Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 323 din 28 martie 2007  pentru aprobarea Planului national de actiune privind prevenirea abandonului copilului de catre familie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 323 din 28 martie 2007 pentru aprobarea Planului national de actiune privind prevenirea abandonului copilului de catre familie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 20 aprilie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Planul naţional de acţiune privind prevenirea abandonului copilului de cãtre familie, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Biroul directorului executiv al Grupului la nivel înalt în domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului, compartiment fãrã personalitate juridicã din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, asigurã monitorizarea activitãţilor din domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului şi prezintã rapoarte trimestriale Guvernului, pe baza informãrilor fãcute de instituţiile implicate în activitãţile cuprinse în Planul naţional de acţiune privind prevenirea abandonului copilului de cãtre familie.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion Mircea Plângu

Autoritatea Naţionalã pentru
Protecţia Drepturilor Copilului
Bogdan Adrian Panait,
secretar de stat

p. Ministrul sãnãtãţii publice,
Ervin-Zoltan Szekely,
secretar de stat

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mihail Hãrdãu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 28 martie 2007.
Nr. 323.

ANEXĂ

PLAN NAŢIONAL DE ACŢIUNE
privind prevenirea abandonului copilului de cãtre familie





────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Mãsura Responsabil Termen Fonduri Indicatori
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. La nivel comunitar
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Identificarea, evaluarea şi monitorizarea, autoritãţi permanent CL/ CLSB a) nr. de asistenţi
în comunitate, a familiilor cu risc crescut locale, ASP medicali comunitari
de abandon al copilului, prin intermediul (AMC);
vizitelor la domiciliu ale asistenţilor b) nr. de mediatori
sociali de la nivelul SPAS/persoanelor sanitari pentru
cu atribuţii în asistenţa socialã, precum comunitãţile de
şi ale asistenţilor medicali comunitari. romi (MSCR);
Implicarea structurilor c) nr. de familii
comunitare consultative identificate
cu risc crescut;
d) nr. de familii
identificate cu
risc crescut de
cãtre asistenţii
sociali de la
nivelul SPAS/
persoanele cu
atribuţii în
asistenţa socialã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Depistarea activã şi luarea în evidenţã ASP permanent - nr. de gravide
a gravidelor în primul trimestru de sarcinã depistate de AMC
de cãtre medicii de familie sau de cãtre şi MSCR
asistenţii medicali comunitari
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Dezvoltarea şi implementarea de programe MMSSF - anual, MMSSF - a) nr. de mame/
de sprijin pentru mamele/familiile cu risc de ANPDC, în perioada ANPDC, gravide/familii
abandon al copilului autoritãţile 2007-2008 PIN 6/2007 beneficiare;
locale PIN 6/2008 b) nr. de copii
CJ/CLSB, pentru care s-a
CL prevenit separarea
de familie.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Crearea de servicii comunitare adresate MMSSF, 2007-2008 MMSSF, a) nr. de creşe
populaţiei în general, precum şi copiilor aflaţi MMSSF - MMSSF - înfiinţate;
în situaţii de risc de separare de familie: ANPDC, ANPDC, b) nr. de grãdiniţe
a) la nivel de comunã - înfiinţarea obligatorie MAI, PIN 6/2007 cu program
a unui serviciu de zi (grãdiniţã cu program autoritãţi PIN 6/2008 prelungit înfi-
prelungit, centru de zi, centru tip "şcoala dupã locale MAI, inţate;
şcoalã"), în funcţie de nevoile identificate; CJ/CLSB, c) nr. de centre
b) la nivel de oraş - înfiinţarea obligatorie CL de zi înfiinţate;
de servicii de zi (creşã, grãdiniţã cu program d) nr. de centre
prelungit, centru de zi, centru tip "şcoala dupã tip "şcoala dupã
şcoalã"), în funcţie de nevoile identificate; şcoalã"
c) la nivel de municipiu: înfiinţarea înfiinţate.
obligatorie de servicii de zi (creşã, grãdiniţã
cu program prelungit, centru de zi, centru tip
"şcoala dupã şcoalã", centru de consiliere şi
sprijin pentru pãrinţi şi copii), în funcţie
de nevoile identificate
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Monitorizarea timp de 6 luni a situaţiei MMSSF - permanent MMSSF - - nr. de copii
copiilor care au fost supuşi riscului de a fi ANPDC, ANPDC, monitorizaţi
pãrãsiţi în unitãţile sanitare care oferã CJ/CLS, CL CJ/CLS, CL
servicii medicale pentru copiii reîntorşi în
familie de cãtre asistenţii sociali de la
nivelul SPAS/persoanele cu atribuţii în
asistenţa socialã. Transmiterea rapoartelor de
monitorizare, lunar, la DGASPC
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Derularea unor programe de instruire a MMSSF - 30 iunie CJ/CLSB, a) nr. de asistenţi
asistenţilor sociali de la nivelul SPAS/ ANPDC, 2007 SPCEP sociali de la
persoanele cu atribuţii în asistenţa socialã pe MAI - INEP, periodic nivelul SPAS/per-
linie de stare civilã şi evidenţa persoanelor DGASPC, soanele cu
SPCEP atribuţii în
asistenţa socialã
pe linie de stare
civilã şi evidenţa
persoanelor
instruite;
b) reducerea
cazurilor de
abandon în unitãţi
sanitare care oferã
servicii medicale
pentru copii prin
programe de
instruire a
persoanelor cu
atribuţii în
domeniul de
referinţã cu
privire la cadrul
normativ care
reglementeazã
activitatea.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Pregãtirea asistenţilor sociali de la nivelul MMSSF - 30 iunie CJ/CLSB - nr. de asistenţi
SPAS/persoanelor cu atribuţii de asistenţã ANPDC, 2007 sociali de la
socialã în vederea identificãrii şi sprijinirii MSP, nivelul SPAS/
gravidei şi mamei în risc de pãrãsire a DGASPC, persoanele cu
copilului ASP atribuţii în
asistenţa socialã
instruite pe linie
de stare civilã şi
evidenţa
persoanelor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Eliberarea actelor de identitate pentru SPCEP permanent Surse - numãrul de
gravidã/lãuzã, cu prioritate, de cãtre locale, documente eliberate
serviciile SPCEP, în vederea prevenirii art. 40
cazurilor de nou-nãscuţi fãrã acte de naştere alin. (2)
din
Ordonanţa
de urgenţã
a
Guvernului
nr. 97/2005
privind
evidenţa,
domiciliul,
reşedinţa şi
actele de
identitate
ale
cetãţenilor
români,
aprobatã cu
modificãri şi
completãri
prin Legea
nr. 290/2005,
cu completãrile
ulterioare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. La nivel de unitate sanitarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. a) Dezvoltarea reţelei de asistenţã socialã unitãţile 31 a) nr. de asistenţi
la nivelul unitãţilor sanitare care oferã sanitare decembrie sociali din unitãţi
servicii medicale pentru copii; 2007 sanitare;
b) angajarea asistenţilor sociali în unitãţile b) nr. de persoane
sanitare stabilite de MSP sau nominalizarea de din unitãţi
persoane cu atribuţii în asistenţa socialã la sanitare,
nivelul unitãţii sanitare nominalizate cu
atribuţii în
asistenţa socialã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Aplicarea Normelor metodologice privind unitãţile permanent, - nr. de unitãţi
modul de realizarea obligaţiilor ce revin sanitare dupã sanitare care
autoritãţilor, instituţiilor şi persoanelor intrarea în aplicã metodologia
implicate în prevenirea şi soluţionarea vigoare a
cazurilor de copii pãrãsiţi în unitãţi sanitare normelor
de specialitate obstetricã-ginecologie şi alte metodologice
unitãţi sanitare care oferã servicii medicale
pentru copii
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
III. La nivel judeţean
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Încheierea de protocoale de colaborare intre ASP, în 30 de ASP, - nr. de protocoale
ASP, DGASPC, IPJ/secţii de poliţie la nivelul DGASPC, zile de la CJ/CLSB, încheiate la nivel
sectoarelor municipiului Bucureşti şi SPCEP, în IPJ/secţii intrarea în IPJ/secţii judeţean;
baza Normelor metodologice privind modul de de poliţie, vigoare a de poliţie, instituţiile
realizare a obligaţiilor ce revin autoritãţilor, SPCJEP normelor SPCJEP implicate
instituţiilor şi persoanelor implicate în metodologice
prevenirea şi soluţionarea cazurilor de copii
pãrãsiţi în unitãţi sanitare de specialitate
obstetricã-ginecologie şi alte unitãţi sanitare
care oferã servicii medicale pentru copii
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Aplicarea Normelor metodologice privind ASP, permanent, ASP, a) nr. de unitãţi
modul de realizarea obligaţiilor ce revin DGASPC, dupã CJ/CLSB, sanitare care pun
autoritãţilor, instituţiilor şi persoanelor IPJ/secţii intrarea IPJ/secţii în aplicare
implicate în prevenirea şi soluţionarea de poliţie, în vigoare de normele;
cazurilor de copii pãrãsiţi în unitãţi sanitare SPCJEP a normelor poliţie, b) nr. de copii
de specialitate obstetricã-ginecologie şi alte metodolo- SPCJEP pãrãsiţi în
unitãţi sanitare care oferã servicii medicale gice Surse unitãţile sanitare;
pentru copii locale, c) nr. de copii
art. 40 preluaţi în
alin. (2) sistemul de
din protecţie, în
Ordonanţa sistem de prevenire
de urgenţã (CM) sau protecţie
a specialã;
Guvernului d) nr. de copii
nr. 97/ reîntorşi în
2005 familie;
privind e) nr. de copii
evidenţa, pãrãsiţi în
domici- unitãţile sanitare
liul, fãrã acte de
reşedinţa identitate;
şi actele f) nr. de gravide
de în risc social,
identitate pentru care s-a
ale ceta- prevenit pãrãsirea
ţenilor copilului;
români, g) întocmirea de
aprobatã planuri de mãsuri
cu la nivel judeţean.
modificãri
şi
completãri
prin
Legea
nr. 290/2005,
cu
completãrile
ulterioare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.a) Monitorizarea fenomenului abandonului MMSSF - permanent CJ/CLSB a) mãsurile luate
copiilor la nivel judeţean de cãtre CPC; ANPDC, de CJ/CLS pentru
b) CPC întocmeşte, trimestrial, un raport CJ/CLSB, reducerea nr. de
privind situaţia copiilor pãrãsiţi în unitãţile CPC copii pãrãsiţi în
sanitare, copiilor pentru care nu s-a stabilit unitãţile sanitare
identitatea, gravidelor în risc social şi a care oferã servicii
activitãţii de monitorizare a cazurilor de medicale pentru
copii care au fost supuşi riscului de a fi copii;
pãrãsiţi în unitãţile sanitare reîntorşi în b) cartografierea
familie, în baza informaţiilor primite de la zonelor din judeţ/
DGASPC; sector în care
c) CPC supune, semestrial, spre analiza şedinţei existã risc crescut
CJ/CLSB raportul privind situaţia copiilor de pãrãsire;
pãrãsiţi în unitãţile sanitare, copiilor pentru c) nr. de servicii
care nu s-a stabilit identitatea, gravidelor în pentru copil şi
risc social şi a activitãţii de monitorizare a familie înfiinţate.
cazurilor de copii care au fost supuşi riscului
de a fi pãrãsiţi în unitãţile sanitare reîntorşi
în familie;
d) în urma analizelor, CPC identificã
localitãţile în care existã un numãr mare de
gravide în risc social şi copii pãrãsiţi în
spitale şi propune CJ/CLSB susţinerea financiarã
şi metodologicã a înfiinţãrii şi dezvoltãrii
de servicii pentru copil şi familie.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.a) Concentrarea cu prioritate pe plasamentul DGASPC 2007-2008 CJ/CLSB a) nr. de persoane/
la familia extinsã pentru copiii cu vârsta familii, rude pânã
cuprinsã între 0-2 ani, inclusiv copii cu la gradul al IV-lea
dizabilitãţi; inclusiv, pregãtite
b) pregãtire specificã care sã permitã familiei pentru îngrijirea,
extinse sã asigure îngrijirea, creşterea şi creşterea şi
educarea copiilor primiţi în plasament; educarea copiilor
pregãtirea se realizeazã în cadrul programului primiţi în
"Şcoala pãrinţilor" furnizat de centrele plasament;
de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi b) nr. de servicii
copii; de sprijin pentru
c) crearea şi dezvoltarea de servicii de sprijin familia extinsã
pentru familia extinsã, care are în îngrijire care are în
copii cu dizabilitãţi; îngrijire copii cu
d) dezvoltarea unui sistem de monitorizare a dizabilitãţi
copiilor aflaţi în plasament la familia extinsã. create;
c) nr. de asistenţi
sociali care
monitorizeazã
plasamentul în
familia extinsã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IV. La nivel naţional
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Modificarea ordinului ministrului sãnãtãţii MSP 2007
pentru eficientizarea activitãţii de asistenţã
socialã desfãşuratã în cadrul unitãţilor
sanitare care au în structurã secţii de
nou-nãscuţi şi/sau pediatrie
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. a) Dezvoltarea sistemului de asistenţã MSP 30 iunie a) nr. de asistenţi
socialã la nivelul unitãţilor sanitare pentru Guvern 2007 sociali existenţi;
copii; MSP şi b) nr. de asistenţi
b) stabilirea unitãţilor sanitare care vor MMSSF - sociali
angaja asistenţi sociali; ANPDC nou-angajaţi;
c) deblocarea posturilor de asistent social în c) nr. de persoane
unitãţile sanitare stabilite de MSP; nominalizate cu
d) monitorizarea dezvoltãrii sistemului de atribuţii în
asistenţã socialã la nivelul unitãţilor sanitare asistenţa socialã.
de cãtre MSP, în colaborare cu ANPDC.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Dezvoltarea reţelei de asistenţã medicalã MSP 31 Bugetul pe a) nr. de asistenţi
comunitarã la scarã naţionalã decembrie anul 2007 medicali comunitari
2007 pentru angajaţi în; anul
asistenţa 2007, respectiv
medicalã 2008
comunitarã b) nr. de mediatori
este de sanitari pentru
35.000 mii comunitãţile de
lei romi angajaţi în
anul 2007,
respectiv 2008.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Dezvoltarea unui modul de instruire şi MSP, 30 iunie Fonduri de a) nr. de asistenţi
iniţierea procesului de instruire a MMSSF - 2007 la MSP, medicali comunitari
asistenţilor medicali comunitari în prevenirea ANPDC, SNSPMS, instruiţi;
abandonului prin Şcoala Naţionalã de Sãnãtate INEP ANPDC b) nr. de mediatori
Publicã şi Management Sanitar sanitari pentru
comunitãţile de
romi instruiţi.
Transmiterea de
INEP cãtre
serviciile publice
comunitare locale
de evidenţã a
persoanelor de
materiale
documentare
necesare instruirii
(referate, teme,
chestionare)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Dotarea cu echipament specific a MSP 2007-2008 Fonduri - nr. de asistenţi
asistenţilor medicali comunitari asigurate medicali comunitari
din dotaţi cu truse
programul medicale
de
asistenţã
medicalã
comunitarã
pentru
2007/2008
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.a) Identificarea nevoii de resurse umane, de MSP 31 Bugetul pe a) dezvoltarea unei
formare a acesteia şi de distribuţie la nivel decembrie anul 2007 structuri de
local şi la nivel naţional pentru asistenţa 2007 pentru management al
medicalã comunitarã; asistenţa asistenţei medicale
b) analiza posibilitãţilor de finanţare; medicalã comunitare
c) forme de contract prin Şcoala Naţionalã de comunitarã funcţionale;
Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar. este de b) pânã la un numãr
35.000 mii de 1.500 de
lei asistenţi
comunitari, în
funcţie de numãrul
celor angajaţi în
primele 3 trimestre
ale anului 2006,
formaţi;
c) pânã la un numãr
de 100 de mediatori
comunitari romi, în
funcţie de numãrul
celor angajaţi în
primele 3 trimestre
ale anului 2006,
formaţi;
d) seturi
informaţionale
pentru asistenţi
medicali comunitari
şi mediatori
sanitari romi
realizate şi
distribuite;
e) rapoarte
trimestriale de
monitorizare şi
evaluare a
activitãţilor de
asistenţã medicalã
comunitarã
întocmite;
f) un raport anual
cu concluzii şi
recomandãri pentru
acţiuni urmãtoare
în acest domeniu.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Elaborarea şi aprobarea unor norme privind Ministerele 2007 Nu necesitã
modul de realizare a obligaţiilor ce revin de resort, finanţare
autoritãţilor, instituţiilor şi persoanelor autoritãţile
implicate în prevenirea şi soluţionarea locale
cazurilor de copii pãrãsiţi în unitãţi sanitare
de specialitate obstetricã-ginecologie şi
alte unitãţi sanitare care oferã servicii
medicale pentru copii
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Pregãtirea asistenţilor sociali din unitãţile MSP, 2007-2008 Fonduri de a) nr. de asistenţi
sanitare pentru copii, a asistenţilor sociali MMSSF - periodic la ANPDC sociali formaţi;
de la nivelul DGASPC şi a lucrãtorilor de ANPDC, MSP, b) nr. de persoane
poliţie privind modul de realizare a INEP prin MMSSF - desemnate cu
obligaţiilor ce revin în prevenirea şi SPCJEP ANPDC, responsabilitãţi în
soluţionarea cazurilor de copii pãrãsiţi în Fonduri asistenţa socialã,
unitãţile sanitare, conform normelor aprobate locale formate;
c) nr. de asistenţi
sociali de la
nivelul DGASPC
formaţi;
d) nr. de lucrãtori
de poliţie formaţi;
e) numãrul
proceselor-verbale
de instruire şi al
personalului
instruit;
f) întocmirea unor
statistici privind
fenomenul
abandonului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Întãrirea sistemului de plasament în familia MMSSF, permanent MMSSF, - nr. de copii cu
extinsã a copiilor cu vârsta cuprinsã între 0-2 MMSSF - MMSSF - vârsta cuprinsã
ani, inclusiv a celor cu dizabilitãţi: ANPDC ANPDC, între 0-2 ani,
a) creşterea cuantumului indemnizaţiei de CJ/CLSB, plasaţi în familia
plasament la un nivel care sã asigure copilului CL extinsã
aflat în plasament la familia extinsã o bunã
îngrijire şi educare;
b) integrarea plasamentului în familia extinsã
în sistemul de pregãtire şi monitorizare
realizat pentru asistenţii maternali.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Întãrirea sistemului de plasament în familia MMSSF - permanent MMSSF - - nr. de copii cu
substitutivã a copiilor cu vârsta cuprinsã între ANPDC, ANPDC vârsta cuprinsã
0-2 ani, inclusiv a celor cu dizabilitãţi: CJ/CLSB între 0-2 ani,
a) elaborarea statutului asistentului maternal plasaţi în familia
de urgenţã, precum şi a prevederilor legale substitutivã
referitoare la pregãtirea, monitorizarea
activitãţii acestuia şi acordarea de beneficii
financiare suplimentare;
b) integrarea plasamentului familial în sistemul
de pregãtire şi monitorizare realizat pentru
asistenţii maternali.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Dezvoltarea bazei de date privind situaţia MMSSF - 1 aprilie MMSSF - - elaborarea
copiilor pãrãsiţi de familie în unitãţile ANPDC 2007- ANPDC, trimestrialã de
sanitare şi includerea sa în sistemul naţional 31 CJ/CLSB sinteze privind
de monitorizare decembrie situaţia copiilor
2008 pãrãsiţi în
unitãţile sanitare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Crearea şi dezvoltarea de servicii sociale MMSSF, 2007-2008 MMSSF, - nr. de servicii
comunitare MMSSF - MMSSF - sociale comunitare
ANPDC ANPDC - înfiinţate
PIN 6/
2007,
PIN 6/
2008,
CJ/CLSB,
CL
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Continuarea programului de planificare MSP 2007-2008 Bugetul a) nr. de personal
familialã prin instruirea şi implicarea alocat medical superior
medicilor de familie prin: pentru şi mediu instruit
a) asigurarea unui sistem de aprovizionare Programul în furnizarea de
continuã şi stabilã cu contraceptive gratuite; Naţional servicii de
b) intensificarea activitãţilor de informare- Nr. 3 planificare
educare-comunicare în domeniul planificãrii pentru familialã;
familiale, sãnãtãţii reproducerii şi promovãrii anul 2007 b) nr. de puncte de
alãptãrii; este de furnizare de
c) continuarea procesului de educaţie medicalã 34.000 mii servicii de
continuã a furnizorilor de servicii din lei planificare
asistenţa medicalã primarã, în domeniul familialã;
planificãrii familiale, sãnãtãţii reproducerii c) nr. de unitãţi
şi promovãrii alãptãrii. contraceptive
distribuite gratuit
pe fiecare metodã;
d) nr. de cupluri
protejate;
e) nr. de
consultaţii de
planificare
familialã;
f) cost mediu/
persoanã instruitã;
g) cost mediu/cuplu
protejat.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Susţinerea implementãrii componentei 1 MSP 2007-2008 104868790 a) reducerea cu 15%
"Asistenţã medicalã maternã şi neonatalã" în euro a mortalitãţii
cadrul proiectului "Reforma sistemului sanitar - materne;
faza II", derulat pe baza a douã acorduri cu b) reducerea cu 20%
BIRD şi BEI a mortalitãţii
neonatale;
c) reducerea cu 20%
a copiilor cu
greutate micã la
naştere;
d) reducerea cu 15%
a operaţiilor
cezariene;
e) acoperirea
populaţiei-ţintã
de 80%.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Introducerea cursurilor de "şcoala MEdC, 30 MEdC, Existenţa programei
pãrinţilor" în curicula şcolarã (învãţãmântul ANPDC, septembrie ANPDC, -cadru pentru
liceal) MSP 2007 MSP "şcoala pãrinţilor"
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





Legenda


ASP - Autoritatea de Sãnãtate Publicã
AMC - asistenţi medicali comunitari
ANPDC - Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului
BEI - Banca Europeanã de Investiţii
BIRD - Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
CJ - consiliul judeţean
CL - consiliul local
CLSB - Consiliul Local al Sectorului Municipiului Bucureşti
CM - centre maternale
CPC - Comisia de Protecţie a Copilului
DGASPC - Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului
HG - hotãrâre a Guvernului
INEP - Institutul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor
IPJ - inspectorat de poliţie judeţean
MAI - Ministerul Administraţiei şi Internelor
MEdC - Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
MSCR - mediatori sanitari pentru comunitãţile de romi
MMSSF - Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei
MSP - Ministerul Sãnãtãţii Publice
OUG - ordonanţã de urgenţã a Guvernului
PIN - program de interes naţional
SNSPMS - Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar
SPAS - Serviciul Public de Asistenţã Socialã
SPCEP - servicii publice comunitare de evidenţã a persoanelor
SPCJEP - servicii publice comunitare judeţene de evidenţã a persoanelor


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016