Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 328 din 28 martie 2007  pentru aprobarea Programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 328 din 28 martie 2007 pentru aprobarea Programului "Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electrica a localitatilor neelectrificate si infiintarea Unitatii de management al programului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 9 mai 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se aprobã Programul "Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electricã a localitãţilor neelectrificate, având ca scop finalizarea electrificãrii localitãţilor urbane, rurale izolate şi a obiectivelor sociale dispersate, prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Perioada de implementare a programului este cuprinsã între anii 2007-2009.
ART. 2
(1) Se înfiinţeazã Unitatea de management al programului pentru implementarea şi monitorizarea Programului "Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electricã a localitãţilor neelectrificate, denumitã în continuare U.M.P. "Electrificare 2007-2009".
(2) U.M.P. "Electrificare 2007-2009" se constituie în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi îşi desfãşoarã activitatea sub coordonarea executivã a secretarului de stat pentru comunitãţile locale.
(3) Se aprobã structura de organizare a U.M.P. "Electrificare 2007-2009", prevãzutã în anexa nr. 2.
(4) Numãrul de personal prevãzut în anexa nr. 2 se asigurã prin redistribuire în cadrul numãrului maxim de posturi aprobat în bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor pe anul 2007.
(5) Regulamentul de funcţionare al U.M.P. "Electrificare 2007-2009" şi numirea directorului sãu se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 3
(1) Conducerea Programului "Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electricã a localitãţilor neelectrificate se asigurã de o comisie interministerialã de coordonare, constituitã potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, în subordinea Consiliului interministerial pentru probleme economice, politici fiscale şi comerciale, piaţa internã, competitivitate, mediul de afaceri.
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) va fi formatã dintr-un preşedinte, secretarul de stat pentru comunitãţile locale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, şi 2 membri cu funcţia de secretar de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, respectiv Ministerului Finanţelor Publice, desemnaţi de cãtre aceste ministere şi numiţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
ART. 4
(1) Regulamentul privind implementarea Programului "Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electricã a localitãţilor neelectrificate se elaboreazã de cãtre U.M.P. "Electrificare 2007-2009", se avizeazã de Comisia interministerialã de coordonare a programului şi se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Proiectul regulamentului privind implementarea Programului "Electrificare 2007-2009" se notificã Consiliului Concurenţei înainte de aprobarea acestuia prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Reţelele de distribuţie a energiei electrice realizate din fonduri publice fac parte din proprietatea publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale.
(4) În vederea asigurãrii compatibilitãţii mãsurilor de natura ajutorului de stat cu mediul concurenţial normal, eventualele mãsuri de ajutor de stat vor fi acordate dupã îndeplinirea de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Economiei şi Comerţului a procedurilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat.
ART. 5
(1) Finanţarea Programului "Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electricã a localitãţilor neelectrificate este prevãzutã în anexa nr. 3.
(2) Sursele de finanţare atrase de cãtre pãrţile implicate în program, altele decât cele prevãzute în anexa nr. 3, fac parte din program, care se modificã corespunzãtor, potrivit legii.
(3) U.M.P. "Electrificare 2007-2009" controleazã şi modul de gestiune a asistenţei financiare nerambursabile comunitare acordate consiliilor locale pentru acest program.
ART. 6
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
p. Ministrul administraţiei
şi internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat

Ministrul economiei
şi comerţului,
Varujan Vosganian

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 28 martie 2007.
Nr. 328.


ANEXA 1

PROGRAMUL "ELECTRIFICARE 2007-2009"
privind alimentarea cu energie electricã a localitãţilor neelectrificate Situaţia actualã

În prezent existã în România localitãţi izolate, amplasate la distanţe mari de centrele comunale şi dispersate pe tot teritoriul ţãrii, rãmase în urmã din punct de vedere economic şi chiar al civilizaţiei, aceste localitãţi nefiind electrificate (circa 30% dintre acestea sunt cãtune cu 5-10 gospodãrii).
Racordarea la reţeaua electricã de distribuţie a acestor localitãţi izolate este o cerinţã minimalã pentru asigurarea unor condiţii de viaţã normale. Având în vedere încheierea negocierilor de aderare a României la Uniunea Europeanã şi intrarea într-o nouã etapã, se impune respectarea angajamentelor asumate de România pentru asigurarea dezvoltãrii economice şi sociale a regiunilor izolate.
La data de 15 mai 2006, la nivelul întregii ţãri, mai existau circa 67.738 gospodãrii neelectrificate, amplasate dupã cum urmeazã:
1. În cadrul operatorilor de distribuţie aparţinând Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A. (41.706 gospodãrii), din care:
- 2.669 de gospodãrii amplasate în 82 de localitãţi total neelectrificate;
- 20.215 de gospodãrii amplasate în 890 de localitãţi rurale parţial electrificate;
- 18.822 de gospodãrii amplasate în 93 de localitãţi urbane care necesitã extinderi.
2. În cadrul operatorilor de distribuţie privatizaţi (26.032 gospodãrii):
- 658 de gospodãrii amplasate în 39 de localitãţi total neelectrificate;
- 17.762 de gospodãrii amplasate în 882 de localitãţi rurale parţial electrificate;
- 7.612 de gospodãrii amplasate în 79 de localitãţi urbane care necesitã extinderi.
Electrificarea tuturor localitãţilor necesitã însã investiţii cu costuri foarte mari şi cu durata îndelungatã de recuperare a investiţiei. Astfel, din analiza costurilor rezultã cã fondurile necesare finalizãrii procesului de electrificare la nivelul întregii ţãri au valoarea de circa 479.627 mii lei.
Costul unitar rezultat din studiu, necesar pentru racordarea la reţeaua de distribuţie a unei locuinţe izolate, este cuprins între 10-240 mii lei, în funcţie de amplasament.
Obiectivele programului:
a) finalizarea instalãrii reţelelor de electrificare în localitãţile complet neelectrificate;
b) extinderea reţelelor de electrificare în localitãţile cu dezvoltare perifericã puternicã;
c) asigurarea electricitãţii în localitãţile izolate, prin folosirea de grupuri de generare independente.
Scopul programului este asigurarea cu energie electricã a cât mai multor gospodãrii în scopul ameliorãrii condiţiilor de viaţã şi al creşterii accesului la reţeaua electricã a întreprinderilor mici şi mijlocii.
În vederea implementãrii programului, se va înfiinţa Unitatea de management al programului, care va avea printre atribuţii menţinerea legãturii cu toate autoritãţile locale implicate - autoritãţile administraţiei publice locale, cu Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Administraţiei şi Internelor - în vederea întocmirii de programe de execuţie a reţelelor necesare pentru electrificare sau extindere, dupã caz, şi a unor programe de finanţare în funcţie de posibilitãţile de finanţare. Astfel, programele de construcţie a reţelelor vor fi finalizate din:
1. fonduri ale autoritãţilor administraţiei publice locale, prin programe de investiţii proprii;
2. fonduri de la bugetul de stat;
3. fonduri ale distribuitorilor, unde gradul de rentabilitate permite;
4. fonduri comune ale autoritãţilor locale şi ale distribuitorilor;
5. surse atrase prin: - credite bancare;
- fonduri europene;
- fondul constituit din perceperea
tarifului de reţea.
Eşalonarea fondurilor pe ani se face în funcţie de disponibilitãţile bugetare ale autoritãţilor locale şi de posibilitatea atragerii de surse în completare. În principiu, apreciem cã eşalonarea pe ani va fi de circa 20% în anul 2007, 40% în anul 2008 şi 40% în anul 2009.
Plan de acţiuni pentru implementarea programului:





┌───────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┐
│ Acţiunea │Termen de │Responsabil│
│ │realizare │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│1. Crearea la nivelul fiecãrui consiliu │ Aprilie │Consiliile │
│ judeţean a unui colectiv de implementare │ 2007 │ judeţene │
│ a Planului naţional de electrificare │ │ U.M.P. │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│2. Elaborarea de cãtre autoritãţile locale la nivel de │ Mai │Consiliile │
│ localitate şi integrarea la nivel judeţean │ 2007 │ locale │
│ a necesarului de extindere a reţelelor pe perioada │ │ U.M.P. │
│ 2007-2009 şi defalcatpe fiecare an │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│3. Elaborarea de cãtre distribuitorii de energie │ Mai │Operatorii │
│ electricã a planurilor de investiţii proprii în │ 2007 │ locali │
│ extinderea de reţele pe zonele de activitate ale │ │Consiliile │
│ acestora pe perioada 2007-2009 şi defalcat pe │ │ locale │
│ fiecare an │ │ U.M.P. │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│4. Calculul finanţãrilor în funcţie de investiţiile │ Mai │Autoritãţile
│ proprii ale distribuitorilor │ 2007 │ locale │
│ │ │ U.M.P. │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│5. Calculul necesarului de finanţare la nivelul │ Mai │Consiliile │
│ fiecãrui judeţ, al surselor proprii şi al surselor │ 2007 │ judeţene │
│ atrase │ │ U.M.P. │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│6. Integrarea de cãtre Unitatea de management al │ Iunie │ U.M.P. │
│ programului a planurilor autoritãţilor locale şi a │ 2007 │ │
│ planurilor distribuitorilor, precum şi clarificarea │ │ │
│ necesarului suplimentar de finanţare la nivelul │ │ │
│ ţãrii │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│7. Actualizarea Programului "Electrificare 2007-2009" │ Iunie │ U.M.P. │
│ şi elaborarea de cãtre Unitatea de management al │ 2007 │ │
│ programului a Planului naţional de electrificare pe │ │ │
│ localitãţi, surse de finanţare şi pe ani, în baza │ │ │
│ datelor transmise din teritoriu │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│8. Monitorizarea de cãtre Unitatea de management al │Perioada │ U.M.P. │
│ programului a implementãrii Programului │derulãrii │ │
│ "Electrificare 2007-2009" │Programului │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘


Strategia de punere în aplicare a Programului "Electrificare 2007-2009"
Consiliile locale, cu consultarea operatorilor de distribuţie din zonã, vor coordona realizarea investiţiilor corespunzãtoare prezentului program, conform procedurilor care vor fi reglementate prin Regulamentul de implementare a Programului privind alimentarea cu energie electricã a localitãţilor neelectrificate, în sensul aplicãrii listei de prioritãţi întocmite de Unitatea de management al programului, cu luarea în considerare, ca principiu director, a utilitãţii pentru dezvoltarea economicã viitoare a zonei (costul investiţiei specifice, numãrul de persoane care urmeazã sã beneficieze de aceste servicii etc.).
Operatorii de distribuţie elaboreazã anual un studiu privind stadiul electrificãrii zonelor rurale şi stabilesc, în funcţie de prioritãţile identificate de consiliile locale, necesarul de lucrãri şi de investiţii; operatorii de distribuţie elaboreazã studii punctuale pentru alimentarea cu energie electricã a zonelor neelectrificate, la solicitarea consiliilor locale, dar numai pe bazã contractualã. În acest studiu sunt analizate şi soluţii alternative de alimentare cu energie electricã a consumatorilor din zonele izolate (inclusiv utilizarea de surse regenerabile de energie), acolo unde soluţia clasicã de alimentare cu energie electricã este neeconomicã.
În stabilirea soluţiilor de alimentare cu energie electricã a zonelor izolate dispersate se impune utilizarea surselor de energie electricã în sistem distribuit, în scopul diminuãrii indicatorilor specifici ai investiţiilor pentru racordarea la reţeaua electricã de distribuţie a zonelor izolate. Aceasta se poate realiza fie prin construcţia de reţele electrice de tensiuni şi configuraţii reduse, fie prin utilizarea de resurse energetice locale şi neconvenţionale, în condiţii de rentabilitate. Alegerea soluţiilor se va face ţinându-se seama de urmãtoarele criterii:
- amplasamentul zonei de consum în raport cu sursele convenţionale existente, respectiv reţeaua electricã de distribuţie din sistem;
- existenţa în zonã a unor resurse energetice neconvenţionale, locale, potenţial disponibile în vederea valorificãrii;
- dinamica dezvoltãrii zonei privind consumul energetic declarat;
- ofertele tehnologice de pe piaţa de achiziţie a materialelor, aparatajelor şi echipamentelor;
- arealul geografic, cu repartiţia şi densitatea de sarcinã energeticã;
- dimensiunile şi forma arealului geografic ocupat de consumatorii izolaţi care poate favoriza sau nu, din punct de vedere tehnico-economic, soluţiile de alimentare fie din reţeaua electricã de distribuţie, fie din surse locale neconvenţionale;
- forma şi geomorfologia terenului determinã gradul de utilizare, favorabil sau nu, al resurselor energetice. Zonele de şes, submontane sau montane prezintã fiecare particularitãţi specifice de acces la resursele energetice, particularitãţi ce rezidã din factori limitativi naturali;
- profilul categoriilor de consumatori în raport cu parametrii de calitate ai energiei electrice furnizate;
- capabilitatea financiarã a solicitanţilor de a deveni consumatori de energie electricã.
Se impune, de asemenea, realizarea de cãtre operatorii de distribuţie a unor studii de prognozã a consumului energetic din zonele neelectrificate. De regulã, sunt solicitanţi pentru o putere absorbitã redusã, caz în care se poate utiliza conversia în energie electricã a unor surse neconvenţionale. În stadiul actual al electrificãrilor rurale se pot întâlni urmãtoarele situaţii de densitate a consumatorilor: grupuri de consumatori rurali cu 1-20 de unitãţi habitaţionale, grupuri de consumatori rurali cu peste 20 de unitãţi habitaţionale şi grupuri de case de vacanţã cu 1-20 de unitãţi habitaţionale.
I. Alimentarea cu energie electricã prin construcţia de reţele electrice racordate la reţeaua electricã de distribuţie, de tensiuni şi configuraţii reduse
Pentru lungimi mari ale racordului de medie tensiune se poate folosi, ca o soluţie de etapã, soluţia 20 kV bifazat, PT 20/0,4 (0,231) kV, LEA monofazatã 0,231 kV, care poate fi utilizatã pentru zonele cu perspectivã de dezvoltare ulterioarã importantã a consumului. Restricţia este legatã de asigurarea unui factor de nesimetrie de maximum 2%.
Utilizarea tensiunii monofazate de 6 kV (PT 20/6 kV, racord monofazat 6 kV, PTA 6-0,231 kV, LEA monofazatã 0,231 kV) prezintã interes pentru lungimi mari ale racordului de medie tensiune (peste 4 km) numai dacã nesimetriile rezultate în cazul sistemului 20 kV bifazat sunt mai mari de 2% şi pot fi rezolvate prin transformatoare 20 kV trifazat/6 kV monofazat. De asemenea, soluţia poate prezenta avantaje economice dacã se renunţã la conductorul de nul (cu simplificarea sistemului de console) şi se trece la un sistem "fazã-pãmânt". Aceastã soluţie a fost deja aplicatã în unele zone din judeţul Suceava.
Soluţia care prezintã avantaje economice semnificative se referã la utilizarea tensiunii de 1 kV (racord trifazat 20 kV, PT 20/1 kV, LEA trifazatã 1 kV, PTA 1/0,4, LEA trifazatã 0,4 kV). Se asigurã preluarea unui consum de 25-30 kW la o distanţã de 3-3,5 km faţã de reţeaua de 20 kV existentã. Soluţia se preteazã la zone izolate, fãrã perspective de consum importante.
În aceastã situaţie, instalaţiile de alimentare cu energie electricã construite fac parte din domeniul public al autoritãţilor publice locale, operatorii de distribuţie fiind obligaţi ca, la solicitarea acestora, sã le preia în întreţinere şi exploatare, pe baza unui contract de concesiune, pe toatã durata de viaţã a acestora.
II. Alimentarea cu energie electricã prin utilizarea grupurilor electrogene individuale sau pentru grupuri de gospodãrii
Una dintre soluţiile cele mai rentabile pentru electrificarea zonelor izolate este producerea localã a energiei electrice prin utilizarea grupurilor electrogene. Performanţele tehnologice înregistrate în ultimii ani în domeniul producerii de grupuri electrogene accesibile consumatorilor de energie electricã au fãcut ca aceste echipamente sã devinã uşor de folosit, sã necesite o mentenanţã redusã şi au permis o optimizare a consumului de combustibil. Aceastã soluţie prezintã un avantaj important din punctul de vedere al efortului investiţional iniţial (circa 1.200 euro). În plus, utilizarea grupurilor electrogene poate fi o soluţie de etapã, urmând ca ulterior sã se realizeze racordarea la reţea. Dezavantajul acestei soluţii îl constituie preţul ridicat al energiei electrice produse (de circa 5-7 ori mai mare decât soluţia racordãrii la sistem). Acest dezavantaj poate fi diminuat dacã se promoveazã o iniţiativã legislativã prin care combustibilul utilizat se scuteşte de accize, cu precizãrile necesare privind proprietarul grupurilor (consiliul local) şi sursa de acoperire a diferenţei dintre preţul energiei produse de grup şi costul energiei electrice plãtit de abonaţii alimentaţi la reţeaua electricã de distribuţie.
III. Alimentarea cu energie electricã prin utilizarea de surse regenerabile de energie
Utilizarea surselor de energie regenerabile constituie, de asemenea, o soluţie alternativã pentru situaţiile în care costurile racordãrii la reţea sunt foarte mari. Susţinerea legalã a acestor soluţii se regãseşte în Strategia de valorificare a surselor regenerabile de energie, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.535/2003 . Adoptarea unei soluţii utilizând energia solarã şi eolianã trebuie fãcutã doar dupã cercetarea condiţiilor locale şi determinarea eficienţei economice. Avându-se în vedere experimentele realizate de Societatea Comercialã ICEMENERG - S.A. pentru alimentarea cu energie electricã, folosind sursele regenerabile ale unor locuinţe din zona munţilor Apuseni, rezultã cã aceste soluţii sunt viabile în zonele cu potenţial solar şi eolian ridicat, mai ales prin utilizarea unor variante combinate. Soluţiile de alimentare cu grupuri eoliene + solare de 5-10 kVA pot conduce, în anumite zone din Bihor, de exemplu, la valori cu circa 10-30% mai reduse faţã de soluţia clasicã.

ANEXA 2

STRUCTURA DE ORGANIZARE
a Unitãţii de management al Programului "Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electricã a localitãţilor neelectrificate (implementare şi monitorizare)



┌─────────────────────┐
│ Director de proiect │
└─────────┬───────────┘
┌────┬────┬─┴──┬────┬────┐
┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐
│A│ │B│ │C│ │D│ │E│ │F│
└─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘



Legenda:


────────
A - Compartimentul evaluare tehnicã 4 specialişti
B - Compartimentul evaluare economicã 2 specialişti
C - Compartimentul economic 2 specialişti
D - Compartimentul contractare 3 specialişti
E - Compartimentul achiziţii 3 specialişti
F - Compartimentul de implementare 6 specialişti


ANEXA 3

FINANŢAREA PROGRAMULUI
Total estimativ privind sumele necesare defalcate pe ani





- mii lei -
┌────────────────────────────────────────┬───────┬─────────┬─────────┬────────┐
│ An │ 2007 │ 2008 │ 2009 │ TOTAL: │
│ Surse │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ TOTAL: │94.907 │ 192.360 │ 192.360 │ 479.627│
├────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Din bugetele locale │ 5.195 │ 12.934 │ 12.934 │ 31.063│
├────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Din bugetul de stat - prin ministerele │33.389 │ 66.779 │ 66.779 │ 166.947│
│implicate, conform art. 12 din │ │ │ │ │
│<>Legea nr. 13/2007 │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Împrumuturi, din care: │11.467 │ 22.934 │ 22.934 │ 57.335│
├────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ - Consilii locale │11.467 │ 11.467 │ 11.467 │ 34.401│
├────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ - Ministerul Administraţiei şi │ │ │ │ │
│ Internelor*) │ - │ 11.467 │ 11.467 │ 22.934│
├────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Granturi şi investiţii ale operatorilor │ │ │ │ │
│de distribuţie │33.389 │ 66.779 │ 66.779 │ 166.947│
├────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Fonduri europene │11.467 │ 22.934 │ 22.934 │ 57.335│
└────────────────────────────────────────┴───────┴─────────┴─────────┴────────┘


_______
*) Conform <>art. 15 lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, denumirea "Ministerul Administraţiei şi Internelor" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Internelor şi Reformei Administrative".

Unitatea de management al programului funcţioneazã în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu stabilirea unei colaborãri cu Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei.
Conturile de finanţare sunt monitorizate de cãtre Unitatea de management al programului şi sunt alimentate din surse la dispoziţia urmãtoarelor instituţii: autoritãţi ale administraţiei publice locale, Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei şi Ministerul Integrãrii Europene - Direcţia generalã de dezvoltare regionalã -, prin Unitatea de management al programului pentru fondurile structurale destinate domeniului energetic pe programe de extindere a reţelei naţionale de distribuţie energie electricã.
Garanţiile agenţilor economici care solicitã înscrierea în procesul licitaţiei publice sunt vãrsate în conturi separate, cu titlu de fond de garanţie, deblocabil numai cu acordul Unitãţii de management al programului.
Caietul de sarcini pentru licitaţie este elaborat de Unitatea de management al programului în formula inserãrii tuturor mãsurilor asigurãtorii ce pot conduce la buna desfãşurare a programului.
Finanţarea Programului "Electrificare 2007-2009" se face şi prin contractarea de împrumuturi de cãtre consiliile locale şi din alocãri din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, eşalonat pe perioada 2007-2009. Ca ultimã posibilitate de finanţare, acolo unde sumele necesare nu se pot acoperi prin primele douã surse de finanţare, este contractarea unor împrumuturi de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, în conformitate cu <>Legea datoriei publice nr. 313/2004 . Aceastã formã de finanţare urmeazã a se reglementa prin hotãrâre a Guvernului, dupã înfiinţarea Unitãţii de management al programului.
Beneficiarul împrumutului contractat de cãtre Ministerul Finanţelor Publice este Ministerul Administraţiei şi Internelor, care efectueazã şi plata serviciului datoriei publice.
Rambursarea împrumutului contractat de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, precum şi plata dobânzilor şi comisioanelor aferente împrumutului se fac din sumele alocate cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016