Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 331 din 26 aprilie 2000  pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 6/1999privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 331 din 26 aprilie 2000 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 6/1999privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 201 din 10 mai 2000

    În temeiul art. 107 din Constituţia României,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Hotărârea Guvernului nr. 6/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 20 din 21 ianuarie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 1 se introduce alineatul (3) cu următorul cuprins:
    "(3) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei este autoritatea de implementare a Planului naţional pentru agricultură şi dezvoltare rurală."

    2. La articolul 2, după punctul 3 se introduce punctul 3^1 cu următorul cuprins:
    "3^1. stabileşte politici pe produs în colaborare cu organizaţiile interprofesionale pe produs;"

    3. La articolul 2, punctele 21, 22 şi 26 vor avea următorul cuprins:
    "21. exercită în numele statului toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar la societăţile comerciale prevăzute la art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 198/1999 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apă;
    22. coordonează şi monitorizează concesionarea terenurilor aparţinând domeniului public sau privat al statului, aflate în administrarea societăţilor comerciale prevăzute la art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 198/1999;
    ....................................................................
    26. coordonează executarea lucrărilor de specialitate pentru punerea în posesie a persoanelor care beneficiază de prevederile Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, ale Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 198/1999;"

    4. La articolul 2 se introduce alineatul (2) cu următorul cuprins:
    "(2) Pentru implementarea Programului SAPARD Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei îndeplineşte următoarele atribuţii:
    1. verifică solicitarile de proiecte şi eligibilitatea acestora în acord cu programele aprobate;
    2. verifică îndeplinirea condiţiilor necesare ce trebuie îndeplinite de proiectele care vor fi selectate, precum şi modalitatea de implementare a proiectelor aprobate;
    3. organizează licitaţii pentru proiecte, selecţia proiectelor şi precontractarea acestora în colaborare cu Ministerul Finanţelor şi cu alte autorităţi în domeniu, după caz;
    4. autorizează începerea derulării proiectelor;
    5. monitorizează evoluţia programului pe măsuri, prin utilizarea indicatorilor conveniţi prin contract;
    6. asigură managementul programului;
    7. asigură raportarea derulării programului în conformitate cu indicatorii stabiliţi şi informează Ministerul Finanţelor şi celelalte autorităţi în domeniu, după caz;
    8. asigură efectuarea inspecţiilor pentru proiectele aprobate şi asigură autorizarea plăţilor, atribuţii delegate de Oficiul de plăţi SAPARD din structura Ministerului Finanţelor, îndeplinind funcţia de Agenţie de plăţi pentru Programul SAPARD, după cum urmează:
    a) verifica cererile de plata primite de la beneficiarii proiectelor aprobate la finanţare;
    b) verifica documentele, precum şi executarea proiectelor aprobate la finanţare;
    c) stabileşte sumele de plată şi autorizează efectuarea plăţilor pentru proiectele aprobate la finanţare."

    5. La articolul 3, după alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu următorul cuprins:
    "(1^1) În afară structurii organizatorice a ministerului se pot organiza colective de lucru formate din specialişti, pe perioade determinate, pentru elaborarea unor proiecte de acte normative."

    6. La articolul 3, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Numărul maxim de posturi de specialitate este de 369."

    7. La articolul 4, alineatele (11), (14) şi (17) vor avea următorul cuprins:
    "(11) În activitatea sa secretarul general este sprijinit de un secretar general adjunct, care este funcţionar public numit prin concurs sau prin examen, potrivit legii.
    .................................................................
    (14) Compartimentele din structura organizatorică a ministerului, aflate în coordonarea secretarului general adjunct, se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului.
    ..................................................................
    17) Secretarul general al ministerului şi secretarul general adjunct pot îndeplini şi alte atribuţii prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministru."

    8. După articolul 4 se introduce articolul 4^1 cu următorul cuprins:
    "Art. 4^1. - (1) În temeiul art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiştilor romani care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unităţilor de management de proiect, şi al Memorandumului privind Acordul Guvernului pentru contractarea unui împrumut de la Banca Mondială în vederea finanţării Proiectului-pilot privind serviciile pentru agricultură, pentru asigurarea managementului proiectului se constituie Unitatea de Management a Proiectului, denumită în continuare U.M.P., condusă de un director de proiect.
    (2) U.M.P. se organizează în subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
    (3) Structura organizatorică, numărul de personal şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale U.M.P. vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei, în conformitate cu prevederile art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/1999.
    (4) Ministrul agriculturii şi alimentaţiei numeşte personalul U.M.P. şi stabileşte competentele directorului de proiect."

    9. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce alineatul (2^1) cu următorul cuprins:
    "(2^1) Numirea în funcţiile de director general, director general adjunct, director, director adjunct, inginer-şef, director economic, contabil-şef şi asimilaţii lor din instituţiile publice din subordinea ministerului se face prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei, în condiţiile legii."

    10. La articolul 5, alineatul (4) se abrogă.

    11. Punctul 1 din anexa nr. 3 va avea următorul cuprins:
    "1. Societatea Naţionala «Îmbunătăţiri Funciare» - S.A."

    12. Anexele nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 6/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotărâre.

    ART. 2
    Hotărârea Guvernului nr. 6/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 20 din 21 ianuarie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, dându-se textelor o nouă numerotare.

               PRIM-MINISTRU
         MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU

                    Contrasemnează:
                    ---------------
               Ministrul agriculturii şi
                     alimentaţiei,
                  Ioan Avram Mureşan

            p. Ministrul muncii şi protecţiei
                        sociale,
                     Norica Nicolai,
                    secretar de stat

                 p. Ministrul finanţelor,
                     Iosefina Moroşan,
                      secretar de stat

    Bucureşti, 26 aprilie 2000.
    Nr. 331.

    ANEXA 1


    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI
         ALIMENTAŢIEI

                           Numărul maxim de posturi de specialitate
                           (exclusiv demnitarii şi posturile aferente
                           cabinetelor acestora) = 369

┌────────────┐ ┌----------------------------------------------------------------------------------- ┐ ┌─────────────────────┐
│ Colegiul ├────┤ ┌────────┐ ┌ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┐ │┌┤ Agenţia natională │
│ministerului│ ├─────────────────────────────────────+MINISTRU├─────│Cabinet demnitar│ │││sanitară veterinara*)│
└────────────┘ │ └───┬────┘ └ ─ ─ ─ ┬ ─ ─ ─ ─┘ ││└────────────────────┬┘
                  │ │ ┌───────┴────────┐ ││┌───────────────────┐│
                  │ │ │ Şef cabinet │ │││ Direcţia ├┤
                  │ │ └────────────────┘ │││ antiepizootică şi ││
                  │ ┌────────────────────────────────+─────────────────────────────────┐ │││ de asistenţă ││
                  │┌───────┴────────┐ ┌ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┐ │ ┌ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┐ ┌────────┴───────┐│││ veterinară ││
┌───────────────┐ ││SECRETAR DE STAT├──│Cabinet demnitar├───+────│Cabinet demnitar├──┤SECRETAR DE STAT│││└───────────────────┘│
│Audit intern**)├┐│└────────────────┘ └ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┘ │ └ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┘ └────────────────┘││┌───────────────────┐│
└───────────────┘│└-----------------------------------------│------------------------------------------┘││Direcţia de igienă ││
┌───────────────┐├──────────────────────────────────────────+───────────────────────────────────────────┘│ şi sanatate ├┤
│ Direcţia de ├┘ ┌ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┐ ┌───────┴────────┐ ┌────────────────┐ │ publică ││
│relaţii publice│ │ Cabinet │──────────┤SECRETAR GENERAL├──────────┤SECRETAR GENERAL│ └───────────────────┘│
│ │ │secretar general│ │ │ │ ADJUNCT │ ┌───────────────────┐│
└───────────────┘ └ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┘ └───────┬────────┘ └────────────────┘ │ Politia sanitară ├┘
                             ┌───────────┐ │ │ veterinară**) │
                             │Unitate de ├──────────────────┤ └───────────────────┘
                             │evaluare**)│ │
                             └───────────┘ │
        ┌──────────────────┬─────────────────────┬──────────┴─────────────┬───────────────────────────┬───────────────┬───────┐
┌───────┴─────────┐┌───────┴────────┐┌───────────┴───────┐┌───────────────┴────────────┐┌─────────────┴──────┐┌───────┴──────┐│
│Direcţia generală││ Direcţia ││ Direcţia generală ││Direcţia generală strategii,││ Direcţia generală ││ Agenţia ││
│ dezvoltare ││ generală ││integrare europeană││ sinteze, politici ││ resurse umane, ││ naţională ││
│ rurală ││ economică şi ││ şi cooperare ││ agroalimentare şi politici ││evidenţa acţionariat││fitosanitară*)││
│ şi programe ││relaţii bugetare││ internaţională ││ comerciale europene ││ şi arhivistică ││ ││
└┬────────────────┘└┬───────────────┘└┬──────────────────┘└┬───────────────────────────┘└┬───────────────────┘└──────────────┘│
 │┌───────────────┐ │┌──────────────┐ │┌────────────────┐ │┌──────────────────────────┐ │┌────────────────┐ ┌──────────────┐│
 ││ Direcţia │ ││Direcţia buget│ ││Direcţia relaţii│ ├┤ Direcţia statistici, │ ├┤Direcţia resurse│ │ Direcţia ││
 ││ strategii, │ ├┤ finanţe, │ ├┤ şi programe │ ││ sinteze, prognoze │ ││ umane │ │ cadastru ├┤
 ├┤programe, zone │ ││ investiţii │ ││ internaţionale │ │└──────────────────────────┘ │└────────────────┘ │agricol, fond ││
 ││defavorizate şi│ ││ bugetare │ ││ │ │┌──────────────────────────┐ │┌────────────────┐ │ funciar ││
 ││ montane şi │ │└──────────────┘ │└────────────────┘ ├┤ Direcţia acţionariat, │ ││ Direcţia │ └──────────────┘│
 ││ armonizare │ │┌──────────────┐ │┌────────────────┐ ││ patrimoniu, lichidare │ └┤ administrativă │ ┌──────────────┐│
 ││ legislativă │ ││ Direcţia │ ││ Direcţia │ │└──────────────────────────┘ │ şi protocol │ │ Direcţia ││
 ││ SAPARD │ ││ susţinerea │ ││ integrare │ │┌──────────────────────────┐ └────────────────┘ │ îmbunătăţiri ├┤
 │└───────────────┘ └┤producătorilor│ └┤ europeană şi │ ││ Direcţia privatizare │ │ funciare ││
 │┌───────────────┐ │ agricoli şi │ │ armonizare │ ││ societăţi comerciale/ │ └──────────────┘│
 ││ Direcţia de │ │ mecanisme de │ │ legislativă │ ├┤ nationale, societăţi │ ┌──────────────┐│
 ├┤ implementare │ │ creditare │ │ │ ││ comerciale agricole │ │ Direcţia ││
 ││Program SAPARD │ └──────────────┘ └────────────────┘ ││ mici/mijlocii │ │ legislaţie, ├┤
 │└───────────────┘ │└──────────────────────────┘ │ contencios ││
 │┌───────────────┐ │┌──────────────────────────┐ └──────────────┘│
 ├┤ Direcţia de │ ││ Direcţia privatizare │ ┌──────────────┐│
 ││ verificare │ └┤ societăţi comerciale │ │ Corpul de ││
 ││ tehnică │ │ agricole mari │ │ control şi ├┤
 │└───────────────┘ └──────────────────────────┘ │ inspecţii**) ││
 │┌───────────────┐ └──────────────┘│
 ││ Direcţia │ ┌──────────────┐│
 ├┤ analiză, │ │ Serviciul ││
 ││ rapoarte, │ │ probleme ├┘
 ││ informatizare │ │ speciale │
 │└───────────────┘ └──────────────┘
 │┌───────────────┐
 ├┤ Serviciul de │
 ││ ordonanţare │
 ││ SAPARD │
 │└───────────────┘
 │┌───────────────┐
 ││ Direcţia │
 ││ cercetare, │
 └┤ tehnologii, │
  │ învăţământ │
  │ agricol şi │
  │ servicii de │
  │ mecanizare │
  └───────────────┘

---------
    *) Se organizează ca direcţie generală.
    **) Se organizează ca direcţie.

    NOTA:
    În numărul de posturi de specialitate nu sunt cuprinse posturile de dactilograf şi stenodactilograf, secretar-dactilograf, funcţionar, magaziner, arhivar, portar, paznic, îngrijitor, bufetier, manipulant bunuri, muncitor şi altele asemenea, care pot fi de maximum 10% din numărul total de posturi de specialitate.

    ANEXA 2

                 UNITĂŢILE
care funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei

──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unităţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────

  I. Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat

 1. Direcţiile generale pentru agricultură şi industrie alimentară
    judeţene şi a municipiului Bucureşti ─ servicii publice
    descentralizate, inclusiv unităţile subordonate
 2. Direcţiile sanitare veterinare judeţene, respectiv a municipiului
    Bucureşti ─ servicii publice descentralizate
 3. Direcţiile fitosanitare judeţene, respectiv a municipiului
    Bucureşti
 4. Oficiile de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol
 5. Agenţia Naţionala de Consultanţa Agricolă şi unităţile subordonate
 6. Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie
    "Prof. Dr. G.K. Constantinescu" şi unităţile subordonate
 7. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitară
 8. Institutul de Igienă şi Sănătate Publică Veterinară
 9. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice şi Medicamentelor
    de Uz Veterinar
10. Institutul de Diagnostic şi Sănătate Animala
11. Centrul de Calcul
12. Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi
13. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava

 II. Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat şi din
     venituri extrabugetare

 1. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi
    materialului săditor
 2. Agenţia Domeniilor Statului
 3. Laboratorul Central pentru Controlul Calităţii Seminţelor
 4. Institutul de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor

 III. Alte unităţi finanţate din venituri extrabugetare

 1. Institutul de Cadastru şi Organizarea Teritoriului Agricol

 IV. Unităţi cu finanţare externă şi de la bugetul de stat

 1. Unităţi de management de proiect ─ servicii pentru agricultură
──────────────────────────────────────────────────────────────────────


             ────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016