Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 31 din 21 ianuarie 1999  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar (C.E.A.I.P.)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 31 din 21 ianuarie 1999 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar (C.E.A.I.P.)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 30 din 27 ianuarie 1999
În temeiul prevederilor <>art. 106 alin. (2) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 87/1998 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Activitatea Comisiei de Evaluare şi Acreditare a Învãţãmântului Preuniversitar, denumita în continuare comisia, se desfãşoarã conform <>Legii Învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare aduse prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/1997 , <>Ordonanţei Guvernului nr. 87/1998 privind înfiinţarea Comisiei de Evaluare şi Acreditare a Învãţãmântului Preuniversitar, precum şi prezentului regulament.
ART. 2
Comisia funcţioneazã pe lângã Ministerul Educaţiei Naţionale şi are drept scop evaluarea şi acreditarea învãţãmântului preuniversitar în condiţiile legii.
ART. 3
(1) Comisia este alcãtuitã din 19 membri - cadre didactice, precum şi specialişti în domeniul stiintelor educaţiei, persoane recunoscute pentru competenta profesionalã, probitate morala şi obiectivitate.
(2) Numirea membrilor comisiei se face prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, dintre:
a) cadre didactice titulare cu gradul didactic I din învãţãmântul preuniversitar de stat şi particular;
b) cercetãtori, specialişti în domeniul învãţãmântului preuniversitar;
c) directori sau directori adjuncţi din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat;
d) inspectori şcolari.
ART. 4
Comisia este condusã de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte, aleşi pe funcţii, separat, prin vot secret, în prima şedinţa a comisiei, din rândul membrilor acesteia, cu o majoritate de doua treimi din numãrul total al membrilor. În cazul în care majoritatea de doua treimi nu se realizeazã din primul tur, alegerea se face cu o majoritate simpla. Alegerea preşedintelui şi a vicepreşedintelui este confirmatã prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
ART. 5
În caz de nerespectare a procedurii de alegere a preşedintelui, a vicepreşedintelui ori pentru alte motive întemeiate, prezentate în scris Ministerului Educaţiei Naţionale, în termen de 10 zile de la data alegerii preşedintelui şi a vicepreşedintelui, ministrul educaţiei naţionale dispune cercetarea cauzei. În cazul în care se constata ca motivele sunt întemeiate, ministrul educaţiei naţionale dispune anularea alegerii. În cel mult 15 zile de la ordinul de anulare, comisia procedeazã la o noua alegere.
ART. 6
(1) Preşedintele, vicepreşedintele, precum şi orice membru al comisiei pot fi eliberaţi din funcţie, la cererea a cel puţin o treime din numãrul membrilor acesteia, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, dacã se constata ca persoana în cauza a nesocotit sau a încãlcat grav ori sistematic prevederile legii sau ale prezentului regulament, favorizand nejustificat interesele unei unitãţi de învãţãmânt preuniversitar ori lezand, prin comportamentul sau, prestigiul şi interesele acesteia.
(2) Propunerea de înlocuire din funcţie a unui membru al comisiei se face la cererea a cel puţin o treime din numãrul total al membrilor comisiei sau a preşedintelui ori, dupã caz, a vicepreşedintelui acesteia.
(3) Dupã sesizare, ministrul educaţiei naţionale dispune o cercetare prin Corpul de control al ministrului. În termen de 30 de zile acesta raporteazã ministrului, în scris, rezultatele cercetãrii.
(4) O data cu ordinul de înlocuire din funcţie, ministrul educaţiei naţionale dispune aplicarea uneia dintre sancţiunile prevãzute de lege. Dacã fapta care face obiectul cercetãrii întruneşte elementele constitutive ale infracţiunii, ministrul dispune sesizarea autoritãţilor publice competente.
ART. 7
(1) Membrii comisiei sunt numiţi pe o perioada de maximum 4 ani, urmând ca, la fiecare 2 ani, componenta acesteia sa se innoiasca în proporţie de o treime.
(2) În cazul în care unul dintre membrii comisiei se afla în imposibilitatea exercitãrii atribuţiilor sale, din motive obiective sau din ratiuni personale, el poate cere înlocuirea din funcţie.
ART. 8
(1) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt aleşi pentru un mandat de 4 ani.
(2) Preşedintele comisiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea comisiei din punct de vedere metodologic şi tehnic;
b) reprezintã comisia în relaţiile cu alte instituţii interesate şi cu societatea civilã;
c) prezideazã reuniunile în plen ale comisiei şi supune aprobãrii Colegiului ministerului şi ministrului educaţiei naţionale hotãrârile comisiei;
d) coordoneazã activitatea subcomisiilor care efectueazã evaluarea în teren a unitãţilor şcolare particulare;
e) emite actele de evaluare, autorizare provizorie şi de acreditare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar particular;
f) propune ministrului educaţiei naţionale lista membrilor care urmeazã sa fie eliberaţi din funcţie, potrivit art. 6 alin. (2), precum şi pe cei care urmeazã sa fie numiţi în locul acestora;
g) coordoneazã elaborarea, tipãrirea şi difuzarea situaţiei privind evaluarea şi acreditarea periodicã şi anuala a unitãţilor din învãţãmântul preuniversitar;
h) avizeazã utilizarea raţionalã a resurselor financiare ale comisiei.
(3) Vicepreşedintele comisiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) în lipsa preşedintelui, cu mandatul acestuia, preia atribuţiile acestuia;
b) coordoneazã activitatea de dotare tehnico-materialã a comisiei;
c) coordoneazã activitatea secretariatului tehnic şi administrativ al comisiei;
d) asigura legatura cu inspectoratele şcolare judeţene în ceea ce priveşte alcãtuirea dosarelor necesare fiecãrei etape a procesului de autorizare şi acreditare a unitãţilor şcolare particulare;
e) executa hotãrârile comisiei referitoare la utilizarea resurselor financiare.
ART. 9
Comisia stabileşte subcomisii de specialitate pentru fiecare nivel, profil, specializare şi numeşte membrii acestora din rândul cadrelor didactice şi al specialiştilor din sistemul naţional de învãţãmânt preuniversitar. Membrii subcomisiilor vor fi remuneraţi pe baza de convenţie civilã, potrivit legii.
ART. 10
(1) Comisia se întruneşte şi lucreazã în plen, de regula, o data pe luna sau de câte ori este nevoie. Ministrul educaţiei naţionale poate solicita convocarea comisiei în situaţii bine motivate.
(2) Subcomisiile de specialitate se întrunesc pe baza hotãrârii comisiei care stabileşte atribuţiile şi timpul de execuţie. Subcomisiile vor prezenta plenului comisiei rapoarte. Rapoartele elaborate de cãtre subcomisii nu intra în discuţia comisiei decât dupã avizarea lor de cãtre preşedinte, vicepreşedinte şi de coordonatorul subcomisiei respective.
(3) Hotãrârile comisiei se adopta prin vot secret, cu majoritatea absolutã a membrilor sãi.
ART. 11
(1) Comisia stabileşte standarde naţionale, corespunzãtoare fiecãrui criteriu de evaluare, care se aproba de cãtre comisie prin hotãrâre, cu majoritatea absolutã a membrilor sãi.
(2) Hotãrârea cuprinde standarde naţionale, corelate cu criteriile de evaluare pentru învãţãmântul preuniversitar, precum şi alte aspecte ale procedurilor de evaluare.
(3) Hotãrârea comisiei se înainteazã de cãtre preşedinte sau, în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte ministrului educaţiei naţionale, în termen de 5 zile de la adoptarea sa.
ART. 12
(1) Ministrul educaţiei naţionale, în termen de 30 de zile de la primirea hotãrârii din partea comisiei, o supune votului consultativ al Consiliului Naţional pentru Reforma Învãţãmântului, precum şi avizului consultativ al Colegiului ministerului.
(2) Dupã avizarea hotãrârii de cãtre Consiliul Naţional pentru Reforma Învãţãmântului şi de cãtre Colegiul ministerului, ministrul educaţiei naţionale supune Guvernului spre aprobare hotãrârea privind standardele naţionale de evaluare pentru unitãţile de învãţãmânt preuniversitar.
(3) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri comisia elaboreazã metodologia de desfãşurare a procesului de autorizare de încredere şi de acreditare, în condiţiile legii, care se aproba prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
ART. 13
(1) Procesul de autorizare de încredere şi de acreditare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar va începe cu învãţãmântul particular preuniversitar, urmând sa continue cu unitãţile de învãţãmânt de stat.
(2) În baza metodologiei pentru autorizarea de încredere şi de acreditare, fondatorii unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar particular elaboreazã un raport de autoevaluare, care se depune astfel:
a) la inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, în raza cãrora îşi desfãşoarã activitatea grãdiniţele, şcolile primare şi gimnaziale;
b) la Ministerul Educaţiei Naţionale pentru: licee, seminarii teologice, şcoli profesionale şi de ucenici, şcoli postliceale.
ART. 14
În cazul în care anumite niveluri, profiluri sau specializãri ale unei unitãţi de învãţãmânt preuniversitar particular nu primesc un raport favorabil, Ministerul Educaţiei Naţionale sau inspectoratul şcolar avertizeaza instituţia cu privire la nivelul, profilul sau specializarea respectiva şi dupã un an se dispune încetarea şcolarizãrii la nivelul, profilul sau la specializarea respectiva pentru anul şcolar urmãtor.
ART. 15
Modificarea structurii instituţiilor de învãţãmânt preuniversitar particular în perioada functionarii pe baza autorizaţiei de încredere se supune procedurii de evaluare prevãzute la art. 13.
ART. 16
Elevii unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar neautorizate sau care îşi înceteazã activitatea pot sa îşi continue pregãtirea specifica în cadrul altor unitãţi de învãţãmânt de stat sau particular, dupã caz, care au autorizare de încredere sau care au fost acreditate, cu acordul unitãţii primitoare şi cu respectarea prevederilor legale.
ART. 17
Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar particular, care solicita acreditarea sau autorizarea de încredere, achitã la data depunerii cererii o taxa pentru fiecare faza a procedurii de acreditare, pentru fiecare nivel sau profil, în cuantumul a zece salarii brute de educator, respectiv de invatator sau de profesor cu gradul I din învãţãmântul preuniversitar de stat, cu vechime maxima.
ART. 18
(1) Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar particular înfiinţate dupã anul 1989 sunt obligate sa solicite autorizaţie de încredere în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Continuarea activitãţii de cãtre unitãţile de învãţãmânt preuniversitar particular în alte condiţii decât cele prevãzute în prezenta hotãrâre atrage rãspunderea disciplinarã, materialã, contravenţionalã, civilã sau penalã, dupã caz.
(3) Unitãţile de învãţãmânt care nu solicita autorizaţie de încredere nu mai au baza legalã de funcţionare. Avizul de funcţionare primit de la Ministerul Educaţiei Naţionale înceteazã la expirarea termenului de 3 luni şi nu mai poate fi reînnoit.
ART. 19
Dispoziţiile cuprinse la art. 13-18 se aplica, în mod corespunzãtor, şi unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat.
ART. 20
În înţelesul prezentului regulament, filialele unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar sunt considerate unitãţi distincte şi se supun separat procedurii de evaluare şi de acreditare.
ART. 21
Ministerul Educaţiei Naţionale, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti fac publica lista cuprinzând unitãţile de învãţãmânt preuniversitar care au obţinut autorizaţia de încredere sau acreditarea, precum şi unitãţile neautorizate sau neacreditate, cu specificarea cauzelor respingerii cererilor.
ART. 22
(1) Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar care nu primesc autorizaţia de încredere au dreptul sa redepuna dosarul de autoevaluare, într-o perioada de maximum un an de zile de la data primirii avizului nefavorabil, perioada în care au obligaţia sa îndeplineascã toate cerinţele necesare obţinerii autorizaţiei de încredere.
(2) În cazul în care şi dupã expirarea acestei perioade unitatea de învãţãmânt particular nu primeşte autorizaţia de încredere, aceasta îşi înceteazã activitatea.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016