Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 316 din 28 martie 2007  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului interministerial al apelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 316 din 28 martie 2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului interministerial al apelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 234 din 4 aprilie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 7 alin. (4) din Legea apelor nr. 107/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului interministerial al apelor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Ministrul agriculturii, pãdurilor
şi dezvoltãrii rurale,
Dan Ştefan Motreanu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 28 martie 2007.
Nr. 316.


ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Consiliului interministerial al apelor

ART. 1
(1) Consiliul interministerial al apelor, denumit în continuare Consiliul, este organism consultativ, fãrã personalitate juridicã, pe lângã autoritatea publicã centralã din domeniul apelor.
(2) Consiliul se aflã în subordinea Consiliului interministerial pentru agriculturã, dezvoltare ruralã şi mediu, conform pct. VIII.6 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente.
ART. 2
(1) Consiliul este format din preşedinte, 15 membri şi 15 membri supleanţi, reprezentanţi cu funcţie de demnitate publicã şi/sau de conducere ai urmãtoarelor instituţii:
a) un reprezentant al Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor;
b) un reprezentant al Ministerului Afacerilor Externe;
c) un reprezentant al Departamentului pentru Afaceri Europene;
d) un reprezentant al Ministerului Apãrãrii;
e) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
f) un reprezentant al Ministerului Economiei şi Comerţului;
g) un reprezentant al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
h) un reprezentant al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
i) un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii Publice;
j) un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
k) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
l) un reprezentant al Administraţiei Naţionale "Apele Române";
m) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
n) un reprezentant al Administraţiei Fondului pentru mediu;
o) un reprezentant al Gãrzii Naţionale de Mediu.
(2) În situaţiile în care membrii se aflã în imposibilitatea de a participa la şedinţele Consiliului, reprezentarea se face de cãtre membrii supleanţi.
(3) În termen de 20 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, conducãtorii instituţiilor prevãzute la alin. (1) vor nominaliza câte un reprezentant în Consiliu.
(4) Componenţa nominalã a Consiliului se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale din domeniul apelor, pe baza nominalizãrilor transmise de instituţiile prevãzute la alin. (1), în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 3
(1) Preşedintele Consiliului este conducãtorul autoritãţii publice centrale din domeniul apelor.
(2) În situaţiile în care conducãtorul autoritãţii publice centrale din domeniul apelor se aflã în imposibilitatea de a-şi exercita funcţia de preşedinte al Consiliului, acesta deleagã responsabilitãţile şi atribuţiile sale secretarului de stat din cadrul autoritãţii publice centrale din domeniul apelor, care coordoneazã activitatea de gospodãrire a apelor.
ART. 4
Consiliul coordoneazã şi avizeazã politicile şi strategiile din domeniul gospodãririi apelor, pentru realizarea unei abordãri integrate şi durabile.
ART. 5
Consiliul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã elaborarea şi urmãreşte implementarea programelor de realizare a infrastructurii pentru apa potabilã şi pentru apa uzatã, în conformitate cu angajamentele asumate de România în procesul de integrare europeanã;
b) stabileşte prioritãţile în domeniul gospodãririi apelor şi face propuneri în vederea alocãrii şi mobilizãrii resurselor financiare disponibile pentru realizarea prioritãţilor stabilite;
c) avizeazã planurile de acţiune pentru gospodãrirea apelor, urmãreşte realizarea acestora, asigurã colaborarea şi faciliteazã schimbul de informaţii între instituţii în procesul de implementare a directivelor europene din domeniul apelor;
d) urmãreşte asigurarea compatibilitãţii şi coerenţei diferitelor programe şi acţiuni guvernamentale în materie de dezvoltare, restructurare şi reformã cu obiectivele gospodãririi durabile a resurselor de apã;
e) raporteazã şi ţine legãtura cu Comitetul directorilor din domeniul apelor al Comisiei Europene şi cu Grupul de experţi în gospodãrirea apelor al Comisiei internaţionale pentru protecţia fluviului Dunãrea, pentru implementarea unitarã a Directivei Parlamentului European şi al Consiliului nr. 2000/60/CE de stabilire a cadrului comunitar de acţiune în domeniul strategiei apelor la nivelul bazinului hidrografic al Dunãrii;
f) avizeazã schemele directoare şi le propune spre aprobare autoritãţii publice centrale din domeniul apelor; g) asigurã, prin reprezentanţii ministerelor şi ai autoritãţilor centrale competente, implementarea unitarã a prevederilor schemelor directoare;
h) avizeazã programele şi planurile în vederea asigurãrii corelãrii şi integrãrii elementelor de strategie din domeniul gospodãririi apelor cu/în politicile şi strategiile sectoriale la nivel naţional şi urmãreşte modul efectiv de aplicare a acestora;
i) urmãreşte stadiul implementãrii Progamului de eliminare treptatã a evacuãrilor, emisiilor şi pierderilor de substanţe prioritar periculoase;
j) urmãreşte stadiul implementãrii programelor de acţiune privind protecţia apelor împotriva poluãrii cu nitraţi din surse agricole;
k) face propuneri şi urmãreşte activitatea comitetelor de bazin în legãturã cu gospodãrirea integratã a resurselor de apã în bazinul respectiv;
l) colaboreazã cu Ministerul Afacerilor Externe pentru realizarea obiectivelor de cooperare externã a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier, interregional sau la nivelul euroregiunilor;
m) analizeazã acţiunile de colaborare cu statele vecine în probleme de protecţie şi utilizare durabilã a apelor de frontierã, în vederea corelãrii acestora, şi face propuneri pentru îmbunãtãţirea colaborãrii;
n) coordoneazã, pentru bazinele hidrografice transfrontaliere, activitãţile şi mãsurile din schema directoare a bazinului respectiv, care intrã sub incidenţa prevederilor convenţiilor hidrotehnice încheiate între România şi ţãrile vecine;
o) avizeazã Strategia naţionalã de monitorizare integratã a apelor, în conformitate cu <>Legea apelor nr. 107/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu convenţiile internaţionale în domeniul apelor, la care România este parte;
p) centralizeazã informaţiile privind modul de utilizare a fondurilor comunitare din domeniul apelor şi propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea gradului de absorbţie al acestora;
r) face propuneri pentru iniţierea unor proiecte de acte normative şi de acorduri internaţionale în domeniul specific de activitate;
s) urmãreşte respectarea şi aplicarea legislaţiei în vigoare referitoare la informarea şi consultarea publicului în problemele de gospodãrire a apelor.
t) coordoneazã activitãţile legate de implementarea Coridorului verde al Dunãrii Inferioare.
ART. 6
(1) Consiliul îşi desfãşoarã activitatea în şedinţe de lucru ordinare şi extraordinare.
(2) Anual se desfãşoarã cel puţin douã şedinţe de lucru ordinare, dar nu mai mult de 4; şedinţele de lucru extraordinare se organizeazã ori de câte ori este necesar, la iniţiativa preşedintelui Consiliului sau la solicitarea a cel puţin o treime din numãrul de membri, în termen de cel mult 5 zile de la primirea solicitãrii.
(3) Membrii Consiliului sunt convocaţi individual, data, locul de desfãşurare şi ordinea de zi a şedinţelor de lucru fiind comunicate acestora cu cel puţin 7 zile calendaristice înainte de şedinţele de lucru ordinare şi cu cel puţin 3 zile înainte de şedinţele de lucru extraordinare.
(4) Şedinţele de lucru sunt legal constituite dacã se desfãşoarã în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul total al membrilor Consiliului.
(5) Adoptarea deciziilor în cadrul şedinţelor Consiliului se face cu votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi. În caz de egalitate, votul preşedintelui este hotãrâtor.
(6) Deciziile adoptate de Consiliu se comunicã Consiliului interministerial pentru agriculturã, dezvoltare ruralã şi mediu în termen de 5 zile de la adoptare, în vederea stabilirii mãsurilor necesare.
(7) La lucrãrile Consiliului pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai autoritãţilor şi instituţiilor administraţiei publice, ai instituţiilor academice şi de învãţãmânt superior, ai organizaţiilor societãţii civile, care ar putea contribui la soluţionarea unor probleme aflate pe ordinea de zi.
(8) Pentru soluţionarea operativã a problemelor dezbãtute în cadrul şedinţelor Consiliului, precum şi a unor lucrãri cu caracter tehnic privind gospodãrirea apelor, se pot înfiinţa grupuri de lucru ad-hoc, a cãror structurã, mandate şi termene de realizare a obiectivelor se stabilesc de cãtre Consiliu. La activitãţile grupului de lucru ad-hoc pot participa, ca membri, şi reprezentanţi ai unor instituţii publice care nu fac parte din Consiliu.
ART. 7
(1) În vederea realizãrii atribuţiilor prevãzute la art. 5, autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale care dezvoltã programe şi proiecte în domeniul apelor au obligaţia transmiterii informaţiilor asupra stadiului implementãrii acestor programe şi proiecte cãtre Secretariatul tehnic permanent al Consiliului cel puţin o datã la 6 luni.
(2) Formatul de raportare a informaţiilor solicitate conform prevederilor alin. (1) se elaboreazã de cãtre autoritatea publicã centralã din domeniul apelor şi se supune aprobãrii Consiliului în prima şedinţã de lucru organizatã dupã intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Informaţiile prevãzute la alin. (1) se furnizeazã Consiliului, în mod direct, de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale şi, prin intermediul direcţiilor de ape bazinale, de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 8
(1) Pentru desfãşurarea activitãţii curente, Consiliul are un secretariat tehnic permanent.
(2) Secretariatul tehnic permanent al Consiliului este format din 4 membri, specialişti din cadrul autoritãţii publice centrale din domeniul apelor, numiţi prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale din domeniul apelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Membrii Consiliului au obligaţia de a sprijini Secretariatul tehnic permanent în îndeplinirea atribuţiilor sale.
ART. 9
(1) Secretariatul tehnic permanent îndeplineşte sarcinile şi responsabilitãţile stabilite de Consiliu, respectiv colectarea, analizarea şi raportarea informaţiilor necesare realizãrii atribuţiilor acestuia, precum şi transmiterea deciziilor Consiliului tuturor factorilor interesaţi.
(2) Secretariatul tehnic permanent are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã activitatea curentã şi legãtura permanentã între membrii Consiliului şi alţi factori interesaţi;
b) pregãteşte şi pune la dispoziţia Consiliului documentele necesare bunei desfãşurãri a şedinţelor;
c) participã fãrã drept de vot la şedinţele Consiliului şi întocmeşte procesele-verbale ale acestora;
d) pregãteşte corespondenţa legatã de activitatea curentã a Consiliului, în conformitate cu deciziile luate de acesta şi transmise de preşedinte;
e) elaboreazã şi supune aprobãrii proiectele Programului de lucru anual;
f) furnizeazã date de interes public privind activitatea Consiliului, pentru site-ul şi pentru biroul de presã ale autoritãţii publice centrale din domeniul apelor.
ART. 10
În funcţie de ordinea de zi a reuniunii, oricare dintre membrii Consiliului poate supune spre aprobare preşedintelui propunerea de participare, cu rol consultativ, a unor specialişti din cadrul ministerelor care au ori nu reprezentanţi în Consiliu sau a unor organizaţii guvernamentale ori neguvernamentale.
ART. 11
Corespondenţa internã şi internaţionalã a Consiliului se realizeazã prin registratura autoritãţii publice centrale din domeniul apelor.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016