34. negociazã, pregãteşte parafarea, semnarea şi ratificarea convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri negociate şi a dublei impuneri pe baza modelului-cadru al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã (OCDE);
35. elaboreazã strategii, studii comparative, prioritãţi şi proiecte de acte normative privind politica fiscalã a României în domeniul convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri;
36. se preocupã de aplicarea unitarã a legislaţiei fiscale prin elaborarea de instrucţiuni şi ordine aprobate de ministru, prin Comisia fiscalã centralã şi prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, în condiţiile legii;
37. asigurã relaţia cu Parlamentul, transmite punctul de vedere al ministerului referitor la propunerile legislative, întrebãrile şi interpelãrile adresate de parlamentari şi susţine în Parlament proiectele de acte normative pe care le iniţiazã;
38. asigurã relaţia cu Consiliul Economic şi Social, sindicatele, patronatele şi alte asociaţii legal constituite, în problemele specifice activitãţii ministerului, printr-un dialog constructiv cu partenerii de dialog social, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurãrii eficienţei activitãţii şi stabilitãţii sociale;
39. elaboreazã cadrul legal privind supravegherea publicã a profesiei de consultant fiscal, a profesiei contabile şi a activitãţii de audit statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate;
40. asigurã elaborarea, tipãrirea şi difuzarea publicaţiei "Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", activitate finanţatã integral din venituri proprii;
41. exercitã atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, asupra activitãţii regiilor autonome, societãţilor comerciale, companiilor naţionale şi societãţilor bancare, prin reprezentanţii sãi în adunãrile generale ale acţionarilor sau în consiliile de administraţie;
42. asigurã centralizarea inventarului bunurilor din domeniul public al statului şi iniţiazã proiectul de hotãrâre a Guvernului pentru aprobarea acestuia, potrivit reglementãrilor în vigoare;
43. contracteazã şi ramburseazã datoria publicã şi administreazã riscurile aferente portofoliului datoriei publice guvernamentale;
44. elaboreazã raportul privind datoria publicã a României, pe care îl prezintã semestrial Guvernului şi Parlamentului;
45. contracteazã şi garanteazã împrumuturi de stat de pe piaţa financiarã internã şi externã, în scopul şi în limitele competenţelor stabilite de lege;
46. asigurã punerea în circulaţie prin Banca Naţionalã a României, pe bazã de convenţie, a unor instrumente financiare specifice;
47. deruleazã operaţiuni de încasãri şi plãţi, ca participant direct al Sistemului naţional de plãţi;
48. urmãreşte respectarea angajamentelor asumate prin acordurile încheiate cu organismele financiare internaţionale în domeniul datoriei publice şi exercitã calitatea de reprezentant al României la organismele internaţionale cu caracter financiar, în condiţiile legii, precum şi în cadrul unor departamente ale unor organisme internaţionale (OCDE, ONU);
49. administreazã contul curent general al Trezoreriei Statului;
50. negociazã, pregãteşte parafarea, semnarea şi ratificarea acordurilor guvernamentale bilaterale privind promovarea şi protejarea reciprocã a investiţiilor;
51. reglementeazã drepturile valutare ale statului român rezultate din activitatea de comerţ exterior şi cooperare internaţionalã derulatã înainte de 31 decembrie 1989 şi din lichidarea conturilor de cliring, barter şi cooperare economicã internaţionalã;
52. urmãreşte constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului de contrapartidã, rezultat din contravaloarea în lei a ajutoarelor economice nerambursabile acordate României de organisme internaţionale sau de guvernele altor ţãri;
53. asigurã evidenţa statisticã a ajutoarelor externe nerambursabile;
54. gestioneazã asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã României de Uniunea Europeanã, prin instrumente financiare de preaderare şi postaderare, potrivit prevederilor memorandumurilor de înţelegere, memorandumurilor şi acordurilor de finanţare semnate de Guvernul României şi de Comisia Europeanã, precum şi asistenţa financiarã rambursabilã acordatã de instituţii financiare internaţionale;
55. transferã fondurile nerambursabile primite de România de la Uniunea Europeanã - prin fondurile structurale şi de coeziune, în calitate de stat membru al Uniunii Europene cãtre autoritãţile de management/beneficiarii finali şi certificã cheltuielile efectuate în cadrul programelor operaţionale cuprinse în declaraţiile de cheltuieli transmise Comisiei Europene;
56. programeazã, coordoneazã, monitorizeazã şi evalueazã utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã şi de statele membre ale acesteia şi îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei în relaţia cu Uniunea Europeanã;
57. coordoneazã monitorizarea şi implementarea Fondului de coeziune (ex-ISPA), conform Regulamentului CE nr. 1.164/1994;
58. asigurã verificarea declaraţiilor de cheltuieli emise în cadrul procesului de implementare a Fondului de coeziune (ex-ISPA), conform Regulamentului CE nr. 1.164/1994;
59. realizeazã activitãţile aferente procesului de ratificare şi/sau amendare a memorandumurilor de finanţare (PHARE şi ex-ISPA), precum şi a acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistenţei financiare nerambursabile acordate de statele membre ale Uniunii Europene;
60. asigurã cadrul metodologic pentru realizarea analizei cost-beneficiu pentru proiectele de infrastructurã;
61. asigurã elaborarea politicii şi strategiei Guvernului României pentru promovarea şi implementarea proiectelor de tip parteneriat public-privat;
62. stabileşte şi promoveazã procedurile de identificare şi structurare a proiectelor de tip parteneriat public-privat şi de susţinere a autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale în pregãtirea şi implementarea proiectelor de tip parteneriat public-privat;
63. gestioneazã baza de date privind proiectele de tip parteneriat public-privat şi concesiuni de lucrãri publice, servicii şi bunuri derulate la nivel central şi local;
64. coordoneazã elaborarea şi implementarea Planului naţional de dezvoltare, document de planificare strategicã şi programare financiarã multianualã al României, elaborat pe baza strategiilor sectoriale şi a strategiei naţionale de dezvoltare regionalã şi care fundamenteazã fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeanã şi instrumentele structurale;
65. îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 8 şi 17 din Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, în calitate de autoritate pentru coordonarea instrumentelor structurale şi, respectiv, de autoritate de management pentru Programul operaţional "Asistenţã tehnicã";
66. stabileşte, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raportãri periodice privind utilizarea fondurilor comunitare, pe care le supune analizei şi, dupã caz, aprobãrii Guvernului;
67. supune dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind modul de utilizare a asistenţei financiare nerambursabile;
68. coordoneazã participarea României şi îndeplineşte funcţia de punct naţional de contact la proiectele de înfrãţire instituţionalã cu statele care beneficiazã de finanţãri nerambursabile ale Uniunii Europene;
69. asigurã stabilirea şi funcţionarea corectã a sistemelor de management financiar şi control pentru programele operaţionale, în conformitate cu prevederile Uniunii Europene privind derularea instrumentelor structurale şi a altor tipuri de finanţãri nerambursabile comunitare;
70. coordoneazã procesul de asigurare a cofinanţãrii necesare pentru implementarea programelor operaţionale finanţate cu contribuţia Uniunii Europene;
71. asigurã legãtura operativã în activitatea de finanţe prin Reprezentanţa permanentã a României pe lângã Uniunea Europeanã sau în cadrul altor organisme internaţionale;
72. formuleazã şi susţine poziţiile României în cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice şi Financiare;
73. notificã Departamentului pentru Afaceri Europene mãsurile naţionale de transpunere a legislaţiei comunitare şi stadiul aplicãrii regulamentelor comunitare din domeniul financiar-fiscal;
74. urmãreşte prioritãţile preşedinţiei Uniunii Europene şi promoveazã politicile României în domeniul financiar-fiscal la nivelul Uniunii Europene;
75. aplicã, în calitate de principal furnizor de ajutor de stat, legislaţia în domeniul ajutorului de stat;
76. aplicã dispoziţiile legale în domeniul preţurilor, în condiţiile legii şi urmãreşte evoluţia acestora în economie;
77. aplicã dispoziţiile legale în domeniul concurenţei neloiale şi al publicitãţii, în condiţiile legii;
78. asigurã administrarea monopolului de stat, în condiţiile legii;
79. realizeazã activitãţi de inspecţie pentru activitatea proprie a ministerului, la unitãţile aflate în subordinea sau în coordonarea ministerului, la operatorii economici care utilizeazã fonduri europene, soluţioneazã contestaţiile depuse de acestea şi constatã, la solicitarea expresã a autoritãţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, creanţele bugetare rezultate din nereguli, ca urmare a utilizãrii necorespunzãtoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare aferente şi/sau ca urmare a obţinerii necuvenite de sume în cadrul mãsurilor care fac parte din sistemul de finanţare integralã ori parţialã a acestor fonduri;
80. reprezintã, în baza mandatului acordat, statul român sau instituţia publicã implicatã, în faţa Curţii de arbitraj internaţional a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investiţii, cu sediul la Washington;
81. reprezintã statul, ca subiect de drepturi şi obligaţii, în faţa instanţelor, precum şi în orice alte situaţii în care acesta participã nemijlocit, în nume propriu, în raporturi juridice, dacã legea nu stabileşte în acest scop un alt organ;
82. elaboreazã strategia şi cadrul normativ general, coordoneazã şi evalueazã activitatea de audit public intern la nivel naţional, efectueazã misiuni de audit public intern de interes naţional cu implicaţii multisectoriale;
83. exercitã auditul intern asupra activitãţilor desfãşurate în cadrul aparatului propriu şi/sau evalueazã activitãţile de audit intern desfãşurate în cadrul structurilor aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului, în condiţiile legii;
84. elaboreazã, monitorizeazã şi implementeazã procesul de soluţionare a petiţiilor, precum şi a solicitãrilor de informaţii publice, care se înscriu în sfera sa de competenţã, în conformitate cu prevederile legale;
85. elaboreazã strategia de comunicare, coordoneazã şi monitorizeazã sistemul de comunicare internã şi externã şi cadrul comunicaţional, în scopul asigurãrii principiului unitãţii de imagine a instituţiei şi a unitãţilor sale subordonate;
86. asigurã prin sistemul de management al performanţei şi dezvoltare profesionalã un corp al funcţionarilor publici profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creãrii unei organizaţii moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii;
87. aplicã legislaţia în domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a raporturilor de muncã/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa;
88. elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã a personalului din cadrul ministerului, prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã şi prin alte organisme specializate în acest domeniu;
89. iniţiazã mãsuri şi participã, împreunã cu instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite sã sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici în domeniul managementului fondurilor Uniunii Europene;
90. elaboreazã, implementeazã şi dezvoltã sistemul informatic în domeniul finanţelor publice;
91. verificã şi urmãreşte derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, concesiune de lucrãri publice şi concesiune de servicii în conformitate cu legislaţia specificã aplicabilã, dupã publicarea anunţului de participare şi pânã la finalizarea procedurii de atribuire, iar în situaţiile reglementate de lege, începând cu transmiterea invitaţiei de participare;
92. asigurã participarea la grupurile de lucru/comitetele Comisiei şi Consiliului Uniunii Europene pe domeniul financiar-fiscal şi cel al politicii şi legislaţiei vamale;
93. aplicã prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 19/2003 privind consilierii pentru afaceri europene, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 272/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
94. prognozeazã veniturile bugetare pe termen scurt, mediu şi lung şi analizeazã evoluţiile macroeconomice şi bugetare interne şi internaţionale;
95. asigurã aplicarea prevederilor legislaţiei în vigoare în domeniul protecţiei informaţiilor naţionale ale Uniunii Europene şi NATO clasificate, prevenirea şi combaterea acţiunilor teroriste, precum şi protecţia surselor generatoare de informaţii clasificate, în minister şi la unitãţile aflate în subordinea ministerului;
96. asigurã coordonarea generalã a asistenţei financiare acordate de Elveţia pentru coeziune economicã şi socialã;
97. Ministerul Finanţelor Publice, prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, îşi desfãşoarã activitatea în domeniul impozitelor, taxelor şi al altor venituri bugetare pentru care este competentã, potrivit legii, prin intermediul procedurilor de gestiune, colectare, control fiscal, soluţionarea contestaţiilor şi dezvoltarea unei relaţii de parteneriat cu contribuabilii, inclusiv prin acordarea de servicii de asistenţã.
(2) Ministerul Finanţelor Publice îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare, monitorizeazã şi coordoneazã atribuţiile conferite de lege unitãţilor subordonate.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Finanţelor Publice colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale, cu alte instituţii publice şi cu alte organisme, cu partenerii de dialog social.
ART. 5
În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Finanţelor Publice este autorizat:
a) sã emitã, ca urmare a controlului, dispoziţii obligatorii pentru luarea mãsurilor de respectare a legii de cãtre operatorii economici;
b) sã ia mãsuri pentru aplicarea sancţiunilor prevãzute de lege în competenţa sa;
c) sã aprobe înlesniri, restituiri, compensãri şi amânãri la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor vãrsãminte bugetare obligatorii, în condiţiile legii;
d) sã aplice, prin organele abilitate, modalitãţile de executare silitã şi mãsurile asigurãtorii, în condiţiile legii, pentru recuperarea creanţelor bugetare;
e) sã refuze cererile de finanţare de la bugetul de stat, de suplimentare şi de virare a creditelor bugetare, în cazurile în care acestea nu îndeplinesc condiţiile legale sau se abat de la reglementãrile în vigoare;
f) sã revoce creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite, în cazurile în care se constatã cã acestea se utilizeazã în alte scopuri decât cele stabilite;
g) sã respingã situaţiile financiar-contabile ale ordonatorilor de credite care nu îndeplinesc condiţiile stabilite de normele legale şi sã stabileascã noi termene pentru refacerea şi prezentarea acestora, cu aplicarea sancţiunilor prevãzute de legislaţia în vigoare;
h) sã emitã, sã anuleze, sã revoce, sã suspende, dupã caz, pentru domeniile pentru care este împuternicit, în condiţiile legii, acte administrative sub forma autorizaţiilor, licenţelor, atestatelor sau alte asemenea acte administrative, prin care li se permite solicitanţilor organizarea şi/sau desfãşurarea unei anumite activitãţi;
i) sã întocmeascã şi sã propunã spre aprobare Guvernului, în condiţiile legii, bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici aflaţi sub autoritatea ministerului;
j) sã avizeze, în condiţiile legii, bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici aflaţi în coordonarea, subordonarea sau sub autoritatea ministerelor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi autoritãţilor publice centrale la care statul este acţionar unic sau majoritar, a filialelor acestora, precum şi a instituţiilor implicate în privatizare;
k) sã emitã avize cu caracter consultativ atunci când se constatã neconcordanţe în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice;
l) sã stabileascã orice alte mãsuri, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 6
Ministerul Finanţelor Publice are dreptul:
a) sã solicite de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţii publice şi operatori economici, de la instituţii de credit şi de la alte persoane, în condiţiile legii, datele şi informaţiile necesare în vederea realizãrii atribuţiilor, cu pãstrarea confidenţialitãţii acestora, în mod gratuit;
b) sã încheie protocoale de schimb de informaţii şi documente, precum şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
c) sã solicite de la autoritãţi ale administraţiei publice şi instituţii publice datele şi informaţiile necesare în vederea asigurãrii reprezentãrii, în baza mandatului acordat, a statului român sau a instituţiei publice implicate în faţa Curţii de arbitraj internaţional a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investiţii, cu sediul la Washington, acestea având obligaţia de a avea un rol activ în punerea la dispoziţie a acestor documente şi informaţii, precum şi în stabilirea persoanelor din cadrul acestora care pot oferi informaţii referitoare la cauza supusã arbitrajului.

CAP. II
Organizarea Ministerului Finanţelor Publice

ART. 7
(1) Ministerul Finanţelor Publice are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finanţelor publice, se pot organiza servicii, birouri, compartimente, programe şi colective temporare şi se pot stabili numãrul total al posturilor, numãrul posturilor de conducere şi numãrul posturilor de execuţie, în condiţiile legii.
(2) Personalul Ministerului Finanţelor Publice este compus din demnitari şi asimilaţi ai acestora, funcţionari publici, cu funcţii publice generale sau specifice şi din personal contractual.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice este de 1.851 de posturi, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
ART. 8
Pe lângã Ministerul Finanţelor Publice funcţioneazã activitatea de tipãrire şi difuzare a publicaţiei "Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", finanţatã integral din venituri proprii.
ART. 9
(1) Atribuţiile şi rãspunderile structurilor din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice se aprobã de cãtre ministrul finanţelor publice.
(3) Atribuţiile şi rãspunderile autoritãţilor subordonate Ministerului Finanţelor Publice stabilite prin regulamentele de organizare şi funcţionare, precum şi statele de funcţii corespunzãtoare se aprobã de cãtre ministrul finanţelor publice, la propunerea conducãtorilor acestor unitãţi, cu excepţiile prevãzute de actele de organizare şi funcţionare ale acestor autoritãţi.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice, precum şi din unitãţile subordonate acestuia se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (1) şi (3), care se semneazã de salariat şi se aprobã în condiţiile legii.

CAP. III
Conducerea Ministerului Finanţelor Publice

ART. 10
(1) Conducerea Ministerului Finanţelor Publice se exercitã de cãtre ministrul finanţelor publice.
(2) Ministrul finanţelor publice reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate. Prin ordin al ministrului finanţelor publice unele atribuţii pot fi delegate secretarilor de stat, secretarului general, persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate şi altor persoane din aparatul propriu al ministerului.
(3) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul finanţelor publice emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite. Ministrul finanţelor publice poate delega aceastã calitate secretarilor de stat, secretarului general, secretarului general adjunct sau altor persoane împuternicite în acest scop. Prin ordin al ministrului finanţelor publice se vor preciza limitele şi condiţiile delegãrii.
(6) Ministrul finanţelor publice este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(7) Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(8) În cazul în care ministrul finanţelor publice, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagã pe unul dintre secretarii de stat sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
(9) În cazul în care unul dintre secretarii de stat nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta va fi înlocuit, pe bazã de ordin al ministrului finanţelor publice, de un alt secretar de stat.
(10) Pe lângã ministrul finanţelor publice funcţioneazã, ca organ consultativ, colegiul ministerului. Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului.
(11) Cabinetele demnitarilor se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publicã centralã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 760/2001 , cu modificãrile ulterioare. Personalul din cadrul cabinetelor demnitarilor are statut de personal contractual.
ART. 11
Ministrul finanţelor publice este ajutat în activitate şi de conducãtorii unitãţilor subordonate, pentru care, prin ordin, poate stabili şi alte rãspunderi şi atribuţii decât cele stabilite în actele normative de organizare şi funcţionare a acestora.
ART. 12
(1) Secretarul general al ministerului este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministrul finanţelor publice.
(4) În realizarea atribuţiilor ce îi revin, secretarul general al ministerului este ajutat de un secretar general adjunct, care este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(5) Secretarul general numit în condiţiile legii, în cadrul structurilor aflate în subordinea ministerului, se aflã şi în coordonarea metodologicã a secretarului general din minister, pentru îndeplinirea exclusiv a atribuţiilor şi responsabilitãţilor ministerului.

CAP. IV
Unitãţi subordonate sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice

ART. 13
(1) Unitãţile aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice, dupã caz, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) În subordinea Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã şi funcţioneazã Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în condiţiile legii.
(3) În subordinea Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã şi funcţioneazã Comisia Naţionalã de Prognozã, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice.
(4) În subordinea Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã şi funcţioneazã Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice.
(5) În subordinea Ministerului Finanţelor Publice funcţioneazã Comisia Centralã pentru Stabilirea Despãgubirilor, precum şi Comisia specialã de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România şi Comisia specialã de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România.
(6) Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, a Gãrzii Financiare, a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, a Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor şi a Comisiei Naţionale de Prognozã, a Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor, a Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România şi a Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului sau prin alte acte normative.
ART. 14
Componenţa Comisiei fiscale centrale se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice şi este formatã din specialişti din cadrul ministerului şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 15
(1) Structurile de specialitate din cadrul unitãţilor subordonate şi al structurilor subordonate acestora, care au corespondent la nivelul ministerului, se aflã în coordonarea metodologicã a structurilor de specialitate din cadrul aparatului propriu al ministerului, pentru îndeplinirea atribuţiilor şi responsabilitãţilor ministerului.
(2) Ministerul asigurã, prin direcţiile de specialitate care au corespondent în structuri din cadrul tuturor unitãţilor subordonate, participarea unui specialist din aparatul propriu la concursurile organizate pentru ocuparea funcţiilor din cadrul structurilor respective, la solicitarea acestora.
ART. 16
Persoanele cu funcţii publice de conducere specifice de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, de trezorier-şef adjunct din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum şi de şef administraţie adjunct - trezorerie şi contabilitate publicã din cadrul administraţiilor finanţelor publice municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se numesc prin ordin al ministrului finanţelor publice, în condiţiile legii.
ART. 17
(1) Ministerul Finanţelor Publice are în dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru activitãţi specifice, numãrul de mijloace de transport şi consumul de carburanţi sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Persoanele care prin lege au dreptul de a utiliza mijloacele de transport din dotarea Ministerului Finanţelor Publice, precum şi persoanele care desfãşoarã activitãţi specifice pot folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Ministerului Finanţelor Publice, în baza permisului de conducere pe care îl posedã, cu aprobarea prealabilã a ordonatorului principal de credite.
ART. 18
(1) Ministerul Finanţelor Publice şi toate unitãţile aflate în structura sau în subordinea sa pot închiria spaţii pentru necesitãţi proprii, în condiţiile legii.
(2) Ministerul Finanţelor Publice şi toate unitãţile aflate în subordinea sa pot închiria unor operatori economici sau pot da în folosinţã gratuitã altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintã;
b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci;
c) instalarea de mijloace de comunicaţii;
d) afişarea reclamelor de publicitate;
e) prestarea de servicii de copiere pentru contribuabili;
f) comercializarea timbrelor fiscale, a tipizatelor sau a presei;
g) pentru activitãţi de învãţãmânt superior;
h) pentru activitãţi ale autoritãţilor şi instituţiilor publice din administraţia publicã centralã şi localã;
i) pentru activitãţi care au legãturã cu activitatea Ministerului Finanţelor Publice.
(3) Închirierea spaţiilor situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului se realizeazã cu respectarea urmãtoarelor principii:
a) libera concurenţã;
b) transparenţa;
c) tratamentul egal;
d) confidenţialitatea.
(4) Unitãţile aflate în subordinea Ministerului Finanţelor Publice pot organiza, pe proprie rãspundere, procedurile legale pentru închirierea sau darea în folosinţã gratuitã a spaţiilor prevãzute la alin. (2).
ART. 19
Chiriile stabilite şi încasate ca urmare a închirierii spaţiilor prevãzute la art. 18 alin. (2) se vireazã integral la bugetul de stat.
ART. 20
(1) Spaţiile prevãzute la art. 18 alin. (2) se dau în folosinţã gratuitã prin protocol încheiat între instituţiile de utilitate publicã ce primesc spaţiile în folosinţã gratuitã şi Ministerul Finanţelor Publice sau unitãţile aflate în subordinea acestuia, dupã caz.
(2) Utilitãţile şi cota-parte pentru cheltuielile de funcţionare aferente spaţiilor date în folosinţã gratuitã, în condiţiile art. 18 alin. (2), se asigurã de instituţiile beneficiare şi se reglementeazã prin protocol.
ART. 21
Ministerul Finanţelor Publice este abilitat sã deţinã şi sã administreze prin unitãţile subordonate spaţii de cazare şi pentru instruirea personalului propriu ce urmeazã forme de pregãtire-instruire organizate de Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã.
ART. 22
Fondurile necesare procurãrii bunurilor ce echipeazã spaţiile de cazare-instruire, precum mobilier, cazarmament, obiecte de inventar specifice şi altele asemenea, şi pentru plata serviciilor necesare se prevãd şi se asigurã din bugetul Ministerului Finanţelor Publice sau al unitãţilor subordonate.
ART. 23
Unitãţile din subordinea ministerului, care administreazã spaţii în care funcţioneazã centre zonale ale Şcolii de Finanţe Publice şi Vamã, pot angaja prin contractecadru, cu avizul prealabil al ministerului, în condiţiile legii, servicii de tip hotelier, respectiv de curãţenie-întreţinere spaţii, spãlat-cãlcat lenjerie, servire masã şi alte servicii necesare pentru cursanţi cu operatorii economici specializaţi. Plata acestor servicii se va face de fiecare cursant, în condiţiile legii.
ART. 24
(1) Prefecturile împreunã cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale vor acorda sprijin prin asigurarea spaţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii unitãţilor din teritoriu subordonate Ministerului Finanţelor Publice.
(2) În localitãţile în care unitãţile teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice nu dispun de spaţii corespunzãtoare, consiliile locale vor sprijini aceste unitãţi prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 25
(1) Personalul preluat în condiţiile aplicãrii prevederilor <>art. 22 alin. (2) şi (7) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale îşi menţine nivelul salarizãrii prevãzut prin actele normative în vigoare.
(2) Personalul din cadrul Ministerului Finanţelor Publice care are calitatea de funcţionar public beneficiazã de toate drepturile şi are obligaţiile prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în statutele speciale.
ART. 26
(1) Ministerul Finanţelor Publice se substituite în toate drepturile şi obligaţiile Ministerului Economiei şi Finanţelor - activitatea de finanţe - decurgând din: acte normative şi administrative, contracte, convenţii, înţelegeri, protocoale, memorandumuri, acorduri şi din orice alte acte care produc efecte juridice.
(2) Ministerul Finanţelor Publice se substituie în toate drepturile şi obligaţiile decurgând din litigiile aferente activitãţii de finanţe în care Ministerul Economiei şi Finanţelor este parte.
ART. 27
Încadrarea în numãrul de posturi şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice, în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 28
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 29
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 304 din 8 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

p. Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Dumitru-Nicu Cornoiu,
secretar de stat

Bucureşti, 22 ianuarie 2009.
Nr. 34.


ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Finanţelor Publice

--------------
NOTĂ(CTCE)
Structura organizatoricã a Ministerului Finanţelor Publice, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, la pagina 9 (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 2

UNITĂŢILE
aflate în subordinea sau sub
autoritatea Ministerului Finanţelor Publice


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numãrul │
│ maxim │
│ de posturi│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A. Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului Finanţelor Publice │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│I. Cu finanţare de la bugetul de stat: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, inclusiv preşedintele │
│ şi vicepreşedinţii, în subordinea cãreia funcţioneazã: 1.302│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. Garda Financiarã - total 1.805│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, inclusiv postul de demnitar 4.586│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene în │
│ subordinea cãrora funcţioneazã administraţiile finanţelor │
│ publice municipale, administraţiile finanţelor publice pentru │
│ contribuabili mijlocii, administraţiile finanţelor publice │
│ orãşeneşti şi administraţiile finanţelor publice comunale; │
│ Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului │
│ Bucureşti în subordinea cãreia funcţioneazã administraţiile │
│ finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti 26.334│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor 202│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Comisia Naţionalã de Prognozã 127│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Comisia Centralã pentru Stabilirea Despãgubirilor, Comisia │
│ specialã de retrocedare a unor imobile care au aparţinut │
│ cultelor religioase din România şi Comisia specialã de │
│ retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor │
│ cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ B. Activitãţi care funcţioneazã pe lângã Ministerul Finanţelor Publice: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Tipãrirea şi difuzarea publicaţiei "Revista Finanţe Publice │
│ şi Contabilitate"*) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Consiliul Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare**) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│C. Companii naţionale aflate sub autoritatea Ministerului Finanţelor │
│ Publice, la care acesta exercitã calitatea de reprezentant al │
│ statului ca acţionar: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Compania Naţionalã "Loteria Românã" - S.A. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


*) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.515/2002 privind înfiinţarea pe
lângã Ministerul Finanţelor Publice a unei activitãţi finanţate integral
din venituri proprii.
**) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 401/2005 privind înfiinţarea
Consiliului Contabilitãţii şi Raportãrilor Financiare prin reorganizarea
Colegiului Consultativ al Contabilitãţii, cu modificãrile ulterioare.



ANEXA 3

MIJLOACELE DE TRANSPORT
şi consumul de carburanţi pentru activitãţi specifice


┌────┬──────────────────────────────┬─────────────────┬────────┬────────────┐
│Nr. │ Ministerul Finanţelor │Tipul mijlocului │Numãrul │ Consumul │
│crt.│ Publice - aparat propriu │ de transport │maxim │ maxim de │
│ │ │ │aprobat │ carburant │
│ │ │ │(bucãţi)│ pentru un │
│ │ │ │ │autovehicul │
│ │ │ │ │(litri/lunã)│
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼────────┼────────────┤
│ 1.│Parc auto demnitari şi │- autoturism │ 1 │ 400 │
│ │asimilaţii acestora*) │- autoturism │ 6 │ 300 │
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼────────┼────────────┤
│ 2.│Parc auto comun*) │- autoturism │ 4 │ 300 │
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼────────┼────────────┤
│ 3.│Parc auto transport marfã, │- autoturism │ 10 │ 500 │
│ │persoane, delegaţii**) │- microbuz │ 1 │ 500 │
└────┴──────────────────────────────┴─────────────────┴────────┴────────────┘


*) Numãrul autoturismelor este reglementat de art. 5 alin. (1) din
<>Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli
pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu
modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
**) Numãrul autoturismelor este reglementat de art. 5 alin. (3) şi (5) din
<>Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 , aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 247/
2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


NOTĂ:
1. Nu se considerã depãşiri la consumul de carburanţi normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadreazã în limita combustibilului normat în raport cu numãrul de autovehicule aprobat fiecãrei unitãţi.
2. Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu al ministerului pot fi conduse şi de demnitari sau de alte categorii de salariaţi cu funcţii de rãspundere, nominalizaţi prin ordin al ministrului finanţelor publice.

------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016