Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 315 din 23 martie 2011  privind infiintarea Comisiei Interdepartamentale de Radiocomunicatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 315 din 23 martie 2011 privind infiintarea Comisiei Interdepartamentale de Radiocomunicatii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 241 din 6 aprilie 2011
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 9 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Se înfiinţeazã Comisia Interdepartamentalã de Radiocomunicaţii, denumitã în continuare Comisie, organism consultativ fãrã personalitate juridicã, ce are ca principal scop asistarea Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumitã în continuare ANCOM, în activitatea de administrare a spectrului de frecvenţe radio şi de coordonare la nivel naţional a gestionãrii spectrului de frecvenţe radio, în vederea asigurãrii unei utilizãrii raţionale şi eficiente a acestuia.
    ART. 2
    (1) Comisia este formatã din:
    a) 3 reprezentanţi ai ANCOM, dintre care unul va fi desemnat preşedinte al Comisiei;
    b) un reprezentant al Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale, cu rol de observator, fãrã drept de vot;
    c) un reprezentant al Ministerului Apãrãrii Naţionale;
    d) un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
    e) un reprezentant al Serviciului Român de Informaţii;
    f) un reprezentant al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
    g) un reprezentant al Serviciului de Protecţie şi Pazã;
    h) un reprezentant al Serviciului de Informaţii Externe.
    (2) Instituţiile prevãzute la alin. (1) îşi vor desemna reprezentanţii şi câte un supleant pentru fiecare dintre aceştia, cu excepţia preşedintelui. Membrii supleanţi pot participa la toate şedinţele Comisiei.
    (3) Prin decizie, preşedintele ANCOM numeşte:
    a) preşedintele Comisiei, dintre persoanele prevãzute la alin. (1) lit. a);
    b) membrii Comisiei, inclusiv membrii supleanţi, pe baza propunerilor instituţiilor prevãzute la alin. (1);
    c) componenţa Secretariatului Comisiei asigurat de ANCOM.
    (4) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Secretariatului Comisiei se aprobã prin decizie a preşedintelui ANCOM în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    (5) Comisia poate solicita instituţiilor reprezentate, dupã caz, sã solicite anumitor structuri de specialitate, care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea acestora, efectuarea unor analize, verificãri ori experimentãri cu privire la orice probleme şi subiecte de specialitate, precum şi întocmirea documentelor de informare aferente, ţinând seama de atribuţiile specifice ale acestor structuri.
    (6) În funcţie de problemele care sunt examinate, la şedinţele Comisiei pot fi invitaţi pentru consultãri, cu acordul preşedintelui Comisiei, şi specialişti ai altor instituţii reprezentanţi ai furnizorilor de reţele şi/sau de servicii de comunicaţii electronice ori reprezentanţi ai utilizatorilor.
    ART. 3
    (1) Comisia are ca atribuţii principale analiza şi emiterea avizelor consultative în urmãtoarele situaţii:
    a) elaborarea, modificarea sau actualizarea Tabelului naţional de atribuire a benzilor de frecvenţe radio (TNABF) în ceea ce priveşte benzile cu utilizare guvernamentalã [G şi G(A), conform TNABF] şi benzile de utilizare în partaj guvernamentalã/neguvernamentalã [G/NG, G(A)/NG, G/G(A)/NG, conform TNABF];
    b) aplicarea în România a deciziilor şi recomandãrilor Conferinţei Europene de Poştã şi Telecomunicaţii (CEPT), a recomandãrilor Uniunii Internaţionale de Telecomunicaţii (UIT), a directivelor şi deciziilor adoptate de organismele Uniunii Europene şi a prevederilor acordurilor internaţionale la care România este parte în domeniul utilizãrii spectrului de frecvenţe radio (Acordul comun civil-militar al NATO privind frecvenţele radio - NJFA, Regulamentul radiocomunicaţiilor al UIT, acordurile privind coordonarea internaţionalã a utilizãrii frecvenţelor încheiate cu administraţii de comunicaţii ale altor ţãri), care privesc benzile de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;
    c) încheierea de acorduri internaţionale privind gestionarea şi utilizarea spectrului radio care privesc benzile de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;
    d) soluţionarea solicitãrilor de alocãri/asignãri de frecvenţe în benzile de frecvenţe care, conform TNABF, au utilizare în partaj G/NG, G(A)/NG, G/G(A)/NG, atât din partea utilizatorilor civili, cât şi din partea celor guvernamentali, în scopul gestionãrii eficiente a spectrului radio şi asigurãrii compatibilitãţii radioelectrice dintre staţiile/reţelele de radiocomunicaţii care funcţioneazã în condiţiile legii;
    e) soluţionarea solicitãrilor de asignãri de frecvenţe cu caracter temporar, cu ocazia evenimentelor oficiale desfãşurate în România, în benzile de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF, transmise de cãtre membrii Comisiei, numai în cazul în care este necesarã utilizarea unor benzi de frecvenţe radio pe care aceştia nu le gestioneazã în mod exclusiv;
    f) soluţionarea solicitãrilor de asignãri de frecvenţe cu caracter temporar ocazional din partea utilizatorilor guvernamentali, în benzi de frecvenţe cu utilizare neguvernamentalã (NG), conform TNABF;
    g) tratarea cererilor de coordonare internaţionalã a utilizãrii frecvenţelor formulate de administraţiile de comunicaţii din ţãrile vecine României, în vederea asignãrii de frecvenţe de cãtre acestea în zonele de frontierã, în benzile de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;
    h) propuneri de reglementãri tehnice specifice în domeniul gestionãrii spectrului de frecvenţe radio aplicabile benzilor de frecvenţe cu utilizare G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;
    i) eliberarea unor benzi de frecvenţe destinate reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice paneuropene şi trecerea acestor benzi spre utilizare neguvernamentalã;
    j) modificãri ale statutului de utilizare, în TNABF, al unor benzi/subbenzi de frecvenţe radio.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), numai pentru situaţiile prevãzute la lit. d), e) şi f) nu este necesar avizul Comisiei, tratarea acestor solicitãri fiind posibilã şi prin consultarea membrilor Comisiei direct implicaţi în utilizarea frecvenţelor/benzilor de frecvenţe în discuţie. În cazurile prevãzute la alin. (1) lit. e) şi f), solicitãrile sunt tratate cu prioritate şi în regim de urgenţã.
    (3) Comisia poate formula recomandãri cu privire la:
    a) principiile politicii de utilizare raţionalã şi eficientã a spectrului frecvenţelor radio, precum şi atribuirile de perspectivã ale benzilor de frecvenţe radio;
    b) definirea poziţiei României în cadrul organismelor internaţionale în ceea ce priveşte gestionarea spectrului de frecvenţe radio în benzi de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;
    c) stabilirea poziţiei României la conferinţele mondiale de radiocomunicaţii în ceea ce priveşte modificarea atribuirilor, alocãrilor, planurilor de frecvenţe şi ale procedurilor de coordonare internaţionalã a utilizãrii frecvenţelor, care vizeazã gestionarea spectrului de frecvenţe radio în benzi de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF.
    (4) Comisia analizeazã orice alte solicitãri ce îi sunt adresate cu referire la domeniul administrãrii şi gestionãrii spectrului de frecvenţe radio.
    ART. 4
    (1) Comisia se întruneşte, de regulã, cel puţin o datã pe trimestru sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea oricãrui membru al sãu.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în vederea realizãrii obiectivelor sale, precum şi pentru respectarea termenelor prevãzute de lege ori a obligaţiilor asumate, Comisia poate lucra şi în regim de corespondenţã pentru cazurile prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. d), e), f) şi g).
    (3) Planificarea şi organizarea şedinţelor sunt asigurate de ANCOM.
    ART. 5
    (1) Rezultatul dezbaterilor din cadrul Comisiei se consemneazã în avize şi/sau în recomandãri, dupã caz.
    (2) Avizele Comisiei se emit cu acordul unanim al membrilor sãi.
    (3) În situaţiile care privesc apãrarea, ordinea publicã şi securitatea naţionalã, în cazul în care nu se realizeazã unanimitatea în cadrul a douã şedinţe succesive ale Comisiei, preşedintele Comisiei va aduce întreaga situaţie la cunoştinţa primului-ministru, care va decide.
    (4) Decizia primului-ministru va fi comunicatã preşedintelui ANCOM.
    ART. 6
    La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.015/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei Interdepartamentale de Radiocomunicaţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 656 din 18 octombrie 2001, se abrogã.

                       PRIM-MINISTRU
                         EMIL BOC

                      Contrasemneazã:
                      --------------
                 Ministrul comunicaţiilor şi
                  societãţii informaţionale,
                       Valerian Vreme

              Preşedintele Autoritãţii Naţionale
               pentru Administrare şi Reglementare
                      în Comunicaţii,
                    Cãtãlin Marinescu

           Directorul Serviciului Român de Informaţii,
                   George Cristian Maior

                 Directorul Serviciului de
                 Telecomunicaţii Speciale,
                       Marcel Opriş

                 p. Directorul Serviciului
                   de Protecţie şi Pazã,
                      Gabriel Creţu

                  Directorul Serviciului
                  de Informaţii Externe,
                  Mihai Rãzvan Ungureanu

           Ministrul administraţiei şi internelor,
                  Constantin-Traian Igaş

               Ministrul apãrãrii naţionale,
                     Gabriel Oprea

    Bucureşti, 23 martie 2011.
    Nr. 315.

                        --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016