Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 32 din 11 decembrie 2009  privind aprobarea Metodologiei de reatestare a competentei profesionale a asistentilor medicali generalisti, moaselor si a asistentilor medicali    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 32 din 11 decembrie 2009 privind aprobarea Metodologiei de reatestare a competentei profesionale a asistentilor medicali generalisti, moaselor si a asistentilor medicali

EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL ORDINULUI ASISTENTILOR MEDICALI SI MOASELOR DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 58 din 26 ianuarie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 32 din 11 decembrie 2009
privind aprobarea Metodologiei de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali
EMITENT: CONSILIUL NAŢIONAL AL ORDINULUI ASISTENŢILOR MEDICALI ŞI MOAŞELOR DIN ROMÂNIA
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 58 din 26 ianuarie 2010


Având în vedere prevederile <>art. 18 alin. (2) şi ale <>art. 53 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşã şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,

Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, întrunit în şedinţa din data de 11 decembrie 2009, emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã Metodologia de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Ordinului Asistenţilor
Medicali Generalişti, Moaşelor şi
Asistenţilor Medicali din România,
Mircea Timofte

Bucureşti, 11 decembrie 2009.
Nr. 32.

ANEXÃ

METODOLOGIE
de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor
medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali

ART. 1
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 18 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşã şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care întrerup activitatea profesionalã pentru o perioadã mai mare de 5 ani vor fi reatestaţi, în vederea reluãrii activitãţii.
(2) Reatestarea competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali în vederea exercitãrii profesiei se face, la cerere, de cãtre o comisie a filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR.
ART. 2
Se considerã continuitate în activitatea profesionalã:
- activitatea asistenţilor medicali generalişti/moaşelor/ asistenţilor medicali care lucreazã în direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, în Ministerul Sãnãtãţii şi în ministerele cu reţea sanitarã proprie, membre ale OAMGMAMR;
- activitatea asistenţilor medicali generalişti/moaşelor/ asistenţilor medicali care lucreazã în organizaţiile profesionale şi sindicale reprezentative din sistemul sanitar;
- perioada în care şi-a exercitat profesia de asistent medical generalist/moaşã/asistent medical în strãinãtate, numai dacã face dovada cã a desfãşurat activitatea în mod efectiv şi legal;
- perioada de concediu pentru îngrijirea copilului pânã la vârsta de 2 ani sau de 3 ani pentru copilul cu handicap.
ART. 3
(1) Componenţa comisiei de reatestare a competenţei profesionale se aprobã de preşedintele filialei OAMGMAMR.
(2) Comisia de reatestare a competenţei profesionale va fi formatã din preşedintele comisiei şi 3-5 membri. Din comisie pot face parte:
- un membru al biroului consiliului judeţean, care va fi preşedintele comisiei;
- şeful departamentului profesional-ştiinţific, de control şi supraveghere a profesiei/compartimentului acreditare, avizare, evaluare al filialei OAMGMAMR;
- şeful compartimentului educaţie continuã;
- reprezentantul comisiei de specialitate a filialei OAMGMAMR, în funcţie de specialitatea candidatului;
- secretarul comisiei, desemnat de preşedinte.
ART. 4
Pentru a fi reatestat, candidatul va efectua un stagiu practic şi va susţine o probã teoreticã dupã finalizarea stagiului, în termen de maximum 60 de zile.
a) Stagiul practic:
- are durata de 3 luni, câte 8 ore/zi, pentru asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care au o vechime în specialitate mai micã de 3 ani sau nu au profesat;
- are durata de o lunã, câte 6 ore/zi, pentru cei cu vechime între 3 şi 5 ani;
- are durata de o lunã, câte 4 ore/zi, pentru cei cu vechime peste 5 ani;
- se va efectua în unitãţi sanitare stabilite de OAMGMAMR;
- va fi coordonat de cãtre directorul de îngrijiri/asistentul-şef din unitatea respectivã;
- se va desfãşura sub îndrumarea asistentului şef de secţie sau a unei asistente medicale principale, desemnatã de acesta;
- evaluarea şi validarea stagiului se vor face în baza fişelor de evaluare prevãzute în anexele nr. 1-8, care fac parte integrantã din prezenta metodologie, de cãtre directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie/mentor;
- punctajul minim de promovare a stagiului practic este 7;
- în caz de nepromovare a stagiului practic, la solicitarea candidatului, se poate organiza un stagiu suplimentar cu o duratã stabilitã de comisie.
b) Proba teoreticã:
- constã în test-grilã cu 40 de întrebãri;
- punctajul minim de promovare a probei teoretice este 7;
- tematica şi bibliografia vor fi stabilite de Comisia naţionalã de educaţie medicalã continuã a OAMGMAMR în funcţie de specialitate;
- întrebãrile vor avea 3 variante de rãspuns, cu un singur rãspuns corect;
- se susţine numai dupã promovarea stagiului practic;
- în caz de nepromovare a probei teoretice, la solicitarea candidatului, se poate organiza o altã sesiune de examen la o datã stabilitã de comisie, dar nu mai târziu de 15 zile.
ART. 5
Comisia de reatestare a competenţei profesionale va întocmi un proces-verbal în care se vor consemna rezultatele evaluãrii probei teoretice şi a stagiului practic. Procesul-verbal va fi înaintat preşedintelui filialei spre validare. Filiala judeţeanã a OAMGMAMR va elibera certificatul de reatestare a competenţei profesionale, prevãzut în anexa nr. 9, care face parte integrantã din prezenta metodologie. Preşedintele filialei are obligaţia de a transmite situaţia reatestãrilor, trimestrial, cãtre Comisia naţionalã de educaţie medicalã continuã a OAMGMAMR.


ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------

FIŞÃ DE STAGIU
Specialitatea Asistent medical generalist

Numele ...............................
Prenumele ............................
C.N.P. ...............................
Profesia ..................................
Specialitatea .............................
Perioada de stagiu ........................
Unitatea sanitarã .........................
Secţia ....................................
Asistent şef secţie .......................
Director de îngrijiri .....................
Asistent secţie ...........................
Obiective ............

1. Capacitatea de efectuare a explorãrilor funcţionale şi de realizare a investigaţiilor paraclinice uzuale în limita competenţelor profesionale


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



2. Capacitatea de administrare a tratamentelor şi monitorizarea stãrii pacienţilor


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘


3. Capacitatea de completare a documentelor de evidenţã a pacienţilor, a medicamentelor şi a documentelor de observaţie clinicã medicalã


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



4. Aptitudinea de a gestiona situaţii de urgenţã


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



5. Capacitatea de programare a pacienţilor pentru investigaţii de specialitate



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



6. Utilizarea tehnicilor de îngrijire a bolnavului


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



7. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor periculoase în urma activitãţilor proprii, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



8. Planificarea activitãţii proprii



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



9. Comunicarea cu membrii echipei medicale



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



10. Abilitatea de a lucra în echipã



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘
TOTAL PUNCTAJ: .................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Media punctajului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Recomandãrile mentorului:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................

Mentor Cursant
Numele ............. Numele .............
Prenumele .......... Prenumele ..........
Semnãtura .......... Semnãtura ..........


Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri.


VALIDAREA STAGIULUI
┌─────────┬─────────┐
│ DA │ NU │
├─────────┼─────────┤
│ │ │
└─────────┴─────────┘


Director de îngrijiri
Numele ..............................
Prenumele ..........................
Semnãtura ..........................




──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


ANEXA 2


la metodologie
--------------

FIŞÃ DE STAGIU
Specialitatea Igienã şi sãnãtate publicã

Numele ...............................
Prenumele ............................
C.N.P. ...............................
Profesia ..................................
Specialitatea .............................
Perioada de stagiu ........................
Unitatea sanitarã .........................
Secţia ....................................
Asistent şef secţie .......................
Director de îngrijiri .....................
Asistent secţie ...........................
Obiective ............

1. Capacitatea monitorizãrii respectãrii reglementãrilor privind controlul igienei şi controlul epidemiologic - analize epidemiologice la locul infectãrii - prelevarea de mostre de la locul infectãrii, de la cabinete medicale şi alte unitãţi.


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



2. Prelevarea de mostre şi trimiterea acestora la laboratoare specializate, interpretarea rezultatelor testelor de laborator, evaluarea componentelor



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



3. Capacitatea de a stabili mãsurile ce se impun a fi luate în scopul prevenirii riscurilor de îmbolnãvire atât la locul de desfãşurare a activitãţii, cât şi în rândul populaţiei



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



4. Capacitatea de a stabili şi aplica sancţiuni conform normelor legale.



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



5. Capacitatea de colectare şi prelucrare de date pentru întocmirea de statistici, rapoarte şi studii epidemiologice



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



6. Calitatea comunicãrii informaţiilor



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



7. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor în urma activitãţilor proprii, dezinfecţiei şi sterilizãrii, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



8. Planificarea activitãţii proprii



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



9. Abilitatea de a lucra în echipã



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘

TOTAL PUNCTAJ: .................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Media punctajului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Recomandãrile mentorului:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................

Mentor Cursant
Numele ............. Numele .............
Prenumele .......... Prenumele ..........
Semnãtura .......... Semnãtura ..........


Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri.


VALIDAREA STAGIULUI
┌─────────┬─────────┐
│ DA │ NU │
├─────────┼─────────┤
│ │ │
└─────────┴─────────┘

Director de îngrijiri
Numele ..............................
Prenumele ..........................
Semnãtura ..........................




──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


ANEXA 3


la metodologie
--------------

FIŞÃ DE STAGIU
Specialitatea Radiologie

Numele ...............................
Prenumele ............................
C.N.P. ...............................
Profesia ..................................
Specialitatea .............................
Perioada de stagiu ........................
Unitatea sanitarã .........................
Secţia ....................................
Asistent şef secţie .......................
Director de îngrijiri .....................
Asistent secţie ...........................
Obiective ............

1. Pregãtirea pacienţilor pentru examene radiologice: psihicã (informare asupra examinãrii, senzaţiile şi reacţiile ce le poate avea pe parcursul examinãrii) şi fizicã (poziţionare)


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



2. Protecţia specificã a pacientului prin alegerea echipamentelor de protecţie corespunzãtoare



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



3. Pregãtirea materialelor necesare examinãrii radiologice



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



4. Fixarea parametrilor instalaţiei radiologice în funcţie de zona de radiografiat, diametrul regiunii, calitatea filmului



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



5. Efectuarea de examene radiologice (radiografii) conform prescripţiei medicului (alegerea filmului, poziţionarea pacientului, delimitarea fasciculului de raze)



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘


6. Administrarea de substanţe de contrast în cazul în care procedura radiologicã o cere, numai la indicaţia medicului radiolog şi a celui curant



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



7. Pregãtirea soluţiilor pentru prelucrarea filmelor


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘


8. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, cunoaşterea şi respectarea normelor de securitate radiologicã, gestionarea deşeurilor rezultate în urma activitãţilor proprii, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



9. Abilitatea de a lucra în echipã



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘

TOTAL PUNCTAJ: .................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Media punctajului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Recomandãrile mentorului:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................

Mentor Cursant
Numele ............. Numele .............
Prenumele .......... Prenumele ..........
Semnãtura .......... Semnãtura ..........


Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri.


VALIDAREA STAGIULUI
┌─────────┬─────────┐
│ DA │ NU │
├─────────┼─────────┤
│ │ │
└─────────┴─────────┘

Director de îngrijiri
Numele ..............................
Prenumele ..........................
Semnãtura ..........................




──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


ANEXA 4


la metodologie
--------------

FIŞÃ DE STAGIU
Specialitatea Laborator

Numele ...............................
Prenumele ............................
C.N.P. ...............................
Profesia ..................................
Specialitatea .............................
Perioada de stagiu ........................
Unitatea sanitarã .........................
Secţia ....................................
Asistent şef laborator.....................
Director de îngrijiri .....................
Asistent laborator ........................
Obiective .........................

1. Pregãtirea pacienţilor pentru recoltarea probelor de laborator: psihicã (informare asupra procedurii de recoltare, senzaţiile şi reacţiile ce le poate avea pe parcursul recoltãrii) şi fizicã (poziţionare)


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



2. Protecţia specificã în procesul de recoltare a probelor prin luarea mãsurilor de protecţie corespunzãtoare


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



3. Pregãtirea materialelor necesare recoltãrii probelor



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



4. Adaptare la condiţiile de lucru, cunoaşterea funcţionalitãţii aparatelor şi a instrumentarului din dotare



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



5. Asigurarea condiţiilor igienico-sanitare în laborator



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



6. Planificarea activitãţii proprii



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



7. Programarea pacienţilor pentru investigaţii de specialitate



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



8. Sterilizarea materialelor şi instrumentelor din laborator



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



9. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor rezultate în urma activitãţilor medicale, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



10. Abilitatea de a lucra în echipã



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘
TOTAL PUNCTAJ: .................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Media punctajului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Recomandãrile mentorului:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................

Mentor Cursant
Numele ............. Numele .............
Prenumele .......... Prenumele ..........
Semnãtura .......... Semnãtura ..........


Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri.


VALIDAREA STAGIULUI
┌─────────┬─────────┐
│ DA │ NU │
├─────────┼─────────┤
│ │ │
└─────────┴─────────┘

Director de îngrijiri
Numele ..............................
Prenumele ..........................
Semnãtura ..........................




──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


ANEXA 5


la metodologie
--------------

FIŞÃ DE STAGIU
Specialitatea Nutriţie - dieteticã

Numele ...............................
Prenumele ............................
C.N.P. ...............................
Profesia ..................................
Specialitatea .............................
Perioada de stagiu ........................
Unitatea sanitarã .........................
Secţia ....................................
Asistent şef secţie .......................
Director de îngrijiri .....................
Asistent secţie ...........................
Obiective .........................

1. Asistarea pacienţilor cu probleme de nutriţie şi dieteticã


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



2. Capacitatea calculãrii periodice a valorii calorice şi structurii meniurilor, controlãrii zilnice a regimurilor dietetice prescrise de secţii şi pãstrãrii probelor alimentare



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



3. Capacitatea de a aplica respectarea normelor de igienã la recepţia, depozitarea, prelucrarea şi distribuirea alimentelor şi prelucrãrii culinare corecte a alimentelor



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



4. Rezolvarea sesizãrilor şi reclamaţiilor legate de meniuri



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



5. Calitatea comunicãrii informaţiilor (scrise şi verbale)



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



6. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor rezultate în urma activitãţilor proprii, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



7. Planificarea activitãţii proprii



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



8. Comunicarea cu membrii echipei medicale



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



9. Abilitatea de a lucra în echipã



┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Foarte bine (10p)│ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘
TOTAL PUNCTAJ: .................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Media punctajului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Recomandãrile mentorului:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................

Mentor Cursant
Numele ............. Numele .............
Prenumele .......... Prenumele ..........
Semnãtura .......... Semnãtura ..........


Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri.


VALIDAREA STAGIULUI
┌─────────┬─────────┐
│ DA │ NU │
├─────────┼─────────┤
│ │ │
└─────────┴─────────┘

Director de îngrijiri
Numele ..............................
Prenumele ..........................
Semnãtura ..........................




──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


ANEXA 6


la metodologie
---------------

FIŞÃ DE STAGIU
Specialitatea Farmacie

Numele...................
Prenumele...................
C.N.P. ...................
Profesia .......................................
Specialitatea ..................................
Perioada de stagiu .............................
Unitatea sanitarã ..............................
Secţia .........................................
Farmacist-şef (mentor) .........................
Director de îngrijiri ..........................
Obiective ......................................

1. Capacitatea de eliberare a medicamentelor conform condicilor de prescripţii şi a materialelor sanitare, cu excepţia reţetelor magistrale şi produselor toxice şi stupefiante


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



2. Capacitatea de a efectua diviziuni de produse condiţionate şi preparate galenice


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



3. Efectuarea operaţiilor de cântãrire de precizie în prepararea produselor farmaceutice


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



4. Capacitatea de a aplica respectarea normelor de igienã la recepţia, depozitarea şi distribuirea produselor farmaceutice


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



5. Administrarea circuitului condicilor de prescripţii medicale


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



6. Întocmirea documentelor de gestiune cu ajutorul calculatorului, precum şi manipularea şi depozitarea produselor farmaceutice şi a materialelor sanitare


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



7. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor periculoase în urma activitãţilor proprii, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



8. Planificarea activitãţii proprii


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



9. Comunicarea cu membrii echipei medicale


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



10. Abilitatea de a lucra în echipã


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘

TORAL PUNCTAJ: ...........

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Media punctajului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Recomandãrile mentorului:
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................

Mentor Cursant
Numele ................... Numele ...................
Prenumele ................ Prenumele ................
Semnãtura ................ Semnãtura ................

Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/farmacistul-şef (mentor).
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri/farmacistul-şef.

VALIDAREA STAGIULUI


┌──────┬──────┐
│ DA │ NU │
├──────┼──────┤
│ │ │
└──────┴──────┘



Director de îngrijiri/Farmacist-şef
Numele .......................
Prenumele .........................
Semnãtura ..........................


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────

La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri/ farmacistului-şef.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


ANEXA 7


la metodologie
--------------
FIŞÃ DE STAGIU
Specialitatea Obstetricã-ginecologie moaşe

Numele..............................
Prenumele...........................
C.N.P. ..............................
Profesia ............................
Specialitatea .......................
Perioada de stagiu ..................
Unitatea sanitarã ...................
Secţia ..............................
Asistent şef secţie .................
Director de îngrijiri ...............
Asistent secţie .....................
Obiective ...........................

1. Capacitatea de planificare, organizare, concentrare în activitatea de îngrijire


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



2. Coordonare, comunicare şi colaborare în cadrul echipei medicale


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



3. Aptitudini de a gestiona situaţii de urgenţã medicalã


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



4. Executarea şi respectarea tehnicilor de îngrijire şi tratament


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



5. Posibilitate de adaptare în comunicare, obţinerea de informaţii utile în rezolvarea cazurilor


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



6. Adaptare la condiţiile de lucru, cunoaşterea funcţionalitãţii aparatelor şi a instrumentarului din dotare


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



7. Pãstrarea şi gestionarea materialelor sanitare


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



8. Cunoaşterea protocoalelor medicale în urmãrirea şi monitorizarea parturientelor


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



9. Cunoaşterea şi respectarea normelor privind controlul infecţiilor nosocomiale şi de gestionare a deşeurilor medicale


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



10. Cunoaşterea şi respectarea procedurilor de pregãtire şi sterilizare a materialelor şi instrumentelor


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘

TOTAL PUNCTAJ: .................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Media punctajului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Recomandãrile mentorului:
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................

Mentor Cursant
Numele ................... Numele ...................
Prenumele ................ Prenumele ................
Semnãtura ................ Semnãtura ................

Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri.

VALIDAREA STAGIULUI


┌──────┬──────┐
│ DA │ NU │
├──────┼──────┤
│ │ │
└──────┴──────┘



Director de îngrijiri
Numele ...................
Prenumele .................
Semnãtura .....................


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────

La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


ANEXA 8


la metodologie
--------------

FIŞÃ DE STAGIU
Specialitatea Balneofizioterapie, balneofiziokinetoterapie şi recuperare

Numele ...............................
Prenumele ............................
C.N.P. ................................
Profesia. ...................................
Specialitatea ...............................
Perioada de stagiu ..........................
Unitatea sanitarã ...........................
Secţia ......................................
Asistent şef secţie .........................
Director de îngrijiri .......................
Asistent secţie .............................
Obiective ...................................

1. Capacitatea de aplicare a tratamentelor cu câmp magnetic, cu curenţi de joasã, medie şi înaltã intensitate, de fototerapie (ultraviolete, infraroşii), de hidroterapie (bãi galvanice, duş subacvatic) etc.


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



2. Pregãtirea fizicã şi psihicã a pacienţilor pentru aplicarea tratamentului şi monitorizarea evoluţiei pacienţilor


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



3. Capacitatea de comunicare atât cu pacientul, cât şi cu membrii echipei medicale


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



4. Capacitatea de a respecta normele de igienã


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



5. Capacitatea de instruire a pacienţilor şi a familiei pentru continuarea tratamentului


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



6. Adaptare la condiţiile de lucru, cunoaşterea funcţionalitãţii aparatelor şi a instrumentarului din dotare


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



7. Programarea pacienţilor pentru tratament


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



8. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor periculoase în urma activitãţilor proprii, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



9. Planificarea activitãţii proprii


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘



10. Abilitatea de a lucra în echipã


┌──────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│Foarte bine (10p) │ Bine (8-9p) │ Satisfãcãtor (7p) │ Nesatisfãcãtor (1-6p) │
├──────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘

TOTAL PUNCTAJ: .................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Media punctajului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Recomandãrile mentorului:
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................

Mentor Cursant
Numele ...................... Numele ....................
Prenumele ................... Prenumele .................
Semnãtura ................... Semnãtura .................

Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri.

VALIDAREA STAGIULUI


┌──────┬──────┐
│ DA │ NU │
├──────┼──────┤
│ │ │
└──────┴──────┘



Director de îngrijiri
Numele ........................
Prenumele .....................
Semnãtura .....................


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────

La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


ANEXA 9


la metodologie
---------------

ORDINUL ASISTENŢILOR MEDICALI GENERALIŞTI, MOAŞELOR
ŞI ASISTENŢILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA
Filiala .............................

CERTIFICAT
de reatestare a competenţei profesionale

Domnul/Doamna ...................................., nãscut/nãscutã în anul ....., luna .........., ziua ..., în localitatea ................., judeţul ........................, având funcţia de ............................. în specialitatea .................................., a urmat stagiul de reatestare a competenţei profesionale în perioada ...................... în cadrul ....................................., pentru întreruperea activitãţii cuprinse în perioada ......................................., şi a absolvit cu ................. puncte.

Preşedinte,
................

Şeful Departamentului profesional-ştiinţific,
de control şi supraveghere a profesiei/
Şef compartiment,
...............................

Data eliberãrii .................
Seria ..... nr. ...............

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016