Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 308 din 11 martie 2004  privind organizarea si functionarea Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 308 din 11 martie 2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 243 din 19 martie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 56 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii veterinare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Agenţia Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, denumitã în continuare Agenţie, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale şi ca autoritate a statului în domeniul veterinar şi al siguranţei alimentelor, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea directã a primului-ministru.
(2) Sediul Agenţiei este în municipiul Bucureşti, str. Negustori nr. 1B, sectorul 2.
(3) Autoritatea veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor este reprezentatã la nivel central de Agenţie, la nivel judeţean de direcţiile veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi la nivel local de circumscripţiile veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate Agenţia exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã, în conformitate cu politica Guvernului şi cu tendinţele pe plan internaţional, strategia în vederea asigurãrii şi garantãrii sãnãtãţii animalelor, sãnãtãţii publice, protecţiei animalelor, protecţiei mediului şi a siguranţei alimentelor;
b) de reglementare, prin care se asigurã, în conformitate cu strategia adoptatã, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice activitãţilor din domeniul veterinar şi al siguranţei alimentelor;
c) de administrare a structurilor din subordine, prin care se asigurã coordonarea şi gestionarea serviciilor pentru care statul este responsabil în domeniul veterinar şi al siguranţei alimentelor;
d) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se dispune şi se asigurã supravegherea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în domeniul sãu de activitate.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2 Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În domeniul veterinar:
a) organizeazã activitãţile veterinare publice pe întreg teritoriul ţãrii, dupã o concepţie unitarã, pentru asigurarea sãnãtãţii animalelor, sãnãtãţii publice, protecţiei animalelor, protecţiei mediului şi a siguranţei alimentelor;
b) conduce serviciile veterinare de stat şi stabileşte organizarea şi necesitãţile de finanţare ale acestora;
c) elaboreazã norme veterinare, aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei, la propunerea Direcţiei generale veterinare, pentru domeniile de competenţã ale serviciilor veterinare, unice şi obligatorii pentru toate persoanele fizice şi juridice;
d) stabileşte responsabilitãţile generale ale medicilor veterinari;
e) stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari oficiali;
f) stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari de liberã practicã împuterniciţi pentru efectuarea unor activitãţi veterinare publice;
g) participã la elaborarea sau avizarea convenţiilor şi acordurilor interguvernamentale privind colaborarea în domeniul veterinar;
h) rãspunde împreunã cu Ministerul Sãnãtãţii de organizarea şi aplicarea mãsurilor necesare pentru prevenirea şi combaterea bolilor comune omului şi animalelor, precum şi pentru siguranţa alimentelor de origine animalã;
i) organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea privind identificarea şi înregistrarea animalelor;
j) organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea posturilor de inspecţie la frontierã;
k) organizeazã şi asigurã funcţionarea sistemului informatic veterinar naţional şi conectarea acestuia la sistemul informatic veterinar comunitar;
l) elaboreazã regulamentele de organizare şi funcţionare ale serviciilor veterinare de stat şi stabileşte atribuţiile şi responsabilitãţile acestora;
m) organizeazã şi controleazã activitãţile veterinare publice efectuate de medicii veterinari de liberã practicã împuterniciţi şi controleazã activitatea formaţiunilor de asistenţã veterinarã ce pot funcţiona în cadrul regiilor autonome, societãţilor naţionale, societãţilor comerciale, asociaţiilor sau societãţilor agricole ori altor structuri similare;
n) stabileşte cerinţele veterinare pentru: anunţarea, declararea, notificarea internã şi internaţionalã a oricãrei suspiciuni de boalã sau îmbolnãvire; producerea, comercializarea, deţinerea şi utilizarea substanţelor tireostatice, hormonale, beta agoniste ori a altor substanţe similare, pentru administrare la animale producãtoare de hranã; supravegherea şi monitorizarea unor substanţe şi a reziduurilor la animale vii, produse şi subproduse de origine animalã destinate consumului uman; supravegherea, prevenirea şi controlul zoonozelor; producerea, testarea, autorizarea, prescrierea, utilizarea, importul, comerţul, tranzitul şi exportul de furaje medicamentate, aditivi furajeri şi de hranã concentratã pentru animale de companie; inspecţii şi controale veterinare; organizarea şi funcţionarea posturilor de inspecţie la frontierã, precum şi procedurile de efectuare a acestor inspecţii şi controale; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul şi comerţul cu furaje, materii furajere, premixuri, zooforturi, aditivi furajeri, furaje complete, furaje suplimentare, furaje combinate, alte materii şi produse utilizate în furajarea şi nutriţia animalelor; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul şi comerţul cu produse medicinale veterinare;
o) urmãreşte asigurarea unor standarde înalte de securitate a alimentaţiei, prin punerea în practicã a unor mãsuri specifice care sã conducã la diminuarea incidenţei şi la eliminarea bolilor transmisibile de la animale la om;
p) elaboreazã programele naţionale în domeniul veterinar, aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei;
q) controleazã aplicarea normelor veterinare;
r) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul veterinar.
B. În domeniul siguranţei alimentelor:
a) coordoneazã elaborarea şi implementarea strategiei şi legislaţiei privind siguranţa alimentelor;
b) elaboreazã norme pentru siguranţa alimentelor, aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei, la propunerea Direcţiei generale pentru siguranţa alimentelor, pentru domeniile de competenţã, unice şi obligatorii pentru toate persoanele fizice şi juridice;
c) promoveazã şi coordoneazã realizarea metodologiilor unitare de evaluare a riscului în domeniul siguranţei alimentelor;
d) realizeazã evaluarea riscului şi recomandã autoritãţilor competente dispunerea mãsurilor ce se impun atunci când apare o problemã majorã ce poate periclita sãnãtatea oamenilor şi interesele consumatorilor;
e) coordoneazã activitãţile de elaborare a codurilor de bunã practicã şi altele asemenea;
f) coordoneazã metodologic activitatea de supraveghere şi control privind siguranţa alimentelor, de la producerea materiilor prime pânã la distribuirea alimentelor cãtre consumator;
g) coordoneazã activitatea de standarde, mãrci şi licenţe în industria alimentarã;
h) asigurã coordonarea elaborãrii şi implementãrii politicilor guvernamentale în domeniul siguranţei alimentelor şi biotehnologiei;
i) coordoneazã identificarea specialiştilor în vederea armonizãrii standardelor româneşti cu cele europene şi internaţionale şi cu standardele Codex Alimentarius;
j) coordoneazã identificarea specialiştilor în vederea participãrii la acţiunile organismelor şi organizaţiilor naţionale şi internaţionale în domeniul standardizãrii, siguranţei şi calitãţii alimentelor;
k) coordoneazã elaborarea cadrului legal privind Sistemul de control al siguranţei şi calitãţii alimentelor, compatibil cu cel existent în ţãrile din Uniunea Europeanã;
l) coordoneazã metodologic activitatea de control, testare şi expertizare a alimentelor, de la producerea materiilor prime pânã la distribuirea cãtre consumator;
m) realizeazã şi valorificã bazele de date proprii prin colectarea, clasificarea, corelarea, arhivarea şi diseminarea informaţiilor privind monitorizarea avizelor şi a autorizaţiilor privind siguranţa alimentelor, acordate de autoritãţile publice cu atribuţii în acest domeniu, monitorizarea rezultatelor acţiunilor de supraveghere şi control privind siguranţa alimentelor, precum şi a cadrului legislativ în domeniu, datele statistice, datele privind procesul de cercetare-dezvoltare;
n) coordoneazã activitatea de formare a personalului implicat în realizarea activitãţilor de supraveghere şi control din domeniul siguranţei alimentelor;
o) furnizeazã avize ştiinţifice şi asistenţã tehnicã în cazurile prevãzute de legislaţia naţionalã şi comunitarã, precum şi la cerere;
p) reprezintã punctul naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de alertã - SRA;
q) organizeazã un punct permanent de contact pe baza unui "telefon verde", telefon de urgenţã de la care orice persoanã fizicã sau juridicã poate obţine informaţii obiective şi la care aceasta poate prezenta contestaţii în domeniul siguranţei alimentelor;
r) îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniul siguranţei alimentelor, precum şi în domeniul reglementãrii alimentaţiei şi biotehnologiei.
(2) Agenţia asigurã armonizarea cadrului legislativ naţional cu reglementãrile din Uniunea Europeanã în domeniul veterinar şi al siguranţei alimentelor.
(3) Agenţia elaboreazã şi promoveazã acte normative în domeniul veterinar şi al siguranţei alimentelor.
(4) Agenţia întreprinde demersurile necesare în vederea obţinerii unor contribuţii financiare comunitare pentru unele activitãţi în domeniul veterinar, în special pentru implementarea unor prevederi ale legislaţiei comunitare.
(5) Agenţia poate contracta servicii de consultanţã în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicãrii, relaţiilor publice, organizãrii campaniilor de promovare, educare şi informare referitoare la activitatea specificã, precum şi în domeniul specific de activitate.
(6) Agenţia editeazã buletine informative şi alte publicaţii de specialitate, în limita alocaţiilor bugetare.
ART. 4
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primuluiministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele Agenţiei emite ordine şi instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Preşedintele Agenţiei este ordonator secundar de credite.
(4) Agenţia are un secretar general, înalt funcţionar public, numit prin decizie a primului-ministru în condiţiile legii, în urma organizãrii unui concurs.
(5) Secretarul general exercitã atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(6) Preşedintele conduce Agenţia şi unitãţile subordonate, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Agenţiei şi conducerea unitãţilor subordonate, în condiţiile legii.
(7) Preşedintele reprezintã Agenţia în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte autoritãţi şi instituţii publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate, precum şi în justiţie. Preşedintele participã ca invitat la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul veterinar şi al siguranţei alimentelor.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa nr. 1. Prin ordin al preşedintelui, în cadrul direcţiilor generale şi al direcţiilor se pot organiza în condiţiile legii servicii, birouri, compartimente şi colective temporare.
(2) Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu al Agenţiei este de 296, exclusiv demnitarul.
(3) Personalul din cadrul Agenţiei şi al direcţiilor veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti este format din funcţionari publici şi din personal contractual.
(4) Salarizarea personalului din structura Agenţiei se face potrivit prevederilor legale aplicabile salarizãrii personalului din ministere.
(5) Atribuţiile şi responsabilitãţile direcţiilor generale, direcţiilor, birourilor, compartimentelor şi structurilor din cadrul Agenţiei, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulament intern de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 6
(1) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea tehnicã şi administrativã a Agenţiei, precum şi numãrul maxim de posturi al acestora sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Direcţiile veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt conduse de câte un director executiv medic veterinar, ajutat de 2 directori executivi adjuncţi.
(3) Institutele veterinare sunt conduse de câte un director, ajutat de 2 directori adjuncţi.
(4) Redimensionarea circumscripţiilor veterinare de asistenţã teritoriale se face în funcţie de complexitatea activitãţii şi de numãrul de animale, la propunerea directorului general al Direcţiei generale veterinare din cadrul Agenţiei, prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(5) Structura organizatoricã şi numãrul de posturi pentru unitãţile subordonate, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc, în condiţiile legii, prin regulament intern de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(6) Salarizarea personalului din direcţiile veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti se face potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din serviciile publice deconcentrate ale ministerelor, iar salarizarea personalului din cadrul institutelor veterinare centrale se face potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din unitãţile bugetare.
ART. 7
(1) Pe lângã Agenţie funcţioneazã Consiliul ştiinţific, structurã fãrã personalitate juridicã, format din specialişti recunoscuţi în domeniile de competenţã ale Agenţiei.
(2) Componenţa şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului ştiinţific se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(3) Consiliul ştiinţific se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar pentru examinarea şi dezbaterea unor probleme din domeniul veterinar şi al siguranţei alimentelor şi prezintã avizele ştiinţifice la solicitarea Agenţiei.
(4) Consiliul ştiinţific poate fi consultat de cãtre Agenţie cu privire la elaborarea de acte normative din domeniul sãu de activitate.
ART. 8
(1) Pe lângã Agenţie funcţioneazã Consiliul consultativ, format din reprezentanţi ai ministerelor şi ai societãţii civile.
(2) Consiliul consultativ este prezidat de cãtre preşedintele Agenţiei.
(3) Consiliul consultativ se întruneşte periodic, la solicitarea preşedintelui Agenţiei.
(4) Consiliul consultativ are atribuţii în stabilirea prioritãţilor în ceea ce priveşte cererile de consultãri ştiinţifice privind identificarea, evaluarea şi managementul riscului, precum şi al situaţiilor de crizã.
(5) Componenţa şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei, la propunerea ministerelor şi a reprezentanţilor societãţii civile.
(6) Consiliul consultativ se întruneşte pentru examinarea şi dezbatarea unor probleme din domeniul veterinar şi al siguranţei alimentelor şi prezintã avizele consultative la solicitarea Agenţiei.
ART. 9
În cadrul Agenţiei - Direcţia igienã şi sãnãtate publicã funcţioneazã Secretariatul operaţional pentru Codex Alimentarius, ale cãrui componenţã şi atribuţii se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 10
Agenţia duce la îndeplinire atribuţiile în mod transparent şi face publice avizele ştiinţifice, rapoartele de activitate şi alte documente de interes public, în condiţiile legii.
ART. 11
Agenţia asigurã, în condiţiile legii, accesul la documentele proprii şi ia mãsuri pentru ca pãrţile interesate sã primeascã informaţii obiective şi accesibile în domeniul sãu de activitate.
ART. 12
(1) Sistemul rapid de alertã pentru notificarea riscurilor directe sau indirecte privind sãnãtatea animalelor, sãnãtatea publicã, protecţia animalelor, protecţia mediului sau siguranţa alimentelor se organizeazã sub forma unei reţele care reuneşte Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor şi Agenţia Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor.
(2) Agenţia reprezintã punctul naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de alertã şi al Codex Alimentarius.
ART. 13
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei şi ale unitãţilor din subordinea sa, prevãzute în anexa nr. 2, se asigurã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii veterinare, în structura bugetului de stat, a bugetului Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi a bugetului Ministerului Sãnãtãţii pe anul 2004 şi în anexele la acestea, pe baza protocolului de predare-preluare încheiat în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a ordonanţei menţionate.
(3) Proiectele de acte normative elaborate de Agenţie, care privesc finanţarea activitãţilor acesteia, vor fi avizate de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(4) Cheltuielile Agenţiei pot include cheltuieli de salarizare, cheltuieli administrative, achiziţii, obligaţii contractuale, precum şi orice alte cheltuieli prevãzute de lege, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 , pentru ducerea la îndeplinire a atribuţiilor Agenţiei, numai cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare şi cu încadrarea în bugetul alocat.
(5) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Agenţia poate beneficia de consultanţã şi asistenţã tehnicã de specialitate din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare de specialitate a personalului, în limita fondurilor disponibile, potrivit legii.
ART. 14
(1) Agenţia are în dotare un numãr de douã autoturisme, prin transfer de la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, 13 autoturisme şi 6 autolaboratoare, prin transfer de la Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã, cu un consum lunar de carburanţi stabilit potrivit normativelor în vigoare.
(2) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Agenţiei, prevãzute în anexa nr. 2, pot utiliza pentru activitãţi specifice un numãr de autoturisme, conform anexei nr. 3, cu un consum lunar de carburanţi stabilit potrivit normativelor în vigoare pentru transport de persoane, autolaboratoarele având consum nenormat.
ART. 15
În exercitarea atribuţiilor de serviciu personalul împuternicit al Agenţiei poate dispune punerea sub sechestru veterinar a produselor alimentare necorespunzãtoare, mãsuri precum confiscarea, distrugerea, incinerarea produselor alimentare improprii consumului şi tãierea sau uciderea animalelor, în condiţiile legii, conform cerinţelor veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
ART. 16
Patrimoniul unitãţilor din subordinea Agenţiei se preia pe bazã de protocol de predare-preluare încheiat cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 , conform bilanţului contabil.
ART. 17
(1) În numãrul maxim de posturi ale Agenţiei sunt incluse:
a) 35 de posturi aferente funcţiilor publice finanţate de la bugetul de stat, preluate prin reorganizarea Agenţiei Naţionale Sanitare Veterinare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului;
b) 14 posturi aferente funcţiilor publice finanţate de la bugetul de stat, preluate de la Ministerul Sãnãtãţii;
c) 84 posturi aferente funcţiilor publice finanţate de la bugetul de stat, preluate de la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
d) 131 de posturi aferente funcţiilor publice de la posturile de inspecţie la frontierã, preluate de la Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã;
e) 19 posturi aferente funcţiilor publice, preluate de la Direcţia integrare europeanã, programe, relaţii internaţionale, inspecţii şi controale veterinare de frontierã din cadrul Institutului de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã.
(2) Funcţionarii publici care ocupã funcţiile publice aferente posturilor prevãzute la alin. (1) se considerã transferaţi în interes de serviciu de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Personalul contractual se încadreazã în noua structurã organizatoricã pe baza unui test de verificare a cunoştinţelor profesionale, în limita posturilor aprobate. Posturile rãmase vacante dupã susţinerea testului vor fi ocupate, în condiţiile legii, prin concurs.
(4) Încadrarea personalului din cadrul Agenţiei, al direcţiilor veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti şi al institutelor veterinare se va face în condiţiile alin. (2) şi (3), în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 18
Atribuţiile prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. B, aferente Serviciului reglementarea alimentaţiei şi biotehnologiei al Direcţiei de producţie animalã şi industrie alimentarã - Direcţia generalã de implementare şi reglementare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, se preiau de cãtre Agenţie.
ART. 19
Plata despãgubirilor prevãzute la <>art. 26 alin. (6) şi (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 se asigurã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, titlul "Transferuri".
ART. 20
Contractele de prestãri de servicii pentru aplicarea mãrcilor auriculare, precum şi pentru alte servicii în domeniul veterinar se încheie conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 21
Sintagma "medici veterinari cu atribuţii de inspector al Poliţiei Sanitare Veterinare" din legislaţia în vigoare se înlocuieşte cu sintagma "inspector al autoritãţii veterinare şi pentru siguranţa alimentelor".
ART. 22
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Petre Daea,
secretar de stat

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 11 martie 2004.
Nr. 308.

ANEXA 1

Numãr maxim de posturi
(exclusiv demnitarul): 283



┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A AGENŢIEI VETERINARE ŞI PENTRU │
│ SIGURANŢA ALIMENTELOR │
└┬────────────────────┬──┬─────────────────┬──┬───────────┬┘
│CONSILIUL ŞTIINŢIFIC←──┤ PREŞEDINTE ├──→CONSILIUL │
└────────────────────┘ │Secretar de stat │ │CONSULTATIV│
┌───────────────┤ │ │ │
┌───↓───┐ └────────┬────────┘ └───────────┘
│ AUDIT │ │
└───────┘ │
┌──────────↓──────────┐
┌─────────────────────┤ Secretar general ├───────────────┐
│ └─┬────────────────┬──┘ │
│ │ │ │
┌────────↓──────────┐┌───────────↓─────┐ ┌────────↓────────┐ ┌───────↓─────────┐
│ Direcţia Generalã ││Direcţia Generalã│ │Direcţia Generalã│ │Direcţia Generalã│
│ Veterinarã (CVO)││ pentru │ │pentru Inspecţie │ │Economico- │
└───┬──────────┬────┘│ Siguranţa │ │Control,Inspecţie│ │Administrativã, │
│ │ │ Alimentelor │ │la Frontierã şi │ │Juridicã şi │
│ │ └─────┬─────────┬─┘ │Coordonarea │ │Relaţii │
│ │ │ │ │Insitutelor │ │Internaţionale │
│ │ │ │ │Veterinare │ └──┬────────┬─────┘
│ │ │ │ └────────┬────────┘ │ │
┌───↓──────┐┌──↓──────┐┌───↓─────┐┌──↓───────┐┌───↓──────┐┌─────↓───┐┌───↓─────┐
│Direcţia ││Direcţia ││Direcţia ││Direcţia ││Direcţia ││Direcţia ││Direcţia │
│Sãnãtatea ││Igiena şi││Igiena şi││Standarde,││Inspecţie ││Economico││de Inte- │
│Animalelor││Sãnãtate ││Sãnãtate ││şi Cali- ││Control ││Adminis- ││grare │
└──────────┘│Publicã ││Publicã ││tatea ││ şi ││trativã ││Europeanã│
└─────────┘└─────────┘│alimen- ││Coordonare│└─────────┘│ şi │
│telor ││ PIF │ │ Relaţii │
└──────────┘└──────────┘ │Interna- │
│ţionale │
└─────────┘



ANEXA 2


UNITĂŢI
care funcţioneazã în subordinea Agenţiei
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor

Instituţii publice finanţate din subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii:
I. Unitãţi cu personalitate juridicã:
1. Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã;
2. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice şi Medicamentelor de Uz Veterinar;
3. Institutul de Igienã şi Sãnãtate Publicã Veterinarã;
4. direcţiile veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, inclusiv laboratoarele veterinare de stat.
II. Unitãţi fãrã personalitate juridicã:
1. circumscripţiile veterinare zonale;
2. circumscripţiile veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
3. posturile de inspecţie la frontierã.

NOTĂ:
Numãrul maxim de posturi pentru aceste unitãţi este de 3.765.

ANEXA 3



NORMATIV
de autovehicule pentru activitãţi specifice desfãşurate de Agenţia Veterinarã
şi pentru Siguranţa Alimentelor şi de unitãţile din subordine

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Nr. maxim de autovehicule pentru
crt. activitãţi specifice
──────────────────────────────────────────────────

Total din care:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Agenţia Veterinarã 21 15 autoturisme, din care:
şi pentru Siguranţa - 6 pentru aparatul central- trans-
Alimentelor port de persoane;
- 9 pentru posturile de inspecţie
la frontierã (PIF);
6 autolaboratoare, din care:
- 3 pentru PIF;
- 1 pentru controlul privind sigu-
ranţa alimentelor;
- 1 pentru controlul privind sãnã-
tatea animalã;
- 1 pentru controlul privind sãnã-
tatea publicã;
2. Direcţiile veteri- 6/unitate 2 autoturisme, din care:
nare şi pentru sigu- - pentru transport de persoane -
ranţa alimentelor conducerea direcţiilor veterinare
şi pentru siguranţa alimentelor;
- parc comun;
3 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe pentru sigu-
ranţa alimentelor;
- recoltare de probe pentru sãnãta-
tea animalã;
- controlul laptelui şi produselor
lactate;
1 autoagregat pentru dezinfecţie;
3. Institutul de Diag- 8 2 autoturisme pentru:
nostic şi Sãnãtate - transport de persoane pentru
Animalã intervenţii rapide privind
suspiciunea unor boli;
- transport pentru evaluare
veterinarã;
6 autolaboratoare pentru:
- transport de cadavre;
- transport de probe test;
- transport de probe de laborator;
- decontaminare;
- situaţii speciale;
- autoutilitarã pentru transport
de biobazã;
4. Institutul de Igienã 4 2 autoturisme pentru:
şi Sãnãtate - deplasare pentru control în
Publicã Veterinarã teritoriu;
- transport de mãrfuri;
2 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe;
- examene rapide de laborator în
teritoriu;
5. Institutul pentru 4 2 autoturisme pentru:
Controlul - deplasare pentru controlul în
Produselor Biologice teritoriu şi administraţie;
şi Medicamentelor - testare clinicã în teritoriu;
de Uz Veterinar 2 autolaboratoare pentru:
- circulaţia produselor medicinale
în teritoriu;
- recoltare de probe.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016