Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 325 din 18 martie 2009  privind reorganizarea si functionarea Agentiei pentru Strategii Guvernamentale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 325 din 18 martie 2009 privind reorganizarea si functionarea Agentiei pentru Strategii Guvernamentale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 25 martie 2009

Având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 229/2008 privind mãsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administraţiei publice, precum şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 40 alin. (1) coroborat cu <>art. 60 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale se reorganizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru, printr-un consilier de stat, finanţatã de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Sediul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
(1) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale asigurã asistenţa necesarã primului-ministru, precum şi ministerelor, departamentelor şi agenţiilor guvernamentale, în urmãtoarele domenii: accesul la informaţiile de interes public şi transparenţa instituţionalã; comunicarea publicã; evaluarea stãrii sociale a populaţiei; evaluarea oportunitãţii sociale şi a impactului perceptiv pentru mãsurile guvernamentale.
(2) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, în coordonare cu Ministerul Afacerilor Externe, colaboreazã cu celelalte ministere, departamente şi agenţii guvernamentale pentru promovarea imaginii externe a ţãrii, în conformitate cu prioritãţile de politicã externã a României.
ART. 3
(1) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã studii, analize şi rapoarte privind starea socialã a populaţiei, oportunitatea socialã şi impactul perceptiv pentru mãsurile guvernamentale în diverse domenii de activitate, în special în cele legate de reforma economicã, protecţia socialã, transparenţa instituţionalã, integrarea europeanã, educaţie, sãnãtate, justiţie, administraţie şi ordine publicã, comunicarea interinstituţionalã, relaţia cu presa şi societatea civilã;
b) realizeazã analize privind comunicarea guvernamentalã şi imaginea României în strãinãtate şi propune Guvernului mãsurile corespunzãtoare pentru o informare corectã privind realitãţile româneşti;
c) monitorizeazã aplicarea de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice a dispoziţiilor <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalã în administraţia publicã, informând anual Guvernul despre aplicarea acestora;
d) elaboreazã şi avizeazã proiecte de acte normative din domeniul sãu de activitate şi le supune Guvernului spre adoptare;
e) contribuie semnificativ la cunoaşterea problematicii europene în România, la afirmarea identitãţii româneşti în spaţiul european şi a celei europene în spaţiul naţional, prin campanii de informare şi relaţii publice, organizarea de evenimente, spectacole, expoziţii, festivaluri, precum şi prin difuzarea de materiale de informare sau promovare;
f) sprijinã cunoaşterea şi înţelegerea de cãtre public a strategiilor şi proiectelor guvernamentale de interes public, prin acţiuni de informare publicã, difuzarea de materiale de informare, precum şi prin derularea de campanii de comunicare publicã, în România sau în strãinãtate;
g) pune la dispoziţia societãţii civile şi a mijloacelor de comunicare în masã informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activitãţii Guvernului, prin informãri, difuzare de materiale, precum şi organizarea de evenimente, cum ar fi: mese rotunde, simpozioane etc.;
h) asigurã asistenţã de specialitate primului-ministru, altor demnitari şi înalţi funcţionari publici din cadrul Guvernului în domeniul comunicãrii;
i) menţine legãturi permanente cu ambasadele strãine în România şi cu organismele internaţionale reprezentate în ţarã, în scopul informãrii acestora, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc activitãţile guvernamentale publice şi imaginea ţãrii; în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, furnizeazã acestor instituţii, precum şi ambasadelor României şi altor instituţii ale statului român din strãinãtate materiale de informare privind activitatea Guvernului, de promovare a imaginii României şi de afirmare a culturii şi identitãţii naţionale;
j) asigurã participarea personalului propriu la acţiuni cu caracter ştiinţific şi cultural, la reuniuni şi expoziţii internaţionale, acţiuni având ca scop comunicarea instituţionalã, evaluarea oportunitãţii sociale şi a impactului perceptiv pentru mãsurile guvernamentale şi optimizarea acestora; transparenţa şi promovarea imaginii României în ţarã şi în strãinãtate;
k) în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, elaboreazã, tipãreşte sau achiziţioneazã şi difuzeazã în ţarã şi în strãinãtate rapoarte şi alte materiale de informare privind derularea strategiilor guvernamentale în diverse domenii, precum şi orice tip de materiale de promovare a imaginii României, care pot contribui la afirmarea identitãţii naţionale, precum şi la formarea unei atitudini favorabile şi a unei imagini corecte despre realitãţile din România (albume, CD-uri, DVD-uri, cãrţi, obiecte artizanale şi altele);
l) organizeazã sau asigurã finanţarea de evenimente ori acţiuni de comunicare: colocvii, dezbateri, simpozioane, mese rotunde, festivaluri, concerte, expoziţii, turnee, vizite şi altele asemenea, a cãror finalitate vizeazã afirmarea identitãţii naţionale, precum şi promovarea imaginii României în strãinãtate; sprijinã şi organizeazã acţiuni socioculturale, evenimente şi campanii de comunicare pentru afirmarea culturii şi identitãţii naţionale şi de promovare a României, desfãşurate în colaborare cu asociaţii sau organisme neguvernamentale şi instituţii din România sau din Uniunea Europeanã, inclusiv cu asociaţii ale comunitãţilor de români din strãinãtate;
m) achiziţioneazã servicii de consultanţã sau expertizã în comunicare publicã, branding de ţarã sau identitate competitivã, transparenţã instituţionalã, diagnozã socialã, evaluarea oportunitãţii sociale şi a impactului perceptiv pentru mãsurile guvernamentale şi în orice alt domeniu necesar pentru îndeplinirea atribuţiilor;
n) asigurã sprijinul comunicaţional în informarea internã şi externã pentru structurile responsabile de implementare a mãsurilor guvernamentale;
o) iniţiazã şi organizeazã colocvii, dezbateri, simpozioane, sesiuni de pregãtire, mese rotunde şi alte acţiuni pe teme privind comunicarea publicã, brandul de ţarã, transparenţa instituţionalã, diagnoza socialã, evaluarea oportunitãţii sociale şi a impactului perceptiv pentru mãsurile guvernamentale; sprijinã orice fel de asemenea manifestãri cu acest tip de obiective, care sunt propuse sau iniţiate de alte organizaţii publice sau neguvernamentale;
p) efectueazã sau achiziţioneazã studii, sondaje, rapoarte, cercetãri, analize, strategii ori proiecte de interes guvernamental în domeniul sãu de activitate;
q) coopereazã cu celelalte structuri guvernamentale, cu autoritãţile locale, instituţiile de învãţãmânt şi cercetare, cu firme private, organizaţii neguvernamentale sau asociaţii ale românilor din strãinãtate; susţine proiecte propuse de organizaţii neguvernamentale şi asociaţii ale românilor din strãinãtate, specifice obiectului sãu de activitate;
r) organizeazã vizite de informare şi schimburi de experienţã cu persoane din ţarã şi din strãinãtate, în urmãtoarele zone de interes: evaluarea stãrii sociale a populaţiei; evaluarea oportunitãţii sociale şi a impactului perceptiv pentru mãsurile guvernamentale; transparenţa instituţionalã; comunicarea publicã şi promovarea imaginii externe a ţãrii;
s) dezvoltã programe de parteneriat cu instituţii financiare internaţionale şi cu instituţii europene, în domeniul sãu de activitate; acceseazã fonduri europene, în condiţiile legii;
t) pune la dispoziţia mass-mediei şi a cetãţenilor informaţiile de interes public;
u) asigurã suportul cooperãrii cu structuri similare din strãinãtate.
(2) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative.
ART. 4
Organele administraţiei publice centrale, autoritãţile administraţiei publice locale, alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi societãţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat au obligaţia de a pune la dispoziţia Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, la cererea acesteia, datele şi informaţiile necesare în vederea realizãrii atribuţiilor sale.
ART. 5
(1) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale este condusã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat.
(2) Preşedintele reprezintã Agenţia pentru Strategii Guvernamentale în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte autoritãţi şi instituţii publice centrale şi locale, cu persoane juridice şi persoane fizice române sau strãine, precum şi în justiţie.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este ordonator terţiar de credite.
(5) În cazul în care preşedintele, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile, directorul general exercitã atribuţiile acestuia.
ART. 6
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza şi alte birouri şi compartimente, cu respectarea dispoziţiilor legale.
(2) Numãrul maxim de posturi din structura Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este de 51, funcţii publice şi contractuale, inclusiv preşedintele.
(3) Structura organizatoricã a serviciilor şi birourilor, atribuţiile compartimentelor şi sarcinile personalului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui.
(4) Personalul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind funcţionarii publici şi personalul contractual din sectorul bugetar.
ART. 7
Agenţia pentru Strategii Guvernamentale se reorganizeazã în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
ART. 8
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 275/2007 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 29 martie 2007.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Preşedintele Agenţiei
pentru Strategii Guvernamentale,
Gabriel Bãdescu

Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 martie 2009.
Nr. 325.

ANEXĂ
------

Numãrul maxim de posturi: 51, inclusiv preşedintele



┌────────────────┐
│Secretar de stat│
└───────┬────────┘

┌────────────────────┬───────────┼────────┬─────────────┐
┌───────┴───────────┐ ┌──────┴────────┐ │ ┌──────┴─────┐ ┌─────┴──────┐
│Serviciul economic,│ │Birou achiziţii│ │ │Compartiment│ │Compartiment│
│ resurse umane şi │ │ publice şi │ │ │ audit │ │ juridic │
│ informatizare │ │ administrativ │ │ │ │ │ │
└───────────────────┘ └───────────────┘ │ └────────────┘ └────────────┘
┌───────┴────────┐
│Director general│
└───────┬────────┘

┌─────────────────┴──────────┐
┌────────────┴──────────────┐ ┌────────┴───────┐
│ Serviciul │ │ Serviciul │
│ Comunicare publicã, │ │Diagnozã socialã│
│transparenţã instituţionalã│ │ şi strategii │
│ şi relaţii externe │ └────────────────┘
└───────────────────────────┘



-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016